2010. április 16. 16:23 - Reckl_Amál

Meghalt a Mester

Meghalt Popper Péter. És én szinte siratom.

Előbb elmondom, hogy miért szinte, aztán azt is, miért siratom.

Nem szoktam nem-személyesen ismert embereket gyászolni. A kollektív gyászban nem hiszek, nincs még egy olyan magányos, kitaszított állapot, mint a gyász. Polcz Alaine írja a Gyászban lenni c. könyvében, hogy a gyász a természetes depresszió. Na, most képzeljük el a kollektív depressziót! Fából vaskarika. Überkorrektség, eljátszott fájdalom avagy sima csordakövető butaság.

Gyászolni csak azt lehet, akit ismertünk. Talán mentség a híres emberek nyilvános gyászolóinak, hogy manapság az ember hajlamos azt gondolni, ismerőse az, akit a tévében rendszeresen lát. Egyszer például én is köszöntem ifj. Galán Gézának (az Életképek ifjú főszereplője volt) a 123-as buszon. Ismerősnek tűnt valahonnan, a biztonság kedvéért köszöntem neki. Később jöttem rá, ismeretségünk egyoldalú.

Popper is gyakran volt a tévében. Érdekes, sztoikus hanghordozással beszélt, nyugodt arckifejezéssel és mindig csak fekete garbóban láttam. Majdnem minden könyvét olvastam, ezért éreztem szinte a saját halottamnak. Ez is csak olyan érzékcsalódás, mint a tévénézőké. Talán kicsit bensőségesebb.

Tizenegy évvel ezelőtt kaptam rá az írásaira. Akkor indult a zsebkönyv-sorozat, amelynek ő volt a főszerkesztője, s hogy írásra sarkallja a többi gondolkodót, jó példával járt elől. Az Élet dolgainak első részeit ő maga írta. Az első kiskönyv a hazugságról szólt. Szegeden vettem, a Virág cukrászdával szemben lévő könyvesboltban. (Ahol egyébként árkedvezményt adtak az I LOVE APEH feliratú pólóm miatt.) Hazaérve egy nap alatt kiolvastam, és már mentem is a következőért. A könyvesboltba járás fáradalmait egy időre levettem az öcsém a vállamról, mert pár évig mindig az aktuális Popper-könyvet adta születésnapra/névnapra/karácsonyra. Nekem csak lazán meg kellett említenem, hogy megjelent az új, és ő értette a célzást.

Popper nagy titka az lehetett talán, hogy soha sem gondolta magát irodalmárnak, mégis olvasmányosan, saját, felismerhető stílusban készültek munkái. Rajongott az szépirodalomért. És nem is jó ez a szó. Inkább úgy fogalmaznék, hosszú évtizedek jó barátsága fűzte az irodalomhoz. Távol állt tőle az irodalom mellett csak lábujjhegyen sompolygós, mű-áhítatos mű-élvezet. Minden írását gazdagon, jó érzékkel illusztrálta idézetekkel.

De nem lenne személyes érzés, talán fájdalom, ha Popper "csak" elgondolkodtató írások szorgalmas, intelligens, jó humorú szerzője lenne, ha nem lenne valami sorsfordító, megrendítő élményem vele kapcsolatban. A Bibliáról szóló, Bibliát magyarázó könyvében idézte a legszebb szöveget, amit valaha olvastam; eredeti szerzője Borges:

"Ábel halálát követően találkozott egyszer Ábel és Káin. A pusztaságban gyalogoltak, s messziről felismerték egymást, mert mind a ketten roppant magas termetűek voltak. A testvérpár leült a földre, tüzet rakott és evett. Hallgattak, ahogy a nap vége felé hallgatni szokott a fáradt ember. Előbújt az égen egy csillag, még nem volt neve. A lángok fényénél Káin észrevette Ábel homlokán a kő nyomát, leejtette a kenyeret, amelyet épp a szájába készült venni, és bocsánatot kért bűnéért.

Ábel ezt felelte:

-          Te öltél meg engem, vagy én öltelek meg téged? Már nem emlékszem; együtt vagyunk, mint hajdan.

-          Most már tudom, hogy valóban megbocsátottál - mondta Káin -, mert a felejtés megbocsátás. Én is megpróbálok majd felejteni.

Ábel lassan felelte: 

-     Így igaz. Míg tart a lelkiismeret-furdalás, tart a bűn is." 

Ezek a szavak, akkor, ott... A sors bizonyítékai. Pontosan akkor és ott kellett őket elolvasnom, a legjobbkor jöttek szembe, és a legjobb tolmácsolásban. Poppernek ugyanis elhittem a sértett ember számára hihetetlent. Megbocsájtani, felejteni könnyű, egy életre megsértődni viszont piszoknehéz.

Köszönöm.

