2009. május 29. 16:23 - Reckl_Amál

Brüsszel, hahó!

Valaki szólhatna már a pártoknak, hogy bő egy hét múlva nem magyar parlamenti választások lesznek, hanem ep-s voksolás.

Persze a széles látókörrel rendelkező, külföldi politikát is jól ismerők figyelmeztetnek, a Lajtán túl sincs másképp, a pártok ott is kicsinyes, belpolitikai helyzeti előnyökre pályáznak a nagy összeurópai szellemiség tövében. De ez engem nem nyugtat meg. Lassan ki kellene már abból a kifogásból nőni, hogy hát, kérem szépen, ez nyugaton is így megy. Inkább úgy kellene fogalmazni, nyugaton is helytelen, hogy nincs meg a már régebbi EU-tagországok politikusaiban és pártjaiban meg a minimális színvonal és kissé távolabb látnak a következő választásoknál. Úgy tűnik, az államférfi - (és ennek női változata) hiány nem pusztán magyar betegség.

Ebben a kampányban, amelyet jelen helyzetben teljesen felesleges pénzkidobásnak tartok, nemcsak az európai politizálás szorult háttérbe (ill. tűnt el teljesen), hanem maguk a választók is. A műsort nem nekik csinálják a pártok, hanem egymásnak és kicsit saját maguknak.

A leginkább a Fidesz és az SZDSZ tévesztette el az irányt. Értjük, hogy Orbán Viktornak elég volt a partvonal mellőli politizálásból, de ez most akkor is eu-s választás, amelynek vagy lesz számottevő belpolitikai következménye vagy nem. Miből volt elég? Az mszps EP-képviselők munkája semmilyen, de nem botrányosan rossz. A kampány értelmetlen valójában, és különösen azért kidobott pénz, mert a Fidesz - hacsak nem szúrja el ismét, mint már kétszer - betegre fogja magát nyerni.

Az SZDSZ-ről és remek plakátjairól, amelyekre az alkotók igazán büszkék lehetnek, már itt is értekeztünk. A melegpornós birkozó óta újabb képeket raktak ki (az árpádsávosok elég gyorsan eltüntek), és most már csak szöveget látunk. Pár belvárosi magát értelmiséginek hívő elvakultat talán mozgósít, a közvéleményt viszont már nem tudják becsapni. A kampányuk csőd, amely persze eltörpül egyéb tevékenységeik mögött.

Az MDF sajátosan puritán, ámde műanyag képi világán kívül csak üzenetei elgondolkodtatóbbak. Az új kiegyezés üzenetét én azóta sem tudom értelmezni, mindenesetre újabb kellemetlen fejezeteit mutatták be a frakció - majdnem-újraalakítás címszóval.

Az MSZP plakátjain folytatódik a katasztrofális kommunikáció hagyománya. Először szörpös üvegekre illő tipográfiák között mosolyogtak ismeretlen politikusnők. (Na, jó, Göncz Kinga nem teljesen idegen, de érdekérvényesítő hajlandósága és sikerei elég kérdésesek, úgy is mondhatnánk, az ő ideje alatt nem volt külügyminisztere az országnak.) Aztán jött a szintén image bankból (ezt a szót az SZDSZ magyarázkodásából tanulhatta a reklámszakmában laikus magyar választó) vásárolt joviális pedofil, aki mivel szocialista, konzervatív. Hiszen azt hirdette, hogy az ő értékrendje nem változott. Hát pont ez a baj ezzel az országgal, hogy húsz év alatt nem sikerült fölfogni egyeseknek, hogy a szocializmusra jellemző minden ingyen jár világnak vége van.
Persze az elhatárolódás, a kormánypárti rögeszme sem hiányozhat, már fiatal női arccal dekorálva. A legkevésbé a szociknak kellene reklámozniuk magukat. Minek? Nem mindegy, hogy 15 vagy 17%? Ennél sokkal jobb úgysem lesz. Aki valamiért rájuk szavazna, valószínűleg otthon marad. A szétrobbanthatatlan törzsbázist az EU nem érdekli túlzottan.

A Jobbik legalább egyértelmű, sőt tetszetősen egyszerű választási plakátokat tett ki. A párt, amely valójában súlytalan és komolytalan, de a gyalázatos gyurcsányi teljesítmény révén megizmosodott demagóg és populista szövegeivel, csak a lényeget hirdeti. Itt vagyunk - és ennyi elég is. Egy óriásplakáton nem érdemes túl sok információt összezsúfolni. Az már csak mellékes, hogy a párt sok egyéb hihetőt nem is tud magáról állítani.
És itt a BREAKING:

http://index.hu/kultur/media/2009/05/29/balo_nem_vetetheti_az_mtv_valasztasi_musorat/

Szegény Baló Györgyöt, a választási műsorok veteránját, letiltották túlmozgásos felesége miatt. Őszintén sajnálom!

Nem mondom, tényleg nem érdekel ez a szavazás engem sem túlzottan. Mert nem érzem, mi közöm van hozzá. Nem látom, nekem, miért jó, ha ez vagy az üldögél Brüsszelben, nem is próbálkoznak azzal, hogy megmagyarázzák, pedig legalább ilyenkor kutyakötelességük lenne. De hozzánk még a kopogtatócéduláért sem jött senki, úgy látszik még az sem kell. (Amúgy az is egy vicc, amit ekörül már megint műveltek. Az SZDSZ szerény eredménye, a Fidesz paraniája - tényleg szánalmas.)

Nem tudom, elmegyek-e szavazni. Ezeknek keljek ki az ágyból vasárnap? Még ezt a posztot se nagyon érdemlik meg...

