2009. június 08. 16:31 - Reckl_Amál

Hála

Akármit is mond Pozsgay Imre, a többpártrendszer legnagyobb magyarországi híve (hiszen már több pártot is megjárt a kedélyes reformkommunista), a hálának mégiscsak a politikai kategóriának kell lennie.

A Jobbik sikere ugyanis sok-sok a párttól független ember együttes segítsége nélkül soha sem valósulhatott volna meg. A Jobbikot, a legújabb kori magyar közélet rosszcsont csodagyerekét féltő gondoskodással ültették be a régebbi pártok apró kis trónusába. És ezért minimum köszönet jár. Meg elvileg szerénység, de arról már lemondhatunk, mert az első nyilatkozatok nem éppen ezt az erényt csillantják meg az ifjú titánokban.

Gyurcsány szerepe a dolgok ilyetén alakulásában óriási és egyedülálló. Hiába tünt el, árnyát ma is látjuk. Nemcsak a Szíjjártó félék unalmas mondókáiba beleszőve, hanem mert alakítása szélsőjobb nélkül is olyan kártékony, hogy képtelenség elfelejteni.

Rögtön utána járulhatnak a kis basa lábai elé az szdsz-esek. A megsemmisült párt, amely már Budapesten sem lépné át a bűvös 5%-os küszöböt, külön reklámhadjárattal kedveskedett. Jellemző, hogy Fodor Gábor már benyújtotta a lemondását, de rajta kívül senki más. Nem mintha Fodor nem lenne ugyanúgy nyakig benne a dologban, de nála csak rosszabbak vannak ebben a csoportosulásban.
A kirekesztők kirekesztése taktika csődöt mondott, de ezen már nem is kell meglepődni. A SZDSZ arrogáns nagyokosain kívül mindenki tudta, hogy ezzel nem lehet az embereket megszólítani.
Ellenben a betegesen hajszolt pozitív diszkrimináció és a megélhetési bűnözésről szóló hamis csúsztatások felhergelt olyanokat is, akiket a szabadelvűség inkább vonz, mint taszít.

Itt kell megemlíteni a mindenki nagy megelégedésére működő cigány politikusokat, élükön egyrészt Kolompár Orbánnal, másrészt Mohácsi Viktóriával. Majdnem annyit tettek a Jobbikért, mint Gyurcsány. Tegyük hozzá, együtt voltak csak igazán hatásosak. Gyurcsány nyomta a talpalávalót, és ezek a hiteltelen, de igencsak provokatív alakok meg látványosan ropták rá ostoba és hibás táncukat. Az MCF számait látva a cigányoknak sem tetszett a bizarr bemutató.

A szavazatvesztésben verhetetlen Fidesz, de még inkább Orbán Viktor most elgondolkodhat mit kezd az egy szem zászlajával. Mert igaz, hogy 56% azért nem rossz eredmény, sőt. De a mai helyzetben - pláne az elvárások fényében - azért nem makulátlan siker. Mert a Fidesz bármit is kommunikál most, azért bizalmas belső megbeszélések során remélhetőleg bevallják, legalább egymásnak, hogy a Jobbik az ő húsukból marta le azt a tekintélyes darabot, amelyre most büszkék lehetnek.

Nem a Fidesz vagy Orbán olyan ellenállhatatlanul vonzó a magyar választónak, csak már elegük van a 7 rossz esztendőt okozó kormánypárt(ok)ból. A Fideszre leadott szavazatok nagy része csak ellenkezés, nem valódi meggyőződés. Annak a savanyú szőlő típusú érvnek, melyet a csalódott balosok hangoztatnak, hogy csupán 36% ment el szavazni, kizárólag a Fidesz számára van értelme. És nem az, amit néhány mérsékeltebb intelligenciájú politikus is hajtogat, hogy ez csak a 36% 56%-a. Hanem ez arra kellene figyelmeztesse a Fideszt, hogy nem lehet hátradőlni. Meg kell szilárdítani az embereket, akiket most sikerült megnyerni abban a hitükben, hogy a Fidesz hosszú távon is jó választás. Nem csak arra valók, hogy Bajnaiék végre elhúzzanak. Hanem hogy a kormánycsere értelme ennél többet is jelent. Azt, hogy elhiggyék, a Fidesz nem csak a szoci impotensek mellett tűnik fickósnak, hanem saját értékén is érdemes a bizalomra.

Hogy ez mennyire így van, az a Jobbik eredményével kézzelfoghatóvá vált. Mert tévedés azt hinni, hogy ebben az országban 400 ezer fasiszta van. A Jobbik szavazóit egybemosni velük tévedés. Persze olyanok is vannak, de a kisebbségeket zsigerből gyűlölők az egyik legkisebb kisebbség. A Jobbikra azok szavaztak tömegesen, akik a Fideszt sem látják elég jónak a tényleges változáshoz. A Fidesz erre ügyetlen taktikával úgy szokott reagálni, hogy Orbán kiküldi pár verbális verőemberét, akik szélsőséges fülnek szánt marhaságokat mondanak.
Más megoldás kell, mert ez eddig még sosem hozott a Fidesz konyhájára, sőt. Például le kéne leplezni a Jobbikot. De nem ilyen vacakságokkal, hogy az MSZP pénzeli, hanem azzal, hogy fogalmuk sincs semmiről. Ellenben a Fidesz joggal állíthatja magáról, hogy sokoldalú: ha kell, politikai, ha kell szakértőkormány.

Az ország jövője ennyire még sosem volt Orbán Viktor kezében. Az ő józanságán múlik, hogyan alakul a 2010-es választás. Ha csörtézik a Jobbikkal, mert személyes sértésnek veszi azt a 8-9%-ot amit elhappolt előle, akkor csak megosztja a változást óhajtókat. Ha barátkozik vele, akkor a mostani kormányközeliek malmára hajtja a vizet. Szóval nem irigylem, mert most egészen finom, apró mozdulatokkal lehet csak haladni. A cukor és ostor metodika fényében: minden percben pontosan definiálni kell a viszonyokat. Ez az igazi porondmesteri feladat, de Orbán úgyis történelmi szerepről álmodozott.

Az MSZP most is zombiként viselkedett. Az élőhalottakra jellemző lassú csoszogás, sajátos állott szag és a gondolkodás teljes hiánya jellemezte őket a teljes kampány alatt, és tegnap is. Talán csak annyi köszönetet érdemelnek, hogy mindegy ki veri nekik a tamtamot, hűséges hátországként működnek közre. Még azt is elviselik, hogy az ő nevükben szorongató Bajnai már eleve elhatárolódjon tőlük.

Továbbá köszönet illeti az összes szenzációra éhes szerkesztőséget, akik szereplési lehetőséget biztosítottak a Jobbiknak; éles szemmel már akkor látták bennük a lehetőséget, amikor alig voltak nagyobbak egy kémiaszakkörnél. Ahogy a brutális, bunkó rendőröknek is, akik a magasba emelték minden huligánok nagyasszonyát, Morvai Krisztinát, akinek sokat köszönhetnek a Jobbiknál. És ne feledkezzünk meg a hivatásos és amatőr rettegők hadáról sem.

Félni azért nem kell. A Jobbik most nagynak látszik, mert felfújta magát. És ki fog pukkanni. És bizony pont a túl nagy siker okozza majd a vesztét. Ez a szavazati arány mozgosítani fog. Az MSZP már pedzegeti, hogy inkább a Fidesz kapta volna azt a több százezer szavazatot. Az érdekek a háttérben összeérnek.

