2009. augusztus 03. 16:01 - Reckl_Amál

Massáék

Nem elég szegény Felipe Massának, hogy komoly fejsérülést szenvedett a Hungaroringen, tegnap este búcsúzóul még a brazil foci egyik nagy himnuszát, a Mas que nadát is meg kellett hallgatnia Kordáné Balázs Klári előadásában. Illetve kellett volna, ha a brazil autóversenyző az ATV-t nézi, ami azért nem túl valószínű...

A tréfát félretéve rendkívül szimpatikus család Massáé. Az apja tegnap este minden magyarnak megköszönte, hogy a fia mindent megkapott itt nálunk, amire csak szüksége volt. Pedig leginkább annak a profi módon dolgozó orvos-teamnek jár a hála, akik egy forma 1-es csapatot megszégyenítő flottsággal és bravúrral hajtották végre a szükséges beavatkozásokat. Ezzel is jó hírünk megy a világban.

A sikeres műtétek híre csak kiszűrődik a műtőből. De amit én is láthattam és érthettem az egészből, az a helyzet szintén profi kezelése. Ezek az orvosok megértették, a világsajtó kíváncsi, mondani kell nekik valamit, nem lehet elbújni előlük. És ezt a feladatot is remekül végrehajtották: a nyilatkozatok mindig összeszedett és érthetőek voltak, sőt az orvosok foglalkozásidegen munkáját szinkrontolmács segítette.

Azt is nagyon díjazom, hogy vigyáztak Massára. Semmilyen illetéktelen rajongó vagy sajtós nem zavarta a kritikus órákban. Ellenben a családnak lehetővé tették, hogy amikor csak akarnak, ott legyenek. Massáné még a szomszéd szobát is megkapta.

Sok mindennek örülök tehát ezen hírek kapcsán.

Először is az agyonátkozott magyar egészségügy miatt. Nagyon nem gondolom, hogy alaptalan volna a magyar betegek sorsát a rózsaszínnél valamivel baljósabb színben látni, de megint attól tartok, a panaszkultúra kicsit itt is eltúlozza a rosszat. Szinte sosem beszélnek arról, hogy az egész rendszer vázát többnyire ilyen profik adják, mint a Honvéd Kórház teamje. Mondom ezt úgy, hogy alapvető bizalmatlanságot érzek az orvosokkal szemben. De a Massa-történet bizalmat ad. Lehetne így is...

Örömmel látom, hogy a magyar társadalom egészségesen áll hozzá ehhez a balesethez és a következményeihez. Lehet persze, hogy csak olyan orgánumokat hallottam megnyilvánulni és csak olyan fórumokat láttam, ahol pozitív és főleg emberi reakciók voltak. Mindenesetre a magyar közvélemény egy emberként drukkolt a versenyzőért, és könnyebbült meg, amikor túl volt a nehezén. Sehol sem láttam olyan véleményt, hogy bezzeg Massa első osztályú ellátást kap, de ha átlagember lenne,  akkor rá se bagóztak volna. Vagy olyan kisstílű irigykedéseket, amelyekben azt firtatják, mennyibe is volt a magyar államnak, ill. az adófizetőknek, hogy egy külföldi sportolót itt pátyolgatunk. Annak idején a Senna-baleset kapcsán még olyat is olvastam, hogy hát bizony, az autóversenyzésben ez benne van. Ő vállalta a rizikót. De valamiért ezek a színvonaltalanságok most elmaradtak, és ez jó.

Ezenkívül megismerkedhettünk Massa rendkívül szimpatikus családjával. Igazi, összetéveszthetetlen brazil vonásaik vannak, ez tűnt föl elsőként. Persze ez braziloktól nem akkora fegyvertény, másrészt meg hülyeségnek hangzik, hogy egy népnek van egy arca. Mégis.

Főleg Massa apja ilyen. Akinek a hálája igenis jól esik.

A másik nagyon rokonszenves ember Massa felesége. Tetszik, hogy nem valami csilivili celebkurva, mint Hamilton pussycat dollja például. Hanem egy valódi, ismeretlen és természetesen szép nő. Schumacher felesége hasonló.

És ha már Schumacher...Úgy tűnik, megtörténik az, amiről még álmodni sem mertünk: Michael Schumacher visszatér, amíg Massa lábadozik! Ez óriási hír! Biztos unatkozik, mert egyébként az ő szempontjából elég nagy ostobaság. Az idei Ferrari nem az igazi. Schumacher az utolsó két évben kikapott Alonsótól, mégis az emberek arra emlékeznek, hogy a sportág legnagyobbja. És még Ross Brawn is másik csapatnál főnökösködik, fiai rendre nyerik a versenyeket, és vezetik a VB-t is. Lehetnek rossz nyelvek, amelyek majd Schumi esetleges nehézségein köszörülik magukat. De aztán lehet, hogy Schumachertől az autó is, a csapat is szárnyakat kap. Az egyébként sem unalmas szezonnak viszont mindenképp pikáns felhangot ad.

Tanulság? Always look at the bright side of life.
 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr281286260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-Sarge- 2009.08.03. 18:09:49

"Átlagemberként" én is megkaptam ott az ilyen szintű ellátást. Röviden és túlzások nélkül: megmentették az életem.

attila.1969. · http://attila1969.wordpress.com/ 2009.08.04. 10:39:46

Én azért büszke vagyok a magyar orvosokra..Hogy nem halt meg Massa és nem hoztak ránk szégyent..(Bár ha ugyanez velünk,itt élő magyar proletárokkal történt volna meg..Abba bele se nagyon merek gondolni..)

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.08.04. 12:40:38

@RUSZKIBAKA: Ez a rossz hozzáállás. Tessék abból kiindulni, hogy mindenkit elsőosztályúan látnak el. Ha mégsem, akkor lehet panaszkodni. De csak úgy bele a levegőbe nem. Sarge barátunk is azt írja, vele is nagyon jól bántak a Honvédban. Ez elég hiteles.

Cpt. Flint 2009.08.04. 15:45:19

@Reckl_Amál: és vidékiként hogy kerülsz a honvédba? adj tanácsot, mert én szívesen mennék, lenne két műtétem. sokkal élhetőbb helynek tűnik, mint mondjuk a miskolci kórház.
egyébként bizony én is elmorogtam magamban, hogy átlagembert bezzeg le se... és tudjuk is, hogy így van. mit kell ezen bizonyítani? emberek halnak meg ide-oda küldözgetés miatt. műhibaperek, ahol az orvostársadalom összezár.
és bizony, velem (kisgyerekemmel) is megtörtént, hogy órákig küldözgettek, várakoztattak, majd végül el akartak hajtani súlyos állapotban, és csak akkor látták el, mikor elkezdtem ordítani. mondjuk onnantól oké volt. az áttörte a közöny falát, úgy látszik.
tudom, hogy Massa kifizeti a kezelést (pontosabban a biztosítója); de bizony én is több millát befizettem már a TB-be, de azért mindnyájan tudjuk, hogy mégsem számíthatok rá, hogy baleset esetén az ÁEK-be vigyenek helikofferrel.
süti beállítások módosítása