81 komment
· 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr161151669

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: MALAC NEWS 2009.05.29. 20:29:57

Barna esőben, szétesőben Mottó: Szilvásy Györgyöt éppúgy megilleti az ártatlanság védelme, mint mindenki mást. (Budai Bernadett, 2009. május 26-án) Szétesőben az MSZP, és ennek számtalan tanújelét adja. Mint csepp a tengerben, úgy

Trackback: Másik Magyarország 2009.05.29. 20:06:42

Hogyan képviseltessük magunkat Európában?A magyarországi választásokat Hungaricummá kéne tenni. Minden alkalomra turistákkal megrakott buszokat kellene szétszórni a nagyobb városokban, bemutatni nekik az érdekességeket, hogy mik itt a lehetőségek, most ép…

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.05.29. 17:13:03

ÁrukapcsolásEgy oldalon ajánlják a JOBBIK-ot, a neonácik kedvenc ruhamárkáját, és a Mein Kampfot. Ez a képernyőkép mindent elmond a kurucról, és a mögöttük álló pártról. Nagyításhoz katt a képre Persze több kérdés is felmerül:Hogy lehet, hogy ez a Mein K…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

attila.1969. · http://attila1969.wordpress.com/ 2009.05.29. 17:19:06

Én csak annyit mondok,hogyha Bruxelles-nek képviselők kellenek,fizesse ki a választás költségeit.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.05.29. 18:12:38

Teljesen egyet értek a poszt íróval. Nem érdemelnek meg egyetlen szavazatot sem. Ezzel kapcsolatban én is írtam egy rövidet, egy mozgalomról.
tudtad.blog.hu/2009/05/29/feher_kocka_ha_nincs_valasztas

midnight coder 2009.05.29. 18:15:11

>Az mszps EP-képviselők munkája >semmilyen, de nem botrányosan rossz.

A versenyzőnk közvetlenül az első helyezett után ért célba, míg az ellenfélnek csak eggyel sikerült megelőznie az utolsót. Ez akkor is szép teljesítmény, ha csak ketten indultak a versenyen.

portis · http://www.online-szallas.com 2009.05.29. 18:30:05

Az hogy Europa milyen irányba halad , nem érdektelen számunkra.

Szokjatok már bele hogy az EU egyik tagállama vagyunk!!!

Kukacospista 2009.05.29. 18:35:42

De tényleg?! Mit is csinálnak ezek abban a szép Belga városban?Viszont ha már szépen felduzzadt a bankszámlájuk,hazatérnek,és mint vmi. messiásra,úgy néznek rájuk,merthogy EP képviselő volt.Enyiért én még fel is szólalnék...A volt külügyéren (Kovács László) kívül senkitől se láttunk vmi. tevékenységet...És mi van avval az álítólagos pletykával,miszerint már "bűnöző csoportok" is próbálnak csípni az EU. pénzekből?

Rezi 2009.05.29. 18:42:11

@portis: tök igazad van!
Egyébként meg nem csak ezek a pártok vannak, ha tényleg elegetek van belőlük -> LMP

kikakl 2009.05.29. 18:43:16

Kulön öröm ha minnél több fityeszes képviselő kerül ki Brüszelbe.Legalább kevesebb ugrál ithon.Csak tartsa előket az UNIÓ.

star77 2009.05.29. 18:53:59

Ülnek,pofáznak olyan dolgokról amihez fingjuk sincsen,felveszik a nagy lovét,bejárják az országot,reprezentálnak,észt osztanak,jaszkariznak,mint mindig.Rohadt egy undorító világ ez hogy megéri politikusnak lenne.hányadék alak az összes.

Kopi3.14 2009.05.29. 18:54:20

Jobbikot nem kedvelőként mondom, az ő plakátjukon olvastam valamit, ami kötődött az EP-hez, meg az Unióhoz. A többiekén semmit.

El se megyek, nem koptatom a cipőm értük. Eggyel kevesebb savazólapot nyomjanak, ha kérhetem.

portis · http://www.online-szallas.com 2009.05.29. 18:59:07

Pesze... , illenék már átnézni a falu határán túlra is!!!

Mintha sirna egy Idao-i polgár valahonnan Boise-ból hogy leszarom ki lesz az USA elnöke.

Bélabá01 2009.05.29. 19:00:40

@portis:
Az a bajom, hogy ha tagállama lennénk az EU-nak, akkor úgy is kéne viselkedni. Mint egységes ország, egységes állam.

Láttál te valahol ilyesmit a Kárpát-medencében?

Manyizga (törölt) 2009.05.29. 19:01:12

Múlt héten jártam Ausztriában. Az ottani EU-plakátokon mintha lenne EU-zászló valahol. Itt egyiken sincs. No comment.

portis · http://www.online-szallas.com 2009.05.29. 19:03:23

A tagállama vagyunk az EU-nak!!!

A többi már csak a mi bajunk, mindenki leszarja mi van Idaho-ban.

Bélabá01 2009.05.29. 19:08:36

@portis:
Az lehet, hogy papíron tagállamai vagyunk az EU-nak.

Papíron pl. állam is vagyunk... alkotmánnyal, meg ilyesmikkel, amikről szintén lehetne írni, hogy mennyit is érnek - kevesebbet, mint a papír, amire nyomják...

Majd elmegyek szavazni egy EU választásra, ha úgy érzem, hogy Magyarországot képviselik majd ott, nem pedig a pártokat.