75 komment
· 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr881171660

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.06.09. 14:15:01

Pesszimista ország A legpesszimistábbak A Gallup világfelmérése szerint Európa országai közül messze mi  látjuk a legsötétebben a jövőt. Sőt, a 120 ország közül mi vagyunk a negyedik legpesszimistábbak! Gyerekek, nem durva azért ez egy kicsit? Olyan…

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.06.08. 18:20:53

Inkább vissza a kómábaHa Toller László a majdnem napra pontosan három évvel ezelőtti balesete után hirtelen magához térne, egy alapos körülnézés után azt hiszem a zártosztályon kötne ki. Felfoghatatlan lenne számára az az eszméletlen változás, ami ez alat…

Trackback: Kifordított ország 2009.06.08. 17:52:57

A nap képe - MSZP = Magyar Szétlopó PártKuruc nyomán

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-Sarge- 2009.06.08. 17:11:07

"de a kisebbségeket zsigerből gyűlölők az egyik legkisebb kisebbség." Ebben sajnos nincs igazad. Rengetegen gondolják úgy, hogy az ember színe a fehér. Csak és kizárólag.

A többi szokás szerint pontos elemzése a helyzetnek.

Sarge

Elektro (törölt) 2009.06.08. 18:00:44

"A Jobbik most nagynak látszik, mert felfújta magát. És ki fog pukkanni."

A próféta...

midnight coder 2009.06.08. 18:01:03

@Remenytelen: A cigányok 80%-a a színe alapján vígan elmehetne fehérnek. A viselkedése alapján nem mehet el. És nem csak itt, hanem Pl. az olaszoknál sem, ahol pedig azért nem akkora nagy a színkülönbség.

Teker 2009.06.08. 18:05:09

@midnight coder: meg a cseheknél, meg a szlovákoknál, meg a románoknál, meg sehol sem, ahol megjelennek.

is 2009.06.08. 18:27:36

az utolsó előtti mondatban felcserélted a két pártnevet. helyesen: Az FIDESZ már pedzegeti, hogy inkább az MSZP kapta volna azt a több százezer szavazatot. Az érdekek a háttérben összeérnek.

egyszer már mondja meg valaki, úgy a napi gyarkolatba átültetve, hogy mi lesz az a tényleges változás? a FIDESZ is a csendőrséget állítja vissza? az egyébként micsoda a napi gyakorlatban? még 20 ezer rendőr, aki a faluban sétál fel-alá? a közszféra felduzzasztása? most akkor a FIDESZ növelni kívánja a vagyoni típusú adókat (Jövőkép), vagy eltörli azokat? elkergetjük a multikat jó kis minimálbér-emeléssel, mint 2001-ben, vagy nem? ha elkergetjük, hogyan lesz 1 millió új munkahely? hogy lesz a felsőoktatás finanszírozva, ha nincs tandíj? adóból? de akkor hogyan lesz adócsökkentés? hogyan lesz ésszerű használata az egészségügynek (az orvos nem a nyugdíjasok társalkodópartnere), ha nincs co-payment?

tudom, hogy a zemberek 98%-a még ezeket a kérdéseket sem érti. tkp. az én hibám, hogy a maradék 2-be tartozom. de hát jöjjön az a nagy változás, az a sötét lyuk, az a kút, amelyikbe beleugrunk. most már semmi sem tart vissza minket ettől.

ja, persze nem olyan sötét az a lyuk, 1998-2002 között már megláttuk. nyugdíjrendszer visszaállamosítás, SZJA sávok nem emelkednek (tehát mindenki több adót fizet), inflációt alultervezzük, és kihelyezett kormányüléseket tartunk pénzosztásra, MFB-ben sunnyogjuk el az államadósságot, aztán beindítjuk a pénzjegynyomdát és minimálbért emelünk, 30 milliós lakáshitelt adunk, és élményfürdőt építünk. utánunk meg az özönvíz.

crybaby 2009.06.08. 18:28:19

jó ez az elemzés!

mani07 2009.06.08. 18:40:06

a fenét kell itt ennyit izgulni ezen. Érdeskes tudathasadásos egy állapot ez:az osztrákoknál teljes nyugalom volt, amikor a Haider nyert, az átlagember és akkor mi van? arccal nyugtázta, a szlovákoknál detto ez megy évek óta, sot Le Penrol ne is szóljunk a liberalizmus bolcsoje/franciáknál, aki ennel sokkal nagyobb eredményt hozott az elnokválsztásnal.Mar megint tul van lihegve ez is, mint annyi minden, csak ne a valós problémakat feszegessuk ugye?

I-brahi 2009.06.08. 19:00:44

@mani07: Hadd ne magyarázzam el, hogy mennyi a különbség Haider vagy Le Pen és a Jobbik között...

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.06.08. 19:01:41

a blogomban részleteztem, hogy miért szavaztam a Jobbikra, kommenteket örömmel fogadok :)

attila.1969. · http://attila1969.wordpress.com/ 2009.06.08. 19:03:22

Sajnálom,hogy a Fideszben látod a megoldást.A jobbik igazán a parlamenti választások után,a Fidesz kormány alatt fog megerősödni,amikor az emberek újra csalódnak a kormányban,mert nem lesz lehetőség engedni a nadrágszíjon és az új kormányzópárttól a nácikhoz áll át a szavazók egy része..

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.06.08. 19:04:20

Igen, a Fidesz sokoldalú. Kicsit túlságosan is.

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) · http://nepszotar.com/?szo=proli 2009.06.08. 19:09:11

@is: "tudom, hogy a zemberek 98%-a még ezeket a kérdéseket sem érti. tkp. az én hibám, hogy a maradék 2-be tartozom."

Szerényebben elvtárs, szerényebben ! :D

Kalmár 2009.06.08. 19:13:27

Érdemes megkérdezni a jobbikos szavazókat ők kire szavaztak 4 éve és miért szavaznak most a Jobbikra.
Jó pár ilyet ismerek, egybehangzóan azért szavaznak mert ők kiabálták a legradikálisabban, hogy Gyurcsány takarodj!
Annyira elege van az embereknek ebből ami itt van, hogy radikalizálódik a jövőképük. Sittre (lámpavasra) a tolvaj kormánnyal, aki milliárdos adócsaló létére rajtunk követeli az eldorbézolt milliárdokat.
Sokanközülük Mszp szimpatizánsok voltak pár éve de ez a nagytőkésszociáldemokrata csapat végképp eltaszította őket.Mivel működik még az Orbán fóbia, az MDF, SZDSZ meg jellegtelen senkik gyülekezete, így maradt a keményvonalas Vona.
Érdekes ezek után hallgatni a szocikat, hogy na ugye a Fidesz mit csinált a Jobbikból?????
Hogy nem szakad a fejükre egy tükör.

Mindenesetre szerintem is kevesebb szavazatot fog a Jobbik kapni a parlamenti vállasztásokon, mert a kormányválltást senki nem akarja majd kockáztatni. Többen mondták, hogy most egy jelzés a Liberóknak, hogy pattanjanak le a Jobbikról és gondolják át a cigány, homok, leszbi, náci, nyilas, antiklerikális gondolataikat, mert ezek, nem érdekelnek senkit, de a "nagy" választáson a Fideszt kell tolni, mert kell egy erős kormány aki nemzetközileg is megállja a helyét,
(a jobbikkal nehéz lenne)és nem kell az erejét önmaga fenttartására forgácsolni.

