2013. január 19. 07:50 - Reckl_Amál

Az értéktelen gesztus

Bejegyzés alcíme...

Mesterházy Attilának nagybetűs nap, amikor valamit mond. Mert többnyire unalmas, ötlettelen, szellemtelen figura, aki kiváló címerállata a legnagyobb ellenzékinek mondott tesze-tosza pártnak emiatt.

Szóval a semmitmondó ember mondott valamit, de talán jobb, ha inkább visszatér a róla elnevezett szürke hétköznapokhoz. Ez a valami ugyanis elképesztően bénára sikeredett.

Az MSZP most Erdélyben haknizik, mert megrémisztette őket a kiterjesztett szavazójog. Hajlamosak voltak elhinni azt a fideszes vágyálmot, hogy a határontúli magyar az csak jobboldali, és azon belül is kizárólag Fidesz-szavazó lehet. Ezt persze a Fidesz találta ki és terjeszti, a valóság ennél összetettebb, de jól jellemzi mindkét ún. nagy pártot. A Fidesz cinizmusát és általános tiszteletlenségét (potenciális) választóival szemben, és az MSZP rátermettségének hiányát.

A lángelme Mesterházy tehát beszopta a fideszes propagandát, ami elég kínos az ellenzéki pártvezértől, de legalább értjük, miért nem tudott még tőkét kovácsolni ebből a pocsék színvonalú, gőgös kormányzásból az MSZP.

Mesterházy Attila - illetve nyilván tanácsadói - gondoltak egy merészet, és nemcsak a közhelyszótár "ellenzéki kommunikáció" szócikkének példamondataiból ollóztak össze valamit. Hanem államférfiúkhoz méltó gesztust kívántak intézni az erdélyi néphez: ez a kis magyar Willy Brandt bocsánatot kért 2004. december 5-ért.

Akkorra erőszakolt ki a Magyarok Világszövetsége nevet birtokoló (én ezekkel ugyan semmilyen szövetségben nem állok) neobunkó alakulat népszavazást, mely valójában szinte senkit sem érdekelt Magyarországon. A kettős állampolgárság volt a tét látszólag, dehát már akkor is értette az ember, a végső cél néhány új, remélhetőleg jobboldali szavazó importálása.

A bocsánatkérés egyébként helyénvaló is lehetne, hiszen hallani, sokaknak rosszul esett az elutasításnak is beillő érdektelenség. Az is tagadhatatlan, hogy az MSZP nyíltan a referendum ellen kampányolt, arcát és nevét adva annak a nélküle is létező gyanakvásnak, ami az egész határontúli-ügyet ugyanúgy körüllengi hosszú ideje, mint a Nagy-Magyarország-eszmény. De amíg a Trianon-bizniszt mindig meglovagolta valaki, addig Gyurcsányék előtt a másik oldal nem vállalta föl a belenyugvás és az ésszerű, modern diplomáciai eszközök politikáját.

2004. december 5. a teljese magyar politika közös kudarca. Ezt Mesterházy most úgy fogalmazta meg, hogy a rossz kérdésre rossz választ adott pártja.

Hiába közelíti ez meg az igazságot a legjobban, mégsem szerencsés.
Egyrészt a bocsánatkérés legyen bocsánatkérés! (Régebbi mszp-seknek talán beugrik valami krumplileves...) Ha a bocsánatkérést valaki egyúttal mások ostorázására használja, az levon az értékéből. Nyilvánvaló, hogy az első pofont az MVSZ adta azzal, hogy népszavazásra bocsájtottak egy ilyen kérdést. De pont az érintettek reakciójából látszik, más volt a percepciója ott a dolognak. Tehát kissé tapintatlan pont előttük a kérdés minőségét firtatni. Pláne, amikor valaki éppen nagyvonalúságával akar hódítani.
Másrészt kilóg az irigység lólába is. Mesterházy Attila legfőbb ambíciója, hogy ő legyen Gyurcsány Ferenc. Ami sajnos ilyen képességekkel nem lehetséges. És ezzel nem Gyurcsányt dicsértem...
Tehát a nagy gesztust az is kicsinyíti, hogy a mondat "rossz válasz" része Gyurcsány-kritika. Ez a Mesterházy-ellentmondás, a kis mszp-s Inhoratium. Gyurcsány a példaképünk, de mi azért nem vagyunk olyanok!

Az őstehetség Mesterházy végül azzal koronázta meg mondandóját, hogy ezt most nem gaz politikai számításból tette, hanem az erkölcs parancsolta meg neki. A Magas, szőke férfi felemás cipőben Félénk vagyok, de hódítani akarok című klasszikus francia vígjáték egyik legnagyobb poénja, amikor Pierre Richard felhívja az áhított nőt, de nem mer megszólalni. Aztán erőt gyűjt, újra tárcsázza a számát, és úgy kezdi mondanivalóját, hogy ő nem az, aki előbb telefonált... Nagyjából ehhez tudom hasonlítani az MSZP elnökének magyarázkodását.
Erkölcs. Persze.

Másrészt viszont nem bánnám, ha végre valamit gaz politikai számításból tennének Mesterházyék, mert sajnos nélkülük nem lesz kormányváltás. Pedig az az igazi összmagyar érdek.

Címkék: Címkék
99 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr705025130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KZsoci 2013.01.19. 09:08:02

Én nem szeretném, ha az MSZP-nek lenne köze a kormányváltáshoz. Egyrészt mert eleve szarok, Botka Lászlón kívül egy használható ember nincs ott, másrészt mert akkor folyatódik ez a végtelen ciklus 2018-ban a Fidesszel, csak akkor már 4/5-öt fog kapni a várható tehetséges kormányzással (ízlelgessük a gondolatot: Mesterházy Attila miniszterelnök - brrr...!).

Ez az erdélyi eset meg olyan, mint egy fröccsöntött gagyi játékgereblye, amelynek kitört az összes foga. Nem tudom, miért, de ez jutott eszembe. :D A bénaság, az erőlködés, az ötlettelenség, a tehetségtelenség. Ezek a szavak, amelyek Házmestery Attiláról és kis csapatáról eszembe jutnak.

kirsten 2013.01.19. 10:30:52

@KZsoci: Az MSZP-nél szarabb a fidesz. Egyébként is mindenki tudja mikolától hogy miért akar orbánc választójogot adni a határon túli magyaroknak. Erdélyben elég nagy lett a fidesz elutasítottsága. Ezt mutatja tőkés eredménye az elért 1 %. Ők hamarabb rájöttek orbán valódi jellemtelenségére mint az itthoni magyarok.

reszeg tengeresz 2013.01.19. 10:35:43

@KZsoci: "Mesterházy Attila miniszterelnök"

Nyugi ennek semmi, de semmi eselye nincsen! Ne sokkold magad ilyenekkel feleslegesen!

t a m á s 2013.01.19. 10:41:39

Teljesen egyetértek a cikkben foglaltakkal.El kellene már világosan mondani, hogy;
1. Sok esetben amit Romániában 1920 után tettek és amit Ceausescu és az akkori rendszer csinált sok éven át többek között az erdélyi magyarsággal az disznóság, bűn volt, de
2. 2013-ban az EU közös tagjaként akinek igénye van rá az gyakorolja a lelki együvé tartozás ideáját, de az egész mocskos etnobiznisz, a milliárdok Erdélybe folyatása nem a nemzeti összetartozás nemes eszméje.
Persze lehet tisztelni a valóban nagyon jól szervezett erdélyi maffiát amelyik hazánk közszolgálatának mind több pontját elfoglalta, jelentős pozíciókat
ural ma már a mostani kormányzat választási voks haszonleső politikája következtében.
Lehet persze dohogni, de ezek hosszú éveken át benyomultak és ma már nagyon nehéz lenne az érdemtelenül, csak erdélyi mivoltukkal érvényesülők eltávolítása.

Hát a maffia kommandón kívülieknek
is ha van véleményük, írják meg.

Mária 2013.01.19. 10:43:50

Nézzedmá...

A Ronnie gyerek telepített minden utcába gyűlöletfelelősöket oszt mégis a fideszdroid jobberek fröcsögnek minden utcasarkon.

vas fű (törölt) 2013.01.19. 10:45:52

Szomorú, hogy a poszter megbukna egy harmadik osztályos helyesírást ellenőrző teszten. A mondatszerkezetei meg ... az már végképp a csúúúúúúúcs!

