2009. augusztus 16. 14:13 - Reckl_Amál

Székely kiskapu

Kovászna ajándékba adott Gyulának egy igazi, eredeti székelykaput. Derék dolog. Minden résztvevő ingyen vett részt ebben, köztük a szállítmányozó is.

De itt jött a baj! A magyar határőrök viszont megbírságolták a jóságos kamionost, mert (28 napra visszamenőleg!) nem tudta igazolni, hogy a kötelező pihenőidőket szabályosan vette-e ki.

Így most a jótékonykodás 400 ezer forintjába kerül a fuvarozónak. A bírság összegének méltányosságból történő csökkentéséért próbált lobbizni Gyula polgármesterasszonya, Perjési Klára is. A hatóság viszont ha akarna sem tudna határozatán módosítani, mert a törvény egyérelmű összeget ró ki arra, akinek a tachométerével gond van, ill. nem állt meg a szabályok szerint.

Ugye, micsoda gyalázat! Szegény, sokat szenvedett határontúli testvéreink kedveskedni akarnak, erre a gaz fináncok (biztos mind labanc!) megakasztják a dolgot, és már megint a jókat büntetik.

Gyalázat bizony! Hogy van egy egyértelmű jogszabály, ami az EU egész területén érvényes, sőt még értelmes is. A pihenőidőt nem azért kell kivenni, hogy szívatni lehessen a kamionsofőröket valamivel, hanem azért, mert a közúti áruszállítás veszélyes üzem. Kíváncsi lennék, mi lenne a tisztelt polgármesterasszony véleménye, ha Gyula külvárosában egy elszunnyadó kamionos tragédiát okozna. Vajon akkor is írna egy fontoskodó, enyhén nyomásgyakorló levelet, amelyben a büntetés enyhítését kérné.

Mert sajnos egy balesetnél teljesen mindegy, hogy a teherautó 24 tonna kínai cipőt visz vagy a kovásznai székelykaput. A szabályok meg mindenkire vonatkoznak, szintén függetlenül attól, mi a rakomány.

Az már csak részletkérdés, hogy a román kamionok hogyan közlekednek az autópályákon. Félelmetes! Ilyen szabályokkal próbálnak legalább elméletben biztonmságos kereteket teremteni, és egyátalán nem lep meg, hogy a román kocsikat szigorúbban ellenőrzik.

Ez a történet szép lehetne. De mégsem az, mert akkor lenne érvényes és példamutató a jócselekedet, ha a fuvarozó nem trükközne, és a polgármesterasszony, aki, ugye, hivatalos személy, ráadásul a település első embere, nem a fejét csóválja, hanem a vétséget elkövetők oldalára áll. Én olyan országban szeretnék élni, ahol ez egyértelmű.

35 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr141312915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.08.16. 16:13:01

a román kamionokról csak annyit, hogy pár éve egy magyar kamionos kiirtott egy teljes családot (Volvo) és egy orvosnőt (SAAB), amikor egy délsvéd autópályán forgalommal szemben száguldott.
Amikor megállították, két rendőrnek kellett kétoldalról támogatnia, mert annyira részeg volt, hogy nem bírt saját lábán leszállni a fülkéből.

Szóval csak óvatosan ám.

A bírságot pedig szó nélkül ki kellett volna fizetni.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.16. 18:10:21

A jócselekedet így is érvényes és példamutató, mármint az erdélyi székelyek jócselekedete. Arról nem ők tehetnek, hogy a fuvarozó megszegett egy szabályt, a gyulai polgármester pedig a szabályszegő védelmére kelt.

A történet legfontosabb része szerintem az, hogy a kapu épségben megérkezett.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2009.08.16. 18:23:58

Én is jobb dolognak tartom, ha most megbüntetik... bakker, egy teljes hónapra nem volt rendben a dolog!
Bár lehet épp hülyesoför hangulatban vagyok, két napja törte meg a kocsimat egy figyelmetlen paraszt.

v2peti 2009.08.16. 18:34:57

Amikor mentünk a 86-oson, jött 3 kaminonos a mi sávunkban, konvojban! Mire a 3. odaért, már mi is ott voltunk! Az útpadkára lehúzódva úsztuk csak meg.
Én azt mondom, hogy büntetni, és keményen.
Rövid távon rosszul jár, de hosszú távon, ha minden gyorshajtót keményen büntetnek, akkor előbb-utóbb tisztul a piac, és a megrendelő nem követel majd irreális szállítási időket.

