Megjelent a magyar horizonton az új közellenség: a munkanélküli. Hamarosan a rettegésre alapozott gyűlöletpolitika csúcsmodellje lehet. Egyszerre olyan ingyenélő - jószágfelzabáló, mint a migráns. Ráadásul képes ugyanazt a pszichológiai mechanizmust is beindítani, mint a hajléktalan. Ellentétben az előző kettővel jó sok van belőle, és lesz is utánpótlás. Ízlés szerint lehet kicsit cigányozni is, páran talán hazakényszerülnek a nyugati fertőből is. Az csak jó, ha sokfélék. Úgy politikai szövetségük létre sem jöhet.
Az elmúlt tíz évben már megvannak a szegényellenesség hagyományai Magyarországon. Például a viágrekord-gyanús áfát mindenki fizeti, a családtámogató adócsökkentés viszont csak annak hozzáférhető, akinek adóköteles jövedelme van. Hogy ez nem csupán koncepcionális hiba, azt a klasszikus bon mot bizonyítja, mely szerint, akinek semmije sincs, annyit is ér. Nem emlékszem, hogy ezt akár tompította volna bárki is.
Sokat gondolkodtam, mi lehetett az értelme a hajléktalanok vegzálásáról szóló alkotmánymódosításnak. Ennyi energiát gumucsontra ritkán fordítanak ugyanis. Most válik teljesen világossá: a hajléktalanok kriminalizálása volt a főpróba. Újabb bizonyítéka a szolidaritás hiányának, annak a súlyos és legnegatívabb értelemben vett individualizmusnak, amely a legsúlyosabb kádári örökségünk. Beigazolódott ismét: a legelesettebbekkel szemben sem érzünk még annyira sem együtt, hogy legalább felemeljük a szavunkat mellettük. Hogy ez csak teszt volt, látszik abból is, hogy ma már többnyire szemet huny a rendőrség a közveszélyes utcán tartózkodás fölött. De a jogszabály ettől még hatályos. Senki sem nyugodhat meg teljesen, mert bármikor alkalmazhatják ellene.
A munkanélküliség több annál, hogy valaki nem dolgozik, és pénzt sem keres. (Mintha ez csekélység volna...) Dolgozni életforma és státus. A munkanélküli törvényenkívüli is. Egy posztszocialista társadalomban, ahol az óvodában tanítják már: aki nem dolgozik, ne is egyék. A munkanélküli ma is közveszélyes léhűtő, aki ha akarna, tudna dolgozni.
Pontosan erre a gondolkodásmódra játszik rá máris a miniszterelnök, aki a kibontakozó válságban nem hosszabbítja meg a konjunktúrában is kevés három hónapos munkanélküli segélyt. Helyette megígéri, hogy mire a három hónap letelik, mindenkinek lesz munkalehetősége. Vagy a gazdaságban vagy az állam cégeknél, esetleg szerveknél. Péntek óta bővült a kínálat a hadsereggel is.
A propagandagépezet már bizonyította, nem valós veszélyekre is hatékonyan tudja ráhangolni a magyar választó lelkét. A fenyegetettség most igazi, az életünk forog kockán. Sokan tényleg meg is halnak. Mindenki másnak csak egy életszakasz ért véget. Kicsit olyan ez, mintha az egész világ vált volna munkanélkülivé. Belülről is fontos persze a pénz-és dologtalanság. De legalább annyira rossz a bizonytalanság: meddig tart ez az állapot. Meddig lehet ezt kibírni? Mi lesz, ha tovább tart, mint ameddig ki lehet bírni? A közös érzés közös pszichózissá lesz fejlesztve.
Amiért a hajléktalanokat sem szeretik sokan látni az utcán, úgy lesz a munkanélküli is negatív hívószó. A hajléktalan zsánerképe a teljesen lecsúszott ember: alkoholista,piszkos (fertőző!), büdös, zavaros tudatú kéregető. A gondolat, hogy ilyen létezhet, halálra rémíti a szemlélődőt. A már említett beteges individualizmus sokaknál viszont blokkolja azt a logikát, mely szerint már csak azért is érdemes ezeknek az embereknek tisztességes körülményeket teremteni, mert ha a balszerencse minket is erre a sorsra ítél, akkor jól jön majd mások jósága.
Legkésőbb a rabszolgatörvény óta tudjuk, melyik oldalon áll a kormányunk a munkavállalók és a munkaadók viszonylatában. Így azok, akik valamiért a versenyszférában kapnának mégis munkát, ne számítsanak túl sok jóra. A magyar munkanélküliség enyhítésének magas ára lesz, amit nem a kormány fizet majd meg.
Érdekes lesz a 2018 karácsonyára időzített fűnyírás után, amikor 8000 tisztviselőt rúgtak ki, megmagyarázni, miért duzzasztanak föl újra ilyen-olyan apparátusokat. Pláne válság idején. Illetve újra erőre kap a vitatott közmunkaprogram is. A mingráncsbuli előtti szuperfegyvert sem kell elásni.
A statisztikák kozmetikázásán és a győzelmi jelentéseken túl még több embert lehet a közmunka révén kordában tartani. A hadsereg mint karrierlehetőség új szín a magyar palettán, de nem idegen megoldás az oktatási és szociális rendszer hiányosságainak betapasztására. Illik is a kormányfő háborús pszchózisához (l. kórházparancsnokok).
Világos, hogy aki ebben a szép új világban nem kíván részt venni, az automatikusan a rendszer ellensége. Aki nem hajlandó a munkaügyi központ első ajánlatát elfogadni, az három hónap után végképp kiesik a rendszerből. A megbélyegzésre szakosodott sajtócsőcselék majd elvégzi a piszkosmunkát; kimondja, leírja, ami a normális világban a kocsmákban hangzik el. A kormányfőnek elég belemosolyognia a kamerába, és csak annyit mondania: mindenkinek segítünk, aki akarja.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
midnightcoder2 2020.05.03. 19:26:51
HaD 2020.05.03. 19:27:57
Matyika Ápolója 2020.05.03. 19:50:04
azóta is 300 órát túlórázik mindenki, amit 3 év múlva fizetnek ki
vagy mégse? Mégse úgy lett ahogy rikácsoltátok?
Matyika Ápolója 2020.05.03. 19:52:32
birkamenet 2020.05.03. 20:19:34
de úgy van te kishülye fidelitaSS-os, csak el kellett volna menned az élettedben valami munkahelyre hogy megtudd: a cégek elbocsájtanak egy halom melóst, aki marad azt meg halálra dolgoztatják. Ismeröseimnek mind felment a napi munkaidejük 10-12 órára, ha nem tetszik nekik, akki repülhetnek. Visszavesznek majd valaki mást, aki örülni fog, hogy egy nap majd holtan eshet össze a túlhajszolt melótól. Ezek a tények fidióták, nem pedig a fake newsaitok a kiváló gazdaságról meg a világ legjobb járványkezeléséröl.
Pipas 2020.05.03. 20:25:46
A szerző írt egy gyűlölködő cikket arról, hogy szerinte a másik oldal gyűlölködik. Gondolom korrekt és elfogulatlan sajtónak tartja azt, ami csinál...
...ellentétben a másik oldallal, ahol propagandagépezet van meg sajtócsőcselék.
Komoly! :D
Pipas 2020.05.03. 20:30:01
Mer' a kapitalitsa olyan hülye, hogy túlórát akar fizetni ahelyett, hogy felvenne valakit normál bérért. :D Hát ez az "ismerőseimnek mind" egy igen nagy kamunak hangzik ám! :D
"ha nem tetszik nekik, akki repülhetnek"
A képlet egyszerű: felmondanak és három perc alatt találnak munkát máshol. Hacsak nem mind segégmunkás, de tán még akkor is.
CCnick 2020.05.03. 20:33:15
Pipas 2020.05.03. 20:34:55
Mondjuk lehet, de nem azért, mert nem oldják meg a hajléktalankérdést. Miért a politikusoktólé várnánk ezt, pláne miért éppen a felsővezetéstől?
Emmett Brown 2020.05.03. 20:34:59
nemecsekerno_007 2020.05.03. 20:35:20
- a szerző sosem dolgozott vállalkozóként
- a szerzős sosem dolgozott
Amúgy akinek nem tetszik a munkája, hülye a főnök az legyen vállalkozó. Rinyálás helyett is jobb.
CCnick 2020.05.03. 20:35:47
Maxim Tsigalko 2020.05.03. 20:37:12
Maxim Tsigalko 2020.05.03. 20:39:47
Büszke lehet az ismerőseidre. Mindre
Visceroid 2020.05.03. 21:05:44
Figyelj, ha eddig túléltek, ezután is túl fognak. Kirúgnak egy rakat embert, ok, de akkor ki fog dolgozni? Feltéve persze ha tényleg szükséges az a munkaerő, mert akkor vagy találnak máshol is melót, vagy a járvány elmúltával visszaveszik őket. Legalább is a Fidesz így fogja ezt előadni. A valóság pedig az, hogy fizikai munkára rohadtul nincs szükség ebben az országban, legalább is nagy tételben, a gyárak pedig nem azért vannak itt, hogy termeljenek, hanem azért, mert az adófizetők pénzén idehívták őket. Magyarul fizetünk azért, hogy dolgozhassunk, de ezt úgy sem mondja ki senki, mert prolifétis van.
HaCS 2020.05.03. 21:13:11
Aztán elolvastam a kommenteket és rájöttem egyből...
yourmomtits 2020.05.03. 21:43:44
Falshang 2020.05.03. 22:06:29
2020.05.03. 23:01:56
2020.05.03. 23:05:36
morph on deer 2020.05.03. 23:12:04
Arról egy teremtett lélek sem beszélt, hogy létre fognak hozni munkahelyeket!
Még véletlenül se!
Csupán az hangzott el, hogy aki most elvesztette a munkáját, az három hónapon belül fog kapni állásajánlatot, vagy az állami- vagy a versenyszférából.
Állásajánlatot, NEM állást mondott orbán, erre felhívom a figyelmet!
Ráadásul még arról sem volt szó, hogy netán valami olyasmiről lesz szó, aminek lenne köze az illető végzettségéhez, szakismeretéhez, vagy bármi ilyesmi!
Viszont ha életerős fiatal férfi vagy, akkor mehetsz katonának!
Mer katona az kell manapság mindenhová, lásd egészségügy, dobozgyár, öregotthon, stb.
Ki akar fogadni, hogy még az iskolákba is ne fogják csempészni őket valamilyen frappáns feladattal?
Ha meg véletlenül elcsesztek, és kettessel kezdődik a személyi számod, akkor peched van. Bár lehet, hogy ajánlatot akkor is fogsz kapni...
Ekrü 2020.05.03. 23:39:45
"Állásajánlatot, NEM állást mondott orbán, erre felhívom a figyelmet!"-Bocs,de aki három hónapja munkanélkülin van az ne válagasson.Vagy ha nem tetszik akkor menjen és keresse meg magának az álmai munkahelyét.
"Ráadásul még arról sem volt szó, hogy netán valami olyasmiről lesz szó, aminek lenne köze az illető végzettségéhez, szakismeretéhez, vagy bármi ilyesmi!"-Aki éhes az nem válogat.Nekem ha nem lenne munkám 3 hónapja és a gyerekeimet el kellene közben tartani, akkor örülnék ,hogy kaptam munkát.Bármilyet.Azt majd ha már pénzt keresek,akkor a biztos helyről ráérek utána körbenézni,hogy hol van esetleg a végzettségemnek megfelelő.
