2011. január 12. 13:41 - Reckl_Amál

Ínséges idők

A média és a sajtó manapság fölmerül témaként, szinte biztos, hogy a nem-kormánypárti orgánumok ellehetetlenítése (ill. annak cáfolata) is. Pedig a kormánypártiaknak sem könnyű mostanság. Bár őket nem az új törvény sújtja.

Vasárnap reggel néztem a Hír TV Célpont című műsorát. Ez a fiatal stáb hangyaszorgalommal tárta föl az előző kormányzat körüli disznóságokat. Bár a pökhendi stílusuk, a jobboldali közszereplőkre oly jellemző humornak álcázott gyűlölködésük sosem tetszett, el kellett ismerni, talán az egyetlen valódi, oknyomozó műsort készítik ma Magyarországon.

Már csak azért is néztem, mert segített levezetni azt a dühöt, amit az MSZP-t és az SZDSZ-t terhelő kisebb-nagyobb disznóságok miatt érzett az ember. Bár Bajnai Gordon mindig gyanús fickó volt, amit az utolsó egy évben csináltak, azzal alapvetően egyetértettem. De ezzel kevesen voltunk így, és nemcsak azért, mert nem-látványos kiigazítás, tűzoltás zajlott. Hanem azért is, mert a hagyómiklósok a volt kormánypártok minimális hitelét is elvették. Azt, hogy a Fidesz nyer, törvényszerűnek tartottam, és nem is bántam. Az előző rezsim pártjaiból elég volt egyelőre. De hogy a Fidesz tényleg mindenkit lesöpört a pályáról, és most garázdálkodhat kedvére - és garázdálkodik is - az egy nem-fideszesnek és talán a józanabb fideszeseknek is fejtörést okoz.

De most, hogy az ellenség meg lett semmisítve, a véres torkok lassan begyógyulnak a sajtónál is, még Császár "Forradalom" Attila is teniszmeccses suttogással közvetít dögunalmas parlamenti ülésekről. A Célpontban, amely ledületes és dinamikus volt egykoron, Sz.-né Sz. Eleonórát meg azt a gerinctelen volt BKV-vezért mutogatják. 2011 januárjában...

A jobboldali sajtó igen nehéz helyzetbe kerül lassan. Elfogytak a botrányok. Lehet persze, a szemkilövéseket vagy a Hajdú BÉT - ügyet a végtelenségig mantrázni, ezek is megfakulnak egyszer. Már nem fontosak annyira, hiszen az MSZP a sebeit nyalogatja (azt is rosszul, de ez legyen az ő bajuk), a többi, még jobban utált bandát meg elnyelte a föld. Még a legígéretesebb pszichopata-válogatottal fölálló Jobbik sem elég jó célpont, hiszen az már rég nem hír, hogy a párt a hülyék gyülekezete. Ráadásul az utóbbi időben nagyon segítőkész hülyékké változtak. Bár azt a pillanatot nagyon élveztük, amikor az egyik jobbikos képviselő nevezte a "demokráciában nem elegánsnak" az egyik frissen hozott törvény meghozásának körülményeit. Egy szélsőjobb suttyókból, tv-táltosokból és köztörvényes zavargókból verbuválódott kompániától azt a kritikát kapni, hogy nem vagyunk elegánsak, súlyosabb dolog, mint néhány külföldi újság ráncolt homloka.

Szóval a botrány, melyre az immár kormánypárti sajtó úgy kihegyezte füleit, hiánycikk. A Fidesz vagy a KDNP körül nincs ilyen, ugye. Csak konfliktusok, melyek elsimítását örömmel vállalja magára az egy csapásra megszelidült jobboldali sajtó.
A Célpontban volt már olyan riport is - hiába szerkesztik fiatal, diplomás emberek, vagyis a legdurvábban érintettek - amelyben kvázi kormánypropagandát folytattak a magánnyugdíj-einstand mellett. Pedig ebben a történetben lehetett volna csak igazán megcsillantani az oknyomozói vénát. A magánnyugdíj-pénztárak esete ugyanis bonyolult. Ebben a riportban meg semmi olyat nem láttunk, ami egy kicsit is elütött volna Matolcsy szövegétől.

Persze még a ciklus elején vagyunk, és egyelőre úgy tűnik, a jelenlegi kormányzat tehet bármit, akár az egész nyugati világot magára haragíthatja, a magyar választók szemében alig csökken az ázsiója.

Kérdés, hogy az optimizmus mikor csap át apátiába. A sajtó nem beszélhet örökké szakállas, ráadásul már 2010-re is csúcsra járatott témákról. A propaganda meg csak az eredeti híveket hatja meg. Orbán újra egyre több nehezen vállalható embert ültet kulcspozícióba. Az nem zavar különösebben, ha valakiről köztudott, hogy a Fidesz embere - ezen lehet persze polemizálni, ez a hatalom mindenkori természete - de ha még hülye is, az külön öröm az ellenzéki sajtónak. Az ugyanis, hogy Scmitt Pál például "bal sorsnak" írja a balsorsot újévi beszédében, nem pártpolitikai kérdés. Viszont az alkalmatlanság, sőt akár a méltatlanság látványos jelensége. Ezt az is érti, aki nem szokott a hatalmi ágak szétválasztásának szükségességén morfondírozni.
Az ellenzéki sajtó törvényszerűen meg fog erősödni.

