2008. november 21. 10:44 - Reckl_Amál

Ez nem szolgáltatás!

Rendszeresen szoktam a neten keresztül vásárolni, mert a magyar kiskereskedelem munkatársainak stílusától föláll a toll a hátamon. Modortalanok és semmi szaktudásuk sincs.

Ráadásul egész nap dolgozom, nincs időm sorba állni, meg a boltok (az eladóknak)kényelmes nyitva tartásához alkalmazkodni, ezért szépen este (vagy éppen két blogolás között nap közben is akár) leülök a géphez, és kedvemre válogatok.

A nagy probléma ezzel a kiszállítás. Már az is elég "szép", hogy külföldről jópáran nem szállítanak magyar címre, mert a postások ellopják, és ezt nincs kedve a külföldi webáruházaknak finanszírozni. Így sok magyar is futárokat bíz meg a kézbesítésre. Sajnos.

A futárok sosem jelzik előre, mikor jönnek. A megbízhatatlan szerelő-csürhéhez hasonlóan akkor érkeznek, amikor nekik jó. Ez általában dél körül szokott lenni. Vagyis egy dolgozó/ régebben iskolába járó embert ilyenkor a legvalószínűtlenebb otthon találni. Ilyenkor hagynak egy cetlit. A vásárló aztán, aki néha külön fizet a kiszállításért, saját költségére ilyenkor felhívhatja a futárt. Aki általában kedvetlenül, de még aznap arra fordul, és beadja a csomagot.

Tegnap azonban kicsit másképp alakult a dolog. A Bookline-nál rendeltem több könyvet, két nap alatt össze is állították a csomagot, és átadták a GLS-nek. Itt figyelmeztetek minden Amál-olvasót, ha tisztességes szolgáltatásra vágyik, felejtse el a GLS-t!
Már egyszer írtam egy bunkó futárjuk miatt panaszos levelet a Bookline-nak, és most újra ugyanaz a probléma.

A futár kijön délben, nem talál senkit, bedobja a cetlit - eddig ismerős. Aztán én negyed hatkor, mikor hazaértem, fölhívtam az ügyfélszolgálatot. A tehetetlen hölgy hosszú várakoztatás után közölte: a csomagot aznap már nem kapom meg. Másnap délelőtt viszont újra kihoznák. Mondom, ugyanúgy dolgozom, senki sem lesz itthon. Szerinte a szomszédot kellene megkérni, vagy behoznák a munkahelyemre... Megismétlem, délután öttől szerettel várom őket. Azt nem lehet, a futár délelőtt jár arra, amerre lakom. Végül abban maradtunk, hogy a közeli vegyesboltban átveszik. Ezt én ma reggel munka előtt le is vajaztam, szerencsére rájuk nagyon nem igaz, amit a kiskereskedelemről feljebb írtam. Szóval nem tudom, mi a helyzet, ez majd csak délután derül ki, amikor hazafelé benézek a boltba. (Majd update-telem az írást később.)

Most jöhet a véleményem tehát.

Mi az, hogy nekem kell a futárhoz alkalmazkodnom? Ezért a szolgáltatásért fizettem, a futárkodás azt jelenti, hogy a küldönc rugalmasan akkor jön, amikor én kérem. Jelzem, nem azt kértem, hogy szombat éjfélkor jöjjön vissza, csak azt, hogy másnap 5-kor. Ez a kényelmeskedés, ez a merevség számomra elfogadhatatlan!

Aztán itt van ez az odaadjuk-a-szomszédnak dolog. Az egyik szomszédomat rendszeresen zaklatják a futárok, egy öreg néni, persze, hogy otthon van. Szerencsére segítőkész, de nem akarom folyton ezzel nyaggatni. Visszaadni persze nem tudnak neki a futárok. Miért kellene nekem megszerveznem idegenek bevonásával az átvételt? Hány ember álljon méla lesben, hogy a mélyen tisztelt futár úrnak épp arra legyen dolga?  Hangsúlyozom, ez egy általam kifizetett szolgáltatás!

Behozzák a munkahelyemre. Remek ötlet. A sokféle feladatom között még azt is figyelhetem, hogy pont erre járjon a futár. (Az, ugye, föl sem merült, hogy nem ott dolgozom, ahol élek.) Mivel nem vagyok portás, sőt hostess sem, és az irodámba nem egyszerű idetalálni, itt is egy röpke negyven perces szervezéssel talán sikerülne eljuttatni a csomagot. Arról nem is beszélve, hogy hat könyvről van szó, kellemes lenne nekem hazaszállítani BKV-val péntek délután, főleg, miután fizettem érte. (Volt már ilyen, csak akkor egy CD-t hoztak ide, hosszas navigálás után érkezett meg a küldönc, de legalább udvarias volt.)

Szóval még nem tudom, most sikerül-e az átadás/ átvétel. A második sikertelen kézbesítés után visszaküldik a feladónak. Az más kérdés, hogy hülye időpontban hozzák ki, és teljesen rugalmatlanok és csöppet sem segítőkészek (nekem kellett a megoldást kitalálni és megszervezni).