Win Elen 2009.06.08. 19:17:12

Amál-amál. Pont erről kezdtem el gépelni. Most gyujthatom fel a .doc-ot :) ergo egyetértek

Még egy apróság. A Jobbik, ha minden a kijelentései szerint alakul, elkezdi skandálni az előrehozott választások kívánalmát. Mivel a mostani szereplésével ezt tökösebben is teheti, a FIDESZ-t kellemetlen helyzetbe hozza ezzel is. Ha mostanában lenne választás valószínűleg több ingadozó suhanna a jobbik szavazói majorságába. És leginkább a fideszéből. Ezt ugyan még mindig megreszkírozhatják Orbánék, de általában ha a szavazataikról van szó nem szívesen hazárdíroznak. A kellemetlen az, hogy ekkor csendben kell maradniuk, ha esetleg ellene beszélnek akkor segget csinálnak a szájukból. Persze ez is olyan dolog, hogy a fent említett 2%-nak szúr csak szemet.

Ha viszont most megjelenik egy újabb joboldali erő, ami ráadásul az eddigi szélsőséges vagy annak tartottak köréből eredeztethető, a jobbik erejének megosztására, elkezdem az összes összeesküvéselméletet mély meggyőződéssel hinni.

Kalmár 2009.06.08. 19:26:05

@is: A zemberek buták nem úgy mint te aki ki tudja vonni a zoxigént a vízből.
Tényleg azt hiszed, hogy azért vagy te abban a 2%-ban, aki elhiszi ezt a neoliberó dumát, mert ti értitek????
Pontosítok 2,1%.
Tudod felső 2%-os liberó, az alkalmazottak 70%-át NEM a multik foglalkoztatják, hanem a kis és közép vállalkozók. Ha brutális adókedvezmények utén lelépnek, akkor nem kapunk vissza annyi adóbevételt, hogy megérje. Persze a multiktól nem csak adót, hanem a legmodernebb szervezeti, kereskedelmi stb rendszereket is megtanuljuk,(tehát hasznosak)de az 1 millió új munkahelyet, nem tőlük várjuk. Mi a buta 98% legalább is. Alacsonyabb munkavállalói, munkaadói teher és szigorú ellenőrzés. (furi, hogy az állami beruházások is fekete melósokkal mennek)Az első pár százezer nem is a levegőből jön, hanem a meglévőket hozza be az adózók körébe.

Wahun 2009.06.08. 19:28:36

@is: Öreg, nektek tegnap elég konkrétan felajánlották a horngábori opciót, miért nem élsz vele? Köszi.

F. T.- (törölt) · http://www.metacafe.com/watch/2123225/ 2009.06.08. 19:29:55

A Jobbikkal kapcsolatban a következő jelzők használatától kéretik a jövőben tartózkodni minden olyan, aki úriemberek kívánja láttatni önmagát:
-rasszista
-fasiszta
-szélsőjobboldali
-(neo)náci
-horthysta
-szélsőséges
-primitív, buta csőcselék
stb.

Kicsinyes, övön aluli és tahóság, és legfőképp érvelési hiba (reductio ad hitlerum, argumentum ad hominem stb.)

Locassen 2009.06.08. 19:31:25

"Mert a Fidesz bármit is kommunikál most, azért bizalmas belső megbeszélések során remélhetőleg bevallják, legalább egymásnak, hogy a Jobbik az ő húsukból marta le azt a tekintélyes darabot, amelyre most büszkék lehetnek."

"A Jobbikra azok szavaztak tömegesen, akik a Fideszt sem látják elég jónak a tényleges változáshoz."

Most akkor a kettő közül melyik? Mert vagy az egyik, vagy a másik nem igaz. A választási térképet, a balos megyékben triumfáló Jobbikot elnézve itt bizony Kádár népe fogott össze Árpád népével, hej.

I-brahi 2009.06.08. 19:42:22

@Ferenc Testvér: Igen, és akkor mi a fene lenne a Jobbik, ha nem ez? Legutóbb Krisztike azt mondta, hogy az SZDSZ-esek idézem: "Inkább a saját kis metélt farkincájukkal játsszanak!"

Ezután van képed azt mondani, hogy aki a Jobbikot az általad felsorolt jelzőkkel illeti, az nem úriember? Nem szakad le a pofád???

Káposztakukac 2009.06.08. 19:42:25

@I-brahi: konkrétan le pen és a jobbik között nem nagy. morvai már lassan kezd felérni le pen mérhetetlen bunkósságához.

I-brahi 2009.06.08. 19:44:56

@Káposztakukac: Le Pen és Haider sokkal, de sokkal kulturáltabbak, mint a Jobbik. Nem veszitek észre, hogy a nyugati szélsőjobb csak bevándorlásellenes, de nem rasszista? (Legalábbis nyíltan.) Hihetetlenül nagy a különbség!

Agagag 2009.06.08. 19:50:18

Az elemzés nem rossz, csak azon morfondírozom, ez idáig nem tűnt fel?
Mármint Gyurcsánytól kezdve az egész?

A Jobbik egy csomó más párthoz és szerveződéshez hasonlóan szerény véleményem szerint kreálmány.
Akárcsak a Centrum párt volt.
Szélsőjobbosnak meg olyan, mint az emlékezetes fogaskerekes párt volt, vagy Bácsfi Diána, vagy ki a rák.
A szadeszes vonal szerint csak kedves "liberálisok" vannak, a másikon meg fasisztoidok.
Kicsit hülyének nézve mondták ezeket nekünk.
Olyan gyurcsányosan, mert ezt már megszoktuk.
Szerintem erre többen mondtak nemet és haverjaikra (a maszoposokra), mint a fideszre igent.
Ez gusztustalan játék, és általában mi lennénk az áldozatok.

Csakhogy már egyszer lebuktak ezzel az egésszel, és megint ott tartunk, mint az öszödi beszéd után, csak most mintha önállóságot vélnék felfedezni a választopólgárok oldaláról.

Erre senki nem emékszik?

changebug (törölt) 2009.06.08. 19:56:41

@Ferenc Testvér: Oszt mér testvér? Mert szereztek 3 képviselőt? És többet szerepelnek a médiába? És attól mi változott?
Elárulom testvér 2010 után azt az oldalt szedik darabokra. Nem születtek azok se burokba. És amilyen az adjon isten...

bjuli 2009.06.08. 19:59:07

"És ne feledkezzünk meg a hivatásos és amatőr rettegők hadáról sem."
Köszönöm, ez sosem ment volna nekem egy mondatba sűrítve, de nagyon nagyon lényeges részlet.

Drang 2009.06.08. 20:00:28

A Jobbik sikerének van egy igen fontos tényezője, nevezetesen a többi (parlamenti) párttal szembeni teljes oppozíció. A magyar társadalom politikai törésvonalai ma is a Kádár-rendszerhez fűződő viszony körül húzódnak. A parlamenti pártok legitimációjának fontos részét képezi saját eredetmítoszuk, amelynek lényege, hogy kívülről vagy belülről ők mennyi rengeteget is tettek azért, hogy lebontsák a Kádár-rendszert és megkaphassuk helyette a mai Kánaánt.
A Jobbiknak azonban semmiféle kötődése sincs a Kádár-rendszerhez: bármely olyan erő, amely a Kádár-rendszer környékén találja meg saját identitását, valójában az elszabotált rendszerváltás aktív részese és haszonélvezője, így a Jobbik szerint teljességgel vállalhatatlan.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.06.08. 20:05:59

@Ferenc Testvér:

Semmiféle logikát nem látok ebben a megszabásban. Te úgy gondolod ezek a föntiek nem állnak rájuk. Ebből semmilyen módon nem következik, hogy más ne láthatná legitimen úgy, hogy állnak.

