2011. március 16. 15:34 - Reckl_Amál

Dalra, magyar!

Március 15. jó. Na, nem ez a huszár-felvonulásos ünneplés, hanem maga a nap. Részemről a tavasz első napja, és tegnap ezt még az időjárás is megerősítette.

Emlékszem, amikor még kötelező volt kettes sorokban, ünneplőben (mint Szaros Pista Jézus nevenapján, mondta minden ünnepély reggelén drága édesapám röhögve) a tornacipők gumiszagában felvonulni, és hallgatni az egyik strébert, amint nulla átéléssel szavalja a sztenderd Petőfi-verset.
Enyhítette ezt a rossz érzést a blogszomszéd, aki a fekete egyennadrág alól kivillantotta garfieldos zokniját, mely a rendezvény komolyságát hivatott szimbolizálni.

De érettebb fejjel mindig azt mondtam magamnak, nem rossz üzlet egy negyven perces ünnepélyért egy teljes nap tanítási szünet cserébe.

Idén - kissé provokatív módon - Bécsben ünnepeltünk a testvéremmel. Nem tudom, mikor lettem ennyire fehér bőrű, de az arcomat tegnap megfogta a bécsi nap. Kirándulásunk fő célja - az Almdudler- és Bitter Lemon-készletek szokásos feltöltése mellett - a Hamisítványok Múzeuma volt. Erről majd hamarosan egy külön posztban emlékezem meg, megérdemli.

Egyébként meg császárvárosi császkálás volt a program. A múzeumba menet, a Schwedenplatznál Happy Noodle fantázianév alatt megláttunk egy ázsiai büfét, ahol papírdobozba adták a finom kínai kajákat. Cliff Barnes óta vágyom erre!
Vettem is egy ropogós kacsa nevű ételt, melyet a múzuem után a Prater Hauptalleénál(Népliget mínusz prostik) fogyasztottam el egy rögtönzött piknik során.
Egyébként feltűnt, hogy a dürümösök visszaszorultak, ellenben majdnem minden belvárosi sarkon nőtt egy ilyen kínai nudlis.

Levezető gyakorlatnak még végigutaztuk a legutóbbi, őszi kiruccanásunk óta átadott, új metrószakaszon, az U2-esen. Ennek a vonalán olyan felhőkarcolót épített magának az ÖMV, amilyent szintén csak a Dallasban láttunk. Vagy még ott sem. Homorú félköralak és tiszta üveg. Engem kicsit a 2001 Űrodüsszeia titokzatos, fekete kövére emlékeztetett.

Bécsbe jövet-menet az MR2 Petőfi Rádiót hallgattuk, e poszt címét is onnan kölcsönöztem. A Petőfin ugyanis egész nap tematikus műsort sugároztak. Ennek egyik fele kimondottan szellemes volt: olyan világsztároktól játszottak zenéket, akik magyar származásúak voltak (Alanis Morisette, Paul Simon, Gene Simmons, Tommy Ramone és Veres Mariska /Schocking Blue: Venus - ha valaki nem tudná/). De, gondolom, a Kormorán már kitárta kokárdás szárnyait az adó fölött, mert a műsor másik felében mindig egy-egy határontúli kért számot. Sajnos általában ezt kérték:

Bár nekem inkább bejön a már említett Ramones Blitzkrieg Bopja. (Egész mostanáig, amíg rá nem kerestem a Youtube-on, azt hittem, Blitzkrieg Bob... Azt hiszem, sokatmondó, hogy a blitzkrieg kifejezés megértése sosem jelentett gondot.)
Tegyük hozzá, nekem a Tolcsvay-féle Nemzeti dalról egy igen kellemes emlékem van. Egyszer az volt a forradalmi ötlet még az általánosban, hogy énekeljük együtt a felvétellel. Próbálni nem kell, hiszen ezt a verset mindenki tudja kívülről. Tolcsvayék azonban a hatás kedvéért az utolsó refrént késleltették kicsit, így egy iskolányi gyerek rosszkor, korábban kezdte zengni a magyarokistenérét. Az ünnepély röhögésbe fulladt, Ildi néni pedig onnantól kezdve csak a napközis tábort szervezhette. Életfogytiglan.

