2012. június 02. 16:24 - Reckl_Amál

Dal a savanyú szőlőről

Nem, nem, kedves Compact Disco, az tavaly volt. Wolf Kati dalának lett volna esélye nyerni, ha ez a szánalom-fesztivál tényleg a dalokról szólna, nem pedig minden másról. 2011-ben buktunk meg azért, mert a magyarok nem népszerűek Európában.

A 24. helyet megszerző együttes menedzsere magyarázza a bizonyítványt. Szerinte a magyarok megítélése - belföldön és külföldön egyaránt - okozta ezt a nem túl szép eredményt.
Csak azt nem veszi észre, hogy pl. a görögök, akik miatt talán összeomlik hamarosan az Eurózóna, kellemesen a középmezőnyben végeztek. Vagyis az összefüggés ennyire azért nem egyértelmű.

Az viszont tényleg a magyarságunkkal függ össze, hogy a menedzser még mindig védi ügyfeleit, és föl sem veti, talán a produkcióval is volt valamicske probléma.

De az, hogy oda nem illő számot vittünk idén, csak egy tényező. A Compact Disco győzelmét már a sajátos - éppen ezért az Eurovíziótól nem idegen - hazai versenyben sem értettük, dehát aki kicsit követi a zenei díjak sorsának alakulását az utóbbi években, az megfigyelhette, hogy ez a se íze - se bűze zenekar 2009-es indulása óta számos díjat besöpört már. Bár kétségtelen, hogy bőven vannak náluk rosszabbak, nekem az "igényes popzenénél" eredetibb jelző még nem jutott eszembe róluk. Vagyis valami alapvetően hiányzik belőlük, hiába uralják egyébként hangszereiket, és ismerik nagyjából a nemzetközi trendeket, érzelmek kiváltására alapvetően alkalmatlanok; túl steril az egész. Nyilván az überkorrekt ítészek óvatoskodása hozta meg nekik a kritikai sikereket is. Ebben a Kozsóval, Pákóval meg valóságshow-hősökből előadóművésszé avanzsált nímandokkal megvert országban már a középszerűséget is megilleti az elismerés.

Ebből a versenydalból is ez a valami hiányzik, ami miatt érdemes rá emlékezni. Bár a mezőny idén is siralmas produkciókból áll, egy ilyen versenytől - és laikus döntnökeitől, akik, elvileg, szavaznak - nem várható el, hogy mélységes mögöttes tartalmakat értékeljenek. Nem a Compact Discót minősíti, de ez aztán tényleg az a verseny, ahol pár volt-szovjet öregasszony nyekergése dobogós, miközben egy olyan valódi világsztár, mint Engelbert Humperdinck, alig kap pontot.

De táncdal-dino sem azért maradt le még tőlünk is, mert az emberek nem szeretik Angliát, hanem, mert a még mindig nagyon kellemes orgánumú énekesnek nem írtak tisztességes dalt. Abból is hiányzott valami.

Ha a Compact Disco nem tudta ezt előre, akkor mégsem annyira haladó, mégsem tartja annyira rajta az ujját az európai, zenei vérkeringésen. Tehát azt az előnyüket, hogy, úgymond, intelligensen zenélnek, ez megkérdőjelezi.

Idén az egykori Z+-os Rákay Philip nagyon felkarolta ezt a dalversenyt, melyből lassan ki kellene maradni. Valódi rangja nincs, a lemezeladásokhoz vajmi köze van. A többség azért nézi, hogy röhögjön a bénábbnál béna, idejétmúlt hülyeségeken. Pont az udmurt nénék bizonyítják, hogy a zenei kvalitásokat minden más megelőzi.
Ha komolyan részt akarunk ebben venni, akkor le kell mondanunk a túlzott komolykodásról. Még Wolf Kati a verseny profiljához sokkal jobban illő, csak épp 5-10 évvel megkésett diszkószáma is túl komoly volt. Hát még ezeknek a popzenei magasművészeknek egyébként elég sablonos című britpop-imitációja!
Most foghatják a fejüket Philipék, hogy a színvonalas kedvencük milyen szépen beint a Nemzeti Együttműködés Rendszerének, hogy mentse a jóhírét.

A Compact Disco kissé erőltetett első helyre segítése mögött buta sznobériát sejtek amúgy. Ahogy a múlt szombati felvezetőműsorban Puskás Péter előadóművész - műsorvezető (Haha!) el is mondta, végre bebizonyítjuk a világnak, hogy egy "bölcsészzenekar" se kinyúlt pulóveres emberek gyülekezetét jelenti.