101 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr41927163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eszo 2010.04.16. 22:44:42

Te pedig egyszerűen csak egy gyökér vagy.

szemet 2010.04.16. 22:48:20

@tesz-vesz: De az intelligensebbek, mint te, tovább élnek...
Tényleg van mit siratni.

egy hang a hátsó sorból 2010.04.16. 22:50:21

@tesz-vesz: oszinten sajnalom, hogy te koztunk maradtal

z8 2010.04.16. 22:50:35

@tesz-vesz: nem vagyok rajongója de azért nem hiszem.
Azért mert egyes emberek másként gondolkodnak nem buták. Komcsi szöveg meg már unalmas, hány évig fogják még egyesek ezt mondogatni, én azt se tudom milyen volt. hát aki még a 90es években született

2010.04.16. 22:50:53

lehetett volna rocker, de nem, ő popper volt...

közlekedő edény 2010.04.16. 22:52:22

Mester volt. Az élet mestere, mert hitt a halálban.
Köszönöm, hogy létezett ez az ember.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2010.04.16. 23:03:52

Tipikus. Mivel anno, ki lettek osztva a poziciók, az öreg lett a nagy pszichológus. Jó volt, de nem volt konkurenciája. Popper, Gálvölgyi, Kern, Zorán...konkurencia nélkül, könnyen hisszük nagyoknak őket...

brekike 2010.04.16. 23:06:53

Popper ismerte az embert, kereste az igazakat. Adja ég, hogy úgy ment el (bocs az időzavarért), hogy választ kapott kérdéseire. Nekem sokat adott.

Tesz - vesz te meg csak vegetatív dolgaiddal foglalkozz: egyél, igyál, aludj, gyereket ne csinálj!

2010.04.16. 23:08:26

Nekem sem szokásom valakit csak azért megsiratni, mert ismert ember volt. Szerintem akkor gyászol valakit az ember, ha úgy érzi, hogy az elhunyt közel állt hozzá, sokat köszönhetett neki - ha az illető halála hiányérzetet kelt benne.

Én sokat köszönhetek Popper Péter könyveinek. A művei szellemi önállóságra, (tovább)gondolkodásra ösztönöztek, elgondolkodtattak, sokszor megnevettettek - olykor könnyet csaltak a szemembe.
Hiányolom hát. A magam módján meg is gyászoltam.

Hogy baloldali volt, hogy zsidó volt, hogy szakállas volt, férfi volt, 76 éves volt...

Popper Péter: nyugodj békében!

alf (törölt) 2010.04.16. 23:09:00

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": Nem, nem azért hisszük nagynak. Egyébként is egy pszichológusnak, egy gondolkodónak ki is lehetne, ki is kellene legyen a "konkurenciája"?
Azért gondoljuk őt nagynak, mert olyan gondolatokat formált meg, ami bennünk is motoszkált csak nem tudtuk megfogalmazni, megformálni.
Egy bölcs ember magától értetődően bölcs, nem kell hozzá viszonyítás.
Sajnos azonban egy olyan szenny világra ébredtünk, ahol a butaság lassan mindenre rátelepszik. és a butaság jelleméből következik, hogy semmit nem lehet vele kezdeni.

isssti 2010.04.16. 23:16:52

Valaki azt irja: "buta volt és komcsi" - én ennél csúnyábbakat is tudnék mondani objektiv tények alapján, de kivárom a gyász elmúltát..
Adig pedig inkább igyekszem visszafogott nyugalommal viselni a méltatlan méltatásokat..

isssti 2010.04.16. 23:22:04

@z8: arany pofikám: jobb ha megbarátkozol a tényekkel: mostantól újra nem csak a holokauszt lesz emberiségellenes szörnyűség, hanem - aktualitását márcsak időbeni közelsége miatt is erősebben tartva - a kommunizmus bűnei is(ideértve esetleges kedvenc komcsijaid is).
Barátkozz meg a gondolattal: a ballib uralom elrohadásával együtt a vele együtt járó sunyi kettős mérce is megszűnt! ..szorrika! ;o)

tominho 2010.04.16. 23:22:49

Igen, biztos ki lett rá osztva a szerepe, nyilván Michelangelora is, vagy Shakespeare-re, biztos a rendszer, leosztotta nekik is a szerepüket, azért nem volt konkurenciájuk, avagy csak a maguk nemében zseniálisak voltak. Nyilván hajlok én is az elsőre, az sokkal valószínűbb, és kevésbé tehetséges, középszerű emberként ez megnyugtatja a lelkem, hogy nem ők jobbak nálam, hanem, jó pozíció lett osztva nekik. Köszönöm, hogy ezt megvilágítottad nekem. Könnyebb lett az életem. De én mégis gyászolom, mégis sajnálom és mégis úgy érzem egy nagyszerű ember távozott. Nyugodjon békében! és köszönöm, hogy volt.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2010.04.16. 23:26:14

@alf: Nem érted. Más nem írhatta le. Ő leírhatta. Függetlenül attól, jó volt-é vagy sem.

Tudod anno, az nem úgy volt ám, hogy pszichológus vagyok és kiadok egy könyvet. Annak egyeznie kellett az "előírásokkal."

ducas 2010.04.16. 23:27:30

Engem tanított...Imádtuk...
Legyen Neki könnyű a föld...
A mocskolódók meg kapják be...

Bezmag 2010.04.16. 23:33:23

Kedves Reck Lamál,

egyetértek, sőt, köszönöm, nagyin szépen leírtad az érzéseimet. Az utolsó reneszánsz bölcs ember ment el közülünk.

Nyugodjék békében.

Pista bá 2010.04.16. 23:37:21

Szomorú, hogy egy búcsúzás mekkora parasztrajzást tud elindítani.