A kormánypárti meg vagy ellaposodik, mert nem meri kritikával illetni kedvenceit. Vagy pedig megmutatja, különb az oppurtunista balliberális sajtónál, és éles szemmel figyeli az eseményeket. Ezzel viszont egyedül marad a közéletben. Persze egyelőre semmilyen jelét nem látjuk ennek. Még a legjobb esetben is csak tétovázást.

Érdekes dolog, hogy Orbán mennyire nem tanul a közelmúlt történelméből. Antall József közel húsz éve mikiegereknek titulálta az újságírókat mondván, a véleményük nem számít. Ez a megjegyzés volt az első médiaháború startlövése. Azt pedig egyértelműen a baloldal nyerte meg, és be is biztosította magát számos médiafelületen.

Persze érzik a Fidesznél, hogy hol kell rendet tenni. Csak éppen azt nem veszik észre, hogy az eredendő hiba már Antallnál is az volt, mikor megsértette ezt a meglehetősen hiú társaságot, az újságírókat.

38 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr482578816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.01.12. 15:56:21

Ma Magyarországon nincs újságírás. Pláne oknyomozó. Végképp pláne nem a pártcsatornákon. Az ugyanis nem egyoldalú. Hacsak nem gondoljuk, hogy a Fidesz és holdudvara szent és tiszta. Ha gondoljuk, komoly baj van velünk, forduljunk orvoshoz. Mert tiszta és erkölcsös párt nincs. Azt pedig tudhattuk, hogy a Fidesz sosem próbált ilyen lenni. Csak volt egy Polt Péterük. Meg egy Simicskájuk, hogy közelebbről ismerősebb nevet mondjak.
Nem is tudom, hol olvastam az az okfejtést (de blog.hu-környék volt szerintem), hogy ma már jobbos újságírónak lenni is ciki. Szerintem még annál is cikibb, mert a magyar médiapiac jobboldala egy nem túlzottan demokrácia - (vagy akár kritika-) barát párt gazdasági holdudvarát jelenti. Így a narancsbarna nyelv a napi megélhetés záloga, nem szimpla szaralakság.
Mert a sajtónak nem valamelyik pártot kellene szolgálnia, hanem a választópolgárt - hogy az tudja, kik, mennyire és hogyan élnek vissza a tőle kapott hatalommal.
És a hiúk mellett a mikiegerekkel azokat az elhivatottakat is meg sikerült bántania Antallnak - ezért is tagolódott a sajtó nagyon sokáig minőségire és jobboldalira (és ők voltak azok a példaértékűek, akiktől a fiatalok a szakmát kellett volna tanulják).
Most meg a gerinc nevű alkatrész megléte a vízválasztó.
Kifejezetten örömteli elfoglaltság tehát a Puttyba UNIX-parancsokat gépelni: jobb, mint a meglévő orgánumokba cikkeket.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2011.01.12. 19:12:22

@stivanleroy: "ezért is tagolódott a sajtó nagyon sokáig minőségire és jobboldalira"

És pontosan, mivel ezt hitte magáról a ballib sajtó, vált olvashatatlan szemétté azok szemében, akik a minőséget igyekeztek függetleníteni a párthovatartozástól.

Szomorú századvégi történet. Másképpen is alakulhatott volna, ha mindkét oldalon több a bölcsesség.

padmasambhava 2011.01.12. 21:20:36

Nagyon köszönöm a posztot, Amál - tudod, hogy belpolitikai utalasokert nagyon Rad szorulok. Erröl az egesz sajto meg nyugdij temarol en csak annyit, hogy bin komplett entsetzt. Megkaphatnam a copyrightot a "szélsőjobb suttyók"-ra ?

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.01.13. 07:50:16

@Csöncsön: Sajnos még mindig van oka hinni azt, hogy jobb a fröcsögő ellenoldalnál (ami másik oldal helyett a kezdetektől ellenoldal volt).
Jobb. De nem jó. Minőség Magyarországon nincs. Ha ilyet vélnél látni, az érzékcsalódás: valami, amit annak akarsz látni, ami nem tud lenni.
És ez mindenkire nézvést szomorú fejlemény.

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.01.13. 08:05:17

Az ilyenből kellene sokkal-sokkal több ebben az országban. Mindenhol.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.01.13. 10:59:58

@stivanleroy:
Elolvastam a cikket, és alapvetően egyetértek vele persze. Ki ne értene egyet?

Csak látok egyúttal egy dinamikát is. A jobboldali sajtó a kilencvenes években csapnivaló volt. Igazi kontraszelektált társaság. Nem is nagyon olvasta őket senki. (Emlékszel, ha néha napján vettünk egy Napi Maót, főleg röhögés céljából.)

De olyan intelligensebb, tehetségesebb emberek, mint pl. Bayer Zsolt, meglátták a piaci rést a jobboldalon. (Ez kicsit hasonlít arra a folyamatra, hogy lett pragmatikus liberálisból népnemzeti-keresztyén a Fideszből.) És a sok csökkent értékű, sértett fickó élére álltak. Sajnos azonban nem a színvonal tekintetében, hanem a gátlástalanságban.