Kár, hogy a világ a mi primitív sztereotipiáinkra (Rákay Kálmán és talpnyalóinak primitív sztereotípiáira), illetve azok cáfolatára nem kíváncsi túlzottan. Különösen nem egy tingli-tangli dalversenyen.
Azt, hogy ennek a dalnak semmi esélye, az első előadásnál lehetett tudni.

Ezért kár elég kicsinyes módon most Magyarországot ostorozni. A Compact Disco menedzsmentje tévedett, amikor az együttest ebben a nem neki való versenyben akarta nemzetközileg exponálni.
Pláne, hogy a Sound of Our Hearts egyáltalán nem szégyellnivaló produktum, nem kell magyarázkodni. A következő rossz döntés után a hallgatás éppen elég jó lépés lesz.

54 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr364561387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KZsoci 2012.06.02. 16:49:07

Az biztos, hogy most sokkal közelebb áll a megérdemelt helyezés a ténylegeshez, dehát ez akkor is a regionális íratlan szövetségek harca, ahol Magyarországnak eleve nem teremhet babér.

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2012.06.02. 17:29:42

Aki hogyishívják Tamással nekiáll a webkettőn veszekedni, az annyit is ér.
Ehhez képest szinte jók is voltak. (Nem.)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2012.06.02. 19:58:59

Élvezhetetlen, unalmas szám volt. Az első pillanattól nyilvánvaló volt, hogy nem lesz ott a mezőny első felében. És igazából ezért mind a versenyt, mind az országot hibáztatni kifogás. Tavaly Wolf Kati ezt jogosabban tehette (volna).

T mint T 2012.06.02. 21:54:03

A tavalyi Wolf Kati szám tetszett.
Ez a mostani 4 gyenge mátrix-utánzat figura a színpadon a rémesen közhelyes és unalomig csépelt kommersz-pop számmal katasztrófa volt. Én kértem elnézést európai ismerőseimtől! Megdöbbentően gyenge volt mind általánosságban, mind a dalverseny mezőnyében!

tommygun 2012.06.02. 23:57:58

Jaja, meg Norvégiát is megutálták. Persze.

Csééé 2012.06.03. 00:17:17

Azért az nagy különbség, hogy a görögöket nem utálják Európában. Az, hogy a görögöknél xar van arról ők tehetnek, hogy eu-ban az van arról meg eu.
Zenével szerintem semmi baj nem volt, teljesen európai, igényes. 24 helynél jobb pozícióhoz eu-s barátok kellettek volna ez tény. Nem volt olyan rossz, hogy össznépileg kelljen a magyarnak összefogni ellene. De ma már ennyi is elég a nyitó oldalhoz:)

Advanced Flight 2012.06.03. 00:22:53

Ott téved a poszter, hogy tavaly az ország megítélése miatt buktunk. Nem, a helyzet az, hogy a tavalyi Wolf Kati- féle előadás is bozalmas volt, ugyanúgy, mint az idei, egyszerűen rémálomba illő. Hamis hangok, nulla színpadi jelenlét, erőtlen, igénytelen vacak volt mindkettő. Utoljára a Rúzsa Magdi produkált értékelhetőt, de ő nem is a huszonikszedik helyen végzett!

Waldorf Rolandó 2012.06.03. 00:24:10

Hígfos, semmi zene, nagyarcú köcsögökkel - íme, a biztos siker receptje.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2012.06.03. 00:33:25

@T mint T:
Annyira nem rossz ez a szám, minta amilyennek elsőre hangzik. :) De nem való erre a versenyre. Ha feltételeznék bármilyen tudatosságot is azokról az emberekről, akik ilyen műsorokba hajlamosak sms-t küldeni, akkor inkább azt figyeltem volna meg, hogy a magyarok már megint nem tudják/ nem értik, hova mi illik.