Manyizga (törölt) 2009.05.29. 19:11:27

Ja igen, az osztrák EU-választási plakátos képek:
http://picasaweb.google.com/nodaichi/EUValasztasiPlakatokAusztriaban?feat=directlink

ibn_battuta 2009.05.29. 19:15:07

Két dolog.
1. Az EP két külön városban ülésezik: Brüsszel (BE) és Strasbourg (FR)

2. A blogbejegyzés nem említi az LMP-t, pedig jó eséllyel az SZDSZ-nél és az MDF-nél jobban fog teljesíteni. Kampányuk az utca emberének nem feltűnő, de az interneten hónapok óta aktívan mozgosítanak. Gondolom, főleg az MSZP-ből és az SZDSZ-ből kiábrándult ballib szavazókra számíthatnak.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.05.29. 19:17:40

@Manyizga: ott azt komolyan veszik, itt csupán személyes ambíciók vannak. Ergo, négy év hawaii jó pénzért Brüsszelben. Még a hülyének is megéri, és az a helyzet, hogy mi, a leghülyébbek ez ellen nem tudunk tenni: ha elmegyünk szavazni, az se jó, ha nem megyünk, az se.

ibn_battuta 2009.05.29. 19:19:27

Öt évenként vannak EP-választások, és elsősorban Strasbourgban üléseznek.

Manyizga (törölt) 2009.05.29. 19:21:49

@efes: ez az egyik probléma a demokráciákkal. "Mindenkinek" van szavazójoga... :)

ssolymarka 2009.05.29. 19:43:14

Picit másképp tálalva, de itt is foglalkoznak vele:

http://hivatal.blog.hu/2009/05/17/boliv_hivatalos_ut_3_ep_kampany_mint_fedotevekenyseg

(Morvay Baló vonal is)

Hatványpatkány 2009.05.29. 19:44:12

Mivel az EU magyar állampolgárainak kb. halvány dunsztja sincs arról, miről is voksolnak egy EU parlamentáris választáson, ezért mindenkor (nem csak most) a választás belpolitikai vetületet kapott/kap/fog kapni.
Mármost ezért lesz Murvai K. véglény prokatiótából EU-karióta, ezért lesz a Fi*Death-nek 16 képviselőnyi szavazata, a MaSzop-nak 3, a madaraknak és tulipánoknak egy sem.
Az EU-nak (egy pontig) majdnem mindegy. Sajnálatos módon nekünk nem az.
A műfajok elmebéli keveredése miatt (amire jeles honatyáink persze keményen rábrusztolnak) ezért szavazunk 3x is pár év alatt a magyar belpolitikára, legyen az EU parlamenti választás, önkormányzati vagy parlamenti voksolás.
És mivel az EU parlamentjében is "pártok", jó esetben frakciók vannak, a kör simán bezárul. A szavazóval együtt.

euratom 2009.05.29. 20:03:07

Csak érdekességképpen.

Az Europai Parlament szerepe egyre nagyobb, ugyanis ők tudják korlátozni az Európai Tanácstól, illetve az Európai Bizottságtól jövő rendeleteket amik 495 millió EUs polgár mindennapi életét keseritheti vagy vidithatja.
Ezért lenne fontos, hogy legalább 80-as IQ-ú képviselők ülejenek, dolgozzanak.

Többek között, ezeken a képviselőkön keresztül TE mint EUs választópolgár közvetlenül fel tudsz tenni kényelmetlen kérdéseket az EU Főbiztosainak (pl. most mondjuk Kovács Lászlónak aki adó és vámügyi Főbiztos).

Nem lenne rossz ha értelmes, fiatal és vagy tapasztalt de nem korrupt képviselők kerülnének be.

Ha NEM mész el szavazni, ugyan milyen alapon fogod őket szidni :-)

Azzal már nem lehet pénzt megtakaritani, ha nem megyünk el, azzal viszont lehet nyerni ha értelmesek kerülnek be.

Minden EU-s állampolgárnak joga, hogy akár kézirásos levélben saját nyelvén tegyen fel kérdést a Bizottságnak és az 15 munkanapon belül válaszol.

De ha igazán hatást akar elérni akkor a Parlamenten keresztül, a parlamenti képviselőkön keresztül lehet ezt megtenni. Kár lenne ezt a ziccert kihagyni.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.05.29. 20:07:14

két hete saccperkábé ugyanezt írtam

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.05.29. 20:11:16

@euratom: ha értelmes és fiatal, akkor tuti korrupt, mert ha nem, akkor nem értelmes, bár fiatal.
ha idősebb, akkor tuti korrupt. Ez a 22-es csapdája.

Kopi3.14 2009.05.29. 20:18:28

@euratom: namármost, megnéztem a kínűálatot, megállapítotam, ezek közül egyiket sem engedném Hegyeshalom közelébe sem, nemhogy Strassbourgba, meg EP-be. Akkor minek menjek el, ha egyiket sem vagoky hajlandó támogatni? Akit nem tartok odavalónak azt minek támogassam?

azt a csoportosulást, aki EP választásoknál véletlenül sem veti fel a közös Európa jelenlegi problémáit, a jövőbeni kérdéseket- pl töröko csatlakozása, alkotmány, egyes államok szuverenitásának kérdése, az unió államszerűséggé formálódása, egyre nagyobb központi hatalommal, az államok fajsúlyának csökkenésével, esetleg direktben választott EU elnökkel, addig minek is foglalkozzunk velük bármit is? Ha senki nem menne el szavazni, akkor legondolkodhatnának, hogy mégis miképpen kellene politizálni.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.05.29. 20:32:58

Kihagytad, h az mszp-nek volt egy ilyen reklámja is:

"nem szavazok a jobboldalra, mert a hangoskodás mögött nincs program".

Emiatt teljes mértékben reklamálok

borpancsoló 2009.05.29. 20:34:13

Reckl_Amál: Ha nem mész el szavazni, az a szíved joga, de akkor utána nincs ám politikai témájú poszt!!