Minden héten belenézek a Korrektúrába az Echo tévén. Állandó vendég Szentmihályi Szabó Péter. Tipikus egész életében jogosan mellőzött figura, a magyar irodalomtudomány egyik Uhrin Benedeke. Mivel könnyebb komcsizni, mint belátni a szerény képességeket, hamar befogadták őt a jobboldalon. Többek között azért, mert szorgalmasan Imre Kertésznek nevezi egyetlen irodalmi Nobel-díjasunkat jelezvén, nem tekinti magyar írónak... Én ezt a jobboldali sajtó egyik legfőbb bárdolatlanságának tartom. Ez minimum egy micisapka.
Látszik, Bayer is teljesen lenézi, de azért mindig meghívja, hogy a posztban említett humornak álcázott gyűlölködéseit előadja valami béna Tücsök és bogár szerű izé formájában.

Bayer sajnos azzal lett népszerű, és a jobboldali újságírásnak egyik vezető alakja, hogy ki mer mondani olyan dolgokat úgy, amelyeket és ahogy nem illik. Vagy legfeljebb ebben a formában a borharapó pultja mellett volt szokás előtte. Sajtóba, médiába, ahol azért elvárható valamilyen emelkedetebb szint, ez nem való. Ez tudatos populizmus a részéről. Pontosan tudja, hogy van rá vevő, sok a jogosan felháborodott ember az országban. Az más kérdés, hogy egy igazi újságírónak így kellene az olvasók/ nézők ízlését kiszolgálni.
Bayer - de persze nemcsak ő - nem nagyon különbözik a gyilok-szoftpornót nyomató kereskedelmi csatornáktól. Ízléstelen, kártékony, és a saját maga teremtette igényre hivatkozva folytatja a tevékenységét.

Közben meg eszembe jut a Heti Válasz és Borókai, vagy Stumpf András, Torkos Matild, Obersovszky akik igenis nem a Bayer-féle kocsmastílusban dolgoznak és egyértelműen jobbosok. (Szándékosan írtam ilyen színesre ezt a társaságot.)

A baloldal őket sem tartja megfelelőnek. (Az ízlések és pofonok szabályán túl sem.) Mert az meg egy hagyományosan ballib attitűd - különösen a sajtóban, médiában - hogy csak ők értenek hozzá, csak ők a demokraták és a függetlenek. (És ez tizenéve még eléggé így is volt.)

Nem csoda, ha a másik oldal ezen felbőszült, az pedig már valószínűleg emberi kvalitás kérdése, hogy valaki elbayerosodik, vagy azzal a vékony elittel tart, akik jobboldaliak ÉS tisztességek, ne adj Isten, jók. Szerintem van ilyen.

Azt meg nem bírom elfogadni, hogy csak szennyet nyomtatnak ma újságpapírra Magyarországon.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.01.13. 11:03:21

@padmasambhava:

"Megkaphatnam a copyrightot a "szélsőjobb suttyók"-ra ?"

Viheted. Az összeset. :)

Wir daheim sind auch empört. Was mich noch mehr wundert, daß das(?) Fidesz weiterhin seine Popularität behält.

És mivel továbbra is olyan népszerű a kormánypárt, nagyon úgy tűnik, csak páran sírdogálunk, a zembereknek megfelel, ami most van.

padmasambhava 2011.01.13. 11:48:43

@Reckl_Amál: Pontosan ! Karácsonykor beszélgettem (volt) barátokkal - és elhültem, hogy még mindig senkit semmi nem zavar. Még mindig feltétel és kritika nélkül csodálják a nagy vezért ... Mindenre az a válasz "te azt rosszul látod, túl sokáig élsz már külföldön " - még meg is érteném, ha 20 éve Papua New Guineaban élnék.
Tudod, néha nagyon örülök, hogy nincs módomban rendszeresen meghallgatni Sz.Sz. Pétert...
Megyek az S.T.Ivan által ajánlott linkre !

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.01.13. 12:24:57

@Reckl_Amál: Van még pornó is (azt hiszem). Na, az a politikai színvonalhoz képest nem szenny.