@Advanced Flight:
Wolf Kati tényleg nem volt formában - finoman szólva - de akkortájt igenis voltak olyan cikkek pl. a német sajtóban, amelyek Wolf Katin keresztül írtak nem éppen hízelgő dolgokat az országról.

johevi 2012.06.03. 00:52:31

A CD dala az egyik legjobb volt, de persze nem önmagában volt jó hanem a többihez képest, ezért számomra is érthetetlen a 24. hely. Ettől függetlenül nem kellene sértettségükben hülyeséget beszélni.
Az meg döbbenetes, hogy néhány ország mennyire hülyére veszi ezt az egészet, és mint kiderül nekik van igazu. Lásd oroszok ( a viccet idézve ) most bele is szartak a zongorába és még tetszett is a közönségnek.

garrett27 2012.06.03. 01:06:09

Már az is komolytalan, hogy egyáltalán vitatkozunk helyezésekről, meg zenei minőségről, amikor kimegy a színpadra 6 bábuska és csak azt a számot (nemzetet) nem tarolja le, akinek a neve az előre megírt végeredményben győztesként szerepelt. Ezt egyedül az oroszok tudták, azért küldték a mamikákat. Ez egy oltári nagy fricska az egész dalfesztiválnak. Ha a rendezők értenének belőle, akkor most fújnák le örökre ezt az egész műbalhé gagyihegyet. A finnek pedig 2006-ban a Lordi győzelmével egyszer már hülyét csináltak a rendezvényből, de abból még nem tanultak az elkövetők. Talán majd most.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.06.03. 01:19:58

Most már csak azt számolja valaki végig, hogy az M1-es "show" és a kiküldetés pontosan mekkora költséggel járt, és azt Rákay elvtárs csurgassa vissza a költségvetésba.

szintetikus 2012.06.03. 01:48:14

Van benne igazság, persze ettől még egy kalap sz.r, amit játszanak.

Patreides · patreides.blog.hu 2012.06.03. 02:50:16

Mondjuk a végső döntésnél, amikor az (állítólag) a közönség által legjobbnak ítélt dalokból a zsűrinek ki kellett választani az egyetlen magyar eurovíziós indulót, akkor pont Wolf Katié volt a második szavazat a Compact Disco mellett, ha jól emlékszem.
Én arra a dalra már három perc elteltével nem emlékeztem, tehát abszolút esélytelen volt arra, hogy a Dalfesztiválon a közönséget első hallásra megfogja.
Erre esélye lett volna Heincz Gábor Bigának, akinek a dala viszont eléggé Jason Mraz beütésesnek tűnik így utólag... De akkor is, szerintem az tíz körül végezhetett volna.
Írnám, hogy a CD Philip általi kiválasztása mennyire jellemző erre a mostani magyar "a helyezkedő középszerű senkik dáridója" helyzetre, de hát sajnos Wolf Kati is rájuk szavazott... Sokat adnék azért, hogy megtudhassam, vajon mi a jó nyavalya járt akkor az eszében.

Patreides · patreides.blog.hu 2012.06.03. 03:03:42

Engelbert Humperdinck gyászos helyezéséhez meg annyit, hogy a brit állampolgárságú, grúz származású Katie Meluát egyszer megkérdezték, hogy indulna-e az Eurovíziós Dalfesztiválon Grúzia képviseletében, ha felkérnék... Katie, aki már többször nyilatkozott arról, hogy annak idején majd grúz szülőföldjén szeretne végső nyughelyet magának, erre a következőket mondta: "Bár a szülőföldemen szeretnék eltemetve lenni, de nem a szülőföldem által."
Engelbert Humperdinck viszont már elég öreg ahhoz, hogy az eladott 150 millió lemeze után már ez az egész egyáltalán ne izgassa... Hiszen ő már mit veszíthet? Legalábbis előzetesen biztosan nem félt ettől. De azt azért kétlem, hogy így utólag (a szinte nulla szavazattal zárva a versenyt) nem bánta meg, hogy vállalta ezt az egészet.

Patreides · patreides.blog.hu 2012.06.03. 03:15:01

Bérczes Ádámnak és a CLS-nek meg nyilván minden esélyt ki kell használnia, hogy a hozzájuk tartozó együtteseket, előadókat megismertessék a világgal, hiszen az ő promóciós stratégiájuk a "szinte semmi pénzből a maximális eredményt kihozni". És ehhez nagyon jól jön akár még egy ilyen gyenge eurovíziós szereplés is, a lényeg az, hogy a Compact Disco ott volt, látták sokan, talán a zeneiparban fontos emberek is...
Mondjuk éppen a CD nem panaszkodhat egyébként arra, hogy nem játsszák a magyar rádiók, hiszen ebben az évben az MR2 Petőfin
www.mr2stat.hu/topband
ebben az évben eddig ők a legtöbbet játszott előadók.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.06.03. 07:55:17

