2011. március 07. 23:28 - Reckl_Amál

Nők napja

Mindjárt itt Nemzetközi Nőnap, az egyik ünnep, amit sosem értettem. A férfiak vagy elfelejtik (ez a jobbik eset), vagy jólfésült kisiskolásokká változnak, és szégyenlős mosollyal a szájuk szegletében meg valami hervadozó virággal a kezükben odasomfordálnak a Nőkhöz. Erőltetett puszilkodás, valami alap-modoroskodás ("Virágot a virágnak."), és persze az izzadt tenyérből a női kacsóba vándorol a virágocska.

Férfiként ez valószínűleg elég rettenetes lehet. Mint a pedagógus-nap az iskolában. Csak azért, mert valaki tanár (nő), a diáknak (férfinak) nem kell még ezt a tényt megünnepelnie. (És ha már itt tartunk, miért nincs ezeknek fordítottja is: diák-nap és férfi-nap?)

Eszembe jut az az iskolás nőnap, amikor föl kellett állni a lányoknak tornasorba (!), és a fiúk pedig - szintén fegyelmezetten egymás után - végigpusziltak mindenkit. Rettenetes volt!

Nem őszinte.

Pedig gesztusnak az sem lenne utolsó, ha március 8-án nem jelenne meg meztelen nő a bulvárlapok belső oldalán, a sztriptízklubok zárva tartanának, a pornóadók pedig nőknek szóló filmeket vetítenének.

A munkahelyemen szívesen lemondanék a kókadt kankalinomról, ha Béla kollégám csak egy napig nem tyúkozná le a jelen nem lévő kolléganőket, és nem tennék oda mindenki neve mögé a kicsinyítőképzőt, mintha valami hülyegyerek lenne az illető (Katika, Pirike, Margitka és társaik).

Itt, a neten pedig nem sunáznának minden vonzó nőt, akit csak meglátnak. Talán másképp is meg lehet fogalmazni, ha valaki izgató. Talán nem kell lépten-nyomon éreztetni, hogy a nők tárgyak. Főleg, ha - ahogy én gondolom - sokak szemében nem is azok.

Ilyenkor bölcselkedők kissé sötét, gondterhelt arcával azt a közhelyet puffogtatják: nemcsak egy napig kellene a nőket tisztelni. Pedig én már annyival beérném...

132 komment
· 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr662720340

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Elsők 2011.03.08. 13:32:12

Bár távolról sem vagyok a feminizmus híve, és férfitársaságban maximálisan egyetértek azzal, hogy a nők helye a főzőkanál mellett van, a női olvasók kedvéért nőnap alkalmából hadd szemezgessek olyan nők között a világtörténelemben és napjaink híressége...

Trackback: Mit ér egy nő, áldozat a léte... 2011.03.08. 11:07:58

Némi önkritikával és öniróniával nyújtom át a hölgyeknek ezt a dalt önbizalomgerjesztőnek nőnapra:

Trackback: Nőnapra szeretettel 2011.03.08. 11:04:59

Egy rakás meztelen férfisztár a hölgyek örömére:  Arnold Schwarzenegger   Brad Pitt   Christian Bale   Colin Farrell   Daniel Craig   Daniel Radcliffe   Ewan McGregor   Heath Ledger   Hugh Jackman ...

Trackback: Köszöntő 2011.03.08. 10:32:37

Lányok! Asszonyok! Virágok virágai! Világok virágai! Isten éltessen benneteket, őrizze kedvességeteket, szépségetek, hogy legyen kikről álmodozni, kikért lelkesedni, lángra gyúlni! Vigyázzatok magatokra, mert drágák vagytok. Valakinek nagyon drágák va...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.03.08. 07:55:17

Nálunk van férfinap. Április elsején tartják a hölgyek (nyilvánvalóan mindenféle célzatosság nélkül), a múltkor egész komoly versennyel kellett kiérdemelni a plakátot: sudokuzni kellett húsvét-témakörű szimbólumokkal, papírforgót és kiskosárkát csinálni. Kreppfűvel, amire a kis csokitojásokat tettük. És kaptunk nagyon finom rétest.
Szerettem. Remélem, idén is lesz. És ma is összedobunk valamit kollektíve a lányoknak - van, ahol tényleg átvált kedves gesztusba muszáj helyett. Ez itt ilyen szokott lenni.
Ezzel együtt (szerencsére nem a mi csoportunkból) itt is megkapta az egyik kolléga, hogy nem drágáimnak kéne szólítani a kolleganőit.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.03.08. 09:03:29

Meg is volt az első kis meglepetés: Béla Mon chéri-vel.

(Hála az égnek címlap! Most még a trollok is látni fogják, hol alszom. :) )

padmasambhava 2011.03.08. 09:10:27

Ausztriában csak az utolsó években kezdték emlegetni a Nönapot, de szerencsére az ünnepléséig még nem jutottak el. Ma diskuráltak róla még a reggeli hírekben is, söt a krónikában még a "nöügyi" minisztert is megszólaltatták (Frau Hoschek - Frauenministerin ). Ausztria föleg az egyenlö fizetés dolgában áll rosszul, valahol Togo és Kiribati mögött van a sorban. A ló másik oldalán Oroszország van : tegnap hallottma orosz kirendeltségünktöl, hogy náluk a Nönap még mindig állami szabadnap...
Én egy olyan területen dolgozom, ami nagyon is "a men's world" - úgyhogy én még harcolok. És egy talmi nönappal nem sokat tudok kezdeni.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.03.08. 09:23:53

Hallgatom ma reggel az inforárdiót és benne az idétlen Taxi4 reklámot a vékonyhangúhülyenővel és pont az jut eszembe, hogy "legalább ma" nem kellett volna leadni.

Ami hülyeség, mert (figyelem, közhelyriadó!) igazából soha nem kellene.

Vagy ha már mindenképp hülyéket akarunk kinevettetni, akkor legalább lehetne betenni mellé párba egy férfikaraktert.

Idet 2011.03.08. 09:32:20

@stivanleroy: Ez milyen jó szokás! Kellemes légkör lehet nálatok egyébként is. Kellemes, normális.

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.08. 09:36:44

A nőnap mára valami valentin napra emlékeztető gusztustalansággá vált. Ez van. :(

bájgúnár 2011.03.08. 09:50:43

Nincs is annál megalázobb amikor tudjuk a kolléga viráátadásakor"dögölnél meg" gondolat motoszkál az agyában miközben kényszeredett vigyorral Boldog nőnapot kíván!
Erőltetett nem szívbőljövő,kényszeredett nap ez akár a valentin nap.Lecsengett már akár a cucializmus!

NYJetsTD 2011.03.08. 09:50:44

Minden Kedves Hölgy Kommentelőnek Boldog és Vidám Nőnapot Kívánok!
Örülök hogy vagytok nekünk és a mai napon csak mosolyogjatok, nevessetek, mert azt szeretjük a legjobban.
Egy nagy puszi minden hölgynek!

Scarlet Crusade 2011.03.08. 09:56:28

Micsoda picsogas, megall az esz. Ha emlekeznek ra, az a baj. Ha elfelejtik az is baj.
O tempora, o mores...

ifjú padavan 2011.03.08. 10:08:13

Boldog kommunista ünnepet minden nőnek :)

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.03.08. 10:08:44

modoros szocreál erőltetés, pocakos, borostás öblös röfögős fingós Gyuláknak Béláknak Marikáknak Éváknak meg Zsuzsáknak.

jason_voorhees 2011.03.08. 10:11:49

"valami alap-modoroskodás"

"És ha már itt tartunk, miért nincs ezeknek fordítottja is: diák-nap és férfi-nap?"

EPIC

[megmondoember] 2011.03.08. 10:14:51

A nőnappal is csak az a baj, hogy érdemet próbál csinálni egy olyan dologból ami nem az. Nőnek születni nem érdem, hanem a sors egyes szerint az illető számára szerencsés, mások szerint szerencsétlen fordulata.

citrix 2011.03.08. 10:15:35

A nőnapban (mint minden ránk kényszerített ünnepben) semmi őszinteség nincs.Kényszeredett az egész,mert ugye muszáj mint gyerekként eltűrni a szúrós állú kirúzsozott múmiák puszilgatását,arccsipkedését.Hadd szeressem a nők közül csak azokat (őket minden nap),akiket őszintén szeretek.

dupla vé 2011.03.08. 10:16:05

Március 8-án a nőket ünneplik világszerte. Ezt a napot így is hívják: Nemzetközi Nőnap. Mi ezt a napot nem tartjuk ünnepnapnak és nem is ünnepeljük meg.