-d(-_-)b- 2009.08.16. 19:19:07

@v2peti: nem a gyorshajtókról van szó, jóreggelt!

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.08.16. 19:32:31

Megérdemelte, fizesse be a büntit.

A kapunak meg örüljenek a gyulaiak. :)

doberman 2009.08.16. 19:53:53

És a legédesebb az egészben, hogy a magyarokon is lehet rúgni egyet, ugye, drága Amál?

Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2009.08.16. 20:01:24

Rúgjunk egyet a keresztényekbe (ld. Madonnás poszt), rúgjunk egyet a magyarokba...
Végülis vannak, akik ezért kapják a fizetésüket... Szerintem jelentkezz be a Népszavához...

Muad\\\'Dib 2009.08.16. 20:11:35

Aha, akkor most fordítsuk le a dolgot magyarra. Adott egy szállítmányozó, akinek a járművében tachográf-al valami nem volt rendben.Tehát nem úgy kapták el, hogy 18 órája jött, nem volt láthatóan kimerült, hanem hibából, vagy valóban hanyagságból valami nem stimmelt. A büntetés tétele ugyebár 50-400 ezer Ft nagyságú, aminek a maximális tételét szabta ki a derék ellenőr. Hogy ebben mennyi szerepet játszott a szállítmány, kérdéses. Viszont az nem kérdéses, hogy a maximális tétel az adott esetben egyáltalán nem magától értetődő. Persze korrekten írni nálunk bármilyen témáról, ugye sem a sajtónak, sem a bloggereknek nem erőssége.

KommentR 2009.08.16. 20:17:24

A baj ezzel itt is csak az, mint számos törvénynél és szabálynál: olyanok alkották, akiknek lila gőzük nincs, hogyan lehet ésszerűen egyensúlyba hozni a pihenést és a haladást. Teljes mértékben szükséges egy ilyenfajta szabályozás, de sokszor mégis inkább "szivatásnak" tűnik mint ésszerűnek. Azokat a szállitmányozókat, akik napokig mennek egy irányba, jó "keretek" közé szoritani. De egy olyan embernek aki profiként nap mint nap sofőrködik, nem hiszem, hogy egy 300km-es út különösebb problémát jelentene. Ennyit simán ki lehet birni egy egészségügyi ötperces kávé+pisis megállással is. A pihenőidőt betartva viszont ez sokkal hosszabb idő alatt kivitelezhető... Egyszóval nem hiszem, hogy a kovásznai kamionos az utak pórnépének legádázabb ellensége...

Almaspite 2009.08.16. 20:18:49

A cikkben meg két szerv is szerepel, amik távolról sem azonosak. Először is a határőrség, ami már rég be lett olvasztva a rendőrségbe. Aztán meg a derék fináncok. De hogy a határon tutti, hogy nem a fináncok nézik a tachográfot, mert KRESZ szabályok betartását nem ők végzik, az hótzicher!

Sir Galahad 2009.08.16. 20:20:54

Muad, olyan büntetésnek nincs értelme, aminek nincs figyelmeztető, visszatartó ereje. A 400 ezresnek szerintem van.

Én egy olyan városban lakom, ahol pár éve egy elszunnyadt kamionsofőr belerohant egy főút menti lakóházba, egyenest a gyerekszobába, a kislány azért nem halt meg, mert nem az utca felőli falnál volt az ágya. Ettől persze gondolhatod azt, hogy a kötelező pihenőidő megkövetelése kekeckedés - lelked rajta.

