2009. augusztus 31. 15:17 - Reckl_Amál

A reklámellenes reklámarc

Gondolom, már más oldalát is fúrta, mi lehet az a termék/ szolgáltatás/ ügy, amelyhez még egy olyan színészkirálynő is adja a nevét, mint Hernádi Judit. Mert egy-két hete van egy tévéreklám, amelyben a színésznő elmondja, ő bizony nem reklámozna semmit. Kivéve, ha igazat mondhat.

Gondolkodtam is rajta, hogy vajon, miről lehet szó. Először azt gondoltam, valamilyen társadalmi célú hirdetés lesz ez, viszont a normál reklámok között adták. Akkor talán egy baráti zenész koncertjére invitál Hernádi, esetleg olyan kampánynak lett az arca, mint Szily Nóráék a Dove-val. (Ahol, ugye, a termék marketingje az átlagos női szépség hirdetésének hátterében zajlik.)

De ma reggelre kiderült, végig rossz nyomon jártam. Hernádi Judit egy egészségesnek mondott margarint reklámoz.

Elnézést, de szerintem ez így vérciki.

Semmi bajom ugyanis azzal, ha egy ismert színész nemcsak Thália felkent papjaként vagy papnőjeként lebeg fél méterrel a föld felett (és siránkozik, hogy milyen nehéz ma színésznek lenni), hanem igenis kamatoztatja kicsit a kiérdemelt hírnevét. Bár tény, hogy minél ismertebb (és gazdagabb) az illető, annál kevésbé érzi indokoltnak az ember a döntést.

Főleg azért nem, mert amennyire látom, nem sokat változtat egy-egy ilyen szereplés az illető megítélésén. Akik szerették, azok nem fordulnak el általában, akik meg nem, úgysem számítanak.

De azért az arcpirító, ha valaki azzal kezd reklámozni egy terméket, hogy a reklámot alapvetően lenézi. És mit reklámoz? Margarint! Jó, hogy nem wc-papírt!

Ki tudja, miért, de az ilyen mindennapos termékek a reklám-presztizse eléggé alacsony, innen már csak egy lépés a Szerencsekerék mosolylady-jéből médiamogullá avanzsáló Prokopp Dóra örökbecsű bon mot-ja, miszerint van az a pénz, amiért az embernek korpásodik a haja.

A felcsigázó képsorokban kulcsszó az igazság. Mert ez a nagy kegy, hogy a művésznő mégis hajlandó mély hangján egy termék nevét elbúgni, jó ügyért gyakorlódik. A margarin gyártója külföldön is azt a marketingstratégiát választotta, hogy aggódni látszik fogyasztói egészségéért. A mostani kampányban Hernádi Judit lett a koleszterin-ellenes hadjárat főalakja Magyarországon.

Elég vicces ez a szemüveges, megfontolt üzletasszonyos imidzs, hiszen Hernádit nem ilyennek ismeri a közönség. Sokkal inkább úgy néz ki ebben a szpotban, mint ahogy az ún. reklámszakember elképzeli, mit gondol az egyszerű magyar tv-néző a hitelességről. Kb. annyira hihető, mint a Romy és Michelle-ben a két címszereplő, a két az életben nem sokra jutó barátnő menő bizniszwumenként akarja lenyűgözni egykori osztálytársait, és ezt konzervatív szabású kiskosztümökkel akarják elérni. Fontos (lenne), hogy Hernádi önmaga legyen, mert a koncepciónak (vagyis, hogy Hernádi Judit túl jó ahhoz, hogy holmi reklámokban vegyen részt, de ez a margarin annyira jó (és egészséges), hogy vele kivételt tesz) egyedül így lenne értelme. Az már más kérdés, hogy mennyire szimpatikus ez a nagyképűség. Az nem járja, hogy a marketniges kigondol egy szerepet a színésznőnek, és ő a saját neve alatt ezt eljátssza. (Még akkor sem, ha az egész nem tűnik annyira kamunak, mint amekkora. Hernádi értelemszerűen profi színész, ez neki meg sem kottyan.)

Szóval, ha nagyon nagyvonalúak vagyunk, akkor akár azt is mondhatnánk, Hernádit színészi munkáért fizeti a margarinos cég. A szerep ráadásul komplex: Hernádi Juditot kell eljátszani, amint a reklámozástól kissé undorodva rátalál egy termékre (ill. egymásra találnak), aminek azért mégis veri kicsit a tamtamot. Mindezt a magyar lakosság legendásan magas koleszterinszintjének lenyomása érdekében...

Jó. Azért ez még mindig sokkal jobban áll neki, mintha castingolt gyerekeknek készítene uzsit a reggeli napsütésben fürdő álomkonyhában.

De ez így sem Hernádi Judit, és személyes hitelessége ebben a környezetben megszűnik. Vagyis az, amit ez a reklám üzenni kíván (a Vedd meg! -en kívül persze), elveszett. A reklám tehát rossz.

Amúgy meg együnk vajat:

http://malackaraj.blog.hu/2009/07/07/a_vajat_vegyek_ne_a_margarint

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr661350918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.09.01. 08:14:08

Hát akkor: hajtogassunk sálakat!

attila.1969. · http://attila1969.wordpress.com/ 2009.09.02. 05:50:36

Igaz a Prokopp-féle mondás.Van aki kénytelen elvállalni mindent,ha szinten akarja tartani a már megszokottat..Havas hat millióért lemondott a mosópor reklámról..Cserébe a blogján pénzért szidalmazza a zöldeket..(Bár nekem semmi bajom az atomenergiával,stb...És néha nekem is az agyamra mennek a kekeckedők..)

attila.1969. · http://attila1969.wordpress.com/ 2009.09.02. 05:51:42

Helyesbítek:Hat millióért sem vállalta..

Amitára 2009.09.02. 09:05:21

Nem láttam a reklámot,nem tudom mi ez, ha igaz,de az a röhej,hogy ma már sok orvos is tudja,hogy a margarinok nem egészségese,sőt! Az az eljárás (hidrogénezés),amivel a folyékony növényi olajból kenhető valami lesz, ami ráadásul akkor is kenhető,ha pont most vettem ki a hűtőből,hát... Szóval a margarin kimondottan egészségtelen a millió E betűvel,meg mindennel. Ezt Hernádi is tudja, lévén nagy egészségmániás ,és úgy tudom,Ő se nagyon eszi. Ha ennek ellenére reklámozza,méghozzá olyan felkiáltással,hogy ez végre egy igazat mondó reklám,hát... nem értem!!!

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.09.02. 17:20:43

Igazából 5 perce azon gondolkodom, hogy mit is lehetne ehhez hozzászólni.
Ezt a reklámot így elég nehezen tudom elképzelni, értelmezni meg pláne nem. De ezt te már leírtad...

Ami eszembe jutott: Mindig van lejjebb.

Ziebi 2009.09.05. 02:18:46

@Amitára: nem minden E betűs élelmiszer egészségtelen :)
süti beállítások módosítása