A BKV dilettáns vezetése valamiért kifejezetten nem szereti Dél-Pestet, és emiatt rendszeresen bünteti is a leghajmeresztőbb ötleteivel. Illetve legalábbis mindig a Csepel - Erzsébet - Soroksár hármason próbálja ki "zseniális" járműveit.
Hét évvel ezelőtt a három kerületet átszelő és összekötő járatra, a néhai 59-esre tette például az Ikarus szörnyszülöttjét, a 412-est. Ez az alacsonypadlós iszonyat egyszerűen nem alkalmas ennek az embermennyiségnek a szállítására. Ezt a BKV is beláthatta, mert pár éve vegyesen járnak ezek a kis szarok rendes, csak sajnos ósdi Ikarosokkal. Az, ugye, föl sem merült, hogy óránként egy busszal sűrítsék a menetrendet. Vagy ennek olcsójános változatát bevezessék, hogy az alacsonypadlós csak csúcsidőn kívül járjon. Az 59-es ellehetetlenítését azzal magyarázták akkor, hogy a vonalán kórház és temető is van, és az idős embereknek ez könnyebbség. Érdekes, a közszolgálattól szokatlan humoruk van...
Tavaly a Hagyó - Antal - Regőczi trió szintén a köz érdekeitől idegen ihletésű paraméterkönyve majdnem elvágott minket a külvilágtól, szerencsére valahogy észbekaptak, és alig változott valami. Sőt, a 36-os busz - az egykori 19-es átalakítása - egész jó gondolat volt. Csepelt és a Havanna ltp-et köti össze, az erzsébeti Tesco érintésével. Nem mellesleg ezzel a járattal átszállás nélkül tudtam munkába menni.
Első körben szeptember 1-től a busz nem megy be a Tescóhoz. Állítólag a Tesco felbontotta a szerződést a BKV-val. Addig is, amíg nem cserélik vérmagyar Turul logókra a Tesco betűit, addig, gondolom, a gazdaságosságról szól a működésük. Biztos vagyok benne, hogy béna, ügyeskedő, echte magyar vállalkozó módjára a BKV olyan árat kért egy (!) megállóért, amely amúgy is útba esik, hogy a multi inkább saját buszokkal viszi be magához a vásárolókat. Tesco is hülye persze, de szinte biztos, hogy a BKV a nagyobbik.
Most pedig már a Brüsszelben kukázott holland buszokkal rombolják tovább a 36-os színvonalas járatát. Folytatódik ez a Budapest utcáira nem való alacsonypadlós örület. Sajnos az alacsonypadlós nem jelent mást, minthogy rossz ergonómiájú, szűk buszok járnak. Ezek többnyire gyorsabban el is romlanak - gondoljunk csak a úti Volvókra! Ezeken a kátyús, hepe-hupás utakon a nagy buszoknak van esélyük. Nem értem, miért erőltetik ezeket az alacsony vackokat.
Ahogy írtam, a 412-es számmal ellátott csodával is meggyűlt a bajom, de múltkor tapasztaltam, az Ikarus tágas, kényelmes emberszerű belteret álmodott meg bele. Persze nem normális emberi léptékkel nézve, hanem a Van Hoolhoz viszonyítva. Az ormótlan, buta külsejű holland buszt láthatóan olyasvalaki tervezte, aki utoljára talán iskolás korában utazott tömegközlekedéssel. A Van Hool-ban ugyanis egy alapvető dologra nem gondoltak: hogy ezen emberek fognak le-és fölszállni. A fölszállás még csak-csak, de aki csúcsidőben le is akar jutni róla, annak komoly stratégiai programokat kell az agyában lefuttatnia. Nem mindegy ugyanis, hogy mennyit utazik például. Hova álljon az a bűnös, aki csak két megállót akar menni? Az ajtó mellett nincs hely. Ha beljebb megy, akkor viszont nem biztos, hogy kijut időben. Leüljön-e, aki hosszabbra tervezi, de nem a végállomásig? Ha nem ül le, akkor hozzádörgölőzheti magát a lakosság teljes reprezentatív mintájához. Ha viszont leül, akkor sem mindegy, melyik ülést nézi ki magának. Tegyük föl, van választék! Ha távolra ül az ajtótól, akkor egy darabig megússza a nem önkéntes összeborulást a többi utassal, de a végén kamatostul begyűjtheti a spontán baráti gesztusokat. Ha egyátalán át tudja magát verekedni a tömegen. (Ugye, BKV-buszon csak akkor nincs tömeg, ha azt megy vizsgálni valaki, hogy a járatra szükség van-e.)