Egy részről, semmit sem ünneplünk azért, mert van. Teljesen lényegtelen, hogy az Isten mit adott egy ember lába közé. Attól még lehet természetellenes fajtalankodó (homokos), aberrált, deviáns, vagy bármi. Tehát a puszta lét nem ünnepelni való. Csak akkor válik azzá, mikor Isteni küldetését teljesíti. Másrészről a lány, vagy hölgy akkor válik nővé mikor feleség lesz, és akkor teljesíti Isten által elrendelt küldetését, mikor anyává válik. Az anyák napja egy igazi, szép, természetes ünnep, ami az Isteni teremtésnek, a bőségnek, az Isteni küldetés beteljesülésének ünnepe.

A nők napja nem más, mint egy szellemi, erkölcsi, vallási bomlasztás. Szembefordul az anyaság eszményével, önmaga létéért, küldetéstelen létezést is dicsőítő ünnep, amely ezzel az Isten létezését, rendező elvét tagadja. Nem csak nem ünnepeljük, hanem egyenesen károssá minősítjük, és amint arra lehetőségünk lesz, azonnal eltöröljük!

A Nemzetközi Nőnap gondolata a századfordulón merült fel először. Az első hivatalos európai nőnapot Németországban tartották. Oroszország 1918-tól, Ausztrália pedig csak 1928-tól csatlakozott az ünneplőkhöz. Magyarországon 1914-től ünnepeljük hivatalosan is a nőket.

A nőnap megvalósításában oroszlánrészt vállalt az ismert származású bolsevista Klara Zetkin és Rosa Luxemburg. A tradicionális család/társadalom szétrombolásában érdekelt nőmozgalmak (szüfrazsetek, feministák, női egyenjogúságért "küzdők") gyökere kivétel nélkül ugyanez volt.

Mára teljesen beérett munkájuk gyümölcse: a nők célja önmaguk megvalósítása, egyre többen akarnak versenyre kelni a férfiakkal hagyományos férfi munkakörökben (pl. fegyveres testületek), a gyermekek szülését végletesen elhalasztják vagy elvetik, a munkaerőpiacon való megfelelésre hegyezik ki életüket, helyet adva így az új honfoglalóknak.

Nyilván e mesterségesen generált, felülről nyomasztóan ható társadalmi tényekkel az egyszerű nő a saját kis életében nem akarja felvenni a harcot (mert nem is tudja, illetve nem is láthatja át az egész folyamatot). Sodródnak az árral, amit még Zetkinék és Luxemburgék jelöltek ki.

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.08. 10:18:26

@dupla vé: de jó is lenne, ha az ilyen barmok, amilyen te is vagy, kicsit legalább utánajárnának, mielőtt ostobaságokat firkálnak...

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.08. 10:19:40

@[megmondoember]: te sem vagy jobb a duplavénél... Hogy mára mi lett belőle és hogy honnan, miből ered, az két külön dolog. Persze az eredetéről semmit sem tudtok, csak fröcsögtök egy kicsit. Szánalmas...

T mint T 2011.03.08. 10:19:54

Blassius: Nem szocreál. Nyugaton is van. Tudom, itt élek.
megmondoember: ha szerinted nem érdem nônek lenni, akkor nézz végig egy szülést. Aki ezt túléli és megteszi (akár többször is), az elmondhatja magáról, hogy a teremtés koronája. Én már csak tudom...
Anyukádnak szaladjál kezetcsókolni nônapon!

A cikkrôl: jó, szerintem nagyjából igaz dolgokat ír le. Egyetértek. Engem, mint nôt mérhetetlenül bánt és felháborít, hogy valóban szextárgyként, dísztárgyként, státuszszimbólumként kezelik a nôket. Még akkor is, ha erre a piaci igények miatt egyes nôk rá is játszanak... Maguk alatt vágják a fát, meg nôtársaik alatt...

suna sunárum 2011.03.08. 10:22:51

Sunáználak, mint Nőt!

dupla vé 2011.03.08. 10:23:03

@Atomot az indexre!: mely pontok az ostobaságok? tételesen indoklással légy oly kedves!
hol járjak utána? te utána jártál? hol jártál utána? ilyen barmok mi? inkább figyelj és tanulj!

suna sunárum 2011.03.08. 10:24:16

ja, a leszbi-pornó-napot teljes mellszélességgel támogatom!!!

dupla vé 2011.03.08. 10:25:05

@Atomot az indexre!:

Centenáriumi, rendhagyó nőnapi üdvözlet, avagy miért ne vegyünk március 8-án virágot senkinek

Az első tavaszi hónapunk nyolcadik napján sok tucat milliónyi férfi áll be világszerte a virágárus bódék előtt kígyózó sorok végére, hogy türelemmel kivárja, hogy a szívének kedves nőket meglepve, számukra egy csokor virágot vásárolhasson. Természetesen ez önmagában gyönyörű és tiszteletreméltó gesztus, nincs benne semmi kárhozatos, a szebbik nem iránti tisztelet és hódolat kifejezése és lerovása már az ókor, de különösen a lovagkor óta az európai kultúra alapját jelenti. A probléma az időzítéssel, a dátummal van.

Az MSZP egyik ünnepeltje a dabasi nőnapon

Még a magukat jobboldali identitásúnak vélő, gondoló, valló férfiak is belesétálnak a kelepcébe, s úgy járnak eme március 8-ával, miként anno Bajnai az Internacionáléval. Emlékezhetünk: a többszörös milliárdos Gyurcsány-klón számára meglehetősen skizofrén helyzet volt egy egész ország nyilvánossága előtt „éhes proletárként” feltüntetnie magát egy MSZP-s rendezvényen, ezért a fölöttébb kínos percek alatt többnyire csak tátogást mímelt, mintsem teli torokból, kommunista öntudattól és lelkesedéstől fűtve, jól artikuláltan harsogta volna az Eugene Pottier szövegére Pierre Degeyter által komponált fülbemászó munkásmozgalmi örökzöldet, mondhatni slágert. Tehát énekelt is, nem is.
Nézzük azonban, hogy valójában kivel, kikkel, illetve miféle történelmi háttéreseményekkel is hozható kapcsolatba a nevezetes, világkarriert befutott március nyolcadika. A világon az első nemzetközi nőnapot éppen száz esztendővel ezelőtt, 1911-ben tartották, miután Clara Zetkin német szociáldemokrata politikusnő azt március 8-án megalapította. Ezt követően 1911. március 19-én Ausztriában, Németországban, Svájcban és Dániában megünnepelték azt.
Az említett baloldali női politikus 1857-ben Clara Eissner néven látta meg a napvilágot. Már fiatalon csatlakozott a születőfélben lévő németországi szocialista mozgalmakhoz, azonban a vaskancellár, Bismarck – máig követendő politikai példaként – 1878-ban betiltott a második birodalom területén mindenféle szocialista szervezkedést, ezért Eissner svájci, majd franciaországi emigrációba vonult. Fontos szerepet játszott a marxizmus elveinek elterjesztésére 1864-ben alapított I. Internacionáléban, és élettársa lett egy orosz anarchistának, Joszip Zetkinnek, akinek felvette a nevét is. A Németországi Szociáldemokrata Párt – amely 1890-től legálisan tevékenykedhetett – női tagozatának (a jelenlegi MSZP-nek is van ilyen csoportja az ateista hívő és egyéb szerveződések mellett) vezetője lett 1907-ben, majd a marxista, balszárnyból Rosa Luxemburggal és más elvtársaikkal hozták létre 1916-ban a Spartacus Szövetséget, amely 1919-től Németország Kommunista Pártjaként működött. Clara Zetkin a weimari köztársaság – a mai, ún. harmadik köztársaság kaotikus állapotaival vészes történelmi párhuzamot mutató – időszakában 1920-tól 1933-ig a Reichstagban képviselte a kommunistákat. 1920 őszén magával a bolsevik atyamesterrel, a később múmiaként reinkarnálódott és felmagasztosult Leninnel készített interjút a nőket érintő politikai és morális kérdésekről. Szó esett a beszélgetés során a nők munkásmozgalmi szerepvállalásáról, a szexualitásról és a nemi erkölcsről, a házasságról és a férfiakhoz való viszonyról, illetve az eljövendő új élet kialakításáról. Zetkin 1921 és 1931 között a szovjet, bolsevik modell európai szellemi-politikai exportjának céljára szervezett sztálini Komintern (III. Internacionálé) végrehajtó bizottságának a tagja is volt. Az 1933. évi árja forradalmat követően a Reichstag épülete lángjainak megvilágosító fényénél belátta, hogy az elkövetkező politikai kurzus időszakában (Drittes Reich) valószínűleg nem sok közéleti babér terem majd számára, ezért minden kommunisták evilági édenkertjébe, a vörös cár GULÁG-paradicsomába, a Szovjetunióba emigrált. Itt is halt meg még ez év nyarán, s a Kreml fala mellett, szimbolikus helyen – nem messze Lenin elvtárs máig álló mauzóleuma túlvilági nyugodalmat biztosító szentélye biztonságos, óvó aurájának közelségében – temették el.
Miként fentebb már utaltunk rá, a nemzetközi nőnapot tehát maga Clara Zetkin alapította 1911. március 8-án, ám abban, hogy végül is – a kezdeti üzemzavarok után – épp ez a dátum vált mindmáig a bejegyzett, hivatalos kánonná, egy másik – nem éppen a történelem legfényesebb lapjaira kívánkozó – história is szerepet játszott. 1917. március 8-án Szentpétervárott ezen a napon kezdődött az első forradalom, melynek során – többek között – a nők is tüntettek a kenyérért és a békéért. (Ismert: az ekkor induló események vezetnek még ez év novemberében a világtörténelem legembertelenebb, 100 millió halálos áldozatot követelő rezsimjének létrehozásához.) Nem a deheroizálás nemtelen szándékától vezettetve, csupán a ténytisztelet okán meg kell említenünk, miszerint a forradalmi események előidézésében az időjárásnak is fontos szerep jutott. Történt ugyanis, hogy a hőmérséklet az átlagos –14,5 Celsius fokról hirtelen +8 fokra szökött fel, s az emberek, akiket a fagyos idő hetekig a rosszul fűtött odúikba kényszerített, most kitódultak, hogy végre élvezzék a napfényt és a meleget. Korabeli forrásokból tudjuk, hogy a tömegmozgalom viharát hamar a vitorlájukba fogták a bolsevikok. Alekszandra cárné ekképpen számolt be II. Miklósnak a történésekről: „Ami itt folyik, az garázdaság. Kisfiúk és kislányok szaladgálnak, és kiabálják, hogy nincs kenyerük – csak azért, hogy még fokozzák a feszültséget –, és a munkások akadályozzák a többieket a munkában. Ha az idő elég hideg volna, ezek valamennyien mind otthon ülnének”.

