2009. július 09. 14:34 - Reckl_Amál

A panaszkultúra visszaüt

Sosem akartam külföldön élni. Mert minek? De látom, ill. hallom, olvasom, hogy egy inkább a kisebbségbe szorulok. Számos egykori osztálytársam tölt hosszabb - rövidebb időt egy másik országban, olyan is van, aki vélhetően már haza sem jön. Volt valahol egy felmérés, hogy az érettségizők kétharmada fontolgatja a távozást, mert "Magyarországon nem lehet boldogulni".

Szerintem a rendszerváltásról és hazánk jelenlegi állapotáról ez az eredmény állítja ki a legszigorúbb bizonyítványt. Ez az igazi baj, hogy ilyen sokan nem látnak a hazájukban fantáziát, és a megszokott helyett inkább az ismeretlent választják, mondván, ennél minden jobb, mint ami itt van.

És persze sok mindenben igazuk is van. Minden nap szembesülünk olyan dolgokkal, amelyek senkinek sem tetszenek. Át vagyunk verve, ezt érezzük, ha vásárolunk, ha közlekedünk és persze, ha szemmel tartjuk a közéletet.

De közben meg az is eszembe jut, annyira azért nem rossz itt! Én örök elégedetlenként és kritikusként is azt látom, hogy alapvetően azért Magyarország élhető hely.

Mikor szokás valahonnan tömegesen menekülni? Amikor természeti csapás, polgárháború vagy éhínség tombol, esetleg halálbüntetés végrehajtása elől.

De itt ilysemi nincs.
A halálbüntetést szerencsére lassan húsz éve megszüntették.

A legsúlyosabb természeti csapást az időjárás méri ránk jégeső formájában, ami szintén elég kellemetlen, de azért nálunk nem olyan erejű, hogy áldozatokat követelne. Időnként jön az árvíz, de az is kordában tartható. Az a pár ember meg majd csak megtanulja egyszer, hogy ma már nem lehet ártérbe házat építeni.

Bár puskaporos a levegő, és sajnos az utcai garázdálkodás szelleme is kiszabadult pár éve a palackból, azért a polgáháború veszélye is elég csekély. Nincs igazán értelme. Úgy tűnik, a magyar emberek többsége nem pártolja ezt a megoldási módot. Ha el is kezdődne valami ilyesmi, a résztvevők alacsony száma és a lakosság idegenkedése gátat vetne neki, halva születne.
Egyes források folyton arról beszélnek, hogy vidéken "perceken belül" kitör az etnikai összecsapás, sőt már pár ütközeten túl is vagyunk.

Most is éheznek emberek az országban, de ez sem újdonság sajnos. A szegénység igazi mértékét nem ismerjük, mert a szegény ember csak akkor érdekes, ha konfliktusba keveredik a törvénnyel. Ilyenkor is csak szélsőséges megnyilatkozásokat hallunk, a médiában a szegény ember nem más mint illusztráció, hivatkozási alap.

Érdekes módon azonban többnyire végül olyan emberek mennek el ténylegesen, akiket ezek a dolgok nem igazán érintenek. Általában városi, jól szituált, tanult fiatalok hagynak itt bennünket a jobb élet (és a több pénz) reményében. Nekik nem veri le a gyümölcsöst, egy éves munkájuk eredményét egy elvadult jégeső. Nekik nem rabolja el aprócska nyugdíjukat pár falusi haramia. Ezek az emberek pedig többnyire csak akkor éheznek, ha jön a bikiniszezon.

A panaszkultúra, ez a remek hungarikum, túlnőtt önmagán. Addig nyomatták az emberek, hogy minden rossz, amíg végül sokan el is hitték. Pedig - és ezt magamról is tudom - az embernek egész egyszerűen csak jól esik panaszkodni. Egyfajta önterápia ez, levezető gyakorlat.

De mára ott tartunk, hogy fölnőtt egy generáció, akik nem tudnak szelektálni a valóban rossz dolgok és a rossznak beállított dolgok között. Mindent elhisznek, amit hallanak, és mivel Magyarországon állandóan és mindenütt csak azt hallani, hogy bezzeg nyugaton..., nem látnak más alternatívát, mint nyugatra menni.

Csak az a gond, hogy nyugaton is vannak problémák. Ott is vannak bunkó emberek, szemét főnök, bűnözés, sőt egyes hírek szerint még jégeső is néha. A különbség csak az, hogy egy magyar külföldön mindig idegen lesz. Ráadásul kelet-európainak lenni szintén nem túl pozitív előítéleteket ébreszt. Nem beszélve a válságról, kizárt dolog, hogy magyar munkavállalókra várnának ezek a protekcionista szemléletű munkaerőpiacok, amikor a belföldiek is munka nélkül tengődnek.

Persze megint a média keveri leginkább a kevernivalót. Ők csináltak pár szerencsés magyar bemutatásával óriási reklámot ennek a kozmopolita életmódnak, ill. szinte azt sugallták, aki érvényesülni akar, annak Magyarországon nem terem babér. Pedig dehogynem! Nem mindenkinek persze, de szerintem ez külföldön sincs másképp.

Ennél már csak az a faramucibb, hogy a környező országokból (pl. a volt Jugoszláviából, az ottaniaknak már komoly tapasztalatuk van a külföldi munkavállalásban; vagy Romániából) sokkal többen hagyták hátra hazájukat. De ha belegondolunk, ez érthető is. A délszláv államok egy súlyos háború után vannak, és sokukban ma is elég labilis a helyzet. Románia meg nem csak közmondásosan szegény és elmaradott, bár fejlődik.