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.01.13. 17:05:49

Ha eltekintünk Szentmihályitól (aki anno 2000 körül még a MIÉP egyik holdudvaronca volt, aztán - valahogy, mitadisten - átkeveredett a Fidesz környékére - és legnagyobb teljesítménye így is a Szép új világ lefordítása volt, míg nem került abból is újabb változat), a probléma akkor is marad.
Dolgoztam némi áttétellel a Széles-birodalomnak, a nagy jobbraát idején (egy darabig: mikor először Pörzse mellett álltam a portán, tudtam, hogy nem maradok sokáig). Láttam közelről jópár díszpintyet. Nem hatottak meg. Még Kócziánban volt valami szakmai - fogalmam sincs, merre van most.
A gond az, hogy Bayer azért lett sztár, mert a már létező mocskot még profibban művelte, mint a többiek. Nem a szittyaviaszt találta fel. Ehhez van ma már csak tehetsége - ordenárébbnak lenni mindenkinél. (Azt pedig ugye nem gondolod, hogy bármilyen sérelem is indokolttá tehetné azt a nyílt, agresszív, gyomorforgató uszítást, amit Bayer művel?)
Az általad említett elitben pedig nem hiszek - pontosan azért, mert minden jobboldali médium régesrég és nagyon erősen pártfüggő lett (és normális hangvételű jobboldali írást utoljára akkor láttam a Magyar Nemzetben, mikor még a Napi Mao önálló entitás volt). A pártfüggéssel és pártérdekek kiszolgálásával, a magasztosabb elvek feladásával kellett kiegyeznie annak, aki ott akart maradni (és sajnos hallottam olyat is, hogy a Pázmányon nem újságírást, hanem jobboldali újságírást tanít valamelyik tehetség - amíg ilyen különbséget tesznek azok, akik akár direktben, akár indirektben tanítják az újakat, nincs mit remélni. Miközben az is gusztustalan, ahogy Kálmán Olgával minden szoci jöttmentnek alákérdeztetnek, a valaha oly progresszív Bánó megkopásáról már nem is beszélve - balról a fiatalok hiányoznak nagyon, új, friss hanggal, és kellő pimaszsággal).
Így lesz az újságíró mikrofonállvánnyá.
Ahogy a valaha SZDSZ-tag Torkos, miután az ÉStől elhajtották, szemrebbenés nélkül lett Seszták Ágnes (még) olcsóbb kiadása, ahogy a kereskedelmi médiából elzavart, vérig sértett Obersovszky elvesztett perek után lógó nyelvvel kérdezett az Echón huszadik senkik alá, vagy Stumpf (aki ezzel a névvel jobbos újságba ír, eleve gyanús: vagy kérkedik, hogy a Rokon nyomta be, vagy így próbál respektet szerezni - függően attól, tényleg rokon-e vagy sem), aki egyszer még mert morogni, de azóta változatlan bayer-bencsik-stílusban gúnyolódik azokon, akik féltik a sajtót a Hatalomtól.
Említésre méltó az lesz, aki tőlük is elhatárolódik, és kiveri a fejéből a jobboldaliság=VIK-TOR-VIK-TOR igazságot. Mert a stílus csak a dolog egyik (oké, látványosabb fele). A másik a tartalom.

@padmasambhava: Lassan változik csak az ilyen helyzet. Egyelőre azon kellene magukat túltenni a zembereknek, hogy a mocskomcsik egyvalamiben nem hazudtak: hogy a fiúkhoz képest még a Hagyó-Hunvald tandem is talpig becsületes demokraták klubja (akiket persze rég ki kellett volna csinálniuk - ennek elmaradása mindenképp büntetést érdemelt, csak velünk nem kellett volna ennyire kiszúrni.)
Aki azért szavazott a Fideszre, mert gyurcsánytakaroggy, az egy darabig még próbálja magát győzködni, hogy ami van, az nem az, aminek látszik.

Ami nekem tetszik, az a fent linkelt cikk: ahol azt mondja a nem kimondottan ellenzéki szerző, hogy az eddigi, pártérdek-kompatibilis (mert csak politikára lefordítható haszna van a másként gondolkodók gyűlöletének) stíl tovább nem tartható. Ha ilyen stílusban ilyen tartalom uralja a sajtót, ha valaki le meri majd írni, hogy az állítólag az ő elveit képviselő párt huncut, és fúj: akkor megindul valami valóban jó.
Meg a kezem a biliben.

padmasambhava 2011.01.13. 19:12:53

@stivanleroy: Azt olvastam az "Economist"-ban nemreg, hogy 45-53 között az ember elboldogtalanodik, csupa kerdeseket tesz fel (hova, meg honnan, meg miert ???)
Most en ott vagyok, nagyon elszontyolodva. Eveket töltöttem amerikai blogokat olvasva, aztan eygszer csak valahogy megtalaltam Amált (Pontit, etc.) - hát nem furcsa ez ? evekig messze menni az ervelesert, aztan exgszer csak rabukkanni a sarkon ?! Sorry, letáerek... Hálás vagyok nektek. Ennyi.

padmasambhava 2011.01.13. 19:16:03

@padmasambhava: Bocs, tele van hibával, de a billentyüzetem nem magyar, igy helyes : " aztan egyszer csak rábukkanni a sarkon ?! Sorry, letérek"

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.01.14. 10:52:41

@stivanleroy:
A sérelmek nem indokolják Bayer alpáriságát, de magyarázzák, miért olyan sok ember vevő rá. A baloldali sajtó tévedhetetlen elitnek képzeli és állítja be magát 20+ éve, holott nem biztos, hogy mindig önzetlen függetlenségből teszik a dolgukat. Nézd meg a Hócipőt! (Erről nálad már beszéltünk.) Szinte ugyanaz a vicceskedésbe bujtatott rosszindulat jellemzi, mint Sz. Sz. Péter (ez nagyon jó! :) ) humorizálását.

Nekem a Fidesszel kapcsolatban nincsenek, soha nem is voltak illúzióim. Amit most csinálnak, teljesen logikus, csakhát az ember reménykedik... Rájuk persze nem szavaztam, de azokra sem, akiknek lehetett volna esélyük fékezni őket. A gyurcsánytakaroggy pedig nemcsak a széljobb óhajtása, hanem azé is, aki látja, hogy Gyurcsány semmi jót nem hoz már a baloldalnak, sőt senkinek. Közvetve igenis az ő tevékenységének a következménye, hogy most a magát agyonnyerő Fidesznek nincs semmilyen féke.

