2008. december 30. 03:58 - Reckl_Amál

2 0 0 8 - blog.hu

A blog.hu-n már régóta vendég voltam. Régebben Lou néven szóltam hozzá pár blogon, de főleg olvastam.

Aztán 2008. január 28-án megírtam életem első blogbejegyzését, melyet 399 követett. Igen, ez a 400. bejegyzés.
De nem csak itt publikálok, hanem a Fika blogon is, ahol augusztus 1. óta 31-szer írtam cikket.

A Fikát az év eleje óta olvastam hébe-hóba, áprilistól pedig napi rendszerességgel. Aztán július végén történt valami, amit Rékuc, a Fika blog alapítója, azóta sem mondott el. (Félreértés ne essék, nem hiányolom.) Akkor abba akarta hagyni a blogolást. Amit egyébként a titkos esemény nélkül is értek így utólag. A Fika a blog.hu egyik legellentmondásosabb, legeredetibb blogja volt, Rékucot pedig sokan szeretik gyűlölni.
Végül úgy döntött, folytatja, és legnagyobb meglepetésemre - sok törzsfikázó nagy bánatára többek között engem kért föl társszerzőnek. A felkérést megtiszteltetésnek éreztem, és azóta is írogatok oda is.
Október 10-én az allamenvagyokkal egészült ki a csapat. Ő is rendkívül termékeny szerző.

Szintén októberben elindítottam német nyelvű blogomat, az ilonaspricht.blog.de címen. De valahogy nem ment. A látogatottság odaát elég lehangoló volt, ezért pár hét után felfüggesztettem a dolgot.

Az Év Bloggere lehetne Szegényember Felesége. A vidéki nyomorgó nő szeptember elején kezdett írni, és az Index valamiért fölkarolta. Szinte naponta kapta a címlapokat, melyben csak az volt a zavaró, hogy néha teljesen jogalap nélkül.
Fogalmam sincs, hogy csinálta, de a blog.hu egyik jelenségévé vált.
Sikere azonban tiszavirág életűnek bizonyult. Ma már nem is Szegénységblog néven körmölgeti le banális és kidolgozatlan posztjait, hanem SZF blogja címmel.
Érdekesség, hogy kisebb közössége ma is visszajár hozzá, és képesek mindenféléről beszélgetni gyakorlatilag a posztoktól függetlenül.
A Szegénység csúcspontja valószínűleg a róla készült riport volt a Népszabadságban.
Egy időben az indexesek kamublogjának tekintették sokan. Ha valaki ma elolvassa, viszont látja, ezt tényleg egy nyavalygásra erősen hajlamos, nem túl kreatív nő írja, vagy inkább firkálgatja.

Akiket rajta kívül rendszeresen szoktam olvasni:

Pontilyen
Vastagbőr
Zoli vagyok
Ruszkibaka (az utóbbi időben)
Bloge
Fika többi szerzője
Konzervatórium
comment.com
Gaybears
BKV Figyelő
B-oldal

Az utóbbi időkben változások történtek a blog.hu-n. Novemberben bevezették az új hirdetési szabályokat. Ez nem csupán technikai módosítást jelentett, de valahol arra is késztette a bloggereket, hogy színt valljanak. Elfogadják-e - a publicitás ígéretéért cserébe - hogy hirdetések villódznak majd a blogjukon, avagy önnön erejükből élnek, immár a nagy testvér, az Index segítsége nélkül.
Azért van rés a pajzson, mert Rékucnak már sikerült Csizmás Kandúrként a címlapra kerülni. Le a kalappal!
Legutóbb pedig azt vezette be a Gépház, hogy csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá a blogokhoz. Erről is folyt egy kis vita.

Kvázi a születésnapomra kaptam én is egy társszerzőt. A Reckl Amál legelső és valószínűleg legaktívabb hozzászólója, CLS Dyson október közepén hivatalosan is szerzője a blognak. Főleg közéleti témákról ír kérlelhetetlen stílusban. Az őn első és eleddig egyetlen címlapos művéhez érkezett a legtöbb komment, szám szerint 268.

Ha már statisztikáknál tartunk. Reckl Amál blogja eddig 21 alkalommal kapott helyet az Index címlapján. A Fikán elkövetett dolgaim pedig kilencszer.

De még nincs vége az évnek!

 

Köszönöm a kitüntető figyelmet. A munkát folytatjuk jövőre is. Még hátra van két évértékelő poszt, de én már itt megragadom az alkalmat, és boldog új évet kívánok!

 

 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr95848054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GayBears · http://gaybears.blog.hu/ 2008.12.30. 10:36:26

Először is köszönöm hogy rendszeresen olvasol.

Részemről viszont a blog.hu utóbbi időben eszközölt változtatási inkább negatívumként csapódott le. Azt még valahogy megértené az ember hogy reklámot tesznek a blogokba, de hogy ezzel zsarolják a bloggereket az már nagyon nem tetszik. Sok általam kedvelt blog került ezzel háttérbe (mert nem tették ki a reklámot és így nem kerülnek címlapra). Összességében ez szerintem a blog.hu-nak sem lehet jó, hiszen számos érdekes és korábban népszerű blog ment a süllyesztőbe, amivel az index oldalletöltései is nyilván csökkentek.

Pozitívum lehetne a komment nyomon követése, csak kár hogy ezzel együtt megszüntették a regisztráció nélküli kommentezési lehetőséget. Az indok miszerint így egyszerűbb a moderáció szintén hamis, mert egyrészt nem lehet IP alapján moderálni (régebben lehetett), másrészt egy egy emailhez korlátlan felhasználó társítható, így ha valaki akar a tiltás ellenére is kommentelhet.

Azt meg ne is említsük hogy akár a blogspot vagy a freeblog mint a két nagy konkurens, lehetővé teszi a regisztráció nélküli hozzászólást.

Szóval összességében számomra a blog.hu 2008-ban (főleg a végén) csúnyán leszerepelt. Csak remélem hogy marad itt annyi általam kedvelt blogger, hogy megéri itt maradni, és nem kell követni azt a pár embert aki hamarosan szolgáltatót vált.

Ziebi 2008.12.30. 23:04:40

Boldogat, mosolygóst neked jövőre is. :)

attila.1969. · http://attila1969.wordpress.com/ 2009.01.03. 15:56:56

boldog új évet.köszönöm,hogy olvasol..

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.01.03. 17:40:26

Szia!

Üdvözöllek.

Nemcsak olvaslak, ajánlak is! ;) BUÉK!
süti beállítások módosítása