2011. október 21. 11:53 - Reckl_Amál

Igaz és hamis

Elnézést kérek a címért! Ma ugyanis ételekről lesz szó, kicsit félek is. Amikor megírtam első igazán nagy szabású gasztronómiai cikkemet, a véremet kívánta néhány hozzászóló, mert én bizony úgy tanultam otthon, hogy a tésztafőzéshez egy csepp olajat teszek a vízbe.

Most néhány állítást olvashat a játékos kedvű vendég ételekről, a feladat csak annak eldöntése, hogy igaz-e vagy hamis.

Jó játékot és jó étvágyat!

1. Befogott orral a nyers krumplinak, almának és hagymának ugyanolyan az íze.

2. A záptojás lebeg a főzővízben.

3. A vanília addiktív.

4. A banán gyógynövény.

5.Az első ketchupot halból főzték.

6. A 7UP nem üdítőital volt eredetileg, hanem lítiumtartalmú, másnaposság elleni gyógyhatású készítmény.

7. A sushit a kínaiak találták föl.

8. A méz soha sem romlik meg.

9. A legdrágább kávé a cibetmacska ürülékéből készül.

10. Az első levest az egyiptomiak főzték, vízilóhúsból.

+1. A földimogyoróból dinamitot lehet előállítani.

Köszönöm a játékot mindenkinek. Örülök, hogy tetszett, máskor is lesz igaz-hamis tippelés. A tovább gombra kattintva feltárul az igazság.

A rossz hír viszont az, hogy a kiváló érvelés ellenére nincs egyetlen hibátlan megfejtés sincs. Pedig én már a címbe beleírtam a megoldást. Igaz és hamis. Ez minden állításra vonatkozik.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr273319647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

halbikvera 2011.10.21. 14:49:38

7. igaz
8. igaz

többit nem tom

halbikvera 2011.10.21. 14:54:00

De,

az 1. szerintem hamis
2. záptojást szerencsére még sose főztem, úgyhogy passz
3. sztem nem
4. nem kizárt, de nem tudom, manapság minden az
6. nem tom, de a tipp legyen mondjuk, h igaz
+1 legyen igaz

KZsoci 2011.10.21. 15:47:36

1. H
2. H
3. I (minden addiktív, ami finom)
4. I (gorillákat kezelnek vele)
5. I
6. H (biztos a kóla történetével akarod összekevertetni)
7. H
8. I (különben a méheknek állandóan hasmenése lenne)
9. H (csak a második legdrágább készül abból)
10. I (miért ne)
11. I

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2011.10.21. 15:57:25

1. I
2. I
3. H
4. H
5. I
6. I
7. H
8. I
9. H
10. I
+1. I

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.10.21. 19:38:27

1. Lehet. Hajlandó vagyok elhinni.
2. Többek között így lehet kiszűrni.
3. Nem hiszem, a csokit jobban szeretem.
4. Lehet. Sok fajtáját nem ismerjük. Lehet igaz.
5. Akkor már inkább paradicsommadárból. Inkább nem.
6. Lehet. A tonik is gyógyhatású, a kinin miatt.
7. Ezt már senki sem tudja, de miért is ne?
8. Legfeljebb gusztustalanul ikrás lesz.
9. Ebben a formában hamis. A legdrágább az a kávé, amit a cibetmacska ürülékéből szednek ki, mert előtte rágcsálta és emésztette a kávébabot. Ergo a szar kávé nem is rossz?
10. Halra hamarabb tippelnék, jobban adja magát. Inkább nem.
+1. Atomtengeralattjárót, ha McGyver is ott van. Miért ne?

A tévedés jogát fenntartom.

Szirénfalvi Szürkevarjú Szeréna 2011.10.22. 16:29:42

1. Hamis. A szaglás is része az ízek észlelésének.

2. Igaz

3. Hamis.

4. J lenne, de Hamis.

5. Hamis.

6. Hamis.

7. Igaz. (Hogy javuljon az arány...)

8. Igaz. De élvezeti értéke idővel csökken.

9. Igaz.

10. Fuj. Igaz.

+1. Max a f*ngból. Hamis.

Szirénfalvi Szürkevarjú Szeréna 2011.10.22. 16:31:11

Ez nagyon jó játék!!! És bele is tudtam szólni!

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.10.26. 12:51:03

@halbikvera: @stivanleroy:
Ez a poénom olyan jól sikerült, hogy kifejezetten élveztem. Kár, hogy csak én egyedül... :S

Az összes állítás igaz.

(Leroy: A cibetmacska-ügyben nem pontos a megfogalmazás.)

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.10.26. 13:34:09

@Reckl_Amál: volt valami ilyes gyanúm mostanában. Ügyes :-)

halbikvera 2011.10.26. 19:51:15

Az alma és a hagyma esetében kételkedem, de eskü alatt letesztelem majd.:P
süti beállítások módosítása