Ne ítéltess, hogy el ne ítéltessél - sokan megbuktak ma az ilyen egyszerű tanokban.

alf (törölt) 2010.04.16. 23:45:48

@Pista bá: Sajnos ma egyszer csak a felszínre tört a ürülék. Mindegy, hogy valakinek a gyászáról van szó vagy bármi másról, az ürüléknek is a jelleméből következik, hogy ott úszik mindennek a tetején és bűzölög.
Rémisztő, hogy mi lakik oly sok embernek látszó lénynek a lelkében. Akarom mondani, a lelke helyén.
És ez nem az elmúlt évtizedek átka, nem is az elmúlt évek hibái, ez valahol sokkal mélyebbről jön.

szamarhegy 2010.04.16. 23:46:06

A hitelesség nem osztható ki...

mxz 2010.04.16. 23:46:08

"Gyászolni csak azt lehet, akit ismertünk." ezzel igy nagyon nem ertek egyet. az mar inkabb pontosabb, hogy gyaszolni csak azt lehet, akitol ugy erezzuk, hogy kaptunk valami szamunkra fontosat.

harmincas 2010.04.17. 00:18:29

Újabb írás, amiben teljesen egyetértek a blog szerzőjével. Ó, és akik most butázzák, komcsizzák meg (nyilván majd) zsidózzák is... a cipője sarkáig se értek.

arconfosom 2010.04.17. 00:24:13

Felőlem meg sem kellett volna születnie
Nem tudom mi ez a hype, fingom nincs ki volt ez a pali, de a kommenteket olvasva jót nem sejtek

gramercy 2010.04.17. 00:31:52

@tesz-vesz:

te gyoker f@sszopo!

csak azert mert Csurka Istvan politikai nezeteivel nem ertek egyet, meg elvezhetem az irasait!

mert en nem vagyok olyan egysegsugaru mint Te!

gramercy 2010.04.17. 00:33:36

@gramercy: es Csurka IS leirhatta akkoriban

akkor most csurka is kommunista?????

Bezmag 2010.04.17. 00:39:48

Ennyire büdös parasztot, gyökeret, most komolyan, ez a magyar társadalom...???

ügyfélszolgálatos 2010.04.17. 00:51:09

@Bezmag: Az a jó, hogy az öreg már nem fogja látni, hogy ezek a kriptonáci barmok teljesen elszabadulnak.

ügyfélszolgálatos 2010.04.17. 00:53:34

@gramercy: Végül is kapott Kossuth díjat anno még az átkosban...

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.04.17. 00:53:52

@ducas:

"Engem tanított..."

->

"A mocskolódók meg kapják be... "

Hát ez méretes ikszdé...

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.04.17. 00:57:40

@Bezmag: @ügyfélszolgálatos:

Ezek aztán ott vannak a szeren.

Egy pszcihológus fanjainak ilyen megnyilvánulásai vannak?

LOL

Bezmag 2010.04.17. 00:58:00

@ügyfélszolgálatos:

Rettenetesen felháborít, hogy meghalt egy ember, akiről az ide író büdöslábú parasztok semmit sem tudnak.

Erre halálán elkezdenek komcsizni meg zsidózni.

Miközben a holttestének a szagát sem érdemelnék meg, mert túl értékes lenne számukra parfüm helyett (Péter mondta, rögögni csak a Szent dolgokon lehet, mert azoknak nem árt! Péter pedig ha nem is Szent, de Bölcs és Nagy Tanító, az utolsó ilyenek egyike.)

Szóval gratulálok, sok balfaszbarom jobbos, majd nézzétek meg mire juttok ezzel a mentalitással. Remélem, elég gyorsan a tajgetoszba.

Bezmag 2010.04.17. 00:59:30

@Blás Sailor von Wolfhausery:

Ilyen szép bnévvel biztos nagy nemesember lehetsz...

"Rettenetesen felháborít, hogy meghalt egy ember, akiről az ide író büdöslábú parasztok semmit sem tudnak.

Erre halálán elkezdenek komcsizni meg zsidózni"

Tudod, azt is tanitotta, hogy fejezd ki Önmagad.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.04.17. 01:03:08

@Bezmag: Szóval valaki komcsizással,Te általánosítással,haverod nácizással fejezi ki Önmagát.Tyűha...ehhez nem kell könyvet olvasni barátom.

Chapell 2010.04.17. 01:03:28

@Blás Sailor von Wolfhausery: Pszichológus volt, nem illemtanár baszod :D

Amúgy elég gáz, hogy Amál pont olyat idéz a könyvéből, amihez köze sincs Poppernek, csak ő is idézi.

Bezmag 2010.04.17. 01:10:20

@Blás Sailor von Wolfhausery: Tudod, ing és ki veszi magára. Akit nem illet, annak nem is kell magára vennie.

Való igaz, tele a net sokkal jobb idézetekkel is.

borovi 2010.04.17. 01:16:50

Szép írás. Jó volt olvasni. Köszönöm.

ghalleck 2010.04.17. 01:25:48

@tesz-vesz: ha már ennyire tömör, velős véleménnyel - nem is akármilyennel - viseltetsz iránta, akkor remélem, hogy ezt valamilyen - bármilyen - formában közölted vele is, amíg élt...
A hozzászólásod stílusa pedig, hadd ne mondjam (írjam), miről árulkodik. Az ugyanis méltatlan lenne Popper Péterhez.

Môžeš mi pomôct'? 2010.04.17. 01:26:23

Fájdalmas, de a lényeg, hogy Müllerpéter és a Nőklapja még ott van a helyén.

Gréver 2010.04.17. 01:27:14

Aki olvasta, az szerette. Kérdéseket tett fel és mi megválaszoltuk a segítségével. Aki nem olvasta, húzzon el innen, de izibe!
Sokszor fordultam könyveihez életem nehezebb szakaszaiban. Miatta vettem be tanítandó anyagnak Babits Mihály: Ádáz kutyám c. versét. Tudtam, hogy elmegy egyszer, de most mégis is itt van velem.