már megint rasszista, náci blogger van index címlapon :(
hiszen állandóan "magyar"-ozik :x

lám-lám, jobbos az index, ahogy minden értelmiségi tuggya

2012.06.03. 08:34:06

a magyar popzenében nem vagyok otthon, de tudom, hogy volt olyan hogy a németek egyetlen ponot sem szereztek (No Angels nevű lánybandával, pedig ott be volt dobva minden) ehhez képest az énekelni nem tudó, angolul rosszul beszélő Lena győzelme sem volt meglepetés.
Nem nagyon figyelek rá, de akkor az volt az érzésem, hogy talán már el is dőlt a verseny, mert a csappól az az eurovizió folyt, pedig még csak készültek rá.
Idén szinte nem is lehetett hallani a versenyről.
Úgylátszik idén nem akarták megnyerni.

Gondolom így van ez más nezetekkel is. Az angolok valahogy sosem győznek, pedig hát azt godnolná az ember, hogy ott igazán teremnek sztárok.
Idén a bábuskák fellépése volt az, ami számomra azt bizonyította, hogy mennyire kell ezt komolyan venni.

ynwa 2012.06.03. 09:01:08

el kéne már felejteni...hogy ez egy korrekt, nyerhető verseny...nem ilyen multikultis nemzetközi mosópor reklám dalt kellene kiküldeni...hanem valami 100% magyar hangzást...ha már ebben a pontozási rendszerben úgysem nyerhetünk...legalább nyerjünk annyit hogy Európa 3 percig valami autentikus dolgot hallgat tőlünk.

Anti Anyag (törölt) 2012.06.03. 09:25:53

A hazai média által mesterségesen tuningolt, a fiatalokra 2 mosópor reklám közben szórt igénytelen zenei szemétről most kiderült, hogy igénytelen zenei szemét.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2012.06.03. 09:41:40

Ennyire még soha nem volt tévedésben a teljes internet, mint most.

Egyrészt tavaly Orbán sok sikert kívánt Wolf Katinak, EZÉRT szavazott mindenki ellene. Tehát most Deutsch Tompi üszente, hogy szar ez a szar, hátha bejön a Piszkos Fred effekt, és mindenki a rendszer elleni tiltakozásul fog a magyarokra szavazni.

Másrészt ne felejtsük el, a verseny Bakuban volt, ahol az egy főre eső terrorista magasabb, mint a GDP. Volt is merényletterv állítólag. Namost nagyon bölcs számvetést végzett az M1 szerkesztősége, és egy feláldozható társaságot küldött erre a himi-humi versenyre. Ugyan kinek hiányozna ez a liftzene? Naugye.

Harmadrészt még véletlenül sem magyar motívumokat felvonultató zenével indultunk. Egyrészt ezzel kifogtuk a szelet a nyugat vitorlájából, és nem egy igazi magyar produkciót sajnáltak le. Ha mégis nyertünk volna, akkor a "saját pályájukon vertük meg őket" érvrendszerrel operálhattunk volna.

Negyedszer a várható kudarc miatt az árpádsávos olvasóknak sikerült egy újabb bizonyítékot találniuk a magyarok elnyomására, mint minden olyan esetben, amikor bármilyen nemzetközi megmérettetésben pofára esünk. Ez jól jön még a szabadságharchoz munícióul: a "vegyék vissza a Fradit az NBI-be" követelés európai porondon így hangzik: "nyerje meg a Kárpátia a következő táncdalfesztivált".

A végletekig meg volt tervezve az egész.

SadBoobie (törölt) 2012.06.03. 09:53:25

Aki az Euróvizíón hallotta először a számot, annak szerintem joggal volt az az élménye, hogy gyenge volt, sajnos az ének kiábrándító volt.
www.youtube.com/watch?v=r1bDd1V38XM
Nem kellett volna az autotune-t meg a compressort otthon felejteni - vagy csak jól beinni elöző este ? - és aztán az országot szapulni...amit természetesen a magamfajta ember legkevésbé sem vár egy bölcsésztől.Nagy kár, hogy a 2 évi "médiahadjárat" ára most úszik le a Dunán....

aster. (törölt) 2012.06.03. 10:17:58

Szerintem részben azért is szerepeltünk rosszul, mert a legelején, másodikként léptünk fel. Mire a szavazásra került sor, már elfelejtették a dalt. Az angol előadót is elfelejtették, aki elsőként lépett fel.
Másrészt meg azért, mert nem vagyunk sem szlávok, sem latinok. Nincsenek rokonnépeink és ez egy szimpátia szavazás is egyben. Még ma is vitatkoznak azon, hogy honnan is származunk. És emiatt az európaiak is idegenkednek tőlünk.