Tegnap, mikor már sokadjára hallottuk ezt a beat-számot, kénytelen voltam hangosan énekelni én is. El kell mondjam, katartikus élmény. Nem tudom, a sofőr is így érezte-e.

Mindenesetre keményen visszavágott.
Akik már utaztak velünk, ismerik a rendszámos játékot. A magyar rendszámtáblák betűiből szavakat kell alkotni. A gyorsaság és az esztétika is számít.
A győztes versenyszám az utolsó percekben született meg, a fáradt KZsoci a következőket alkotta az IHX betűkből: "Irigy Hónalj Xavér".

Ennél jobbat nem tudok, ezért fel is adtam elismerve, a március 15-i fordulót ő nyerte. Kiütéssel.

 

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr552744391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KZsoci 2011.03.16. 15:48:29

Praterstern, Bahnhof Wien-Nord. Umsteigen zur S-Bahn und zu den Zügen der ÖBB, sowie zu den Linien U2, ... :)

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.03.16. 15:50:30

Égen-földön kerestem a '98-as felvételt. Kaszással, Novákkal, Ferenczivel. Eredmény nélkül.
Pedig...
Nekem ez a dal már csak az az emlék marad, mikor Ádámmal állunk a Múzeum lépcsőin, Jancsó instruál, a szél fúj (naná, majd nem: igaz, az orkánerő kissé zavarba hozott), és amikor mindenki elkezd ököllel hadonászni a refrén alatt, mi egymásra nézünk, és lent tartjuk a karunkat.
Mert mindent azért nem.

KZsoci 2011.03.16. 15:50:35

Csöncsön, az Ernst Happel Stadionban nem lesz valamikor valami BL döntő vagy ilyesmi? Ahol a Barca játszik? :)

KZsoci 2011.03.16. 15:51:26

@stivanleroy: ja tényleg, ti még a tévében is szerepeltetek egyszer ezzel. :D

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.03.16. 15:53:34

Ünnepség közben meg a Kálvin térnél elvonul a Pető vesztét követelő MIÉP.
Árpi bácsi pedig autogrammot ad a Gyűrűk Urába.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.03.16. 15:55:01

@stivanleroy: @KZsoci:
Nekem természetesen megvan VHS-en. Hacsak nem épp nálad van. ;) (Tritonusra is emlékszem a Nemzeti lépcsőjén. Mindig dumált, amikor mutatták. :) )

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.03.16. 15:57:03

@KZsoci: Az semmi. Jancsó Miklós rendezett minket, és azokból az idétlen dalokból még egyetemes jogtörténet szigorlaton is profitáltam (prózában, mindenki nagy szerencséjére). Meg Dürrenmattból, mert a prof arca ugyan nem rezgett, de jó pillanataiban ütős humora volt neki is. Szerencsém volt, kifogtam egy ilyet.

Heti találós: melyik állam a közös pont március 15 és Friedrich Dürrenmatt drámáinak világában?

KZsoci 2011.03.16. 15:57:56

OFF

@Reckl_Amál: hupsz, olyan gyorsan záporoznak a kommentek, hogy azt hittem, hogy stivanleroy írja nekem, hogy nálam van a felvétel. :D

ON

Emlékszem én is.

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.03.16. 15:57:57

@Reckl_Amál: Akkor is, mikor nem ő volt a képen :-) .

padmasambhava 2011.03.16. 17:25:36

LOL, "Szaros Pista Jézus nevenapján" - anyám is mindig azt mondta, ha össznépi kirittyentés volt...