Muad\\\'Dib 2009.08.16. 20:39:24

@Sir Galahad:
" Ettől persze gondolhatod azt, hogy a kötelező pihenőidő megkövetelése kekeckedés - lelked rajta."
Egy szóval sem írtam olyat, hogy gond lenne a kötelező pihenési idővel. Csak épp nem világos, hogy valóban nem pihent megfelelő mennyiséget, vagy a műszer volt hibás/hiányos. Nagyon nem mindegy, és ez valahogy itt elsikkadt.

eloszto · http://eloszto.hu 2009.08.16. 20:44:29

Végre vki tudja mi a 24 tonna :)

Michael Collins 2009.08.16. 20:46:37

@Csöncsön: Ami nyilatkozatot én láttam a TV-ben (asszem HírTV) ott a polgármester, csak azt kérte a hatóságoktol, hogy a minimum büntetést szabják ki.@

torró 2009.08.16. 20:47:49

Egy kamionos barátom mesélte aki a Mercédesz gyárba szállított alkatrészeket, már csak 30km-re volt amikor a német autópályás rendőrök megállították egy parkoló előtt.Azt mondták neki hogy parkoljon le, mert pár perc múlva úgyis le kellene neki állni a pihenő miatt. Mondta nekik hogy ezt a pár kilométert már hagyják neki megtenni mert leállhat a szalag miatta.Azt mondták ,hát ez őket nem érinti nem mehet tovább.Ő telefonált a gyárba, azt mondták neki maradjon nyugodtan,rögtön ott lessz a helikopter rak át annyi alkatrészt amennyi elég a pihenőidő végéig.Na? Tudom nincs mindenkinek helikoptere,csak szervezni kéne!!! megtanulni már végre!

zsoltix 2009.08.16. 20:57:56

Ma màr a màsodik gagyi cinikus bejegyzès ebböl a blogbòl a cìmlapon. Vagy mind ilyen ebben a reklamàl blogban? Bàr èn vagyok a hülye,hogy elolvasom. Többet nem fogok:)

Viktus 2009.08.16. 20:59:28

A postoló egyszerűen hülye a témához.

Bötkös György, a biatorbágyi Bötkös Kft. ügyvezető igazgatója bosszankodik. Hogyne tenné, amikor mindent elkövetett vállalkozásában a jogszabályok betartása, és betartatása érdekében, és mégis egy 400.000 Ft-os bírságról szóló határozattal lepte meg minap a pénzügyőrség.

Gépkocsivezetője tavaly karácsonytól 2009. január 8-ig szabadságon volt, ezért erről az időszakról kiállított neki egy Tevékenységigazoló lapot. Arról az ügyvezető igazán nem tehet, hogy a sofőr ezt az okmányt elfelejtette magával vinni egyik alkalommal. Az eset szombat éjjel történt és a vámosok a kamiont természetesen visszatartották. A szabadságos igazolást könnyebb volt megtalálni, mint hamarjában előteremteni a 400.000 Ft-ot, de végül ez is megoldódott és kollégánk néhány órán belül a helyszínen termett. Azonban hiába bízott abban, hogy az otthon felejtett Tevékenységigazoló lap utólagos bemutatása enyhítő körülményként jön majd számításba, nem ez történt, így hát ki kellett fizetnie a pénzbírságot.
Kollégánk első gondolata az volt, hogy vajon miben rejlik a nem is általa elkövetett cselekménynek - egy igazolás otthon felejtése - a társadalmi veszélyessége, hogy ilyen hatalmas összeggel kell miatta bűnhődni? Hát nem veszélyesebb az, ha valaki lakott területen 100 km/óra fölötti sebességgel rodeózik? Persze, hogy veszélyesebb és mégis, a gyorsahjtásért kiszabható büntetés az ő bírságának felét sem éri el. "Hol van itt az arányosság? Kinek nincs rendben a morális értékítélete?" - kérdezi Bötkös György.