Balt 2012.06.03. 10:29:57

Jól emlékszem, mikor a Megasztárban erős kritikával illették PPetit (talán a kiesése napján), umtima ratioként azzal vágott vissza: ... "mert én ilyen kis liberális vagyok".

Ettől függetlenül a CD szerintem nem volt rossz(abb a mezőnynél), végül is a 24. helyezés középmezőny, a "játékszabályok", azaz a "nemzeti rokonszenvindexek" ill. diaszpóra hatásai ismertek voltak, tehát nem kell szemrehányni senkinek. Az küldő országnak meg végképp nem! Nem olvastam a nyilatkozatot, de ezzel a CD eléggé elásta magát, amúgy is nagyon didaktikusnak találtam a "velejéig PC" "mondanivalójukat"...

Balt 2012.06.03. 10:33:30

@Csöncsön: Bizony, Kati emelt fővel viselte a 22. helyet, pedig akkor nagyobb volt az elvárás kimondva-kimondatlanul. (Bár nekem nem jön be ez a zenei stílus.)

Balt 2012.06.03. 10:37:25

@Advanced Flight: Egyetértek. Bár Rúzsa Magdi bizonyára az európában roppant népszerű, korábban "23 millió román"ozó Gyurcsány-adminisztrációnak köszönhető. :)

Balt 2012.06.03. 10:40:17

@Advanced Flight: Ja, a zenéken/előadókon nem feltétlenül verném el a port az adott helyzetben. Legfeljebb utólag. Ha kiprovokálják... :)

Balt 2012.06.03. 10:44:51

@Reckl_Amál: Wolf Katival kapcsolatban nem olvastam ilyen cikket (legfeljebb itthon, utólag), ellenben a két hülye vérlázító német pitscha - akik mellesleg agyon dicsérték a CD-t - most nagy nyilvánosságot kapott (itthon lagalábbis).
www.hir24.hu/vizioblog/2012/04/17/nemet-popzenei-musorban-osztjak-ki-a-magyar-kormanyt/

mkc · http://www.vvilag.info/ 2012.06.03. 10:46:35

Minden évben ez van, és ez is lesz. Kiküldünk mindenféle flancos sznobériát, magyaros mélabú könnyekkel végignézzük őket, hogy most nyerniük kell, mert mennyire érzékiek. Majd jön a pofáraesés, és nem értjük, hogy miért.

Mi a francért kell ennyire komolyan venni? Küldjék el VV Gumi Zsófit aranyozott meltartóba és tollas fejdíszben. Fogadjunk jobb helyezést ér el.

aster. (törölt) 2012.06.03. 10:47:51

@T mint T: Szerintem a többi nép dalai sem voltak nagy eresztések. Ennyi erővel az Euróvízió után minden nép bocsánatot kérhetne egymástól az iszonyat rossz dalok miatt. Az írek kezdhetnék elsőként.:D

Balt 2012.06.03. 10:49:43

@johevi: Bizony, számomra (már megint) ez a tanulság. :) Udmurt nagyik +1, már csak a nyelvrokonság okán is. :) (Bár alighanem oroszul énekeltek.)
politikageorajz.wordpress.com/2012/05/23/eurovizios-dalfesztival/

Balt 2012.06.03. 10:54:24

@Patreides: Igen Biga jó volt (lett volna...) szerintem, legalább szimpatikus, szerény arc.