Éppenhogy a te jól viselkedés megszabási kísérleted tűnik övön alulinak amennyiben manipulatív ál-illemtani zsarolási szándékkal született.

star77 2009.06.08. 20:07:32

@Ferenc Testvér: Igen???és akkor had kérdezzem már meg,mégis minek szabad őket nevezni?
-ősmagyarok
-hazafiak
-nemzeti erő
-nemzeti érzelműek
-igazhitűek

hagyjál már minket ezzel,annyira nevetséges az egész.a jobbik az amit te magad leírtál!!
szarjuk össze magunkat a morvaitól,aki majdnem a megyó minisztere lett??ez ám az igazi hitvallás és ezek aztán az őszinte elvek.minek mennek az eu ba,ha nyíltan szembeszegülnek vele,és semmit nem fognak elfogadni??tudom mindenkinek kell a zsíros állás,és elég jók a brüsszeli hidegtálak is.komolyan a fasz kivan a jobbikkal.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.06.08. 20:10:00

@Ferenc Testvér:

Ami meg azt illeti, emlékeim szerint te magad vagy egy náci érzelmű alak. Ha nem tévedek ömlött belőled különböző helyeken az aljas rasszista gyűlölet. És te akarsz itt úriembert játszani? Egyáltalán, embert?

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2009.06.08. 20:29:18

Végre az első olyan politikai írás, ahol értelmes párbeszéd zajlik a kommentelők között.

Az írás nagyon jól összefoglalja az eseményeket, jó elemzés.

@star77: ez a "megyó minisztere" dolog érdekelne. Hozzáteszem, Morvai a Baló György felesége.

NGL 2009.06.08. 20:45:39

Ez egy hülyeség ez az elemzés, ha a post író utánanézett volna a választási eredményeknek, hogy hol szerezte a voksai többségét a JOBBIK akkor nem írta volna hogy a FIDESZtől vette el a szavazatokat.
Persze vett el tőlük is, de a többségét az MSZP-től vette el

csak egy-két példa
Szeged:

Fidesz 52%
MSZP 23%
Jobbik 10%

Pécs:

Fidesz 55%
MSZP 20%
Jobbik 11%


Meg nem értem itt a nagy parát, nem tett jót ez az eredmény a jobbiknak, mert innentől komolyan fogják venni és nem hagyják ( persze ha tudják ) hogy megismételjék ezt az eredményt

Amivel meg lehetne fogni a Jobbikot az a CIGÁNY helyzet megoldása

1. visszaszoktatni őket a munkára és a segély "infulzióról" éekötni őket

számos példa van az országban hogy akarnak dolgozni ha rá vannak kényszerítve és akkor nem kell nekik segélyt adni

2. a Roma vezetőket elzavarni francba vagy akinek jár börtönbe zárni, mert ők nem a cigányságot képviselik hanem magukat és a zsebüket

Amíg ez nem oldódik meg tovább fog erősödni a JOBBIK, ez látszik az eredményekből is , ahol a félelem a familiárisan pigmentáltaktól ott jóval az átlag feletti szavazatot kapott a Jobbik

Ózd ( nagy arányú kisebbség )
Fidesz 35%
Jobbik 33%
MSZP 23%

Olaszliszka ( brutális gyilkosság )
Fidesz 53%
Jobbik 28%
MSZP 16%

Kunmadaras ( felgyújtott roma ház )
Fidesz 49%
Jobbik 37%
MSZP 10%

Putnok ( nagy arányú kisebbség )
Fidesz 48%
Jobbik 29%
MSZP 15%

Ami ebből látszik, hogy a balib média és a cigány vezetők sokat tettek a JOBBIKért

NGL 2009.06.08. 20:47:23

Ez egy hülyeség ez az elemzés, ha a post író utánanézett volna a választási eredményeknek, hogy hol szerezte a voksai többségét a JOBBIK akkor nem írta volna hogy a FIDESZtől vette el a szavazatokat.
Persze vett el tőlük is, de a többségét az MSZP-től vette el

csak egy-két példa
Szeged:

Fidesz 52%
MSZP 23%
Jobbik 10%

Pécs:

Fidesz 55%
MSZP 20%
Jobbik 11%


Meg nem értem itt a nagy parát, nem tett jót ez az eredmény a jobbiknak, mert innentől komolyan fogják venni és nem hagyják ( persze ha tudják ) hogy megismételjék ezt az eredményt

Amivel meg lehetne fogni a Jobbikot az a CIGÁNY helyzet megoldása

1. visszaszoktatni őket a munkára és a segély "infulzióról" éekötni őket

számos példa van az országban hogy akarnak dolgozni ha rá vannak kényszerítve és akkor nem kell nekik segélyt adni

2. a Roma vezetőket elzavarni francba vagy akinek jár börtönbe zárni, mert ők nem a cigányságot képviselik hanem magukat és a zsebüket

Amíg ez nem oldódik meg tovább fog erősödni a JOBBIK, ez látszik az eredményekből is , ahol a félelem a familiárisan pigmentáltaktól ott jóval az átlag feletti szavazatot kapott a Jobbik

Ózd ( nagy arányú kisebbség )
Fidesz 35%
Jobbik 33%
MSZP 23%

Olaszliszka ( brutális gyilkosság )
Fidesz 53%
Jobbik 28%
MSZP 16%

Kunmadaras ( felgyújtott roma ház )
Fidesz 49%
Jobbik 37%
MSZP 10%

Putnok ( nagy arányú kisebbség )
Fidesz 48%
Jobbik 29%
MSZP 15%

Ami ebből látszik, hogy a balib média és a cigány vezetők sokat tettek a JOBBIKért

F. T.- (törölt) · http://www.metacafe.com/watch/2123225/ 2009.06.08. 20:47:25

@A Nép - Te vagy!:
Már megbocsáss, de ez finoman szólva is hazugság. Nem vagyok sem náci, sem rasszista érzelmű alak, és ezt határozottan kikérem magamnak.
Nem én vontam kétségbe másnak emberi mivoltát, hanem kend az imént...

NGL 2009.06.08. 20:48:16

bocs a duplázásért

F. T.- (törölt) · http://www.metacafe.com/watch/2123225/ 2009.06.08. 20:48:41

@A Nép - Te vagy!:
Már megbocsáss, de ez finoman szólva is hazugság. Nem vagyok sem náci, sem rasszista érzelmű alak, és ezt határozottan kikérem magamnak.
Nem én vontam kétségbe másnak emberi mivoltát, hanem kend az imént...

F. T.- (törölt) · http://www.metacafe.com/watch/2123225/ 2009.06.08. 20:53:49

@I-brahi:
"Igen, és akkor mi a fene lenne a Jobbik, ha nem ez?"

Nemzeti radikális:
hu.wikipedia.org/wiki/Nemzeti_radik%C3%A1lis

Ezt a kifejezést kell használni, mert ez a hivatalos elnevezésük, amely nem sértő és megalázó.

"Legutóbb Krisztike azt mondta, hogy az SZDSZ-esek idézem: "Inkább a saját kis metélt farkincájukkal játsszanak!""

Ez nem az SZDSZ-eseknek írta, hanem egy magánlevelezésben írta (állítólag) valami őt zaklató emberkének.
De hogy Horn Gyuszidat idézzem: Na és?
Gyurcsány is mondott szépeket... vagy lehet cifrákat mondani, kivéve ha kisebbséget érinti?:)

"Ezután van képed azt mondani, hogy aki a Jobbikot az általad felsorolt jelzőkkel illeti, az nem úriember? Nem szakad le a pofád???"