Gurmai Zita, a komcsik fő feministája ugyanazon a dabasi mulatságon

Magyarországon a szociáldemokrata baloldali körök felhívására már 1913-tól megünnepelték a nőnapot. Kötelező, állami szintre emelt hivatalos ceremóniává azonban csak a Rákosi-korszakban vált, s Kádárék továbbvitték ezt a moszkovita hagyományt is. Ma az ENSZ a világnapok között tartja számon.
A fentebbi, rövid összefoglalóból is egyértelművé válhat, hogy a tradicionalista-nemzeti jobboldali identitástudatú embernek semmi köze nincs március 8-ához, illetve az ún. nemzetközi nőnaphoz, s annak eszmeiségéhez. Hagyjuk ezt meg – március 21-ével, április 4-ével és november 7-ével egyetemben – a haladó baloldali szocialistáinknak. Lám, Mesterházy Attila már ki is tüntette a közpénzlenyúló hazaáruló, rendőrterror-tagadó Heller Ágnest az MSZP nőtagozatának közéleti díjával. Ez náluk természetes. Nálunk, ultrajobboldaliaknál viszont az evidencia, hogy tiszteljük, szeretjük a nőket, s tudjuk, az életünknek ők adnak egyedül értelmet, különösen a mai, súlyos belső konfliktusokkal terhelt, vesztébe rohanó nyugati civilizáció végnapjaiban. Virágot is ajándékozunk nekik nemes hódolatunk kifejezése szimbolikus jeleként az év 364 napján. Kivéve persze március 8-át.

ifjú padavan 2011.03.08. 10:26:08

@T mint T: "ézz végig egy szülést. Aki ezt túléli és megteszi (akár többször is), az elmondhatja magáról, hogy a teremtés koronája."

Te kevered a szezont a fazonnal. Az anyáknak ott van az anyák napja.

dupla vé 2011.03.08. 10:26:30

@T mint T: "ha szerinted nem érdem nônek lenni, akkor nézz végig egy szülést"

azé' van az anyák napja baszod!

nick066 2011.03.08. 10:29:08

@T mint T: 'ha erre a piaci igények miatt egyes nôk rá is játszanak...'

és még véletlenül sem a SAJÁT igényeik miatt, ugye ?

'egyes nők' ??? ...a túlnyomó többség

nick066 2011.03.08. 10:34:24

@T mint T: "Nyugaton is van. Tudom, itt élek."
S mondd csak, oda mentél férjhez (adtad el a nőhúst a jobb életért cserébe) vagy netán magad teremtetted a 'zegszisztenciát' bárokban táncikolva a fémrúdon (míg ki nem öregedtél) ?

andrush 2011.03.08. 10:38:56

Na basszameg, életemben először hoztam virágot a kolléganőknek...dobjam ki?

Pedig örömmel hoztam, de rájöttem seggfej vagyok, a deviánsság lett mára a menő a jelek szerint.

A húsvéti nyúl is bekaphatja ezek után!

T mint T 2011.03.08. 10:40:59

@dupla vé: Benned az az érdekes, hogy mint anyát végtelenül tisztelni akarsz engem, kenetteljesen írsz arról, hogy milyen Isteni és csodálatos anyává lennie egy nônek´(fôleg, ha minden egyéb értelmes dologról az életében le is mond), aztán, megírod nekem, hogy mint nô "baszod".
Isten biztos nagyra értékeli a hozzáállásodat...

Én meg azt gondolom, hogy egy fasiszta, beszûkült geci vagy, (Istennek valószínûleg a te hozzáállásod egýáltalán nem jön be) aki a nôket csak akkor tekinti élôlénynek, ha teljesítik a "te általad elvárt eredményt": ergo szülnek doszt!
Én ilyet sosem mondanék, de most sikerült kiprovokálnod belôlem: akkor tiszteld a 10 gyerekes cigányasszonyt, ne engem! Az tízszer is megtette, amit te oly nagyra értékelsz. Hogy ezt Isten örömére tette-e, vagy a társadalom szolgálatára, annak eldöntését rád bízom.

T mint T 2011.03.08. 10:42:06

@Obi Wan: Hála Istennek! Köszönöm! Már jobb a napom!

T mint T 2011.03.08. 10:44:14

@nick066: Nem, magyar férjem van és a magyar gyerekünkkel dolgozunk kint Belgiumban néhány évig. Bár nem hiszem, hogy ennek jelentôsége van a te számodra.
Nem vagyok rúdtáncos, alkatomnál fogva nem lenne igény rám ilyen téren, de mint 4 nyelvû tolmácsra azért még szükség lehet rám itt kint, ha megengeded.

Plumper_ 2011.03.08. 10:45:40

Virágot a viárgnak,
jó nagy f@szt a pinának!

:-D

T mint T 2011.03.08. 10:46:38

@nick066:
Én személyesen csak 1 ilyen nôt ismerek.
Olyan pasast viszont sokat, akik igenis azért villognak a nagy kocsival, hogy ragadás legyen rájuk a nôi ágon. És az legalább olyan szánalom!

Itt a piaci igény, kérem szépen: kis fasz + nagy autó = piaci (és ön-) igényt kielégítô fruska

joszip 2011.03.08. 10:47:53

Kösz a cikket!!!! Úgy elfelejtettem volna, mint a huzat...

TothLali 2011.03.08. 10:48:54

Nálunk ilyenkor - Nemzetközi Zoltán-napon - csak azokat a lányokat, nőket ünnepeljük, akiket Zoltánnak hívnak (lásd: Zoltán Erika ...stb.)

Plumper_ 2011.03.08. 10:49:00

@dupla vé: akkor ne ünnepeld ezt a mocskos-szemét kommunista (naná, hogy zs.) álünnepet, hanem vigyél elhullott galambot a turulod csőrébe, fonott kosarat a segge alá, buzogányt és kacagányt a szárnyára!:-D
a magadfajta még egy ilyen poszthoz is beugrik, trollkodik, ontja a jobbikos-kurucinfós szennyet. te még receptoldalra is odaugrasz propagandázni.
pföjjj.:-P

Peter__Blau 2011.03.08. 10:54:12

"Engem, mint nôt mérhetetlenül bánt és felháborít, hogy valóban szextárgyként, dísztárgyként, státuszszimbólumként kezelik a nôket. Még akkor is, ha erre a piaci igények miatt egyes nôk rá is játszanak..."

