2008. május 11. 20:10 - Reckl_Amál

Ki főz le kit? - családi forduló, I. ebéd

Én főztem

Elég elcsigázottan írok most. Túlvagyunk a Ki főz le kit? családi főzőverseny első körén. A játékot a ker tv-ken látható celeb-konyhabajnokságok adták, melyeknek teljes családom, beleértve engem is, gyakori nézői vagyunk. (Aki járt már itt, olvashatott erről.)

Szóval én kezdtem, és bár tudok főzni, azért három fogást élvezhetően elkészíteni időkorlátok között nem is olyan egyszerű. Be kell valljam, volt olyan pillanat, amikor úgy tűnt, nem is birkózom meg vele. De úgy kell nekem, miért vállalkoztam ilyen nehezekre? Sokat akart a szakra, de elcseszte...

Szerencsére azonban a rutinnak köszönhetően az előétel és a főfogás határozottan jól sikerült. A desszerttel kapcsolatban maradjunk annyiban, ezt még lehet gyakorolni. Igaz, ma megfogadtam, hogy nem sütök többet süteményt (meg semmit), mert minek? (Egyébként nem rajongok a házi süteményekért, ezért nincs is benne rutinom. Sajnos az a fajta ember vagyok, akinek a teljesítménye attól (is) függ, mennyire van kedve egy feladathoz.)

De térjünk rá a menüre!

Előétel: Megtört csirke pihen, vagyis csirkekrémleves
Sosem főztem krémlevest, de belevágtam, mert egyszerűnek tűnt, és az is volt. Egy kis megdöbbenés után nagyon jól fogadták a kedves vendégek. Külön örülök, hogy mindenki merte ízesíteni citromlével és kifliropogóssal.
Saját pontszámom: 10 - pont úgy sikerült, ahogy gondoltam.

Főétel: Fokhagymás szárnyalás - ropogós érkezés, vagyis tejszínes pulykaragú burgonyalepénnyel
Kellemes, krémes állag, néhol ropogós falatkákkal. Domináns íz: fokhagymás tejszín.
Saját pontszámom: 9 - a burgonyalepényt kicsit másképp képzeltem, de végül is nem lett rossz.

Desszert: Citromos piskóta karamellöntettel és friss eperrel
A terv jó volt, a megvalósítás nem annyira. A piskótatésztát jól kevertem ki, de túlsütöttem. A karamellöntetre nem tudtam már koncentrálni. Az eper viszont a kedvenc gyümölcsöm. :)
Saját pontszámom: 5

Ehhez az átlaghoz még számológép sem kell, a saját végső pontszámom: 8.

Azt hiszem, a többiek is így értékeltek. Az anyai jóindulat miatt azonban az összpontszámom 26 - 27 lehet. Egy hónap múlva kiderül.

Jövő héten nagynéném következik. Arról is beszámolok majd.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr37464142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zolimoni 2008.05.19. 09:53:15

Még egyet írok, és én leszek az öt legfrissebb topik! :D

Zolimoni 2008.05.19. 09:57:52

Mint korábban már írtam, várom a fordulóinkat!

Csirkekrém leves elég bizarul néz ki, de biztos finom volt! Vagy legalább érdekes : D

A nevek mindensestre nagyon tetszenek!

Én már dolgozom a sajátom. Már kész az A tervem, de csinálok egy B-t is, hátha valaki ugyanazt készítene, amit én eredetileg szerettem volna : D

Legközelebb lefényképezhetnéd az asztalt, terítést is, hogy beleshessünk a kulisszák mögé, egy kis 5letért.

Várom nénéd vacsijának a beszámolóját is!

Üdv!

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.05.19. 13:46:40

A csirkekrémleves nagyon tömény, a "szárazanyag" átpasszírozása után is. Nem lehet belőle sokat enni.
Amit nem írtam, hogy friss citromlével igyekeztünk mind ízben, mind állagban "hígítani". (Ez már ízlés szerint történt, egyénileg.) És crouton, vagyis pirított zsemlekocka (most ez kifli volt).
És elég finom volt.

Most elmaradt a néni féle ebéd. Két hét múlva anyukám következik.

12 nap múlva mi is belekezdünk...
süti beállítások módosítása