Szóval újabb levél megy a Bookline-nak.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr22780890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.11.21. 12:15:27

Hidd el, hogy nehéz idetalálni. Az egész telephely egy nagy labirintus sok kódkártyás ajtóval meg inkalosokkal. Nem lehet csak úgy bejönni. De továbbra is izgatottan várom a fejleményeket.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2008.11.21. 17:56:42

Nekem is volt problémám nemrég... Egyszer majd részletesen leírom, most csak annyit, hogy gyanús volt a csomag mérete, de a futi persze azonnal közölte, hogy nem bonthatom ki, mert akkor nem tudja visszavinni. Oké, gondoltam, akkor nincs borravaló - amúgy sem szokott lenni, elvégre csak és kizárólag a munkáját végzi, semmi extra.
Megoldotta, a visszajáróból eltett magának negyven forintott. Mondom, kérem a maradék negyvenet. Erre rávágja, hogy csak százasa van. Mondtam nekem van 60 HUF apróm, úgyhogy ez nem jött be.

nitro1 2008.11.21. 22:14:17

Minek egyáltalán a borravaló? Akkor kap valaki, ha extrán teljesít, elvárásokon felül? A pék kap borravalót, ha különösen finom kenyeret süt? Vagy a boltban az eladó, ha nagyon kedvesen szolgált ki, esetleg útba is igazított? Elég viccesen nézne ki. Ha extra kedves, vagy nagyon jól teljesít, az lesz a jutalma, hogy legközelebb is ott költöm el a pénzem. Erről egyébként a Kutyaszorítóban eleje jut eszembe, és teljesen egyetértek Mr. Pinkkel. Bocs, ha kicsit off voltam. :-)

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.11.21. 22:38:07

Sajnos nem láttam a filmet. Elmondanád, miért ugrott ez be?

A borravalót én is utálom, és nem kicsinyességből. Ezeknek nem jár.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.11.21. 22:39:28

Mellesleg rendben átvette a boltos, és már örömmel nézegetem a könyveket.

nitro1 2008.11.22. 21:27:36

Hopp, dupla lett, bocs.

Prinzessin Erbsen (törölt) 2008.11.24. 13:50:07

otthon en is utaltam rendelni, de itt egy elmeny
(n.o)
elöször is en döntöm el, hogy hogy fizetek, szamlara, van inkasszo, van 2 hetem hogy utaljam,

a csomagban eleve benne vana visszaküldesi cedula ( bocs de mivel magyarul ilyen nincs igy leforditani sem tudom),

a sclekernel lehet a legközelebbi boltba is kerni a rendelest, bar en altalaban itthon vagyok igy ez nem gond

mindent erdemesebb megnezni a netem, mert rendelni altalaban olcsobb, es ha nem jo csak visszaküldöd -meg kifizetes elött
a multkor a schlekertöl kontaktlencset rendeltem, hat hoztak egy akkora dobozt, hogy abba a belefert volna egy nagykabat is, jot röhögtem, gonolom igy nem tul gazdasagos,
de nekem igen, mert igy lenyegesen olcsobb mintha optikusnal vennem.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.11.24. 15:41:36

A visszaküldési cédulát magyarul visszárulevélnek hívják, és jobb helyeken a számla melléklete. (Quellénél, Ottónál alap.) Inkább az zavar, hogy ha nem tetszik valami, akkor nekem kell külön becsomagolnom, elvinnem a postára és a visszaküldés költségét állnom. Magyarán ez a visszavásárlás mindenképp veszteséggel jár. Mert azt a kb. 1000 Ft-ot nem térítik vissza, amiért a posta visszaviszi nekik a cuccot. Annyit eleve bukik az ember, ezt jobb, ha tudja rendelés előtt.

Prinzessin Erbsen (törölt) 2008.11.24. 17:45:27

itt csak ra kell ragasztani a csomagra ez a cedulat - ott ahol mozgo posta van (jön a kis sarga auto ) az el is viszi, nem kell erte külön fizetni, csak lepecseteltetni vele a cedulankat, hogy elvitte

egy ideig kinnt laktam videken, tavol mindetöl: ott a postasnak a leveleket is kiraktuk, meg hozza az 55 centet, es vitte- ha eppen nem sztrajkoltak, de ha nem sztrajkolnak akkor a posta ugy müködik mint egy schafhauesen, innen egy sima level ha hetfön feladom, szerdan mar ott van, sajnos ugylatszik visszafele mar hosszabb az ut , mert onnan ide kell egy het is

az ar is valhogy onnan a több egy 5 kg csomag 17€
ide 6oooft,

de hat ez egy masik europa

azt meg hogy sok helyen eleve kiirjak, hogy Mo-ra nem szallitanak, hat ez az orszag szegyene

lehet hogy nem mondtam sok ujjat, de nekem ez magyar aggyal egyaltalan nem termeszetes, ugy hogy nem gyözök csodalkozni, mert eddig az hittem hogy igy van eleve elrendelve

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.11.25. 18:51:36

"azt meg hogy sok helyen eleve kiirjak, hogy Mo-ra nem szallitanak, hat ez az orszag szegyene"

Egész pontosan a Magyar Posta szégyene. Csöncsön/ Pontilyen testvére mesélte egyszer, hogy hülyének nézték a postás kollégái, mert sosem lopott.

Olyat, amit leírtál csak filmekben láttam. De pontosan úgy van, ahogy mondod:

"ez egy masik europa"
süti beállítások módosítása