2010. július 11. 05:19 - Reckl_Amál

Nálunk volt a labda...

Nagyon igaza volt tegnap este Faragó Richardnak: szörnyű, hogy négy évig nem lesz vb. Főleg nekem, aki rájöttem, nem is foci-rajongó vagyok, hanem vb-rajongó. A vb-k (és eb-k) alatt mindig nézem a meccseket, és megállapítom, mennyire jó ez. Aztán később a szokásos bajnokságok vagy a Bajnokok Ligája annyira hidegen hagy, amennyire ez lehetséges. Vagyis ebben is sznob vagyok, mint minden másban. Persze már érdeklődtem, hogy hol és mikor lehet jófajta focit látni a tévében, ha éppen nincs vb. Miközben tudom, hogy legfeljebb egy meccset fogok megnézni, aztán mindig lesz valami jobb dolgom. Persze azt már tervezgetjük, hogy az El Clássicót együtt nézzük a mi kis vb-csapatunkkal, és ennek nem is lesz semmi akadálya (egy sznobnak naná nem), de ennél sokkal többet nem nézek ki magamból.

Továbbra sem szeretem a profi sportot. Ezt a feneketlen mohóságot, hogy valaki a legjobbként nem elégszik meg a többmillió eurós gázsijával, hanem a valós eredményeiből merített hitelét eltékozolja kutyaszarok reklámozására. Tudom, hogy így megy ez, és persze egy világbajnokság nem hogy nem kivétel ez alól, hanem még több kólát és mogyit akarnak eladni alatta. Mégis valahogy van egy jó értelemben amatőr hangulata az egésznek. Különösen a mostaninak, amikor szinte minden agyonsztárolt nagymenő megszégyenítően korán elvérzett. Ez bizony a káröröm vébéje volt. Borzasztóan szórakoztat az Unicredit reklámja, ahol a Lúzer FC hebehurgya Totyája belővi a győztes gólt. Persze álmában, de a pénzt azért fel tudja venni az ATM-ből... Ez illene sok sztárjátékoshoz is.

És ha már Totyánál tartunk, akit a felvállaltan meleg Humorbajnokság-győztes Szabó Kristóf alakít kiválóan, a pálya szélén lassan tekergőzik a focivilág első komolyabb meleggyanúja is. A portugál nyáltank Christiano Ronaldo ugyanis öles léptekkel halad a Ricky Martin-i úton. A puerto ricói énekesnél is úgy kezdődött. hogy valamilyen rejtélyes forrásból lett egy gyereke... Az egész történet érthetetlenül homályos, de szerintem csak azért twitterezik róla a zseléscukor, mert nem bírja, hogy most más focistákról van szó. A fociban elképzelhetetlen egyelőre egy igazi coming out. De az már jó jel, hogy pletykálnak róla.

Borzasztó régnek tűnik, amikor elkezdődött a vb. Igaz, sok minden történt az elmúlt hónapban. Eleinte mindenki a vuvuzela miatt hőbörgött. Pedig a dél-afrikai hagyományok fröccsöntött őrzője igazán jó szimbóluma ennek a vb-nek. Na nem mintha Zakumi, a kis takonyhajú oroszlán leopárd is telitalálat, mindenesettre szellemesebb, mint a berlini mosolygós arcocskák 2006-ban. Ahogy egyébként az egész vb az.

De erről nem csak a meglepetésre remekül szereplő szervezők tehetnek - ezt az tudja csak megítélni, aki jelen volt - hanem bizony a mi médiumaink is, vagyis a Telesport stábja. Különösen a 2006-os, minősíthetetlen, rtl klubos közvetítéshez képest jó nagyon az MTV munkája. De önmagában is. Zökkenőmentes, átgondolt és korszerű. A szuverén műsorvezetőnők remek fricska azoknak, akik még mindig azt a közhelyet darálják, hogy a foci valami szigorúan férfiak számára fenntartott terület. Ez valószínűleg utoljára száz éve volt igaz.
Nagyon nagy ötlet volt az Nou San Trafford bloggereit behívni szakérteni. Nem tudom, de úgy sejtem, hogy a kollégák akkor kerültek a képbe, amikor az elbaltázott választási estét a Süveges-Giró-Szász-Török Gábor utóbbi blogjának közreműködésével mentették meg. Az nst-sek nagyon profin szerepeltek, örültem nekik.
Ahogy a hivatásos szakértők is nagyon szórakoztatóak voltak. Titkos (?) favoritunk egyértelműen a kezdetben kissé agresszív Bognár György lett.