A különbség az, hogy szomszédainktól azok vándorolnak ki, akiknek tényleg kilátástalan a helyzetük. Nálunk meg azok, akik eleve megengedhetnek maguknak egy ilyen külföldi kalandot. Akiknek van hova visszajönniük, ha mégsem annyira tökéletes odakint, mint ahogy a tévében mondták.

Minden híresztelés ellenére, Magyarország nincs könnyű helyzetben, de az élet elviselhető. Akinek meg nem, annak sem biztos, hogy költöznie kell. Az máshol sem találja meg a számítását.

 

53 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr61234420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balinvariánsmetrika (törölt) 2009.07.09. 15:55:30

Nos, miután megtudtam, hogy olyan húgyagyú vagyok, hogy gazdag, városi kozmopolita balfaszként beszoptam a médiából érkező panaszáradatot, és ezért léptem le, hadd tegyek hozzá néhány gondolatot a poszthoz.
Ugyan gazdag, városi kozmopolita balfasz vagyok, de konkrétan nem a pénzért hagytam ott Magyarországot (örökre). Ez biztos meglepő egy magyar számára, akit a pénzen kívül lényegében semmi nem érdekel, de vannak még perverz emberek.
Nekem egészen egyszerűen tele lett a faszom azzal, hogy mindig mindenki át akar baszni. Nem azt kértem, hogy örüljön nekem rendőr, a kórházi recepciós vagy a tb-ügyintéző amikor szembekerültem velük, de azért minimálisan elvártam volna, hogy ne legyenek gecik vagy ne alázzanak meg. Elegem lett abból, hogy egy nulladrangű titkárnő, amint megszimatolja, hogy keresztbe tehet nekem, rögtön hatalmat kezd gyakorolni.
Igen, viselkedhettem volna jó magyarként, és amikor a boltos a szemembe röhög, hogy nyugodtan pereljem be, akkor bártan leköptem volna, legyen neki is szar a napja, de ez egy csomó energiát igényel.
Lehettem volna hiteles magyar állampolgár, és parkolhattam volna a járda közepén, kivihettem volna a halott hűtőszekrényt éjjel az erdőbe, bliccelhettem volna a távolsági buszon. Lehettem volna jó magyar is, aki folyamatosan valamilyen magyar intellektuális és kultúrfölényt hirdet, miközben képtelen alkalamazni a teljes hasonulás bonyolult elképzelését anyanyelvében.
De ez nekem nagyon melós lett volna. Ha így jobban tetszik: igen, szimplán lustaságból húztam el Magyarországról.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.07.09. 16:13:43

Ki beszél itt lustaságról? Csak te. Nem gondolom, hogy aki elmegy, az azt hiszi, kint majd nem kell dolgoznia. (Ilyen is van, én nem róluk írtam.)

Ki beszél itt kultúrfölényről? Magyarország nem jobb vagy rosszabb, ezt így egy az egyben nem lehet kimondani. Van, amiben jobb, és sok dolgoban talán rosszabb. Mégsem értem, hogy miért gondolják az emberek tömegesen, hogy máshol automatikusan és minden jobb.

Két kérdést tennék föl még.

Jól jártál, hogy elmentél? Ha nem, akkor nekem van igazam. Ott sem tökéletes minden. Ha igen, mit hörögsz itt? Miért nem örülsz, hogy neked sikerült?

Kilóg a lóláb.

Ziebi 2009.07.09. 16:35:36

Amál :)

Értem hogy mit akarsz mondani, abban igazad van, hogy a magyarok imádnak panaszkodni. Bele se gondolnak sokszor, csak mondják és mondják...

Mikor tavaly fél év után először hazamentünk, írtam egy bejegyzést arról mi minden szépet és jót láttam, igen, sokan megdöbbentek...hogy jéé, így is lehet nézni...

Talán egy dolgot tennék hozzá a magam részéről, és most szigorúan csak Bp-re értve a dolgot: lehet hogy igenis élhető, csak nem biztos hogy mindenkinek. Úgy értem, mindenkinek mást jelent az élhetőség.
Nekem pl. nem azt hogy folyton azon kell agyalnom hogy most átvernek-e vagy sem, hogy én vagyok a kereskedőért és nem fordítva, hogy bemegyek valahova és hülyének néznek ha mosolygok, az utcán ha nem morcpofit vágok akkor azonnal megkörnyékeznek a csalók....apró dolgok ezek, de nekem személy szerint ezek nem tartoznak hozzá az élhetőséghez- legalábbis most. Mert nyilván változni fogok még, mint mindenki, és az is lehet hogy 2 év múlva mást mondanék...
(viszont a "lista" a nemélhető dolgokról sokkal hosszabb lenne ha egyszer összeírnám. de nem írom, attól nem lesz jobb nekem...)

balinvariánsmetrika (törölt) 2009.07.09. 16:37:41

Hör, hör,
A lustaságot arra értettem, hogy nekem túl sok energiát kéne befektetnem ahhoz, hogy beilleszkedjek a magyar társadalomba, és én is zsigerből szemétkedhessek mindenkivel.
Hörr, vrrr, vroom,
Igen, jól jártam, hogy leléptem. Igen, itt sem tökéletes minden. Csak itt nem antiszociálisak az emberek, és jóval szolidárisabbak egymással, mint Magyarországban. Nincsenek nagy igényeim, nekem ennyi elég.
Hörr, grrr,
Igazad van amúgy, tényleg nem itt kéne hörögnöm, de árnyalni akartam a képet, amit felvázoltál.
Nyihaha+brekk.