Nem szakad le a pofám, mert igen is a Jobbik nem náci, hanem nemzeti radikális párt, és aki nácizik az egy fasz.

gpetersz 2009.06.08. 20:54:37

A cikk jó, köszönjük!

Ferenc Testvér! Hülye vagy. Nem ismerlek, bár úgy látom páran itt igen. Én egy proli kőbányai vagyok, így hülyézhetlek (noha én pl. a Jobbikot toltam most pont azért amit a cikkíró kifejtett, MSZP/SZDSZ-Jobbik átváltás volt, így ha meg akarsz őrizni a táborodban, akkor kicsit visszaveszel, de nem csak engem, hanem a többi kb 150,000 átváltó szavazót is... ja, nélkülünk kint maradnak a parlamentből...)

F. T.- (törölt) · http://www.metacafe.com/watch/2123225/ 2009.06.08. 20:54:46

@changebug:
"Oszt mér testvér? Mert szereztek 3 képviselőt? És többet szerepelnek a médiába? És attól mi változott?"

Nem, nem azért, hanem mert pl. nem azok, hanem:
hu.wikipedia.org/wiki/Nemzeti_radik%C3%A1lis

F. T.- (törölt) · http://www.metacafe.com/watch/2123225/ 2009.06.08. 20:57:31

@star77:
"Igen???és akkor had kérdezzem már meg,mégis minek szabad őket nevezni?
-ősmagyarok
-hazafiak
-nemzeti erő
-nemzeti érzelműek
-igazhitűek

hagyjál már minket ezzel,annyira nevetséges az egész."

Így KELL őket nevezni: nemzeti radikális, továbbá felvállalja a nacionalista jelzőt (és nem soviniszták), lehet radikális hazafinak is nevezni, de a fasisztázás az geciség, és igaztalan. Aki nácizik, az egész egyszerűen egy fasz. Nem tud érvelni, és mivel a ballib szépen elültette a náci kártyát az emberekben, így már nem is kell érvelni, hanem egyszerűen le kell nácizni a vitapartnert, ami ugye ultima ratioként (végső érv) funkcionál, ami ellen nincs helye ellenbizonyításnak.

csillagkutya seven 2009.06.08. 21:07:16

majdnem egyet értek a cikkel, de azzal nem, hogy a jobbik kifog pukkani! nem fog, csak nézzék meg, hogy hol nyertek teret, ott, ahol a cigányok hemzsegnek! az itt élők már csak bennük látják azt, hogy segít nekik megoldani hatalmas problémájukat! ez a közeg befogja vinni őket a parlamentbe!

Kivlov 2009.06.08. 21:13:12

Hajrá Jobbik!!! Mindent bele! Jövőre nem 1 embert viszünk magunkkal, hanem hármat, hogy a hazának behúzza az X-et!

I-brahi 2009.06.08. 21:14:42

@Kivlov: Vazz, ha a Jobbik háromszor ennyi szavazatot kap jövőre, akkor a hazának tényleg ikszeltek...

Kivlov 2009.06.08. 21:16:58

@I-brahi: lószart. akkor X-eltek, ha visszaszavazzátok a népnyúzó, (magyarokat) kirekesztő álliberális szadeszt. JOBBIK!

2009.06.08. 21:20:20

@I-brahi: miért, mi baja lesz Izraelnek?

F. T.- (törölt) · http://www.metacafe.com/watch/2123225/ 2009.06.08. 21:20:25

@I-brahi:
A hazának ugyan nem, maximum a balliberális ármánynak, azért meg ugyan nem kár... :)

changebug (törölt) 2009.06.08. 21:22:32

@Ferenc Testvér: Nem testvér, te nevezheted magad annak, én (még) nem nevezlek annak. Majd ha én úgy döntök akkor.
És azt a szót amit lentebb írtál nagybetűvel - KELL - felejtsd el.
Küzdj! viszlát

F. T.- (törölt) · http://www.metacafe.com/watch/2123225/ 2009.06.08. 21:25:27

@changebug:
Igazad van, de ezzel a tempóval én is nevezhetlek téged egy primkó fasisztázó fasznak...

Mondjuk azt elmagyarázhatnád nekem, hogy te, mint szélsővadliberális, aki elvileg az ember önmeghatározását tekinti alapnak ("az a magyar, aki annak tartja magát"), akkor miért nem ismered el ezt a Jobbikkal kapcsolatban? Mivelhogy tán csak nem úgy van, hogy aki a kisebbséget kritizálja, az automatikus egy eltaposandó náci.

star77 2009.06.08. 21:26:07

@bandeenator: igen hát ez tudjuk.na ez a nyilas barbi az ensz be tengette mindennapjait,a cedaw -nőbizottságban-majd a kormány nem akarta meghosszabbítani a tagságát.ezen úgy berágott,hogy azóta keresztes hadjáratot hírdetett a rendszer és minden egyes tagja ellen.amúgy híres jogvédő,könyvet írt simek kittyről,vonult a budaházyval,amúgy ügyvéd,bíró,aktivista,az usa ban is tanított,mindennel foglalkozott a témában amivel csak lehet.a megyó felkérte esélyegyenlőségi miniszternek,de nem jött össze a party.

F. T.- (törölt) · http://www.metacafe.com/watch/2123225/ 2009.06.08. 21:30:58

»Aki individualista, mechanizál és tényleges egyenlőséget akar, az lehet demokrata. Aki azonban kultúrállamot (Kulturstaat) akar, szellem által vezetett államot, nem lehet soha demokrata. Az univerzalista, aki az államot a szellemi élet szervezetének tartja, a leggyümölcsözőbb közösségiesítést akarja, a legjobbak uralmát, nem mindenki egyenlő uralmát, azaz nem a tömeg hatalmát.«

Othmar Spann


«A felség felelősségre nem vonható» ez a demokrata túlzóktól meg nem értett s azért rémképnek festett elv hatalmas erkölcsi erőt is rejt magában; az uralkodót kivonja a párthullámzások s a népszerűségnek magasabb értékeket feláldozó ingadozások veszélyeiből. Viszont ez az elv az egyenes felelősség helyett sokkal egyetemlegesebb erejű felelősségérzet alá helyezi az uralkodót: a monarcha tudja, hogy trónja és háza addig szilárd, amíg legjobb tudása és lelkiismerete szerint, őszintén s odaadóan, népszeszélyektől s pártszempontoktól függetlenül műveli népei boldogulását, szolgálja állama biztos és szilárd fejlődését.

A király és a nemzet közt ezenkívül, legalább ott, ahol örökösödő királyságról van szó, bizonyos megbecsülhetetlen szellemi közösség fejlődik ki, mely a nemzet és király közös jó- és balsorsából fakad. A nemzet a királyra mint önmaga magasabb megszemélyesítőjére tekint fel s benne látja államisága szilárdságának s fényének élő szimbólumát.