Szólhattál volna, Amál - meghívtalak volna papirdobozos kacsára. Tegnap az év legmelegebb napja volt itt, én is kint ültem a fönökkel ebédszünetben (juhsajt+saláta). Te jobban ismered Bécset mint én : én a meghosszabbított U2-n még nem mentem... (bevallom, ha kiraksz a 20., 21., vagy 22.kerületben - nagy valószínüséggel nem találok haza...)

Nekem marc. 15. szomorú nap - tavaly azon a napon halt meg kandúrom, 15-évesen. A buddha nyugosztalja (esetleg reinkarnálja).

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.03.16. 18:32:36

Hm. Szaros Pista nálunk kimaradt (bár a titkos attitűd azt hiszem megvolt: anyám egyszerűen igyekezett nem rossz példát mutatni). Ez a garfieldos zokni pedig... Most is tetszik az ötlet. Pedig ha jól emlékszem, elég szűk darab volt (valakinek megvan még Adrian Mole, aki Pandorával pénteken piros zokniban lázadt Thatcher ellen?).

A cica pedig bizonnyal forradalmár lehetett.

padmasambhava 2011.03.16. 19:52:00

@stivanleroy: a cica inkább kissé hibbadt volt (azaz mentally retarded) - de olyan szeretetreméltó és puha.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.03.16. 21:28:03

@padmasambhava:
Sajnálom a macsekot. :(

Megyünk még Bécsbe. ;)

@stivanleroy:
Az akkori mintás - figurás zoknik mind kényelmetlenek voltak, én is emlékszem.

tritonus 2011.03.17. 06:45:15

Én megint voltam ilyen tornaszagú ünnepélyen. Konkrétan? Szánalmas volt. Egyszer azért, mert nem gondolták át, mit akarnak. Aztán nem szóltak időben, hogy mások átgondolhassák.

Néztünk filmeket, amik jók voltak, tényleg. Vicces volt, ennek a korosztálynak való (ált. isk. 5-8). Volt értelme. Csak a hangosítás sz@r volt, így nagyon nehéz volt érteni a szöveget. Persze menet közben nem kezdek e matatni a keverővel, meg nem is az én dolgom, de ha levettek volna a basszusból, az sokat segített volna...

A Himnuszt az én vezetésemmel kíséret nélkül toltuk el. Na az jó volt ám...

Aztán voltak csapatversenyek (zsákbanfutás...), ami osztályonként 5-5 gyereket érintett. A terv az volt, hogy ezek néma csendben vitatják meg a feladatot a színpadon, közben a többiek meg Kossuth-nótákat énekelnek... Hm... Aztán kiderült, hogy az iskola 2 fele nem ugyanazokat a dalokat ismerte és/vagy nem kívánt énekelni. No comment. A Gábor Áron már nem jött össze. A kifogás: "Nem tudjuk a szöveget!" Mi meg ugye nem vittünk fénymásolt lapokat, nem vetítettük ki...

Ha egy nappal előbb értesülök a konkrét programról, a.) beteg leszek, b.) lebeszélem a felső vezetést erről a hülyeségről. Esetleg c.) felnyomom őket a vezető énektanárnál (Monostatos - Edömérke szerint Mackó bácsi), és akkor jajj nekik... Utólag is megtettem, az énekes tanárok ebben részt többet nem vesznek. És pont.

tritonus 2011.03.17. 06:47:44

@stivanleroy: Emlékszem Adrian Mole-ra, de a péntek-piros zokni, ha jól emlékszem, mást is jelentett anno...

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.03.17. 07:05:15

@tritonus: Az egy másik kultúrkör. De valóban érdekes párhuzam :-)

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.03.17. 07:21:13

@tritonus: Jelzem, kíséret nélkül nem kunszt eltolni a Himnuszt. Nekem pl. akármikor sikerülne.
Nem eltolni: na az, a Szalóki Ági erőssége volt a héten.
;-)
Bocs.
süti beállítások módosítása