Ziebi 2009.07.09. 16:45:02

És még valami ami eszembe jutott: szerintem azzal nincs baj ha sokan elmennek külföldre világot látni, tapasztalni, abból csak tanulhatnak...azzal sokkal inkább ha nem vágynak vissza...pedig milyen jó is lenne hazavinni valamit abból a mentalitásból amit otthonról hiányolunk és máshol megtapasztalunk...:)


//nem tudok elfogulatlanul írni, jelenleg mi sem vágyunk vissza, de mint mondtam, ez még változhat, de ezen aztán végképp nem aggódom...:)

Anselmo 2009.07.09. 17:51:01

Nme csak az éhínség űzhet el embereket, hanem a kiábrándultság is. Ha nap mint nap azt tapasztalod, hogy mindenki undok veled, már nem emlékszel mikor hallottál utoljára egy kedves szót (vagy egy igaz szót), és bezsúfolódva élsz egy pesti belvárosi koszos romházban, és ezt éveken keresztül tűröd, miközben semmi sem változik, akkor tele van a tököd.

-Sarge- 2009.07.09. 18:27:01

Éltem külföldön, többször hosszú hónapokig haza sem jöttem. Nem volt hiábavaló, sokat tanultam és szélesedett a látóköröm. Csak ajánlani tudom mindenkinek. De valahogy mindig örömmel tértem haza és komolyabban sohasem gondolkoztam el azon, hogy ott kellene maradni. Van itt is annyira jó, mint máshol.

Továbbá: Boldog névnapot, Amál!

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2009.07.09. 18:27:03

Én az iskolában arra (is) próbálom tanítani a diákokat, hogy vegyék már észre, hogy mennyire jól élünk. Nem éhezünk, van ruhánk, tv-nk, vallás-és szólásszabadság van, nincs háború, relative alacsony a bűnözés, stb.
Meg arra, hogy ne dőljenek be a nyomorult fogyasztói társadalom médiájának, mert igenis jó életünk van; csak nem vesszük észre.

(Mielőtt nekem esik a sok pesti, közlöm, hogy Pesten sem kötelező ám élni, el lehet költözni vidékre is. Mert itt még nem furcsa, ha valaki mosolyog az utcán, ha átvág a boltos, akkor annak híre megy, és megcsappan a forgalma, és még számos dolgot sorolhatnék. Ja, és nem falu, megyeszékhely...)

És végül:

A nagy világon e kívül
Nincsen számodra hely;
Áldjon vagy verjen sors keze:
Itt élned, halnod kell.

Ziebi 2009.07.09. 19:46:13

@Loge: Azért ez a "ha nem tetszik Pesten el lehet költözni" sem olyan fejete és fehér. Mi pl. ha kiköltöznénk vidékre, éhen halnánk, mert azért valljuk be pár vidéki nagyvároson kívül nem nagyon vannak csak úgy az országban kutatóhelyek. Persze értem én, az már az én problémám, hogy ha úgy érzem hogy nem azért tanultam 5plusz X évig hogy aztán mást csináljak...hozzáteszem ha nagyon úgy alakul a helyzet nem okoz gondolt elmennem utcát seperni vagy takarítani , vagy új szakmát tanulni, csak amíg lehet, szeretnék abban dolgozni amit, amiért tanultam.

DE: továbbra is azt mondom, vannak jó dolgok, szép dolgok, igenis jól élnek sokan azok közül akik panaszkodnak, ebben egyetértünk, oh nagyonis.

Ziebi 2009.07.09. 19:47:39

@-Sarge-: igen, van, csak szerintem ez úgy működik, hogy kinek mi a fontos, aszerint súlyozza a dolgokat :))

Van akit kárpótol a csodás budapesti panoráma, tényleg szép, de nekem pl. nem elég. Mások vagyunk, más igényekkel :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.07.09. 23:00:25

Szívemből szólt a poszt.

Valóban elgondolkodtató, hogy nem azok mennek el, akiknek _tényleg_ nehéz az életük, akik _tényleg_ napi megélhetési és egzisztenciális gondokkal küszködnek, akiket tehát ez az ország _tényleg_ magára hagyott.

Hanem azok, akik _megtehetik_.

Többször kifejtettem már én is a véleményemet a témában, és @-Sarge-: kommentjéhez csatlakoznék. Vagyis: szerintem is nagyon jó, ha tapasztalatszerzés végett külföldön is szétnéz az ember, de komolyan én se forgattam még fejemben azt, hogy külföldön ragadjak. "Van itt is annyira jó, mint máshol."

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.07.09. 23:11:49

@Loge: Én elhiszem, hogy messziről jött belepofázó vagyok a dolgokba, meg hogy valóban bizonyos blogokon érdemes egymás fa... faizéjét szopogatni, de azért hadd mondjak már ellent ennek a "nem tetszik Pest, mennyé vidékre!"-faszságnak, mert valahol elkezd sántítani a dolog a kevesebb vidéki bűnözővel meg a boltossal, aki nem ver át. Minden bizonnyal én vagyok a nácifasiszta, de azért valljuk már be, hogy vidéken bőségesen nagyobb a félelem "azoktól" (tudjukkik?), mert lassan büntetlenül rabolhatnak, ölhetnek, fenyegethetnek és verhetnek. Lassan már az is mindegy, hogy faluról vagy megyeszékhelyről beszélünk-e.

