2011. június 07. 00:06 - Reckl_Amál

Rosszkedvünk tele

Izgultam a mai nap előtt, mert egész napos tárgyalásra voltam hivatalos. Minden remekül sikerült, úgyhogy arra nem is veszteget szót, mi történt; reméljük, nem marad meg ez csupán egy kellemes napnak, de üzlet is lesz belőle.

Ennek örömére elégedetten szambáztam végig a gyárudvaron. Persze kormos felhők tornyosultak, dörgött is, de ezt az utóbbi időben megszoktuk. És mi még szeretjük is a zivatart, sőt, ernyőm is volt. Infantilizmusomhoz hozzátartozik, szeretek megázni. Egyébként is ömlött rólam a víz - mint később kiderült, 90% fölött volt a páratartalom - de volt ernyőm, ha komolyabbra fordulna a helyzet.

Már a buszmegállóból caplattam haza felé - még mindig elég emelkedett hangulatban - amikor tényleg komolyra fordult. Csak sima felhőszakadás volt, örültem is, nem kell locsolni. És egyébként is lenyűgöző a nagy eső.
Nem is tudom, miért jutott a III. Richárd az eszembe. Ahogy szakadt az eső, arra gondoltam, ilyesmi lehet a tél a mediterráneumban. Magamban még mondogattam is: "York napsütése rosszkedvünk telét tündöklő nyárrá változtatta át."

Csuromvizesen értem haza, leültem az ágyamra, amikor kopogást hallottam. Hangosat. Az elmúlt hatvan év legkeményebb jégvihara tombolt Soroksáron. Ilyet még sosem láttunk: nagy, fehér jégbombák ezrei zúdultak a védtelen kertre. Pár perc alatt elpusztították, amin hónapok óta dolgoztam, a veteményesemet.

A reteknek nagyon ártani nem tudtak, a lényeg, ugye, a föld alatt van. De a büszkeségeimet, az uborkát és a spenótot végzetes találat érte. A spenótot akár már be is lehetett takarítani, és amúgy is főzeléknek szántam, nem baj, hogy a jég lyukakat ütött a leveleken. Leszedtem. De az uborka még folyamatban volt, és a hideg, fehér golyók kíméletlenül derékba törték ezt az ígéretes, zöld karriert. Az uborka ütközetben elesett. Talán két tő túlélte...

A fotókat KZsoci készítette.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr232963401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.06.07. 08:16:42

@attila.1969.:
Köszönöm.

Azért nem minden ment tönkre. Szerencsére a fáknak nincs bajuk, a rózsáknak sem. A veteményest meg úgyis "elpusztítjuk" idővel. Csak még nem minden zöldségnek volt itt az ideje.

padmasambhava 2011.06.09. 21:46:05

Ó, megértelek - én is "nagy" kertész vagyok (a teraszon....)

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.06.10. 10:08:33

@padmasambhava:
A természet csoda. Kezd magához térni minden. Persze az eltört uborkákból nem lesz már semmi, de a napraforgón jól látszik, hogy a növények sok mindenre fel vannak készülve. Azok a levelek, amelyeket teljesen átlyuggatta a jég, elfonnyadtak, de amit csak kicsit, ott összeforrtak máris a sebek.

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.06.10. 12:45:07

@Reckl_Amál: Ne add fel. Valamikor a múlt század első felében volt egy iszonyatos jégeső, ami adott helyen elverte a dinnyét. Amit nem, annak csak a formája idézte Dalí egy-egy botrányosan rossz álmát. Szegény nagyanyám pedig élete végéig emlegette, hogy azoknál jobb dinnyét azóta sem evett.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.06.10. 13:30:55

@stivanleroy:
Nem adom. A hosszú hétvégén csemegekukoricát és salátát/ kelbimbót fogok ültetni. :)
süti beállítások módosítása