IgazmondoJuhasz 2020.05.03. 23:45:31
Gyurbán Vikrenc 2020.05.04. 00:10:52
élhetetlen 2020.05.04. 00:24:34
élhetetlen 2020.05.04. 00:40:57
Hórukk 2020.05.04. 00:45:15
élhetetlen 2020.05.04. 01:16:44
élhetetlen 2020.05.04. 01:44:51
chrisred 2020.05.04. 05:00:13
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.04. 05:10:53
- az Orbán sose dolgozott versenyszférában
- az Orbán sosem dolgozott vállalkozóként
- az Orbán, a szerzős :-)), sosem dolgozott
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.04. 05:13:54
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.04. 05:17:57
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.04. 05:43:33
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.04. 05:46:05
A sok ballib halandzsásból ez az egyetlen értelmes kritika.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.04. 05:48:45
Majdnem összejött a ballibeknek a "rabszolgatörvény" narratíva, de aztán szokás szerint túltolták, majd közbeszólt a valóság.
A ballibaizmus hagyományos főellensége a valóság.
Matyika pszichiátere 2020.05.04. 06:02:41
6.Lеninen röhögők vidám közössége 2020.05.04. 06:06:00
vs
"„ÉN SZÁNALOMMAL TEKINTEK EZEKRE A KÉPVISELŐKRE, KÜLÖNÖSEN AZOKRA, AKIKNEK A SZEMÉLYI SZÁMA 2-ESSEL KEZDŐDIK.”"
Más szemében a szálkát...
midnightcoder2 2020.05.04. 06:36:51
Mert ez speciel a politikusok dolga. Ha van valami ami valóban állami feladat, az a szociális terület. És ezt a területet a balfékek pont annyira szarták le mint Orbánék.
Zsuzsi25 2020.05.04. 06:40:12
Maxim Tsigalko 2020.05.04. 06:41:31
Hasonló jókat neked is :)
Maxim Tsigalko 2020.05.04. 06:46:56
midnightcoder2 2020.05.04. 06:47:00
Az alapvető különbség a helyzet megoldására jobb illetve bal oldalról az, hogy jobb oldalon az eszkimó/fóka arány megváltoztatásával próbálják jobbá tenni a polgár helyzetét, míg balfék oldalon adminisztratív módon. Csak az a baj, hogy ha az eszkimó/fóka arány nem jó, akkor hiába vannak fasza munkavállalói jogaid, a vége az hogy járni jár, de nem jut. Láttunk ilyet szépen a 2008-as válságban, illetve korábban is.
Exploiter 2020.05.04. 06:49:36
Most elég sok ember kurva ideges és elég sok ember kurvára ráér, meg sok vesztenivalója sincs.
Tehát nyugodtan lehet menni milliós tüntetésre, hogy végre oda legyen baszva a csizma az asztalra úgy, ahogy már évek óta kéne.
Nem ironikusan mondom.
Szóval hajrá.
midnightcoder2 2020.05.04. 06:51:20
Ha egy-egy osztály élén értelmes ember áll, akkor ő bizony a jobb embereket fogja megtartani, és a rosszakat küldi el. Ha viszont a teljes osztálynak menni kell, akkor ott tényleg mindenki menni fog.
Magentax 2020.05.04. 07:06:14
Amit írtál, az a tankönyvi szöveg. A valóság egészen más. Az "értelmes" vezető sem a rosszakat küldi el, hanem azt, akivel problémája van - akár személyes, akár mert magasabb a végzettsége, akár csak azért, mert van rajta sapka...
Magentax 2020.05.04. 07:06:58
Pipas 2020.05.04. 07:15:22
Ha az orbánnak az lenne a dolga, hogy a hajléktalanokon segítsen, akkor teát osztana télen meg az ajtót nyitogatná a hajléktalanszállón. Vannak ilyen emberek, ez a dolguk, ezért kapják a fizetésüket, ezt a munkát választották.
És igen, ha csak az a politikus lenne elfogadható, akinek az országában nincsenek hajléktalanok meg nyomorultak, akkor egyetlen országnak sem lenne vezetése.
Persze mondhatod, hogy a kormány szociális programjával nem vagy elégedett, de vagyük már észre, hogy egyetlen országnak sincs olyan szociális programja, hogy "ne legyenek hajléktalanok".
Magentax 2020.05.04. 07:16:35
Aki elmúlt 50 éves, vidéken él és nincs valami nagyon kurrens végzettsége ÉS gyakorlata, nagyon nehéz helyzetben van és volt a vírus előtt is.
Ez a korosztály még nem beszél angolul, nincs mindenkinek egyetemi végzetsége, a számítógéphez sem ért annyira, adott esetben az egészségi állapota sem teljesen a régi már (ergo nehéz fizikai munkára alkalmatlan)- viszont elég szép számmal léteznek ők is.
Na, ezek azok az emberek, akik, ha valamiért megszűnik a munkájuk, minimális eséllyel tudnak másikat találni.
yourmomtits 2020.05.04. 07:18:07
Magentax 2020.05.04. 07:20:49
midnightcoder2 2020.05.04. 07:30:48
Ekrü 2020.05.04. 07:33:20
" Az én gyerekeimet nem azzal tartom el, hogy munkám van, hanem hogy megfelelő pénzt keresek."-Értem.Te pénzt keresel munka nélkül.Áruld már el,mit is csinálsz...? :)))
"Ha nekem olyan szakmám van, aminek köszönhetően nyolcszámjegyű összeget fizettem be az elmúlt évtizedben a költségvetésbe,"-Nos ,ha neked ilyen szakmád van,akkor ugye seperc alatt találsz magadnak másik munkahelyet.Ha meg nem akkor lehet menni oda ahová felvesznek.Max egy picit dolgoznod is kell a pénzedért.De nem hinném ,hogy az államnak kéne neked nagy pénzeket fizetni az adófizetők pénzéből,miközben számtalan munkahely van ahová el lehet helyezkedni.
Ekrü 2020.05.04. 07:39:01
" Kirúgnak a jól fizető állásodból, és három hónap alatt nem találsz a szakmádban jól fizető állást, mert ott is éppen rúgják ki az embereket."-Akkor elmész oda ahová felvesznek.Persze csak ha nem akarsz éhen halni.Az állam segíthet abban,hogy új munkahelyet találj,de nehogy már még válogass ,hogy milyen legyen ez a munkahely.Ha eladóra van szükség akkor persze lehet várakozni a bankigazgatói állásra,de azt ,hogy neked ez méltóságon aluli azt ne az adófizetőkkel fizettesd meg.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.04. 07:46:02
Látom, ma jobb a hangulatod. Ezek szerint a hétvégi seggtánc megvolt rendben.
chrisred 2020.05.04. 07:47:00
Ekrü 2020.05.04. 07:47:14
Matyika pszichiátere 2020.05.04. 07:52:57
chrisred 2020.05.04. 07:53:09
Politikus vagyok, olyan, akiknek a rendíthetetlen híve vagy. :)
Oké, ez nem igaz, csak a szokott módon képtelen vagy szöveget értelmezni. Nem azt írtam, hogy nem dolgozom, hanem csak olyan munkát vagyok hajlandó végezni, ami megfelelő bevételt hoz.
Ekrü 2020.05.04. 07:53:11
"A logikád ott bicsaklik meg, hogy én vagyok az adófizető,"-Onnantól kezdve,hogy kirúgtak a munkahelyedről (ahol ugye nem dolgoztál,csak kerested a pénzt) te már nem vagy adófizető.
"az állam legfontosabb funkciója az, hogy a közpénzeket pont olyan közfeladatok ellátására allokálja, mint a munkanélküliség kezelése."-Pontosan.A kezelésére.És nem pedig eszement igények kielégítésére.ha ebben az országban eladóra van szükség és nem pedig a te szakmádra,akkor az állam jogosan mondja azt 3 hónap után,hogy vagy mész eladónak vagy old meg magad.Az ,hogy neked esetleg büdös az eladói munka az a te személyes problémád.
kunzoo 2020.05.04. 07:56:03
Igazából ez a munkaidőkeret régi dolog, a 2008-as válság előtt jómagam is dolgoztam munkaidőkeretben. A munka jellege miatt nyáron sok munka volt, A munkáltatónak heti egy pihenőnapot kellett biztosítani, ebből havonta egynek vasárnapra kellett esnie. A felgyűlt órákat télen csúsztam le. Otthon voltam de kaptam a fizetést. Úgy emlékszem a pótlékokkal súlyozva volt a bér, ezt nem tudom most hogy lehet. Féléves munkaidőkeret volt, de A két félév pont úgy adta ki hogy volt egy nyári munkacsúcs, az első félévet Januárban, Februárban, a második félévet Decemberben csúsztam le. Szóval igazából éves volt.
Nem könnyű, de ez kiváltja azt hogy pár hónapig marha jól keresel, utána meg vagy kényszerszabin vagy, ha kevés a szabi akkor meg fizetésnélkülin vagy. Esetleg részmunkaidőben. Hiteligényléskor jól jöhet hogy van egy stabil alapbéred.
Az éven túli dolog gázos, nem igazán életszerű.
232323 2020.05.04. 07:57:55
Aki nem dolgozik haljon meg.
Orbány is.
Amúgy meg nem vonjanak adót, egy centet se - mert aki levonja annak a gyerekének a rákos fájdalmas halálát kívánom.
Ekrü 2020.05.04. 08:02:07
"Nem azt írtam, hogy nem dolgozom, hanem csak olyan munkát vagyok hajlandó végezni, ami megfelelő bevételt hoz. "-Értem.És persze a megfelelő összeg kizárólag nyolcösszegű lehet.Tudod ,ha téged most kirúgtak az állásodból ,az azt jelenti,hogy a munkahelyed egy váltságban nem piacképes.Mégis meddig kéne az államnak téged eltartani?Főleg úgy ,hogy más szakmákban meg esetleg munkaerőhiány van és el lehet menni oda dolgozni.Tehát két választásod van.Vagy elmész ezen munkahelyek közül az egyikbe dolgozni,vagy elegánsan éhen halsz.Régen is úgy volt,ha az állam felajánlott egy munkahelyet és nem fogadtad el,akkor többé nem kaptál munkanélküli segély.Ez pedig így van jól.
chrisred 2020.05.04. 08:02:36
chrisred 2020.05.04. 08:06:46
kunzoo 2020.05.04. 08:10:10
Szerintem nálunk kicsit túlnőtt ez a baristás, fesztiválozós, szobáztatós, részegreitatós szegmens. Ott kár minden munkahelyet megmenteni, mert ez a vendégkör lehet évekig nem épül vissza.
Ekrü 2020.05.04. 08:11:53
" Normális gazdaságú országokban azonban záros időn belül ez az állapot megszűnik, és az a fontos érdek, hogy a magas szakmai felkészültséget megszerző réteg a gazdaság rendelkezésére álljon. "-Ez így igaz.Ha jól látom az eseményeket jelenleg minden ország enyhít,ez pedig azt jelenti,hogy nálunk ez az egész nem tartott2-3 hónapnál tovább.Ha neked olyan munkahelyed volt,ami 2-3 hónapnyi válság után nem áll vissza ,akkor a te állásodra valószínű eddig sem is volt szükség.Ezért pedig nem az állam a felelős.
Exploiter 2020.05.04. 08:13:52
Hajj. Hát ha a kormány betiltotta, hogy a kormány ellen tüntess, akkor nincs mit csinálni.
Akkor csak az lehet, hogy otthon ül mindenki és várja, hogy hátha egyszer megengedik majd neki, hogy csináljon valamit. Sajnálom, megpróbáltam segíteni, de értem, rossz ötlet.
Exploiter 2020.05.04. 08:15:07
Te itt most éppen nagyon ostoba vagy.
