2009. október 06. 19:43 - Reckl_Amál

Posztajánló: Tom & Jerry

Nem a legfrissebb blogbejegyzés, de szuper!

Link: http://csucsuka.blog.hu/2008/07/30/teljes_napfogyatkozas

Már rég írni akartam a Tom és Jerryről, de ilyet nem tudnék. A rajzfilm zsenialitásához csak egy ilyen zseniális poszt illik. Kivételesen nagyon érdemes a hozzászólásokat is elolvasni, mert csak hozzátesznek az egyébként is nagyon humoros szöveghez.

Mindig is imádtam a Tom és Jerryt, és természetesen Tomnak szurkoltam végig. Akkora sztárokkal van dolgunk, hogy a merchandising cuccaik kamu, szocreál változata Magyarországon is kapható volt. Nekem (és az öcsémnek is) volt Tom&Jerry - s melegítőm, és plüss (khmm, pamut, de inkább vattával töltött géprongy volt az) macska és egér már a nyolcvanas években. Rengeteg részt föl is vettünk videokazettára, de Csunderlik Peti kollégához hasonlóan az utóbbi időben a Cartoon Networkön nézzük.

Az egyik abszolút kedvenc részletem, amikor Tom a bulldoggal versenyez, mert egyiküket ki fogja rakni a gazda. Értelemszerűen az maradhat, aki Jerryt semlegesíti. A versenyláz elragadja őket, a szőnyegen futó Jerryre rátekerik a nehéz anyagot, és a falról levett kardokkal szeletelni kezdik a szőnyeget, olyan lelkesedéssel, hogy csak akkor döbbennek rá, mit is tettek, amikor a gazdájuk lábáról is levágják a papucsot.

A másik, amikor a nagykutya altatni próbálja kis porontyát, de Tom mindig túl hangosan hajkurássza Jerryt. A bulldog megfenyegeti., hogy ha még egyszer fölébreszti a kicsit, akkor kicsinálja. Jerry úgy csűri - csavarja, hogy Tom végül trombitán fúj nem szándékos, de annál zajosabb ébresztőt a kölyöknek. A "jutalma": a nagykutya ráhúzza a fejére a trombitát, amitől a feje kisebb lesz.

Nagyon bénák ezek a dolgok így leírva, de szerintem mindenkinek megvannak. 

Különösen azért éljen és viruljon a Tom és Jerry univerzum, mert a mai rajzfilmek egytől-egyig nézhetetlen marhaságok. Nem csoda, hogy a mai gyerekek majdnem mind elviselhetetlen hiperaktívok meg sni-k.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr531432484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

attila.1969. · http://attila1969.wordpress.com/ 2009.10.06. 20:07:09

Én már rég kinőttem a rajzfilmekből és a mesékből,de mióta az iskolásméretű szerelmemmel együtt vagyok megnézek néhány rajzfilmet.Hiába,na..Nem tud felnőni..Olyan mint egy kamasz..Negyven évesen..(Lehet,hogy ezt szeretem benne?Megfiatalodok mellette?

IndaMuncher 2009.10.07. 11:51:29

Voltak olyan epizódok is, ahol mindketten szívtak, vagy épp Jerry szívott. Zseniális, hogy a 40-es éektől kezdve sem unalmas ez a sorozat.
A 40-es 50-es évek voltak a legjobbak.
Igaz az 1961-ben készült Gene Deitch-epizódok eléggé furák lettek (kelet európában készültek) de azok között is voltak jók.
A Chuck Jones féle 60-as évekbeli epizódok pedig szintén jók, látható volt hogy haladnak a korral. :)

Manapság szerintem a minimalista rajzfilmek az igazán viccesek: Samurai Jack, Courage: the cowardly dog. (bár ez annyira nem minimál)
De a 3d animációktól hánynom kell.

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2009.10.08. 20:51:36

Helló! Örülök, hogy tetszett a Tom és Jerry/Verlaine és Rimbaud-fejtegetésem. Köszönöm, hogy ajánlottál. Üdv, CSP
süti beállítások módosítása