Walter Hartwell White 2013.01.19. 10:52:38

Mert ugye van olyan politikai erő is, amelynek vezetője nem átall elnézést kérni, ha hibáztak. Ugye ez a hatalom jelenlegi birtokosairól nem igazán mondható el...

vakapad 2013.01.19. 10:52:40

1./ Én asztat úgy hallottam, hogy jelenleg az MSZP az ellenoldali (még csak csíraszerűen formálódó) szövetség legaktívabb tagja, leginkább kezdeményező, programalkotó résztvevője, egyben a legszervezettebb, aktivistákkal messze a legjobban ellátott, szavazóbázist tekintve legnagyobb ereje. Szóljon mán valaki, ha nem így van.
2./ Gondolom, az se meglepetés, hogy az ellenoldal jelenleg igen óvatos lavírozásra van ítélve, miután rendkívül szétágazó érdekeket és elképzeléseket kell összehozni, mert egyedül semelyik erő sem képes megbuktatni Orbánt. Ebben az időszakban a forradalmi tetteknek csak fantaszták elképzeléseiben van helye.
3./ Az MSZP-nek az Orbánék által külföldön létrehozott szavazókkal kell valamit kezdeni. Ez irányba tett jelenleg egy lépést. Ha az ottani szavazók mindegyike Reckl Amál, akkor már most tudható, hogy a lépés rossz, ha viszont nem, akkor egyelőre nem.
4./ Az MSZP (a leendő szövetségesekre tekintettel) jelenleg csak a "hoztam is, meg nem is" taktikáját követheti, egyébként messze nem a bocsánatkérés volt itt a lényeg, hanem az RMDSZ.
5./ Hogy a bejegyzést írónak meg néhány hozzászólónak nem tetszik az MSZP, az az ő dolguk. És hogy részletkérdésekkel foglalkoznak, az is.

Fishwalker 2013.01.19. 10:54:27

Én nem értem, miért várja mindenki, hogy a baloldalon egy Orbánhoz, Gyurcsányhoz hasonló ember tűnjön fel. Nem pont az a gond, hogy ilyen ember nem kell? A blog írónak meg üzenem, hogy miközben Mesterházit szidja, azért gondoljon arra, is, hogy a béka segge alól kell a pártot felhoznia, nem mondhat baromságokat össze vissza. Mint tették azt elődeik.

vakapad 2013.01.19. 10:57:59

@Fishwalker:

Értesüléseim szerint két embernek sikerült eddig felhozni a pártot a béka segge alól. Az egyik Horn, a másik Gyurcsány. És mindkettőt ugyanaz a marginális MSZP-s csoportocska kaszálta el (Tocsik ügy, őszödi beszéd kicsempészése).

Emiksz 2013.01.19. 11:00:02

A kiindulópont már marhaság.
A XIII. kerületben nem kell kampányoljon az MSZP, mert az úgyis az övék?
Francokat nem. Tökmindegy, hogy egy körzet, hívjuk azt Erdélynek vagy Petőfi utcának jobbos vagy balos, oda kell menni, és elmondani, hogy T. választára Jogosult, ezért és azért ikszeld az én karikámat.
Ha nem mész oda, abból ziher nem lesz több támogatód.

Puncás Margit 2013.01.19. 11:04:03

Azé jobb lenne a maszop, mint a fidesz. Milyen érdekes, hogy Amcsiban a jobbosok a szuperkapitalisták, itt pedig (ál)antikapitalisták és pszeudo-feudalisták. Mik vannak?!

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.01.19. 11:05:36

Az MSZP egy vicc. Szerencsére. És a többség nem kér belőle, és csak forgácsolódik szét szépen... :)

vakapad 2013.01.19. 11:09:25

@OrangeOrder:

Köszönettel vettük. Ritka manapság az érdemi hozzászólás. És a meglátás is jó, a FIDESZ ugyanis viccnek elég durva.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.19. 11:14:42

@Puncás Margit: ha beleteszel valakit egy dobozba, aztán rájössz, hogy egy másikba jobban illene, legalább ne baszd le érte.

MEDVE1978 2013.01.19. 11:16:29

Emlékszem 2004. december 5-re. Alapvetően Gyurcsányék kommunikációs hibát követtek el. Ahelyett, hogy az MSZP-t a népszavazás ellen terelték, mindenkire rá kellett volna bízni, hogy hogyan dönt, egyfajta lelkiismereti szavazásként, rávilágítva egyben a történelmi kötelességre, másrészt arra, hogy mi a FIDESZ egyértelmű célja ezzel.

Mindenesetre ami a viccesebb, hogy az a szavazás nem elsősorban az MSZP szavazókról mondott véleményt, hanem a FIDESZ szavazókról. Ugyanis az MSZP részéről a nemek viszonylag kevesen voltak. Igazából a FIDESZ volt képtelen mozgósítani a bázisát, hogy megszavazzák. Tehát ez egyértelműen úgy fordítható le - amire a FIDESZ ma kurvára nem büszke - hogy a szavazóinak nagy része magasról szart a határon túli magyarokra, vagy sőt, ellenezte kettős állampolgárságukat.

Én egyébként anno nem mentem el szavazni, pont azért, mert tudtam, hogy a FIDESZ milyen aljas célból szállt be a szavazási kampányba, illetve egyszerre éreztem, hogy mekkora történelmi felelősség és tartozás van a határon túli magyarok felé.

Balt 2013.01.19. 11:21:21

Nem, a határon túli magyar nem feltétlenül Fidesz-szavazó, de az MSZP-nek 4%-ot mértek Erdélyben. És talán ott még "túlreprezentáltak" az RMDSZ okán...

Cobs 2013.01.19. 11:23:36

Hagyjuk már mszp egy vicc. Kaptak 8 évet. Mit csináltak, első pár évben még ment a szekér, de adósság már akkor is nőt, aztán meg megszorítás, meg adósság, megszorítás, adósság, IMF, nulla nem zeti érdek.

Bepróbálkoztak a TB piacosításával, néhűány víz közmű francia állam tulajdonba helyezésével.

Ez tényleg jó?
Hát kösz nem, inkább ezerszer Orbán nemzeti kormány, mint liba terelő bajnai meg öszödi roma (ő mondta) gyurcsány. :))

Balt 2013.01.19. 11:29:29

"De amíg a Trianon-bizniszt mindig meglovagolta valaki, addig Gyurcsányék előtt a másik oldal nem vállalta föl a belenyugvás és az ésszerű, modern diplomáciai eszközök politikáját."

Apátok szát! :)) Rendben, hogy Gyurcsány, és klónja, no meg a "bölcs" Szanyi nemmel szavazott a 2010-ben alakuló parlament első, jelképes, gyakorlatilag egyhangú szavazásán - ami kb. megmutatja a kérdésben a 2004 óta történt fordulatot. Nem mellesleg 2004-ben Gyurcsány, új seprűként épp az élére állhatott volna a kezdeményezésnek (aztán az ellenzékre kenve nyugodt lélekkel elszabotálhatta volna a kiírás "alkosson törvényt" részét), ezzel örökre lemosva a minimum "nemzeti kérdésekben érzéketlen" epitheton ornanst az utódpártról. Ennek isszá(to)k a levét most is. Tessék szépen kiélvezve kortyolgatni!

Balt 2013.01.19. 11:32:02

Ja, egyébként a cikk lényegével egyetértek. :)

Önnek megyünk (törölt) 2013.01.19. 11:33:45

Odaát sem fogadta kitörő öröm ezt az akciót: www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HIKt82ItXv8

Visszaköszön a 2010 előtti "ahova az mszp megy, ott tüntetők vannak" fíling?

Balt 2013.01.19. 11:35:54

@t a m á s: Jól van, a mai "23 millió román"-ozás megvolt. Az a baj veletek, internácikkal, hogy van némi diszkrepancia a "magyasztos elvek" és a kimondott (uram bocsá') megtapasztalt xenofób és kirekesztő gyakorlat között. :))

cellular 2013.01.19. 11:39:08

@Cobs: Mit értesz nemzeti érdek alatt?
2010-től kezdve is folyamatos megszorítás van, csak most 1 év alatt jött annyi csomag, mint az elmúlt8évben összesen.

