2009. december 31. 15:03 - Reckl_Amál

Ide se megyünk többet!

Kaltenberg - Bajor Királyi Söröző - étteremkritika

A hét elején nagy társasággal voltam hivatalos egykori törzshelyünkre, a Kaltenbergbe. Rég jártunk ott, most már értem, miért.

A dolog részünkről rögtön teljesíthetetlen kérések sorával indult: volt, aki a hűvös napon jég nélkül kérte volna az üdítőjét (nem jött össze), mások meg egyenesen forró vizet szerettek volna teájukhoz (szubjektív dolog ez: a pincér szerint forró volt az, ám a díváskodó filter vonakodott feloldódni benne), egyesek egyenesen zsíros kenyeret ettek volna a sör mellé. Az nincs. Igaz, ez a bonyolult fogás az étlapon se szerepelt. Volt, aki nem olyan levest kapott, mint amilyet kért, ellenben igazságosan egységes 30 percet kellet várni egy-egy sörre.

Az már csak részletkérdés, hogy a házi készítésű sörperec, ill. pogácsa este hatra elfogyott, majd másnap reggel újat sütnek... E sorok szerzője itt döntötte el, semmit sem fogyaszt ezen a helyen a már megrendelt vörösboron kívül. Azt sem adták olcsón: egy pohár borért és a kísérő vízért (ami jobb helyeken jár) 1100 Ft-ot kértek. A wordből nyomtatott, szűkszavú itallap csak az est végén került hozzánk, máskülönben egy 500 forintos (3 dl) gyömbérrel beértem volna.

Éppen ezért az ételekről csak annyit tudok nyilatkozni, hogy az adagok - különösen az árhoz képest - megelehetősen aprócskák. Csöncsön barátom (pontilyen.blog.hu) gazdag, tarjás lencseleves címén egy félig megtöltött leveses csészét kapott, a húst meg hozzáképzelte. Igaz, a leves állítólag így sem volt rossz. Kár, hogy 70 perc alatt érkezett meg.

Mert a kiszolgálás kritikán aluli volt. A pincérek hanyagul néztek ki, illedelmességük a tolakodóan (mű)alázatostól a bénán jópofáskodón át a nyíltan vendéggyűlölőig terjedt. Ha valaki egyszer tényfeltáró riportot akar készíteni a felszolgálói hibákról, terepgyakorlatnak elég lesz elmenni a Kaltenbergbe. Ha a vendég magyar, és nem rendel egymaga 10.000 Ft fölött, akkor emberszámba sem fogják venni, örüljön, hogy nem rúgják ki páros lábbal.

Nyilvánvaló, hogy tulajdonos- és/vagy menedzsmentváltás történt, mert a Kaltenberg régebben igazi jollyjoker volt: tisztességes pénzért tisztességes szolgáltatás. Mára pedig trehányság, udvariatlanság, nyerészkedés a jellemző. A magát alaptalanul királyinak nevező hely a tájékozatlan külföldi turistacsoportok kifosztásából él. Megteheti: a (régi) híre még mindig vonzóvá teszi, japán turisták esetén meg visszatérő vendégekről beszélni érdekes is volna. Az a pár magyar, aki szaros sörpereccel akarja az étterem szemét kiszúrni, hogy a melegben ülhessen, meg ne is jöjjön. Ezt aztán azzal is megerősítették, hogy a mi termünkben nem is nagyon fűtöttek.

Néhány nyalánkság: Bajor Királyi Sörözőnek nevezik magukat, de egy cigányzenekarnak látszó valami játszik szúrágta, utoljára a rendszerváltás környékén felhangolt hangszereken mindenfélét. Sajnos hozzánk is bejöttek. Szomorú volt.

Feltálaltak egy közepesen kellemes tortát is. Ezen az exponált, nagy múlt (jövőre 25 éves) étteremben a főpincér nem tud tortát szeletelni, vagy nem akart ezeknek a csóróknak itt figurázni, úgyhogy a tortaszelet szabad értelmezéseit kaptuk, szörnyű spraytejszínhabbal alaposan lefújva.

Fizetéskor nemcsak alaposan megvárakoztattak, de még ránk is mordult a nem a mosolygástól ráncos kasszásnő, mert nem mondtuk be azonnal, hogy melyik különteremből jövünk. Háta mögött kis réztáblán: I. kategóriába sorolt hely. De akkor ez már nem tévesztett meg: ez kizárólag az árra vonatkozott.

Szégyelljék magukat!