/Fuvarlevél 2009. április/

A bírság ma annyira hozzátartozik a fuvarozói léthez, mint a tavaszhoz a zivatar. Elkerülni sem lehet. A közelekedésről szóló rendeletek 101! különböző okot tüntetnek fel, amiért bírságot lehet kiszabni - ezek összege ma 50 ezertől 800 ezerig terjedhet, de több egyidejű vétség miatt akár milliós nagyságrendű is lehet. A hatóságoknak mérlegelési joga nincs, még egy apró tévedés esetén is kénytelen érvényesíteni a törvényben rögzített tarifákat.

/Fuvarlevél 2009. április/

Sokkoló ellenőrzési adatok: négyből három magyar

Az NKH és a társszervek (rendőrség, vámhatóság) közös, március 9-11-i országos összehangolt közúti ellenőrzésének egyik legfontosabb tapasztalata, hogy négy vizsgálat alá vont járműből, illetve járműszerelvényből három közlekedett magyar rendszámmal. Az arány ismét sokkoló ...

Nem elég a hazai közúti közelekedési szolgáltatók saját baja: mázsás teherként nehezedik rájuk a gazdasági válság összes "mellékhatása" , a kormány nem teljesítette a tavaly nyári Megállapodásnak azokat a pontjait, amelyek kézzelfoghatóbb támogatást jelentették volna a fuvarozók számára, ráadásul az ellenőrző hatóságok is borzolják az idegeiket.

/Úton XV. évfolyam 4. szám/

Vicc a külföldieket, akik a legtöbb balesetet okozzák nem tartják be a pihenőidőket nem cseszegetik, mert egy törökkel kommunikálni sem tud. A magyar fuvarozókat meg minden piszlicsáré baromságért százezrekkel szívatják ...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.08.16. 21:07:32

amúgy itt megint csak a posztoló hergeli magát; az égvilágon sehol nem látok utalást arra, hogy bárki botrányozott meg labancozott volna a bírságon. Ez tipikus üres hangulatkeltés, mögöttes tartalom nélkül. Amál, idéznél bárkit, aki a postban írottakat mondta volna?

Ugye, micsoda gyalázat! Szegény, sokat szenvedett határontúli testvéreink kedveskedni akarnak, erre a gaz fináncok (biztos mind labanc!) megakasztják a dolgot, és már megint a jókat büntetik.

ez elhangzott, vagy csak saját agyszülemény?

Dr. Lüke Szkájvókmen 2009.08.16. 21:42:35

A sztori lényege annyi, hogy a gépjárművezetőnek ellenőrzéskor be kell tudni mutatnia, mit is tett az elmúlt 28 napban. Ezt nem tudta megtenni, a szabadságos igazolás meg lehet valódi is, meg nem is. Innentől szerintem a büntetés teljesen jogos.

Nazareus 2009.08.16. 21:59:49

Nono.. azért azt vegyük figyelembe, hogy a birság összege 40ezer és 400ezer között mozoghatott. Kiszabták a lehetö legmagasabb tételt. Ez azért bunkóság volt azzal szemben, aki jótékonykodik. Akárhogy is nézem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.08.16. 22:01:23

Az hogy nem tudja igazolni a pihenőket, nem azt jelenti hogy nem vette ki... Jó persze nem vagyok naiv.
Viszont mondjuk az is lehetne hogy a büntetés egy részét kifizetik a faluk.

Érdekes amúgy, hogy csak a határőrök vették észre a gázt! Rendőrök méé vannak?

Nazareus 2009.08.16. 22:02:12

és az elöbbi hozzászólásom miatt nem igaz a blog cikkéböl a következö mondat:

"A hatóság viszont ha akarna sem tudna határozatán módosítani, mert a törvény egyérelmű összeget ró ki arra, akinek a tachométerével gond van, ill. nem állt meg a szabályok szerint."