Nemzeti érdek az, hogy a hiteleinket dupla kamattal fizetjük?

Például Pécsett a helyi vízművet a fideszes polgármester adta el a franciáknak, ugyanaz, aki botrányosan visszafoglalta, most meg várják a milliárdos büntit.

Orbán kormánya max abban nemzeti, hogy még a klotyót is nemzeti székletürítő központnak nevezi.

Szociknak vége 2013.01.19. 11:39:40

Mesterházy egy f*sz de ez nagyjából semmit sm számít, mert mögötte még mindig az öregek tartják össze az MSZP-t, a jó öreg elqrók.

Kormányváltás, persze, ezekre, nem? Nyihhaha.

Balt 2013.01.19. 11:40:28

@Puncás Margit: Nem nagyon látok összefüggést a két mondat között. :) Nekem mindegy, minek hívjuk, a lényeg: a "kapital" az én zsebemben legyen. (Jó, most egy darabig eltekinthetünk a "mindenki egyaránt vehet"-történettől...)

Balt 2013.01.19. 11:43:14

@MEDVE1978: Ezt aláírom. Meg azt is, hogy nem kis részben ennek a kampánynak tudhatók be az MSZP későbbi "sikerei", akár idézőjel nélkül is: pl. a 2006-os, "szarból visszahozott" választás...

lyia (törölt) 2013.01.19. 11:47:30

Nos, én úgy látom, gyakorlatilag csak ízlésbeli kérdés, hogy MSZP-e vagy Fidesz, az ország előmenetelén egyik sem lendített sokat. Mindegyik a bürokráciában és a jogszabályok végtelen gyarapításában érdekelt, mert azzal lehet sakkban tartani az embereket és a vállalkozásokat, ha annyi szabállyal vesszük őket körül, hogy biztosan megszegjenek néhányat, amiért meg lehet őket bírságolni. Mindkét nagy alakulatnak az az ars poeticája, hogy az állam okosabb az egyes embernél, és a vállalkozónál, aki egyébként is egy gané, mert lop, csal, hazudik, mindenféle ötletei vannak, ezért szoros őrizet alatt kell tartani.

Ugyanezen megfontolásból mindkét alakulat lényegesen több pénzt csatornáz be a költségvetésbe, mint amennyit muszáj lenne, mert mindegyik meg van győződve arról, hogy jobban le tudja költeni a pénzt az embereknél és a vállalkozóknál, akik egyébként is elköltenék mindenféle hülyeségre.

A nagyon sok beszedett adóból lehet aztán osztogatni, népszerű pályázatokat kiírni, meg támogatásokat meg segélyeket osztogatni, amely tevékenységekhez természetesen hatalmas és olajozottan (nem) működő adminisztrációra is szükség van.

Hamarosan elérjük, hogy Magyarországon több lesz z így-úgy állami alkalmazott, mint a polgár, aki a kapitalizmust működtetné az államszocializmus helyett.

AMi már most a határokon túli magyarok helyzetét illeti: szerintem csak két út áll előttünk, az egyiket Bauer Tamás éppen mostanában írta le az ÉS-ben: el kell végre fogadni - minden hátsó gondolat nélkül - a trianoni realitásokat, és végleg és mindenkorra abbahagyni ezt a sanda külföldre nézegetést, hogy hátha lesz majd valami "helyzet", amikor megint visszatérhetnek az "elszakított területek", és inkább azzal foglalkozzunk, hogyan tehetjük Magyarországot a jelenlegi határain belül értékessé és eredményessé. Egy ilyen országnak lehet igazán jelentős szerepe a határainkon kívül rekedt kisebbségek védelmében, mert ezzel a löbbös, tartalmatlan hazaffyassággal csak ellenségeket szerezhetünk.

Én továbbra sem értek egyet azzal, hogy egy magyar felmenőkkel rendelkező, de már eleve Romániában (sat.) született ottani állampolgár mind a román, mind a magyar parlament összetételébe beleszóljon, implicite azzal sem értek egyet, hogy mondjuk a roműánok is megadják ezt a jogot a moldáviai románoknak. Ennélfogva a kettős államolgársággal sem értek egyet, akkor sem, ha sok más ország is él ezzel az eszközzel, többnyire sanda politikai számításból (ezt leginkább a Fidesznél és a tőle - szélső - jobbra álló erőknél látom, meg azoknál, akik, mert azt hiszik, ez árthat politikai karrierjüknek, nem merik kimondani, hogy coki).

H az MSZP is beáll ebbe a "külhonizásba", akkor tényleg csak az fogja megkülönböztetni a Fidesztől, hogy nem Orbán az elnöke, de az meg nem olyan nagy különbség, hogy érdemes legyen őket visszaszavazni a hatalomba.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.01.19. 11:56:30

A nép, az itthon lakó magyar nép döntött ahogy döntött. Nem kellett a "szőröstalpú" románmagyar, ezt a veszteseknek el kell fogadni.
Szánalmas, hogy mennyi melót, energiát és főleg pénzt fektetnek a kinti magyar vonal megsegítésére, mikor itthon is kint van a seggünk a gatyából.
Ő ott él, dolgozik, adózik, oda megy a világba ahová csak akar. MIért kell még külön támogatni őket?
Gyönyörű Erdély, gyakran járunk de ezt a fideszes megkülönböztetést nagyon utálom.
Trianont el kell fogadni, a sebek begyógyultak, kár újakat tépni!

Mária 2013.01.19. 11:57:13

@lyia:

"hátha lesz majd valami "helyzet", amikor megint visszatérhetnek az "elszakított területek","

*

Kérdés, hogy az "elszakított területek" és az ott élő emberek, ha dönthetnének a kérdésről, vissza AKARNÁNAK-e térni ehhez a gyűlölködő, leszakadó, minden hibájáért mást okoló, a saját állampolgárait is idegenként kezelő, megosztó, békétlenséget szító és a békétlenség zavarosában halászgató Magyarországhoz.

Szerintem nem.

Szociknak vége 2013.01.19. 11:57:28

@lyia: csak ízlésbeli kérdés, hogy MSZP-e vagy Fidesz, az ország előmenetelén egyik sem lendített sokat.

- aki nem tud számolni az ezt be is veszi.

AMi már most a határokon túli magyarok helyzetét illeti: szerintem csak két út áll előttünk, az egyiket Bauer Tamás éppen mostanában írta le az ÉS-ben:

- Bauer, nyihhahaha. Igen szeretné megmondani még mindíg az ÁVÓs zsidaja.

Én továbbra sem értek egyet azzal, hogy egy magyar felmenőkkel rendelkező, de már eleve Romániában (sat.) született ottani állampolgár mind a román, mind a magyar parlament összetételébe beleszóljon, implicite azzal sem értek egyet, hogy mondjuk a roműánok is megadják ezt a jogot a moldáviai románoknak.

- A te véleményed, a románok persze már régen megadták az áp-ot a külföldi véreiknek

Ennélfogva a kettős államolgársággal sem értek egyet, akkor sem, ha sok más ország is él ezzel az eszközzel, többnyire sanda politikai számításból (ezt leginkább a Fidesznél és a tőle - szélső - jobbra álló erőknél látom, meg azoknál, akik, mert azt hiszik, ez árthat politikai karrierjüknek, nem merik kimondani, hogy coki).

- Hol vannak most a német újraegyesítést ellenzők? Németország lett Európa 1. számú hatalma(megint).

sanya64 2013.01.19. 11:57:50

"Pierre Richard felhívja az áhított nőt, de nem mer megszólalni."
Ez a Félénk vagyok, de hódítani akarok filmben volt, nem a Magas szőkében, he...
))

Mária 2013.01.19. 11:58:59

@MetroGoldwinMayer:

"Bauer, nyihhahaha. Igen szeretné megmondani még mindíg az ÁVÓs zsidaja."

Mi van, cica, te lettél a Fidesz új gyűlöletfelelőse?

civil polip 2013.01.19. 12:01:32

@lyia: "csak az fogja megkülönböztetni a Fidesztől, hogy nem Orbán az elnöke, de az meg nem olyan nagy különbség"

Azért ez nem kis különbség. Próbáld meg pl. a Fideszt elképzelni Orbán nélkül.