Értékelés
Duchemin - skála: fél *

Képünk nem a felszolgálót ábrázolja, hanem annak spinter unokabátyját.

38 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr661635258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.12.31. 17:40:16

(Tényleg botrányos volt a kiszolgálás. Én abszolút egy türelmes fajta ember vagyok, de ami feltűnő, az feltűnő.)

BOLDOG ÚJ ÉVET kívánok a blog valamennyi szerzőjének és olvasójának!

MPL firstlady 2009.12.31. 19:35:35

Mi lett a régi törzshelyemmel?

A napi sör mellett mindig és akármikor volt zsíroskenyér, hagyma, libatepertő, és normális kaja, vidámfiú pincérek lesték minden kívánságunkat, kellemes és gyors kiszolgálás, jó hangulat.

Ja, hogy majd negyedszázaddal ezelőtt jártam oda?

Így múlik el a világ dicsősége...

Boldog új évet!

blackshepherd · http://suckit.blog.hu 2009.12.31. 19:46:26

Sajnos pluszegy, nekem is hasonló tapasztalatom van. :(

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.12.31. 19:47:20

@MPL - nosztalgiázik:

A libatepertőjükre én is emlékszem, nem kevés külföldi vendéget vittem oda és rengeteg sört ittunk.

Hát ennyi volt. Más helyek is vannak.

Na és persze elviselhető (nem vagyok én maximalista) 2010-et!

_belo_ 2009.12.31. 20:58:32

két hete voltunk ott társasággal..
meglepően sokat tévesztettek a pincérek és a szakács is..
a borokról valóban szót sem szabad ejteni, drága és szar. főleg vörös meg tudővizenyő (rosé) van..
szégen szemre sört kellett innom (pedig étteremben nem szoktam, de iható fehéret nem találtam a listán)
az elmúlt 10 évben nem voltam ott, de előtte sűrűn.most valóban kisebbnek tűntek az adagok, bár azt nem mondanám, hogy más helyekhez viszonyitva sokkal kisebbek lennének. nem maradtunk éhen..
az idősödő pincérek (mármár a szenilitás határán) kicsit többet engednem kem, mint lehetne és próbálgatnak poénkodni (küldi europa legjobb borászát).

belo

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.12.31. 21:15:49

ez már több éve is egy szemétlerakó volt.

Éhesló 2009.12.31. 21:23:00

Mi egy öltönyátalakítás szükségszünetében tévedtünk be ebbe a jól címkézett csapdába. A tapasztalataink megegyeznek a postíróéval.
Nagy ívben kerüljük el, hosszú-hosszú időre.

atila68 (törölt) 2009.12.31. 21:28:32

Engem ide 20 évvel ezelőtt nemes egyszerűséggel nem engedtek be másodmagammal, mert csak.
Nem voltunk ittasak, szakadtak, csak egyszerű "egyemista" arcok.
Most már tudom, hogy szerencsém volt.

tabim 2009.12.31. 22:09:42

Korábbról jó emlékeim voltak a helyről, többször jártam ott. Mivel minden reggel az étterem előtt megyek el, pont a hetekben gondoltam rá, hogy ismét be kéne térnem. Ezek után azt hiszem már fölösleges lenne.
Sic transit gloria mundi.

chipshop (törölt) 2009.12.31. 22:47:25

Ha otthon jarok akkor csak a Remizbe megyek,ahol klassz a kaja,a felszolgalas,es ar-ertekaranyos minden, plusz kedves,baratsagos..etc.

Winston007 2009.12.31. 23:47:51

Eloszor is Buek!

Masodszor a Kaltenberg az elmult ket evben lett iszonyat gaz. Elotte tenyleg nagoyn jo volt. Multkor azzal telt be vegleg a pohar, hogy a tanyeron a szosz a vadashoz felig se teritette be a tanyert...A pincerek meg bunkok voltak.