Bangha Béla


»A tapasztalat azt mutatja, hogy minden ellenkező igyekezet ellenére az emberi társadalomban a legfontosabb a világfölötti Isten létének elfogadása és egy magasabb túlvilági rendeltetés hite. A transzcendens hit megváltó tartalma nélkül a különböző civilizációk, vagy lassan, vagy gyorsabban, de egymásután elsorvadtak, kiürültek és azután eltűntek.«

»Aki eddig Isten trónjától függetlenül akart magának emberi méltóságot és hatalmat, az mindig lebukott a rabszolgaság színvonalára. Aki meghajolt Isten hatalma és fensége előtt, az emberi méltósággal magasodott mindig. Inkább féltem az embert magától az embertől, mert írva vagyon a Szentírásban: Átkozott, aki emberben bízik.«

»A múltnak tanulságai útmutatói a jövendőnek. Egyént, családot, nemzetet nem engedünk testünktől, lelkünktől idegen gondolatokba beöltöztetni. Ragaszkodunk tépett hazánknak a múltból örökölt, a jövőben híven örzendő, kipróbált nagy történelmi alapjaihoz, s akár titokban, akár nyíltan, ápolni fogjuk fenntartó erőinket.«

Mindszenty József


»Ifjúságom óta egyre azt hallottam, hogy Őfelsége mindenható, magasabb lény, aki elérhetetlen magasságban trónol. Most aztán szemtől szemben fogok vele állani, és ezentúl naponta személyes szolgálatot teszek majd körülötte. Amikor beléptem a dolgozószobájába, Őfelsége, aki tábornoki ruhát viselt, néhány lépést tett felém. Egyetlen más uralkodóval sem találkoztam életemben, aki hasonló mértékben személyesítette meg a »felség« méltóságának igazi fogalmát. Ez a vélemény, mely első kihallgatásom hatása alatt bennem későbben kialakult, sohasem változott meg. Lényéből sugárzott a megkapó méltóság; ez minden alakoskodástól mentesen, mindenkit illő tartózkodásra kényszerített; mégis nyomban éreztem, hogy jóságának és közvetlenségének hatására minden elfogultságom megszűnt. Nagy élmény maradt számomra az a pillanat, amidőn az ősz uralkodó színe előtt állottam. Amint megláttam hajlott alakját, amelyre családi tragédiák és kormányzati gondok súlya nehezedett, a meghatottság és szeretet érzése töltötte be lelkemet, és ez ma [1952] is változatlanul él bennem.

Őfelsége hozzám intézett kérdéseiből megtudtam, hogy származásom és eddigi pályafutásom felöl teljesen tájékozott. Úgy tűnik, mintha még ma is látnám kék szemének jóságos tekintetét, és hallanám hangjának csengését. Kihallgatásom - állva - mintegy tíz percig tartott. Miután Őfelsége elbocsátott, és én hátrálva kijutottam a teremből, az átéltek után lelkesedésemben megfogadtam, hogy a király és császár őfelségét híven szolgálom, és - ha úgy adódnék - életemet is boldogan adnám érte.«

Vitéz Nagybányai Horthy Miklós I. Ferencz Józsefről

star77 2009.06.08. 21:31:08

@Ferenc Testvér: te egy elmebeteg vagy.
és mátol hogy lesz??aki nem árja magyar az rettegjen??buktak nálatok már nagyobb,és komolyabb csapatok is.úgyhogy nagyon ne reménykedj.

F. T.- (törölt) · http://www.metacafe.com/watch/2123225/ 2009.06.08. 21:32:06

Dr. Padányi Viktor, az 1945 után ausztráliai emigrációba kényszerült nagy magyar történész pedig így ír A nagy tragédia című munkájában: "Jogrendszereink csúcspontja az ember fensége és az emberi élet szentsége, hangyavilágunk modern bölcseletében az ember az egykor csak a királyoknak kijáró személyi fenség és sérthetetlenség tulajdonosává tolta fel magát, s hovatovább oda jutottunk, hogy egy ember nem lehet eléggé ostoba, haszontalan és értéktelen ahhoz, hogy határtalan emberi öntudatra, egyenrangúságra és szinte már ijesztően nevetséges önértéktudatra ne érezné feljogosítva önmagát. Ma már nincs szerénység, meghajlás, alázat és jelentéktelenség-tudat (s ha van, azt Freud óta betegségnek tekintik), emberi lények, akiknek szellemi világuk egy-két ezer szó használatán alig terjed túl, akikben a vegetatív léten túlterjedő 'szellemi' színvonalat csupán olcsó divatcikkek viselése és primitív szórakozások hajszolása jelenti, akik a világnak alig érnek többet azoknak a fizikai munkaóráknak effektív összértékénél, ami vegetatív szükségleteik kielégítésén felül az emberiség számára pluszként fennmarad, feljogosítva érzik magukat primitív jelentéktelenségük és a semminél alig több fontosságuk számára ugyanazt követelni, ami egykor csak a legnagyobb, legértékesebb és legfontosabb erőfeszítéseknek járt ki. Az utcalány demokratikusan egyenlőnek, emberi méltóságában azonosnak tekinti magát a tisztes és életét másokért elégető családanyával, a tolvaj és szélhámos szemtelenül emberi jogaira hivatkozik az életének mocskát likvidáló hatósági közegekkel szemben, s az izmait áruba bocsátani nem képes fölösleg nem emberséget és szívet kér és köszön meg, ha kap, hanem követel, mintha Istenen kívül bárki is jogszerűen felelős volna életéért és haláláért. Az emberi irgalom, belátás és együttérzés intézményeiből "panem et circenses" lett, amit mint kijáró jogot követelnek egyre többen, s mindezt annak a tulajdonképpen semmitmondó ténynek az alapján, hogy ők 'emberek'."

zsoltix 2009.06.08. 21:42:54

Amàl, mivel magyaràzod azt,hogy a Jobbik föleg azokon a területeken èrt el sikert,ahol a legtöbb a cigàny,a lakossàg arànyàt tekintve? Kisebbsègeket zsigerböl gyülölök? Itt nem kisebbsègekröl van szò,hanem EGY bizonyos kisebbsègröl. Amivel teli van a töke mindenkinek. És ezt csak azok az emberek tudjàk,akik nap,mint nap szembesülnek eme bizonyos "zsigerböl gyülölt" kisebbsèggel,nem csak a tèvèben làtjàk öket. Nem tudom,kedves Amàl, hol èlsz,de hogy nem olyan helyen,ahol èn,az biztos.

átlátó 2009.06.08. 21:43:39

Masszírozhatjátok a szart ahogy akarjátok. Három képviselő az három képviselő. És majd meglátom a mimikátokat jövőre...szebb jövőt.

plutó111 2009.06.08. 21:47:39

Ultralibsik remek kampányt tartottak. :)
Kik döntsenek a jövönkről?
Jobbik vagy a szadesz?

Na mindenki rohant szavazni a Jobbikra :)

plutó111 2009.06.08. 21:53:26

@I-brahi:
"Le Pen és Haider sokkal, de sokkal kulturáltabbak, mint a Jobbik. Nem veszitek észre, hogy a nyugati szélsőjobb csak bevándorlásellenes, de nem rasszista? (Legalábbis nyíltan.) Hihetetlenül nagy a különbség! "

Ez igy nem teljesen igaz, mivel a bevándorlók már ott élnek és hasonló problémákat okoznak. Magas bünözés, ilyesmi...

I-brahi 2009.06.08. 22:20:56

@Kivlov: A népnyúzó szöveg csak szimplán nevetséges, a magyarokat pedig senki nem rekeszti ki. Az a baj, hogy a te fejedből sem rekeszti ki senki a sötétséget...

I-brahi 2009.06.08. 22:25:13

@Ferenc Testvér: Ez így is van. Akárhogy is viselkedik valaki, az, hogy az emberi fajhoz tartozik, jogokat biztosít neki. Ha nem így lenne, már régen agyonvertük volna egymást...