Amúgy az EU ügyvitelében a parlament csak egy súlytalan ismerkedési est, de igenis számít, hogy kiket küldünk ki, ugyanis azok hoznak majd döntéseket a bizottságokban, ami viszont igencsak húsbavágó.

Arról, hogy a Habsburg, Göncz, Deuts vagy a Morvai mi a szart csinálna kint és hogyan, fogalmam sincs. De a két nagy párt bizonyos ügyekhez való hozzáállásából következtetek arra, hogy pl a (számomra fontos) mezőgazdasági kérdésekben vajon az MSZP vagy a Fidesz - illetve azok az EP-koalíciók, amiknek a tagjaik - védené-e jobban az érdekeimet.

Szóval fontos az EU választás, ha másért nem, hát kötelességből, mert az EU hathatós segítsége nélkül az elmúlt 3 évben már szarrá ment volna (igen, még ennél is jobban) ez az ország.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.05.29. 20:35:29

Egyébként nem tudom, de nincs min csodálkozni, h az EP-kampány a honi dolgokról szól. Akiben itthon bíznak/jobban bíznak, azt akarják kint is látni magyar érdekeket védeni.

Kérdés: miért nem jelölte Mohácsi V.-át az szdsz, ha már egyszer annyira, de annyira .... hisz tudjátok: identitáskampány. Esetleg Szetey miért nincs a listájukon?

A kisebbségek csak eszköz, de a listára nem jók?

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.05.29. 20:37:30

"Az SZDSZ szerény eredménye, a Fidesz paraniája - tényleg szánalmas"

????????? Nem értem. Ez mi? Mit jelent?
Lefordítaná vki?

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.05.29. 20:42:46

Szerintem, mivel Morvai jó eséllyel kijut, az mtv döntése jó és helyes. Balónak egy percig sem kellett volna tiltakoznia arra hivatkozva, h külön élnek. Gondolom, azért még tiszteli vmilyen szinten a gyermekei édesanyját, függetlenül annak politikai nézeteitől.

Képzeld csak el, Baló odaszól a Jobbik helyszínen lévő riporternek:
Ott van Morvai Krisztina? Hogyan értékeli az eredményeket?

euratom 2009.05.29. 20:52:14

@borpancsoló >>: Figyi, a Liszaboni szerződés szerint, amit ugye jóvá kellene hagynia az Ireknek népszavazáson, sok kérdés kerülne át a "codecision" kb együttdöntés(?) szakaszba, többek között a mezőgazdaság is. Ez azt jelenti, hogy csak akkor lehet egy az Európai Bizoccsság által előkészitett és az Európai Tanács (ahol a tagállami szagminiszterek ülnek) elfogadni, ha azt a Parlament jóváhagyja. Ezzel kicsit megnő majd az átfutási idő, de ujabb fék / kontroll kerül be ahol még a hülyeséget korrigálni lehet.

Szoval a Parlament szerepe folyamatosan nő a csatlakozási tárgyalásaink megkezdése óta, nem is tetszik ez a Bizottságiaknak, vagy a Tanácsnak :-)

Netuddki. 2009.05.29. 21:05:26

"Nem látom, nekem, miért jó, ha ez vagy az üldögél Brüsszelben..."

Hát engem érdekel. Pl. egy bizonyos párt EP képviselői szokták égetni az országot mindenféle feljelentgetésekkel. Amit inkább határokon belül kellett volna megoldani, ha pl. egyesek nem kivonulgattak volna a parlamentből a munka helyett. Ez éppen úgy hozzájárult ahhoz, hogy idáig jutottunk.
Szóval nekem az összes sz...ú, b...i, tehetségtelen, semmirekellő politikusból van elegem.

Már csak ezért is elmegyek szavazni. Igaza van OV-nak, valami ellen, de azt a legnagyobb pártok nem fogják megköszönni.

Netuddki. 2009.05.29. 21:08:02

@sün!malac69-nek már csak 9-et kell aludni: Biztos attól félnek, ha ott van MK, akkor Baló még véletlenül se fogja kapcsolni őket. :D

Kopi3.14 2009.05.29. 21:22:34

@sün!malac69-nek már csak 9-et kell aludni: akkor beszéljenek már a magyar érdekekről, ne elégezzenek, meg szabad demokratázzanak. Hanem beszéljenek a magyar érdekekről, mi az szerintük, miért kell védeni, stb. stb.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.05.29. 22:13:36

Vagy két hete még én sem igen akartam szavazni menni. Mondván, hogy egy rossz politikust miért ajándékoznék meg egy zsíros és nyugis állással, egy jó politikus pedig nem menjen ki, itthon volna rá nagy szükség. A feleségem hívta fel a figyelmemet a mostani szavazás EGYETLEN érdemi tétjére: jobb híján ezen az úton van csak esélyünk arra, hogy megmutassuk, mennyire tele van már a tökünk a szocikkal. Ha ugyanis most ők nem vesztenek súlyos különbséggel, akkor utána szünet nélkül azt pofáznák, hogy lám csak, a Fidesz állításaival szemben mégiscsak őket igényli az emberek jelentős része, sőt tulajdonképpen többsége, ha odaszámítjuk azokat is, akik nem mentek el szavazni, mert a fasiszta patásorbán elvette tőlük a bátorságukat. Lehet, hogy még akkor is ezt fogják pofázni, ha megsemmisítő vereséget szenvednek, mert ezek mindenből ki tudják magyarázni ugyanazt az egy hülyeségüket.

Szóval szavazni azért kell, hogy a sok buta parasztnak, akiknek maguktól nincs véleményük, most megmutassuk, hogy már merhetik nem szeretni a piszkos komenistákat, mert a nagy többség szintén nem szereti már őket.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.05.29. 22:20:34

Elmehet az összes a jó kurva nénikéjébe.

