Kovászna ajándékba adott Gyulának egy igazi, eredeti székelykaput. Derék dolog. Minden résztvevő ingyen vett részt ebben, köztük a szállítmányozó is.
De itt jött a baj! A magyar határőrök viszont megbírságolták a jóságos kamionost, mert (28 napra visszamenőleg!) nem tudta igazolni, hogy a kötelező pihenőidőket szabályosan vette-e ki.
Így most a jótékonykodás 400 ezer forintjába kerül a fuvarozónak. A bírság összegének méltányosságból történő csökkentéséért próbált lobbizni Gyula polgármesterasszonya, Perjési Klára is. A hatóság viszont ha akarna sem tudna határozatán módosítani, mert a törvény egyérelmű összeget ró ki arra, akinek a tachométerével gond van, ill. nem állt meg a szabályok szerint.
Ugye, micsoda gyalázat! Szegény, sokat szenvedett határontúli testvéreink kedveskedni akarnak, erre a gaz fináncok (biztos mind labanc!) megakasztják a dolgot, és már megint a jókat büntetik.
Gyalázat bizony! Hogy van egy egyértelmű jogszabály, ami az EU egész területén érvényes, sőt még értelmes is. A pihenőidőt nem azért kell kivenni, hogy szívatni lehessen a kamionsofőröket valamivel, hanem azért, mert a közúti áruszállítás veszélyes üzem. Kíváncsi lennék, mi lenne a tisztelt polgármesterasszony véleménye, ha Gyula külvárosában egy elszunnyadó kamionos tragédiát okozna. Vajon akkor is írna egy fontoskodó, enyhén nyomásgyakorló levelet, amelyben a büntetés enyhítését kérné.
Mert sajnos egy balesetnél teljesen mindegy, hogy a teherautó 24 tonna kínai cipőt visz vagy a kovásznai székelykaput. A szabályok meg mindenkire vonatkoznak, szintén függetlenül attól, mi a rakomány.
Az már csak részletkérdés, hogy a román kamionok hogyan közlekednek az autópályákon. Félelmetes! Ilyen szabályokkal próbálnak legalább elméletben biztonmságos kereteket teremteni, és egyátalán nem lep meg, hogy a román kocsikat szigorúbban ellenőrzik.
Ez a történet szép lehetne. De mégsem az, mert akkor lenne érvényes és példamutató a jócselekedet, ha a fuvarozó nem trükközne, és a polgármesterasszony, aki, ugye, hivatalos személy, ráadásul a település első embere, nem a fejét csóválja, hanem a vétséget elkövetők oldalára áll. Én olyan országban szeretnék élni, ahol ez egyértelmű.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.08.16. 16:13:01
Amikor megállították, két rendőrnek kellett kétoldalról támogatnia, mert annyira részeg volt, hogy nem bírt saját lábán leszállni a fülkéből.
Szóval csak óvatosan ám.
A bírságot pedig szó nélkül ki kellett volna fizetni.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.08.16. 18:10:21
A történet legfontosabb része szerintem az, hogy a kapu épségben megérkezett.
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2009.08.16. 18:23:58
Bár lehet épp hülyesoför hangulatban vagyok, két napja törte meg a kocsimat egy figyelmetlen paraszt.
v2peti 2009.08.16. 18:34:57
Én azt mondom, hogy büntetni, és keményen.
Rövid távon rosszul jár, de hosszú távon, ha minden gyorshajtót keményen büntetnek, akkor előbb-utóbb tisztul a piac, és a megrendelő nem követel majd irreális szállítási időket.
-d(-_-)b- 2009.08.16. 19:19:07
immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.08.16. 19:32:31
A kapunak meg örüljenek a gyulaiak. :)
doberman 2009.08.16. 19:53:53
Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2009.08.16. 20:01:24
Végülis vannak, akik ezért kapják a fizetésüket... Szerintem jelentkezz be a Népszavához...
Muad\\\'Dib 2009.08.16. 20:11:35
KommentR 2009.08.16. 20:17:24
Almaspite 2009.08.16. 20:18:49
Sir Galahad 2009.08.16. 20:20:54
Én egy olyan városban lakom, ahol pár éve egy elszunnyadt kamionsofőr belerohant egy főút menti lakóházba, egyenest a gyerekszobába, a kislány azért nem halt meg, mert nem az utca felőli falnál volt az ágya. Ettől persze gondolhatod azt, hogy a kötelező pihenőidő megkövetelése kekeckedés - lelked rajta.
Muad\\\'Dib 2009.08.16. 20:39:24
" Ettől persze gondolhatod azt, hogy a kötelező pihenőidő megkövetelése kekeckedés - lelked rajta."