Ilyesmiről beszélgessél szépen a Kelemen Annával meg a Nagy Ő Anikóval és a Vad Katalinnal és hasonszőrű társaikkal. Amúgy meg játszódjál szépen tovább.

egerészölyv 2011.03.08. 10:57:58

Mondjuk ki nyltan: a legtöbb ANYA puszta anyai mivoltában, minőségében eleve megérdemli az ünneplést (nem az ő bűnük, ha az is kényszeredettre sikerül).
Ámde a nők a NŐI MIVOLTUK után semmiféle tiszteletet nem érdemelnek. Ez csak a férfiak újabb odadörgölődzési-stréberkedési alkalma - függetlenül a szokás eredetétől (mely amúgy nem kommunista, de az ünnep aztán mégis azzá vált, mint a Heineken-csillag). Ugyanúgy senki nem lehet arra büszke ÖNMAGÁBAN, hogy homoszexuálissá formálta őt a bőkezű és játékos természet. Ha egy tanító nem is lehet más, mint tanító, mert embergyűlölő arckifejezésével máshol képtelen elhelyezkedni, akkor pedagógusnapi megtiszteltetésre sincs joga.

Parajpuding 2011.03.08. 10:59:31

Egyetértek, a nőnap egy óriási baromság.
Én nem tartom azonosnak a nőt és a nőneműt. Az előbbiből nagyon kevés van, ők az év minden napján ünnepet érdemelnek, az utóbbiakkal (99%) meg nem foglalkozom. Nőnapon se.

nick066 2011.03.08. 10:59:55

@T mint T: szóval te neked éppen nem a klasszikus nyugaton-élő-magyar-nő életpályát sikerült választani ?

csak nem abban a "fontos" munkában veszel részt, ahol az adófizetők nem kevés pénzét nyelitek a EU vízfejben ilyen, és ehhez hasonlóan 'fontos' rendeletek 23 nyelvre fordításában:
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/hu/oj/2006/l_272/l_27220061003hu00130014.pdf

A 'Birka formájú, kb. 10 cm magasságú árucikk. A bárány bundáját jelentő kötött kelme borítja a kerámiatest
legnagyobb részét, a fejet és a négy patát szabadon hagyva. A kelme a kerámiatesthez ragasztott.'
- elnevezésű termék besorolásával ?

elárulod nekünk, hogy a 12 cm-es tépőzáras kelme tipusú bárányka mikor kerül sorra ? 2015-re meglesz ? vagy még csak a műanyagtestű 11 cm-esnél jártok ?

zZz 2011.03.08. 11:04:32

Engem egy kérdés foglalkoztat, évek óta egyetlen egy nő sem tudott értelmes választ adni rá:
Miért nem ünnepeljük a férfinapot, ha már a nőnapot igen? (Ahogy ezt a kérdést a blogíró is feltette.)
A "mindennap férfinap" hülyeséget hagyjuk.

Dr. Verőköltő 2011.03.08. 11:04:43

Én vagy 6 kolléganőmet felköszöntöttem, nem szemtől szembe, a munkám miatt nem találkoztunk de egyik se mondta, hogy köszi! Mondjuk egy sms-ben! Akkor én most megsértődhetek?

nick066 2011.03.08. 11:05:54

@T mint T: 'Én személyesen csak 1 ilyen nôt ismerek'
Talán ott lehet a baj, hogy kevés nővel ismerkedtél.
..na mindegy, maradjunk annál szerintem, hogy az nem te érdemed "nőként", hogy éppen egy XX kromoszómás spermium ért oda hamarabb a 60 évvel ezelőtti tolongásban.

Donjuan 2011.03.08. 11:06:32

Éljen és virágozzék Clara Zetkin és a II. Internacionálé, hogy megadta nekünk a nőnapot!

De legfőképpen Rákosi Mátyás elvtárs, Sztálin elvtárs legjobb magyar tanítványa, akinek itt, hazánkban a nőnapot köszönhetjük!

Vörös szegfűt minden kedves elvtársnőnek!

dupla vé 2011.03.08. 11:10:30

@T mint T: azt gondolsz amit akarsz, jogod van hozzá! a beszűkült egy bizonyos testrészed lehet, a szó jelentésével nem nagyon vagy tisztában, mint ahogy a fasiszta szóval sem. ja ha már geci, gondolom tudod, hogy abból még lehet ember, belőled viszont már nem valószínű.
képzeld, nem tartok kutyák napját, elefántok napját, kolibri napot, szomorú fűz, pitypang, hínár, béka, harcsa, delfin, amőba és még számtalan ünnepnapot, mégis mind-mind élőlénynek tekintem.
további érdekesség, hogy te fasisztázol engem, mégis te jössz a tízgyerekes cigányasszonnyal. én a bibliában egyébként olyat olvastam hogy "Szaporodjatok és sokasodjatok és töltsétek be a földet" olyat viszont nem, hogy "állítsátok a társadalom szolgálatába" tehát a kérdésedre a válasz az, hogy Isten örömére.

a baszod szó túl enyhe volt ahhoz képest amit érdemelnél. mondjuk a kedves férjed igazán megtehette volna ezt reggel és akkor nem kapád fel ilyen hamar a vizet. biztos nem volt rá időtök, túlságosan leköti az időtöket, hogy egy másik nép gazdaságát erősítsétek.
nagyon aranyos, hogy azt hiszed hogy szükség van rád mint tolmácsra(lehet hogy még részben igaz is) de a valóság az drágaságom, hogy mint olcsó rabszolgára van rád szükség!

[megmondoember] 2011.03.08. 11:11:17

@zZz: "Engem egy kérdés foglalkoztat, évek óta egyetlen egy nő sem tudott értelmes választ adni rá"
Azt hiszem a kérdésed magában foglalja a választ is. :D

házisárkány 2011.03.08. 11:14:32

Múlt héten is kaptam a páromtól "csak úgy" virágot, és tegnap este mondtam neki, hogy kifejezetten kérem, hogy ma ne hozzon. Mivel ő szinte minden héten hoz "csak úgy", nem igénylem, hogy muszájból sorba álljon a sok kényszeredett pasi között. Persze nekem szerencsém van, kifogtam a legédesebb, legklasszabb, legjobb humorú, legférfiasabb párt. :-) Nekem ez az igazi ajándék, és nemcsak nőnapon, hanem mindennap. :-)

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.03.08. 11:15:00

Egész kellemesen telik az idei nőnap. :)

MagyarZizzi (törölt) 2011.03.08. 11:15:26

@verőköltő bodobács:
Igen. Ha egy nő nem tudja értékelni, hogy őt tisztelik, vagy nem tud úgy viselkedni, hogy tisztelni lehessen, coki neki, nem felköszöntés! Az, hogy valaki nő, önmagában még nem tiszteletre méltó (mondom ezt nőként).

Sirak_kiraly 2011.03.08. 11:16:44

Ja, Nőnap van ma? Én azt hittem Húshagyatoló Kedd van...

De akkor a böjt se kezdődik el holnap, csak 40 napig nem kell virágot adni a nőknek???
:)

virgo 2011.03.08. 11:16:50

"Férfiként ez valószínűleg elég rettenetes lehet."

Már annak, akit ez még feszélyez. Nem tartok nőnapot, ahogy Zoltán napot se.

egerészölyv 2011.03.08. 11:16:58

Apósom is buzgón nyalja anyósom s...ét nőnapokon - de Úristen, ha látnátok azt az anyóst - és azt a s...et. :((

zZz 2011.03.08. 11:17:49

@[megmondoember]: azért én megadom a lehetőséget továbbra is, hátha egyszer lesz válasz. Ennyire hadd legyek naiv.

@házisárkány: hány éve vagytok együtt?

egerészölyv 2011.03.08. 11:19:05

@házisárkány: érdekes, hogy mégsem merted kitenni az arcodat az avatárba... Én óvatos lennék az efféle stréber "pár"-ral. Szimatolgasd meg minden késő este, amikor hazajön - mielőtt berobog a fürdőszobába.

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.08. 11:21:30

@dupla vé: bocs, ha jól látom, egy ostoba náciféreg lehetsz. Ettől kezdve nincs több mondandóm számodra. Ahogy valaki már javasolta: takarodj vissza a kuruc.fos-ra, ott rontsd a levegőt!

dupla vé 2011.03.08. 11:25:05

@Plumper_: bárcsak nekem is megadatott volna, hogy ilyen felvilágosult űbereurópai gondolkodásom legyen mint neked. meg legalább akkora szemellenzőm, vagy én is abba a fakockába bezárva élhetnék mint te. egyébként postagalambbal hogyan lehet hozzászólást küldeni a blog.hu ra? vagy van interneted, csak nem arra használod amire lehetne? hogy a faxba jön ide a jobbik? nem vagy te egy kicsit kabbeafaszom?

zZz 2011.03.08. 11:25:44

Amúgy jut eszembe: van olyan, hogy gyereknap (május utolsó vasárnapja). Két-három évben fordult elő, hogy a szüleim megünnepelték, de ha körbenézek, bizony senki sem ünnepli. Bár szoktak szervezni ilyen majális jellegű dolgot, ami jó, de alapvetően úgy látom, hogy az emberek nem ünneplik.
Azt miért hanyagolják? Már nem csak a férfiak büdösek, hanem a gyerekek is?