Réti fiú 2013.01.19. 12:01:36

@kirsten: azert erre ne vegyel merget ... a balos osdemokratak, a kerdes milyenseget csocsaljak (jo volt, rossz volt, nem szeressuk az mvszt) még mindig ... ha' mer nem adtak jo valaszt?? :)

mint a Hofi viccben: az elvtarsak a terkepeket meghamisitottak? meg mama, en meg megbuktak foldrajzbol

Réti fiú 2013.01.19. 12:04:09

@Mária: Ezeket a kerdeseket nem a kisemberek szoktak eldonteni. Nem tudom hol dol el, de a demokraciahoz, igazsaghoz nem sok koze van. Mellesleg 1938-1940-ben sem volt jobb a helyzet Mo-on, es ugy tűztek haza a hatarontuliak, mint az angyalkak

Szociknak vége 2013.01.19. 12:07:06

@Mária: Bauer apukáka konkrétan körmöt tépkedett, és anyukája is kihallgató tiszt volt.

Naná hogy gyülölöm, alap.

Réti fiú 2013.01.19. 12:08:53

@Ha nem kell az IMF, Varga minek, takarodj!:

LAtom meg mindig nem vagod ... az embereket megvezettek, ossze vissza hazudozott a maszop fohazudozo.

Amugy nekem nincs kin a seggem, azokat akiknek meg kint van, miert kellene nekem jobban segitenem, csak mert 318km-re elnek (Bp-Csengersima hataratkelo) es nem 319-re??

Józsi bá' · http://jozan-parasztok.blog.hu/ 2013.01.19. 12:10:08

Nélkülük nem lesz kormányváltás - sajnos. Sőt, velük sem lesz kormányváltás, mert ez egy "se veled, se nélküled" helyzet.

Bajnaira sokan szavaznának - akik a szocikra semmiképp, ergo a közös indulás rengeteg embert elriasztana a szavazástól. Akik pedig otthon maradnak, kvázi a Fideszre szavaznak. Ezt hogy hidalja majd át Gordon?

Az erdélyi magyarokon pedig marakodhatnak, ha Ron Werber be is tolja a szocikat a kinti frontra, szerintem annyira nem fontos szavazók, és nincsenek is olyan sokan, mint amennyi szó esik róluk.

Egy kis blogajánló:
jozan-parasztok.blog.hu/2013/01/19/az_orok_ellenzekiseg_bilincsei_es_a_cigany_kerdes

vakapad 2013.01.19. 12:16:21

@Cobs:

Hogy ismertebb legyen a 8 év első fele amiről elég kevesen tudnak (már sok helyre megírtam, ráadásul hosszú, viszont szerintem tanulságos, meg aztán unom is az ismeretanyag nélküli nyolcévezést, meg az I. Orbán kormány "sikerein" való lelkendezést):

Mikor Bokros jól elinflálta a forintot, és ezzel olcsóvá tette a magyar munkaerőt, megindult a tőkebeáramlás az országba. Egyre-másra létesültek a termelőüzemek, többek között vidéken is (ott főleg könnyűipar, varrodák, bútorüzemek, cipőkészítő üzemek, de kisebb műhelyek is), ami azért volt fontos, mert a 25 – 30 % vidéken élő, jórészt képzetlen népességet a munkaerőben ennek a negyedét-ötödét igénylő mezőgazdaság nem tudta eltartani (ma se tudja). Magyarországnak saját tőkéje, technológiája és főként a világpiacon eladható(!) terméke nem volt, de azt szívesen hozták a németek, osztrákok, stb., végül is európai ország, nincs messze, infrastruktúrája is elfogadható, a munkaerő olcsó (thanksgiving for Bokros), a képzettség meg annyira ezekhez a kisüzemekhez nem volt szükséges.

Aztán jött a Tocsik ügy, és a nagyon utált Bokros érával súlyosbítva ezt már Horn se bírta politikailag. Így aztán megbukott, Orbánék meg beleültek a készbe. Két évig nem csináltak semmit, csak vitették magukat a langy hullámokkal, de aztán valaki a homlokára csapott, hogy ebből így nem lesz világraszóló siker (amelyet azért minden kormányzat szomjúhozik), mert a 4 – 5 % körüli éves GDP növekedéssel nem érjük be belátható időn belül napéldául Ausztriát. Ahhoz 7 – 8 % kellene. Évente. Ki is találták, hogy pénzt kell önteni a nép közé (sajnos, ma sem tudnak többet ennél, csak a célcsoport változott), azzal meglódul a kereslet, a pékek tíz zsemle helyett tizenkettőt fognak sütni, éít, éít, heuréka. Igen ám, de önteni való pénz nem volt (az sohasincs), fenti okból kitalálták, hogy majd jól megemelik a minimálbért, azt ugyanis nem az államnak kell fizetni, hanem a cégeknek. Örült az állam (több adóbevétel, több fogyasztás, nagyobb GDP, és mivel a GDP arányos államadósság egy hányados, még az is csökkent kisujjmozdítás nélkül), valamint örültek a munkavállalók (több pénz állt a házhoz). Egy darabig. Aztán a kis könnyűipari cégek a megnőtt munkaerő költség miatt úgy elmentek innen, mint a sicc. Ez az elmenés már Medgyessy korában történt, mert a gépleszerelés, végkifizetések, adminisztráció nem megy egyik napról a másikra, kapott is a kormány a Parlamentben a FIDESZ-től, hogy Medgyessyék(!) elüldözik innen a cégeket. Mára a magyar könnyűipar gyakorlatilag megszűnt, a kb. 130.000 képzetlen munkavállalót azóta az adózóknak kell eltartani, mégpedig családostul. Az addig kétszámjegyű ipari növekedés 2003. környékén drasztikusan visszaesett, az ország munkaerő olcsóságból következő versenyképessége pedig zuhant: a tőke elkezdett napéldául sokkal inkább Szlovákiába menni (az akkoriban jóval olcsóbb volt). Ezt is fel szokták róni az elmúlt nyolc évnek, pedig semmi köze hozzá, viszont jól rá lehet fogni, mert az okok és az időtényező az átlagpolgárnak nem jelent semmit, hiszen egyik hatását se ismeri.

Persze, tettek még Orbánék mást is a „gazdasági felpörgetés” érdekében, mégpedig a támogatott kamatú lakáshoz jutási kölcsön bevezetésével, azaz az építőiparnak az adófizetők számlájára való felfuttatásával. Ezt az ország 5 %-a használta ki, ennek kb. a fele (akiknek volt pénzük) nyerészkedési célból, a 2. vagy 3. lakás családi megszerzése érdekében (az adófizetőknek máig nem köszönték meg), de aztán kiderült, hogy a kedvezményes hitel akkora terhet ró az államháztartásra, amelyet kibírni nem lehet. Végül Medgyessynek kellett leállítani (kapott is érte hideget-meleget; nakitől: a FIDESZ-től, hehe). Jórészt ennek következménye lett aztán a devizakölcsönök 2000-es évekbeli aranykora, ha a szomszéd, ismerős, barát tudott lakáshoz jutni, akkor én sem maradhatok ki szemlélet alapján. Az építőipar normál szintre való visszatérésének (leépülésének) ma vagyunk tanúi, mint ez közismert. Az viszont nem közismert, hogy a devizahitelesek még mindmáig jobban jártak, mintha forinthitelt vettek volna fel, fenti okból sosem a devizahitellel volt baj, hanem a hitellel. Azt nem tudják a zemberek fizetni. Ahogy ilyen tömegben a FIDESZ támogatott kamatú lakáskölcsönét se tudnák, ha Medgyessy Orbánék követelésére meghagyja.