Win Elen 2009.06.08. 22:34:20

@werem: @csillagkutya seven: csak annyit tennek hozza, es ez zavar sok egyeb mellett a jobbik politikajaban legjobban - es ez a buta emberek szamara leginkabb felreertheto uzenetkent jelentkezik- hogy az elvitathatatlan cigany-problemat ezzel nem orvosoljak. A tervezett intezkedesek nem emelkednek jeligeken es skandallumokon felul, igy erejukbol csak a propaganda ures bájara futja sokszor. A problema kezelese osszetett, stabil gazdasagi hatter, szocialis tamogatas (nem penzbeli) es krikesztestol, de a jozan rendfentartast, nem rasszistazo kozbiztonsagpolitikaval lehetne elkezdeni tobbekkozott. A jobbik jelenleg csak ez utobbit, az elfogadas nelkul hasznalja kommunikaciojaban, ez hibas, nem humanus, es populista, pusztan szavazatszerzo magatartas. Amit meg el is tudnek fogadni, ismerve a magyar valasztasi, kampany es egyeb politikai torekveseket, rendszereket. Ugyanakkor a gyanu arnyekanak elkerulese fontos kommunikacios mechanizmus kellene legyen, ismerve a media alsagos, es ebben magat artatlannak bemutato tevekenyseget. A csak a kozbiztonsag, es ertek aranyos transzferek elosztasa jogilag es emberileg is szobjektiv viszonyulast kivan, vagy ad annak alapot. Ilyetten a problema takargatasa folytetodik tovabb, csak epp ellenkezoleg mint ahogyan a liberalis eszmeket elarulo szdsz es a reformtorekvesek fontossagat - bar szandeka ellenere - degradalo mszp tette. Nyiltan beszel a bajrol, a jelenseg negativ formairol, a pozitiv kimenetel velelmenek eselyet is elveve hosszutavon a tapasztalatok es tenyek egyoldalu, s csak sajat celjait szolgalo bemutatasaval. Ez nem megoldas. Tuneti kezeles. Ez a megkozelitesem kifejezetten a jobbik letjogosultsanak magyarazatul szolgalo ciganysaggal kapcsolatos kulturalis es nevelesbeli hianyossagokbol fakado, a tobbsegi tarsadalom egy jelentos reszenel jelentkezo viszonyulasi rendszer, a jobbik altal esetlenul felkarolt hibajara vonatkozik. Felek veszelyes ideologiak kibontakozasahoz vezethet hosszutavon. De koran sem erthetetlen okokbol.

Es mielott valaki ugy velne... komoly nemzeti erzesek dulnak bennem, de a puszta okollel es erzelmekkel valo problema megkozelites tobnyire nem jarhato ut. Es nagyon idegen szamomra.

A jobbik azon torekveseivel, amelyek a magyar fold, ivoviz, es termeszetikincsek, -javak megvedesere, illetve a penz-oligarchak (nem pedig ugy altalaban a zsidok) ma megkerulhetetlen hatalma befolyasatol valo fuggetlenedesre iranyul teljes mertekben tamogathatonak tartom. De hianyolom a kornyezetvedelmi, energia ugyi es penzugyi felkeszultseget. Hianyolom az ezt mozgato humanitarius gondolkodast, es az uj lehetosegekre (hiszen az eddigi paradigmak elobb-utobb bukasra vannak itelve) valo nyitottsagot, azok kereseset, ezaltal optimalis lokalis felhasznalasat.

Es vegul egy elrugaszkodott absztrakt gondolat. Ha elfogadjuk a tortenelem onmaga megismetleset, meg ha jellegeben, eszkoztaraban hasonlo, de megis eltero modokon jelentkezik, akkor egy jelentos radikalis eltolodas, akar - es ez globalisan es tavoli jovoben ertendo - haborus kimenetellel segithet uj erot adni a fenti kivanalmaimnak. De ezek vegigondolasahoz, a jelenleginel joval tobb ismerettel, es elmelettel kellene rendelkeznem.

Idealista vagyok. De hiszek nagyobb ertekekben, mint a sajat eletem. Ember vagyok, aki sokszor kiabrandultan, de legbelul megis mindig bizakodoan tekintek sajat fajunkra. A jo megoldast nem tudom, de a rosszat konnyu eszrevennem...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.08. 22:40:22

@NGL:

Egyetértek. Egyértelműen az egykori MSZP-s körzetekben nyerte túl magát a Jobbik.

A Fidesz egyébként megkapta tegnap a nem elvesző szavazatok kétharmadát, vagyis minden várakozásnál nagyobb sikert ért el.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.06.08. 23:55:27

@Ferenc Testvér:

Jó, nem zárom ki, hogy tévedek. Összekeverhettelek mással, láttad így is fogalmaztam. Ha tévedtem volna, persze ez, a rólad szóló része nem áll, és bocs. A jobbikkal kapcsolatos ettől független, és úgy van.

balinvariánsmetrika (törölt) 2009.06.09. 12:54:55

Nem mindenben értek egyet a posztíróval, de a média felelősségében, illetve a közvélekedés formálásának fontosságában hasonló a véleményem.
Angliában élek, és itt mindenki ledöbbent vasárnap, hogy sikerült két BNP (Brit Nemzeti Párt) képviselőt bejuttatni a 72 tagú brit EP csoportba. A BNP csak fehér tagokat vesz fel soraiba, a Jobbik nagyon jó barátja, muszlimellenes, xenofób, EU-ellenes, de mindenekelőtt vegytiszta fasiszta. A választások előtt a yorki és canterbury érsek közösen kért mindenkit, hogy ne szavazzanak a BNP-re. Az egyetemem student unionja (a itteni HÖK) emailben kért mindenkit, hogy menjen el szavazni, nehogy a rasszizmus győzzön: el is mentem. (Érdekes, hogy a Jobbikosok jelentős része HÖK-ösként kezdte.) Győzelmüket a konzervatívoktól kezdve a munkáspártig mindenki kapásból elítélte, szalonképtelennek, fasisztának és szégyenletesnek nevezte. A BBC-s kommentátor úgy beszélt Nick Griffinnel, a pártelnökkel mint egy darab szeméttel, vagy, mint műegyetemi tanár a diákjával. Hétfőn minden lap arról írt, hogy mekkora szégyen ez Nagy-Britanniának, ez az első eset, hogy a fasizmus komolyabb eredményt ért el.
Magyarországon nem szabad kimondani, hogy a Jobbik fasiszta, választóik pedig nyilván csak zavarukban húzták be az ikszet. Amikor megkérdezték az embert-aki-soha-nem-hazudott, hogy mit szól a dologhoz, annyit válaszolt, hogy "56%". Aztán megkérdezték Pokornit is a Jobbikról, aki azt mondta, hogy nem tudja mi a véleménye, mert csak holnap lesz ülés, és akkor mondja meg az ember-aki-soha-nem-hazudott, hogy mit kéne neki mondania. Az ember-aki-soha-nem-hazudott másnap sem merte azt mondani, hogy a Jobbiktól el kéne határolódni. Pedig nem lenne ezzel túl sok vesztenivalójuk.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.09. 14:23:40

@balinvariánsmetrika:

Angliát is hét éven át egy félkegyelmű, egy pszichopata és egy bűnöző kormányozta?

(Mert ugye az összeüggéseket sem árt néha figyelembe venni.) :-)

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.06.09. 14:51:56

"félkegyelmű, egy pszichopata és egy bűnöző kormányozta?"

MP, GYF és BG?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.09. 14:56:43

@Reckl_Amál:

Tudom, hogy erősen hangzik, de szerintem nagyjából így fordítható le a zsigerek nyelvére az utóbbi hét év magyarországi politikája.

