2008. július 31. 09:32 - Reckl_Amál

Meghalt egy barátom

Na nem az igaziak közül, csak virtuális barát volt.

2004 szilveszterén találtam rá a "hivatalos" Queen-fórumra. Mivel az egyik kedvenc együttesemről lehetett szabadon csevegni, örömmel regisztráltam, angol-gyakrolásnak sem rossz. Ott ismertem meg számos kedves embert, bár sosem hittem a virtuális barátságokban, mert az ember azt mond magáról, amit akar, mégis örömmel fogadtam azoknak a többnyire nagyon fiatal embereknek a kedvességét, akik sokszor privát üzenetekkel is megkerestek.

Most olvastam, hogy egyikük, egy amerikai lány, a napokban meghalt leukémiában. Nem is tudtam, hogy beteg. Nem tagadom, megrázott.

Érdekes, hogy az internet, amelyet kritikusai a személytelenséggel, az emberi kapcsolatok erodálásával bíráltak, milyen mély szomorúságot tud egyszerre sok száz, ha nem ezer emberből világszerte.

Nyilván, ez nem ugyanaz, mintha személyesen ismertem volna. (Bár ebben sem vagyok biztos, attól, hogy mostanáig nem láttam a arcát, de ismertem a gondolatai, lehet, hogy sokkal jobban ismertem, mint egyébként. Ki tudja?) Mégis a gyász már egyáltalán nem virtuális, nagyon is igazi.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr81593928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.31. 14:22:20

Aki az internetet személytelenséggel vádolja, az semmit sem ért belőle. Egyszerűen más típusú az a személyesség, amelyet létrehoz és működtet. És egyáltalán nem biztos, hogy alacsonyabb rendű.

Részvétem az ismeretlen lány ismerőseinek.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.07.31. 15:08:52

Köszönjük. :(

Ez egy régi dolog, és kb. annyira észszerű, mint amikor a francia tudományos akadémia kijelentette a vonatról, hogy a maximális sebessége 14 mérföld/ óra (kb. 23 kmh) lehet, mert az emberi szervezet nem bír többet elviselni.

De lehet, hogy Michael Schumachernek más erről a véleménye. :)
süti beállítások módosítása