Balt 2012.06.03. 10:58:38

@Patreides: Humperdinck viszont részben indiai, ott is született, de szerintem ő is egy fricska volt a britek részéről. Kíváncsi vagyok, ott hogyan értékelik a dolgokat (utólag...), de biztos, hogy a brit nemzettel van a baj. :))

Balt 2012.06.03. 11:03:15

@Frengi: Érdekes megfigyelés (nyilván) Németországból. Köszi! Alátámasztani látszik némi maliciózus értékeléseket. (Hajlamos vagyok osztani...)

aster. (törölt) 2012.06.03. 11:04:30

Most, hogy nincs háború Európában, a népek gagyi dalokkal akarják egymást büntetni. Jövőre küldjük ki Cristofelt duettben Zsófikával, Pákó meg majd vokálozik. Tuti, hogy legyőzünk mindenkit.:DDDDD:DDDD

Balt 2012.06.03. 11:10:10

@ynwa: A Noxban is nagyon bíztunk 2005-ben - Istenemre, még én is, akkor még nem szkepszissel vegyítve, romlatlanul -, aztán tessék... (Függetlenül attól, hogy a Noxot miként ítélem meg; nyilván egy kommersz - hogy ne mondjam: talmi - valami, de talán összességében mégis pozitív hozadékú jelenség volt. Már a saját anyagi hozadékán túlmenően. Tényleg, hová tűntek külön-külön?)

Balt 2012.06.03. 11:12:06

@RAMBO: Ez ugye vicc volt? Majdnem komolyan vettem... :)

galicius 2012.06.03. 11:22:06

Egyetértek.Ennek a bandának semmi köze Magyarországhoz.Egy rettenetesen szar nóta,nagy pofával,szarul előadva.Honnét jöttek ezek a majmok?

kristofxx 2012.06.03. 11:46:26

Egyáltalán nem kellene ezt a dolgot ennyire komolyan venni, ez egy TV műsor, a régi esztrád műsorok után. Nem tudsz egyszerűen megfelelni, ha magyar dalt viszel nem értik, ha angolt az meg nem jó, mert ezt mások sokkal jobban tudják.
a közmédia erre erőteljesen rácuppant, nem jött be, ez kínos nekik.
A dal pont úgy hangzott mint 3000 hasonló dal, amit egy órában leadnak a rádiók, a színpadon szarul nézett ki, ez sem tette pozitivabbá az egészet.
Hátra kell dőlni és röhögni az egészen, bár a műsor kurva hosszú egy fenéken.

Balt 2012.06.03. 11:47:11

Nnna, elolvastam az inkriminált(?) nyilatkozatot:
m.velvet.hu/celeb/2012/06/02/a_compact_disco_szerint_orszagunk_megiteleset_mutatja_a_24._hely/
Szerintem nem olyan ciki, a dal sugalmazta stílusban "velejéig PC" akar lenni. (Hogy aztán őszinte-e...? - fene tudja.) Rúzsa Magdit kár volt belekeverniük, ő azért messze-messze felettük áll. (Ellenben "Szerbiától" kaphattak pontot bőséggel, a szlovákok viszont nem tudom, hogy jönnek ide. Akkoriban friss volt a Fico-Slota kormány, a Malina Hedvig-ügy.)

fénycsepp 2012.06.03. 11:50:14

szerintem is jobb helyezést érdemelt volna a CD, nem volt ennyire rossz a számuk.Kíváncsi vagyok, mi lenne ha Mo. egy vidám számmal próbálkozna, vagy valami teljesen újszerűvel, alternatívval, ld. albán énekesnő az idén. egyébként nem hiszem, hogy Mo. valaha is jó helyezést tud elérni, túl sok a szomszéd-szimpátia, ami nem volt annyira erős 1994-ben (Friderika idején).

PEPE31 2012.06.03. 12:45:11

Mi a fenének küldünk ki ilyet? Egy lassú, semmi érzelmet, bármit megmozgató dalt... Nézzük meg az oroszok mellett pl az osztrákokat... amellett, hogy a Popo-ról énekeltek, az országos versenyen egy transzvesztita lett a 2. helyezett :D Ők értik, hogy ez egy komolytalan verseny, és röhögnek az egészen...
Küldjük ki Fluor Tomit, vagy a Soerii & Poolek-et színes, összevissza ruhában, csináljunk egy hasonló értelmetlen fordítást, mint a Mizu, csapjunk kis botrányt és kész. Ha nem is nyerünk, Európa felfigyel ránk, röhögünk egy jót mi is, és az első 10-ben leszünk...