Plumper_ 2011.03.08. 11:26:14

@dupla vé: "hogy egy másik nép gazdaságát erősítsétek. " ilyen szép, cizellált zsidózást is régen hallottam, pedig sok jobbikos-trollt olvastam már!:-)
bárcsak a magadfajtát ne erősítené gazdaságilag az izraeli tőke, turisták, diákok, pedig DE, hiába mondom utóbbiaknak, hogy nyilasoknak NE. csak néznek naivan, és nem értik, mi a probléma. itt elköltik a pénzüket, a magyarok meg azt csinálnak vele, amit akarnak, az övék. még jó, hogy legalább néhány "kilincsorrú" időben elmenekült innen, és nyugaton lett világhírű és járult hozzá óriásit a gazdasághoz, elismertséghez, hírnévre tettek szert.

egerészölyv 2011.03.08. 11:28:00

Bármibe lefogadom, hogy az egész cirkuszt Clara Eissner micisapkás virágárus rokonai főzték ki.

Plumper_ 2011.03.08. 11:28:28

@dupla vé: én tudjam, hogy jön neked oda a jobbik?:-) tudom, tudom...ti mind csak az igazságot mondjátok ki, hát mértbaj az?!, és soha nem gyűlöltök senkit, hozzá természetesen nincsen magyar a Földön, csak ti. pont arra is használom a nyetet, amire kell, ne aggódj.

Birtalan Balazs · http://birtalan.blog.hu 2011.03.08. 11:29:14

"A nőnap ünnep: fallokratikus, hímsoviniszta társadalmunk jóm kippurja. Ezen a napon vásárolják meg maguknak a férfiak a jogot – egy szál virággal és egy mosollyal – további egy évre ahhoz, hogy a nőket továbbra is alacsonyabb sorban tartsák, és azt csináljanak velük, amit akarnak."

sorskonyvnelkul.blog.hu/2011/03/08/az_engeszteles_napja

egerészölyv 2011.03.08. 11:30:28

@Plumper_: miért van az, hogy ha "másik nép"-ről olvastok, sohasem a tótok vagy a mingrélek jutnak az eszetekbe? Egész álló nap csak egyetlen bizonyos nép kavarog buksi fejetekben? :(

egerészölyv 2011.03.08. 11:31:15

@Birtalan Balazs: ez már akkora farokság, hogy akár Simone de Beauvoir is írhatta volna.

egerészölyv 2011.03.08. 11:32:11

@Atomot az indexre!: egy tiszta hang. Éljen a Népszava!

dupla vé 2011.03.08. 11:32:32

@Atomot az indexre!: egyrészt nem látod jól, másrészt meg szánalmas a vitaképtelenségetek, minden alkalommal ha ellentétes véleményt fogalmaznak meg a szokásos választ adjátok: "náci vagy azokkal meg nem vitázunk."
gondoltad volna egyébként, hogy a levegőt mindenképp ugyanabban a szobában rontom, ha ezt, ha a kurucot olvasom? vagy az internet át tudja vinni hozzád a szennyezett levegőt is? jó lenne, ha a palackba zárt fingomat, valahogy csatolmányként a hosszászólással el lehetne köldeni csak neked.

egerészölyv 2011.03.08. 11:33:21

@dupla vé: nem érdemli meg, ne pazarold rá.

zZz 2011.03.08. 11:34:36

@Birtalan Balazs: hát mert aztán a nők manapság marhára alacsonyabb sorban vannak tartva :D

nick066 2011.03.08. 11:36:49

Ha már nőnap.. egy nőaktivista jogvédő elmagyarázhatná végre, hogy lehet az, hogy rendszeresen olyat látok szórakozóhelyek reklámjain, hogy 'Lányoknak a belépés ingyenes' ?

Mi lenne ha egy pék írná ki, hogy férfiaknak a kenyér féláron ?
Vagy 'fehéreknek kedvezmény' ? (még mielőtt nekem ugranátok, hogy ez nem ugyanaz, nézzetek utána az Alkotmányban vagy a diszkriminiációt tiltó jogszabályban, ahol ugyanabban a mondatban!! szerepel a nemi és a faji megkülönböztetés tilalma ?

Szóval hogy is van ezzel az ingyenes belépővel a lányoknak ?

L.K.R. 2011.03.08. 11:37:20

@dupla vé: Rajtad már csak egy fél deci hypo segít, kis barátom. :-)

sorica123 (törölt) 2011.03.08. 11:37:33

@dupla vé: ahhoz képest te se kismagyart gyártasz asszonnal, hanem ide irogatsz akkora kommenteket, hogy a posztnak is sok. Elhisszük madárka, hogy nem vagy buzi, elhisszük.
Amúgy meg igen, a nem az egy darab tulajdonság a hatszáz másik között, ami még egy embernek van. Ha már ilyeneket ünneplünk, hogy vki néni-e vagy bácsi, illik a reciprokát is megünnepelni, mert ezek szerint az is ünnep-téma. Vagy ahol arra megy ki a játék, hogy na nyanyák, nesztek virág, egy napig, ott komoly gebasz van a fejekben...lásd @Birtalan Balazs facsaros idézete. Ha a nőnap az, aminek ott le van írva, akkor inkább haggyuk:)

házisárkány 2011.03.08. 11:37:59

@zZz: Most leszünk ötévesek.@egerészölyv: Tudom, nehéz elhinni, hogy van, aki szereti a párját, de hidd el, létezik ilyen, és nem csak a könyvekben meg a hollywoodi filmekben. Megküzdöttünk ezért a szerelemért, nem adták ajándékba. Mind a ketten megjártuk a poklot, talán ezért is tudjuk egymást annyira értékelni.

dupla vé 2011.03.08. 11:39:04

@Plumper_: cizellált zsidózás te fasz? belgiumban dolgozik a férjével meg a gyerekével. a belga nép gazdaságát erősítik te barom. tanuljál már meg olvasni!
a második része a hsznek meg a bizonyítja, hogy fogalmad sincs hogy működik a gazdaság.
tényleg arra használod a netet amire való: egész nap a faszodat vered
mindegy, vita lezárva. ünnepeljetek!

virgo 2011.03.08. 11:39:56

@Birtalan Balazs

ecsém te bolond vagy, kezeltesd magad.

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.03.08. 11:43:35

@Idet: Az, mindannyiunk örömére :-) . Ilyenkor ugrik be, mennyire meg illik becsülni ezt a légkört.

@Reckl_Amál: Mászócsajos ágyneműben? Tíz éve ölni tudtam volna egy ilyenért. Most a barátnőm reagálna hasonlóan - miatta ;-)

Plumper_ 2011.03.08. 11:43:36

@egerészölyv: nem az én fejemben kavarog, hanem a te kis csököttedben.
rossz az, aki rosszra gondol.
ilyen a lelkiismereted, lajhár.

Plumper_ 2011.03.08. 11:44:21

@Atomot az indexre!: sajnos Magyarországon rontják a levegőt, pedig mehettek volna a nemzetvezetőjük után.

sorica123 (törölt) 2011.03.08. 11:46:02

@L.K.R.: hipó? Fehérnek elég fehér, agya is ki van lúgozva... az agyhugykövet meg nem viszi a hipó:)
@zZz: ez egy sarkított megfogalmazás, ne vedd szó szerint. Nyilván nem vagyunk rabszolgák, és nem potenciális zsebdiktátor minden férfi - ez így nettó marhaság. Az, hogy sok hiányosság van még, pl fizetéseknél ne látsszon már, hogy néni vagy bácsi kapja, vitát nem intézünk el kézcsókkal, mert egyáltalán nem udvarias gesztus a hölgyre ráhagyni stb, más kérdés. Az így van. Nem hörögni kell ezen (se női se férfi oldalról), csak felfogni, hogy mi van és mi nincs. Mi sarkított, kiabáló megfogalmazás és mi szó szerint értendő.
@dupla vé: te meg olyan részeg vagy, hogy triplán látsz. Nagyon gáz többesszámban vitatkozni. 'Ti' így, a 'ti vitakészségetek' amúgy... Egyes számban: neked se száz a vitakészséged és sok állításoddal nem értek egyet, főleg amekkora arccal eldörgöd azokat. Jó akkor nem náci vagy, csak éppen szűklátókörő nacionalista, nesze (ez így nem becsületsértés, viszont igaz). Nem nácizunk, mert onnantól értelmes vita nincs, csak az, hogy ki miért nem náci, meg, hogy dehát azok Németországban voltak blablabla.