Amit Medgyessy még Orbánéktól örökölt, az néhány szakma kiürülése, mégpedig a közszolgálatban. A megnövekedett minimálbér a többi piaci bért is megnyomta (az állami szektort persze nem), és a tanítók, tanárok, nővérek tömegesen hagyták ott az iskolákat meg a kórházakat a több pénzért. Medgyessy úgy gondolta, a közszolgálati béreket megemeli (és ad 13. havi nyugdíjt), ezzel az egyensúly újra létrejön, aztán bokrosi mintára megint elinflálja a forintot, és Orbánék közgazdasági ámokfutása máris korrigálva van (akkoriban még nem lett volna probléma elinflálni, lévén, devizahitelesből elég kevés). A terv jó volt, csak az időzített bombával nem számolt. Az időzített bombát Járainak hívták, és Orbán örökségeként ült az MNB elnöki székében. Hát ő aztán „küzdött az infláció ellen” (meg is kapta a jutalmát érte már előre az első Orbán kormány által megszavazott horribilis fizetéssel, utána meg a Lex Járai formájában, plusz a jelen magas pozícióba ültetéssel). 12 %-os kamat, 230 forintos euró, Járai győzött, László Csabáék vesztettek, pluszként az ország is, mert akkora kár érte, mint ilyen rövid idő alatt még soha. A könnyűipari cégek nem jöttek vissza, az import olcsó lett, a pénz ment ki az országból, a nem minimálbéres multijaink exportbevétele pedig az erős forint miatt csökkent, és így GDP növekedéssel nem tudtuk kinőni azt a közszolgálati béremelést, amit Medgyessy vezetett be. Fentiek miatt szidják ma a közgazdászok szegény Medgyessyt, pedig nem csak ő, hanem elsősorban Járai volt az, aki az akkor Magyarországot sújtó, nem kicsi gazdasági kárért felelős. Hogy kinek a bíztatására, az ismert, hogy tudatosan-e, az némileg bizonytalan (mivel Járai feltehetően nem ostoba, a helyzet még szomorúbbnak látszik).

Következett azonban Orbánék áldásos tevékenységéből még valami. Mégpedig egy nagyon keserves esemény: Magyarország túlfogyasztóvá vált (a termeléshez képest a jövedelmek előreszaladtak), és ezt valakinek helyre kellett állítani, mert a hitelfelvétel nem folytatódhatott a végtelenségig. Az Orbán-féle gazdasági saller hatásain Medgyessy csak rontott, helyrehozni Járai miatt nem tudta, maradt Gyurcsány. Megjegyzendő, hogy a túlfogyasztás visszafogása igenigen kellemetlen feladat (megszorítások, addig ingyenes szolgáltatások részbeni fizetőssé tétele, stb.), pláne, ha a nép nem tudja, hogy a helyrehozó nem azonos az elkövetővel.

MEDVE1978 2013.01.19. 12:31:26

@Balt: Bár biztosan örülnél, ha úgy lenne, hogy az az MSZP-s kampány egységbe kovácsolta a gonosz hazai idegenszívű imperialistákat, akik a magyar nemzet szétforgácsolásán munkálkodnak és ez az összefogás nyert a szent nemzeti erők felett 2006-ban, sajnos ez nem így volt.

A 2006-os választást nagyon egyszerűen két okból nyerte meg az MSZP:
1. Még tartott rendesen a 2002-es Medgyessy féle jóléti osztogatás pozitív hatása, a társadalom döntő része sokkal jobban élt, mint a FIDEX kormány idején (az más kérdés, hogy milyen áron).
2. A FIDESZ erre egy hazug és buta kampánnyal válaszolt (rosszabbul élünk, mint négy éve). Ez az átlagember számára is átlátszó hazugság volt, mert érezte a bőrén, hogy jobban él. Ebből a szempontból tehát a FIDESZ mindenképpen megérdemelten szenvedett vereséget.

Balt 2013.01.19. 12:37:48

@Józsi bá': Gyurcsányra meg végképp nem szavaznának, márpedig jelen helyzet szerint megkapják társbérletbe.

Balt 2013.01.19. 12:41:59

@vakapad: Részletekbe nem merülve: ez igen szemellenzős valóságértékelés.

Netuddki. 2013.01.19. 12:43:42

Teljesen felesleges volt a bocsánatkérés. Az orbánnak kellene bocsánatot kérnie az itt élő magyar állampolgároktól! Akiket másodrendű állampolgárokká degradáltak. Azoktól akik biztosítják neki és a többi megélhetési haverjának az átlagon felüli életszínvonalat. De biztos megérte, és az összes határon túli a fideszre fog szavazni...

Balt 2013.01.19. 12:44:47

@MEDVE1978: Lehet, hogy 2006-ban így volt, de sebaj, mára (azaz 2010-re) beérett a "gyümölcse". :) Ma pedig ugyancsak kisebbségben van az antimagyar álláspont, mi sem bizonyítja jobban, mint jelen poszt, vagy a kettős állampolgárság parlamenti megszavazása...

Netuddki. 2013.01.19. 12:45:01

@MEDVE1978: 3. Még nem halványult el egészen az I. orbán kormányának a ténykedése...

kennyking 2013.01.19. 13:03:52

@lyia: Igen, azon lehetne vitázni ( és érdemes is lenne szerintem), hogy a jelenlegi Magyarországot gazdaságilag megerősíteni, a térség kvázi vezető államává tenni és ezáltal nagyobb védelmet nyújtani a külhoni magyaroknak, vagy soha nem mondani le az elvesztett területekért és minden minden esetben harcolni a külhoniakért, a megszállt területekért.Pro és kontra lehet felhozni érveket.
Azonban, aki a hazafit , hazaffynak írja, annak a véleménye nem különösebben számít.Tehát lehetne párbeszédet folytatni erről, csak nem érdemes azokkal, akik, akik gúnyolódnak azokkal, akik nem értenek egyet a másik féllel.Nagyjából ezért lehetetlen ebben az országban a párbeszéd a liberálisokkal.( mert gondolom az vagy.)

zajos1 2013.01.19. 13:12:35

@Mária: Pedig téged nem is a Fidesz fizet hanem a gyurcsi..., és még is itt verd magad :D

@kovi1970: És akkor kire is kell szavazni? Aki lerománozták a magyart 2004-ben? Hmmm? Igen?

himpellér 2013.01.19. 13:13:38

Sok kommentelő reménykedik a maszop visszatérésében. Bízom abban, hogy ez
nem következik be. A fidesz és az exbolsi maszop fogják meg egymás kezét, és húzzanak el a náthás 3,14csába! Dixi.

zajos1 2013.01.19. 13:15:26

@kovi1970: Gyurcsányéké, Bajnaival még jobban él...83%-os államdósság...

Mária 2013.01.19. 13:40:43

@kovi1970:

"Teljesen felesleges volt a bocsánatkérés. Az orbánnak kellene bocsánatot kérnie az itt élő magyar állampolgároktól!"

A bocsánatkérés nem a határon INNENI fidesz-szimpatizánsoknak, hanem a határon túli magyaroknak szólt.

Az, hogy mit gondol erről a határon INNENI fideszes szavazótábor, teljes mértékben érdektelen.

A fideszes szavazótábor - beleértve a posztolót is - inkább azon agyalhatna, hogy a Fidesz kormánypártként miért nem a kormányzással foglalkozik?

Miért a gyűlöletkeltéssel?

Miért a szabadságharclással?

Miért azzal, hogy az ellenzék legkisebb rezdülésére is teljes hangerővel túráztatják a pofájukat, miközben az országot senki nem kormányozza?

Szociknak vége 2013.01.19. 14:12:33

Én semmi rosszat nem látok abban hogy Mesterházy bocsánatot kért. Sőt tisztelet neki mert személyesen nem ő felel 2004ért. Persze hogy közben mocskolódik, és végül is a bocsánatkérés csak szó az mszp tetteivel szemben az nem emeli a hitelét.
Gondolom úgy vannak vele, hogy ártani nem árthat nekik és ki tudja? Lehet hogy használ.
Erkölcsről viszont nem kellett volna beszélni, mindenki tudja mire megy ki ez a játék, és ezzel nincs is semmi baj. De attól elkezdek zsibbadni ha politikusok erkölcsről regélnek. Talán az a legjobb ha semmit sem mond.

csavari 2013.01.19. 14:45:25

Reckl_Amál

Te kis prosti egyáltalán nem tartozol a Magyarok közé! Az élősködő, gyilkos, tolvaj, buzi barátaiddal takarodjatok el az országból! Senki nem kíváncsi rátok! Érdekes módon a ti gyűlölködésetek az természetes de ha valaki néven nevez benneteket akkor meg vagytok sértődve és okádjátok a gyűlöletet!

nem várt fordulat 2013.01.19. 15:07:51

@Emiksz: itt tényleg nem kell kampányolniuk, legalább is nem olyan erősen. Én 2007 óta lakom itt, és ez eddig az egyik legjobb kerület.

