2011. november 19. 01:45 - Reckl_Amál

Hol valuta, ott megértés; hol megértés, ott béke!

Legjobb öröm a káröröm. Mégis önmérsékletre intenék mindenkit, aki nem a Fidesz.

Persze, persze Viktor azt mondta, hogy elmegy, ha az IMF visszajön. De, remélem, ezt senki sem vette komolyan. Viktor nem megy el. Soha. Akkor se volt hajlandó, amikor a személyesen a magyar választók küldték el 2002-ben. Ez az egész őrület is akkor kezdődött.

Aki azt hinné, ez a pálfordulás egyedülálló, téved vagy nem erős a memóriája. Az ilyen emberek okulására hadd idézzem föl a szocialista ízlésterror alatt készült A veréb is madár idevágó jelenetét. (Az egész filmet érdemes megnézni, az ominózus jelenet viszont a 8. percnél indul. Nyugati ügyfél érkezik a szocialista vállalathoz. Na, ma ugyanígy pörögnek a táblák a Matolcsy-minisztériumban, ha az imf-esek belépnek.)

Aki jót akar Magyarországnak, gyorsan abbahagyja bölcselkedést és a gúnyolódást. És nem emlékezteti Viktort könnyelműnek bizonyult ígéretére.

Örüljünk inkább annak, hogy végre tettek valami értelmeset. Az utolsó pillanatban, de félrerántották a kormányt, mielőtt felkenődtünk volna a falra. Vagy, ami még rosszabb, a gyorsnaszád olasz, esetleg görög vizekre keveredett volna.

Szóval ne idegesítsük pont most Viktort és a jobbkezét, amikor amúgy is egy centire van a meghasonulástól. Most, hogy először végre valami hasznos, józan, értelmes dolgot tettek, ne hajszoljuk őket még a mostaniaknál is abszurdabb pótcselekvésekbe!

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr423395416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KZsoci 2011.11.19. 08:42:08

"Akivel kereskedünk, azt majdnem szeretjük!" :DDDDDDDD

Hát igen, Orbánék első jó produktuma. Kíváncsi vagyok, hogy hogy fogják folytatni... Mert ezután túl nagy szabadságharcozás meg háborúzás meg egykulcsos adózásás nem nagyon lehet már. Kb. csak a rasszizmus marad a fidesznek, amibe kapaszkodhat. :)

A film egyébként tényleg jó.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2011.11.19. 14:52:06

Az egész témáról a legértelmesebb társalgás csütörtök este az Echo TV-n folyt, Bogár László és Boros Imre részvételével.

A végtörlesztés végképp kicsordította a poharat azoknál, akiknek befolyása van a forintárfolyam manipulálására. Kb. ennyi történt.

KZsoci 2011.11.19. 15:03:06

@Csöncsön:

Tehát szerinted egyébként jó volt a kormány eddigi gazdaságpolitikája, csak ellenkezett a pénzügyi hatalmak érdekeivel?

Lehet jónak nevezni egy kis ország gazdaságpolitikáját, amely nem veszi figyelembe a világ erőviszonyait?

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.11.19. 17:09:38

@KZsoci: Bocsánat, nem az Explorer volt a hónap poénja.

Értelmes társalgás Bogár Lászlóval és Boros Imrével (Bayer Zsolt moderálásával, ha jól sejtem).

Muhaha.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2011.11.19. 17:32:24

@KZsoci:

?

Nem írtam, hogy jó volt. Nyilvánvaló, hogy egy húzd meg-ereszd meg játékról van szó, annak tapogatásáról, hogy meddig lehet elmenni. A végtörlesztés már (persze a korábbi intézkedésekkel együtt) túl sok volt, túl erősen sértette a pénztőke érdekeit. Most nyilvánvalóan jött egy visszatáncolás.

Alapvetően nincsen túlságosan nagy mozgástere egyetlen kormánynak sem, a magam részéről azt tartom fontosnak, hogy az ésszerűség nyomait fedezzem föl a mindenkori vezetőkön, és ez ugye az elmúlt tíz évben nem volt mindig így...

KZsoci 2011.11.19. 17:40:52

@stivanleroy:

:DDD

@Csöncsön:

Az a baj, hogy a csütörtöki IMF-visszakuncsorgást leszámítva nem sok észszerűség fedezhető fel a mostani kormány munkájában az elmúlt másfél évet tekintve. Ráadásul tényleg kárbaveszett minden (még akkor is, ha elméletileg jó ötletek lettek volna, pláne így, hogy nem), hiszen innentől kezdve jön a 2007-2010 (és főleg a Bajnai idejére jellemző), racionálisabb gazdaságpolitika.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2011.11.19. 17:47:21

@KZsoci:

Mit nevezel ésszerűségnek? Alapvetően két tűz között mozog a kormány: csökkenteni kell az államadósságot és a hiányt, ugyanakkor el kell kerülni, hogy a lakosság megnyomorodjon. Ugyanakkor a két dolog nagyrészt kizárja egymást.