Apropó ülések! Erős anális fixáltság nehezíthette meg a dolgát a tervezőnek, mert az ember akarva - akaratlan minden úton kisebb - nagyobb benomásokat szerez az alfelén. Ennek fő oka az a teljesen értelmetlen kapaszkodó - karfa, mely minden ülésen megakadályozza azt a minimális kényelmet is, amely a tömegközlekedés eleve kellemetlen közegében elképzelhető.
Arról nem beszélve, hogy még az olyan testi érintkezésektől erősen idegenkedő embernek, mint nekem is, kedvem lenne egy idő után átkarolni idegen utastársamat, mert azért úgy kényelmesebb. Ha holland barátaink csak egyszer felülnek remekművükre, talán kibukott volna ez a dolog. Az ülőfelület sem sokkal jobb: egy ronda, merev műanyagra ráhúztak valami pamutot, ficeregni úgysincs nagyon hely.
Nem mondom, hogy a Van Hool jó lenne, ha... mert semmilyen körülmények közé nem való. A rossz belső elrendezés és az ülések kényelmetlensége mellett sikerült beletenni egy olyan leszállásjelző-hangot, hogy első alkalommal ijedtemben majdnem ugrottam egyet.
Hogy a dél-pestiek öröme teljes legyen, a másik két vonal, ahová Van Hoolt helyeztek: az erzsébetieket a Boráros térre vivő 23-asra, amely csúcsjárat, és állandóan lógnak róla az emberek, de legalább hosszú; illetve a 66-os, vagyis a Soroksár Cityből a Határ útra, a metróhoz menő busz, szintén rengeteg utassal.
Nem tudom, kinek és miért volt jó, hogy ebből a vacakból rögtön be is szerzett a BKV 32 darabot, de ez megint jellemző megoldása volt az (ki)öregedő buszok folyamatos pótlására is. Mert ezzel a busszal - akár a gyakran leégő 412-sel - is csak gond lesz, és amíg ezeket bütykölik, addig persze a régi Ikarusok még ezeket is helyettesíthetik.
Köszönjük, nem kérjük!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Don Blasius 2009.11.01. 15:39:55
Nem igaz teljesen, hogy mindent Dél-Pesten próbál ki a BKV; sokáig mindig a más garázsokban már lehajtott buszokat kaptuk meg (lásd 435-ösök), illetve a Volvo-beszerzésből is csak a 3. körben kaptunk. A 412-esekből is a 2. hullámból kapott Dél-Pest, ami már a korábbi (kelenföldi) szériának már javított verziója. Alacsonypadlósokra (az uniós előírások miatt is) szükség van, idős nagyszüleim is örülnek neki, ha nem kell lépcsőzniük. Zsúfoltság: ez velejárója az alacsony padlószintnek. Megoldás valóban a járatok sűrítése lett volna. A buszok állapota elsősorban nem a konstrukció hibája, hanem a borzalmas karban(nem)tartás miatt van, plusz a rossz utak tették tönkre a buszok vázait. A Van-Hoolok alapjában nem lennének rossz buszok. Brüsszelben és sok nyugat-európai városban sokkal kevesebb a tömegközlekedő, mint nálunk. Ott elég is lenne a férőhely. Megoldás ismét a sűrítés lenne, de ehhez még ezzel a beszerzéssel sincs elegendő busz. Sokat segítene még, ha a 36-oson tartanák a menetrendet, és nem egymás után jönne 3 busz, majd előtte-utána 20 percig semmi. Szerintem egész ergonomikus a busz, még az állóhelyek is ki vannak párnázva a csuklóban és a hátsó ajtónál.:) Nem a busszal van a baj, hanem a BKV-val. Adtak egy pofont a szarnak, persze tényleg jól jön ezeken a vonalakon is az alacsonypadlós busz. A megoldás 1000 új busz beszerzése lenne lehetőleg hazai gyártótól, már vannak is jelentkezők rá.