Sajnálom, hogy erre rá kell, hogy világítsak.
kunzoo 2020.05.04. 08:17:32
Kicsit érdemes mögénézni. Az ideje az álláskeresési járadéknak rövid, ez rosszabb mint régen. Viszont a régit csak akkor kaphattad meg ha a munkahely mondott fel neked. Most ha szívatnak, vagy rosszak a körülmények akkor akár te is felmondhatsz, vagy közös megegyezéssel távozhatsz. Akkor is jár. Régen szarabb volt a munkahelyváltás mert ha bármi nem várt dolog becsúszott, ott voltál egy fillér nélkül. Most van három hónap puffer. Nyilván az ideális munkavállalói szempontból a régi hossza és az új rugalmassága lenne.
Ekrü 2020.05.04. 08:19:40
"És újból ennyit kereshetne, ha azt a taktikát követné, hogy a birkát legelteti, mielőtt megnyírná." -Már úgy érted,ha szépen beültetne egy vezérigazgatói posztba az elveszett állásod helyett,vagy esetleg adna annyi pénzt,hogy indíthasd a vállalkozásod,akkor te cserébe hajlandó lennél ennyi adót fizetni? :)))))))) Miért pont téged és ugyan miért pont neked? Csak példaként.Az én vállalkozásom is áll most a válság alatt.De nem kuncsorgok az államnak,hogy adjon pénzt túlélni.Van annyi vésztartalékom (szégyellném ha nem lenne) ,hogy egy fél évig simán kihúzzuk az alkalmazottaimmal együtt.De az biztos,hogy amíg megvan a két kezem,addig nem fogok éhen halni.
Ekrü 2020.05.04. 08:22:50
chrisred 2020.05.04. 08:23:16
Ekrü 2020.05.04. 08:24:30
"ez nem igaz, faszfejke. nem fogod fel, hogy a válság hosszabb lesz?!"-Nos,ezt majd az élet eldönti.
chrisred 2020.05.04. 08:24:53
Ekrü 2020.05.04. 08:27:16
"Kit érdekel, hogy te mit csinálsz, milyen jogaidról mondasz "-Az,hogy kapj 3 hónapig munkanélküli segélyt az jog.De az,hogy csak mert te vezető állást szeretnél,ezért az állam teremtse meg neked,addig meg adjon neked annyi pénzt havonta amennyit előtte kerestél az bizony nem jog.De persze ettől még várhatod...
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.04. 08:27:35
Ekrü 2020.05.04. 08:28:16
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.04. 08:30:42
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.04. 08:32:21
chrisred 2020.05.04. 08:33:47
midnightcoder2 2020.05.04. 08:34:59
1. Nyilván van olyan is, de a multi alapvetően a profitból él.
2. Ahogy azt a Móriczka elképzeli. A valóságban multiknál elég pontosan számon tartják hogy melyik részleg mennyit termel.
3. Az előremenetelük erősen az eredményektől függ. Amik nálunk legalábbis egy elég korrekt értékelési rendszeren keresztül működik.
chrisred 2020.05.04. 08:35:04
fantázia dús nick 2020.05.04. 08:38:01
kunzoo 2020.05.04. 08:40:17
No nem egészen. Ugyebár a munkáltató elküldhetne fizetésnélkülire is, avagy azt mondja részmunkaidőben foglalkoztatlak tovább. Ha nem vagy ott sok éve, (végkielégítés) akkor reális opció inkább felmondani, járadékra menni és keresni más állást. Jó kérdés mikor mondja azt egy munkáltató hogy visszavesz főállásba a részmunkaidőről. Az nagy csábítás hogy abban felejtsen. Hallok mostanában olyat hogy kétórás foglalkoztatásban vannak pl. pincérek. Annak mi értelme? Elmész járadékra, MELLETTE havi 15 napot dolgozhatsz alkalmi munkavállalóival, nettó 13500 forintig személyi jövedelemadómentes napi bérért.
midnightcoder2 2020.05.04. 08:51:24
Ekrü 2020.05.04. 08:54:48
"Annyit adjon, amennyit erre a célra befizettem és kvittek vagyunk. "-Szerintem attól felkopna az állad.Jelenleg fizetsz 8,5 százalék egészségbiztosítási és munkaerőpiaci járulékot.Ha te ezt visszakapnád,viszont előtte levonnák belőle az összes orvosi ellátásod díját (hisz ugye így jogos),akkor bizony nem sok maradna neked.De én benne vagyok még abban is,hogy neked ezentúl ne kelljen fizetni,viszont innentől kezdve az összes orvosi ellátást,kórházi díjat te fizeted magadnak.Tudod,valamit valamiért...
Ekrü 2020.05.04. 08:58:02
" egy tudatlan, ostoba, sötét pszichopata mongolFidióta fasz vagy,"-Írja ezt egy magát műveltnek tartó valaki...:))))))))))))))))))))))
"aztán hisztizel, ha helyretesznek. "-Én...? :)))))))))) Szerintem elég elolvasni a hozzászólásaidat és látszik ki "hisztizik". :)))))))))))))))))))))))
Exploiter 2020.05.04. 09:00:16
Hát öreg, ha a mindenkori kormány úgy dönt, hogy megijed egy súlyosabb náthától és bezáratja hatalmi erővel Feri bácsi antikvitásboltját, akkor kurva kötelessége neki cserébe valami normális megélhetést nyújtani, amíg valahogy a nyomorult öreg talpraáll.
Illetve ha Jocóka munkahelye megszűnik, mert más hasonlóan kurva okos kormányok a világban szétbaszták két hónap alatt a teljes globális gazdaságot, meg az ellátási láncot, akkor neki is segíteni kellene, mert Jocóka nem négy elemis fogyatékos, akire nem lehet rábízni egy seprűt sem, hanem elvileg egy hasznos tagja lenne a társadalomnak, ha nem rúgták volna ki a lábát alóla ebben a tyúkszaros pánikban.
Az nem jó mondás, hogy menjen a hadseregbe ugrálni, mert nem kibaszott észak-korea vagyunk.
Tetszik-e érteni.
Philip F. Queeg 2020.05.04. 09:00:36
:DDDDDDDDDDD
A hét kommentje baszki! Pedig még csak hétfő van...
kunzoo 2020.05.04. 09:01:48
Miért lenne hülye? Kétórás bérből megélsz? Fizetésnélküliből megélsz? Ha egy szakmai minimálbérre voltál bejelentve akkor nagyjából a korábbi nettó béredet kapod ami mellett még alkalmi munkavállalóként-ha valóban szükség van a munkádra- visszamehetsz dolgozni. Ha ügyesen csinálod, több hivatalos pénzed lehet mint amikor dolgoztál.
A semmire minek maradsz állásban? Ráadásul ha a válság a munkahelyeden elhúzódik, akkor már a munkanélküli is kevesebb lesz hiszen az utolsó négy negyedév keresetét veszik alapul. Negyedévig kétóráson vagy fizetésnélkülin vagy....ráadásul nincs meg a szolgálati idő...
Philip F. Queeg 2020.05.04. 09:07:57
yourmomtits 2020.05.04. 09:09:22
chrisred 2020.05.04. 09:11:34
yourmomtits 2020.05.04. 09:14:01
Ekrü 2020.05.04. 09:17:43
"hogy megijed egy súlyosabb náthától"-No,ezzel a résszel egyetértek.A baj csak az,hogy ha nem így döntött volna akkor itt olyan tömeghisztéria alakult volna ki,amilyet még nem látott a világ.Elég csak az érettségi körüli hisztikre gondolni.
"akkor kurva kötelessége neki cserébe valami normális megélhetést nyújtani,"-Viszont nem kötelessége fenntartani Pista bácsi antikváriumát.Ha igény van rá,akkor Pista bácsi simán kinyit és minden megy tovább,ha viszont nincs, mesterségesen fenntartani hülyeség.Amit az állam tehet az az ,hogy ad Pista bácsinak 3 hónapig segélyt és segít neki ez alatt a 3 hónap alatt megkeresni,hogy hol van igény az ő munkájára.Amennyiben van ilyen munkahely és Pista bácsi nem fogadja el az bizony már Pista bácsi felelőssége.
"ha Jocóka munkahelye megszűnik"-Akkor ugyanaz vonatkozik rá,mint Pista bácsira.
"Az nem jó mondás, hogy menjen a hadseregbe ugrálni"-Azért nagyon sok olyan 8 általánossal rendelkező ember van az országban,akiknek talán jobb lenne a hadsereg,mint az ,hogy 20-30 évig munkanélküli segélyen éljenek.nekik is jobb meg nekünk adófizetőknek is jobb.
Ekrü 2020.05.04. 09:23:38
"Vagyis simán kijönne belőle a 350 ezer bruttó után járó nettó 236 ezer forintos fizetés tizenkét hónapra. "-Nem figyeltél.A 8,5 %-ék nem a munkavállalói járulék,hanem az egészségbiztosítási és munkavállalói járulék egybe.Tehát ugye úgy jogos,hogy ebből az összegből előtte vonjuk le az elmúlt 10 év összes egészségbiztosítási ellátást (háziorvos,kórház ,gyógyszertámogatás,táppénz stb) persze piaci áron számolva.(Jó ,tudom te nem voltál orvosnál és persze gyógyszert sem szedsz...:))) )
Ekrü 2020.05.04. 09:25:45
chrisred 2020.05.04. 09:27:27
Így van. Magánorvoshoz járok és nem váltok ki receptre felírt gyógyszereket.
chrisred 2020.05.04. 09:31:45
Mitől lenne jobb? A hadsereg nálunk másra sem jó, csak hogy nagykanállal lopják ki a közpénzeket. Ha a munkanélküli időszak csal minden tizedik ember számára alkalmat ad arra, hogy piacképes szakmai ismeretekre tegyen szert, már nagyságrendekkel több haszna lenne, mint a magyar honvédségnek az elmúlt fél évszázadban.
chrisred 2020.05.04. 09:32:47
Ekrü 2020.05.04. 09:32:53
Járok én is magánorvoshoz,ott is elkérik a TB kártyád. :))) Sőt a gyógyszereket is receptre írják fel. Három gyógyszerész is van a családban,úgy hogy nem kell a rizsa...
chrisred 2020.05.04. 09:34:29
Ekrü 2020.05.04. 09:35:42
"Amúgy persze hazudsz, a világon sehol nem jár munkanélküli segély 20-30 évig. "-Hol írtam én olyat? Azt írtam,hogy egy 8 általánossal rendelkező esetében jobb lehetőség a hadsereg,mintha 20-30 évig munkanélkülin lenne.Bocs ,de ebbe nem az van ,hogy annyi ideig tényleg kap munkanélkülit.:))))
Ekrü 2020.05.04. 09:39:21
"Nem azt írtam, hogy magánorvos nem írhat fel receptet, hanem hogy én nem szorulok rájuk. "-Látom ,az felett,hogy a magánorvos is elkéri a TB kártyád elegánsan elsiklottál.:))))
Lehet ,hogy te nem szorulsz rá a receptre,viszont még egy sima antibiotikumot sem adhat ki a gyógyszerész recept nélkül...Ami pedig vényköteles azon bizony van állami támogatás.Nem is kevés...
Ekrü 2020.05.04. 09:42:41
"Mitől lenne jobb? "-Talán neki azért mert így több pénzt tud keresni legálisan.Nekünk adófizetőknek meg azért mert így valamilyen szinten hasznos tagja lesz a társadalomnak.De el tudom fogadni,hogy nálad ezek nem szempontok,inkább az "adjunk pénzt munka nélkül" megoldást részesíted előnybe.
chrisred 2020.05.04. 09:47:53
chrisred 2020.05.04. 09:51:16
chrisred 2020.05.04. 09:53:06
Vagy nem. Egy magán fogorvost egyáltalán nem érdekli, hogy van-e TB kártyád. Ha külföldi vagy, jó pénzért akkor is ellát.
