Az MDF legújabb ötlete, hogy a magyar közoktatásban be kellene vezetni a napi testnevelésórát. Ha ez megvalósulna, akkor kifejezetten örülök, hogy már nem járok iskolába.
Nem volt még egy olyan tantárgy, amit ennyire utáltam volna. És nemcsak esetlenségem és lustaságom miatt. Egyszerűen nem értettem, miért kell egy kizárólag testi adottságoktól függő tárgyat osztályozni. Utáltam a debil és szadista tornatanárokat. Az egyik, akit néha ma is látok reggelente munkába menet, például hetedikben meg akart buktatni, mert nem akartam szekrényt ugrani. Féltem, te hülye liba! És magamat ismerve, valószínűleg sérülés lett volna a vége.
Aztán valahogy fölmásztam (jót nevettek rajtam finom lelkű osztálytársaim), halálfélelem közepette, remegő térdekkel fölálltam a svédszekrény tetején, és letoccsantam. Persze a vesémre estem, két nap múlva is fájt még. De a kettes megvolt. Remélem, nagy szakmai siker volt annak a gonosz spinének, ahogy lezúgtam, mint a zsák; egyúttal nagy elégtétel, hogy egy ilyen életképtelen egyedet, mint én, sikerült megaláznia. Innen is csak gratulálni tudok.
De a dolog nem innen indult. A mindenféle sportszerű mozgástól való undoromat már az óvódai tornafoglalkozások alapozták meg. Ott is közösen kellett átöltözni, én már akkor is szégyenlős ember voltam, és már ezt is utáltam. De a horror maga az volt, amikor a hosszú, sárga padokon kellett végigfutni. Akkor is féltem, hogy leesem. Szóltam is az óvónéninek (azok is mind nácik voltak), hogy én ezt nem szeretném, majd futok mellette. Nem lehetett. Az a sötét nőszemély se értette.
Hát így kell elvenni egy gyerek kedvét örökre a sportolástól. Nem baj, ha a mostani túlmozgásos kölykök tanárverés helyett a mozgásban vezetik le a feszültséget, de akkor lehetőleg ne ilyen szadista dilttánsok tartsák az órákat, hanem olyan, aki nem azért tornatanár, mert máshoz hülye volt.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.01. 13:14:41
Amúgy egyetértek. A naponkénti tornaórák ötlete elvileg nem hülyeség, sőt. Bizonyos iskolákban elképzelhető módon ez lenne az egyetlen óra, ahol történne valami. De kellenének a megfelelő pedagógusok!
(E téren nálam kb. 50-50%-os az arány. Voltak nagyon jó és borzalmas tornatanáraim.)
Zolimoni 2008.06.02. 10:19:29
Összefoglalva: az ötlet nem rossz, a mozgás nem árt senkinek, főleg ma, amikor lassan minden lakásba betör a számítógép, az internet, a gyerekszobákba a tv, és a mozgás, a játék a szabadban elfelejtődik (persze ez egyéb problémákat is felvet pl: kevés a lehetőség a városokban a mozgásra - nálunk évek óta nincs kosárpálya - az uszodajegyek vagy egyéb torna/fitnessz jegyek, pálya-bérletek árai az egekben, stb.). Az egsézséges életmód divat, de van alapja, és gyerekkorban még lehet ránevelni.
Viszont azt mondjuk, hogy tanárnak az megy - a jelenlévők mindig kivételek- akit máshova nem vesznek fel. Akkor ki megy tornatanárnak? Az aki fitt, akinek nem jött össze egy jó kis sport karrier - vagy már kiöregedett, de az meg edzőnek megy, megint más téma- és aki annyira idióta, hogy egy földrajz vagy matek tanári pálya már túl nehéz lenne és aki "vissza akarja adni", amit ő kapott és ez az egyetlen lehetősége a szivatásra. Más ötlet?
tritonus 2008.06.03. 10:46:34
A gimiben ugyanaz volt a tanárom, aki Dyson-nak... No comment. Mondjuk, amikor a Cooper utolsó percében köhögőrohamot kaptam (súlyos asztma-szerű betegségem volt, és az felmentésem 1 napja lejárt), és nem voltam hajlanó befejezni (azt hozzáteszem, hogy akkor már énekeltem, és tudtam, hogy ezzel szeretnék foglalkozni a jövőben...), a következő órán újrafuttatta velem az egészet.
Arról, hogy ki megy tesitanárnak. Nyilván ez kétféle ember lehet. Az egyik, aki nem hajlandó belátni, hogy asztalosra, vízvezetékszerelőre, villanyszerelőre szűkség van. Mindenáron diplomát akar, de mondjuk nem olyan okos, nem olyan szorgalmas, stb... Abban bízik, hogy a diploma után majd megcsíp egy "jó kis állást", és nem kell tanítania. De ez ugye nem jön be. Na ilyenekkel voltatok Ti, és részben én is megáldva. Az ilyen utálja a gyerekeket, mert őket tartja felelősnek a saját sikertelenségéért. (Ez más területen is igaz.)
A másik, aki tanár akar lenni. Persze ebből jó kevés van. De én azt hiszem, hogy ilyen Edit néni. Nem arról szól a dolog, hogy nem kell tornázni, hanem arról, hogy mindenkinek a képességeihez és adottságaihoz mérten kell teljesítenie a feladatot. Szerintem olyan tárgyakban, amikhez nem elég a tudás, vagy a szorgalom, ez a helyes hozzáállás.
(Egyébként a fősulin találkoztam nemrég egy olyan sráccal, aki nagyon jó tesitanár lesz. Mondjuk ő egy Eger-környéki településen dolgozik. Anyja, apja, felesége, anyósa tanár ugyanott. És a helyi gyerekeknek szervez mindenféle hétvégi programot, tábort, focicsapatot, konditermet épített az iskolában... - kezdetnek nem rossz.)
tritonus 2008.06.03. 10:51:14
És lányoknak (aki igényt tartott rá) havi egy felmentés - igazolás nélkül is. (Az más kérdés, hogy ha kiderült, hogy átveri valaki, akkor soha többé...)
Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.06.03. 11:37:59
A gimis tanárom nem volt egy észlény, de engem valamiért kedvelt, úgyhogy én 4-ben már nem jártam be.
A főiskolán meg felmentettem magam a tüdőgondozóban, mert abszurdnak találtam, hogy húsz évesen egy tréningruhás barom üvöltözzön nekem.
Ha nem mindig csak kosárlabdázni kellett volna, amit szívből utálok, akkor lelkesebben vettem volna részt. Egy időben röplabdáztunk, még sikerélményem is volt, pedig nagyon nem valószínű dolog ez engem ismerve. De tényleg sok értelmetlenséget csináltunk, az tény.