_zahnrad 2009.11.01. 15:40:19
A karfa szerűségeket is le lehetne csavarozni, ezeknek az az elsődleges funkciójuk, hogy a magasan elhelyezett ülésekről ne zuhanjon le kanyarban az utas.
Szerintem a buszokból jó pár ülést ki lehetne szedni, a máshol közlekedő Van Hool buszok alapján.
eloszto · http://eloszto.hu 2009.11.01. 15:45:49
Engem csak a beszerzés körülményei zavarnak.
tutti 2009.11.01. 15:46:09
kispista2 2009.11.01. 15:55:20
Benbe · http://www.benbe.hu 2009.11.01. 15:56:23
MP 2009.11.01. 15:57:16
Leonard Zelig 2009.11.01. 15:58:17
(Ez vicc akart lenni a szánalmas poszt kiegyensúlyozására)
Parajpuding 2009.11.01. 16:13:15
Vad.Korte (törölt) 2009.11.01. 16:17:25
biododírium 2009.11.01. 16:19:01
Szóval működnek a dolgok annak ellenére is, hogy talán egy picikét több ember él londonban, mint csepelen és fenti városokban sem jön a busz percenként.
Hellisfitar 2009.11.01. 16:19:16
A Van Hool-t pedig nem ismerem, tehát azt nem fikázom. Amúgy Ik-260 és 280 az istenkirály, még akkor is, ha magasra kell lépni, de mégse tiltsuk már ki a városból az alacsony padlósokat sem, hiszen az való ide. Csak kevesebb üléssel.
SimiTomi 2009.11.01. 16:20:51
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 2009.11.01. 16:25:21
PiBá 2009.11.01. 16:31:21
egy alapvető különbség van Európa nyugati felének tömegközlekedésében, amire ezeket a buszokat tervezték. Egy-egy busznak sokkal kevesebb embert kell elvinnie. És arra jók is. A piros 7-esre valódi tömegbusz kell .... meg még sok járatra.
Vad.Korte (törölt) 2009.11.01. 16:32:11
PiBá 2009.11.01. 16:36:51
innye 2009.11.01. 16:39:02
gratulálok vazzeg.
Grigorij 2009.11.01. 16:49:37
"azzal magyarázták akkor, hogy a vonalán kórház és temető is van, és az idős embereknek ez könnyebbség. Érdekes, a közszolgálattól szokatlan humoruk van..."
Mi a szokatlan humor?
Az, hogy az idős emberek lényegesen gyakrabban járnak orvoshoz és a TEMETŐBE????
Ez humoros?
Szerintem nem humoros, hanem ellenkezőleg! Emberi! Ritka emberi a BKV-tól!
Nálunk vegyesen jár a kétszázas és a 412-es. Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai, a 412-es valóban zsúfolt bizonyos időszakokban, de ezekre kényelmesen feljutnak a kismamák vagy az idősek.
Ha ez furcsa humor, akkor nagyon megvetem a szerző!
Ted Striker 2009.11.01. 16:50:02
1. Ha nem tudsz leszállni róla az nem a busz hibája hanem az utasok közlekedéskultúrája
2. A karfát meg lehet szokni (persze ha pacalon edzett hátsónak túl keskeny az ülés...az megint csak ne már a busznak rójuk fel)
3. leszállásjelző-hang: mire is gondolsz?
ars poeticád lehetne ez a mondat:"nem értem, miért erőltetik ezeket az alacsony vackokat."