-Torrente- (törölt) 2010.04.17. 01:30:47

Nofene? Már azt hittem, sosem pusztul el a vén szarházi.

Bezmag 2010.04.17. 01:34:08

Ennyi büdös parasztot, tényleg, frusztrált fasszopók gyülekezete - akinek nem inge, - akinek meg inge, vegye magára, az összes büdös fasszopónak azt kivánom, élje le igy az életét, hogy egy ravatalon örömködik.

Remélem, anyuka ravatalán is nagy buli lesz.

Gréver 2010.04.17. 01:37:41

@-Torrente-:
Ezek szerint te is lelki analfabéta vagy.
Úgy is mondhatnám, hogy lelki fogyatékos.
Sebaj.Vannak mások is rajtad kívül. Vígasztaljon a tudat, hogy nem vagy egyedül.

ghalleck 2010.04.17. 01:42:29

@-Torrente-: Ezt kiejtenéd bővebben? Nem értem, miért írtad azt, amit írtál. Sejtésem az van, de tudod, tényleg érdekelne, hogy ezt NORMÁLISAN meg is tudod-e indokolni.
Mert ha nem, ajánlanám Popper Péter bármelyik könyvét, műsorának DVD-elvételét (ha elérhető valahol)...

ghalleck 2010.04.17. 01:43:51

Az "f" billentyűm meg szórakozik velem... Kis fuck!
Na azért...

Môžeš mi pomôct'? 2010.04.17. 01:44:28

Rettenetesen irritáló ember volt. Különösen megnyilvánulásaiban. A legirritálóbb talán épp az volt, hogy az ember tudta hányan TÉNYLEG beszopják ezt a szart. Ez persze nem az ő hibája, nem is hibáztatom érte, de azért ilyen zsékategóriás hamvasbélás fronton képtisztulást és nem tisztújítást remélek.

Gréver 2010.04.17. 01:52:08

"Nem lehet, hogy a rosszaság már egyfajta élvezet? Destruktívnak lenni, rombolni - nem lehet, hogy ez is egyfajta hatalom? Nem tudom. Mindenesetre nem vallja be magának, hogy ő gonosz." PP

Bezmag 2010.04.17. 01:57:52

Elképzelem, hogy Popper Péter hogy szánakozna, sajnálkozna vagy röhögne itt ezen az egészen. Nincs több kérdésem vagy véleményem.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.04.17. 02:00:44

rip

de szerintem nem kell sajnáni, hiszen

halálra születtünk

dodekaeder 2010.04.17. 02:04:12

"a felejtés megbocsátás"?

WTF???

A felejtés legtöbbször elfojtás, az őszinte megbocsátás meg mindig értékrend-átrendeződés, annak tudatosítása, hogy a Kapcsolat többet jelent annál, ami megtörtént.

Megbocsátás létezhet úgy, hogy igenis emlékszem arra, mi történt.
Egyes, leülhet.

Azért, végül is: R.I.P.
Jó ember volt.

Gréver 2010.04.17. 02:05:53

@Môžeš mi pomôct'?:
Milyen szart, kedves "Tudsz nekem segíteni?"

Môžeš mi pomôct'? 2010.04.17. 02:14:11

@Gréver: tartok tőle, hogy rajtad nem tudok. Akarsz beszélni a gyerekkorodról?

Gréver 2010.04.17. 02:17:35

@Môžeš mi pomôct'?:
Hárítasz, kivetítsz. Nem a kérdésemre válaszolsz.

ghalleck 2010.04.17. 02:18:26

@Môžeš mi pomôct'?: lennél szíves "Gréver" KÉRDÉSÉRE reagálni? Ugyanis a kommentelő a "számból lopta ki a szót" - még ha nem is pontosan ugyanazokat, mint amilyeneket mély elindultságában használt...
Érdekelne.

2010.04.17. 02:23:10

Remélem Popper Péter olvassa a kommenteket és lehet hogy titokban örül, hogy itthagyta ezt a sárgolyót...
A sok "szakembert" itt...!Csak úgy röpködnek a szakszavak, hihi, vicces... Lehetett szeretni a könyveit, meg utálni, ennyi.
Nyugodjon békében.
A pszichológus is ember, bassza meg :)

2010.04.17. 02:25:25

Kedves kommentelők, a pszichológus is ember...lehetett utálni, meg szeretni, ennyi.
LEhet hogy zsidő volt, meg komcsi, szerette a túrótortát, még az is lehet, hogy néha a lába is büdös volt.. Mit kell ezen rugózni? Őszintén, az ő korosztályából ki NEM kommunista? Volt az embereknek akkoriban választása?!
És amúgy meg ... kit érdekel?

Gréver 2010.04.17. 02:25:31

@Môžeš mi pomôct'?:
"Rettenetesen irritáló ember volt. Különösen megnyilvánulásaiban. A legirritálóbb talán épp az volt, hogy az ember tudta hányan TÉNYLEG beszopják ezt a szart. Ez persze nem az ő hibája, nem is hibáztatom érte, de azért ilyen zsékategóriás hamvasbélás fronton képtisztulást és nem tisztújítást remélek."

A kérdésem az általad írt fentiekre vonatkozott. Milyen szart?
Sajnálom, hogy szövegértési problémákkal is küszködsz. De én türelmes vagyok. Legfeljebb majd lefekszem aludni, ha elálmosodok.