Győzzön az igazság! Ha győz, fellebbezünk! 2011.03.08. 11:46:20

"a pornóadók pedig nőknek szóló filmeket vetítenének."

Tipikus hülye bunkó vagy.

zZz 2011.03.08. 11:46:51

@házisárkány: az már nem rossz, de még lehet viszonylag kezdeti szakasz. Majd 5 év múlva örüljél, ha lesz még miért...

Győzzön az igazság! Ha győz, fellebbezünk! 2011.03.08. 11:49:06

@házisárkány: Nem a párod klassz, hanem így ver át téged.

sorica123 (törölt) 2011.03.08. 11:50:32

@nick066: így próbálják meg kiegyensúlyozni a nemek arányát egy buliban. Amúgy nem ragaszkodom hozzá, de szerintem erre megy ki a játék.
@Győzzön az igazság! Ha győz, fellebbezünk!: az aztán a komoly érv. Neked meg büdös a lábad...:) (Mondjuk az elég facsaros logikára vall, hogy a nehézkes, alá-fölérendelős, paródiaszerű pornót azonosítják szerencsétlen pasasokkal. De bevett gyakorlat).

nick066 2011.03.08. 11:54:22

@sorica123: nem a dolog CÉLJÁT kérdeztem (azzal tisztában vagyok), hanem a nemi egyenlőség szerinti korrektségét/jogszerűségét.

zZz 2011.03.08. 11:55:00

@sorica123: az enyhe sarkítás elfogadott eszköz lehet, amit viszont a hozzászóló írt, úgy ahogy van baromság. Nem tudom, mit akartál kimagyarázni ebből.

Valóban, a fizetésekbeli különbség nem jó, bár gazdaságilag érthető a cég részéről: a cég számára valós kockázat, hogy egy nő terhes lesz, elmegy szülni, addig kiesik a munkából, neki meg kötelező lesz majd visszavennie, fizetni utána stb. Ez a cég számára konkrét gazdasági kockázat, amit neki senki sem kompenzál. A kockázatot pedig úgy ellensúlyozza, hogy vagy magasabb várható hasznot vár, vagy azonos várható haszon mellett alacsonyabb költségeket. Mivel az előbbi jóval nehezebben megjósolható, utóbbival fog élni a cég.
Emberséges? Nem, de kapitalizmus van, kőkemény piaci versennyel és profitorientált vállalatokkal, akiknek számolniuk kell a kockázatokkal.

Várom a további felvetéseket, hogy mégis miben vannak olyannyira elnyomva a szegény nők.

házisárkány 2011.03.08. 11:56:27

@zZz: Azt szoktam mondani, hogy a párkapcsolat nem háztartási gép, nem lehet rá 2, 3, 5 vagy akárhány év garanciát vállalni. Nem is érdemes azon görcsölni, hogy jajistenem, mi lesz öt év múlva. A jelenben kell élni, azt élvezni, ami most jó. Igen, lehet, hogy jövőre, vagy talán már holnap borul az egész. Nem tudhatjuk. De most jó. Nagyon jó. És ennek örülünk.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2011.03.08. 11:57:20

Adni akkor kell (lehet), mikor gondolsz Rá. Mikor úgy érzed, hogy nem tudsz anélkül a közelébe menni, hogy valami kis tárggyal, egy-egy virággal/édességgel, vagy csak kedves érintéssel/szóval ne hoznád a tudomására: szereted - Ő a tied, te az Övé vagy, és kettőtök harmóniájába semmi, de semmiféle mások által kötelező, szánalmas "ünnep" nem ronthat bele.

Akkor adok, amikor azt érzem, hogy most adnom kell. Sokszor csak néma pillantást, miközben fogom a kezét, sokszor tárgyakat, melyeknek örül - látom rajta, hogy eltaláltam a kívánságát. Néha persze olyanná válhatunk, amilyenné tenni akarnak bennünket (agymosott birkává) és egy hirtelen jött csordaeffektustól kísérve pont azon a napon is gondolhatunk Rá, amikor kötelező.

Kötelező.

Ezzel van itt a baj, hogy valakik megmondják, mit és mikor tegyél. Tegnap gondoltál Rá? Kapott tőled valamit? Holnap gondolni fogsz Rá? Elképzelhető, hogy holnapután, vagy hétvégén hirtelen megleped egy utazással, aminek a vége egy csodálatos panoráma lesz a hegyekre/a városra/a tóra - amit olyan régóta szeretett volna? Hallani fogod nevetni, mert boldog lesz melletted - boldogabb, mintha ma egy nyamvadt virágot adnál át neki?

Ne ünnepelj olyan eseményt, amelynek pontos dátumát mások határozzák meg! Ez nem lázadás, nem politika (hogyne, Clara Zetkin), nem valamiféle kellemetlen ellenállás - mindössze józan ész. Akkor kell "ünnepelned", mikor belül érzed ezt. Ha sosem érzed, rejtélyesen egy nagyfene senki vagy.

Ennyi.

agymosott.blog.hu

T mint T 2011.03.08. 11:57:54

Azért annyira szeretném tudni, hogy azok akik ennyire támadják a nôket, köztük engem, vajon férfiak-e (értsd XY). Az hogy mûködik-e nekik, nem érdekel :-) gyanítom, nem. Sa ha férfiak, akkor vajon miért támadják ennyire a nôket.

Igen, vannak pinák! Ahogy vannak faszok is! De azért nem írnám le, hogy az összes nô csak hülye pina, meg mindaz, amit egyébként így nônap alkalmából kaptam ma délelött a jelenlévô trolloktól. Mint ahogy azt sem írom ide, hogy minden férfi csak egy faszkalap. Mert nem gondolom ezt! A férjem, az apám, a kisfiam, ôk igazi férfiak, akik becsülik a nôket! Csak azért is, mert nôk, semmi másért.

De így ismeretlenül, tényleg: gondoljátok végig magatokban: nektek mi bajotok a nôkkel? Vagy mondjuk konkrétan velem? Miért fáj nektek ez a nônap? Miért vagyok én attól "kurva", "pina", "beszûkült pinájú", "baszod", "nem ember", "szegény adófizetôk pénzén élôsködô" (és most idô hiányában nem találom a többi kifejezést, amit nôként nônapon kaptam), csak mert értékelm, ha nôként is értékelnek, vagy elvárom, hogy nôként is értékeljenek?
Te nem várod el, hogy férfiként értékeljenek? Akarsz virágot te is? Tedd a szívedre a kezed: nem simogatja a lelked, ha szülinapra kapsz valamit, egy kedves szót? pedig mi az, hogy szülinap? Csak egy nap, ami évfordulója annak, amikor anyád kiszenvedett magából! Oszt mégis...!

Kicsit úgy érzem, hogy vagy nagyon unatkoztok, és idôtök jórészében hivatásos trollok vagytok, vagy savanyú a szôlô... Nincs "pina" akit verjetek, vagy tárgyként kezeljetek otthon? Vagy esetleg nôk vagytok, akiknek azt tanították otthon, hogy ne becsüljétek magatokat nôként?

nem tudom... De lehet, hogy nem is érdekel annyira, hogy elolvassam, amit most rámzúdítotok!

Én a cikkírónak üzenem, hogy csak így tovább! Én büszke nô vagyok!

A többi nônek meg azt üzenem, hogy BOLDOG NÔNAPOT! Csakazértis!

Na, kalap-kabát!

zZz 2011.03.08. 11:58:41

@sorica123: na látod, te magad hoztál egy ellenpéldát magad ellen.

Ahol sok a nő, ott még több a kanos férfi. És ezek a férfiak hajlandóak sokat fizetni ezekért a nőkért. Tehát a nők belépését ingyenessé teszik (úgysem fizetnének sokat), aztán majd jön a sok pojáca és veszi literszámra a drágábbnál drágább koktélokat a nőknek.

Üzleti indíttatású diszkrimináció. Csak úgy, mint az alacsonyabb női fizetések.
Mondhatjuk azt is, hogy az a pénzmennyiség, amivel többet kapnak a férfiak, valójában a nőkhöz vándorol, különböző megjelenési formákban: koktél, virág, ékszer stb.

zZz 2011.03.08. 11:59:49

@házisárkány: ez így korrekt, csak az ilyen "nekem van a legszuperebb blablabla" esetek rendszerint borulni szoktak. Csodálatos jelen ide vagy oda.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2011.03.08. 12:00:38

Én sem a Zoltán nevű hölgyek napján, sem pedig Bálint napján nem azért adok valamit a kedvesemnek - már ha adok - mert olyan nap van, hanem mert szeretem, és mert éppen aznap akad valami, amivel örömet szerezhetek neki.

