2010. június 07. 20:58 - Reckl_Amál

Galambok ültek a verebekhez ...

Láttam a naptárban, hogy ma Robin névnap is van, nem is tudtam, hogy ez ma már egy anyakönyvezhető név Magyarországon. Bár alapvetően visszás dolognak tartom az angolszász keresztnevek elburjánzását a magyar gyerekek körében, ez nem zavar. Nagyon jó név ez, nem? Vörösbegyet jelent, de persze a Robert angolosított változata.

Gyerekkoromban vagy indián szerettem volna lenni vagy Robin Hood. Persze nem az igazi, aki a gazdagoktól lopott saját magának. Hanem az erdei igazságevő, akinek szociális érzékenység messze megelőzte a korát. Úgy tűnhet, mindegy is volt, csak íjjal lehessen lőni. És bizony nem is tudok ma sem elegánsabb fegyvert elképzelni. Éles szem, fegyelmezettség és előkelő testtartás. Egy valódi, intelligens hős!

Erre a Magyar Televízió megvette, és be is mutatta ezt a sorozatot:

 

Ez persze egy egyveleg. Aki már nem emlékszik rá (és szerintem az öcsémen és az "ikertestvéremen" kívül senki sem), elmondom, mi volt a BBC gyerekeknek szánt (?) sorozatának az alapötlete. Ha már meghamisítjuk a történelmet, csináljuk rendesen, gondolták, és a képernyőkre került a világ leges legelső metró-szexuálisa (lehet, innen van az elnevezés, elvégre földalatti mozgalom volt), a kissé egocentrikus piperkőc Robin Hood. A jólelkű rablóbandát pedig valójában Marian kisasszony irányította. A minden sikeres férfi mögött egy erős nő áll mottó sajátos értelmezéseként. Míg a derék Robin a tükör előtt állította be a haját, a hidrogénozott hajú, nagyszájú nőszemély a király (micsoda förtelmes alak volt, te jó Isten!) hatalmának megdöntésére szövögetett terveket. Imádtam!

Valószínűleg utólag rájöttek a magyar tévénél, hogy ez nem gyerekműsor, mert sosem ismételték sajnos. Így csak a Fehéres lovag című epizód van meg. Valahol egy videókazettán.

És ha már Robin, akkor természetesen nem maradhat ki az én titkos (na persze) kedvenc színészem sem, Robin Williams. A koromat és a felszín alatt betegesen szentimentális lelkemet is leleplezem, de majdnem minden filmjét szeretem. A Flubber tévedés, de a többi... A Holt Költők, a Vietnam, a Dögölj meg, Smaci!, a Csodás álmok, az Ébredések és persze a Halászkirály legendája. A film, amely tartalmazza A jelenetet. Ezért érdemes volt a mozgóképet mint önálló művészeti ágat feltalálni, ezt író nem tudja leírni, és a jelek szerint nem csak én szeretem. (A dicsőség nem csak Robin Williamsé, hanem Terry Gilliamé is.) Gyönyörű!

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr732064038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

padmasambhava 2010.06.07. 22:35:28

Én szerintem vicces lenne, ha teszemazt Kovács Robin inkább Kovács Vörösbegyként lenne anyakönyvezve...

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2010.06.07. 23:17:51

Kétségtelen, de azért mégsem egy Krisztofer. A Vörösbegyke fiúhoz rendkívül illene, de ami tényleg létezik, és talán még erősebb: Füvellő.

padmasambhava 2010.06.08. 10:17:11

Én speciell a Kevin-t sem szeretem...
Oy, Füvellö tetszik ! ;-)
(sok szülö nem veszi figyelembe névadáskor, hogy az a szegény gyerek majd egyszer iskolába megy és esetleg céltábla lesz...).

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2010.06.08. 23:38:06

Tegyük hozzá, hogy általában az ilyen hülye szülőknél a névadás csak a jéghegy csúcsa.

Hogy felejthettem ezt ki?

www.youtube.com/watch?v=9v3LReZ9tAA
süti beállítások módosítása