 

És semmiképp se feledkezzünk meg a VB-dal magyar változatáról, ami szenzációs és teljes szívből imádok! Sajnos manapság alig látni a tévében, régebben egy nap többször is leadták. Áldom a szerencsét az eszem, hogy nem cikiztem már előre a nyitókoncerten beharangozott magyar dalt. A szövegét pár nap után kívülről fújtuk. Azt hiszem, nem csak nekem kedvenc a már-már egzisztencialistán semmitmondó "Zöld a pálya/ Fenn a zászló"sorpár Nagy György előadásában.

A vébének köszönhetően hosszú idő után tegnap alaposan bevásároltam sportúságokból. Halvány gyerek-kamaszkori emlékeimben ilyen is volt a sportlap meg nem is. Külcsínben rengeteget fejlődtek, már nagyon nem a töpörtyű csomagolására való, elmosódott képes lapok korát éljük. De a tartalom azért nem sokat változott: továbbra is nagyot meíthetne belőlük a Modoros blog. Ahogy Lem Az Úr hangjában kifejti, az emberi gyengeség, mely a művészeknél a közvélekedés szerint szinte előny, a tudósoknál nem megengdett. Úgy látszik, ez az élsportolókra is igaz, ahogy az öcsém erre rámutatott, amikor azon berzenkedtem, hogy egy őszinte szó nincs az egész újságban, csak teljesen illogikus nyilatkozatokat lehet olvasni. Mindenki szeret mindenkit, naja. Kivéve persze Maradonát, vice versa. De az nem számít, őt piszkálni ugyanolyan közhely, mint az, hogy ő polgárpukkaszt.

Jó vb volt ez, az én életemben talán a '94-eshez hasonlítható. Akkor szerettem meg a focit, vagyis a vb-t.

68 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr482143925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

borzsonykapuja (törölt) 2010.07.11. 10:15:14

És ne feledkezzünk meg a Magyar Rádióról sem. Én minden nap hallgattam őket, ugyanis nekik az volt a szerepük, hogy azt csinálják, amit a tévé nem. S nekik ez sikerült. Rengeteg interjú kintről, nem csak Kassai Viktorral, hanem futballistákkal, egykori legendákkal is. Bora Milutinovics, vagy éppen az amerikai kapus Howard - ezek nagy fogások voltak. Amúgy nekem az is szimpi volt a kossuthosokban, hogy nem ajnározták a semmit el nem ért magyar edzőket,s náluk nem szakértettek olyanok, akik a magyar labdarúgásban évtizedek óta semmit sem tesznek. Ha ez koncepció volt, értékelendő.
A tévések szerintem jók voltak, kihozták ebből, amit lehetett. Mondjuk nekem jobban tetszett volna 1-1 interjú, semmint Heszna kisasszony vuvuzelajátéka, na de üsse kő, ez legyen a legnagyobb hiba:)
Egyszóval: a két közszolgálati médiumnak gratula.

Melchi Zadok 2010.07.11. 10:21:52

érdekes, velem pont fordítva van. nálam a bajnokság (elsősorban a spanyol)és a BL az első, az EB és VB esetén azonban csak az egyenes kieséses résznél csatlakozom, addig általában egy nagy trágya az egész. most is így volt.

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2010.07.11. 10:29:16

Szerintem az MTV-től nagyon nagy dolog, hogy az online közösségek felé nyit, a Kultúrházban többször is szerepeltek már blogok, bloggerek vendégként, most a vébéközvetítésekkel népszerűsítették ezt a világot, a kifáradt semmitmondók erőltetése helyett. Büszke vagyok a szerkesztőtársakra.