Môžeš mi pomôct'? 2010.04.17. 02:31:32

@Gréver: jól teszed. Vagy nem is tudom. Szerinted jól teszed?

Bezmag 2010.04.17. 02:36:04

@Humbino: nem, szerintem nem olvasta, neki már nem kell ilyen faszságokkal foglalkoznia. Leszállhat a Kerékről ennyi tudással.

Itt csomó frusztrált barom irogat. Ki merne ennyire cinikusan, de inkább viccesen nyilatkozni a saját agóniájáról, talán valamelyik feljövő politikus?

"Kérésemre Kati jól működő barikádot szervezett körém. Csak egy őrült nőnek sikerült telefonon áttörnie. Előadást akart. Mondom, intenzív osztályon fekszem. Mit csinál ott? – kérdezte. Haldoklom. Kis szünet. Majd: különben hogy van? Különben?

Különben jól vagyok.

Péter"

2010.04.17. 03:11:29

@Bezmag: Köszi a sztorit, hát ezt nem nagyon lehet überelni.
A frusztrált barmokról írt megjegyzéseddel egyet tudok érteni, sajnos.

Egy kisvároska főutcáján hallottam a következő beszélgetés foszlányait :
- Meghalt XY?
- Meg, bizony, tegnap.
- Még szerencse nem lett komolyabb baja.

Maestro 2010.04.17. 03:23:30

Valahogy sosem szerettem. Nem kételkedem benne, hogy szakmailag/irodalmilag jelentős munkássága van.
De az általa közvetített eszmékkel, felfogással nem feltétlenül értek egyet.
azért RIP.

Bezmag 2010.04.17. 03:24:37

@Humbino: Nincs mit, Péter bácsi utolsó publikus levele volt, annak is a legvége. Fent van pár helyen a neten.

Kivánom mindenkinek, főleg az itteni meg a sokhelyen megfordulő kreténeknek, hogy egyszer valamit tegyenek le az asztalra, illetve, ha itt az idő, ennyire kiegyensúlyozottan szemberöhögni a halált.

Amúgy meg. Zsidó volt? Igen, zsidó kit érdekel. Én nem vagyok zsidó, de nem érdekel, ha valaki zsidó, főleg, ha bölcs és nagy erejű szellemi ember. És ha letett vmit az asztalra... Nem keveset, hanem sokat.

Komcsi volt? Nem volt komcsi, maximum annyira, amennyire 50-90 közt mindenkinek aki nem a vasat öntötte vagy a földet túrta muszáj volt. Nem volt pártfunkci, nem volt seggnyaló, nem volt MSZMP vagy MSZP káder, nem volt ávós nem volt besugó.

CSAK CSINÁLTA AMIT JÓNAK LÁTOTT. Maga és magától. Ez hatalmas tanítás egy elnyomó (régen) vagy egy frusztrált elbaszott rendszerben.

A zsidózók és komcsizók meg idejöhetnek, van itt egy kis kaja számukra, most szart a macskám egy nagyot, mind megehetik.

Bezmag 2010.04.17. 03:31:42

@Humbino:

OFF még az jutott eszembe.

Apámnak volt egy különleges barátja, Isten nyugosztalja. 43 évet élt tolószékben, és közben szerzett hobbiból két doktorátust.

Apám nem tudta, és egyszer megkérdezte, hogy van az édesapja.

Erre dr. Pulai Géza azt válaszolta: "köszöni, egész jól, ahhoz képest, hogy 5 hete temettük el."

Sértődés nélkül, vigyorogva. Apám erre:

"bocs bazdmeg, nem tudtam, mekkora egy paraszt vagyok."

Én 15 voltam, és döbbenten álltam, ez az amikor a felnőttek beszélgetnek?

Péter bácsi sok olvasása óta értem.

Sealer 2010.04.17. 03:39:55

Egy másik zsidó származású godolkodó magyar EMBER írta bő fél évszázada ezeket a sorokat:

"Fiúk guggolnak és parázslanak,
az ajkukon ügyetlen szép szavak,
duzzasztja testük sok kicsiny siker
s nyugodtan ölnek, majd ha ölni kell.

Lehetnének talán még emberek,
hisz megvan bennük is, csak szendereg
az emberséghez méltó értelem.
Mondjátok hát, hogy nem reménytelen."

Sajnos azóta bebizonyosodott, hogy, hogy REMÉNYTELEN, reménytelen, reménytelen!

Ha 20-30 évvel fiatalabb lennék, húznék el ebből a szerencsétlen reménytelen országból, vissza se néznék...

Bezmag 2010.04.17. 03:51:42

@Sealer: Megértelek, de nem osztom. Én nem vagyok zsidó, sőt annyira nem, hogy nem kértem még 1992-ben a jogfolytosan rám szálló vitézi cimet, mert nem én érdemeltem ki. Visszautasítottam köszönettel és tisztelettel. De néztem áhitattal olyanét, akinek maga Horthy adta át, a legnagyobb háborús kitüntetést.

De szerintem, bármennyire is frusztrált és konfúz, idióta ország a mienk, minden oldalon, ez a Mi Hazánk. És ebben az értelemben nacionalista is vagyok. Semmi sem hasonlitható hozzá, de mégis szar.

Ezért nem megyek el, ezek szerint fiatalabbként, de bármennyire reménytelen, ez a karma.

Bezmag 2010.04.17. 03:53:05

@Sealer: Megértelek, de nem osztom. Én nem vagyok zsidó, sőt annyira nem, hogy nem kértem még 1992-ben a jogfolytosan rám szálló vitézi cimet, mert nem én érdemeltem ki. Visszautasítottam köszönettel és tisztelettel. De néztem áhitattal olyanét, akinek maga Horthy adta át, a legnagyobb háborús kitüntetést.