Lear 2009.05.29. 22:34:25

Tökmindegy kik ülnek az EU-Parlamentben, mert - a távolság miatt - nem képviselhetik a kis közösségek érdekeit. Ugyanez - bár kevésbé - igaz a magyar parlamentre is.

egymilliopicikrisztus 2009.05.29. 22:42:44

"Úgy tűnik, az államférfi - (és ennek női változata) hiány nem pusztán magyar betegség."
Nem betegség. Hiányszakma. Ezek nemhogy nem államférfiak (nő), de még csak nem is politikusok, hanem egyszerűen azok a magukat munka nélkül betegre kereső genyák, akik mindnyájan lenni szeretnénk, de nekünk van gerincünk. Pártállástól függetlenül.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.05.29. 22:43:05

@Before:

Elgondolkodtató sorok, melyekből gondoskodó szeretet és integrált figyelem árad tiszteletre méltó elitünk irányába.

:o)

bng · http://emberitisztesseg.blog.hu/ 2009.05.29. 22:45:52

Vajon milyen következtetést vonnának le a pártok abból, ha nagyon kevesen mennének el szavazni, és az urnákhoz járulók nagy része is egy saját maga rajzolta körbe tenné az x-et?
emberitisztesseg.blog.hu/2009/04/07/ep_valasztasok_2009_magyarorszag

Kopi3.14 2009.05.29. 22:55:33

@bng: jó ötlet, majd magamra szavazok. Lehet mégis el kéne mennem szavazni?

Dr.Hook 2009.05.29. 22:56:53


Az a baj, hogy a rendszerváltás emlőin nevelkedett nemzedék, valami demokráciában hisz (töri érettségi:1.tétel,Athén)na ezt úgy lassan el kéne felejteni, itten ilyenről még halványan sincsen szó... kérem. A demokrácia, nem létezik, csak hivatkozási alapként,esetleg, egyetlen egy demokratát tessék nekem mondani,Lincoln óta?

Dr.Hook 2009.05.29. 23:03:37

Julius Caesar Galliában szedte meg magát, a mi embereink, provincia nem lévén rajtunk. Ami, hihetetlen ÖÖÖKKK tényleg azt nyomatják, hogy a nemzetért vannak és szerintem el is hiszik magugnak.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.05.29. 23:16:29

@Dr.Hook: Lincoln gondolkodását nem ismerem, de demokrata szerintem elég sok volt már azóta. A demokrácia hiányzik köréjük.

A "nemzetért"... Sajnos ezt gondolták az Unióról akkor is, amikor az én nevemben is beállították ezt a bizonyos nemzetet a csicskások karába. Az már más kérdés, hogy a tőlük kapott segélyt is szétfújták nagyjaink a levegőbe, most aztán se pénz, se termelőerő, se piac.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.05.29. 23:25:09

A demokráciát emlegető eltévelyedetteknek pedig hadd hívjam fel a figyelmét egy művészi porhintésre. Demokrácia van, valóban, de tessék felütni az Idegen szavak és kifejezések szótárát. Előkaptam, idézem: "POLGÁRI demokrácia: a tőkés osztály uralma, amelyben azonban bizonyos jogok (gyülekezési, szólás-, sajtószabadság, választójog stb.) formailag (!!) a dolgozókat is meglilletik." Akadémiai Kiadó, 1984!!! Tehát akkor ezt tanították a mocskos, kizsákmányoló kapitalisták trükközéséről, és most van valaki, aki még nem ismert rá szóról-szóra jelen demokráciánk sokszor elmondott, precíz leírására?

Menjenek a demokraták a picsába, bohócok csak, és hülyítik a többieket. Mindnek az a lényeg, hogy ő is diktálhasson.

Dr.Hook 2009.05.29. 23:27:38

@Androsz: Nem demokrata az aki demokráciában él, a legtöbb egy jóságos uralkodóra vágyik, aki megmondja az okosságot, levágja a rosszak kobakját és megbecsüli a saját szolgáit, ha jól belegondolsz nem is olyan rossz alternatíva...

monu 2009.05.29. 23:42:38

Én egyszer szavaztam, bevallom az mszp-re /nem most, még eggyel korábban, vagy ezek még azok?/, azért, hogy ne a fidesz legyen./mentségemre: abban a fázisban már csak ebből a kettőből lehetett választani /
Belátom hiba volt. Mégegyszer nem követem el ezt a hibát. Nem fogok az LMP-re se szavazni.
Mellesleg ha azt akarjuk h ne korrupt politikusok kerüljenek az EP-be, nem az a legjobb megoldás, h ne legyen ott egy magyar politikus se?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.05.30. 00:01:06

@Dr.Hook: Én csak úgy értettem, hogy demokrata élenjáró, vezető, politikus, mifene még bizonyára volt, csak az ő elvei nem érvényesülhettek a "demokratikusan" megválasztott elnyomással szemben.

Én sem vagyok demokrata. Milyen alapon jár ugyanolyan értékű szavazati jog egy részeg, bunkó fasznak, aki azt sem tudja, ki kormányoz éppen, mint nekem, aki ennél jóval többre tartom magamat, és igyekszem odafigyelni arra, amit velem csinálnak? Ha ez a demokrácia, akkor azé lehet, aki kitalálta.