Ekrü 2020.05.04. 09:55:06
midnightcoder2 2020.05.04. 10:00:13
Ez így ebben a formájában nem teljesen igaz, van Pl. egy rakás NATO kötelezettségünk is.
chrisred 2020.05.04. 10:01:27
Kampfer 2020.05.04. 10:01:33
Ha gondolod, szívesen összehozlak néhány ilyen 'egyenruhás ingyenélővel', te kis libsi! Mindenesetre épp kéttonnyányi határon szolgáló 'ingyenélőnek' küldtem át e hozzászólásod linkjét. Ha van arcod és vér a pucádban, akkor szépen fölemeled a popsid az arabjaid és a cigányaid közül és eléjük állsz! ;-) Sanszos, hogy a bokád is lefosnád és csak kegyelemkenyéren tengődnél hátralévő nyomorult kis életedben, balliba!
@Ekrü: Ez egy címeres kis libsi retek. Bár, nem tudom, hogy ha annyi qrvasok pénzt fizetett már a közösbe, akkor miért él még mindig arabok és cigányok között ez a kis balpatkány?
Kamp.
Ekrü 2020.05.04. 10:03:37
"hogy legálisan tartsunk el egy csomó egyenruhás ingyenélőt"-Kétlem,hogy a hadseregben ingyenélők vannak.Szerintem kérdezd meg erről annak a katonának a véleményét aki pld. árvíz idején építi a gátat,vagy ott szolgál már évek óta az ENSZ békefenntartóknál....
"Vagy nem. Egy magán fogorvost egyáltalán nem érdekli, hogy van-e TB kártyád. "-Mindegyik elkéri az első alkalommal és bevezeti a számítógépes nyilvántartásába a számát..A fogorvos is...
"Ha külföldi vagy, jó pénzért akkor is ellát. "-Ha külföldi vagy fizetned kell még az SZTK-ban is,vagy a körzeti orvosnál is.
chrisred 2020.05.04. 10:04:12
új felhasználó 2020.05.04. 10:05:10
A koronavirus legrosszabb Budapesten, ahol Karácsony ... izé, vele biztos nem lehet hiba
Munkanélküliség még a fasorban sincs ahhoz képest amit Gyurcsányék csináltak békeidőben
Az érettségit meg be kéne tiltani, mert Orbán akarja. De ha nem akarná az meg azért lenne mert nem akar tanult iskolavégzett embereket látni. Ő már csak ilyen. Meg olyan. Mindegy, fő hogy bukik
Ekrü 2020.05.04. 10:05:40
chrisred 2020.05.04. 10:07:13
Minek ehhez katonának lenni?
"vagy ott szolgál már évek óta az ENSZ békefenntartóknál."
És semmit nem csinál.
chrisred 2020.05.04. 10:09:34
új felhasználó 2020.05.04. 10:10:38
Ezek még mindig a Lindner Béltól meritenek ihletet. Végül is neki megérte, diszsirhelye van a belgrádi temetőben
Exploiter 2020.05.04. 10:12:07
"Viszont nem kötelessége fenntartani Pista bácsi antikváriumát."
Normál esetben nem, de ha hiszünk benne, hogy itt reális időn belül visszarendeződés várható, akkor de, megéri a likviditási problémát kezelni és megtartani a gazdasági szereplőket. Társadalmi és gazdasági szempontból is ez az olcsóbb és értelmesebb lépés.
"Azért nagyon sok olyan 8 általánossal rendelkező ember van az országban,akiknek talán jobb lenne a hadsereg,mint az ,hogy 20-30 évig munkanélküli segélyen éljenek.nekik is jobb meg nekünk adófizetőknek is jobb."
Mint mondtam, ez nem egy szokásos időszak.
Itt most nem azok vannak bajban, akik képtelenek munkát találni és végezni, itt egyébként dolgozó, termelő, hasznos emberek tömegeiről van szó, akikre az ország békeidőben épül és a jövőben is szeretne épülni.
Egyáltalán nem lehet ugyanazzal a szemmel nézni és nem, ha Jocó meg Pista bá beáll a seregbe parádézni, abból rohadtul nem lesz gdp jövőre sem, az egy negatív tétel hosszú távon, pedig ők korábban pozitív tételek voltak.
Exploiter 2020.05.04. 10:16:13
Amúgy kíváncsi vagyok, mivel foglalkozol, de ha holnap jönne az állam, hogy a továbbiakban a törvény szerint nem foglalkozhatsz vele, mert jön a kozmikus szuperamőba és speciel az XY szektoron élősködik, tehát keress magadnak új életpályát, most azonnal, akkor mennyire örülnél annak, hogy mehetsz innentől a déli határra vaddisznót kergetni.
Ez nem unorthodoxia, ez a valóságtól való végleges elrugaszkodás.
Kampfer 2020.05.04. 10:21:02
Hogy te mit hiszel és mit nem, teljesen mindegy a tényeket illetően.
"Ha valóban közeli ismerőseid lennének, olyan sztorikat hallanál, hogy égnek állna a hajad."
Egyrészt hazudozni a fajtád szokása. Másrészt nem ismerősökről, hanem családtagokról ÉS barátokról beszélek. És igen, pontosan tudom, hogy olyan sztorik mennek ott, amitől égnek áll az ember haja! De ne légy naiv! A te sztorijaidtól is égnek áll egy normális ember haja! És külföldi tulajdonú multinál dolgozván én is olyan sztorikat élek meg, amitől egy értelmes embernek égnek áll a haja! Szóval ez nem újság...
Te arra akartad kihegyezni a sztorit, hogy a honvédekre semmi szükség sincs. Persze attól föl voltál háborodva, amikor azt jelentettük ki, hogy a migrikre és a cigányokra nincs semmi szükség. Azzal bajod volt. Nos, ezért írtam, hogy ha az anyád embernek szült volna, akkor lenne pofád odaállni egy rakat 'egyenruhás ingyenélő' elé és elbrekegnéd a bajod! Persze, hogy nem fogod megtenn. Az a közeg egy magadfajta libsi számára nyilván fölfoghatatlan, de ez nem az ő kritikájuk, hanem a fajtádé. Ha valakire itt nincs szükség és a létezésének nincs értelme, akkor az a fajtádé és a tiéd, bármennyit is fizettél be a közösbe.
Csak még egy kérdés: ha véletlenül kapnál pár kilonewton erejű érvet, ugye akkor se lenne szükséged se kezelésre, se gyógyszerre...? (Költői volt...)
Kamp.
Pal Konstantin 2020.05.04. 10:24:30
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.04. 10:30:53
tatárfejű kutya 2020.05.04. 10:34:02
chrisred 2020.05.04. 10:37:09
Nem, én arra akartam kihegyezni a sztorit, hogy teljesen értelmetlen azért katonai szolgálat felé irányítani valakit, mert elvesztette a munkáját. Ha ez nem volt érthető, akkor máskor alaposabban nézz utána az előzményeknek, mielőtt beleszólsz egy vitába.
Matyika Ápolója 2020.05.04. 10:38:54
Ezek után elég fals ez a lenéző "jaj a magyar kormány, meg a világon minden kormány buta, mert ez csak egy erősebb nátha" hozzáállás. Nem lehetett tudni, hogy mennyire súlyos, és nem opció az, hogy mikor hűtőkamionokban tárolják már a hullákat, akkor vonogatjuk a vállunkat hogy "jó jó de lehetett volna enyhébb is".
Bocs hogy mindig téged talállak meg ezzel, csak egyszer valami fasznak ki kellett keresni egy hozzászólásodat, mert azzal érvelt, hogy "hőőő nem is igaz hogy bárki is százezres halottszámmal riogatott volna", és igaz hogy nem egyedül Te mondtad ezt, de valahogy Téged jegyeztelek meg :D
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.04. 10:39:23
"@fantázia dús nick: semmi, trollkodok vele, ő meg ráugrott"
Ez egy újabb szintje a terelésnek, most már azzal akarod mentegetni a műveletlenségedet, hogy csak trollkodtál. Ez egyre szánalmasabb. A frizurának nevezett bozontod alatt a parányi agyadban a bozon szóról csak egy hajviselet minősítése ugrott be neked, mert életedben nem olvastál a részecskefizikáról. :-))
Matyika Ápolója 2020.05.04. 10:40:54
chrisred 2020.05.04. 10:42:27
Természetesen hazudsz, azt írtam mindig, hogy nekem semmi szükségem migránsokra, azokra Rogánnak és a haverjainak volt szüksége, hogy letelepedési kötvényeket vegyenek.
"Csak még egy kérdés: ha véletlenül kapnál pár kilonewton erejű érvet, ugye akkor se lenne szükséged se kezelésre, se gyógyszerre...?"
Tulajdonképpen úgy fest, hogy cigányokra sincs szükség, mivel te pont úgy viselkedsz a virtuális térben, mint egy kötekedő cigánygyerek a valóságban.
Matyika pszichiátere 2020.05.04. 10:44:27
Matyika guminője 2020.05.04. 10:47:15
Pipas 2020.05.04. 10:47:31
Nem öreg, nem azt mondta. Azt mondta, hogy ha mindenki olyan keveset fizetne bele mint te, akkor megpusztulnánk.
Te kis matekzseni, a frappáns visszavágások nagymestere te. :D
Matyika Ápolója 2020.05.04. 10:48:09
Aprónak tűnő, azonban egyeseket mégiscsak érdekelhető különbség, hogy itt se az orrod nem törik el, se a pénztárcádnak nem kél lába. Szőrszálhasogatásnak tűnhet, tudom, de egyeseknek mégis számít.
chrisred 2020.05.04. 10:50:56
kunzoo 2020.05.04. 10:51:03
Ha van legalább hatórás állása, akkor nem érdemes felmondani. ha csak kétórás, esetleg a fizetés nélküli szabit lengetik be, akkor le kell lépni. Nincsből nem tudsz kaját venni, lakbért fizetni. Ahhoz pénz kell. Pénz nélkül mit sem ér az állás, főleg ha még ha a nyolc órás biztosítási jogviszony sincs meg. Nem is tudom, fizetésnélküli szabin ki állja a TB jogviszony díját. Szerintem a munkavállaló.
Világít a torony 2020.05.04. 10:57:45
Orbán a fideszes parlamenti többségének segítségével máris az egyszemélyi uralom meghosszabbításán dolgozik. Hát kedves agyatlan fidióták, ti tudjátok mibe kevertétek a hazát. Vagyis annyira agyatlanok vagytok, hogy nem is tudjátok.
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.04. 11:01:49
Bаndibacsi34 2020.05.04. 11:03:00
kunzoo 2020.05.04. 11:04:02
Hát de ember! Egyszerűen nincs szükség az eddigi melódra! Lássunk már tovább az orrunknál. Ha Budapesten feloldanák a korlátozásokat, akkor sem lennének turisták. Tehát ez a lefagyás nem csak a magyar korlátozások miatt van így, sőt, itt még viszonylag laza szabályok vannak sok országhoz képest. Tehát jó kérdés, hogy a magyar kormány felelős-e azért mert nem jönnek Budapestre a kínai, japán, angol turisták. A nyár Budapesten uborkaszezon. Őszre várják a koronavírus újabb hullámát, várhatóan újabb korlátozásokkal. Akkor meddig állja a bulinegyedek népének a bérét az állam? Egy évig? Kettő? Lesz egyáltalán valaha még ugyanakkora tömeg? A repülés drágulni fog, nem lehetnek majd olyan zsúfolt járatok mint eddig. Extra ellenőrzések a reptereken. A népek sokáig bizalmatlanok lesznek. A vendéglátásban amúgyis volt egy étterem csődhullám, kissé túltelített lett a piac. Az autóipar is kongatta a vészharangot már a vírus előtt is. Nyilván segíteni kell, de bevétel hiányában hiába a járulékmentesség, előbb utóbb a kifizetett bérnek sem lesz meg a forrása.