Grigorij 2009.11.01. 16:53:22
A mai, netes, zselés kategóriából való, akiknél természetes, hogy úgy kritizál, köpköd, fröcsög, hogy nem néz utána dolgoknak...
A BKV 1-es üzemegysége a 4-es vonalán járt!
Azon a 4-esen, amit az ostoba Vitézy Dávid és a fideszes VEKE kurva drágán átszámoztatott 105-ösre...
Szóval ezen a 4-es járaton volt korábban a BKV-nak szinte az összes új típusa kipróbálva. Például fiatalként itt lehetett először "panorámás", automata Ikarusra felülni...
PiBá 2009.11.01. 17:00:17
Az alacsonypadlós jármű belsejét jól kialakítani már művészet nem mérnöki feladat. Tök mindegy, hogy belga vagy holland. A lényegre koncentráljunk!
Az alacsony padló jó, de ezt sem szabad ész nélkül használni, mint sok mást.
Az alacsony padlós világmániához (ami szerintem nem indokolt műszakilag, hanem divat), hogy jön a Dávid, meg a FIDESZ? Szerintem nagyon sehogy ...
Don Blasius 2009.11.01. 17:02:12
Van annak is oka, hogy több az ülés és kevesebb az állóhely. Az alacsonypadló miatt más a váz teherbírása. Ha kiveszel egy sor ülést, és több állóhely lesz, akkor olyan terhelést kaphat a busz, amit nem bírna el. Sajnos ezzel jár az alacsonypadló. Nem a busz hibája, inkább tervezni kéne ehhez a menetrendet, sűríteni kéne. De hát ott tartunk BKV-szinten, hogy már csak a csodában bízhatunk.
Invictus 2009.11.01. 17:04:49
Ted Striker 2009.11.01. 17:05:09
az alacsony padlós "mánia" meg nem műszaki hanem emberi okok miatt indokolt - de majd megnézem te 40 év múlva mennyire szeretsz majd lépcsőfokokat mászkálni minden fel és leszállásnál
Pedró27 2009.11.01. 17:05:40
Én nem ismerem ezeket az új belga (neve alapján flamand, tehát mejdnem tényleg holland) buszokat nem ismerem, nem is ehhez szólnék hozzá, hanem az alacsonypadlós témához.
Szóval, amióta kisbabánk van és sokszor babakocsival utazunk, azóta tudjuk, hogy ez mennyire fontos. Meg ez az egész akadálymentesítés. Korábban azt gondoltam, hogy ez egy nyugatról importált trendi marhaság. Ma már megváltozott a véleményem.
Az az igazság, hogy direkt vadászunk az alacsonypadlós járművekre. Például ha több alternatíva van, az utazás tervezésénél erősen figyelembe vesszük ezt a szempontot.
Szerintem akinek még nem kellett babakocsival BKV-znia, az el sem tudja képzelni a különbséget.
PiBá 2009.11.01. 17:06:06
A váz is? Megint tanultam valamit ... :))
Külföldön picit kevesebb utast bíznak egy-egy buszra. Ott elmegy ez a busz. Lehet egyáltalán manapság másmilyent kapni?
ghalleck 2009.11.01. 17:06:40
Kérlek azonnal öregedj vagy 50 évet, vagy nagyon sürgősen harcold le az egészséged pl. az izomsorvadás nevű betegség következtében addig az állapotig, amikor kerekesszék nélkül nem élet az életed! Ugye Te minden ilyen állapottal küszködő embertársadnak azonnal ugrasz le a magaspadózatú buszról, és cigölöd fel a dögnehéz széket fel-s le!
Próbáld ki kispofám, egy napig így élni az életed - és igenis próbálj meg utazni a székkel!... - utána garantálom neked, hogy üvöltve fogsz krokodilkönnyeket sírni egy kurva alacsonypadlójú buszért!
TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.11.01. 17:07:12
Ezt a kényelem miatt rinyálást sosem értettem(, sőt egy idő után kifejezetten idegesítő), de az tény, hogy az új buszokban kevesebb a hely. A jó öreg Ikarusokban ezt valahogy meg tudták oldani.
A leszállásjelzőtől pedig a hideg kiráz. Nem tudom melyik baromnak jutott eszébe, egy iskolai csengőt beszerelnie a buszba...
sanyikám 2009.11.01. 17:07:52
Hát a 99-esre én sem mernék jobb állapotú buszokat tenni.
Gondolod az megoldás lenne,hy cak elől lehetne felszállni és jegyet mutogatni?
Persze ha a sofőr egy páncélüveg mögött ül akkor megoldás lenne,mert felszálláskor senki nem akarná elvágni a torkát.
PiBá 2009.11.01. 17:08:00
Szia,
ez teljesen jogos. De nem lenne elég, ha egy vagy két ajtó lenne alacsony? Nem az összes? Így több ember férhetne el a buszon, lenne alacsony ajtó is ...
pandacsökiboborján 2009.11.01. 17:14:04
Pedró27 2009.11.01. 17:15:47
Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2009.11.01. 17:19:38
Próbálj meg te fölszállni babakocsival a régi Ikarusokra... Úgy örülök, hogy ennyire empatikus vagy... És akkor még nem is beszéltem a mozgássérültekről. Egyes, leülhetsz.
PiBá 2009.11.01. 17:23:04
Javíthatatlanul műszaki gondolkodású vagyok .... szerintem kellene egy alacsonypadlós rész, a többi meg maradhatna a régi stílusban. Így sokan is férnének a buszra, a babakocsisok is könnyen közlekednének .... reméljük, ez lesz a következő divathullám :)))
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.11.01. 17:28:28
hapcika 2009.11.01. 17:29:15
hatja 2009.11.01. 17:33:22
a szóló Volvók ilyen szempontból nagyon jók, rengeteg az állóhely. csak hát hiába az alacsonypadló, ha az öregek alig tudnak felkászálódni a magasan lévő ülésekre. FAIL
driveroom.hu/files/Bejegyzesek/Volvo_alfa_localo/100_0635.jpg
fenntartom, hogy aki értetlenkedik a poszt hallatán, az nem TÖMEGközlekedik Pesten.
Fricsek · http://fridabogi.blog.hu 2009.11.01. 17:37:24
pandacsökiboborján 2009.11.01. 17:40:24
Sausage 2009.11.01. 17:47:02
Mar csak egy alacsonypadlos peron kellene, es meg is oldodna a problema. "Belaim! Assunk megegy lyukat!" :)))
Raadasul rohadt balesetveszelyes lenne, vagy a nyugdijas szedulne le a tetejerol, mikor nincs benn a busz, vagy egy kocsi talalna telibe. Nice try. :D
hungarisztan 2009.11.01. 17:51:46
Belgiumban nagyon sok helyen járnak ezek a buszok (illetve szóló verzióik). Nem csak azért nincs velük gond, mert jóval kevesebb az utas rajtuk (kvázi szinte mindenkinek jut ülőhely), hanem azért is, mert más a morál: ott az emberek addig FEL SEM ÁLLNAK a székről, míg a busz meg nem állt a megállóban! De minek is kockáztatnák az elesést? A buszvezető megvárja őket (a menetrend úgy van kalkulálva, hogy nem szükségszerűen kell az ajtózárócsengővel együtt nyitni az ajtókat), a többi utas pedig elengedi a leszállni kívánókat.
Szóval akkor most tényleg a busz a hibás, vagy posztírónk böfögött egyet a nagyvilágba?
epres négercsók 2009.11.01. 18:10:39
De azért a posztíró kicsit túlzásba esett a fikázással. Sem a tömeg, sem a szar utak nem a BKV hibája.
LittleBear 2009.11.01. 18:26:25
rcfan 2009.11.01. 18:41:14
Vannak országok, ahol a mottó: "álló utas nem utas", azaz lehetőleg mindenkinek kell ülőhelyet biztosítani hosszabb járatokon.
