2009. január 07. 13:18 - Reckl_Amál

Világvége hangulat

Idén még nem ment nulla főlé a hőmérséklet, és nemsokára a volt szovjetek jóvoltából tényleg fagyos lesz a levegő. Most éppen 2. kategóriánál tart a gázfogyasztási korlátozás, és ez bizony már több magyar üzemet is érint. A nagy hőigényűek, pl. a téglagyárak már most leállnak, és sajnos egyelőre úgy tűnik, a tendencia folytatódik. Már az én munkahelyemen is van szó arról, hogy mi lesz, ha életbe lép a 3-as fokozat, akkor minket is vár a kényszerszabadság. De amíg a 2. tart, addig mi is eldöcögünk valahogy.

Kedves, idős kollégámat kérdeztem, mi lesz, ha ez bekövetkezik. Azt mondta, nem tudja, ilyen még nem volt. Felidéztük ugyan a szénszünetek (számomra szüleimtől származó) emlékét, de a hatvanas évek szénhiánya miatt csak az iskolákat zárták be, a gyárak azért mentek.

Ráadásul reggel óta vinnyog egy tűzjelző sziréna, amit rosszul állítottak be. Reggel még a hatása alatt voltam a tegnap látott, és megdöbbentő tájékoztató filmeknek, melyek most élik reneszánszukat a Youtube-on. Mindkét film arról szól, mit kell tenni atomtámadás esetén. Egyik sem vicc, vagy paródia, készítőik (az ötvenes évek Amerikájában, és a hetvenes évek Nagy-Britanniájában) bizony tényleg tartottak attól, hogy a hidegháborús ellenségek bevetik az atomfegyvereket a polgári lakosság ellen is.

Talán ez egyelőre nem fenyeget minket. Némi malíciával mondhatnám: mert most taktikát váltottak. (Bár ebben az esetben inkább az oroszok pártján állok. Az ukránokra is vonatkozik a szabály, amit megvettek, azt ki kell fizetni.)

Egyébként ezek a filmek döbbenetesek, és - bár állítólag a céljuk a pánik szerteoszlatása - önmagukban félelmetesek. Az angolul (annyira) nem tudóknak is nyilvánvaló, hogy miről van szó. Itt bizony arra készítik föl a gyerekeket, hogy mit csináljanak, ha látják az atombomba villanását. Hát, őszintén szólva, akkor már ne csináljanak semmit, talán egy ima még belefér...

Kicsit hosszú klipek, de "megéri" végignézni őket.

Gyerekkorom óta abban az egyben bíztam töretlenül, hogy talán sikerül megúsznom a háborút, mert azt az emberi rossz esszenciájának tartom. Rossz okokból kezdődik, rossz dolgok járnak vele, és a következményei is rosszak. (Jaj, de finoman fogalmaztam!) És most egy ideje egyre inkább az az érzésem, hamarabb, mint gondolnánk eljön megint.

Ha nem is "klasszikus" formában, hanem így, amiből most ízelítőt kapunk. (Remélem, tényleg csak azt!) Látható, hogy egyátalán nincs senki fölkészülve egy ilyen helyzetre.

Szép világ lesz itt!

 

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr34863304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

attila.1969. · http://attila1969.wordpress.com/ 2009.01.07. 15:33:24

évek óta arról beszélek,hogy maximum 20-30 éve van a világnak..fenntarthatatlanok a mai állapotok.világháborúk és éhinségek lesznek.apokalipszis..a legfelelőtlenebbeknek azokat tartom,akik ennek ellenére gyermeket vállalnak,halálra ítélve azt..

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.01.07. 17:16:24

RUSZKIBAKA

felelötlen vagyok az igaz, de hat sajnos ezt mar visszacsinalni nem tudom

erdekes, hogy nekem is a szenszünet jutott eszembe, akkor elsö osztalyos voltam, ket het szünetet kaptunk januarban - apam banyasz volt, a tüzelöre nem volt gondunk.

a következö evben azonban nagyon csalodott voltam, mert azt hittem, hogy a szenszünet - amiröl en azt gondoltam hogy tulajdonkeppen szelszünet, mivel hideg volt, az iskola meg messze - termeszetes dolog, a tanev velejaroja, es nagyon csalodott voltam, hogy ez nem ismetlödik meg minde evben.

a filmet persze nem nezem meg, lattam ilyet eleget annak idejen, oktattak is bennünket az iskolaban, eleg volt akkor.

Ziebi 2009.01.07. 19:20:21

Hmm...felelőtlen? az leszek, mert én meg abban hiszek hogy igenis túl kell élni...és nem az a megoldás ha nem szaporodunk...

Ziebi 2009.01.07. 19:21:25

... már ha így le akarjuk egyszerűsíteni a dolgot.

Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.01.08. 08:55:05

Állítólag az ukránok állítólag kifizették, amennyivel állítólag tartoztak, csak állítólag a jövő évi árakról nem tudnak megegyezni.
Állítólag.
Kényszerszabira egyébként jár a fizetés?

Különben én is akarok fenntartható életet élni, le is írtam, hogyan - és miért nem fogok. :-(

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.01.08. 09:48:58

Csak az a hülye aki nem veszi eszre, hogy ez az egesz cirkusz arra megy ki, hogy felverejek az alacsony benzinarakat

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.01.08. 09:53:49

@tartalék nick:
Én tegnap rá is kérdeztem, jár fizetés, csak éppen az évi normál szabadság napjai fogyatkoznak. A magyarázat erre az, hogy a munkáltató rendelkezhet a szabadság bizonyos hányadával.

@kornelia:
Érdekes megközelítés, és elképzelhető, hogy van benne valami. Szegény EU annyira töketlen!

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.01.08. 09:57:13

tartalek:
mivel a ceged rendelkezik a szabadsagod 75% -val, jogaban all el küldeni teged szabira, aztan arra az a fizu jar amit szabin kapnal,

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.01.08. 18:02:17

Na a jövöheten a benzinkutnal meglatjuk igazam volt e
süti beállítások módosítása