Gyurcsány idejében az ésszerűség (vagy bármiféle koncepció) csírái sem voltak fölfedezhetők; Bajnai pedig legalább az IMF-fel kötött hitelszerződést szolgaian követte. (Mondjuk ezt miniszterelnöki ténykedésnek túlzás lenne nevezni, de tény: legalább nem ártott nagyot.) Hozzátehető: mást nem is tehetett, pontosan erre szerződött.

KZsoci 2011.11.19. 17:56:05

@Csöncsön:

az államadósságot csökkenteni elsősorban termelő, értékteremtő tevékenységgel lehet. Magyarországnak nincs ásványkincse, ipara, a mezőgazdaságot is egyre inkább vissza akarják fejleszteni - sajnos! A turizmusunk, egyéb szolgáltatóiparunk önmagában keveset nyújtanak ahhoz (még Görögországban sem volt elég!), hogy érdemben javuljon a helyzet.

A kormány feladata az lett volna, hogy az államadósság szintentartása, a gazdaság stabilitásának megőrzése, saját hitelének öregbítése mellett olyan helyzetet teremtsen, amelyben egyre inkább megéri kihasználni az adottságainkat valódi értékteremtő tevékenységre.

A Széchenyi terv 2 gyenge és túlkorrumpált mivolta, az EVA megszüntetésének vágya (egyelőre marad), a nemzetközi tőke helyzetének nehezítése mind-mind ellentétes tendenciát mutatott. A többiről (új alkotmány stb.) ne is beszéljünk.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2011.11.19. 18:09:02

@KZsoci:

Óriási befektetési lázat elvárni ezekben az években illúzió sajnos; én is azt reméltem, hogy valamivel jobban beindul a gazdaság, sőt alighanem mindenki, de egyelőre a vállalkozást segítő intézkedések elmaradnak. Ez például egy értelmes kritikája lehet a mostani kormánynak. Kár, hogy a viták általában nem erről szólnak, hanem egy fölöttébb egysíkú és buta "megszorítások vagy csőd" gondolatrendszer mentén bontakoznak ki. Matolcsy első minisztersége idején pont a növekedés óriási volt; az azonban egy másik környezetben történt. Valószínű, hogy most egy másfajta gondolkodású szakember (a jobboldaliak közül) többet ki tudna hozni a jelen helyzetből növekedés terén. De a korlátokat se feledjük.

KZsoci 2011.11.19. 18:17:09

@Csöncsön:

Senki nem várt óriási befektetési lázat. Mindenesetre nemhogy elmaradtak ezek az intézkedések, de ezzel a szellemiséggel kifejezetten ellentétes értelmű döntéseket hozott a kormány.

Avagy a Horgász a pácban című rendkívül jó filmből idézve: "Ha nem tud rendet tartani, legalább ne csináljon rendetlenséget!"

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2011.11.19. 18:20:28

@KZsoci:

Melyik döntésekre gondolsz? Az egykulcsos adó célja pl. nyilvánvalóan a rendszer egyszerűsítése volt, más kérdés, hogy erre ez a leghatékonyabb módszer-e. És így tovább. Szóval a próbálkozásokat látni, csak nem igazán hatékonyak ezek.

KZsoci 2011.11.19. 18:32:31

@Csöncsön:

A teljesség igénye nélkül szerintem ide vehetőek ezek is:

- Magánnyugdíjpénztár-vagyon einstandolása
- Oktatás színvonalának rontása, különös tekintettel a kötelező korhatár lecsökkentésére
- Bérfeszültséget automatikusan teremtő közmunkaprogram
- Munkavállalók jogainak csorbítása a munkaadókkal szemben (igaz, bizonyos szempontból ez javíthatná a versenyképességet is...)
- A különböző különadók, amelyekkel a multikat sújtják (igen, a populista igazságérzetem nekem is azt mondaná, hogy fizessen a Vodafone meg az Raiffeisen Bank, de sajnos ez nem így működik), pláne akkor, ha a nemzetközi jog ezeket visszavonatja, a bejött összegeket kamatostul visszafizetteti
- Egykulcsos adó (a szándék jósága nagyon kevés, a szakértelem hiánya nagyon nagy bűn)
- EVA megszüntetésének szándéka (egyelőre ez szándék maradt, jó)

Szabad másnak is kiegészíteni.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.11.19. 23:37:45

Ez a kormány azért kapott ilyen nagy felhatalmazást, mert valóban változást akart az ország.

Az elmúlt másfél évben viszont semmi sem történt, ami igazán értelmes és sikeres volna.

Gesztusokat tettek csupán, amelyektől rosszul érzi magát a magamfajta. Van egy új alkotmányunk, amely egész egyszerűen silány és tartalmatlan. Ha valaki nem ért a joghoz alapszinten sem, az erről meggyőződhet abból, hogy egy ilyen tébolyodott bohócot kértek föl a népszerűsítésére, mint Kerényi. Az általa kiválasztott festmények, melyek majd az Alaptörvény díszkiadását illusztrálják, ugyanolyan bénák és erőltetettek, mint maga a jogszabály.