Fejenként kb. mindnekire 69 Ft tartozás esik. Azt hiszem, ez nem kis eredmény. Mindezt úgy, hogy itt van az ország egyik legjobb, ha nem a legjobb kórháza (volt időm eltölteni itt pár hetet egy térdkalács törés miatt), felújították az egész országbíró sétányt, épül, szépül a környék, csak az zavarja meg az itt élők életét, amikor a jobbikos csürhe tüntet a teve utcánál.

Innentől kezdve magasról leszarom, hogy fideszes, mszp-s, vagy ki a polgármester, ugyanarra fogok szavazni, aki most is van, itt ugyanis (számomra legalább is mindenképp), jól mennek a dolgok.

Illetve itt még nem panelproliztak le csak azért, mert panelben lakom.

pástétom 2013.01.19. 15:24:29

Nem támogatom a határon túli magyarok kettős állampolgárságát, sem az itthoni szavazati jogukat. Állampolgárságukat elvenni már nem lehet, de a szavazati jogukat remélem eltörlik. Habár, ha már az ellenzék legnagyobb pártja is síma szavazatnövelési érdekből nekik udvarol (mert ez az!) akkor lehet, ebből sem lesz semmi.

Rigor_mortis 2013.01.19. 15:48:30

Az biztos, hogy a fidesznek és a romániai megélhetési magyaroknak sikerült éket verniük a "magyar" és a tisztességes romániai magyarok közé. Nagyon szomorú, hogy ezt a hazafiságra meg nemzeti érzésekre hivatkozó posztolók nagy része nem veszi észre (vagy nem akarja észrevenni).

Walter Hartwell White 2013.01.19. 16:07:31

@MetroGoldwinMayer: Az apák (vélt vagy valós) bűneiért mióta felelősek a leszármazottak? Csak mert nem váltott köpönyeget és nem lett "nemzeti"?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.19. 16:07:48

nem tudom elhinni, hogy ő ezt tényleg átgondolták.

Úgy az egész kimegyünk Erdélybe dolgot...

Hajdú Peter 2013.01.19. 16:17:59

Emlekszem, meg mikor mocskos szemet hazaarulo Gyurcsany hetekig gunyolodott a kulfoldi magyarokon. Szamomra az mszp akkor irta ki magat a tortenelembol. Nem erdekel, hogy a fidesz vagy barmilyen mas part, hogyan milyen gyengen kormanyoz. SOHA SEMMILYEN korulmenyek kozott nem fordulhat elo, se most, se barmikor a jovoben, hogy akarcsak megfontoljam az mszp-re szavazast. Szamomra vegervenyesen megszuntek ezek tetves mocskos szemet hazaarulok.

Reggie 2013.01.19. 16:30:14

@Rigor_mortis: Hat nagyon valoszinu, hogy az apuka a koromtepkedesbol hazaerve a gyereket az ez elet, az emberi meltosag es az emberi jogok tiszteletere nevelte volna...

antiforradalmár 2013.01.19. 16:32:52

Egyáltalán nem értek egyet a cikk írójával! Nem az MSZP-nek kell megnyerni a választásokat, hanem Bajnai Gordonnak, illetve a közeljövőben megalakuló pártjának! Az MSZP legfeljebb koalíciós pártként jöhetne szóba. Igazából az lenne a legjobb a zembereknek, az országnak, ha Bajnai is 2/3-al nyerne.

lyia (törölt) 2013.01.19. 16:33:10

@kennyking: Nos, én nem írtam - és nem is fogom - hogy Mo-t a "térség vezető államává" kellene tenni, mert ez azoknak a lázálma, akik szerint a magyaroknak a Kárpát medencében valamiféle szupremácia jár a többi nemzetek felett, és ők ab ovo sovének és antiszemiták, akikkel én soha nem fogok egy véeményre kerülni. Én azt írtam, hogy Mo-t a jelenlegi határain belül értékessé és eredményessé kell tenni, ami nem zárja ki (sőt) azt a kívánságomat, hogy a szomszéd országok is ugyanilyenek legyenek, vagyis a határaikon belül értékesek és eredményesek (nota bene: minden állampolgáruk, tehát az ott élő magyarok számára is).

Aki pedig a "nemzet" érdekeire meg "fennmaradására" hivatkozva üres frázisokat pufogtat, miközben pl. fél népszavazásra bocsátani a legfontosabb jogszabályt, amit most éppen alaptörvénynek kell hívni, nehogy valaki számon kérhesse rajta az alkotmányosság európai vívmányait, az nekem csak hazaffy marad (ugyanígy hazaffyak a futballpályákon zsidózó és cigányozó nácik, a magyar felsőbbrendűségről álmodozó korlátolt félkegyelműek is).

is 2013.01.19. 16:33:32

Most aztán nagyon jól megmagyaráztad, hogy hogyan is kell olvasni, meg hallani, meg gondolni. Köszönjük szépen, de én Mesterházy nevében (is) csak annyit mondanék: "Gondolta a fene!".

Ez a poszt nem Mesterházyról, vagy arról szól, hogy mit mondott. Hanem arról, hoyg te hogyan próbálod őt beállítani mindenféle hogyan is értsük nyakatekert magyarázkodással. Téged jól megismertünk ebből a posztból, azért köszi.

is 2013.01.19. 16:34:55

@Hajdú Peter: "Emlekszem, meg mikor mocskos szemet hazaarulo Gyurcsany hetekig gunyolodott a kulfoldi magyarokon."

Én nem emlékszem. Dobjál már egy linket légyszi, vagy valami konkrétabbat, hadd frissüljön az én emlékezetem is. Ugye nem vagy hazudozó, tehát tényleg így volt?

lyia (törölt) 2013.01.19. 16:35:39

@civil polip: Már elképzeltem, szerintem működne is, legfeljebb több lenne benne a vita.

is 2013.01.19. 16:37:16

@Reggie: most elképzelem Orbán gyerekeit a "nem volt taggyűlés', meg a pártszékházeladás, meg a hosszú bájtok éjszakája után. te akkor támogatod a régi szokást, hogy hetedíziglen kell mindenkinek bűnhődni, ugye?

is 2013.01.19. 16:39:14

@MetroGoldwinMayer: szegény Jézus Krisztus. egy kereszténnyel megint kevesebb.

lyia (törölt) 2013.01.19. 16:45:09

@MetroGoldwinMayer:

Nem tudom, elolvastad-e egyáltalán amit írtam, meg nem értetted az biztos, de, ha már "megtiszteltél" a véleményeddel:

- nem azt kell nézni, hogy akinek véleménye van valamiről, az vajon zsidó-e vagy sem, hanem, hogy ami a véleménye, azzal egyébként képes vagy-e vitázni, a származási alapon történő minősítgetés ugyanis a gyengeség jele.

Én magam azt is írtam, hogy azzal sem értek egyet, hogy Románia kettős állampolgársgot ad a moldávivai románoknak.

Én pl. emlékeim szerint soha nem sírtam a német újraegyesítés miatt, sőt, ha lenne két önálló magyar állam, amelyekben ugyanolyan arányban élnének magyarok, mint anno a két Németországban, azokat is egyesíteném.

szabadmagyarnép · http://www.facebook.com/szabadmagyarnep 2013.01.19. 16:46:56

@lyia :

"Én továbbra sem értek egyet azzal, hogy egy magyar felmenőkkel rendelkező, de már eleve Romániában (sat.) született ottani állampolgár mind a román, mind a magyar parlament összetételébe beleszóljon,"

Ezzel tökéletesen egyet kell hogy értsen minden itthon élő ember.
Nem lehet azt megengedni, hogy esetleg olyanok szavazata döntsön akiket nem érint, saját bőrükön nem tapasztalják majd szavazataik esetleges negatív hatását és nincsen tiszta rálátásuk sem az itt kialakuló politikai helyzetre sem. Tehát nekik sem kéne a " magyarok kárára" szavazati jogaikkal élni. (mert ez előfordulhat).

Mindenki tudja itthon, a Fidnyáknak csak az ottani szavazatok kellenek, hogy esetleg ezzel győzhetne 2014-ben.
Remélem, ezt a kinti magyarok is tudják.

lyia (törölt) 2013.01.19. 16:48:30

Mi változott itt Ady Endre óta, azon az egyszerű körülményen kívül, hogy eltelt százhúsz esztendő?