De szerintem, bármennyire is frusztrált és konfúz, idióta ország a mienk, minden oldalon, ez a Mi Hazánk. És ebben az értelemben nacionalista is vagyok. Semmi sem hasonlitható hozzá, de mégis szar.

Ezért nem megyek el, ezek szerint fiatalabbként, de bármennyire reménytelen, ez a karma.

Macskanátha 2010.04.17. 03:53:22

"Engem tanított...Imádtuk..."

Bizony, amikor meghívták egy előadásra a JPTE-n,úgy zsúfolódtak be a hallgatók, mint a szardíniák a dobozban. Sok-sok vendégtanár előadása jóval "szellősebbre" sikerült...

"Péter bácsi utolsó publikus levele volt, annak is a legvége. Fent van pár helyen a neten."

Tudnál belinkelni egy hivatkozást, hogy hol találtad? Köszi!

Macskanátha 2010.04.17. 03:54:43

"Engem tanított...Imádtuk..."

Bizony, amikor meghívták egy előadásra a JPTE-n,úgy zsúfolódtak be a hallgatók, mint a szardíniák a dobozban. Sok-sok vendégtanár előadása jóval "szellősebbre" sikerült...

"Péter bácsi utolsó publikus levele volt, annak is a legvége. Fent van pár helyen a neten."

Tudnál belinkelni egy hivatkozást, hogy hol találtad? Köszi!

Bezmag 2010.04.17. 03:58:15

@Sealer: Megértelek, de nem osztom. Én nem vagyok zsidó, sőt annyira nem, hogy nem kértem még 1992-ben a jogfolytosan rám szálló vitézi cimet, mert nem én érdemeltem ki. Visszautasítottam köszönettel és tisztelettel. De néztem áhitattal olyanét, akinek maga Horthy adta át, a legnagyobb háborús kitüntetést.

De szerintem, bármennyire is frusztrált és konfúz, idióta ország a mienk, minden oldalon, ez a Mi Hazánk. És ebben az értelemben nacionalista is vagyok. Semmi sem hasonlitható hozzá, de mégis szar.

Ezért nem megyek el, ezek szerint fiatalabbként, de bármennyire reménytelen, ez a karma.

Bezmag 2010.04.17. 04:21:14

Bocs, faszért rakta be többször...

jobbbalmind1 2010.04.17. 04:23:14

Popper a maga kategoriajaban tokeleteset alkotott. Sohasem tagadta me magyarsagat, kozep-europaisagat. Nem azt nezte ki honnan szarmazik, hanem ki mit tett. Es foleg, miert tette. Irasai zsenialiasak, es maga is egy zsenialais ember volt (persze nem hibak nelkuli,sot!!). Orulnek ha a felet tudnam annak amit O tudott...

Bezmag 2010.04.17. 04:30:41

@Macskanátha:

Remélem, nem rakja be 10-szer.

www.168ora.hu/itthon/popper-peter-pszichologus-level-elhunyt-53851.html

Engem nem tanitott, kétszer meghallgattam, és egyszer majdnem elgázolt, de ez legyen titok :-) 1.0 fehér 5 ajtüs Suzukija volt.

Bezmag 2010.04.17. 04:31:46

@jobbbalmind1: Tökéletesen egyetértek.

Bezmag 2010.04.17. 05:21:53

Megtaláltam egyébként Péter bácsi szellemi örökségét:

www.youtube.com/watch?v=jspBeVa0sTs&feature=related

Szerintem ez a lényege.

NE LÉGY HÜLYE!

Semper Fidelis 2010.04.17. 05:47:45

Nagyon szerettem hallgatni, és szerettem a könyveit is. Rendkívül értelmes ember volt, és nagyon nagy űrt hagyott maga után.

Aki pedig gyalázni meri, annak letépem a fejét. (Persze csak virtuálisan, mivelhogy az interneten vagyunk, nem a való életben.)

Samuzia 2010.04.17. 06:09:09

"Röhögni csak a szent dolgokon lehet"

Kíváncsi vagyok, most röhöge, Horn Gyuszi nagy barátja...

Fehérvár Kapitány 2010.04.17. 07:16:07

Szerettem a könyveit. Sok könyvében azt írja, hogy többször is megfordult Indiában (sőt mintha az rémlene, hogy gyalogosan is kiment egyszer). Legalábbis így emlékszem. De ezt az életrajzában sehol nem olvasom. Most akkor volt kint, vagy nem?

Fehérvár Kapitány 2010.04.17. 07:19:49

@Semper Fidelis: Írd azt, hogy "letöltöm a fejét." :-)

hhh. 2010.04.17. 07:44:35

Ki lesz a következő? Heller Ágnes?

Balangó 2010.04.17. 08:10:34

Nem értem az itt gyászolókat.

Miért frusztrált, primitív, agyatlan bunkó mindenki, aki szerint a "Mester" nem volt sem jellemóriás, sem szellemóriás?

Szerintem nem volt egyik sem, de kiválóan adta el magát azoknak, akiknek jobb híján az ő gondolataira volt szükségük mint szellemi táplálékra.

Ennyi.

Az más kérdés, hogy helyénvaló dolog-e a gyászotokat ilyen eretnek megjegyzésekkel megzavarni, de mivel nem magatokban gyászoltok, hanem a szabad sajtó nyilvánossága előtt, ezt tekinthetjük arra való felhívásnak, hogy mi is kifejtsük a véleményünket.

