2009. augusztus 11. 11:17 - Reckl_Amál

A kaptafánál marad

Sokk! A sport történelmének egyik legnagyobb visszatérése minden valószínűség szerint meghiúsul Schumacher korábbi motorbaleset miatt.

A Kossuth rádió szerint: http://www.mr1-kossuth.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=96956

Persze el is hihetnénk, hogy Schumachernek hirtelen belenyillalt a nyakába a fájdalom, én mégis úgy gondolom, a visszavonulás mögött a Williams által megvétózott próbamenet áll.

Mert a FIA idei agyrémei közül az egyik tiltja a szezon közbeni tesztelést. Schumacher - miután három éve nem ült forma 1-es autóban - ki szerette volna próbálni a kocsit. Ezért a Ferrari azt kérte, gyakoroljon méltányosságot a sportvezetés, és engedélyezzen Schumachernek pár próbakört, mégse a valenciai pályán a szabadedzésen kelljen szembesülnie az új autó tulajdonságaival, természetesen az autót magát nem tesztelték volna.

Ebbe majdnem minden rivális csapat és versenyző belement, hiszen a dolog abszolút ellenőrizhető. Arra az időre, amikor Schumacher az első köreit rótta volna, ellenőrök figyelhették volna az egész folyamatot. Ha a Ferrari valamit manipulál, akkor pláne rá lehet csapni a kezükre. (És én azért nem hiszem, hogy az új, láthatóan sokkal kevésbé dörzsölt csapatfőnökség megkockáztatná ezt. Főleg, hogy nekik olyan sok már nem forog idén kockán.)

Szóval majdnem mindenki megértette, meglátta ebben a lényeget. Hogy mennyire egyszeri lehetőség ez a sportág számára. A legnagyobb bajnok visszatér, amikor egykori csapatát súlyos, majdnem tragikus veszteség éri. A Ferrarinak az idei amúgy is nehéz év, alig indult be a pontgyűjtés, most szegény Massa is kényszerpihenőn van, Schumacher viszont nemcsak nekik lett volna gyümölcsöző, hanem az egész sportnak. Schumacher vonzereje ugyanis még mindig sokkal nagyobb, mint bármelyik mai pilótának.

Erre jön egy hátul kullogó csapat noname versenyzőkkel és tönkreteszi ezt a remek lehetőséget. És miért? Mert megteheti. Mert kitették a FOTA-ból (a csapatok szövetségéből), és most így áll bosszút. Nem oszt, nem szoroz nekik, hogy ki vezeti a Ferrarit, mert eléggé messze vannak az élmezőnytől, 2009 nem az ő évük. De a Williamsé sem.

Persze a Ferrarit-ellenesek azzal szoktak jönni, hogy végre egy ún. kiscsapat jól megmutatja, hogy a hatalmaskodó olaszoknak sem lehet mindent. Kár, hogy a Forma 1 nem az angol parlament, vagyis ez az erőltetett demokratizálás nemcsak ellenszenves, de idegen az első számú autóverseny szellemétől. Amióta világ a világ, a Forma 1-ben az ütötte meg az alaphangot, aki jól állt a bajnokságban. A nagy csapatoknak mindig igazuk volt a kiscsapatokkal szemben. Amúgy ez érthető is. Ez a sport mindig is üzleti alapokon nyugodott, a közönségből élt. A közönség meg a sikeres csapatokat és versenyzőket szereti többnyire, a sportágat tehát az eredményes résztvevők viszik a vállukon, jogos, hogy ők vigyék a prímet.
Az utóbbi időben viszont kezd elburjánzani a politika a Forma 1-en belül is, melynek két fő okozója egyrészt az autóverseny Demszkyje, a leválthatatlan Max Mosley és a pilóták prókátora, Mark Webber.

Régen a FIA döntéseit senki sem merte megkérdőjelezni, ma alig van olyan határozatuk, amelyik ne lenne vita tárgya. Ehhez Mosley idétlen szabályokhoz való szenvedélyes vonzalma vezetett, a csapatok egyszerűen megelégelték, hogy állandóan önkényesen oda-visszaváltoztatgaják "fönt" az előírásokat. Webber meg élen járt abban a teljesen visszás mozgalomban, amikor Schumachert és a Ferrarit vádolták a Forma 1 unalomba fulladásával. Vagyis szerintük Schumacherék tehettek arról, hogy túl jók, nem a többi kilenc csapat, hogy még megközelíteni sem tudták őket. Gondolom, Webber és a többi irigy el is várta volna, hogy Schumacher időnként lassítson kicsit, mert úgy igazságos, úgy esélyegyenlő.