Mert nem egyértelmü összeget, hanem egy tartományt ad meg.

hapcika 2009.08.16. 22:19:30

@Viktus: Az ellenőrzés és a szabály a sofőr érdekeit szolgálja.Nem lehet mindig mindenki szájaíze szerint ellenőrízni és szabályokat alkotni. A szakmai és érdekképviseleti szervezeteknek is fel kellene lépni a saját tagságával szemben, ha azok törvényt szegnek, vagy szabálysértésen kapják őket. Nézz meg egy német fuvarozó szervezetet, akik saját jogi és érdekképviselettel rendelkeznek. A jókat védik, a rosszakat a belsőellenőrzés vizsgálja. A székelykapura visszatérve, gondolod jó dolog mindig valakiért lobbizni,közbenjárni polgármestereknek, politikusoknak? Ha átgondolod mit írnak a posztban, rájössz, ideje lenne felszámolni ezt az urambátyám kapcsolatrendszert, a korrupciót, mert innen indul ki minden rossz!

Alapvető élelmiszer 2009.08.16. 22:20:06

Úgy látom, RL is cseszett utánanézni a hírnek. Ugyanis a hírben benne van, hogy a határőr a jövetkező szavakkal intézte a büntetést: "akinek futja ekkor székelykapura, annak futja a 400 ezres büntetésre is". Tehát nem azt mondta, hogy "ez egy kirívó szabálytalanság és ezért magas büntetést rovok ki", hanem élvezte, hogy végre talált egy nála gyengébb embert és kiélhette perverz hatalomvágyát.

respecta /01 2009.08.16. 22:22:56

Csalódottan és ellenszenvvel olvasom ezt a cinikus hangvételt.
Most aztán, jól megmondtad...

hapcika 2009.08.16. 22:32:01

@Alapvető élelmiszer: Sőt, még növelte a bajt, hogy a székelykaput küldők, az ajándék mellé nem biztosítottak elegendő kulcsot a város minden lakója részére és így nem volt biztosítva a város számára a nyítás-zárás lehetősége.
Most torslusszpánikolt a sofőr.

someone666 2009.08.16. 22:33:15

Szánalmas erőlködés ez a blog.
Nem ér ennél a két mondatnál többet.

Cselo 2009.08.16. 22:33:56

Igen, helyes meg kell büntetni, szabálysértés, ki kell fizetni a bírságot. A lopást is büntetni kell. Börtönnel. Börtönbe gyurcsányt és bandáját. A hazaárulást is büntetni kell. Börtönnel börtönbe minden mocskos kommunista liberális bolsevikkal.

Art Mooney 2009.08.16. 22:49:02

ahogy előttem mondták: mintha csak népszavát olvasnék.

magyar-magyar szótár 2009.08.17. 05:26:29

A "pihenőidő" lejárta előtt félórával aztán eszeveszett hajsza kezdődik.

A magyar kamionosokat kétségtelenül frusztrálja az is, hogy a "románok" autóban nincsen korlátozó, ezért 110-zel repeszthetnek.
Az "eloalvásos" balesetek okai közöt szerepel az, hogy az Igazi Kamionos [ez olyan űbermencs állapot, mint a reckl amálság;)] tünteően mást csinál vezetés közben, vagy az ablakban pihenteti mindkét lábát (tempomat) vagy könyvel vagy menetlevelet ír és televíziót néz, eszik meg CB-z a másikkal. Leesik valami a pedálok közé s amikor megkérdezik, mért trancsérozott át pipában a máik sávba, le két pógári autót, azt hüppögi ríva, hogy elaludt, mert a főnök halálra dógoztatja, napi 20 órát hajt (42 óra volt az, amit max egyhuzamban végigcsináltam, de 36 óra sokszor...)

És a magyar utakon állj te oda, te direkt morál hevületében Igaz és Megfellebezhetetlen Amálka, tarts ott pihenőidőt, azokban a szemétbánya parkolókban, ahol se budi, se vízcsap, se semmi.

A "pihenőidő" célja a birságolás, ellenőrzéskor 28 nap tachográflapjait kell bemutatni és a birság összesen akár milliós nagyságrendű is lehet. A pihenőidő egyperces túllépése már 50ezer Ft.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.08.17. 09:19:00

"Jó" látni, hogy a szabályok betartása csak luxus, csak hobbi, nem kötelező, választható dolog. Azt már kevésbé jó látni, hogy mennyien gondolják ezt.