Nekem nagyon ellenszenves a Jobbik, de csodálkozni nem tudok az előretörésükön, sőt bizonyos értelemben akkor lennék igazán szomorú, ha még ennyi következménye sem lenne annak, ami itt az utóbbi hét évben "kormányzás" címén történt.

balinvariánsmetrika (törölt) 2009.06.09. 15:58:39

@Csöncsön: A sor elé még odaírhatnánk a "gerinctelen faszfejet" is, ugyanis a nagy pazarlás a Fidesszel kezdődött, amit az MSZP folytatott, csak szarabb PR-ral. De, ha tudsz, mondjál egy épeszű miniszterelnököt, az utóbbi 50 évből.
Angliában a helyzet egyébként hasonló a magyarhoz. Pár hete a Daily Telegraph lerántotta a leplet a képviselőkről, akik számlával ugyan, de elképesztő költségtérítéseket vettek fel. (Milyen érdekes, hogy egy angol konzervatív napilap a torykat sem kíméli, csak mert hasonló a véleményük.) Képviselők, miniszerek buktak bele a botrányba, Brownt (egy másik Gordon) naponta szólítják fel lemondásra minden oldalról.
Amúgy recesszió van, hetente mennek csődbe nagy cégek, bankok. Ha egy angol munkás azt látja, hogy jönnek a bevándorlók (EU vagy Dél-Ázsia, tökmindegy) és kitúrják a munkahelyéről, vagy hogy terroristák az iszlám nevében felrobbantják a metrót, akkor egy xenofób párt hihetelen eredményeket tudna elérni, különösen most. De nem tud, mert a média helyre teszi ezeket az általánosító véleményeket, nem fognak reggeli műsorokba mindeféle húgyagyú faszt behívni, mert milyen szép, ha egy holokauszttagadót is meg tudunk szólaltatni. Az Egyesült Királyságban rasszistának lenni vérciki.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.06.09. 16:16:25

Ezt most szépen megkaptad, Csöncsön. Én az önimádót írtam volna.

Rasszistának lenni nálunk is ciki, tiltakoznak is kézzel-lábbal a valójában rasszista alakok. Rasszista nézeteket vallani sajnos már nem az.

Mint a viccben:
Odamegy a focista a bíróhoz:
- Játékvezető úr, ha én most azt mondanám magának, hogy hülye, akkor kiállítana?
- Igen.
- És ha csak gondolnám?
- Az ellen nem tudok semmit sem tenni.
- Akkor csak gondolom.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.09. 16:57:12

@balinvariánsmetrika:

Abban a "nagy pazarlásban" tele volt az államkassza, még az ellenzék jelöltje is 5%-os gazdasági növekedésről beszélt, úgy, hogy az államadósság is csökkent.

Nem mondom, hogy tökéletes időszak volt; de az utóbbi hét év teljesítményével össze sem hasonlítható.

@Reckl_Amál:

A pszichopata olyan ember, aki a körülötte levő világ veszélyességét egyáltalán nem érzékeli, csak magával van elfoglalva. Szerintem ez a meghatározás tökéletesen illik Fletóra.
:-)

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.06.09. 17:11:49

"Nem mondom, hogy tökéletes időszak volt; de az utóbbi hét év teljesítményével össze sem hasonlítható."

Ez történetesen sajnos igaz.

Értetlenül állok Gyurcsány előtt. Nem értem, mi történt velünk az ő kormányzása alatt.

balinvariánsmetrika (törölt) 2009.06.09. 18:42:34

@Csöncsön: Szerintem itt valami elhallás lehet: nem az államkassza, hanem az állam fasza volt tele, mégpedig az olyan kis liberális hülyegyerekekkel, mint amilyen én is vagyok, aki inkább egyetemre kívánt menni a macsó sorkatonai szolgálat helyett. Elég melós volt kikönyörögni, hogy elkerülhessem. Köszönöm ezt az élményt az embernek-aki-soha-nem-hazudott, soha nem fogom elfelejteni neki.
Azt viszont komolyan nagyon várom, hogy 2010-ben győzzön a Fidesz, mert roppant kíváncsi vagyok, hogy fogja csinálni, hogy adót csökkent és közben minden (oktatás, orvosi ellátás) ingyenes lesz. Szóval itt a történelmi lehetőség a Fidesz előtt, hogy bemutassa, hogy kell a kommunizmust megvalósítani.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.09. 19:03:48

@balinvariánsmetrika:

Aha, szóval szerinted Orbán vezette be a kötelező sorkatonai szolgálatot. Nagyon racionálisan lehet veled vitatkozni.
:-)

Az "ingyenes egészségügy" meg nálad nyilván azt jelenti, hogy nem fizetjük ki kétszer az ellátást (egyszer TB-járulékként, egyszer meg vizitdíjként), hanem csak egyszer. Bizonyára ezt nevezed kommunizmusnak.

balinvariánsmetrika (törölt) 2009.06.09. 19:36:33

@Csöncsön: Nem állítottam, hogy ő volt az. Az állítás az az, hogy ő volt az, aki néhány okos kijelentésével elintézte, hogy bevezessenek pár szigorítást a sorkatonaságnál, így külön kellett kuncsorognom mindenféle igazolásért, és egyéb szarért, hogy elkerülhessem azt. Kívülről ez úgy látszott, hogy a tökös miniszterelnök milyen jó arc, meg férfias, igaz, párszáz diákot sikeresen megszopattak. Ez csak egy példa akart lenni arra, milyen az, amikor egy politikus valóban belöp a hétköznapjaidba, és nem absztrakt számok röpködnek a levegőben.
Arra nem gondoltam, hogy racionálisan akarsz vitatkozni, hiszen valamiért inkább a "zsiger nyelvén" kezdtél el beszélni.
Vizitdíj számos országban van, és ott sem a TB-t váltja ki. MInt, ahogy az amúgy államilag finaszírozott múzeumokban fizetendő belépődíj sem a múzeum fenntartására megy. De konkrétan ebben a vitában továbbra is azt állítom, hogy mind a Fidesz-, mind pedig a MSZP-kormány hibás a herdálásban. Gyurcsány csak azt szívta meg, hogy nála fogyott el a pénz, amit el lehetett volna még osztogatni. Ennyi.

-Sarge- 2009.06.09. 20:04:24

@Csöncsön: Te komolyan gondolod, hogy az általad/általam befizetett TB-járulék elég valamire?

-Sarge- 2009.06.10. 18:51:54

@Dyson: Pont erre céloztam. Az általunk befizetett szerény összeg (tb, vizitdíj...) gyakorlatilag semmire sem elég. Vagyis ne azon az alapon formáljunk jogot az ellátásra, hogy "kifizettem". Legfeljebb hozzájárulok. Ezzel együtt persze én is elvárom az állami gondoskodást. De nem hiszem azt, hogy pénzzel fizetek érte.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.06.15. 11:37:38

Ha a saját eü számlámat nézem, akkor nekem ez nem túl jó üzlet.

Két éve voltam utoljára orvosnál, és azóta havonta durván 12 ezer forintot fizettem. Vagyis 300 ezer forintért mérték meg a vérnyomásomat 2007. áprilisában. Ez azért több, mint hozzájárulás.

(Arról nem beszélve, hogy az azóta felmerülő eü problémámat - a jobb szolgáltatás reményében - magánorvosnál próbáltam elintézni konkrét tarifáért. Tehát pontosan tudtam, hogy mi mennyi, és csak annyit fizettem.)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.06.15. 12:06:20

@Reckl_Amál:

Tökéletesen egyetértek. Én is már sokkal többet fizettem be, mint amennyiért (tíz évente egyszer) igénybe veszem a szolgáltatásokat.
süti beállítások módosítása