Csak azt akartam mondani, hogy a jobbos hangvétel kialakulását nagyban elősegítette, hogy a "másik", a hagyományos újságírás kizárólagosnak tekintette magát, és a baloldalt támogatta olyankor is, amikor nem kellett volna.

Azért nem jó példa a Hagyó-Hunvald páros, mert ők sem különösebben nagy demokraták. Elsősorban fehérgalléros bűnözők. Meglátták, hogy a szerencsétlenül naiv szellemben meghozott önkormányzati rendszer lehetővé teszi, hogy nyerészkedjenek.
Nem a tisztességes politizálásról szólt egyik ténykedése sem, hanem a hatalom és a pénz beteges imádatáról.

Sőt, Hagyó hatalmi stílusa - az akarnok kiskirály-maffiózó - minden csak nem demokratikus. Ahogy a valószínűleg nem teljesen épelméjű Hunvald rongyrázása és ügyészség-fenyegetései sem éppen a XXI. századi, européer politizálás iskolapéldáját gazdagítják.

Ezek az emberek semmi hasznot sem hajtottak a köz javára, sőt még alaposan meg is lopták. Nem az egyetlenek, de őket ismerjük. Számomra semmilyen érv nem szól mellettük. Sőt, ahogy Gyurcsánynál is, baloldali emberként azért is haragszom rájuk, mert lejáratták azt az irányzatot, amelynek én jobban örülnék.

Egyébként nemcsak a baloldali médiára férne rá a vérfrissítés, hanem a pártjaira is. Csak persze nem ilyen vérszegény alakokkal, mint Mesterházy Attila.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.01.14. 10:56:00

@padmasambhava:
Én (mi?) meg hálás vagyok azért, hogy olvasol és beszélgetsz velünk.

Sokszor érzem azt a generációddal kapcsolatban, hogy nagyon nem érti a mi dolgainkat. Hogy kicsit kapcsolódjak a témához is, nekem nagyon rosszul esett, amikor az általam nagyra tartott Mészáros Tamás en bloc leszólta a blogokat. Látszott, nem ismeri a műfajt, és nem is érti. Talán, ha olvasna párat...

Szóval örülök, ha valaki nyitott ránk, aki nem egyidős velünk. :)

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.01.14. 11:20:16

@stivanleroy:
"Nem a szittyaviaszt találta fel."

Ez a kifejezés egyszerűen zseniális. :D

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.01.14. 11:38:23

@Reckl_Amál: És tovább nincs merre vinni a dolgot. Az egyik oldal gyenge volt és nem javult, a másik mellésüllyedt (has been sinking, vagy valami hasonló szerkezet: már elkezdődött, még most is folyamatban van) csendesen.
A függésben is - a valaha függetlenül nem jobbosok is csendben egzisztenciálisan függővé váltak valamelyik párttól - ha áttételekkel is, de de.
Mi, wannabe belgák meg elmehetünk a fenébe.

(Hmm... Én pont Mészáros miatt szoktam le lassan a 168 óráról. Nagy Jóska eltűnt, Jolsvai ritkán ír, a többiek meg... Hát, izé.
Hetente elolvasni a mostmáraztántényleg kipukkad a lufi, Orbán pedig megbukik-mantrát: uncsi. Azzal együtt, hogy Mészáros hozott létre vitathatatlanul jó dolgot is (Antónia a neve :-) ).
Anyunak még veszem, cserébe majd befogom sajtófigyelőnek, ha Jolsvai írna valamit.)

A szittyaviasz használatát az Sz. Sz. Péter hasonló jogaiért cserébe örömmel átengedem :-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2011.01.14. 12:27:50

@padmasambhava:

Azért vedd azt is figyelembe, hogy a külföldi (különösen németországi) média döbbenetesen egyoldalú képet fest a magyarországi viszonyokról. Sok helyen (még az elvileg legigényesebb lapokban is!) Orbánt Jobbik-tagnak írják le, és hasonló elképesztő tárgyi tévedésekkel, összemosásokkal, otrombaságokkal operálnak; nyilván annak alapján, ahogyan itthonról tájékoztatják őket.

Sokkal jobb a helyzet Magyarországon, mint ahogyan azt a külföldi sajtó leírja. És sokkal jobb, mint két-három éve volt.

Amivel nem a mostani helyzetet jellemzem, hanem a két-három évvel ezelőttit.