Én is uralkodóra vágyom. Egyre, nem egy uralkodói bizottságra, amelyben féléves viták alakulnak ki arról, hogy holnap melyik jöhet be előbb az ajtón. Aztán reménykednék abban, hogy ez az uralkodó talán bölcs, talán jóságos, de legalább igazságos legyen. Ugyanannyi esélyem volna rá, mint egy hasonló parlamentre. De ha az uralkodó kimond valamit, akkor az úgy lesz, nincsenek szakszervezeti nyavalygások, meg jogvédők, ombudsmanok, alkotmánybíróság, akik mind csak arra jók, hogy semmiképpen se lehessen elmozdulni a holtpontról. Itt van ez a kis pöcs Gordonka. Állítólag megvolt benne a szándék, hogy csinál valamit, mert nagy a baj, mondta ő is. Azóta a századik tervét vonja vissza a sok jajveszékelő hülye miatt. Szarban vagyunk, megcsináltuk magunknak, hát szívni kell. Most, mert holnap még többet kellene. Barmok.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.05.30. 00:03:34

@monu: Az én környezetemben te vagy az első, aki nemcsak azt ismeri el, hogy az MSZP-re szavazott, és nemcsak azt, hogy megbánta, hanem azt is, hogy miért szavazott úgy. Épp ezért tényleg nagyon komolyan érdekel: miért szavaztál Csak Ne A Fideszre?

Kopi3.14 2009.05.30. 00:07:31

@Androsz: azért EU nélkül kissé nagyobb szarban lennénk, pl kevésbé lennénk vesenyképesek a termékeinkkel a piacaikon, oroszokkal gázról roszabb pozícióból táryalnánk, stb.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.05.30. 00:24:40

@Kopi3.14: "EU nélkül kissé nagyobb szarban lennénk, pl kevésbé lennénk vesenyképesek a termékeinkkel a piacaikon"

Cimbora, te tréfálsz. Milyen versenyképességről beszélsz? Mi az, amivel mi versenyképesek tudunk lenni az EU piacain? Az, amit a nyugati beruházók nálunk gyártottak, abból sem sok ment a nyugati piacokra, arról meg már beszélni sem érdemes, amit nélkülük előállítani tudunk még egyáltalán. Ha, hiszen az üzemeink, a mezőgazdasági üzemek, a téeszek, a háztáji minigazdaságok elég nagy része vagy megszűnt, vagy külföldi kézen van, és majd a külföldi kéz szünteti meg. Az egyetlen gazdaságos szállítóhálózat, a vasút, elhalóban van, a kevés járható közút zsúfolt, az emberek meg, akik az út kétoldalára építették fel a falvaikat, rínak meg blokádolnak, mi van még egyáltalán, az egy szem Balatonunkon kívül, amiből még pénzt tudunk csiholni? A Túró Rudi? ogyan tudnánk az Unió nélkül ennél számottevően nagyobb szarban lenni?

A gáz-ügyről nem tudok mit mondani. Zavaros politizálás az egész. Ferenc mindenesetre megegyezett az oroszokkal abban, hogy ők nekünk küldenek gázt, igaz, kicsit drágábban, és igaz, hogy az ukránok ebbe alaposan beleszólnak, amire az oroszok sajnálkozva tárják szét a kezüket. Én most nem érzem olyan marhára szerencsésnek magamat ezügyben sem. Biztos bennem van a hiba. Meg az Orbánban, ezt majdnem elfelejtettem.

Seregbontó 2009.05.30. 00:59:26

Felhívnám Reckl Amál figyelmét, hogy a valóságban szó nincs itt semmilyen EP választásról. Kár azon sopánkodni, hogy a "kicsinyes belpolitika" dominál a kampányokban. Persze, mert minden ki tudja, hogy a szavazás egyfajta előválasztásnak is tekinthető. Az emberek jelentős része, végre lehetőséget kap, hogy véleményt mondjon a kormányról. Egy lehetőség, ami megfelelő eredmény esetén végre előre hozott választásokat eredményezhet (van rá esély). Ezért kell elmenni szavazni, nem azért, hogy beválasszunk 22 tagot a politikailag szinte súlytalan EP-be.

Kopiás Attila Steve 2009.05.30. 01:02:21

LMP+HP-sként ha szabad, pár dolgot ideírnék.
- Nekem is fura, bár érthető hogy a pártok kampánya belpol témákra épít. Mi ettől még EP témákról írtuk meg a programjainkat, erről beszélünk kampányeseményeinken és a sajtó előtti vitáinkon.
- A kommentben felvetett témákból pl az EU alkotmány, az EP hatáskörének növelése, az EU demokratizálása, de még a hivatalos "Egyiket sem" választási lehetőség is szerepel a humanisták csomagjában számos más, kizárólag európai szinten kezelhető kérdés mellett.
- A nagy pártok amúgy nem csak azért beszélnek belpol témákról, mert ez érdekli a népet. Hanem azért is, mert valódi EP-s tevékenységük és itthoni imidzsük khm nem pontosan egyezik. Hogy mondjak egy példát, a közszolgáltatások (pl oktatás, eü) privatizálását liberalizáló indítványt mindegyik magyar EP képviselő támogatta. Schmidt Pál, Surján László, Szájer József, Gurmai Zita, Tabajdi Csaba, hogy csak pár ismerős nevet mondjak. Akik itthon a "ne a bérből és fizetésből élők viseljék a válságot" és "ne az emberekkel fizettessék meg" szlogeneket tolják. De ez csak egy példa, bárki utánanézhet, konkrétan milyen kérdésben milyen álláspontokat képviseltek. A szerencséjük, hogy senki nem teszi meg, lenne nagy meglepetés...

