2008. december 28. 13:17 - Reckl_Amál

Amerre a szél fúj...

A válság szót szavazta meg a Duden-bizottság, vagyis az élő német nyelvtan legmagasabb grémiuma 2008 szavának. A szót már számtalanszor hallottuk, hogy pontosan mit jelent, senki sem tudja.

A szakértők szegényes karácsonyt prognosztizáltak, a szokásos vásárlási láz elmarad, mert az emberek nem akarnak túlköltekezni.

Erre kiderült, idén többet költöttek a kiskereskedelmi csúcsidőben, mint 2007-ben. A szakértőknek újabb elmélete született: az emberek most még költötték a pénzüket, mert a válság fenyegetettségében úgy gondolták, addig vásárolgatnak, amíg van, mit.

Szerintem fogalmuk sincs. Ahogy senkinek. A gondot az amerikai hitelpiacon a virtuális pénz okozta - ha jól értem a magam laikusokhoz méltóan leegyszerűsítő módján. A válság azonban valóságos lesz, de a vak találgatás nem segít. Az a kibíc vagyok, akinek most minden drága, szóval arra kérném a nagytekintetű szakértőket, hogy legalább utólag gondolkodjanak, mielőtt előrejelzésekkel borzolják a kedélyeket, ha már előre nem voltak képesek.

Egyébként az igazságot egy angol vásárló mondta ki. A riportban mutatták, ahogy a karácsonyi utáni árleszállítás miatt szó szerint megrohamozták a vevők a boltokat. A nő azt nyilatkozta, hogy nem is nézte mit vesz, csak mindent megvett, amit meg tudott kaparintani, hiszen olcsó volt! Szóval racionalitást meg bölcs belátást feltételezni a mostani, túlfogyasztásra idomított vásárlókról nem éppen szakértelemre vall.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr61844630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ziebi 2008.12.28. 22:55:27

Te jó ég.
Bevallom én is lesem a leértékeléseket, de teljesen más szempontból. Tartós élelmiszert mindig leértékelésben veszünk, és nagyobb tételben, egyszerűen mert úgy olcsóbb. (Van hogy negyedébe kerül így).
Ruhákkal ált. azt csinálom hogy kinézek valamit, és várok pár hetet, amikoris leárazzák a felére, és ha még mindig tetszik akkor veszem csak meg :)

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.12.28. 23:49:58

Azzal nincs is semmi baj, ha az ember tudatosan vásárol leértékelésen. Sőt, nagy tanulság, hogy valamit a feléért is meg lehet kapni. Én mindig gyanakszom, hogy túl sokért próbálják eladni.

Az a probléma, amikor valaki nem venné meg a dolgot, mert nincs szüksége rá, de mivel olcsóbb, mégis megveszi.

Az is régi mániám, hogy ha a vásárlók többsége tudatosan járna a boltokba, végképp megroppanna ez a mesterségesen kreált keresleten-kínálaton alapuló gazdaság.

Ziebi 2008.12.29. 00:23:07

Teljesen igazad van :)

Én valahogy elképzelni sem tudom hogy csak azért vegyek valamit mert olcsó... egyszerűen nem megy... :D

Prinzessin Erbsen (törölt) 2008.12.29. 21:38:22

azert a szo nemetül jobban hanzik, mert ök egyszerüen csak krizisnek mondjak, Krise, Finanz Krise, Wirtschaft Krise usw.

ennek ellenere en is nagyon varom a januari nagy lertekelest, mert tavaly is akkor tudtam bevasarolni, es az iden is csak nehany pulcsit vettem telire

mint alabb mar mondtam: a rendszer nem szereti a müvelt embert, mert nem jo fogyaszto, a müvelt emberre jellemzö, hogy gondolkodik -legalabbis idönknet

a 30 as evekben jelent meg egy könyvsorozat: A magyar uriasszony haztartasa, (a vilag valsag utan csökkentek a haztartasok meretei, egyre több volt a szemlyzet nelküli haztartas, szükseg volt a haziasszony szakertelmere) mar ott arrol ir egy szakertö, hogy a lanyokat talan nem csupan kezimunkazni kellene megtanitani, hanem hogy hogy kell butort vasarolni, lakberendezni, mert azert ma is ervenyes, hogy a nemzeti jövedelem 75%-a a haziasszonyok kezen fut keresztül, de a buta fogyaszto a legjobb fogyaszto, nem gondolkozik csak költ.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.12.29. 22:49:20

Nyugalom, én is elmegyek január elején a kedvenc helyeimre. És igyekszem észnél lenni... ;)

A magyar úriasszony háztartása - nagyon érdekes könyv lehet. Bizony nem tanítanak meg minket a valós élet dolgaira. Hogy másik két posztot is idekössek, ez hiányzik a leginkább az oktatásból. Én szkeptikus vagyok, én nem a főiskolán tanultam azt, ami igazán fontos.
A Poirot-féle világról írtam, tetszik a milliő. Most, innen úgy tűnik, fejben nagyobb rend volt akkoriban. De aztán szépen megőrültek az emberek, de ennyire azért ne menjünk messzire. :)
süti beállítások módosítása