Egy szóval sem írtam olyat, hogy gond lenne a kötelező pihenési idővel. Csak épp nem világos, hogy valóban nem pihent megfelelő mennyiséget, vagy a műszer volt hibás/hiányos. Nagyon nem mindegy, és ez valahogy itt elsikkadt.
eloszto · http://eloszto.hu 2009.08.16. 20:44:29
Michael Collins 2009.08.16. 20:46:37
torró 2009.08.16. 20:47:49
zsoltix 2009.08.16. 20:57:56
Viktus 2009.08.16. 20:59:28
Bötkös György, a biatorbágyi Bötkös Kft. ügyvezető igazgatója bosszankodik. Hogyne tenné, amikor mindent elkövetett vállalkozásában a jogszabályok betartása, és betartatása érdekében, és mégis egy 400.000 Ft-os bírságról szóló határozattal lepte meg minap a pénzügyőrség.
Gépkocsivezetője tavaly karácsonytól 2009. január 8-ig szabadságon volt, ezért erről az időszakról kiállított neki egy Tevékenységigazoló lapot. Arról az ügyvezető igazán nem tehet, hogy a sofőr ezt az okmányt elfelejtette magával vinni egyik alkalommal. Az eset szombat éjjel történt és a vámosok a kamiont természetesen visszatartották. A szabadságos igazolást könnyebb volt megtalálni, mint hamarjában előteremteni a 400.000 Ft-ot, de végül ez is megoldódott és kollégánk néhány órán belül a helyszínen termett. Azonban hiába bízott abban, hogy az otthon felejtett Tevékenységigazoló lap utólagos bemutatása enyhítő körülményként jön majd számításba, nem ez történt, így hát ki kellett fizetnie a pénzbírságot.
Kollégánk első gondolata az volt, hogy vajon miben rejlik a nem is általa elkövetett cselekménynek - egy igazolás otthon felejtése - a társadalmi veszélyessége, hogy ilyen hatalmas összeggel kell miatta bűnhődni? Hát nem veszélyesebb az, ha valaki lakott területen 100 km/óra fölötti sebességgel rodeózik? Persze, hogy veszélyesebb és mégis, a gyorsahjtásért kiszabható büntetés az ő bírságának felét sem éri el. "Hol van itt az arányosság? Kinek nincs rendben a morális értékítélete?" - kérdezi Bötkös György.
/Fuvarlevél 2009. április/
A bírság ma annyira hozzátartozik a fuvarozói léthez, mint a tavaszhoz a zivatar. Elkerülni sem lehet. A közelekedésről szóló rendeletek 101! különböző okot tüntetnek fel, amiért bírságot lehet kiszabni - ezek összege ma 50 ezertől 800 ezerig terjedhet, de több egyidejű vétség miatt akár milliós nagyságrendű is lehet. A hatóságoknak mérlegelési joga nincs, még egy apró tévedés esetén is kénytelen érvényesíteni a törvényben rögzített tarifákat.
/Fuvarlevél 2009. április/
Sokkoló ellenőrzési adatok: négyből három magyar
Az NKH és a társszervek (rendőrség, vámhatóság) közös, március 9-11-i országos összehangolt közúti ellenőrzésének egyik legfontosabb tapasztalata, hogy négy vizsgálat alá vont járműből, illetve járműszerelvényből három közlekedett magyar rendszámmal. Az arány ismét sokkoló ...
Nem elég a hazai közúti közelekedési szolgáltatók saját baja: mázsás teherként nehezedik rájuk a gazdasági válság összes "mellékhatása" , a kormány nem teljesítette a tavaly nyári Megállapodásnak azokat a pontjait, amelyek kézzelfoghatóbb támogatást jelentették volna a fuvarozók számára, ráadásul az ellenőrző hatóságok is borzolják az idegeiket.
/Úton XV. évfolyam 4. szám/
Vicc a külföldieket, akik a legtöbb balesetet okozzák nem tartják be a pihenőidőket nem cseszegetik, mert egy törökkel kommunikálni sem tud. A magyar fuvarozókat meg minden piszlicsáré baromságért százezrekkel szívatják ...
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.08.16. 21:07:32
Ugye, micsoda gyalázat! Szegény, sokat szenvedett határontúli testvéreink kedveskedni akarnak, erre a gaz fináncok (biztos mind labanc!) megakasztják a dolgot, és már megint a jókat büntetik.
ez elhangzott, vagy csak saját agyszülemény?
Dr. Lüke Szkájvókmen 2009.08.16. 21:42:35
Nazareus 2009.08.16. 21:59:49
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.08.16. 22:01:23
Viszont mondjuk az is lehetne hogy a büntetés egy részét kifizetik a faluk.
Érdekes amúgy, hogy csak a határőrök vették észre a gázt! Rendőrök méé vannak?
Nazareus 2009.08.16. 22:02:12
"A hatóság viszont ha akarna sem tudna határozatán módosítani, mert a törvény egyérelmű összeget ró ki arra, akinek a tachométerével gond van, ill. nem állt meg a szabályok szerint."
Mert nem egyértelmü összeget, hanem egy tartományt ad meg.
hapcika 2009.08.16. 22:19:30
Alapvető élelmiszer 2009.08.16. 22:20:06
respecta /01 2009.08.16. 22:22:56
Most aztán, jól megmondtad...
hapcika 2009.08.16. 22:32:01
Most torslusszpánikolt a sofőr.
someone666 2009.08.16. 22:33:15
Nem ér ennél a két mondatnál többet.