Nem óhajtok beleköpni az itteni levesbe, tetszik, amiket Amál ír, bár nem értek vele mindig egyet, de ez a szép a dolgokban. És ritkán is jövök pofázni, mert nem érdemes. Ez pont egy olyan társaság, mint az én blogomon; gyűltök, haverkodtok, osszátok az észt, majd jön a következő poszt. :-)

Nincs ezzel semmi baj.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.07.09. 23:50:29

@Tom Bobb:

A félelem egy jelentős része gerjesztve is van.

Engem például kifejezetten megnyugtatott, amikor megtalálták a kiskunlacházi gyilkosság tettesét, és kiderült, hogy csak egy közönséges pszichopata bűnöző.

Nem kell minden mögött okokat (sötétben bujkáló ellenforradalmárokat...) keresni, és a világ egyből egy kicsit barátságosabb, kellemesebb helynek kezd föltűnni.

balinvariánsmetrika (törölt) 2009.07.09. 23:59:17

Csöncsön:

"Valóban elgondolkodtató, hogy nem azok mennek el, akiknek _tényleg_ nehéz az életük, akik _tényleg_ napi megélhetési és egzisztenciális gondokkal küszködnek, akiket tehát ez az ország _tényleg_ magára hagyott."

Aha, tehát Magyarország elhagyása csak akkor lehet indokolt, ha pénzről vagy megélhetésről van szó, más esetben meg elvtelenség. És ha nincs pénzem, akkor abban nem vagyok felelős, hanem az ország hagyott magamra. Ha meg van pénzem, akkor azt az ország adta nekem? Az élet vagy a hétköznapok minősége pedig kizárólag a pénz függvénye?

Tom Bobb:
"osszátok az észt" - no comment

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.07.10. 00:08:07

Érdekes poszt, érdekes meglátásokkal, bár pontilyentől már olvastam hasonlót.

Annyit megjegyeznék, (bár talán ezt is elmondtam abban a másik posztban) hogy szerintem a magyar állapotok két fontos dologban térnek el a kivándorlási célországokban találhatóaktól. Az egyik a gazdagság, a jólét. A másik az egymással való kicsinyes, rosszindulatú kitolás mértéke.

Talán meglepő, de az első szerintem lényegesen kevésbé ösztönöz kintmaradásra, mint a második. Ahogy Te is mondtad, anyagilag itthon is megtalálhatja a számítását az ember, ha pedig valaki rendelkezik külföldi tapasztalatokkal és kapcsolatokkal, az a hazatérése után még növeli is az esélyét annak, hogy ez tényleg meg is történjen.

A második tényező viszont elképesztő mértékben megkeseríti a hétköznapjainkat, még akkor is, ha egyébként anyagilag semmi bajunk nem lenne. Ráadásul ha valaki élt olyan országban, ahol ezek nincsenek (vannak máshol is, persze, de a mérték nagyon nem mindegy!), akkor még elkeserítőbb ezeket naponta megtapasztalnia.

Minden éremnek két oldala van. Teljesen jogos az egyén felelősségét hangsúlyozni és azt mondani, hogy hé, gondold meg, mielőtt elmész innen, hogy tényleg olyan rossz-e itt és tényleg olyan jó lesz-e ott.

Viszont szerintem abban is van igazság, ha valaki erre azt mondja, hogy igen, nekem itt tényleg olyan rossz, és nem azért, mert nem telik BMW-re, csak egy Opelre, hanem azért, mert itt mindennap átejtenek, elémtolakodnak, rámüvöltenek, fellöknek, hivatalokban leckéztetnek.

És ezen az ittmaradóknak kellene elgondolkodni.

Abban viszont maximálisan egyetértek, hogy tényleg az elmúlt húsz év szegénységi bizonyítványa, ha már az érettsigizők is el akarnak menni. Amikor én érettségiztem, akkor ez eszembe se jutott: ha volt valami, ami nem tetszett (volt sok minden) az elől nem elmenekülni akartam, hanem megváltoztatni, jobbá tenni. Amolyan naív ifjonti hévvel. Ha ez a hév nincs meg a maiakban, az baj.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.07.10. 00:12:40

@Csöncsön: "Engem például kifejezetten megnyugtatott, amikor megtalálták a kiskunlacházi gyilkosság tettesét, és kiderült, hogy csak egy közönséges pszichopata bűnöző."

Hm, erre valami olyan szmájlit kellene ideilleszteni, ami azt fejezi ki, hogy kínomban vigyorgok, pedig sírni kellene inkább...

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.07.10. 07:18:57

@balinvariánsmetrika:
nem tudtam volna ilyen jól megírni, mint te, de kb. ez a helyzet nálam is, azzal a különbséggel, hogy én miután felneveltem a gyerekeimet, ugy gondoltam, hogy azt hogy majd később jobb lesz már annyiszor hallottam 56-óta, hogy már nem tudom kivárni ebben az életben, most élek (még) most legyen már jó végre.

Majd ha beigazolódik, hogy később jobb lesz, na majd később vissza jövök, de valószínű már csak urnában.

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.07.10. 07:25:13

@Loge: ezzel az idézettel az a baj, hogy a korban, amikor keletkezett, a plebsz röghöz volt kötve, az arisztokrácia meg Párizsban, és Bécsben élete az életét, és magyarul sem tudott,

A szerző, nem tartozott a plebszhez, de anyagi helyzete miatt a felsőbb rétegekhez sem. Igen savaynú lehetett neki a szőlő...