Deviáns szinglibolsilibsibibsi 2010.01.01. 01:52:54

Lol, a céges karácsonyi ebéd pont a Kaltenbergben volt. Ennyire nem volt borzasztó, de tény, hogy voltam már jobb helyen is, ahol messze nem fogott olyan vastagon a lézernyomtató festéke. Viszont ingyért elviselhető volt.

pdjames 2010.01.01. 02:53:21

Sajnos azt kell mondanom, hogy nem volt tulajdonosváltás. A honlapjuk alapján úgy tűnik, hogy az ifjabb Papp Dániel vette át a bizniszt,és vagy tehetségtelenebb és gyengébb kezű,vagy csak korunk hőse és pofátlanabb,mint a papa.

belekotty 2010.01.01. 08:06:21

Hmmm... mi december 15.-án tartottuk ott a céges karácsonyi vacsorát. Igaz a cégnek jól megy, nem fukarkodott a cégvezetés semmivel.
Hibátlan, gyors kiszolgálás, klassz kaja volt, remekül éreztem magam.

pepin_nymburk 2010.01.01. 08:20:57

Én 2000-2002 között jártam oda sokat, általában külföldi vendégeket vittem. Az adagokkal nem volt gond, de az ételek minősége iszonyatosan hullámzott. Már akkor látszott, hogy nagyobb turistacsoportokra állnak rá...

korankelo · http://korankelo.tumblr.com/ 2010.01.01. 09:11:10

@chipshop: Járjál máshova is, mert sajnos a Remíz már nem az etalon. Nem rossz, de nem is olyan jó, főleg a konyha. A kiszolgálás tényleg rendben.

olsen 2010.01.01. 09:29:24

Az idősebb Papp (a vendégek szemszögéből) nagyon jól csinálta a dolgokat, sajnos ez a fiának úgy látszik nem nagyon sikerül. Én 2000 körül dolgoztam ott egy ideig, akkor még nem érzékeltem a minőségben a problémát. Akkor még volt egy főszakács a "régiek" közül, aki nagyon jó kajákat csinált, azonban sajnos az alkoholnak ő sem volt az ellensége, így nemsokára elküldték... Nem mellesleg a Kaltenbergnek már akkor is a külföldi csoportok (kb 300-400 ember ebédelt ott egy nap) és a külsős rendezvények jelentették a fő bevételi forrást, úgy látszik ez a "hétköznapi" vendégek rovására ment.

eino. 2010.01.01. 09:40:02

Én egyszer terhesen és kánikulától szenvedve voltam ott a tesómmal. Nagyon kívántam a gyümölcsös fagyit, de vagy gyümölcssalátát adtak, vagy csak fagyit. Mikor felvetettem, hogy nem lehetne-e néhány darabka gyümölcsöt egy kicsit kevesebb fagyira tenni, a válasz: nem. Lemondtam a desszertről..

Ezen kívül: a pincérek le se ejtettek bennünket, a német turistacsoportot előbb kiszolgálták, mint minket, pedig pár perccel korábban érkeztünk a németeknél. A kaja nem volt rossz, és kevés sem, el is csomagoltattuk a jókora maradékot (még egyszer jóllaktunk belőle), amihez nem vágtak örömködő képet. Szóval kizárólag a ,,hely szelleme" miatt nem mentünk vissza soha többet ( az alkoholos italokról nem tudok véleményt mondani, rendes kismama voltam :) ) Ja, ennek már kb. 1 évtizede, tehát szerintem nem mostanában züllött le a hely.

buék és kellemesebb élményeket az új évben

vadasy 2010.01.01. 10:12:54

nagyon régen jártam itt, mikor még kuriózum volt
megmaradok ebben a hitben
vadasy.hu

RIO 2010.01.01. 10:27:06

@pdjames: de történt,1 idősebb fasz vette át az üzlet jelentős részét,a húgom ott kasszás (nm a ráncos hanm a 23 éves),és amióta átvette az a vénség a vezetést,van h kézzel nyúl bele a vendégeknek előkészített kajába,és leszedet belőle,h túl nagy adag...és szenvednek tőle a pincérek is,akikről nm tudok véleményt írni de kicsit igazságtalannak érzem amik itt elhangzanak róluk
ami meg a zenekart illeti,az meg bizt nm igaz,nagyon jó arcok és jó zenészek

hubertusz 2010.01.01. 10:42:35

Igen, sajnos az étterem már régóta, -én 1996-ra már biztosan emlékszem-, a turisták kifosztásából él.
Nyilván baskis ide oda... A tulajok meg lehúzós faszagyerekek, ebből jön a lé.
Soha nem volt igazán jó étterem. más, hasonló helyekkel egyetemben rontja az országimázst (már persze, ha van ilyen).
Nem sírni kell, hogy nem jön elég turista...

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.01. 10:51:49

@RIO: Jó fej vagy RIO, az idősebb fasz most már pontosan tudni fogja, hogy melyik kasszásnővel szemétkedjen a bátyja véleménye miatt...

kicsibuta 2010.01.01. 11:58:16

Én osztálytalálkozón voltam ott 3 éve. A szeszes italok rosszak és drágák, a pincérek sebességét nagyon jól szemlélteti Amál képe és az ahhoz fűzött megjegyzés. A kaja jó volt, az adagok normálisak, túlszámlázás nem volt, viszont ritka lassan sikerült fizetni.