Ez nem hazánk szlogene, itthon 100 %-nak a heringjáratot tekintik.
jazzguru 2009.11.01. 18:41:58
attila.1969. · http://attila1969.wordpress.com/ 2009.11.01. 18:54:53
hallari 2009.11.01. 19:00:42
- útfelújítás /új alappal!!! nem ráhúzunk öt centit, oszt jó az a parasztnak!/
- rendszeres karbantartás
- járatsűrítés
- ezek mellé pedig rendszeres takarítás /járművek+megállók/
Vagyis MINŐSÉGI SZOLGÁLTATÁS. Persze ezekre pénz is kell: mondjuk kevesebb végkielégítés pl.!
flimo13 2009.11.01. 19:20:13
geri415 2009.11.01. 19:35:45
Flimo, Invictus: A járatátszámozás 2008 őszén valósult meg teljeskörűen, korábban be-bevezettek részleges átszámozásokat.
ohmyFgod 2009.11.01. 19:36:42
OmegA404 (törölt) 2009.11.01. 20:02:37
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.11.01. 20:06:43
Hátezmármi (törölt) 2009.11.01. 20:20:14
Cs 2009.11.01. 20:55:16
Az alacsonypadlóhoz. Ne már! Így 2009 Európa közepén ne csináljuk már ezt. A mozgássérülteknek is ugyan olyan joga van, mint neked vagy bárkinek. Többek között abban is, hogy eljusson A-ból B-be.
5-ös busszal járok rendszeresen, ott szoktam találkozni a rövid Volvókkal. Így látatlanban lemerem fogadni, hogy ez a benelux csoda még mindig ergonomikusabb, funkcionálisabb és kényelmesebb, mint a rövid Volvo. A hátsó ajtón nem tudsz leszállni úgy hogy nem vered be a fejed, középen van egy tényleg nagy fellépő, meg stb. Tényleg hihetetlen, hogy tudnak ilyeneket tervezni.
www123456 2009.11.01. 21:20:57
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.11.01. 21:33:16
Utaztam már a belga busszal, egy jól szervezett közlekedésű városban kényelmes lenne. Egy olyanban persze nem az, ahol kétszer annyian próbálják magukat föltuszkolni rá, mint amennyinek hely jutna benne.
Önmagában az helyes, ha egy busz alacsonypadlós.
piroseperke 2009.11.01. 21:39:48
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2009.11.01. 21:48:34
Ami nekem böki a csőrömet: a 2+2 üléssor között a folyosón nem marad elég állóhely!
A Volvon is ki kell verekednem magam, ha le akarok szállni, és itt is! Az Ikarusokon nem kell kiküzdeni magam, mert széles "folyosó" van középen.
Az ilyen helyzetekben mindig azt mondom, hogy használja az, aki kitalálta!
(Nem heringjáratnak tervezték ezeket, ebben biztos vagyok.)
Nincs találat 2009.11.01. 21:54:45
purga · http://horrormirror.blog.hu 2009.11.01. 21:59:55
elég sok embernek igenis kényelmesebb az alacsony padlós busz...
ezért tart itt ez az ország, mindenki csak a saját magával törődik.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.11.01. 22:02:19
Olyan helyekre tervezték, ahol senki nem kényszerül állni egy buszon; gondolom.
Nekem különben az a furcsa, hogy mennyi menetiránnyal szemben levő ülés van rajta. (Nemcsak "négyes" üléseknél, hanem egyébként is.) Vajon miért?
lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.11.01. 22:03:00
Van ilyen villamos. Akkorát lehet esni a magas és alacsony rész közötti lépcsőn, hogy csuda.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.11.01. 22:06:41
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2009.11.01. 22:07:22
@Csöncsön: ez az! Távolsági buszokon van 2+2 ülés egy sorban és sok menetiránnyal szemben.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.11.01. 22:07:51
Akarom mondani: nincs tér a két ülés _között_.