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.07.10. 07:48:43

@Reckl_Amál: az hogy az embernek sikerül valami ami egy normáslis világban természetes nem ok arra, hogy a seggét verje örömében a földhöz.

amit te megfogalmaztal nem más mint korai bevésődés, vagy hogy Arisztoteleszt idézzem: mindig az a legkedvesebb ami először kerül a szemünk elé. Magyarul: nincs az a bányarém nő, akit a saját gyereke ne tartana szépnek, sőt ha még egy gonosz boszorka is a gyereke azért szereti. Sokaknak ez az érzésük a hazájukkal kapcsolatban is, persze van akinek néha feltisztul a lila köd az agyában, és a ráció dönt.

De mit győzködlek én itt, tudhatnám, hogy olyan mintha egy lóval imádkoznék.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.07.10. 08:57:41

@Csöncsön: Nos, itt vagyok, megjöttem, felelek! Ha szabad.

Engem kifejezetten idegesített, mikor megtalálták a "gyilkost", és gondolom, tudod, miről beszélek. Az érdekességeket nem sorolom fel, a különféle városi legendákhoz meg egyikőnknek sincs köze, de azért érdekes a helyzet, amit a "gyilkos-áldozat" összefüggésben elénk tár a sündőrség.

Szerencsére nem keresgélem a "sötétben bújkáló ellenforradalmárokat", mert ha léteznek ilyenek (léteznek), akkor megtalálnak ők engem! :-) Vagyis engedd meg, hogy hadd keresgéljek minden mögött okokat, mert ok nélküli cselekedet agymosott, ostoba, birka cselekedet, így hadd feltételezzem, hogy minden mögött ok (és okozat?) létezik!

A barátságosabb világot én is szeretném. Ha náci lennék, azt írnám: ahhoz táborok kellenek (utópia)(bár jól hangzik), ha pedig backstabista lennék, azt mondanám: költözz a Rózsadombra a "tieid" közé, Tom Bobb, és máris megoldottad a dolgot! :-)

Tudod, miről beszélek. A barátságosabb világért tenni kell, néha törvényekkel, néha azok betartatására felfegyverzett csapatokkal. Ez az igazság. Nekem is fáj.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.07.10. 08:59:40

@balinvariánsmetrika: Osszátok az észt = mindenki mindenkivel egyetért, majdhogynem leizéli egymást IP-címen keresztül, akkora a barátság, hogy ehhez képest Iván meg Szergej sosem buzult eleget, és ezt nem rosszindulatból írtam! Észt osztani egy olyan blogon, amit kedvelek = dicsőség! :-)

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2009.07.10. 10:04:26

@Tom Bobb: "Minden bizonnyal én vagyok a nácifasiszta, de azért valljuk már be, hogy vidéken bőségesen nagyobb a félelem "azoktól" (tudjukkik?), mert lassan büntetlenül rabolhatnak, ölhetnek, fenyegethetnek és verhetnek. Lassan már az is mindegy, hogy faluról vagy megyeszékhelyről beszélünk-e."

Nem kell mindent elhinni a távolból. Én például halál nyugodtan tudok sétálgatni a városban a nap huszonnégy órájában a feleségemmel, anélkül, hogy attól tartanék, hogy megtámadnak. Pesten nem hiszem, hogy megtehetném ugyanezt, ugyanígy. De honnan is tudnád, amikor a legfőbb információidat a médiából szerzed be.

(Ezzel a válasszal nem arra akarok célozni, hogy MINDENHOL jobb, mint Pesten, hanem arra, hogy nálunk, nekünk jobb.)

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2009.07.10. 10:11:04

@Prinzessin Erbsen: valahogy úgy érzem, hogy a saját bizonyítványod magyarázod.

Nyilván Neked ennyit jelent a Szózat, nekem talán valamivel többet. Nekiállhatunk elemezni, hogy milyen marhaságok vannak még benne, vagy a Himnuszban, de azt hiszem, nem ezekért szeretjük egyiket sem. Ha már elemezgetni kell, akkor az már régen rossz.

A Miatyánkot is végig szoktad gondolni szóról szóra? Mert van benne pár furcsa kitétel. Ennek ellenére azért napról napra elmorzsolja az ember...

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2009.07.10. 10:13:11

@Tom Bobb: szerintem arra célzott, hogy a helyes formája "osztjátok" lenne...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.07.10. 10:14:25

@Loge: "...Én például halál nyugodtan tudok sétálgatni a városban a nap huszonnégy órájában a feleségemmel, anélkül, hogy attól tartanék, hogy megtámadnak. Pesten nem hiszem, hogy megtehetném ugyanezt, ugyanígy."

Nem kell mindent elhinni a távolból. Én például halál nyugodtan tudok sétálgatni a városban a nap huszonnégy órájában a feleségemmel, anélkül, hogy attól tartanék, hogy megtámadnak. Pesten. De honnan is tudnád, amikor a legfőbb információidat a médiából szerzed be. ;-)

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2009.07.10. 10:19:45

Gondolom nem Józsefvárosban vagy Kőbányán laksz...
Amúgy pedig kellemes sétát a Puskás stadion környékére is, meccs idején, avagy este a Népligetben vagy a Margit szigeten. Andalogjatok csak...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.07.10. 10:39:58

@Loge: Most nem, de speciel Kőbányán tíz évig laktam, anyukám most is ott lakik, hetente járok arra. Józsefvárosban két évig laktam.