Kopi3.14 2009.05.30. 01:14:42

@Androsz: melyik az ország fő piaca? Nyugat-Európa. na ha nem lennénk EU tagok mi lenne az ottani kereskedelmünket nehezítő tényező? Vám. Van még kérdés?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.05.30. 01:15:53

@KA_Steve: Valami olyasmi mehet az uniós képviselésünk táján, hogy udvariasan rábólintunk egy csomó dologra, amikor elvárják tőlünk, igyekszünk mindig elnyerni a nagyok jóindulatát és támogatását, aztán hogy közben idehaza végül is miként interpretálják nekünk az üzeneteket, igazodva az itthoni harchoz, azt remélhetőleg a nagyok már kevésbé fogják nézni. Ha csak ez lenne, nem is lenne baj. De nem tudom, hogy az uniós képviselőktől mennyire elvárható és mennyire utálható, ha ellentét van a kint és az itthon mesélt dolgok között. Megmondom őszintén, engem lényegében csak az érdekel, hogy itthon ki mit mond. És persze hogy ne adják el az ország maradékát is odakinn.

Kopi3.14 2009.05.30. 01:49:13

gyakorlatilag midnent, ami exportra megy. Kaját is pl. Nem véletlenül rohadt most össze a magyar ipar a német válság miatt.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.05.30. 01:55:07

Hát ez az. De én is csak arra gondoltam, hogy mindent ott adunk el, szinte, amit csak eladni tudunk. De pontosan mennyi is ez a "minden". Mert arra már régen nem elég, hogy a tartozásaink kamatjára előteremtsük a krajcárokat.

Sajnos én nem ismerem a részleteket, és nem is vagyok külkeres. De valahogy nem tudom azt hinni, hogy ha az Unió nem tenné függővé a jóindulata kézzel fogható jeleit attól, hogy mi ne próbálkozzunk eladni ott, ahol ők akarnak, akkor ne tudnánk a mainál jobb exportot összehozni Romániától Üzbegisztánig, csak példaként említve. De ebben nem tudok vitázni, meg már nem is érdemes.

hadrianus 2009.05.30. 05:51:14


Majomszindróma: "Adj hatalmat egy majomnak, s meglátod, dzsungellé változ
tatja a világot!"

...Ezért félek én a Fidesz túlsúlytól az EP-ben.

attila.1969. · http://attila1969.wordpress.com/ 2009.05.30. 08:46:40

Bár a fasiszta párt előretörése drámai,és szégyenletes,de ha kikerülne Morvai,legalább nem mérgezné a belpolitikai légkört..

xenuka 2009.05.30. 09:05:03

a sok majom már itt is fasisztázik

vahurstar 2009.05.30. 09:25:29

Miért nem annak örültök hogy ezek a fantasztikus reklámok is a ti pénzetekből születtek?

Dr. Trebitsch 2009.05.30. 09:34:37

Jaj, nem érted.

Az van, hogy a hülyék szavazata pont annyit ér, mint a nem hülyéké. Na most, a nem hülyék, akik pontosan tudják, hogy itthonról éppen tökmindegy, ki megy Brüsszelbe, már csak azért is, mert maga az EP, amiért megy az egész cirkusz, eleve egy sóhivatal, nos ők alighanem mindenképp otthon maradnak.

Választásnak viszont lennie köll, ezért kénytelenek a hülyéket mozgósítani, akikkel el lehet hitetni, hogy a választásnak valamiféle belpolitikai súlya van. Mondjuk meg lehet mondani a kormánynak, hogy nemszerettyük őt. Vagy ott a Legjobbik, amely azzal kampányol, hogy be kell vezetni a csendőrséget a cigánybűnözés visszaszorítása érdekében... (Hol, az EU-ban?!)

Szóval látja a hülye, hogy cigánybűnözés, és elküldi Brüsszelbe Morvai Krisztinát, mert nem látja át, hogy a kettő semmiféle összefüggésben nincs egymással. Viszont ha nem kampányolnának a pártok sekélyes itthoni témákkal, még a hülyék sem mennének el, ami csúfos megszégyenülés lenne.

Na jó, egy kicsit leegyszerűsítettem a dolgot, de lényegében erről van szó.
És tisztelet a kicsiny kivételnek, azoknak a nemhülyéknek, akik tudatosan mennek el szavazni, és tudják, hogy miről szól a választás. És mégis elmennek, mert hisznek a demokráciában, vagy mittudomén. Az idealisták tiszteletre méltóak, nem feltétlenül hülyék.

ehhh 2009.05.30. 09:38:01

Az a furcsa, hogy sokkal fontosabb dolgok dolnek el Brusszelben, mint Budapesten, ahhoz kepest azt mindenki leszarja, viszont a kispocsojaban mindenki szivesen csapkodja a vizet. Mi mar egy ideje az Europai Unio egyik tagallamakent leginkabb az unios torvenyek es rendeleetek szerint mukodunk, es kis mozgasterben mocorog a magyar parlament es kormany. Kb olyasmi mint az USA, csak ugy elkepzeles miatt. es ha megkerdezel egy amerikait, hogy erdekes-e neki, hogy bush vagy obama, vagy fontosabb, hogy ki ul eszak-dakota szenatusaban, akkor szerintem nem ketseges a valasz.
Ha viszont azt mondod, hogy neked ebbol a negy bohoc-gyulekezetbol van eleged (+jobbik, +kdnp), azt megertem, de vannak meg masok is. akik pont azt szeretnek elerni, hogy pl legyen mas a politika (erted).
az meg, hogy a kampany mennyire vicces dolog, az meg szerintem is felhaborito, de nem csak most, mindig. ertem ezalatt, hogy igy vagy ugy, de a valasztok fizetik, hogy 300 meteres gyurcsany fejek nezzenek a 200 meteres orban fejekre. meg mielott felebredek gyorsan leirom, hogy milyen jo lenne, ha a kampany csak a programjaik bemutatasat szolgalhatna, na ja, ha lennenek programjaik.....