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2009.11.01. 22:13:34
Hurrá, lehetett miért szidni valakit. Konkrétan ennek a 200akárhányas számoknak nincs értelmük, és az egész számozást racionalizálni kéne. Villamosból buszból egyaránt.
is 2009.11.01. 22:19:02
- ott csak az első ajtón van felszállás, libasorban, a vezetőnek megmutatod a jegyed/bérleted
- leszállás viszont az összes többi ajtón
emiatt a buszon van egy folyamatos hátraáramlás, nem kell félned, hogy nem tudsz leszállni. felszállsz, hátramész, amíg tudsz, aztán szépen szállnak le előtted, mész-mész, és kb. az ajtónál leszel, mire le kell szállnod. senki nem áll be örökre a folyosóra, eldugítva azt.
és nem igaz, hogy akár két megállóra is ne ülnének le az emberek. amíg van ülőhely, addig leülnek. nem az állóhelyre terveznek, hiszen ülve sokkal kényelmesebb. ha kell, akkor több busz jön, ez menetrend-tervezési kérdés, nem a busz baja.
az alacsonypadlót már páran elmondták, egészen nagy tahóság ezt a poszt szerinti hangulatban beállítani (tahó véleményhez is joga van bárkinek, csak ne csodálkozzon, hogy ez alapján ítélik meg)
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.11.01. 22:41:02
Igen.
aztak 2009.11.01. 22:58:50
brlv24 2009.11.01. 23:02:14
Gondolom csak fikazni akartal.
cso zsi 2009.11.02. 07:35:31
Ez a busz, mint ahogy többen észrevették, távolsági járatokra alkalmasabb, mint sűrű utascserére.
Nem véletlen, hogy a metrón padsorok vannak, és több az állóhely.
Alacsonypadlóra szükség van, de nem minden áron.
A "hannnoveri" magaspadlós villamosok is a HÉV-re való járművek, csak épp magasperon, vagy süllyesztett vágány szükséges hozzá, akkor lehet rajta normálisan babakocsit szállítani.
A Combinónk nem lenne rossz, de azzá tették. A szembefordított üléseknél csak szerelmespár, vagy két gyerek ülhet, egyébként a két utasnak a másik lába közé kell tenni a sajátját.
A továbbhaladás az állórészeken nehézkes. Nem véletlen, hogy nem szívesen mennek beljebb az utasok.
A cseheknél a fenti ülések helyett háromüléses padsor van, jobb a helykihasználás.
Amszterdamban, ahol majdnem egyajtózás van a villamoson, ugyanilyen gondok adódnak, pedig más a belső tér kialakítása.
Azokon a hazai gyártású buszainkon is, ahol mindkét oldalon dupla üléssor van, képtelenség dörgölőzés nélkül elhaladni egy másik álló ember mellett. Azt pedig nem egyajtózásra gyártották anno.
danaz · http://www.autostat.hu/autos-forum 2009.11.02. 09:23:09
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.11.02. 12:52:43
Az persze igaz, hogy minden városnak megvannak a maga adottságai, ami jó az egyiknek, az nem jó a másiknak. Tehát ami jó busz Belgiumban, az nem lesz jó Budapesten. Tehát amíg a BKV minimálpénzből csak nyugati turkálókból tud buszokhoz jutni, addig lesznek ergonómiai gondok. Amit lehetne pl. járatsűrítéssel enyhíteni, hát arra meg ugye nincs pénz.
Az is sokat segítene, ha elsőajtós felszállás lenne, ahogy ezt feljebb valaki elmagyarázta, ehhez se bátorság, se ész nincs a BKV-nál jelenleg.
OFF:
@Pedró27:
"az új belga (neve alapján flamand, tehát mejdnem tényleg holland)"
Nekem vannak flamand ismerőseim, ezen ők erősen megsértődnének!
ON
s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.11.02. 15:18:42
-Sarge- 2009.11.03. 20:39:14