CSÉ 2012.06.03. 12:46:02

A magyar válogatón ez volt az egyetlen dal, amit nem tudtam végighallgatni. Uncsi és disszonáns. (Valahogy még a Dancs Annamari-féle rettenet is sikerült pedig abszolválnom.) És a baj nem is az, hogy hanyadik helyen végeztek, hanem hogy a magyar emberek, akiknek ez a dal ugyanúgy nem tetszett, meghallgatták egy jópárszor ezt a dalt. Hozzászoktak és addig mosták a rádiók és a zenetévék az agyukat, hogy a végén már elhitték, hogy van esélyük. Beleélik magukat és csalódnak. És mindig ez megy. Ébredjetek már fel! A magyar egy beteg, szeretetben sérült, az indentitását kereső, "meg nem értett művész", szenvelgő négyes kultúra (az enneagram szerinti négyes). Én már annyira unom ezt a cirkuszt. Ezeket a beteg búvalbaszott, sértődéken és indentitáskereső embercsoportot. És még akkor ott van a szív motívum is a dalban...

Pontot a határon túli magyarokon kívül csak a törököktől meg a moldávoktól kaptunk. Összesen vagy 3-at, miközben pl a svédek.max pontot adtak a ciprusiaknak. Persze a szomszédaink körbeutálnak minket, de ha egy populáris dallal indulnánk, nekünk is lenne esélyünk az elfogulatlan országok közönségénél, csakhát mi nem populáris dalokkal megyünk, hanem meg akarujuk mutatni a magunk által sem ismert negatív él elitista kis országimázsunkat.

Wolf Kati konkrétan totál el volt csúszva ütemben és hamis is volt, meg a dal sem egy slágeresélyes nóta.
Ami még gázabb, hogy nem szinpadképes a megjelenése. És pocsék az ízlése, de az újabb dalválasztás sem lesz sokkal jobb, hiszen jövőre ezek közül a fiúk közül is ott ül majd valaki a zsűriben és megint beindul az ízlésterror, identitáskeresés, agymosás, reménykeltés, nagyképűsködés és pofáraesés ördögi köre.
Minden bosszúság nélkül mondom, nekem ezen a döntőn telt be végleg a pohár a magyar mentalitással.

CSÉ 2012.06.03. 12:50:43

Plusz ugye mindent megtesznek az illetékesek, hogy nehogy egy esélyes dalt indítsanak, mert rendezni persze nem akarunk, de halkan mondom, utálnak minket annyira, hogy ne mi nyerjünk, mégha egy megfelelő dallal is pályázunk. Nem kellene ezen parázni.

adt 2012.06.03. 13:37:45

Én sem értem a kesergést, mert egyáltalán nincs miért.A Compact Disco olyan jellegű és hangszerelésű számokat csinál mint kb az A-Ha a 80-as évek végén,talán egy kis Depeche Mode-os feelinggel nyakon is van öntve,tehát vagy úgy 20 évvel van elmaradva a jelenleg divatos hangzásvilágtól.Ehhez hozzáadódik, hogy egyáltalán nincs egy lapon említhető a CD énekesének a hangja mondjuk Morten Harketével.:)
Egy ilyen dalfesztivált is meg tud nyerni szerintem bárki, ha van legalább olyan hangja mint Whitney Houstonnak,és minimum egy olyan szintű dallal próbálkozik mint a My Heart Will Go on Celine Diontól, vagy mint Whitney Houston I Will Always Love You-ja.Ha valaki tehetséges,vagy tálentum, akkor mindegy, hogy milyen nemzetiséghez tartozik, simán kivívhatja mások, a közönség szimpátiáját.És éppen ez a nagy szó,ha valaki tud, akkor maga mellé állíthat bárkit, ha lenyűgöző ének tudással, és kiváló dallal rendelkezik.Ilyet mondjuk még idehaza szerintem nem nagyon találtak a mindenféle tehetségkutató műsorok.:)

Patreides · patreides.blog.hu 2012.06.03. 18:24:39

@Balt: Lényeg a lényeg, egy nemzetközileg ismeretlen előadónak, együttesnek ez akár lehet egy kiugrási lehetőség (a semmihez képest azért mégiscsak valami), de egy már ismert névnek csak presztízsromboló hülyeség itt elindulni.
Az három magas pontszám (8,10,12) úgyis országszimpátiák alapján osztódik ki, bár azért egy nagyon jó dal nagyon jó előadása esetén a sok 6-7 ponttal szerintem simán be lehetne kerülni a tízbe, de szerencsés esetben még az ötbe is.
Itt most esetünkben egy semmilyen középszerű dal, és az országgal szembeni növekvő ellenszenv együtt hozhatta ezt a 24. helyet.
A kettő egyébként össze is függ valamennyire, mert a dal kiválasztásának módja része annak a nagy egésznek, ami miatt a szimpátiát egyre inkább elveszítjük nemzetközileg.

