2009. január 20. 09:27 - Reckl_Amál

Észlelő lettem

Az elmúlt hét időjárási viszontagságai miatt a szokásosnál is több időt töltöttem meteorológiai honlapokon.

Az amatőr meteorológusok maguk is végeznek megfigyeléseket, ennek közlését észlelésnek nevezik. Egyelőre két olyan honlapot ismerek, ahol erre lehetőség nyílik.

A Metnet először vizsgáztatja a jelentkezőket időjárási alapfogalmakból, alapfolyamatokból, és aki megfelel, csak az kap észlelői státuszt.

Az Időképnél másképp húzták meg a kontárok és a szakértők közötti határt. Önbevallás alapján csak az lehet teljes jogú észlelő, aki megfelelő felszereléssel rendelkezik. A többiek - köztük én is - csak az égképről jelenthetnek, hiszen azt egy laikus is meg tudja mondani, hogy süt-e a nap, vagy esik az eső.

 

 

 

Íme az első észlelésem. Nagyszerű megfigyelésem szerint az ég erősen felhős Dél-Pesten. A magasban egyébkétn láthatóan erős a szél, mert a felhők gyorsan úsznak tova, szóval így bő tíz perccel később már csak közepesen felhőst adnék.

Egyébként meglennék én ezek nélkül a sasszemű megfigyelések nélkül is, nem is ezért regisztráltam. Hanem mert nagyon idegesít az a szemlélet, amely ezeken az oldalakon uralkodik. Észlelőtársaim ugyanis a levegőbe ugranak örömükben, ha esik a hó, és szomorúak, ha nem. Persze - és ezt már a főnökömnek is mondtam már - ha egy világtól elzárt, mindennel fölszerelt luxuskastélyban laknék, és tavaszig nem kellene elmennem onnan, én is tudnék a hópelyhekben gyönyörködni. De így, hogy nem tehetem ezt meg, a hó számomra akadály; locspocs vagy rosszabb esetben jégpálya. És persze lapátolás, amikor leesik.

Ebben a kérdésben bizony a lét határozza meg a tudatot.

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr79890351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baluban 2009.01.20. 20:34:29

A havazás tényleg gyönyörű. Szerintem neked azzal van bajod, hogy nincsenek hómunkások, egyszerűbb várni a segélyre, a hótolók meg berozsdásodtak és eladták őket ócskavasnak.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.01.21. 10:55:38

Ez a szemlélet is jogos. Én mindig megcsinálom a ház előtt utcát. Kicsit a szomszédnál is el szoktam néha kotorni, hátha észbekap. Még sosem láttam hólapáttal a kezében. Sajnos nálunk nagyon vacak anyagból készült a járda, már akkor csúszós, ha csak vizes. De ma is csak zúzmarás volt, és nem ártott óvatosnak lenni.
Aztán ott a sózás kérdése. Egyrészt jövő ilyenkor már nem lehet, és tényleg erősen környezetszennyező dolog. De sokan még ma sem tudják, hogy kell sózni. Hogy pl. -5 fok alatt nincs értelme, sőt rosszabb lesz a dolog, mint előtte.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2009.01.22. 08:10:20

Szombaton voltam a Velencei tónál... Gyönyörű volt, befagyva... Végre volt pár hét tél, lehetett élvezni, hogy az évszaknak megfelelő az időjárás... Aztán persze gyorsan visszaállt a rend, megint ez az esős, meleg, sáros ..ar van. A hóesés gyönyörű, a hólapátolás a legegyszerűbb téli sport, kinézel az ablakon és minden világos, pedig este van... Kár, hogy igazi tartós hó már megint nem volt kb. 4 éve...
süti beállítások módosítása