A nőnap a Bálint nap lerongyolódottabb változata, emellett a húsvét egyik legundorítóbb tulajdonsága (az az "ünnep" is egy külön történet, szerintem undorítóbb mint bármely más együttvéve) mindig a "kettes számú nőnap" a Katalinok neve napja szintjére degradálja. Érdekes amúgy, hogy valószínűleg Mária, Erzsébet de talán még Anna és Eszter is több lehet, mint ilyen nevű nő - és mégis a férfitársadalom március 8. mellett pont november 25-ét tekinti az össznépi részegeskedés és állat módon viselkedés egyik, a nők javára legalizált formájának.

Clara Zetkin és a komunyisták tehát posztumusz szarjanak döglött sünt.

zZz 2011.03.08. 12:03:18

@T mint T:

"A férjem, az apám, a kisfiam, ôk igazi férfiak, akik becsülik a nôket! Csak azért is, mert nôk, semmi másért."

Ennek nincs értelme. Talán te tettél valamit azért, hogy nőnek születtél? Nem. Akkor miért becsüljelek ezért?

"Te nem várod el, hogy férfiként értékeljenek?"

Nem bizony. Értékeljék azt, amit teszek.

De ha ennyire kardoskodsz, áruld már el nekem: miért nem ünnepelik a nők a férfinapot?

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2011.03.08. 12:03:35

@Tom Bobb: Az utolsó bekezdésedre ezer pont, én is mindig ezt mondom, hogy az ünnepnek szívből, belülről kell jönnie, nem egy külső közösség (állam, párt, egyház, falu, család) nyomására. De akkor viszont nem is kell konkrét naphoz kötnöd.

Sirak_kiraly 2011.03.08. 12:07:49

@nick066: Amerikában egy férfi pert is nyert, mert az ingyen-ital akcióban (Nőnek az első koktél ingyen van, vagy féláron) nem adtak neki italt, mert férfi. Meg is nyerte, arra való hivatkozással, hogy nemi diszkrimináció...

www.citypages.com/2010-11-17/news/steve-horner-sues-to-stop-ladies-night/

sorica123 (törölt) 2011.03.08. 12:09:51

@zZz: én semmit nem akartam belőle kihozni, csak azt, hogy ilyen erőltetett, politikus hangvételő mondatokkal sehova nem lehet eljutni, mert ezek olyanok, mintha karikatúrák lennének. Ami viszont tény, az ott van, attól függetlenül, hogy lehet hülyén előadni az egyenjogúság eszményét is (hajaj).
Én nem mondtam ellent magamnak semmiben a ladies free-s témánál, ez üzletpolitika. Nem én találtam ki, ez így van, pássz, akár tetszik, akár nem, akár manipuláció, akár nem. Ezért írtam, hogy én aztán nem ragaszkodom hozzá. Inkább kiperkálom a beugrót, csak aztán ezen logika mentén ne akarjanak kevesebb fizetést adni meg rámhagyni az érveimet egy elvi/szakmai vitában 'hölgyeknek mindig igaza van' szósszal.

Vmn 2011.03.08. 12:10:53

"nem tennék oda mindenki neve mögé a kicsinyítőképzőt, mintha valami hülyegyerek lenne az illető (Katika, Pirike, Margitka és társaik)"

Teljesen egyetértek, de meglepő módon sokan ezt igénylik, hogy őt Marcsikának hívják, stb.

házisárkány 2011.03.08. 12:12:50

@zZz: Értelemszerűen SZÁMOMRA ő a legszuperebb partner. Nagy valószínűséggel másnak nem ő lenne, hanem mindenkinek a neki legmegfelelőbb. :-) A nővérem férjétől pl. engem kilel a hideg, de ők már 20 éve nyonják együtt, amennyire meg tudom ítélni, összhangban. Közhely, de mindenkinek megvan valahol a párja, csak meg kell találnia.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.03.08. 12:14:21

@stivanleroy:
Mászócsajos? Ezek tisztességes rúdtáncosok! 22-en vannak, és lassan egy hete alszunk együtt. ;)

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.03.08. 12:16:12

@T mint T: Részemről boldog nőnapot kívánok. Nem csak neked, ha nem baj :-)

zZz 2011.03.08. 12:18:38

@sorica123: tudod, ha valaki kér valamit, pl. egyenjogúságot, akkor először neki kéne bizonyítani.
Egyenlő fizetések kellenek? Akkor tessék tiltakozni a pozitív diszkrimináció ellen is. Amíg ez viszont nem történik meg, addig mi sem foglalkozunk a negatívval.
Sajnos azt a tendenciát látni, hogy a nők nem ugyanazon jogokért, hanem kötelezettségektől mentes előjogokért harcolnak. Már aki persze, mert nem minden nő harcol, itt csak azokról beszélek, akik harcolnak.

@házisárkány: ez valóban közhely, ugyanis eleve nem egyenlő a férfiak és a nők száma, tehát matematikailag valószínűtlen, hogy mindenkinek meglegyen a párja. Hacsak nem vesszük bele a számításba a bigámiát, mert akkor már kijöhet.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.03.08. 12:24:11

Nálunk van férfinap, Ivó napon, május 19-én.

catshannon 2011.03.08. 12:34:05

Abszolút egyetértek. Rohadt nehéz 'parancsra' rávenni magam, hogy pedig most ünnepelni kell. Ezért ki is hagyom idén, hacsak nem önt el nap végéig az univerzális szeretet-érzés.

Vkat118 2011.03.08. 12:38:09

Szerintem azoknak akik azért nem ünneplik meg a nőnapot mert az "kommunista" a 95%-a csak kurvára sajnálja a pénzt arra a csokor virágra:D

kutyáslány 2011.03.08. 12:45:46

De kíváncsi lennék, hány habzó szájú pasas megy a kommentelők közül haza este virággal meg csokival és bájmosollyal az asszonykához? :D

Lehet, hogy az összes? ;)

2011.03.08. 12:49:34

Az a baj ezzel a "Nő" dologgal, hogy sokan félreértik. Nők, férfiak egyaránt.

Különbséget kell tenni a női nemű, és a nő között.
Az egyik egy kapott dolog, nem is lehet vele sok mindent tenni, a másikért pedig küzdeni kell nem is kicsit!

Sok "én egy NŐŐŐ vagyok" nőnemű itt is meg mindenhol, olyan erővel döngeti a mellét hogy ő NŐŐŐŐŐ, hogy azt még King-Kong is megirigyelné, és sírva könyörögne egy lejárt fitness bérletért, csak h tudja hol lehet ilyen mellizmot gyúrni.
Pedig az ilyenek nem nők!

Az ilyenek női nemű humanoid egyedek.

Egy nő nem a melleitől és a puncijától lesz nő. Azért csak kocsit, pénzt, házat, 2es személyi számot és pár adag genyót lehet kapni.

Tiszteletet, megbecsülést, odafigyelést, kedvességet nem osztogatnak érte. Azért tenni is kell emancipuncik serege, csak az már nem megy, nőként viselkedni, megteremteni azt amitől egy nő, nő lesz, az már nehezetekre esik, tehát marad a döngetés hogy "DEHÁTKÉREM ÉN NŐ VAGYOK!!!!".

ju offa 2011.03.08. 12:52:44

@sorica123: tévedsz!

mármint mint a bulit illetőleg, pusztán marketing.

több lány, arra pedig mennek a férfiak, akikről feltételezik a többletbevételt

Sand Lover 2011.03.08. 12:56:39

@sorica123: Annyira nem akartam hozzászólni, látva az általános értelmi színvonalat (és nem rád gondolok itt) de nem bírom megállni
Az, aki a „ladies free” ellen hőbörög, nyilván férfitöbbségben szeret bulizni.
Azért csinálják, hogy minél több hapsi menjen a diszkóba, a nők a csali szerepét játsszák.
Manipuláció.
Az meg, hogy valaki ebben látja a nőkkel szembeni pozitív diszkriminációt… hát… no comment.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.03.08. 13:00:53

barmok
ostobaságokat,
fröcsögtök
Szánalmas
Sunáználak
baszod
fasiszta, beszûkült geci
f@szt a pinának
mocskos-szemét kommunista
baromság
ostoba náciféreg
takarodj
kabbeafaszom
jobbikos-troll
farokság
szánalmas a vitaképtelenségetek
buzi
te fasz
te barom
egész nap a faszodat vered
kezeltesd magad
a te kis csököttedben
agya is ki van lúgozva
hülye bunkó

ez a mai színvonal.
Grat Amál, a posztot nagyon odatetted, kár, hogy pont ide tetted. :)

zZz 2011.03.08. 13:10:27

@Morgan LeFay: az értelmi színvonalat inkább te hoztad.

Ahogy azt leírtam, üzleti szempontból teljesen érthető a ladies free jelenség.