Nyilván ezt látják, érzik, tapasztalják a "zemberek". Van egy állapot, amit semmi áron sem akarnak vissza (és igazuk is van). Ez az, amit aztán a jelenlegi kormánypártok meglovagolnak, olykor kifejezetten gátlástalanul.

padmasambhava 2011.01.14. 13:21:31

@Csöncsön: Most persze mindenki ir rolunk (rolatok) - amit annak lehet köszönni, hogy Orbane (na jo, Magyarorszage) az EU fel evig. Meg vagyok gyözödve rola, ha teszemazt most Luxemburg lenne a atmeneti EU-fönök, akkor Europanak mindegy lenne, hogy nez ki a sajtotörveny Magyarorszagon...
Különben en többször hetente olvasok magyar ujsagot, onnan probalok informalodni (a Der Standard meg ugy altalaban objektiv). Es nem osztom azt a velemenyed, hogy a külföldi média döbbenetesen egyoldalú képet festene a magyarországi viszonyokról. Ma este az osztrak radioban (Ö1) Mo-rol lesz szo az esti kronika utan (ha minden igaz, akkor 18:30). A mai deli kronikaban is hosszu riport ment es a kiküldött ujsagiro nagyon vedelmezte az europaszerte meg nem ertet magyar lelket, még a szönyeget is megprobalta elmagyarazni...

padmasambhava 2011.01.14. 13:22:22

@stivanleroy: Szittyaviasz - miket tanulok itt nalatok?!

padmasambhava 2011.01.14. 13:26:21

@Reckl_Amál: Irjatok csak, gyerekek, en nagyon olvasom !

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2011.01.14. 14:10:22

@padmasambhava:

Lehet, hogy az osztrák helyzet más; de nagyobb eseményeknél (pl. választásoknál) meg-megnézegetem a nagy németországi lapokat, mit írnak rólunk, illetve ha vannak Magyarországgal foglalkozó írások a Spiegelben, Weltben stb. Mindig megdöbbenek, hogy mik meg nem jelenhetnek.

Nagyjából annyira érdemes az ilyen lapokból tájékozódni Magyarországról, mint a wiki-oldalakból a magyar irodalomról. Vö.: pontilyen.blog.hu/2010/09/22/egy_nema_botranyrol

Ma már inkább a blogoszférát érdemes olvasgatni, ha politikai véleményeket akar olvasgatni az ember; a Reakciót (mandinert), Vastagbőrt, Véleményvezért, Török Gábort. A nyomtatott lapok olvashatatlanok.

padmasambhava 2011.01.14. 15:13:06

@Csöncsön: Kösz, Csöncsön ! - ez lett volna ugynis a következö kerdesem : mit erdemes még egyaltalan olvasni ???

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.01.14. 18:03:03

@padmasambhava: Egy apróság: a javallott blogok többé-kevésbé rendben vannak (kellemes zenékért még tudnám javasolni a napilajk.blog.hu bejegyzéseit is :-) ), de a Reakció/Mandíner kapcsán egy apróságot nem szabad figyelmen kívül hagyni: ezek a Fidesz ifjúsági tagozatának hírleveléből nőttek ki, és rendre kibukik, hogy olyan nagyon nem kerültek messze a Fidesztől.
Ha tudjuk, hogy ezek reményteljes ifjúfideszesek, akkor néha szinte bátrak is. A háttértől függetlenedve viszont egyfajta, a lojálishoz a kritikusnál mindig közelebbi hangot megütő blog. Ami lelkesen hallgat a sajtótörvényről, és lehülyézi azokat, akik fontosnak vallják, akár csak a Facebook-gesztusok szintjén is.
Ha épkézláb oldaluk lenne, én még a Magyar Narancs cikkeit javasolnám - esetleg a Hírszerzőt. Mivel a liberálisan gondolkodóknak jelenleg nincs pártjuk idehaza, még ők simfelik leginkább egyforma távolságról (így egyformán jogosan) az összes huncutokat - nem függenek senkitől sem. Ugyanakkor ez is csak egy véleménycsoport (mellesleg most, újraolvasáskor jövök rá, hogy rossz vágányon vagyunk, és ez egyben a hazai médiagondolkodás egyik rákfenéje is: AZ ISTEN SZERELMÉRE, VÉLEMÉNYMŰFAJBÓL NEM TÁJÉKOZÓDUNK!!! Arra a hírek valók. Lennének valók, no.)
A MaNcs vélemény jellegűbb rovataival (pláne kultúrajánlóival, leginkább Turcsányi Sándorral) egyetérteni nem kell (sőt), és néha túl idétlenek is - de ők legalább saját örömükre teszik.
Ha még elérhető lenne, még mondanám a holdrablo.hu -t is: olykor meglehetősen mosdatlan az is, de a hazai ballal szemben is erősen kritikus, nem fülkeforradalmár hang.
De az eleve szubjektív blogoszférában nemigen találni higgadt, nem pártos hangot.
Még az amúgy kiváló Napilájkon (napilajk.blog.hu , ma az új Roxette-videóval) is kibukik olykor a szerző véleménye. Pedig ott kifejezetten kerülendő aspektus, a szerkesztői-szerzői szándékok szerint.
:-)

padmasambhava 2011.01.14. 19:04:02

@stivanleroy: Bizony, bizony, az isten szerelmere! Szoval, nekem hianyzik egy kulturalt, független jo ujsag - mert a blog az masrol szol. Most nem kezdem azzal, hogy regen sokkal jobb volt, mert megfogadtam, hogy ezt soha nem ejtem ki a szamon. De a 80-as evekben szerettem magyar tv-t/radiot hallgatni es ujsagot olvasni. Egyetemista koromban (Comenius, Pozsony, Elmeleti Matematika) Budapestre jartunk, ha szabadsag kellett - Moziba, meg könyveket venni (protekcioval sikerült a Zabhegyezöt is megszerezni) - ja, szo se rola, szentimentalis vagyok. 89-ben meg az SZDSZ madarai voltak a kitüzömön...
Szoval volt itt a jo ujsagirasnak tradicioja, akkor most hogy lehet, hogy a Pazmanyi jobboldali ujsagirast tanit ??? Engem zavar a lefele fejlödes ! Progresszio helyett regresszio.
Igaz, ami igaz, par napja rajarok a napilajk nevü blogra ;-). Csupa ismerös josag, de ami meg jobb : egy csomo ismeretlen josag is van ott.
Ezert ezt küldöm Neked, Amálnak, Pontinak ajandekba : www.youtube.com/watch?v=1An2pjS4mKE

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.01.15. 09:13:37

@padmasambhava: Szerintem ez minden vitán felül kiváló szám :-) .