"Hiába tesszük fel a legjobb, legrózsaszínűbb szemüveget, nem látjuk azt a változást, melyet a „törvény, jog és igazság” uralmának szükségszerűleg elő kellett volna idézni.

Szerte az országban még mindenfelé ostromállapot van.

Erőszak, jogtalanság és igazságtalanság minden téren.

A főispáni székekben ott ülnek még a hitványság eszközei: a megyei harambasák s körülöttük a konclesők egész serege, a korrupció kétlábú miazmái: a zsoldért esengő stréberek.

A választói névjegyzék reformja csak a mameluktábort neveli, s a lajstromkészítő bizottságok csak úgy édelegnek a legszebb polgárjog elkobzásában.

Az adósróf a legjobban működik. Ide s tova félig már beteljesedik a szociálisták álma: minden az államé lesz.

Ellenben képtelenek lesznek megélni az állam polgárai.

Azután ezer meg ezer önkény, igazságtalanság, törvényszegés, korrupció, panama!…

Így állunk eddig.

A „törvény, jog és igazság” még mindig csak ígéret, és ha csak ígéret marad, Széll Kálmán bűnösebb minden elődjénél.
Mert azok nem tettek cikornyás beszédben szédítő ígéreteket. Törvényt szegtek, romboltak vakmerően és nem szűr alatt. Igazságot nem adtak, de nem is ígértek.

Ünnepeltetni magunkat szép beszédekért, hatalmas ígéretekért, de az ígéretekből mit se váltani be: nem harmonizál a politikai és magánbecsület egyesítő teóriájával.

Ismételjük: „ígérni nehéz!”… A magyar jellem egyik páratlan tulajdona: a kimondott szóhoz való ragaszkodás.
Figyelmébe ajánljuk ezt Széll Kálmánnak. A tizenkettedik órában vagyunk, s ígéretekkel hitegetni a nemzetet már nem lehet. Mert ezután csak egy ígéret jöhet: „amennyiben terveimet végrehajtani képtelen vagyok, átadom a helyem méltóbb embernek”.
De ezt az ígéretet azután muszáj is lesz ám beváltani!"

2013.01.19. 16:50:26

Az MSZP saját magának köszönheti az egész népszavazás-hercehurcát. Ott volt a magyar igazolvány (2001), ha nem őrjöngenek ellene (23 millió román munkavállaló leoi el Magyarországo - persze, mert ott a nyugdíjas és a csecsemő is munkavállaló) és söprik le az asztalról, akkor ez az elég üres gesztus is boldoggá tette volna a határon túliakat. Elvették a magyar igazolványt, a határokon túliak ellen kampányoltak, ezzel a Fideszhez hajtották szerencsétleneket. Mesterházy most meg házhoz megy a pofonért, bravo.

Egyébként Mesterházy érzi is a magával szembeni totális választói érdektelenséget. Láthatóan frusztrált, ahányszor leül a tévében egy beszélgetésre, mindig kioktatja a műsorvezetőt, hogy hagyják végigmondani a mondókáját. Nyilván a riporter sem kíváncsi az unalmas panel szövegeire, de MA csak ennyit tud.

Reggie 2013.01.19. 16:52:58

@is: Nem tudom, hogy magyarorszagon az emberek miert ilyen balfaszok(mint te is). Ha leszolok egy MSZP-s politikust, akkor miert vagyok automatikusan Fidesz fan?
De hogy megnyugodjon a kis lelked: igen, nekik is bunhodniuk kell. (Felteve, ha bunhodesnek szamit az,hogy az ilyen emberek leszarmazottait eltiltanam a politikatol es a kozfeladatoktol orokre, mert mast utolag nem nagyon lehet tenni.)

közlekedési bűnöző (törölt) 2013.01.19. 16:57:47

Hát 9 év emésztés után sikerült óvatoskodva beismerni, hogy szembeköpték a külhoni magyarokat. MSZP-től nem lehet többet várni. Persze sajnos a FIDESZ-től sem.

Pedró27 2013.01.19. 17:09:13

@Mária: Miért? A románok megkérdezték őket annak idején, hogy mit akarnak?

no successful 2013.01.19. 17:21:35

"Másrészt viszont nem bánnám, ha végre valamit gaz politikai számításból tennének Mesterházyék, mert sajnos nélkülük nem lesz kormányváltás. Pedig az az igazi összmagyar érdek."

A "pedig az az igazi összmagyar érdek" Megjegyzésed engem arra emlékeztet, mint amikor Kádárék mondtak hasonlókat a népi demokráciájukat dícsérve.
Az hogy mi az össznemzeti érdek, az nem rövidtávú politikai játszmák eredménye, nem az 5 forinttal olcsóbb kenyér, vagy az öt forinttal olcsóbb euró függvénye. Sokat lehet azon spekulálni, hogy mi felel meg rövid távon, és hosszútávon a nemzet érdekének, egyet azonban a ballib oldal már történelmi távlatokban is bizonyított. A magyarországi ballib politikai vonal, kifejezetten káros folyamatokat táplál, a nemzettudat rombolása, és a nemzet érdekeinek semmibevétele a jellemző rá.

no successful 2013.01.19. 17:38:57

@szabadmagyarnép:
"Nem lehet azt megengedni, hogy esetleg olyanok szavazata döntsön akiket nem érint, saját bőrükön nem tapasztalják majd szavazataik esetleges negatív hatását és nincsen tiszta rálátásuk sem az itt kialakuló politikai helyzetre sem."

Hamis az okoskodásod.

1. Nem ők tehetnek róla, hogy őseik kint rekedtek egy idegen ország fennhatósága alatt. Igen is szólhassanak bele abba, hogy ki támogassa (vagy ne) őket itthonról. Ennek van egy olyan hozadéka, hogy ez talán lassíthatja az asszimilációt, az összmagyarság erodálódását. Ez össznemzeti érdek kell hogy legyen.
2. Igenis kihat rájuk az, hogy kire szavaznak, (lásd egyes pont.)
3. Igenis tisztában vannak az itthoni politikai viszonyokkal, ismerek olyan fickót, aki kint él, bizony, többet nézik a Duna TV-t, mint mi.
4. És végül, itthon is sokan vannak, akik ilyen vagy olyan okból, de nem érzik a szavazásuk következményét, mégis szavazati joggal rendelkeznek.

no successful 2013.01.19. 17:43:39

@is:
"Én nem emlékszem. Dobjál már egy linket légyszi, vagy valami konkrétabbat, hadd frissüljön az én emlékezetem is. Ugye nem vagy hazudozó, tehát tényleg így volt? "

Annyi bizonyos, hogy Gyurcsányék, a referendum után ünnepeltek, győzelemként élték meg a dolgot, ez mindennél többet elmond.

xaverta 2013.01.19. 17:45:09

@Cobs:
" Mit csináltak, első pár évben még ment a szekér, de adósság már akkor is nőt,..."

Csak a tényszerűség kedvéért, a fidesz első négy éve alatt az államadósság 50%-al nőtt (6 300 md-ról 9 500-ra), 8 év alatt megduplázódott volna éppúgy, mint az mszp 8 éve alatt. Tényleg, simicskának szuper jó az adó forintjaidat odaadni. Valamiért én nem érzek késztetést erre.

fidesz 6 tagkönyv 2013.01.19. 17:45:41

Sok nagyokos látom mindenkinek jó véleménye van mindenkiről)))).Kellenek a f..nak a románok, csak a szavazat kell,utána kuss.Elvettük a magán nyugdijatokat,ha kicsit nyugton maradtok,mondunk olyat,hogy emelkedik a deviza törlesztés,itt az új munkatörvény még a terhest is kilehet rúgni(de gyerek kellene)Az állampolgárságról meg annyit,ha valaki pl megtámadná az országot a senkiházik szavaznának ők meg röhögnének mert rájuk nem vonatkozna mert ők 2-ttős állampolgárok.Ezért ne szidjátok a Fideszt ők mindig jót akarnak a magyaroknak(tehát csak maguknak)üdv az összes gyözikének akik itt vannak.