Igazából arra akartam utalni, hogy Budapestről élnek hasonló előítéletek máshol, mint amilyeneket budapestiek gandolnak a vidékről, és amelyeket teljes joggal kifogásoltál.

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2009.07.10. 10:45:56

@promontor: Megértettem én, és természetesen bizonyos részekben igazat is adok Neked. Ettől függetlenül szerintem érted, mire akartam célozni.

Amúgy Budapestet és a pestieket nem kritizálom ma már többet, nehogy Amál is kitiltson, mint Rékuc tette...

(Csak vicceltem Amál, tudom, hogy itt demokrácia van.)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.07.10. 11:20:12

:DDDDDDD jöttem írni hogy Ziebivel mennyire egyetértek: egyszerűen megterhelő volt Magyarországon élni és fárasztó állandóan kis pitiáner bosszúságokon kattogni. Erre látom, hogy Loge még évek távlatából sem bírta megemészteni, hogy kitiltottam a fikáról :DDDDDDDD hát ez marhajó, ilyen jót rég röhögtem, Istenem de nagy az állatkerted! :DD

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.07.10. 11:27:00

amúgy hogy ontopic legyek miközben azon röhögök, higy milyen szar lehet Logenak lenni, szerintem szét kellene választani a két nagy csoportot aszerint, hogy miért hagyják el az országot. Én pl. keményen megdolgoztam azért, hogy Magyarországon élhessek, pedig tudtam, hogy legjobb esetben is kb. harmadát keresném annak, mint amit 'otthon', Svédországban tehettem volna. Tehát nem a pénz hajtott és nem is a pénz meg a nyugati csillogás miatt mentem el végül, és az itteni meg a svédországblogos kommentekből úgy látom, hogy nem vagyok egyedül.
Szóval van, aki a nyugati csillogás miatt megy el - ezekből lesznek általában az éttermi mosogatók - és van, aki az élhetőség, az átverések, a rosszindulat miatt hagyja ott Magyarországot. Mint mindenhol, itt is érvényes az, hogy jobban boldogul az, aki hosszú távra tervez és nem az azonnali meggazdagodásra hajt. Kérdés, hogy egy mai átlagos érettségiző mennyire látja át ezt a helyzetet.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.07.10. 11:38:00

@balinvariánsmetrika:

Nem azt írtam: "nem lehet indokolt"; azt írtam: "elgondolkodtató".

És ha elgondolkodik rajta az ember, akkor például arra juthat, hogy "az élet és a hétköznapok minősége nem kizárólag pénz függvénye".

Vagy megtalálja az ember a harmóniát önmagával, és akkor tök mindegy, hogy Kanadában él-e vagy Indiában; vagy nem találja meg, és akkor külföldre megy, hogy hátha majd ott...

Legalábbis én így tapasztaltam.

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2009.07.10. 12:03:49

@Rékuc: Üdv. Életemben kétszer dobtak ki valahonnan, mindkétszer jogtalanul. Természetesen fájlalom az eseteket. Az egyik Te voltál.

Mellesleg megjegyzem: pont úgy viselkedtél akkor is, s úgy viselkedsz most is, ami miatt utáljátok Magyarországot. Vádaskodsz, alázol, basáskodsz, stb. Mondanám, hogy gondolkodj el rajta, de már mondtam korábban is, és nem használt. (Üsd el inkább valami epés poénnal.)
(Egyébként nem évek távlatában, hanem pár hónapja volt az eset.)

Feltételezem, hogy nem ismered az életemet, úgyhogy kérlek, ne kritizáld azt. Azon kevesek közé tartozom, akik ebben az országban boldognak tartják magukat.


Más: Lehet azt is tenni, hogy az ember elhúz külföldre, és onnan írja, hogy mekkora marhák is vagyunk, akik nem követjük őket. Ez is egy megoldás. (Megjegyzem: pár száz év óta van az a híres kérdés, hogy "Lenni vagy nem lenni?" A "Mikor nemesb a lélek..." úgy vélem ide is teljesen releváns.)

Hadd írjak egy példát. Van két ajtaja a házadnak. Az egyik elé valami barom odaszarik. Az a megoldás, hogy onnantól csak a másik ajtón közlekedsz? Szerintem összetakarítod, és megpróbálsz tenni ellen, hogy még egyszer előforduljon. Nyilván én vagyok az idealista, de úgy gondolom, több aspektusban is feladatom, hogy megpróbáljak javítani az itteni állapotokon.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.07.10. 12:13:29

@Loge: magadra vess. Ha nem bírod megállni, hogy ne hozd fel a témát, akkor viseld, hogy esetleg harsányan ki leszel röhögve érte.
más: ki írta, hogy marhák azok, akik nem költöznek külföldre? Mutass már ilyet lécci. Sokkal inkább jellemző, hogy az otthon maradtottak fújnak a kivándorlókra.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.07.10. 12:19:52

@Rékuc: "ki írta, hogy marhák azok, akik nem költöznek külföldre?"

Ziebi mondjuk utalgatott arra, hogy aki itthon marad, annak kisebbek az igényei. Ez finomabb megfogalmazása annak, hogy "marha". Legalábbis eléggé releváns olvasat így érteni. Nem? (És ez csak egyetlen példa, volt sok más, akár az itteni vitában is.)