Amúgy Havas Henriknek hatalmas igazsága volt, amikor azt mondta, hogy a rendszerváltás idején (icipicit utána inkább, nyilván) volt a legjobb és legszabadabb a sajtó. Pár rövidke pillanatra, gyakorlatilag.
Azóta mindenki függ valakitől, a piac pedig nem elég nagy ahhoz, hogy eltartson egy független orgánumot. Ez utóbbit sajnos valamelyik nemzetközi kiadómamut hazánkba utalt vezetője mondta.
Utálom, hogy igaza volt.

Tegye fel például a kezét az, aki az UD-felvételek kiszivárgása óta találkozott olyan hírrel, hogy valaki vizsgálja, mi köze itt mindenhez a leggazdagabb bankárnak.

Ehh. Nézzünk inkább School of Seven Bells klipeket :-) .

padmasambhava 2011.01.15. 12:18:32

@stivanleroy: Hát igen, sokszor végülis nem marad más, mint egy jó könyv, zene, kiállítás ... (esetleg emberi lény ;-)

Van valakinek kedve pogo-t tancolni velem ? Na dann www.youtube.com/watch?v=iqcKZwoEQOA

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.01.15. 17:48:54

Egy nap kettő ígéretes klip? Ezzel nem lesz egyszerű lépést tartani :-) .

KZsoci 2011.01.16. 11:25:15

Dörner György arról beszél épp a HírTV-n, a Civil Kaszinó című műsorban, hogyha egy művész egyre közelebb kerül a politikához, és elkezd nyalni valamelyik oldalnak, a tehetség elvesztésének biztos jele.

:DDD

Ki is kapcsolom ezt a szart, most extra hülyék, még Pesty László is. Dörner önoltása csak vicces volt, de most már undorítóak is.

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.01.16. 12:12:28

@KZsoci: Ilyenkor mindig azon röhögök, vagy húsz éve egy mocskosszájú, otromba, humortalan négernek (sorry, Mr. Murphy, watch your own movies!) köszönheti a megélhetését.
De ki volt a harmadik fazon, az Orbán-klón? Dörner, Pesty, és a Nagyon Buta Nő ismerősek (utóbbinak akár neve is lehet, sosem bírtam addig, míg ezt kiírták valahol), de a buta és acsargó klón?

KZsoci 2011.01.16. 12:58:10

@stivanleroy: én tisztelem és szeretem Edward Murphy :D filmművészetét (legalábbis az Amerikába jöttem című filmet, ld. Amál néhány héttel ezelőtti posztját), és abban amúgy nagyon jó Dörner is. De tényleg vicces, hogy legnagyobb művészi érdemeit ezen a téren (illetve Bruce Willis magyarhangjaként) szerezte. :)

A harmadik ember Boros Bánk Levente volt, jogilag politológus, egyébként a Fradi B-közép vezérszurkolója. Tulajdonképpen hivatásos náci, és egyike azoknak, akinek ez az arcára is van írva (süt a gyűlölet és az indulat róla), nem is szégyelli.

Ókovács Szilveszter kinevezése már csak azért is káros volt, mert így az összes Civil Kaszinót az a borzalmas, búgóhangú boszorkány vezeti, aki tényleg a legbutább emberek egyike a világon (példa: Pesty Lászlóék viszonylag intelligensen beszélgettek az internetről, előnyeiről, hátrányairól, az ő annyit tett hozzá, hogy Amerikában valami ember agyonverte a gyerekét, mert nem hagyta netezni, vagy ilyesmi (tehát bizonyára a sátán irányítja az elektronokat a kábelekben); még a vendégek is kb. lehülyézték).

Pedig egyébként néha nézhető ez a műsor (így vasárnap délelőtt), ha jók a vendégek.

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.01.16. 13:20:51

@KZsoci: Jó, Amerikába jöttem, Fergeteges forgatás. Hogyne.
De a kövérprofos, a Norbit, és a többi nézhetetlen borzalom miatt ezeket fájó szívvel vagyok kénytelen kivételnek tekinteni - pedig ezek tényleg jók, a "Végetek, rüszük!" az egyik kedvenc csatakiáltásom.
De ami korpa közé keveredik, az olyan is lesz. Eddy pedig 95:5 arányban gyártja a filmeket - a nézhetetlen javára.

Boros Bánk - a neve ismerős. Politológus? Jesszusmáriám, az valamikor egy tudomány volt...