Ha nem tetszik,lépjetek túl rajta.

Csatmar (törölt) 2010.04.17. 08:39:20

Szép idézet, nagyon tetszett!

GodisMJ23 · http://www.youtube.com/watch?v=6icwrLvZGhA 2010.04.17. 09:03:04

@Sealer:
szerinted a sok műveletlen, bunkó, primitív állat észreveszi milyen osztást kapott 66 év távlatából?
de Radnóti is biztos csak egy mocskos zsidó...:( szomorú ami ebben az országban megy jobb oldali néven, amit nem ment fel a bal oldal bénázása sem.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.17. 09:07:50

@Balangó: A gyász akkor is gyász. Egy nappal egy - sokak szemében nagyrabecsült, mesterként tisztelt - ember halála után több mint érzéketlenség, bunkóság olyanokat írni, ami itt többektől olvasható. Azonkívül, hogy mélyen elszomorít Popper Péter halála, mert sokat tanulhattam az előadásaiból, mélyen megdöbbent, mekkora gyűlölet lakik egyesekben. Hogy képesek azért odaülni a számítógéphez, hogy szombat reggel pocskondiázzanak valakit, akitől nagy valószínűséggel egyetlen sort sem olvastak, egyetlen tanítást meg nem hallgattak soha... Honnan ez a gyűlölet? Komolyan kérdem: otthonról? A szüleik nevelik őket gyűlölködésre? Vagy a barátaiktól? Vagy a "párttól"? Fel nem foghatom...:((((

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2010.04.17. 09:10:40

az Istennel való sakkozás kockázatában írt a szerzetesől, aki a vízen jár, miközben átkozza az Istent... :) Szerettem a könyveit.
Nyugodjék békében.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2010.04.17. 11:35:24

popper péter soha sem volt kommunista (de ha az lett volna, sem vont volna le semmit az érdemeiből). aki ezt állítja valószínű semennyire sem ismeri őt és semmit sem olvasott tőle.
baloldali gondolkodóként valóban résztvett tanácsadóként a horn kormányban, de hamar rájött, és ezt ki is fejtette többször is, hogy a politikában kisstílű középszerű emberek vannak ezért hamar kiszállt a dologból.
nagyszerű EMBER volt, isten nyugosztallja!

holla 2010.04.17. 13:04:54

Én csak most döbbentem rá, hogy menniyre sokat jelentett nekem. Pedig csak a könyveit olvastam, sosem találkoztam vele.

A II. vh. után az új rendszer a túlélést jelentette a nácizmus és a nyilasok üldözötteinek, szóval ne lepődjünk meg nagyon a baloldali kötődésen.Erről elég részletesen beszél pl. A tigris és majom-ban. A komcsizó, zsidózó kommentek szerzői ezen egy pillanatra elgondolkodhatnának.

holla 2010.04.17. 13:10:40

Balangó,

a temetők is nyilvános területen vannak, akkor most a "nyilvánosság" miatt mondjuk bárki odamehet fújjolni vagy dobálózni vagy akármi??? A gyászt és a halott iránti kegyeletet nem lehet így relativizálni. Sajnálom, hogy ezt sokan nem tudják maguktól.

Kérdés (csak kiváncsiságból): POntosan melyik könyvét olvastad?
Erre bármelyik kegyeletsértő beszólógató válaszolhat, őszintén érdekel.

2010.04.17. 14:57:09

@Bezmag: Hát, a "fölnőttek" így beszélnek, és legalább Popper megírta ezt. Szerintem nagyok sokaknak adtak gondolkodnivalót az írásai.
Minőségi írások, és ebben a világban, ahol Coelho az császár (meg a gagyi caminós-förtelem könyvek) ez külön becsülendő.
Zsidózni, komocsizni, nácizni meg mindenki szeret. Mert akkor nem kell elismerni a teljesítményt.
Mintha a származás vagy a címke ezt lenullázná.
- Jól írsz? Aha.
- Komcsi vagy? Aha.
- Akkor már nem is írsz jól.
Nem mondom, hogy minden egyes szavával egyetértek, de gondolatébresztőek voltak az írásai és volt mögöttük tudás.

ildiko1998 2010.04.17. 17:03:52

@tesz-vesz: Hogy te mekkora BAROM VAGY!!!!

Bezmag 2010.04.18. 02:26:05

@Humbino:

Azt is megírta, hogy valaki, akinek nincs a fejében semmi, az elkezdi megtölteni ízlése szerint, judaizmussal, kereszténységgel, jobboldalisággal, bolsevizmussal, ki a fogyasztói társadalommal, kinek mi jut, mibe fut bele készen..

Azaz gondolkodás, elemzés, vívódás nuku, megeszi a készen gyártott eszmerendszert, aztán annak mentén látja a világot. Kiváncsi lennék a halálán zsidózó és komcsizó barmok katolikus neveltetésére...

Még a végén igaza lesz Hitlernek, valóban léteznek untermensch-ek :-) csak Magyarországon keletkeznek és primitív a fajtajellemzőjük.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.04.19. 00:24:04

@Humbino: ha lehet választani, akkor inkább a pszichológusnőt

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2010.04.19. 14:05:47

Nagyon féltem, amikor láttam, hogy az Index ismét főoldalra tette a személyes írásomat.