Mesteri Margarita 2009.05.30. 09:39:24

@igazitrebitsch: kész. Ennyi. Leírtad a lényeget :)
A belpolitikával lehet még mit kezdeni, mert úgy egyébként választástól választásig abban az 5 évben piszkosul senki nem mond semmit, hogy mi történik a messzi Brüsszelben.
Persze most azért ajánlgatják az EP és más EU-s intézmények honlapját, meg lehet találni ilyen cikkeket, mint pl. ez:
http://budapest.cafebabel.com/hu/post/2009/05/21/EP_kepviselok_merlege

De összességében a _folyamatos_ kommunikáció hiányzik. Hogy valós időben értesüljünk arról, hogy épp mi van terítéken az EP előtt, és a mi képviselőink mit tesznek ezzel kapcsolatban. Van-e a híradóknak EU-s műsora? Van-e az online médiában állandó jelleggel EP-s (direkt nem csak EU-st írtam) rovata?

Mesteri Margarita 2009.05.30. 09:41:12

@ehhh: "hogy milyen jo lenne, ha a kampany csak a programjaik bemutatasat szolgalhatna, na ja, ha lennenek programjaik..... "

Kevesebb óriásplakát, több tartalom! :D

Dr. Trebitsch 2009.05.30. 09:43:33

@ehhh: "Az a furcsa, hogy sokkal fontosabb dolgok dolnek el Brusszelben, mint Budapesten, ahhoz kepest azt mindenki leszarja, viszont a kispocsojaban mindenki szivesen csapkodja a vizet."

Igaz, csak ezek a fontos dolgok NEM az Európai Parlamentben dőlnek el, hanem pl. a Bizottságban. A Parlament szerepe szimbolikus.

ehhh 2009.05.30. 09:55:22

ok, nem az EP a hatalom, de azert a torvenyeket, amiket hoznak, csak be kell nekunk is tartani...

zsoltix 2009.05.30. 10:25:13

A pàrtok csak föpròbàt tartanak ezzel a kampànnyal meg vàlasztàssal,2010re gyùrnak. A Jobbikròl annyit,hogy ök egyetlenkènt sorolnak fel cèlkitüzèseket,a többi versenyzö semmit.

Netuddki. 2009.05.30. 10:34:17

@bng: "Vajon milyen következtetést vonnának le a pártok abból, ha nagyon kevesen mennének el szavazni, és az urnákhoz járulók nagy része is egy saját maga rajzolta körbe tenné az x-et?"

Eláruljam? Az égadta világon semmit!
Ha érvénytelenül szavazol, akkor az olyan, mintha el se mentél volna, Na jó nem teljesen, mert talán valami statisztikát vezetnek róla.
Szerintem meg olyanra kell szavazni, aki az elmúlt 19+40 évben nem kompromittálódott. Az üzenet ekkor lenne egyértelmű: ELÉG VOLT BELŐLETEK KEDVES KORMÁNYPÁRTI POLITIKUSOK ÉS KEDVES ELLENZÉKI POLITIKUSOK!

Netuddki. 2009.05.30. 10:43:11

@Androsz: "Én is uralkodóra vágyom."

Orbán Viktor for king! :D :D
Na ne má!

Idet 2009.05.30. 10:48:25

Az ilyen hozzáállás miatt eszi a fene a demokráciát. Mi ez a "ne szavazzunk"-kampány?!

Azért, mert mi töketlenek vagyunk, még működhet a dolog!

"A szocializmusban minden ingyen volt" -- francnyavalyát volt ingyen!!! Úgy levonták a keresetünkből a "cociális juttatásokat", mint a sicc, senki sem kérdezte, hogy így gondoljuk-e, és nem maradt belőle semmi! Miért áll így az egészségügy, az oktatás, a nyugdíjak stb.? Nem húsz év alatt, hanem 50+20 év alatt váltak semmivé!

Aki úgy gondolja, hogy meg sem próbál változtatni ezen, hanem inkább alszik egy jót, annak úgy kell.

Nem jog kell az illetőnek, hanem jus murmurandi, mint Kádár alatt. Nem pofázol bele a nagyok dolgába, cserében békén hagynak, hagynak békén vegetálni.

Hát nekem speciel ebből kurvára elegem van.

Idet 2009.05.30. 11:04:34

@RUSZKIBAKA: Apám, te hol élsz?! Tudod egyáltalán, a "fasiszta" mit jelent? Nem arra a jelentésre gondolok, amit a baloldal kreált és sulykol jó Goebbels-i módra több, mint hetven éve!!

Nézd meg a Wikipédiát, a Google-t, vagy bármely netes lexikont, ha már PC-t adott neked az Isten!

A Jobbik fasiszta? Nem kedvelem én őket különösebben, de mégis: Hol, miben? Már persze, ha nem a maszopnyikok és szadesznyikek, valamint pénzügyi támogatóik által kreált tömörülésről van szó. Lehet, hogy összeesküvés-elmélet, de nem olyan biztos!

Kopi3.14 2009.05.30. 12:41:21

@Idet: És egy EP választáshoz mégis mi a jó büdös lófaszköze van a magyar belpolitikai, stratégiai, gazdasági állapotoknak?

Kopi3.14 2009.05.30. 12:56:23

@Androsz: Az EU most sem szól bele mit hol adhatunk el. Ha el tudnánk adni a portékánkat máshol, megtehetnénk. Csak sajna nem tudjuk. Élelmiszert pl oroszoknak már nem szállítunk- saját hülyeségünk okán, mert az orosz rossz, büdös, a pénze nekünk elvből sem kell, inkább megdöglünk, de büszkék leszünk-
iparunk soha nem is votl önálló, a maradékból meg unión kívülre minimális terméket viszünk.
süti beállítások módosítása