Cselo 2009.08.16. 22:33:56
Art Mooney 2009.08.16. 22:49:02
magyar-magyar szótár 2009.08.17. 05:26:29
A magyar kamionosokat kétségtelenül frusztrálja az is, hogy a "románok" autóban nincsen korlátozó, ezért 110-zel repeszthetnek.
Az "eloalvásos" balesetek okai közöt szerepel az, hogy az Igazi Kamionos [ez olyan űbermencs állapot, mint a reckl amálság;)] tünteően mást csinál vezetés közben, vagy az ablakban pihenteti mindkét lábát (tempomat) vagy könyvel vagy menetlevelet ír és televíziót néz, eszik meg CB-z a másikkal. Leesik valami a pedálok közé s amikor megkérdezik, mért trancsérozott át pipában a máik sávba, le két pógári autót, azt hüppögi ríva, hogy elaludt, mert a főnök halálra dógoztatja, napi 20 órát hajt (42 óra volt az, amit max egyhuzamban végigcsináltam, de 36 óra sokszor...)
És a magyar utakon állj te oda, te direkt morál hevületében Igaz és Megfellebezhetetlen Amálka, tarts ott pihenőidőt, azokban a szemétbánya parkolókban, ahol se budi, se vízcsap, se semmi.
A "pihenőidő" célja a birságolás, ellenőrzéskor 28 nap tachográflapjait kell bemutatni és a birság összesen akár milliós nagyságrendű is lehet. A pihenőidő egyperces túllépése már 50ezer Ft.
Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.08.17. 09:19:00
"Politikai" témát azok a sajtóorgánumok csináltak belőle, amelyekben a magyar embert az ág is húzza - szellemben számoltak be a történtekről. Az Echo tévén a Híradóban egyenesen úgy vezették föl a hírt, hogy a hatóság packázik a nemes, határon túli ajándékkal.
Ha a pihenőidő-szabályozás nem megfelelő, akkor a kamionosok találjanak ki jobb rendszert, és érjék el, hogy az legyen a szabály. Egyúttal azért is lobbizhatnak, hogy legyenek emberségesebbek a körülmények. Teljesen igaz az, hogy a pihenőidő elsősorban a sofőrt védi, és rajta keresztül a többi közlekedőt is.
Ha tényleg elhangzott egyébként az a rosszindulatú szöveg, hogy bezzeg székelykapura tellett, az azt a tisztviselőt minősíti, aki mondta.
De ettől még a tény az tény: a sofőr megszegte a szabályt. Nem azon az egy úton nem tartotta be, hanem vélhetően 28 napja. Gondolom, ezért ilyen magas a bírság mértéke.
Nem mondom, hogy meglep, de mindenesetre nagyon elgondolkodtat, hogy még mindig ez a méricskélő mentalitás ennyire domináns. Helyette egy emberként kellene fölháborodni azon, hogy a kamionosok még mindig nem tartják be a szabályokat. Minap hallottam a rádióban, hogy a büntetési tételek változtak. Aki nem köti be magát pl., az 20 ezret fizet. A rádiós liba szerint, ha az ember nem akar sokat fizetni, kösse be magát. Akkor is rendesen fölkaptam a vizet. Nem azért kell a biztonsági öv, mert ha bekötjük, akkor nincs büntetés. Azért kell, mert baleset esetén megvéd. Az államnak ilyen eszközei vannak.
Aki most hülye hatóság - szegény, jóságos, iciri-picirit botló kamionos álláspontra helyezkedik, az gyakorlatilag a baleset-megelőzés ellen foglal állást. Ezt a világ legjobb ügye hátterében sem tudom támogatni, sajnálom.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.08.17. 10:00:43
A választható biztonságról eszembe jutott az az eset, amikor a svéd hadsereg főparancsnokának tolmácsoltam a budapesti protokollprogramja alatt. Hoszú konvoj, hatalmas fekete Audik, rendőri felvezetés, puccparádé ezerrel. Hideg, havas februári nap volt, bokáig ért a hó, az utakon jeges latyak. A Nemzeti Múzeum előtt megálltunk, kiszálltunk, a főparancsnok úr pedig a cipőjével finoman megkocogtatta a tükörsimára kopott nyárigumit az autón, amelyből kiszállt és finoman elmosolyodott. Szólni nem szólt semmit, ahhoz túlságosan úriember volt.
Azóta se égett úgy a pofám.
Liberté__73 2009.08.17. 12:48:37
Az egész rendszer olyan bonyolult, hoyg a normálisabb (3bites) sofőrök sem tudják észben tartani, nemhogy az átlag 1bitesek. Sajnso a legtöbb helyen be van kalukulálva a fuvardíjba az NKH bünti, mert ha megállítanak, úgyis megbüntetnek.
respecta /01 2009.08.17. 18:05:33
Te valóban nem látod, hogy egy tényhez (melyet jogosan elemzel) milyen körítést kanyarítottál? Meglepő.