2010. június 27. 13:13 - Reckl_Amál

Remekmű született

Az ember ül egy szégyenteljes meccs után (már nem szurkolok a spanyoloknak, bár még javíhatnak, ha a potugálokat kiütik, de így nem fog menni) a barátaival a tévé előtt, előkerül a kártya, legyen valami zene. A lényeg, ne énekeljenek benne. Felhangzik Bartók Béla egyik kamaraművének első hegedűhangja.

Ezzel egyidőben indul a tévében a Kickboxer 3 című akciófilm. Sosem gondoltam volna, hogy egy ilyen, számomra teljesen érdektelen film ennyire szórakoztató lehet.

 

No persze önmagában az ilyesmi nem fogyasztható számomra, de a Bartók zene fűszerével kell egy kicsit izgalmasabbá tenni. Ahogy Fábry bölcselkedett egyszer (többször), ha az ember ismeretlen helyre megy enni, mindig vigyen magával Erős Pistát. Azzal a legrosszabb étel is feljavíthatóbb ehető szintre. Ezt a mondást - és az emögött rejlő pikírt malíciát - azóta magaménak érzem, mióta egyszer anyukám barátnőjének terített asztalánál elsütöttem. Mentségemre legyen mondva, nem a kulináris élmény hatására, ekkor még nem kezdtünk hozzá. A mondás későbbi beigazolódása még kínosabbá tette a dolgot...

A lényeg azonban az, hogy Fábrynak igaza van. Egy kis extra ízesítéssel szinte bármit föl lehet javítani. És Bartók zenéjének intelligenciája olyan ironikus keretbe foglalta a tesztoszteron-tombolást, amelyre önmagában sem a zene, sem a film nem lett volna képes. Fetrengtünk.

Tritonus barátom javaslatára kipróbáltuk a rikiki nevű kártyajátékot új szabályokkal, és innentől kezdve így játsszuk majd. És hogy minden mindennel összefüggjön, ezt a játékot eredetileg pont azután a rettenetes ebéd után tanultuk anyukám barátnőjénél. Azt mondják egyébként, hogy a rikiki a bridzs előszobája. Fekete öves sznobként mindig is szerettem volna bridzsezni, egyszer ki is vettem a könyvtárból egy kártyás könyvet, de amikor láttam, hogy több mint száz oldalon írják le a szabályokat, megtorpantam. (Persze ez csak afféle túlgondolkodása a dolgoknak, a römi is hatvan oldalon van bemutatva; csakhát azt még akkor tanultam, amikor nem tudtam igazán olvasni, és értelemszerűen nem könyvből.) De most úgy érzem, érdemes újra nekifutni.

Jó volt Tritonusnál vendégeskedni. Neki is volt a Coca Cola mellé csomaolt gagyi, de nagy hangú dudakürtje, nem csalódtam benne. Öröm, ha van kivel kiélni az infantilizmusomat gyermeki derűt.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr942113356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Erika Viking 2010.06.27. 21:54:17

Tíz éve bridzsezek, szerintem nem sznobság! Ha tényleg szeretnél megtanulni, semmiképp ne egy könyvvel kezdd, inkább keress fel egy kezdő tanfolyamot! Ha az alapok megvannak, úgysem tudod abbahagyni :)

tritonus 2010.06.28. 20:36:08

@Erika Viking:

Oktatást nem vállalsz? :)

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2010.06.29. 04:36:09

@tritonus:
Jaja, nekem is megfordut a fejemben. Ami késik, nem múlik. A élethoszon át tartó tanulás sajátos értelmezése képpen én valószínűleg mindig elmélyedek majd valami ilyesmikben.

@Erika Viking:
Nem én gondolom, hogy sznob dolog a bridzs. Mindig izgalmasnak tűnt, mennyire nem szerencsejáték. Könyvből megtanulni meg kb. annyira életszerű ötlet, mintha, mondjuk, az úszás csínját-bínját is onnan akarnám elsajátítani.
süti beállítások módosítása