2012. október 20. 01:29 - Reckl_Amál

Aprópénzre (?) váltott művészet

Az eheti játék tíz festményt vonultat föl meglehetősen objektív szempont szerint rangsorolva. Ez az a tíz kép, amelyért a legtöbb pénzt adták. Hogy jogosnak érezzük-e egyik-másik képnél a rá költött összeget, mindenkinek az ízlésén múlik. A megfejtés mellett azonban szívesen vesszük a szigorúan szubjektív vélekedéseket arról, megérte-e azt a sok-sok pénzt a kép.

A nagyságrend meghatározásához elmondom, a "legolcsóbb" festményért 89,1 millió dollárt fizetett a remélhetőleg boldog tulajdonos.
A legdrágább kép végül 142,7 millió dollárért kelt el.

A feladat az, hogy növekvő sorba rendezze a kedves olvasó értékük szerint a képeket.

fest 1.jpgfest 2.jpgfest 3.jpgfest 4.jpgfest 5.jpgfest 6.jpgfest 7.jpgfest 8.jpgfest 9.jpgfest 10.jpg

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr974859034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KZsoci 2012.10.20. 08:28:50

Hű, hát ez baromi nehéz, én leginkább csak tippelni tudok.

Szépek a képek!

H C G D A E J B F I

NIPREDIL 2012.10.20. 14:44:23

Van Gogh Íriszek c. képe minden pénzt megér!

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2012.10.22. 19:25:20

Hogy ki miért mennyit ad... Nem érdemes vitázni róla (Ernesto Tattafiorénak például kiállítása is volt Magyarországon, mint az közismert. Miközben nem gondolom, hogy feltétlenül az ő képeit akarnám látni a falamon. Hogy úgy mondjam).
Az Íriszek minden pénzt megérne, és az önarckép is bármikor jöhetne. Ha megengedhetném magamnak, ezeken nem gondolkodnék (bár egy Dalit és egy Warholt azért szintén beszereznék, esetleg egy Lichtensteint. Vagy egy Banksyt - mikor is lesz a kiállítása?)
Aztán a két Klimt - elsőnek a tipikus aranyozott, utána a másik).
Aztán a Renoir. Bár kicsit mégis úgy vagyok vele, mint egy realista kollégám a szupermodellel: szép, szép, de otthonra nem kéne - tetszik, de nem tudok olyan teret képzelni magam köré, amibe tényleg passzolna.
Dr. Gachet - ez nem a legjobban sikerült portré, de ott van benne minden, amiért Van Goghot szeretem.
Picasso, Fiú pipával. Most úgyis menő a kalocsai minta ;-) . Még olyanabb, mint a Renoir, de jó kép.
Dora Maar. A macska aranyos, bár a nő arca miatt sokáig kéne gondolkodnom a végső verdikten. Inkább legyen cicás naptár a Noé Állatotthontól - valódi cicák, valódi állatbarátokkal, az állatoknak menő pénzzel (ez volt a reklám helye).
Willem de Kooning. Nem szeretném a falamon látni. Egyáltalán. Úgy sem igazán, hogy fizetnek érte (van persze az a pénz, de elég sok nullának kell az összeg végén lennie).
Pollock. Egyszer én is rajzoltam ilyet, de anyám kidobta, mert azt hitte, hogy csak a tollam próbálgattam.
Igazából én dobtam ki, mert azt gondoltam, hogy ez egyszerűen rossz. És mindent átgondolva: ennél még jobb is volt.

Zolimoni 2012.10.23. 20:21:32

Érdekes....csak tippek:
CAGHEFJDBI

Pollockról mindig az jut eszembe, amikor Ed Harris az életrajzi filmben vödörből önti a festéket a földön fekvő, hosszú vászonra. Inkább, mint egy tornagyakorlat vagy mozdulatsor, nem mint művészet....
Szeretem Klimtet, ha egyet kéne választanom ezek közül, biztos, hogy a B lenne az. Egy időben még gondolkodtam rajta, hogy egy klimtet nyomtassunk a nappaliba (menne a fal színéhez :o), de végül maradt a tengerparti kép...
Furcsa, hogy a Renoir képről én meg pont azt gondolom, hogy szinte bárhol jó lenne, bárhova illene, mert annyira sokféle hangulatot áraszt. Elférne a konyhánkban, bár nem venném le a Vettriano puzzlet : )
Én meg inkább az íriszekről gondolom, hogy szép-szép, de "csak" ennyi.

halbikvera 2012.10.24. 08:47:57

hm... látva az előző hozzászólásokat, azt hiszem nem leszek túl népszerű a véleményemmel, de pusztán esztétikai megfontolásból egy fillért nem adnék egyik fenti képért sem. A Renoir még aránylag jó meg az íriszes sem zavaró, de a többit szívesebben látnám az aprítóban.

Talán látszik a soraimból, hogy igazán nem tudom értékelni az elvontabb művészeti irányzatokat.:)

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2012.10.24. 14:45:53

@Zolimoni: Szerintem Renoir esetében két irányból jutottunk nagyjából ugyanoda: ha mindenhová passzol, akkor IGAZÁN talán sehová sem :-) .
De tudod mit? Viheted a Renoirt, ha enyémek az Íriszek :-)

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2012.10.25. 09:21:06

Na, szép. Már megy a csencselés a képekkel. :)

@halbikvera:
Van olyan kép, amelyik nekem sem kellene akkor sem, ha nekem fizetnének. (De Kooning)
De tudnék akár tíz olyan képet mondani, amelyik jobban tetszik, mint ezek.
Pedig én is szeretem Klimt nőalakjait (Judith Holofernes képe volt a belépőkártyámon, amíg komolyan nem kezdték venni a dolgot.)
Meg Vincent is bármikor jöhet.

Sőt, én még a Pollock-képet sem tartom olyan rossznak. Volt alkalmam látni, és ez a szakértők által "fészkesnek" titulált hatás is klassz. De szerintem a @Zolimoni: által említett film miatt néztem meg eleve, ez talán kicsit csökkenti a mű tiszta értékét számomra.

Megfejtés: listverse.com/2007/11/07/top-10-most-expensive-paintings/

Zolimoni 2012.10.29. 11:28:26

@halbikvera: mi az elvont van Goghban egy laikus számára???

Zolimoni 2012.10.29. 11:35:43

jó játék volt! AIEJGFDBCH...nagyon-nagyon messze a valóságtól sikerült a tipp-mix

halbikvera 2012.10.29. 11:41:35

@Zolimoni: az íriszesben semmi. A pasis kép viszont nekem már az.
Feltételezem, hogy a fenti művészemberek jó eséllyel tudnak "szépen", realistán is rajzolni, s amikor nem ezt teszik, azzal valami céljuk van, de ettől függetlenül nekem a végeredmény alapvetően gagyi. Mint írtam az előzőben is, nem igazán tudom értékelni, a személyiségem távol áll tőle nagyon.
süti beállítások módosítása