Exploiter 2020.05.04. 11:10:53
Azt azért hozzátenném, hogy most megkerestem, mit írtam, egész pontosan itt, mint az egyik első kommentem a témában.
"Exploiter 2020.03.18 23:16:34
@Jóska Pista: most már nem tudod felderíteni. Van otthon 60 ismert fertőzött?
A valóságban a lappangási időt és az enyhe tüneteket figyelembe véve a reális szám Inkább 2-3000 lehet. Holnapra még több.
Abban igazad van, hogy ha megoldható lenne, hogy két hétig mindenki otthon üljön, 7X24, akkor megoldódna. De amíg valamilyen okból mindenkinek ki kell mászkálnia, addig nem fog.
Amit érdemes nézni, a súlyos esetek száma mostanában sokkal kisebb mint az elején.
Úgy indult, hogy 20% komoly, ebből 5% kritikus és 2% meghal. Most a legtöbb helyen 3-5% a komoly és van ahol ezrelékes érték a halálozás.
Kevés az adat, de az tuti, hogy a fertőzésszám a sokszorosa, tehát nem kizárt, hogy az egész ország megfertőződése esetén is megúsznánk pár tízezer halottal. Soknak sok, de ha nem csitul le egy pár héten belül, így is úgy is beszopjuk."
Ez a véleményem nem változott, akkor is a félmegoldások ellen voltam, tehát vagy teljes karantén pár hétig, vagy engedjük el, de a görbelaposítást most is hülyeségnek tartom, mint akkor.
Lásd itt:
"Exploiter 2020.03.20 16:54:39
@felső határ nincs:
Ez egy k. jó kérdés.
Az EU olyan mint a karantén, ha akarod csinálni, akkor rendesen kell, félmegoldások csak rontanak a helyzeten. A mostani EU konkrétan a félmegoldás tankönyvi példája, vagy integrálni kell, vagy fellazítani. De ez így ebben a formában lófasz."
Csak mivel időközben kiderült, hogy nem 3-5, hanem 0.3-0.5%, ezért most már könnyebben mondom, hogy hagyjuk a francba a egészet.
Azt elismerem, hogy komolyabbnak értékeltem a veszélyt, mint most, de sosem álltam a pánik pártján.
Keress mást szerintem, találsz dögivel olyat, aki jobb erre a szerepre, sokan még mindig képtelen elhinni, hogy nincs vége a világnak.
Emmett Brown 2020.05.04. 11:14:21
Arról van szó, hogy egy értelmes Kurzarbeit programmal el lehetne kerülni azt, hogy tömeges munkanélküliség legyen.
Ugyanis az állami meló az csak a munkanélküliségi statot fogja kozmetikázni, de az igazán súlyos következményeit nem tudja kezelni.
Kampfer 2020.05.04. 11:15:21
@chrisred: "Nem, én arra akartam kihegyezni a sztorit, hogy teljesen értelmetlen azért katonai szolgálat felé irányítani valakit, mert elvesztette a munkáját."
Hazudsz, ha ezt akartad volna írni, akkor ezt írod. De nem ezt írtad!
"Ha ez nem volt érthető, akkor máskor alaposabban nézz utána az előzményeknek, mielőtt beleszólsz egy vitába."
Mindig megteszem, most is megtettem. És még ez sem menti a pofátlanságodat!
"Természetesen hazudsz, azt írtam mindig, hogy nekem semmi szükségem migránsokra, azokra Rogánnak és a haverjainak volt szüksége, hogy letelepedési kötvényeket vegyenek."
Természetesen hazudsz, ahogy a fajtád és te is folyamatosan! Még négy éve is bőgtél miattuk a szekán és az akkor még működő egyenlítőn! Továbbá Rogánnak és a haverjainak semmi szükségük ezekre a koszhadékokra, de már évekkel ezelőtt se fogtad föl, te retardált! A letelepedési kötvényes nem szaladgál a drót mellett, hanem igazolja magát, leteszi a pénzt és beutazási és tartózkodási jogot kap öt évre. Akik miatt te bőgtél, azok nem ezek, kisautó!
"Tulajdonképpen úgy fest, hogy cigányokra sincs szükség, mivel te pont úgy viselkedsz a virtuális térben, mint egy kötekedő cigánygyerek a valóságban."
Egy fajtádbélitől nem meglepő ez az ostoba csúsztatás és/vagy hazudozás. Tudod, a haverjaid, az igazi semmirevaló cigányok ok nélkül vagy poénból is agyonvernek, kifosztanak, kinyírnak. Én annyit ajánlottam föl neked, hogy ha már ekkora pofád van a semmire, akkor ugyan álljál már oda az általad leszóltak elé és védd meg a koszos kis hazugságaidat, illetve ha esetleg kapsz érte két-három pofont (amit nyilván nem bírnál állva), akkor viseld is el! Hogy ez a fajtád és a te számodra cigánytempó, ez ismét csak a te szegénységi bizonyítványod és persze a fajtádé is!
"Akkor biztosan bennem lehet a hiba, mert bár még senki sem törte be az orromat, mégis undorodom azoktól, akik így beszélnek másokkal."
Hidd el, az értelmes és normális emberek pedig tőled és a fajtádtól undorodnak! Hosszú évek óta bizonyítod itt is, hogy egy igazi szarember vagy. Tökmindegy, hogy anyád szült-e annak, vagy azzá lettél.
Kamp.
Exploiter 2020.05.04. 11:20:46
Ebben nem értek egyet.
Idén még akadozni fog a dolog, mert az egész emberiséget sikerült behúzni a teljes pánikba, aki meg kimarad belőle, annak az anyagai lehetőségei lesznek korlátozottak.
Nem mondom, hogy a magyar kormány hibája, ez leginkább elsősorban a média hibája, másodsorban pedig a vezető hatalmak politikai gárdájáé.
Én tervezek idén nyaralni, ha a hülye országok hajlandók végre kinyitni majd.
Szerintem sokan vannak ezzel így.
A budget repülőtársaságok tényleg lehet, hogy elvesztik végleg (vagy legalább pár évre) a pozíciójukat, de más helyzet, hogy egy szektor tisztul és alkalmazkodik a helyzethez, aztán szép lassan átterelődik a tőke máshova, vagy az, hogy konkrétan százával lehetetlenülnek el komplett iparágak egyik napról a másikra, de amúgy látszik, hogy lesz még szükség rájuk.
A turizmus nagyon kézzel fogható, de van még elég sok példa. A kedvencem pl: színházak.
Mikor ül be megint majd ezer ember egy előadásra? Akkor most hagyjuk az egészet csődbe menni, vagy küldjük el a hadseregbe a táncoslányokat?
Emmett Brown 2020.05.04. 11:28:40
új felhasználó 2020.05.04. 11:29:08
Még szerencse, hogy Karácsony tudja a módját hogy kell egyszemélyileg felvirágoztatni Budapestet. Felszántjuk a Nagykörutat, oszt virágot ültetünk bele
chrisred 2020.05.04. 11:33:25
Tudom, hogy számodra a legegyszerűbb szövegek értelmezése is jelentős kihívást jelent, de rajtad kívül mindenki tisztában van azzal, hogy erre reagáltam, amikor az egyenruhás ingyenélőkről írtam:
"Azért nagyon sok olyan 8 általánossal rendelkező ember van az országban,akiknek talán jobb lenne a hadsereg,mint az ,hogy 20-30 évig munkanélküli segélyen éljenek.nekik is jobb meg nekünk adófizetőknek is jobb."
Ha te úgy gondolod, hogy az ismerőseid, ha nem lenne hadsereg, 20-30 évig élnének munkanélküli segélyen, akkor oké. De akkor te állj a pofonjaik elé.
kunzoo 2020.05.04. 11:38:06
Színészkedni akkor sem felejt el ha a hadseregben van, akkor sem ha otthon ül és nem csinál semmit. Hogy a példádnál maradjunk. Jó kérdés amit írsz, az a kérdés hol a támogatás határa. Hiszen sok szektorban súlyos munkaerőhiány van, az is elvi kérdés lehet, meddig támogassanak munkaerőfelesleget, amíg máshol hiány van.
Az is jó kérdés, amit ma alap dolognak gondolunk (nyaralás, szórakozás) az a jövőben is annak kell lennie. Az emberiség megvolt pár ezer évig anélkül hogy Madeirára vagy a Bali szigetre menjen nyaralni, kicsit vicces hogy a két évtizedre visszatekintő globális tömegturizmus ennyire kirántja az alapot az ott évezredek óta élő lakosság alól. Olyan ez mint a Balatonon a szőlő. A piár megy hogy a települések szerves része a szőlészkedés, borászkodás miközben helyben lakók elvétve dolgoznak benne. Mindenki elment füvet nyírni meg mosogatni, most aztán nincs is meló. A szőlőben meg vendégmunkások dolgoznak.
Kampfer 2020.05.04. 11:44:08
@chrisred: "Tudom, hogy számodra a legegyszerűbb szövegek értelmezése is jelentős kihívást jelent..."
Dehogy tudod, te kis szarházi! Csak vagdalkozol. Szövegértésről olvasni tőled már önmagában is egy röhej!
Ezt írtad: "Azért akarod, hogy legálisan tartsunk el egy csomó egyenruhás ingyenélőt..."
Majd ezt: "És semmit nem csinál."
Nem kell a süket dumád, te rohadék!
"Ha te úgy gondolod, hogy az ismerőseid, ha nem lenne hadsereg, 20-30 évig élnének munkanélküli segélyen, akkor oké."
Egy hetet sem voltak segélyen soha! Nem az utcádban laknak, te libsi patkány!
"De akkor te állj a pofonjaik elé."
Nekem a cigányaid adták és nem pofonokat! És nem elölről kaptam... És nem egytől. Te aljadék féreg!
Kamp.
Kampfer 2020.05.04. 11:46:23
Emmett Brown 2020.05.04. 11:52:18
Szvatopluk legalább örökbe kapta a lovat. Mi csak kölcsönbe.
Exploiter 2020.05.04. 11:52:43
Aki eddig ment Balira, az most is fog.
Itt ami változhat az az, hogy ami egyébként az európai kulturális integrációnak jót tett, az olcsó egy-két órás repjegyek Európán belül, na az szűnik meg.
Azt adom, hogy pár száz kilométerre lehet vonattal is menni, meg kocsival, de ez fájni fog, nagyon sok mindenkinek.
Olaszországban konkrétan tényleg az államcsőddel kalkulálnak idén. A Görögök meg majd a nyári szezon után állnak be a sorba gondolom.
És akkor ott van még Spanyolország, Portugália, stb.
Az lehet, hogy nem volt jó irány, hogy egyes európai országok ilyen szinten a turizmusra építették a gazdaságukat, de azért ha komolyan gondolja bárki ezt az EU-dolgot, akkor ezzel valami baszni kell.
De itthon se jó mondás, hogy aki a fejlődő turizmusra építette az üzletét, az így járt.
Mondanom sem kell, hogy nem csak a hoteltulajdonos bukja az ingatlanban álló milliárdjait, meg a recepciós, szobalány mehet vissza kekszet kapálni ott, ahol a környéken nincs más alternatíva.
De a turista pénzt is hozott a helyi boltokba, helyi szolgáltatásoknak, múzeumoknak, anyámkínjának.
Ezt nagyon nehéz menteni, de ha elengedjük, akkor teljes régiókról mondunk le itthon is.