2013.01.19. 17:49:41

Erdélyben magyarok élnek, itt Magyarországon sajnos sok közöttünk az MSZPs, liberális meg bicskázós bunkó. Ezek így együtt sok egy országnak. Ez a lusta, köpönyegforgató, hazaáruló csűrhe miatt tart ott ez a szép ország, ahol tart. Hajrá magyarok, lesz itt még jobb világ!

xaverta 2013.01.19. 17:51:30

@no successful:
"A magyarországi ballib politikai vonal, kifejezetten káros folyamatokat táplál, a nemzettudat rombolása, és a nemzet érdekeinek semmibevétele a jellemző rá."

A 2 világháborús részvétel nem írható a ballib vonal számlájára, sokkal inkább a jobbágy vonal számlájára. Amiből egyébként hatalmas sikerek születtek a nemzet számára, az ország 2/3-ának az elvesztése. Erre tényleg büszke lehet minden vérjobbos.

Dr.Bio74 2013.01.19. 17:58:50

@no successful:
Szabadmagyarnépnek adott válaszod teljesen elfogadható.
De a szavazó jogért mit adnak a határon túl élő magyarok, csak nem valami kulturális, genetikai banknak kell tekinteni őket az elkorcsosult magyarországiakkal szemben?
Tudom durva a kérdés, de én adózom kis hazámba. Ezen adómból van mozgatva kicsiny hazánk túlbonyolított rendszere.A támogatásukat pártolom, a megvásárlásukat nem. Magyarok ők is, és igen megérzik, hogy ki fog kormányozni Magyarországon, és igen arra fognak szavazni aki támogatja őket, minél nagyobb mértékben. Pont, amilyenek az átlag nyugdíjasok ( rájuk hajtanak a pártok), könnyen kiszámítható reakciók, és könnyen teljesíthető kívánságok, döntő létszám.

+ Beleszólhatnak most is, hogy ki támogassa őket és ki nem, szavazati jog nélkül is.

xvxvxv 2013.01.19. 17:59:48

@csavari: akarsz beszélni róla?

2013.01.19. 18:07:11

Még valami. A Duna World TV csatornán adnak egy sorozatot azt hiszem Hazajáró a címe. Megható igazi élmény látni két fiatal emnbert, akik bejárják Erdélyország gyönyörű tájait. Ez a magyar kultúra, nem pedig a kereskedelmi TVk erkölcs és néprontó világa, amit a liberálisok szabadítottak az országra, ezek mérgezik a magyar fiatalok lelkét. A kereskedelmi csatornák hírműsorai kizárólag balesetek, bűnügyek, és hasonló szörnyűségek szerepeljek, még arra is gondolnak ezek a nyomorultak, hogy a helyszínen a legbutább idős emberek szólaltassák meg. Így próbálják lejáratni a magyar embereket. De nem lesz ez így sokáig lesz még nemulatt szemét banda!

Önnek megyünk (törölt) 2013.01.19. 18:11:24

@antiforradalmár: "Igazából az lenne a legjobb a zembereknek, az országnak, ha Bajnai is 2/3-al nyerne."
Nem, ez nem az embereknek és az országnak lenne jó. Hanem annak a féltucat liberálisnak, akik szeretnék visszaállítani a dolgokat úgy, hogy ismét nekik legyen kedvező.
Nagy különbség!

Az országnak és a nemzetnek az lenne megfelelő, ha ez az irányzat be sem jutna a parlamentbe. Ha 2/3 százaléknál nem kap többet, akkor az már jó az embereknek.

Walter Hartwell White 2013.01.19. 18:24:52

Pedig ez az "irányzat" él, bármennyire nem tetszik nektek, bármennyire is szeretnétek kitörölni. A szavazókat úgysem tudjátok, márpedig mi pár millióan sosem fogunk a "polgári" oldalra voksolni.

Dr.Bio74 2013.01.19. 18:30:31

@Lindalinda:
Ez nem a magyar emberek lejáratására irányul. Lejáratják az emberek magukat bőven. Ezek a műsorok minden országban mennek, mert van egy réteg aki élvezettel nézi, ennyi. A nézettség meg pénz. Érdekes, hogy mennyien tagadják, hogy nézik a szenny műsorokat, de azért nézik. A legbutább idős ember megszólaltatása ez meg, hogyan érted, mert én kicsit gáznak érzem ezt a beszólást.

@Önnek megyünk:
Hogy kinek mi jó az a saját életének tükre. Hogy ki szerint mi jó az országnak az meg az ő egy személyes véleménye. Ha sok egyforma vélemény találkozik egy demokratikus választáson, akkor az a vélemény ölt alakot. Ha ez a Bajnai lesz, hát legyen, ha a Vektor akkor az legyen. Aztán majd négy év múlva ismét eldöntheti az ember( szerintem kötelezően kellene eldöntenie), hogy szerinte mi a jó.

salamander 2013.01.19. 18:33:16

Mesterházy egy szar politikus ráadásul tuskó is. Az MSZP-nek tökéletes.

***

csavari 2013.01.19. 19:56:19

@szabadmagyarnép:
A MAGYARNAK hangsúlyozom a MAGYARNAK bárhol is éljen a világon joga van beleszólni a hazai dolgokba! Az idegeneknek elsősorban a zsidóknak, cigányoknak viszont még akkor sincs ha itt laknak nálunk!

Walter Hartwell White 2013.01.19. 20:04:40

@salamander: Ha Mesterházy tuskó, akkor Kövér micsoda?

Andráska8 2013.01.19. 21:16:37

Remélem, hogy lesz kormányváltás nélkülük is, mert én erre a Mesterházyra nem szavazok.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2013.01.20. 02:27:22

@Mária:
Fideszes szavazónak tűnnék? Pedig nem vagyok. (Az utolsó mondatból talán kiderül.)
Pont azért dühít ennek a tehetségtelen politikusnak a működése, mert szükség lenne az erős ellenzékre. Az ilyen butaságok azonban sajnos nem segítenek. Bár nyilván sokat rontani sem fognak. Viszont akkor meg az a bajom Mesterházyval, hogy súlytalan. A legnagyobb ellenzéki párt elnöke márpedig ne legyen az!

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2013.01.20. 02:33:02

@antiforradalmár:
Nem is gondolom, hogy az MSZP-nek kell választást nyernie, nem is lenne képes rá, hiába a legnagyobb per pillanat. Ellenben - ahogy írod is - Bajnaiéknak kellenek szövetségesek. (Akár egy koalíciós kormány megalakításához.)
Az MSZP ebbe a szövetségbe az infrastruktúráját tudja beleadni, amivel sem a Milla, sem a Szolidaritás, sem a Haza és Haladás nem rendelkezik. Enélkül Budapesten lehetnek eredmények, de vidéken nem.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2013.01.20. 02:35:08

@is:
Nos, bennem is kialakult egy kép a tisztelt hozzászólóról. :)

Nem tudom, hogy Mesterházy mit gondolt valójában. Csak azt írtam le, mit gondolok én arról, amit mondott. Azt, ugye, szabad értelmezni?

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2013.01.20. 02:37:02

@nemorino:
Így lesz kerek a történet, kösz.

Amit Mesterházy interjúiról mondasz, azzal is egyetértek.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2013.01.20. 02:41:36

@no successful:
Szerintem meg a mai kormányzás kártékony. (A mai is.)
Azt látom, illetve hallom az államigazgatásban dolgozó ismerőseimtől, hogy egyszerűen nem működik rendesen az államgépezet. Azt pedig már a saját dolgaimban is tapasztalom, hogy pl. az eszeveszett tempójú jogalkotás fércműveket eredményez. Ha a politikai ízlésektől - melyekhez egyébként joga van mindenkinek - eltekintünk, ez akkor is példátlan a most már 23 éves demokrácia történetében, és megkockáztatom, az azt megelőző egy-két évtizedben.

Mária 2013.01.20. 08:41:24

@Reckl_Amál:

Szerintem Mesterházy nem súlytalan, hanem nagyon óvatos a megnyilatkozásaiban, hiszen a Fidesz az ellenzék minden mozdulatára súlyozás nélkül, teljes hangerővel támad. Az más kérdés, hogy miért ezzel vannak Fideszék elfoglalva, és nem a kormányzással, hiszen ha az emberek elégedettek lennének a munkájukkal, akkor nem kellene az ellenzék mocskolásával foglalkozniuk.

salamander 2013.01.20. 09:48:48

@¡Viva La Onda!: Hát ez egy elég óvodás kérdés, de legyen: Hát kövér...

***
süti beállítások módosítása