"Elvadult tájon gázolok:
Õs, buja földön dudva, muhar.
Ezt a vad mezõt ismerem,
Ez a magyar Ugar.

Lehajlok a szent humuszig:
E szûzi földön valami rág.
Hej, égig-nyúló giz-gazok,
Hát nincsen itt virág?

Vad indák gyûrûznek körül,
Míg a föld alvó lelkét lesem,
Régmult virágok illata
Bódít szerelmesen.

Csönd van. A dudva, a muhar,
A gaz lehúz, altat, befed
S egy kacagó szél suhan el
A nagy Ugar felett."

Balt 2012.06.03. 20:09:30

@Patreides: :) A kiválasztás módjához: a 12 magyar ESC kiválasztás során most először vonták be a közönséget. Eddig csak kisebb-nagyobb botrányok övezte ún. "szakmai jelölés" volt. Ennyit erről...

Patreides · patreides.blog.hu 2012.06.04. 02:50:55

@Balt: Igen. Jó.
De az (állítólag a) közönség által legjobbnak ítélt dalok közül mégiscsak a zsűri döntött a végén.
Azt az egy dalt - a Compact Disco számát - ők jelölték ki, azt már nem bízták a közönségre.

Ez olyan, mintha mondjuk a parlamenti választáson a legtöbb szavazatot kapott Fidesz, az Mszp, és a Jobbik közül egy valakik által kijelölt "szakértő" zsűri jelölné ki, hogy végül is ki kapja a legtöbb képviselői helyet, és ki alakíthat kormányt a következő négy évre. És ne szóljon senki semmit, hiszen azért a választók is be voltak vonva... valamennyire. :)
Aztán ezt talán mégsem tekintenénk a demokrácia csúcsának, attól tartok.
(Legalábbis még nem tartunk ott, egyelőre.)

Balt 2012.06.04. 05:59:34

@Patreides: Ez pont így van: a közt. elnök ad kormányalakítási megbízást. (Lásd most Görögo. vagy Románia, de a legjobb példa talán, hogy két éve Radicová alakíthatott szlovák kormányt, holott Ficoék nyerték meg a választást. Szimpátiától függetlenül: kb. olyan sikerrel, mint a CD Bakuban...) Megnéztem volna Caramelt vagy nem is tudom ki volt a 4. - bár Biga sztem jó volt/lett volna, igaz hasonló dal és előadás szinte minden évben van; utólag könnyen okos(kodik) az ember.

Ez persze nem változtat azon a tényen, hogy most először vonták be a közönséget. Talán mégicsak az lenne a jobb, ha Mondjuk Szőcs Géza Rúzsa Magdit jelölné, ha már egyszer - abszolút megérdemelten - bejutott az első 10-be meg pl. a hétvégén ő volt a sztárfellépő a nemzeti összetartozás napján. (Szintén teljes joggal. Lásd: a tahóparaszt Hooligansszos gitáros annak idején lejugoszlávozta.)

Patreides · patreides.blog.hu 2012.06.04. 19:05:54

@Balt: "Ez pont így van: a közt. elnök ad kormányalakítási megbízást."
Hát persze. De ez csak formalitás. A köztársasági elnök nincs valódi döntési helyzetben. A döntést a választók hozták meg a parlament összetételének meghatározásával. A végső döntés mindig a parlament kezében van.
Míg Philip-ék esetében ők döntöttek.
A végső döntést ők hozták meg.
A nézők helyett.
Ez azért teljesen más.
Rúzsa Magdi meg hülye lenne, ha még egyszer odamenne. Nem nyerhetne vele semmit, viszont ő már sokat veszíthetne.

Balt 2012.06.04. 20:03:13

@Patreides: Jó, akkor tétezzük fel, hogy a 4 esélyes közül a közönség választ. Ki megy? Caramel? Jobb? Lehet. A CD-t amúgy is túl PC-nek találom, a klippel meg pláne, nem is értem, miért őket küldték... Ez van, nem jött be.

Ide tényleg Győzike kell, esetleg Pákó, aztán ha nem nyer, majd legfeljebb rasszistázzuk Európát. :))

Balt 2012.06.04. 20:04:52

Mellesleg már így is joggal, ha tényleg igaz lenne, hogy a magyarságuk miatt lettek 24.-ek CD-ék.
süti beállítások módosítása