Részemről a bizalom a második Orbán-kormánnyal szemben akkor fogyott el, amikor megtévesztettek és ellopták a magánnyugdíj-pénzemet. Megtévesztettek, mert nekem igenis rendesen fialt a pénzem. Ellopták, mert kényszer alatt tettem be a közösbe. Ebből aztán MOL-papírokat vettek, és 260 milliárdot máris vesztettek rajta.

Az összes adóügyi manipulációnak értelmetlen. Az egykulcsos adó megbukott. Egyszerűen lehetett volna orvosolni: február környékén vissza kellett volna menni a régi rendszerbe. Ehelyett bérkommandók meg hasonló agresszív pótcselekvésekre futotta csak.

Az EVA nagy segítség volt a legkisebb vállalkozóknak. Mint SZJÁ-t fizető alkalmazottnak csíphette volna a szememet, hiszen aki evázott, az akár kevesebbet is fizetett, mint kellett volna "bonyolultan". Mégsem sajnáltam ezt a kedvezményt, mert ha vállalkozások nincsenek, munkahely sincs. És ez nagyban is így működik. Ha szívatják a multikat, azok nem fogják szó nélkül tűrni. Lehet ezen háborogni, csak a világ nem így működik.

Ma Magyarország semmivel sem jobb, mint a szocialista kormányzás utolsó egy-két évében. Csak mi, akik nem vagyunk szélsőjobbosok, kicsit kellemetlenül érezzük magunkat.

Ezt meg ajánlom elolvasni. Nem nevezem csalódásnak, mert Huth Gergelyről mindig is tudtuk, hogy se nem intelligens, se nem pártatlan, de az elkeserítő, mennyire kevés az önkritika a Fideszben és a holdudvarában. Pedig most még profitálhatnának is belőle, ha lenne bennük egy kis belátás.

www.magyarhirlap.hu/velemeny/fegyverletetel.html

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2011.11.20. 11:39:59

@KZsoci: @Reckl_Amál:

Egy konkrétumot említetek: a magánnyugdíj-pénztárak erőszakos megszüntetését. Ezekről közmegegyezés volt, még azok körében is, akik támogatták a létüket, hogy rosszul működtek, hatalmas veszteségeket termeltek. (Nyilván egy-egy embernél jelentkezett nyereség, de az összesített statisztikák azt mutatták, hogy a többségnél nem.) Ez a téma amúgy elég rendesen ki lett beszélve; agresszív és a jogszerűség határait is súroló lépés volt, bizonytalan haszonnal.

Az EVA egy időben nagy segítség volt, az utóbbi időben tudtommal már csak keveseknek. Az egykulcsos adóval pedig az a fő probléma, hogy egy nem kifejezetten jól kereső személy számára semmiféle segítséget nem jelent. Ettől nem fognak vállalkozások indulni, ez legalábbis biztos.

Én úgy vonnám meg a kormányzás mérlegét: a lényegen, ami az utóbbi húsz évet jellemezte, nem változtattak; több a pótcselekvés, mint a valódi. A Gyurcsány-érát persze felülmúlják (azt nem is lehetne alul), de egyébként csak azt hozzák, mint előtte, utána a többiek. És ezt persze valóban lehet csalódásnak nevezni.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.11.21. 09:29:03

@Csöncsön:
Ez korrekt elemzés. Tudhatod jól, hogy nekem a Gyurcsány-féle "kormányzás" sem tetszett. A hangulat akkor viszont simán nyomott és lehangoló volt, néha teljesen elegünk volt az egész bandából.

Ma emellett - az én ízlésemnek persze - ezen túlmenően most még az egész túlságosan erőszakos, akarnok stílusú. Azt a gőgöt, amely az egész kormányzati működést jellemzi, semmi sem indokolja.

Nem volt közmegegyezés manyup-kérdésben. Az első elképzelés szerint a "visszalépés" választható lett volna, de még a fideszeseknek is csak kb. 30%-a tette volna meg. Ezért - és ezt nevezem akarnoki stílusnak - Matolcsy megzsarolt bennünket.

Az általánosságban igaz, hogy a pénzügyi rendszerek nem átláthatóak, és azért is hülyeség ez, mert sok kritikát előre kivédhetnének, ha egy kicsit azok lennének. Ha valamiért nekem, aki egyébként elégedett voltam, gondom volt, az pont ez az érthetetlenség.

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.11.25. 12:53:05

@Csöncsön: Alkalomadtán vess egy pillantást a vezető hírekre.

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.11.27. 18:04:29

@Csöncsön: :-)
Sajnos egy másik focista és reménytelen csapata volt azokban a főszereplő...
süti beállítások módosítása