De ugyanígy üzleti szempontból érthető, hogy egy cég kevesebbet fizet egy ugyanolyan tudású nőnek, mint egy férfinek. A különbözet tartalmazza azt a kockázatot, hogy a nő várandós lehet és elmehet szülni, gyesre stb.

"Az meg, hogy valaki ebben látja a nőkkel szembeni negatív diszkriminációt… hát… no comment."

Mondhatnám én is, csak van bennem némi emberség, hogy ne tegyem.

sorica123 (törölt) 2011.03.08. 13:12:30

@Morgan LeFay: hát ez az. Hogy hőbörögni nem kell ellene, mert ez nem egyéb, mint egy üzletpolitikai fogás. Más kérdés, hogy rengeteg olyan dolog van viszont, ami nem feltétlen kell tessen, és ugyanígy a két nemre apellál (de nem piaci vagy marketing-jelenség, hanem politikai-gazdasági). Más a ladies free és más az, hogyha szakmai kérdésekben pl előbb nézik valaki nemét, mint a felkészültségét.

Sirak_kiraly 2011.03.08. 13:13:39

1. A Hargita megyei Lövétén minden Húshagyatoló kedden (ami idén véletlenül éppen nőknapjára esik) nagy eszem-iszommal, disznóvágással, bállal, templomi misével ünneplik a farsangi időszak befejeződését, és a Hamvazó Szerdával beköszntő bökti időszakot. Ezen a napon nem dolgoznak, és a gyerekek sem mennek iskolába.

2.A Hargita megyei Lövétén minden Nők Napjám (ami idén véletlenül éppen húshagyó keddre esik) tréfás népi szokásokkal (fauszépe választás, férfiverés lapítóval a főtéren )ünneplik a nemzetközi nőnapot. A férfiak havasi gyopárt hoznak kedvesüknek a Hargitáról, reggel ők készítik a kolbászos rántottát, elmosogatnak és kitakarítanak ezzel is kifejezve tisztelgésüket a Nők előtt. Délután a kocsmákat megtöltik a nők, kiknek gyermekeire ezen az egy napon székelyharisnyéás férfinép vigyáz otthon.

Melyik igaz a fenit két állítás közül?
:)

sorica123 (törölt) 2011.03.08. 13:17:11

@zZz: no, szerintem nem ez nem logikus. Amíg a nő bent van, tud ugyanolyan frankó munkát végezni, mint más. A kockázati tényező? Majd akkor alkudozzon a főnök, ha aktuális lesz, hogy a beosztottja gyereket szül, amíg a témának híre-hamva nincs, addig ez csak duma. Addig ugyanolyan munkaerő a nő is, mint a másik, vagy jól melózik, vagy nem, pássz.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.03.08. 13:17:51

érdemben annyit, hogy van diáknap és van férfinap is. Másfelől, már bocs, de igen, a jó nőket az ember igazából megdugná. Szörnyű, de ez van. Nem minden nővel akarunk beszélgetni, van, akivel másra vágyunk. Ezt nagy részetek ki is használja. Így kerek ez.

sorica123 (törölt) 2011.03.08. 13:18:28

@Sirak_kiraly: a második, az Bábanap, és bolgároknál;) de amúgy minden stimmel:)

sorica123 (törölt) 2011.03.08. 13:21:58

@ju offa: miért, én mit írtam? Ja, hogy kiegyensúlyozzák. De ja, a te verziód logikusabb, a csajok amúgy is mennének, többen, mint a srácok (főleg táncos helyre).
@vészmadár (pica pica): kihasználja. Na szegénykéim, meg ne szakadjatok:) Némelyik manusz meg pont olyan, hogy akivel nem akar dugni, azt észre se veszi, mert nő, és csak úgy van...? Nanemá... az nincs:)

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.03.08. 13:22:31

@Réka ‎:
Köszönöm. Rég jártál erre. :)

Pedig ebben a témában elvileg semmi szokásos hörgési alapanyag nincs, és mégis...

Sand Lover 2011.03.08. 13:23:50

@zZz: “A különbözet tartalmazza azt a kockázatot, hogy a nő várandós lehet és elmehet szülni, gyesre stb.”
Igen, és? A gyerekvállalás meg valamifajta hobbi, amit a nők szeretnek játszani, ugye?

zZz 2011.03.08. 13:33:08

@sorica123: no ebből látszik, hogy:
- ha valami előnyére van a nőknek, az logikus
- ha valami hátrányára van a nőknek, az logikátlan, embertelen, felháborító stb.

Na de nézzünk egy példát: fél év alkalmazás után a nő elmehet szülési szabadságra, gyesre, ami több év is lehet. Tehát a munkáltató keres munkavállalót. Neki idő, energia és ebből következően pénz, hogy munkavállalót találjon. Amikor valaki huzamosabb időre kiesik a munkából, akkor a cégnek találnia kell valakit a helyettesítésére. Újból felmerülnek a kereséssel kapcsolatos költségek. Mondjuk, hogy talál valakit. A gyesről visszajövő anyukát a cégnek kötelező visszavennie. Igen ám, de hova? Hiszen a helyettesítést megoldotta, nem tud már mit kezdeni az anyukával. Ám kötelező visszavennie. Csodálatos, most már két munkavállalót is fizethet, holott csak egyre volt szüksége.

Ha szerinted ez nem valós kockázat, akkor egyszerűen szemellenzős vagy.

A lényeg: pont nem arról van szó, hogy mi van akkor, amikor a nő ott van. A gond ott merül fel, amikor eltűnik és hogy később kötelező visszavenni a céghez. Ha ezek megtörténnek, akkor az konkrét költségként jelenik meg, ezt ki fizeti meg a cégnek? Senki. Hogyan tud védekezni a cég? Férfit vesz fel, mert az nem fog elmenni szülni (gyesre elvileg elmehet, de ez itthon nem szokás). Vagy csökkenti a nők fizetését, így kompenzálva a várható költségeket.

zZz 2011.03.08. 13:38:17

@Morgan LeFay: nyilván nem (bár egyeseknek az, legalábbis ahogy nekifutnak a gyermekvállalásnak...).
De azt meg kéne érteni, hogy nem egy vállalat dolga a demográfiával foglalkozni, erre van az állam. A vállalat egy profitorientált szervezet, mely elsősorban a tulajdonosainak tartozik felelősséggel.
Ha valahol kockázat merül fel, azt valamilyen módon kompenzálni kell. Ha ezt az állam nem teszi meg, akkor megteszi saját maga: extra kockázat mellett kevesebbet fizet.
Ez van, a vállalat egy gazdasági társaság, nem jótékonysági intézmény. Ha te extra tudást tudsz felmutatni a cégnek, nem fogja érdekelni őket, hogy nő vagy. De amíg a tudásod azonos szinten van egy férfivel, akkor vagy a férfit veszik fel a kisebb kockázat miatt, vagy kevesebbet fognak neked fizetni.

Sirak_kiraly 2011.03.08. 13:39:00

@sorica123: Na ezt nem tudtam, érdekes :)
be kell vezetni nálunk is :)

Sand Lover 2011.03.08. 14:20:41

@zZz: “Na de nézzünk egy példát: fél év alkalmazás után a nő elmehet szülési szabadságra, gyesre, ami több év is lehet”
Lehet, hogy tévedek, de úgy tudom, egy év után tud valaki elmenni szülési szabadságra.

“A gyesről visszajövő anyukát a cégnek kötelező visszavennie.”
Igen, de nem kötelező _ugyanabba_ a munkakörbe visszavenni.

Amúgy meg: lehet, hogy a szalag mellé nem igyekeznek vissza a nők szülés után, de egy jobban fizető munkakörbe annál inkább; itt a munkaadó határozott idejű szerződéssel vesz fel embert a nő helyére. Normálisabb helyeken így szokták.

zZz 2011.03.08. 15:54:14

@Morgan LeFay: az első része technikai részletkérdés. Pár órája megnéztem google-n és több hely is 180 munkanapról beszélt.

"Igen, de nem kötelező _ugyanabba_ a munkakörbe visszavenni."

Ezt a cég cseszheti, ha:
1. abszolút nincs szüksége már munkaerőre
2. van ugyan szabad munkakör, de arra alkalmatlan a munkavállaló.

Hát azért nem feltétlenül jellemző, hogy sietnek vissza a munkába. Sőt valaki direkt számolja, hogy mikor mehet már szülési szabadságra.

lindalee 2011.03.08. 21:17:04

Hát hogy ma milyen sok kedves komment érkezett :)
Egyébként szerintem minden nemzetközi "valamilyennappal" ez a baj, hogy nem csak azon az adott napon kéne eszünkbe jusson a dolog amit ünneplünk épp.
süti beállítások módosítása