"Politikai" témát azok a sajtóorgánumok csináltak belőle, amelyekben a magyar embert az ág is húzza - szellemben számoltak be a történtekről. Az Echo tévén a Híradóban egyenesen úgy vezették föl a hírt, hogy a hatóság packázik a nemes, határon túli ajándékkal.

Ha a pihenőidő-szabályozás nem megfelelő, akkor a kamionosok találjanak ki jobb rendszert, és érjék el, hogy az legyen a szabály. Egyúttal azért is lobbizhatnak, hogy legyenek emberségesebbek a körülmények. Teljesen igaz az, hogy a pihenőidő elsősorban a sofőrt védi, és rajta keresztül a többi közlekedőt is.

Ha tényleg elhangzott egyébként az a rosszindulatú szöveg, hogy bezzeg székelykapura tellett, az azt a tisztviselőt minősíti, aki mondta.

De ettől még a tény az tény: a sofőr megszegte a szabályt. Nem azon az egy úton nem tartotta be, hanem vélhetően 28 napja. Gondolom, ezért ilyen magas a bírság mértéke.

Nem mondom, hogy meglep, de mindenesetre nagyon elgondolkodtat, hogy még mindig ez a méricskélő mentalitás ennyire domináns. Helyette egy emberként kellene fölháborodni azon, hogy a kamionosok még mindig nem tartják be a szabályokat. Minap hallottam a rádióban, hogy a büntetési tételek változtak. Aki nem köti be magát pl., az 20 ezret fizet. A rádiós liba szerint, ha az ember nem akar sokat fizetni, kösse be magát. Akkor is rendesen fölkaptam a vizet. Nem azért kell a biztonsági öv, mert ha bekötjük, akkor nincs büntetés. Azért kell, mert baleset esetén megvéd. Az államnak ilyen eszközei vannak.

Aki most hülye hatóság - szegény, jóságos, iciri-picirit botló kamionos álláspontra helyezkedik, az gyakorlatilag a baleset-megelőzés ellen foglal állást. Ezt a világ legjobb ügye hátterében sem tudom támogatni, sajnálom.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.08.17. 10:00:43

@Reckl_Amál: teljesen egyetérek azzal, hogy a szabályokat be kell tartani. Csak az ilyen politikai hergelést tartom teljesen fölöslegesnek és öncélúnak.

A választható biztonságról eszembe jutott az az eset, amikor a svéd hadsereg főparancsnokának tolmácsoltam a budapesti protokollprogramja alatt. Hoszú konvoj, hatalmas fekete Audik, rendőri felvezetés, puccparádé ezerrel. Hideg, havas februári nap volt, bokáig ért a hó, az utakon jeges latyak. A Nemzeti Múzeum előtt megálltunk, kiszálltunk, a főparancsnok úr pedig a cipőjével finoman megkocogtatta a tükörsimára kopott nyárigumit az autón, amelyből kiszállt és finoman elmosolyodott. Szólni nem szólt semmit, ahhoz túlságosan úriember volt.
Azóta se égett úgy a pofám.

Liberté__73 2009.08.17. 12:48:37

Lapozgatom itt a NKH rendelkezéseket, de nem találom azt a részt, hogy aki székelykaput és/vagy grátisz fuvaroz, arra nem vonatkozik ez az egyébként nyíltan pénzbehajtásra létrehozott pihenőidőkre vonatkozó hóbelevanc.
Az egész rendszer olyan bonyolult, hoyg a normálisabb (3bites) sofőrök sem tudják észben tartani, nemhogy az átlag 1bitesek. Sajnso a legtöbb helyen be van kalukulálva a fuvardíjba az NKH bünti, mert ha megállítanak, úgyis megbüntetnek.

respecta /01 2009.08.17. 18:05:33

@Reckl_Amál:
Te valóban nem látod, hogy egy tényhez (melyet jogosan elemzel) milyen körítést kanyarítottál? Meglepő.
süti beállítások módosítása