Emmett Brown 2020.05.04. 11:53:43
kunzoo 2020.05.04. 11:55:32
Mivel az már biztos hogy idén nem lesz kereskedelmi forgalomban kapható oltás, ez nem hipotézis hanem tény. A világ több országában terjed a fertőzés (dél amerika, afrika) Szingapúrban, Japánban újra terjed, ezért visszajön szépen. Mint most több helyen Kínában is. Csak addig csökken az esetszám amíg karantén van. A lazítással törvényszerűen nő az esetszám. Ezzel szembesülnek a németek is. Ennyit a hipotézisről.
A turizmusnak ez betesz. A repülőket úgy engedik menni hogy nincs eladva a középső üléssor. Drágul a jegy. Egy darabig ellensúlyozza az olcsó kerozin, viszont a sok repülő forgalomba visszahelyezése drága buli lehet. Szóval kevesebben jönnének, azok sem biztos hogy jöhetnek, és ezt drágábban tehetik meg.
Emmett Brown 2020.05.04. 12:01:14
Elég nagy a szórás, a fullproli legénybúcsús kocsmáktól a fine dining helyekig.
kunzoo 2020.05.04. 12:10:50
Mondtam, a négyórás meg a kétórás foglalkoztatás is rossz bolt. Nem jön össze a szolgálati idő. Ha nem kap feketén vagy valahogy máshogy bérkiegészítést, anyagilag is rosszabbul jár. Ha csak alkalmilag van munkája akkor a járadék mellett alkalmi munkavállalással megteheti legálisan! egy hónapban csinálhat 15 napot! A járadék mellett! Persze akinek nincs szolgálati ideje az nem. Amit írtam annak út ahol összejön a 90 naphoz szükséges szolgálati idő, de nincs annyi hogy végkielégítés járjon neki. Ott járadék szempontjából teljesen mindegy hogy ki mond fel, ráadásul a járadék ideje alatt 8 órás idővel számolják a jogviszonyt. Akár a volt munkahelyedre is visszamehetsz alkalmi munkavállalóival, főleg ha csak egy egy napról van szó. Pl étterem szombatonként ételt szállít ki, máskor zárva van. Anyagilag sokkal jobban jársz mintha csak szombati munkával vagy állományban 2 órás bejelentéssel. Kapod a járadékot, ami majdnem annyi mint a nettó béred volt, plusz pénzt kapsz az alkalmi foglalkoztatásból plusz 8 órás jogviszonyod van.
Ez ennél szájbarágósabban nem megy.
kunzoo 2020.05.04. 12:16:08
Na ugye most szépen kiderült hogy az elején is sumákoltak a kínaiak, tehát ezt fenntartásokkal kezeli mindenki. Nemrég volt hír hogy nem Vuhant, hanem Hujpej tartományt karanténozták. Beutazási korlátozás van kínában a külföldiekkel szemben pont emiatt a másodlagos visszafertőzés miatt. Szóval zárva vannak, külföldi turista nem mehet. Pont erről beszéltem. Külföldi turista nuku.
kunzoo 2020.05.04. 12:19:31
Ja meg azért tagadja meg a WHO vizsgálatát (pedig ők nagyon nyalták a kínaiak seggét) mert ott minden olyan fasza és átlátható.
Emmett Brown 2020.05.04. 12:25:24
most helyettesítsd be Kínát és a WHO-t Magyarországgal és mondjuk az OLAF-fal
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.04. 12:25:53
kunzoo 2020.05.04. 12:29:25
Értem, de most a járványról van szó. Nem lesz attól Kínában több vagy kevesebb beteg.
Felőlem jöhetne az OLAF, nyomja fel akit kell.
Emmett Brown 2020.05.04. 12:33:50
Kampfer 2020.05.04. 12:38:04
Fogd már föl, hogy nem AZOKRÓL volt szó, hanem a drót mellett settenkedő kis koszhadék parazitákról. Azoktól egy fillért nem látsz, cseszdmeg! Amelyik pedig kötvényt vett, annak a papír kellett a 'zunijón' belüli mozgáshoz, ergo fizikailag itt sem volt az országban. Vagyis fenyegetést sem túl sokat jelentett.
"Szvatopluk legalább örökbe kapta a lovat. Mi csak kölcsönbe."
Ő lovat kapott. Nekünk legalább van még legelőnk.
"ukrán és orosz maffiózókkal speciel pont tele volt a sajtó az egyszerűsített honosítás kapcsán."
Melyik sajtó? A 444 és a 'zátévé'? Nyilván a 'független' sajtóra gondoltál, ugye?
@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "A legszebb álmom hogy megdugom Ariana Grandét..."
Legalább álmodozni képes vagy még róla, te kis fostos! Hát álmodozzál... :-)
"...az hogy téged megleckéztetlek, az utolsók egyike volt a sorban."
Anyukádat, kis vérfertőzött patkány! Anyukádat...
"Ez utóbbi sem valósult meg, mert miután kihívtál az Örsre, elmenekültél az IKEA-ba amikor megérkeztem."
Hívott téged a telivágott jó qrvaanyád, te szarevő dagadtpatkány! Te ugattál bele egy másik barommal folytatott vitámba akkor is, ahogy első alkalommal még '15-ben! Közöd nem volt se a témához, se hozzám! Mellesleg, továbbra is azt mondom: dögölj kínhalált, te kis 'g(r)eczi'! Akkor is ott voltam, költöttél egy mesét, költs egy újabbat az 'arianagrande' helyett, te kis alkalmatlan féreg!
Baszódjanyáddal!
Kamp.
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.04. 12:42:51
Kampfer 2020.05.04. 12:45:01
Túlértékeled magad és a meséid, te kis abortuszmaradék...! Anyád elhitette veled, hogy különleges vagy, mi? Te kis szerencsétlen mutáció...
Kamp.
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.04. 12:48:10
kunzoo 2020.05.04. 12:52:01
Kínában a rendőrök vitték el azt az orvost aki rájött hogy járvány van. Tehát arra reagáltam hogy a kínai hatóságok tájékoztatását ennek tudatában kell kezelni. A WHO ráadásul védte őket, nagyon nehezen akaródzott nekik kimondani a világjárvány szót. Erre tőlük tagadják meg a vizsgálat lehetőségét.
Emmett Brown 2020.05.04. 13:03:25
Hol élsz, ha azt gondolod, hogy a honosítás körüli anomáliákról tudósítana a köz/lakájmédia?
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.04. 13:04:08
Emmett Brown 2020.05.04. 13:06:07
Exploiter 2020.05.04. 13:12:56
Azt hozzá se teszem, hogy míg mondjuk Wuhan-Peking, meg egyéb nagyvárosok viszonylatában milliók repkednek meg közlekednek, valahogy a szaros kis sárgáknak sikerült úgy lezavarniuk ezt az egészet, hogy konkrétan egyetlen egy soktízmilliós nagyvárosukban se lett komoly fertőzés, ellenben valahogy véletlenül sikerült az egész világba szétteríteni ezt a szart,
Kár, hogy van atomfegyverük, Trump bá biztos megszórta volna már őket icbm-mel, ezúttal amúgy teljesen jogosan.
apro_marosan_petergabor 2020.05.04. 13:16:27
A munkanélküliséget gyakorlatilag felszámolta a FIDESZ-KDNP kormány. Most, a járvány miatt lesznek munkanélküliek. A polgári kormány megígérte, mindenkinek kínál munkát.
A társadalomban a fennmaradás, haaldás záloga a munka. A dolgozók tartják el azokat akik valamely okból nem tudnak dolgozni (pl. nyugdíjasok, betegek,gyereknevelő szülőnek, éppen munkanélküliek stb.)
Ez bizonyos korlátokkal jár. Emellett a munka tartást ad az embereknek, kapcsolódást a társadalomhoz, közös célokat.
Úgy tűnik, a posztíró mindezzel nincsen tisztában, vagy nem akarja elfogadni.
Kampfer 2020.05.04. 13:21:28
Mit kompenzálsz, kicsirigó...? Vert az apád, hogy ennyire meg vagy makkanva...? Erősebb? Nyomorék kis ikeás békatologató buzi vagy te, nem erős...!
Legközelebb gondolkodj mielőtt nagy a szád!
Nagy büdös pofád az neked van, csikócigány! Évek óta belepofázol mindenbe, amihez közöd nincs, te kis baszottagyú! Akkor is, első alkalommal is ezt csináltad, azóta is ezt csinálod, te kis szarevő. Tőled...? Te kis ganajtúró... Túlértékeled magad, mondtam már, szarok rá, mit és kinek akarsz bizonyítani. Egy szarember vagy, a qrvaanyád is annak szült. Ez van, élj a tudattal, te kis senki! :-)
Kamp.
Emmett Brown 2020.05.04. 13:24:05
A probléma azzal van, hogy fontosabb cél lenne a meglévő munkahelyek megőrzése, mint a majdani munkahelyek kínálata az állam által. Az ugyanis csak a munkanélküliségi statisztikát fogja kozmetikázni, de a munkanélküliség valós következményeit nem.
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.04. 13:24:10
Kampfer 2020.05.04. 13:25:35
Már ezerszer kitárgyaltuk azzal a retardálttal is, de akkor veled is megosztom, amin akkor a vita ment. Lehet, hogy ez a 'fehérgalléros' migri a pénzünkbe került, de nem az életünkbe, egészségünkbe, a nyugalmunkba, a közrendbe és a közegészségügybe, mint amibe a drótnál settenkedő kispatkányok kerültek volna! És ez a nem mindegy. Továbbá azt ne feledd, hogy ezek a 'fehérgallérosok' akkor ('12-'14 között) valutát kölcsönöztek az országnak, amikor sok egyéb forrás elapadt, a befektetők egy döntő része sem, illetve mindazok sem, akik politikai nyomásgyakorlásra használták ki a helyzetet. Ez aztán '16 után változott, azután nyilván a lenyúlás volt már a fő cél. Ez is evidens.
Kamp.
Kampfer 2020.05.04. 13:28:18
Kamp.
-IGNORE-
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.04. 13:32:48
Emmett Brown 2020.05.04. 13:45:16
Azt meg, hogy pénzbe kerültek, de bajt nem okoztak azt hadd ne fogadjam már ujjongva. Hiszen ingyen sem okoztak volna semmilyen gondot.
Nem rémlik, hogy a honosítási ügyek miatt az ezt lehozó sajtótermékeket helyreigazításra kötelezték volna. pedig ha hazudtak, akkor az pont az a fajta ziccer, amit a Fidesz nem szokott kihagyni.
kéki béla 2020.05.04. 14:17:58
midnightcoder2 2020.05.04. 14:18:24
Itt Európában kb. pont akkor tudtuk hogy baj van, amikor a kicsi kínaiak. Amikor ők lezárták Vuhan-t mi is elkezdhettünk volna lépni a dologgal kapcsolatban pont ugyanúgy ahogy a kicsi kínaiak tették. Nekik sincs varázspálca a kezükben, de még gyógyszerük sem volt rá.
Nem beszélve az agyhalott Trump bácsiról aki még akkor is nagy mellénnyel jelentette ki hogy ez csak egy kis influenza amikor már Európában már csak a svédek hitték ezt. Aztán, miután nem csináltak semmit és emiatt elkezdtek hullani az usákok mint a legyek, azonnal jött Trump bácsi, hogy a kínaiak a bűnösök. Az, hogy ő hülye lenne fel sem merült...