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2009.07.10. 12:22:39

Rékuc: Pont erről beszéltem: nem nézed a lényeget, helyette benyögsz valami gyenge poént, mint a hülyegyerekek az iskolában.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.07.10. 12:40:42

@Csöncsön: hát én Ziebi kommentjéből abszolút nem ezt olvastam ki, főleg, hogy a hozzászólásai alapján kb ő a legutolsó ember, aki nyíltan vagy burkoltan lemarházna valakit.
Ráadásul kisebb igényekről nem írt, csak más igényekről. Én pl. a panoráma miatt költöztem Pestre, mégsem érzem magam lemarházva.
Más példa? Mert ez elég gyengus volt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.07.10. 12:48:46

@Rékuc:

Az olyan típusú emberekben, mint Ziebi, vagyis akik mindenkire mosolyognak, szerintem nagyon sok burkolt agresszió van. (De ezt te nyilván másképpen érzed.) Tény, hogy az idézett szöveget lehet jóindulatúan is értelmezni.

De mit szólsz ehhez (by P.E.):

"Sokaknak ez az érzésük a hazájukkal kapcsolatban is, persze van akinek néha feltisztul a lila köd az agyában, és a ráció dönt."

?

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.07.10. 12:58:06

Sarge: köszönöm!

Nagyon szomorú folyamatnak tartom ezt. Egyrészt, mert sok értékes ember távozik. Magyarországnak is szüksége lenne rájuk. Az már más kérdés, hogy mennyire becsülik meg őket itt vagy ott.

Másrészt azért, mert elég rossz lehet az az érzés, amikor az ember annyira besokall, hogy semmi más megoldást nem lát.

Nekem általában két gondom van az emigránsokkal. Az egyik, hogy hülye baleknak néznek, mert nem akarok innen elmenni. Nekem jók a körülményeim, ami zavar, az külföldön is zavarna. Csak azért, mert ez most divat, nem hagyok hátra mindenkit, akit szeretek. Pláne nem 5 forinttal többért. Kicsit nevetséges az is, ha valaki kivándorol, mert bunkó vele a rendőr. Majdnem 30 éves vagyok, és még sosem tapasztaltam ilyesmit. Ez nem fontos. Én inkább blogot írok...;)

Kicsit ellenszenves az is, hogy valaki itt végigjárja a majdnem ingyenes oktatást, amit kvázi előfinanszíroznak neki, aztán itt egy fillér adót sem fizet. Aztán kintről szidja a hazáját, hogy milyen lehetetlen egy hely. Ez azért fonák.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.07.10. 13:02:20

@Csöncsön: igen ez a lilaködözés nem túl elegáns valóban, azonban általános jelenségnek még mindig keveslem.
@Reckl_Amál: annyiban igazad van, hogy a hazát ócsárolni nem vall jó ízlésre és neveltetésre, ez azonban korántsem csak a külföldön élőkre jellemző. Azért sok otthon élő is szapulja Magyarországot rendesen. Ez valami nemzeti sajátosság lehet :)

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.07.10. 13:23:01

"Ez valami nemzeti sajátosság lehet."

Csak nem a panaszkultúrára gondolsz?

De egy itt lakó embertől nekem elfogadhatóbb, mint valakitől, aki már megcsinálta a szerencséjét máshol. (Nem Rád gondolok, a Te helyzeted elég speciális.)

Az adózáson kívül még a szavazás is aggályos. Főleg annak tudatában, hogy pl. Amerikában élő honfitársaink egyik hangos csoportja olyan hülyeséget tanácsol Obamának, hogy ne álljon szóba a miniszterelnökkel.

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2009.07.10. 13:39:27

@Reckl_Amál: ez kb. olyan, hogy cigányként cigányozhatok nyugodtan. Nem cigányként rasszista vagyok...

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.07.10. 13:41:38

Olyasmi. Nem szép, de annyira nem bántja az ember fülét.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.07.10. 13:42:20

@Reckl_Amál: de, a panaszkultúrára :) és ez független attól, hogy ki hol él.
A külföldön élők szavazati jogait bolygatni szerintem sokkal aggályosabb. Egy állampolgáról soha, semmilyen szín alatt nem veheted el a szavazati jogát. Ez egy szent dolog és ennek jogosultságát akár futó gondolatként is megemlíteni, hááááááááááát....

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.07.10. 13:52:37

Jaj, én senkitől semmilyen jogot nem szeretnék elvenni. Az állampolgárság lényeges dolog.

Csak nekem furcsa, hogy miért akar (hogy ebből az irányból is megnézzük) valaki, aki nem itt él, itteni dolgokban dönteni.

balinvariánsmetrika (törölt) 2009.07.10. 16:09:34

Ziebi:

Miután szemmel láthatóan senki nem tette, ezért én kérek elnézést Csöncsön (2009.07.10. 12:48:46) megjegyzése miatt.

Reckl_Amál:
Igen, már vártam, hogy előjöjjön a gondolat, hogy mennyi mindent adott nekem Magyarország (ingyen diplomát, vízvezetéket, csatornázást, stb.) én meg ilyen hálátlan dög vagyok, hogy elhúzok. Az egyik diplomámat egy európai közalapítvány finanszírozta közösen az állammal, a másikért fizettem költségtérítést. A majdnem ingyenes oktatást a szüleink adója és a hozzám hasonló lúzerek költségtérítése tartotta fenn. Én már nem tanulok, de a szüleim adójából ugyanúgy fizetik a most tanulókat. Szavazni magyar (EU-s) állampolgárként Angliában, angol pártokra szoktam (EP választásokon), és helyi ügyekben dönthetek még.
Én részben az antiszociális taplók miatt mentem el. Ha én is olyan antiszociális tapló lennék, mint aminek gondolsz, akkor nem kellett volna elmennem. Roppant sikeres életet tudnék ott élni, Angliában meg mindenki utálna.