Mert Popper - hasonlósan minden nagy gondolkodóhoz - minimum annyi ellenséget gyűjtött, mint amennyi követője volt. Én utóbbi vagyok, dehát a poszt is erről szólt.

És sajnos a neten nyüzsög a sok színvonaltalan ember, aki se istent, se embert nem ismer, ha lehet végre egy jót zsidózni, kommunistázni és gyűlölködni.

Ez a poszt sem a politikai "munkásságáról" szól Poppernek, hanem arról, amit nekem jelentett.

Ma aztán rávettem magam, és végigolvastam a kommenteket, és örömmel nyugtáztam, hogy azért vannak még normális emberek. Popper írásai, előadásai kiválóak voltak.

Egyetlen vádra szeretnék válaszolni, bár nem hiszem, hogy nekem kell, csak ezen éppenséggel elgondolkodtam. Azt írta valaki, hogy Popper azért lehetett Magyarországon A pszichológus, mert nem volt konkurencia. Ez nem igaz, még a tévében is volt számos más pszichológus. Például Ranschburg Jenő, akinek csak félve írom le a nevét e helyütt, mert korábban a hordalék már őt is kikezdte.

Másrészt Popper szellemi fölénye, műveltsége és gondolatai "támogatottságától" függetlenül, önmagában is értékesek. Nem azért volt okos (most hadd mondjam, ilyen egyszerűen), mert kommunista volt (ha az volt). Kit írtak még példának? Gálvölgyit, Kernt? Ők is gerinctelen tehetségtelenek volnának? Baromság! Gálvölgyi ma is az ország első számú parodistája, az más kérdés, hogy manapság pénzért gagyit csinál. És igen, politikailag meglehetősen elfogult. Na de Kern? Ezt nem is értem...

Nekem is van egyébként egy érdekes megfigyelésem. Ezt az "azért lett valaki, mert nagy kommunista volt" - szöveget általában olyanok terjesztik, akik nem futottak be. De ahogy nézem, ezek az emberek a legritkább esetben érdemelték volna meg a sikert. Csupa középszerű vagy az alatti művész és tudós, akik ma költenek maguknak valami szép mesét a belülről bomlasztásról. Most, ill. a rendszerváltás óta heves szorgalommal és látványosan nyalják a másik talpat. Nekem ez sokkal taszítóbb, mert ma elvileg még csak nem is kell.

2010.04.20. 02:49:22

@Reckl_Amál: Az "A pszichológus" kijelentéssel csak annyi baj van, hogy a jelenség tényleg létezik, ez az "elgurusodás" : aki elhiszi magáról, hogy ő már mindent tud és ezt hangoztatja is, mint pl Dr Phil. Popperral ez nem történt meg, mert az írásai kritikus gondolkodásra sarkallták az embereket (akit nem, annak meg tuti volt otthon popperes szentképe :)
Körkérdés : ki most "A PSZICHOLÓGUS" Magyaroroszágon?
Bagdy Emőke? Aki visszaadta a "zengedélyét" a Zsanett-ügy kapcsán?
A Csernus? NO komment.
Ranschburg Jenő, aki felett kicsit eljárt már az idő vasfoga? :))
Polcz Alaine?
"Nők Lapja" Vekerdy Tamás?
ÉS egyáltalán? Számít ez valamit is?

padmasambhava 2010.05.19. 13:06:26

@arconfosom: Oh, mar az alias-neved is elarul egy-kettöt a galaktikus intelligenciadrol. Ugyhogy nem csodalkozom, hogy Nem ismered P.P. nevet... - de akkor meg minek kommentalsz ?!

isssti 2010.05.20. 21:04:38

@Reckl_Amál: Kedves Amál: próbáld meg elfogadni és megemészteni, hogy biza attól hogy valaki komcsizik(neaggyisten zsidózik) sokszor egyáltalán nem "szinvonaltalan ember" - bizony -és most lehet hogy nagy sebet ejtek naiv lelkeden- ordas nagy bűnöket követtek el az elmúlt cca. 60 évben a komcsik, és ezért megvetés és büntetés jár(na) nekik. Mintahogy megvetés illeti azon gerinctelen embereket is akik ezekkel az erőkkel -karrierjük, előbbrejutásuk érdekében lepaktáltak! S ez akkor is igy van, ha történetesen szakmailag elfogadható szinvonalon teljesitettek -sőt, annál inkább!!

El kell szomoritsalak: Ranschburg és Popper egyaránt ebbe az emberileg-erkölcsileg megvetendő csoportba tartoznak - sajnos a tények makacs dolgok; a tettink pedig minket minősitenek -akár tetszik, akár nem!

Továbbá sajnálattal kell értesitselek Téged és hasonló gondolkodású ""liberális"" elvbarátaid: bizony HATALMAS TÉVEDÉS (neaggyisten önexkuzálás?) azt mondani "aki tehteséges volt, s tenni is akart az együttműködött a komcsikkal"
Bizony rengetegen hagyták el a hazát és érvényesültek máshol; vagy vállalták a hátrányos megkülönböztetést -százszor inkább, mint elárulni önmagukat, elveiket ...
..hogy csak a magam icipici családi példáját emlitsem: jóapám választotta az egyszerű kis mérnök "karrierjét" a gyárvezetőség helyett - de tiszta lelkiismerettel, s párttagkönyv nélkül!

Lehet, hogy számotokra ez megdöbbentően idegen hozzáállás, de jobb lenne megbarátkozni vele: van élet, a teljes "erkölcsi szabadságon" túl is !!
süti beállítások módosítása