Másrészt amúgy én azt is el tudom képzelni, hogy Trump bácsi tényleg nem hülye, és ez az egész szorgos kezű amcsi titkosügynökök keze munkája. Elvégre ezzel több legyet üt egy csapásra: gazdasági szempontból sokkal jobb lesz a korfa az USA-ban. Másrészt üt egy jó nagyot a globalizált gazdaságon, első sorban Kínán. És ez az egész annyira nem is állna távol az amcsi politikusok lelkivilágától.
Exploiter 2020.05.04. 14:32:11
www.npr.org/sections/goatsandsoda/2020/04/15/835011346/a-timeline-of-coronavirus-comments-from-president-trump-and-who?t=1588594887547
Ebben van egy elég jó kis leírás dátumokkal.
Szóval továbbra is kérdés, hogy a belföldi közlekedést figyelembe véve hogy lehetséges mindez.
Mert nem jön ki a lépés.
konrada 2020.05.04. 14:42:49
...de azt valakinek ki is kell fizetni.
...és aki igazán dolgozni akar (és nem azt várja, hogy majd vezérigazgatói állást kínálnak fel neki, és addig a pár évig meg fizessék addigi bérét segélyként;), azok - igaz sokszor lemondások, átértékelések árán - általában el is tudnak helyezkedni 3 hónap alatt...
...viszont ez M agyarország: nagyon sokan - vállalkozók és munkavállalók - egyaránt úgy szocializálódtak, hogy a munkanélküli segély nekik szóló ajándékpénz, amit ki kell teljes mértékben használni: így ameddig az tart, addig lehet mellette extrapénzért feketén dolgozni, dolgoztatni.
Azaz ha hosszabb ideig fizetik, úgy addig lesznek azon, illetve munkaadóként úgy küldi emberét munkanélkülire, és foglalkoztatja vissza.
...és hogy ez mennyire agyarország? Még meg sem jelent jóformán a kurtamunka, de már azon okoskodnak a vállalkozók, hogyan lehet papíron kevesebb /fő munkaidőt elszámolni, hogy a munka is meglegyen, de azt a pénzt is el tudják rakni...
élhetetlen 2020.05.04. 14:50:05
élhetetlen 2020.05.04. 15:03:24
apro_marosan_petergabor 2020.05.04. 15:20:33
élhetetlen 2020.05.04. 15:32:18
Világít a torony 2020.05.04. 15:42:54
Világít a torony 2020.05.04. 15:45:52
élhetetlen 2020.05.04. 15:51:30
élhetetlen 2020.05.04. 16:39:12
konrada 2020.05.04. 16:40:50
A válasz egyszerű: ha 9 hónapig nem talál munkát magának, akkor addig foglalja le magát akár előadóként is, ne otthon akarja a munkanélküli pótlékból várni a sültgalambot...
élhetetlen 2020.05.04. 16:52:01
új felhasználó 2020.05.04. 16:53:46
"Karácsony nem jószántából üli egyedül az üléstermet. Törvény kötelezi rá."
Ja értelek. Ha nem volna törvény akkor hazamehetne, és nem a városházán kéne gombfocizni
nemecsekerno_007 2020.05.04. 17:07:15
nemecsekerno_007 2020.05.04. 17:12:41
- 8 éve vagyok vállalkozó
- sose kaptam munkanélküli segélyt
Egyébb hülye kérdés Papagáj?!
Az újabb 2/3 visz téged a sírba. Megéri?!? Vagy már élni se lesz érdemes ha megint a Patás a miniszterelnök?!?
Kampfer 2020.05.04. 17:26:20
És ezt a faszságodat nyilván konkrétumokkal, nevekkel, ítéletekkel és számokkal is tudod bizonyítani, ugye, te büdös libsi brendelpatkány!?
@élhetetlen: "Az, hogy a kéttonnányi határon szolgáló bármelyike erősebb akár @chrisred: -nél is, és le tudná verni, az milyen gazdasági hasznot jelent?"
Nagyjából nincs gazdasági hatása, ha csak annyi nem, hogy azt a gyógyszerekre nagyon nem költő kis büdös libsi patkányt hónapokig kellene foltozni (nyilván közpénzen) a balesetiben... A lényeg ebben a kérdésben nem ez, hanem az, hogy velük szemben, őket degradálóan vádaskodva nyilvánult meg ez a büdös kis patkány.
Kamp.
Világít a torony 2020.05.04. 17:49:11
Kampfer 2020.05.04. 18:09:57
Tehát te pontosan tudod, hogy a miliónyi migripatkány közül mennyi volt bűnöző, terrorista, háborús bűnös és egyéb hasonló semmirekellő? Mert ha csak a merénylőket, a letartóztatott és ítéletre váró migriket és a késelőket összeszámolod, az is többtucat. Nem tudom, mennyi volt köztük kötvényes, te kis g(r)eczi??? A fertőző migrikről pedig leszel szíves a görögöknek előadást tartani, te büdös kis patkány!
Szívből remélem, hogy a meszesgödör alján rohadó hulládra ittas nácik fognak hugyozni hetekig, te rohadék! Dögölj kínhalált, ratyimatyi! ;-) Qrvaanyád, te szar...!
Kamp.
-IGNORE-
kéki béla 2020.05.04. 18:40:51
Emmett Brown 2020.05.04. 18:41:39
kéki béla 2020.05.04. 18:43:20
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.04. 18:55:28
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.04. 18:56:24
új felhasználó 2020.05.04. 19:37:11
Toronymagasak vagytok Karácsonnyal együtt. Hozzátok legfeljebb csak Kunhalmi Ági fogható.
Fojtassátok tovább!
élhetetlen 2020.05.04. 19:44:57
élhetetlen 2020.05.04. 20:09:01
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.04. 20:35:01
kunzoo 2020.05.04. 20:49:34
Ja de turizmus sem! Vagy ez, vagy az. Ezért mondtam hogy csődbe mennek Budapesten a vendéglátóhelyek, ez van.
nemecsekerno_007 2020.05.04. 21:05:18
nemecsekerno_007 2020.05.04. 21:08:08
nemecsekerno_007 2020.05.04. 21:09:00
Kampfer 2020.05.04. 21:22:13
@Emmett Brown: Ha számodra azok 'érvek', amiket az az elmebeteg a netre szokott hányni, akkor mindig csak így fussunk! O.m.g.!
@élhetetlen: "Ez lenne a gazdasági haszon, amit a szuper katonák hoznának, ha szétvernék, azt aki csúnyát mondott róluk? Így gondolod? Érdekes gondolat menet."
Egyrészt: a gondolatmenetet én helyesen, magyarul egyben írnám le.
Másrészt: így kezdtem a válaszom:
"Nagyjából nincs gazdasági hatása..."
Örülök, ha 'átment' a lényeg!
Kamp.
Emmett Brown 2020.05.04. 21:39:03
Viszont az állításod, hogy 12-14 környéken nem volt devizaforrás az meg lett döntve (2db 3 mrdos dollárkötvény által), tehát marad a mutyi mint fő cél. A haza konkrét árusítása által. Ezt szerinted védeni kell?
élhetetlen 2020.05.04. 22:24:00
Világít a torony 2020.05.04. 23:13:00
Kampfer 2020.05.05. 06:52:41
Mint általában. Dob egy linket a semmire, vagy valamely részállítás (állítólagos) igazolására és folytatja az agymenést... Egy betegbogár, nem egyszer és nem csak jómagam került már vitába azzal az agyamputált kóros elmével.
"Viszont az állításod, hogy 12-14 környéken nem volt devizaforrás az meg lett döntve (2db 3 mrdos dollárkötvény által)..."
Feltételezem te sem vagy költségvetési szakember, ahogy én sem. Azt sem tudom, hogy az a kötvénykibocsátás a devizaigények mekkora részét fedezte. Emlékeim szerint akkoriban kellett elkezdeni törleszteni a 2008-as hiteleket is.
De hogy megnyugtassalak végre, sosem állítottam, hogy nem nyúlnak le belőle.
"...tehát marad a mutyi mint fő cél."
Hogy az egyetlen fő cél volt-e, ezt nem tudom. Nem zárom ki, de nem is állítom.
"A haza konkrét árusítása által."
Ebben továbbra sincs párja a ballibáknak, vagyis a mai ellenzék döntő részének!
"Ezt szerinted védeni kell?"
Maradjunk annyiban, hogy nem tudom annyira gyűlölni a korrupciót, amennyire gyűlölöm a mai ellenzék majdnem teljes egészét az elsőtől az utolsóig. Ha szerinted ez 'védelem', akkor legyen az. Nem gyűlölöm annyira az orbáni arroganciát sem, mint a szociáldemokráciát, a liberalizmust és ezt az erőltetett, álszent 'pc' és 'ajrópéer' gondolatvilágot. Talán ez így világos.
És még egy gondolat kifejezetten neked:
A 'vereskrisszel' folytatott vitámban nem a kötvényesekről volt szó, hanem a migrikről. Hogy a kötvényeseket ki és hogyan keverte bele a vita témájába, az már egy másik kérdés, de a vita témája nem ez volt.
@élhetetlen: "Én meg egybeírnám, az egyben írnámot."
Akkor elcsesznéd. Mert az 'egybeírjuk' az valóban úgy helyes. Ellenben az 'egybeN írnám' az pedig az így helyes. Erről ennyit.
"de én azt kérdeztem, hogy az egyébként erős, képzett, katonáknak mi a haszna, azon kívül..."
Ha neked magyarázni kell, hogy mi a haszna egy képzett és bevethető katonának (alakulatnak, haderőnek), akkor azon én nem tudok segíteni, ez a te szegénységi bizonyítványod. Társadalmi, politikai haszna elvitathatatlan, a katonai haszna leginkább az egyensúly fenntartása. Gazdasági haszna pedig az egyensúlyi helyzet adta gazdasági-politikai légkör, ami egy gazdasági működés és fejlődés egyik alapja.
"...és amihez hozzászóltam, amit érvként hoztál fel, hogy egy gyalogot le tudnának verni."
Ajánlott irodalom az előzmények, melyben a tag gyalázta az egyenruhások állományát úgy általában. Erről szólt a komment, hogy ha eléjük kellene állnia, jó eséllyel lefosná a bokáját, illetve sanszos, hogy a(z egyébként jogosan kijáró) pofonját nem bírná állva. Ez volt a hozzászólás lényege, értem én, hogy ebbe kívántál beleállni, a gazdasági hatásra utalva... Talán így már számodra is világos. Vagy nem...
"És, mivel azt látom, hogy nem úriember stílusban érvelsz..."
Léteznek, akik ennyit, vagy ennyit sem érdemelnek. Igen, köztetek is rengetegen vannak.
"megkérlek, hogy kímélj meg a “gyengeelméjű kis hülyegyerek”, vagy “baszottagyú”, vagy “szarevő”, érveidtől..."
Ez egyedül tőled függ.
"...és légy szíves, az anyámat se emlegesd, nem vagy méltó rá."
Ezt nem te döntöd el. Ne értékeld túl magad!
Kamp.
chrisred 2020.05.05. 07:32:55
apro_marosan_petergabor 2020.05.05. 07:57:55
Kampfer 2020.05.05. 08:02:37
Egy igazi gerinctelen, mocskos kis szarházi vagy, ahogy már évek óta! Mindig ezt csinálod és sokakkal. Leírod a vállalhatatlan szemét hülyeségeid, majd a másikat próbálod meg vádolni. Ahogy azt tetted anno az egyenlítőn, a szekán, a jogászon és még tucat más blogon is! Egy undorító szarember vagy. És igen, néhány katona is biztos szívesen várná a véleményed közvetlenül tőled! Te patkány...