RIO 2010.01.01. 12:27:57

@PeterBlau: igen már rájöttem fasz voltam de rem nm nagyon olvas ilyeneket

gabcigirl 2010.01.01. 12:43:34

Lehet hogy a hely nem egy matyóhímzés de az az érzésem hogy a posztíró sem lehet könnyű ember...

chipshop (törölt) 2010.01.01. 13:03:48

@korankelon:megfogadva:-)))

Samylaci 2010.01.01. 13:05:15

Ez a mai vendég látás?

Eszdan 2010.01.01. 13:06:29

mi régóta járunk a Kaltenberge, nem tapasztaltunk semmi rosszat. Normál adagok, korrekt kiszolgálás. persze vannak jobb helyek de az árak csökkentek. Gabcigirllel egyetértek

Eszdan 2010.01.01. 13:23:44

ja és Rió szerintem tuti olvassa!

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2010.01.01. 13:46:32

@gabcigirl: @Eszdan:

Hmmm. Általában nem vagyok elégedetlen, nincsenek rettenetes elvárásaim, de azért ennyi hibát egy este még nem láttam. És őszintén szólva föl se vetném a van jég/nincs jég tematikát, ha ez nem azt az általános nyerészkedő vendéggyülőletet támasztotta volna alá, amellyel csoportunkat folyamatosan kiszolgálták.

Nyilván a kommentelők zöme is a nehéz vendég kategóriába tartozik, mert őket is felzaklatta a nem megfelelő bánásmód. Hadd ne tapsoljak már, ha egy egész estén át - amikor egyébként jól érzem magam - feltűnik a hányavetiség.

tritonus 2010.01.01. 22:30:17

@gabcigirl: Nem nehéz eset. Régen sokat jártubk oda, de az az este botrány volt. 800 egy csapolt sör? Még a belvárosban sincs ennyi!

palipappa 2010.01.02. 14:27:54

Azért érdemes elgodolkozni ennek a vaskos kritikai érzékkel megáldott venyige észrevételein.A mai világban eléggé ingadoznak a teljesítmények biztos ő sem tökéletes de az nem baj.Viszont a személyeskedése felháborító mert pontosan tudom a hölgy ráncainak számát és az a kevés ami van az pont az ilyen neveletlen férgektől van.

petyka100 2010.01.06. 20:10:49

Mindig is bunkók voltak ott a pincérek. A kaja és a sör rendben volt de azok a majmok......

tritonus 2010.01.07. 21:55:19

@palipappa: Ott álltam Amál mellett, amikor fizetett. Kifejezetten kedvesen, és segítőkészen szóltunk hozzá. Hogy fizetni szeretnénk. Nagyon sokat kellett várni, de egy rossza szavunk vagy fintorunk sem volt. Szóval fizetni szerettünk volna, és mondtuk, hogy a különteremből jövünk, mire a hölgy igen csúnyán, és minősíthetetlen stílusban üvöltött ránk, hogy ugyan mondjuk már meg melyik különteremből. Még mindig kedvesen megpróbáltuk beazonosítani. Mikor beütötte a fogyasztásomat, nekem az kevésnek tűnt, és rákérdeztem. Még mindig kevesen, szinte félve, hogy 2 korsó söröm volt, biztos jól ütötte-e be. Mert nagyon sok dolog volt és összevissza. Erre majdnem leharapta a fejem.

Ha én ilyen stílusban kommunikálnék a munkahelyemen (ami azért egy vendéglátóipari egységhez képest jóval lazább hely, már minimum fegyelmit kaptam volna, vagy simán kivágnak.)

Ami tökéletességet illeti. Amál sem tökéletes. Én meg pláne. Nem azzal van a baj, ha valaki téved. Előfordul. Velem is. Kijavítom a hibámat. (Szerencsére nem szívsebész vagyok.) Ha valakinek kellemetlenséget okozok vele, akkor elnézést kérek. Itt nem a hibákról van szó. A hozzáállásról. Az ember ismerje be, ha téved, vagy hibázik, és igyekezzen azt helyrehozni. Ennyi.

Szóval azt hiszem, nem fair ilyen nevekkel és jelzőkkel illetni sem engem, sem Amált, sem egyéb barátainkat.
süti beállítások módosítása