Ziebi 2009.07.10. 16:23:23

@Csöncsön:
"Az olyan típusú emberekben, mint Ziebi, vagyis akik mindenkire mosolyognak, szerintem nagyon sok burkolt agresszió van. "

Már jól indult a napom :DDDD Jóhogy van bennem agresszió, kiben nincs, szerencsére megtalálom a módját hogy emberi módon levezessem :DDD

Nem ismerlek, nem ismersz, maradjunk ennyiben :)


@Rékuc: :)))) Egyetértek, én is otthonról hallom inkább a rosszat, és nem az itteni magyaroktól. Sőt, ők mikor hazalátogatnak mindig megírják a blogukban hogy jé, ezt is felújították, meg ez is változott, és ez az otthoniaknak fel sem tűnt. Közben meg nehéz úgy beszélni rokonokkal, ismerősökkel, hogy ne panaszkodnának.

@balinvariánsmetrika: ugyanmár :))

Ziebi 2009.07.10. 16:32:15

A más igényeket pont azért írtam amúgy, mert ismerek nem egy, nem két embert akik pl. imádják Pestet (ha már ez volt a példa), eszükbe nem jutna még Gödöllőre sem kiköltözni. Egyszerűen mások vagyunk, és attól hogy én nem értem teljesen miért szereti, nem jelenti azt hogy nem fogadom el. :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.07.10. 18:41:27

@Rékuc:

Szívesen mondok még példát. Például baliánvariánsmetrika fórumtársunk legelső hozzászólásából, íme, egy gyöngyszem:

"Lehettem volna hiteles magyar állampolgár, és parkolhattam volna a járda közepén, kivihettem volna a halott hűtőszekrényt éjjel az erdőbe, bliccelhettem volna a távolsági buszon. Lehettem volna jó magyar is, aki folyamatosan valamilyen magyar intellektuális és kultúrfölényt hirdet, miközben képtelen alkalamazni a teljes hasonulás bonyolult elképzelését anyanyelvében.
De ez nekem nagyon melós lett volna."

Ergo: aki Mo.-n marad, az mind olyan, mint a fent leírtak. Legalábbis baliánvariánsmetrika szerint.

No comment kategória szerintem.


@Ziebi:

Mindenki "emberi módon" vezeti le az agressziót, csak ez mindenkinél mást jelent. Nyilván nem ismerjük egymást, de én legalábbis kíváncsi alkat vagyok, és szeretek rákérdezni (magamban), hogy valaki miért vigyorog egyfolytában. ;-)

Ziebi 2009.07.10. 18:53:17

@Csöncsön: Hehe, ez jogos :DD Mármint az agressziós dolog :D akkor úgy mondom, hogy úgy vezetem le hogy senkinek és semminek nem ártok vele :)

OFF
Magam részéről azért mosolygok sokat mert alapvetően elégedett vagyok, sőt, mondhatni boldog is, ez egy amolyan mellékhatás. De ez csak az egyik. A másik, hogy egyszerűen nehezemre esik a nem mosolygás. :) ez amolyan adottság vagy mi, ilyen alkat vagyok. ezt ne úgy értsd hogy akkor én fülig érő szájjal járkálok egész nap, de ha beszélek valakihez akkor többnyire mosolygok hozzá, ezért is van gondolom, hogy ha megkérdezel egy ismerősömet hogy jellemezzen, akkor a "mosolygós"-t szinte biztos hogy felhozza :)
Persze, nekem is vannak rossz napjaim, írtam is múltkor Amál valamelyik posztjához, és olyankor nem vigyorgok egész nap, de nem is éreztetem mással hogy most nekem rossz napom van, teljesen felesleges. amúgy azt vettem észre, hogyha nem hagyom magam panaszkodni, nem avatok be mindenkit, tehát nem sajnálnak, akkor hamarabb visszakerülök az eredeti állapothoz, nem húz le a rosszkedv. :) De ez csak én vagyok.
no ennyi röviden :)
ON

balinvariánsmetrika (törölt) 2009.07.11. 01:33:37

Csöncsön:
Nem biztos, hogy a helyedben még próbálkoznék következtetések megfogalmazásával, különösen a mosolygás és a látens agresszivitás korrelációjának oly sikeres feltérképezését követően.
Egy a szerepmodellt kívántam bemutatni és kritikával illetni. (Tom Bobbnak például egy részét sikerült is illusztrálnia, és még meg is magyarázta...) Te ezt annak alátámasztására próbáltad alkalmazni, hogy az eltávozottak lenézik az itthonmaradottakat. Kongeniális, de komolyan! Ha meg "no comment kategória", akkor minek kommenteled? :D

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.07.11. 10:14:37

@balinvariánsmetrika:

Tévedsz. Nem kommenteltem.

Hülyékkel nem vitatkozom.

-Sarge- 2009.07.11. 15:16:59

Egészen mostanáig azt hittem, hogy jó 3 évtizedet leéltem itthon (néha nagyon szép, néha elég durva helyeken) és valamennyire ismerem Magyarországot. De kiderült, hogy valójában egészen eddig búra alatt voltam. Nekem eddig nem tűnt fel, hogy mindenki irígy, agresszív és rosszindulatú lenne körülöttem. Nem akarnak állandóan átverni sem. Ennyivel szerencsésebb lennék, mint Ti?
süti beállítások módosítása