Kamp.
chrisred 2020.05.05. 08:32:31
Az idézeted: 'Ezt írtad: "Azért akarod, hogy legálisan tartsunk el egy csomó egyenruhás ingyenélőt..." '
Az a szöveg, amiből kiemelted: "Nagyon belezavarodtál ebbe a legális pénzkeresés/pénzkeresés munka nélkül Bermuda háromszögbe. Azért akarod, hogy legálisan tartsunk el egy csomó egyenruhás ingyenélőt, hogy a kormány alacsonyan tarthassa a munkanélküli ellátás időtartamát?"
És a másik: 'Majd ezt: "És semmit nem csinál." '
Az eredeti szövegkörnyezetet:
' "vagy ott szolgál már évek óta az ENSZ békefenntartóknál."
És semmit nem csinál.'
Nagyjából leírtad, amit erről a stílusról gondolok, és hogy még virtuálisan is mások háta mögé bújsz, az mutatja meg a jellemed igazi mélységeit.
Kampfer 2020.05.05. 08:55:10
Vagyis a szövegkörnyezettel akartad magyarázni a közönséges kis 'egyenruhásozásodat'. Tehát ha egyenruhába bújik, akkor ingyenélő. És ha békefenntartóként szolgál, akkor nem csinál semmit. Mert a dumád ezt jelenti. Hiszen számodra ha egyenruhát ölt, máris ingyenélő (ez korrelál azzal, amit még '15-ben írtál az egyenruhásokról, illetve amit '16-ban írtál akkor, amikor a határon szoláltak és a szarházi vadai is ki volt rájuk akadva). Ez mit sem változott azóta. És még te ugatsz mélységekről, te mocskos féreg??? Tényleg megváltás volna a magyarságnak a kínhalálod, te utolsó rohadék!
Ezt írtad le:
"Azért akarod, hogy legálisan tartsunk el egy csomó egyenruhás ingyenélőt, hogy a kormány alacsonyan tarthassa a munkanélküli ellátás időtartamát?"
És ez számodra mit jelent? Megjegyzem, ha a munkaerőpiacról kiszorultak közül valakik egyenruhát öltenek, akkor az nyilván csökkenti a munkanélküliséget, s mit adhat az Isten, akár még hasznos is lehet egyenruhásként. De nem... Szerinted (hiszen már évekkel ezelőtt is ezt sugalltad) az egyenruhás az ingyenél és nem csinál semmit. Na, ezért nyugodtan életszerű és igazságos volna téged odabaszni közéjük, hogy ha nem is egy jogos pofont, de legalább pár nap szolgálatot lenyomjál, már, ha alkalmas vagy egyáltalán bármire, te haszontalan libsi patkány!
Ha a családod is rád ütött, akkor értük se kár, te undorító büdös féreg!
Kamp.
Emmett Brown 2020.05.05. 09:09:05
Matyi nyilván nagyott mondott (főleg a kötvényes hozza a koronavírust duma a megalol), de ettől még igaz marad, hogy a 2/3 bebetonozása a tömeges állampolgárság kiterjesztésével bizony EUs papírokhoz jutatott jópár orosz/ukrán maffiózót. Erről volt egy csomó cikk, nyilván kormányoldalon ez nem jelenhetett meg.
chrisred 2020.05.05. 09:10:46
Azt írtam, hogy kitolás volt őket kiképzetlenül, embertelen körülmények között kivezényelni a határra, azt a munkát csak professzionális idegenrendészek tudnák ellátni, a legkorszerűbb technikai háttértámogatással. Természetesen akkor sem értettél belőle egy szót sem, ugyanúgy csak a saját hányásodban fetrengtél, mint most.
Hiába próbálod magad kimagyarázni ilyen idétlen "s mit adhat az Isten, akár még hasznos is lehet egyenruhásként" gondolatokkal, katonának lenni az egy szakma, hivatás, ha mástól nem, a haverjaidtól megtudhatnád, ha neked még nem jutott el az agyadig. Arra olyan ember kell, aki alkalmas rá. Nyugodt lehetsz, nyomtam szolgálatot éppen eleget, tudom, milyen az kényszerből ingyenélő egyenruhásnak lenni, nem csak a magam mocsarából eregetem a szót ismeretlen dolgokról, mint te.
Kampfer 2020.05.05. 09:40:27
Hazudsz! Épp nem erről szólt a vita, amikor anno '15-ben beleugattál! Akkor egy kényszerhelyzet volt, amit prompt meg kellett oldani. És hazudsz, akkor is hazudtál, ez is leírtam én is és többen mások is neked! A határőrizetet akkor ellátó katonák minimum alapkiképzésen és objektumvédelemre történő kiképzésen átestek. Többek közülük hasonló szolgálatot is elláttak. A körülmények akkor érthetően szarok voltak. Nem volt műveleti út, kiépített körletek és nem volt még kiépített kétsoros kerítés sem. Most van.
"...azt a munkát csak professzionális idegenrendészek tudnák ellátni, a legkorszerűbb technikai háttértámogatással."
Ez is hazugság! A kerítésen átszökdösni, sunnyogni próbáló koszhadékokat kezelni nem kell idegenrendésznek lenni, te féleszű! Ahhoz KATONA vagy RENDŐR kell, aki tudja, hogyan kezeljen le ellenálló, sunnyogó veszélyes migiket! Ehhez nem kell idegenrendészeti képzés! Az tudod, hogy hová szükséges, te agyhalott? A TRANZITBA, ahová LEGÁLISAN mászik be a buckalakó és nem a dróton keresztül! Szerinted a kerítés mellett csak idegenrendészeti jogból képzett diplomázott ügyintézők szolgálhatnának??? Te simán hülye vagy...!
A technikai háttér tekintetében igazad van. Azt most is fejleszteni kellene, ahogy a határzárat is. Ezt aláírom.
"Természetesen akkor sem értettél belőle egy szót sem..."
Látnivaló, hogy te nem vagy képben, hogy hol van szükség katonákra és hol van szükség képzett idegenrendészekre! És még te ugatsz hozzánemértésről?
"...ugyanúgy csak a saját hányásodban fetrengtél, mint most."
És mégsem én élek büdös cigányok és bugris arabok között, te ótvaros patkány!
"...katonának lenni az egy szakma, hivatás..."
Hm... Mennyire másként hangzik, mint az 'egyenruhás ingyenélők' dumád!
"...ha mástól nem, a haverjaidtól megtudhatnád, ha neked még nem jutott el az agyadig."
Nos, sokkal hamarabb és sokkal inkább itt volt és van a tudatomban, mint neked, te tetves rohadék! Nem 'haverok', hanem családtagok és BARÁTOK! Ha egyáltalán a fajtádnak mond valamit ez a szó! Persze, aki cigányok közt él, annak csak 'haverjai' lehetnek. Igaz, 'more'??? Qrvaanyádat!
"Arra olyan ember kell, aki alkalmas rá."
Jó reggelt kívánok! Tehát akkor 'egyenruhás ingyenélő' csak az arra alkalmas ember lehet? Értem... Nyilván akkor a sereg a hülye, ha még közöttük is válogat és nem alkalmaz akárkit az 'ingyenélésre'. Hülyegyerek! Akkor majd döntsd el végre, hogy az valójában egy hivatás, vagy ingyenélés!
"Nyugodt lehetsz, nyomtam szolgálatot éppen eleget, tudom, milyen az kényszerből ingyenélő egyenruhásnak lenni..."
Az ugye megvan, hogy a sorkatonai szolgálat nem ingyenélő...? Mert ott nem kap érte 'fizetést' vagy 'zsoldot' a tag, ott a kötelező szolgálatát tölti le (nagyrészt valóban full értelmetlenül, bármlyen komolyabb képzés nélkül)! De ha nem tűnt volna föl, se te, se a vitapartnered, se én nem a sorkatonákról beszéltünk, hanem a jelenlegi viszonyok közt szerződéses vagy hivatásos állományról. Ők fizetést (zsoldot) kapnak, aminek versenyezni kell a piaci bérekkel. Mivel sorkatonáéknál (a.k.a.: kényszerből) a törvény biztosította az alanyt, nem volt sem bér, sem kényszer a versenyre. Vagyis ott az 'ingyenélés' sem lehet definiálható. Hátha segítettem...
"...nem csak a magam mocsarából eregetem a szót ismeretlen dolgokról, mint te."
Ó, dehogynem! Nagyon súlyos, mély és büdös kis agyalgós mocsárból ugatsz régóta. És ezt már nagyon sokszor és nagyon sokan a szemedre is vetették, te kis 'g(r)eczi'!
Kamp.
chrisred 2020.05.05. 10:12:43
Ha végigcsináltad volna, akkor tudnád, hogy a sorállomány is kapott zsoldot, aminek mondjuk tényleg nevetséges volt az összege, hiszen amúgy "teljes ellátást és szállást" is biztosított az állam.
"De ha nem tűnt volna föl, se te, se a vitapartnered, se én nem a sorkatonákról beszéltünk, hanem a jelenlegi viszonyok közt szerződéses vagy hivatásos állományról."
Teljesen légbőlkapott lehetőségekről beszélt, mint a 20-30 éven át járó munkanélküli segély, ezt ő maga vallotta be. Persze ez szintén nem tűnt fel neked. Nekem az alternatívaként a valóban létező közmunka sem olyannak tűnik, mint a piaci viszonyokhoz alkalmazkodó álláslehetőség.
chrisred 2020.05.05. 10:21:55
Mivel a tegnapi comingoutod nagyjából a harmadik alkalom volt, hogy cigányokkal való közvetlen kapcsolataidról számoltál be, azt hiszem, erősen übereli azt, hogy abban az utcában, ahol lakom, szintén él egy cigány család. Szóval már csak a közeli kontaktusaid miatt is jobban hasonlíthatsz rájuk, hiszen most is úgy viselkedsz, mint az ő társadalmuknak a legalja.
Kampfer 2020.05.05. 10:53:19
És ezt pontosan hol is olvastad, gyengeelméjű, ostoba polgártárs...???
Kamp.
chrisred 2020.05.05. 10:58:16
"Nekem a cigányaid adták és nem pofonokat! És nem elölről kaptam... És nem egytől."
Kampfer 2020.05.05. 11:01:34
Végig is csináltam, kisautó. Jah... 1600Ft volt. És a napi élelmezési norma 161Ft. A szállás valóban adott volt. A 'teljes ellátás' már kevésbé.
"Persze ez szintén nem tűnt fel neked."
Hogyne tűnt volna föl, te nyomorult. Mivel ezt az igazadat magam sem vitattam, ezért nyilván nem is említettem, nem is írtam róla. Az 'egyenruházásodat' vitattam és ítélem el, mert egy pofátlan, szemét hazugságod! Amiről te most itt vekengsz, azt magam sem vitattam!
"Nekem az alternatívaként a valóban létező közmunka sem olyannak tűnik, mint a piaci viszonyokhoz alkalmazkodó álláslehetőség."
Mivel valóban nagyon szűk szegmens kivételével a legtöbb közmunka valóban az olyanok számára volt alternatíva, akik annyira a legalja voltak a munkavállalói rétegnek, hogy 'potenciális munkavállalóként' is csak a legjobb indulattal lehetett őket nevezni. Iskolázottság, értékelhető végzettség és szaktudás nélküli, a társadalom peremén élő (gyakran ösztönlény szintjén létező) polgártársak és polgártársnők voltak a célközönség. Azok, akik valóban alkalmasak voltak piaci munkavégzésre, '16-'17-re kikerültek a rendszerből a piacra. Mivel az adott időszakban érdekképviseletet vezettem, továbbá a munkáltató is nyitott e réteg felé, elsőkézből való tapasztalataim vannak. Nos, ezek esetében a piaci viszonyokhoz igazodó munkalehetőség vagy állás fogalma nem is nagyon értelmezhető.
Kamp.
Kampfer 2020.05.05. 11:02:45