Persze nem ebben az országban, pláne a médiában. De akkor is.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.01.16. 14:58:18

34 komment, és még mindig pattog. :D

@stivanleroy:
Boros Bánk Levente itt a gonosznáci eposzi jelzővel szokott szerepelni. De ez Zsoci szavaiból is kiderül.

"Az egyik oldal gyenge volt és nem javult, a másik mellésüllyedt (has been sinking, vagy valami hasonló szerkezet: már elkezdődött, még most is folyamatban van) csendesen."

Ez helytállóan leírja a helyzetet, azt hiszem. Csak nagyon nehéz belenyugodni abba, hogy "A nyomtatott lapok olvashatatlanok." (Csöncsön)

Sajnos én abban szocializálódtam, amiről Havas beszélt ("Amúgy Havas Henriknek hatalmas igazsága volt, amikor azt mondta, hogy a rendszerváltás idején (icipicit utána inkább, nyilván) volt a legjobb és legszabadabb a sajtó. Pár rövidke pillanatra, gyakorlatilag.") És magasak az elvárásaim...

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.01.16. 15:31:43

@Reckl_Amál: ebben szocializálódtam és ezt tekintettem hivatásomnak.
Sejtheted, milyen jó szívvel gondolok erre.
Volt egy baromi tehetséges évfolyamtársam a BMI-ben - na jó, több is, de ő különösen: hozta riportjait a 168 óra meg a Narancs is, amikor még az olvasmányélményért is érdemes volt ezeket elolvasni.
2005-2006 körül tele lett a töke mindennel és dobbantott Angliába.
Kicsit hamarabb ért nálam: pár éve már tudom, hogy igaza volt.
Rég főmunkatársnak kellene lennie valami nagyon rangos helyen, és nem tudom megbocsájtani ennek az országnak, hogy ez nem így van.

Viszont Nagy József mondta azt, hogy van tehetségem a szakmámhoz, és érzékem, hogy kiszúrjam a visszás pózokat. Egy riportra mondta - persze az ő stílusa inspirálta, ebben a generációban jópáran tőle tanultunk riportolni; az írás arról szólt, hogyan ültet Toller László (nyugodjék békében, szerethető svihák volt, és remek házigazda) a kis pécsi óvodásokkal virágot a Székesegyház előtt.

Ezt már senki sem veheti el tőlem. Felülmúlni sem nagyon tudják.

Ehh.

"Mindezt most egy dobozba zárom
és mindig magamnál tartom
ha felemelem a fedelét
majd újra a (...) hallom

(...)
és lesz majd nap, hogy ezt lejátszom
újra és újra és újra"

www.zeneszoveg.hu/dalszoveg/20766/wei-wu-wei/kesore-jar-zeneszoveg.html

Hogy is mondta Billy Mack? Rúgjunk be és nézzünk pornót. Vagy valami ilyesmi. Amíg kipattogja magát :-) .

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.01.16. 16:02:42

@stivanleroy:
:) Én ugyan nem bánom, hogy pattog. De persze vannak alternatívák.

Bár annyira sosem éreztem annyira hivatásomnak a köztisztviselőséget, de amikor arra került sor, hogy a szakmámban dolgozhassak, először nekem is voltk hiú ábrándjaim. De hasonló módon csalódtam, amikor láttam, mennyi minden másról van szó, mint a közszolgálatról. Pedig nekünk se ártott volna, ha észszerűen csináljuk. Mindig arra hivatkoztak, hogy nekünk a jogszabályt végrehajtani kell, nem az értelmét firtatni. A jogszabály (egy rövidke külügyminisztei rendelet) egyébként rendben volt. A problémát a katonaságtól átmentett igazgatóhelyettes hülye szabályzata jelentette. Mindenki tudta, hogy baromság, de csak magukban szidták. Amit egyébként meg is értek. Az osztályvezetőnk tipikus kontraszelktált főnök volt. Azon az alapon, hogy már elég régóta szolgál. A képességeit senki sem vizsgálta. Hiába volt a mi osztályunk a leggyengébb...

Most más milliőben dolgozom. Szerencsére itt mi írjuk a szabályokat. :) Egyik legszebb szakmai eredményem a Nyomda ISÓ-jának megalkotása. (Mégis fogalmazó volnék az állami gépezetben... :) )

Szóval értem, milyen csalódni a szakmádban. Milyen napról napra elveszíteni a lelkesedésed, mert érzed, nincs esélyed sem, hogy másképp csináld. Ugyan személyes okból hagytam ott azt a munkahelyemet, de az is benne volt, hogy bárhova mennék, mindenütt ilyen tintanyalókba ütköznék.

A sajtót leginkább unom. A 168 Órában állandóan okoskodás megy, de semmi tétje sincs a cikkeknek. Mintha a Mupper Show öregeit hallgatná az ember.

A jobboldali lapok meg nyíltan szemetek (bocsánat, ez a szó jut eszembe), kinyílik a bicska a zsebemben, amikor a pökhendi szövegeiket olvasom.

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.01.16. 19:59:10

@Reckl_Amál: Ralf Dahrendorf mondta azt, hogy egy rendszerváltáshoz (a fejekben) hatvan év kell. Sajnos igaza van. Már csak az a kérdés, mikortól kell számítani.
Csak az a biztos, hogy mi már nemigen fogjuk élvezni az új világot.
süti beállítások módosítása