A Williams szarakodása viszont különösen annak fényében undorító, hogy nem voltak mindig sereghajtók, mint most. Kilencszer voltak világbajnokok, és a '90-es évek elején, amikor én is bekapcsolódtam, legyőzhetetlennek tűntek. Mert ha például szép emlékű Jordan, akik legszebb napjaikban is csak a középmezőnyhöz tartoztak, áll ki, az egészen más. De a Williams igazi nagy csapat volt, az nem a Ferrari bűne, hogy 2004 óta még egy vacak versenyt sem bírtak megnyerni...

Schumacher döntése érthető. Mindig is ravasz, megfontolt versenyző volt, nem fog kockáztatni. Kipróbálás nélkül ő bizony nem dobja be magát. Ez minden szempontból érthető. Amit talán a Williams is megért, az a biztonsági szempont.

Így Schumachernek kapóra jön a nyaksérülés, és így elegánsan távol tud maradni.

Nagyon sajnálom, mert ez tényleg nagyot szólt volna. És sajnálhatják azok az idióták is, akik megakadályozták, mert ettől szegényebb a szezon, amiből csak arra fogunk emlékezni, hogy Massának volt egy csúnya balesete a Hungaroringen.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr911302396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jpmjpm 2009.08.16. 21:04:52

Csak pár dolog:

Rosberg nem noname versenyző. A McLaren pl. nagyon szeretné magának. Maximum a gyenge Williams miatt még nem voltak jó eredményei.

A Williams mellett a 2 Red Bull csapat is megvétózta a tesztet. Hiszen az ő új versenyzőjük sem tesztelhetett a Hungaroring előtt, pedig ő még nem is ült F-1 kocsiban sosem. Akkor Schumi miért tesztelhetett volna?

Schumi csúnyát esett az év elején. Nem is erölteti azóta a motorozást. A pilóták nyaka nagyon nagy terhelésnek van kitéve. A pályák nagy része az órajárásával megegyező, kis részük ellentétes vele (pl. Interlagos). Amikor ilyen pályára mennek mindig külön edzenek (talán már láttál ilyen kütyüt), mert más hatások érik a nyakukat, mert több bennük a balkanyar. Pedig ők edzésben vannak, Schumi nem igazán. Szóval tök hihető a nyakdolog, nem mellébeszélés.

Már csak azért sem, mert Schumi nem nyeretlen kétéves, semmi gondot nem jelentett volna ha Valenciában ül először az F-60-ban. Addig pedig tesztelt volna a 2007-es géppel.

A legnagyobb bajnok? Az igaz, hogy neki van a legtöbb győzelme, de ahhoz hogy valaki nagy legyen, kellenek olyan emberi kvalitások amikkel ő nem rendelkezik.

A Székely kapus posztban arról beszélsz, hogy a szabályokat be kell tartani és punktum. Hát ez is egy ilyen helyzet.

Egyébként egyetértek, hogy jó lett volna ha visszatér, én tökre örültem neki, igazából az első gondolatom az volt, hogy neki kéne helyettesítenie Massát. Pedig mint embert nem szeretem, de nagyon jót tett volna a sportnak. De úgy érzem, hogy itt most tényleg a nyaka a hibás és nem a Williams.

jpmjpm 2009.08.16. 21:28:13

Ja és még annyi, hogy Schu rögtön mondta, hogy azért a nyaka kérdéses, de reméli, hogy bírja majd, van 4 hete, majd kiderül. Csak a nagy csinnadrattában, hogy visszatér, az emberek átsiklottak eme tény felett. Legközelebb akkor jött elő a dolog amikor lefújta a visszatérést.

Bambano 2009.08.27. 00:58:03

Az egyik része a dolognak, hogy Suminak koponyaalapi és csigolyatörése volt. Azért ezzel nem érdemes ugrálni.

A másik része meg az a dolognak, hogyha bárkinek egy mákszem esze lett volna, akkor azt mondja, hogy Sumi önmagában nem tesztelhet, mert az úgy korrekt, de akkor legyen egy teljes tesztnap *minden* csapatnak.

És akkor senkinek nem lett volna oka ugrálni.
süti beállítások módosítása