Melchi Zadok 2010.07.11. 10:37:19

na továbbolvastam és azért van egy két igen érdekes meglátásod.

ad1: ez a vb kategóriákkal gyalázatosabb, mint a németországi volt.
ne kelljen ezt elmagyaráznom, talán elég annyi, hogy szervezettség és biztonság tekintetében egyszerűen minden lécet levert a dél-afrika. játékosokat, csapatokat fosztottak, raboltak ki, a közlekedés, infrastruktúra katasztrofális stb, stb.

ad2 a vuvuzela akkor is gyalázat. talán azért higgadtak le a kedélyek, mert az mtv minden tőle telhetőt megtett, (az ég áldja őket ezért) hogy kiszűrje ezt az idiotizmust, hál istennek inkább több, mint kevesebb sikerrel. ez nem kultúra, ez nem szurkolás, ez egyszerűen értelmetlen zajkeltés, ami világ focit szerető közönségét igenis zavarta.
ráadásul a vuvuzela nem más, mint egy erőltetett marketing, egy olyan dolog melyet a vb szimbólumának akartak megtenni, és nem mellesleg: el lehet adni, pénzzé lehet tenni. ( na ez a lényeg, a mexikói hullámzással ugye nem sok mindent lehetett kezdeni.)

ne kezdjük ezt a vb-t fényezni. ez a tanulságok vb-je volt, intő jel arra, hogy NEM szabad világbajnokságot rendezni a jövőben. azt is érdemes lesz megnézni, hogy mi lesz dél-afrikában a vb után. egy időzített bomba az az ország.

stars7726 2010.07.11. 10:47:22

ezt ugye nem mondod komolyan?korszerű munka?te melyik vbt nézted?
már ne is haragudj,de a színvonal egyszerűen tragédia volt.
a kommentátorokról pedig ne is beszéljünk.közülük is kiemelkedik,
egri viktor,és faragó ricsárd.
borzalmas volt.minden meccsen szurkoltak
vmelyik csapatnak,és ennek egyértelműen hangot is adtak.megölték a közvetítések hangulatát.tudod,ezt több ezer tv néző
nevében tudom mondani.olvass utána a
blogokon,menjél ki egy szabadtéri közvetítésre.ez minden volt ,csak szakmailag nem kimagasló.volt,hogy inkább a német adón néztük a mérkőzést,mert ricsárd,szinte önkívületben szurkolt az általa favorizált csapatnak.
ez tényleg jó teljesítmény volt.
köszönjük.

Oknyomozó 2010.07.11. 11:05:20

Ma este a döntő után végre megszabadulok a Majomegytől (M1). Már alig várom.
Ilyen gagyi tv-t csak most vagyok kénytelen nézni. A legfontosabb a távirányító némító gombja, amivel a reklámot, meg a gagyi magyarított vb dalt el tudom némítani.
A nézők többsége nagyon alacsonyra rakta a lécet, ha ezt el tudja viselni, sőt tetszik neki, a szövegét is fújja.
Ha valaki emlékszik a Viasat3 BL közvetítéseire, Hajdú B. István közvetített, a stúdióban meg egy ember keveset beszélve, az összefoglaló előtt.
Visszasírják velem együtt sokan.
Ma délután már négytől nyomul a Majomegy, lesz ott minden, ami gagyi.
Gondolom a magyar könnyűzene képviselői(világsztárok szűk családi körben).

4-4-2 2010.07.11. 11:06:33

Hú, azért ez nagyon durva poszt volt, ne is haragudj! Egyszerűen döbbenet, hogy milyen mélyre süllyedt a magyar tévés sportközvetítések színvonala (nem mintha valaha is olyan kiemelkedően jó lett volna, de azért az elmúlt 15 évben sikerült sokat rontani rajta). Most nem mennék bele abba, hogy a kommentátorok és az elemzők egyike s másika mekkora baromságokat volt képes előadni, hogy mennyire nincsenek képben egyes csapatokat illetően, hogy mennyire nem érdekli őket sokszor, hogy mi történik a pályán, csak mantrázzák az előre leírt statisztikai adataikat, és "érdekes" színeseiket. Az, hogy a 4 évvel ezelőtti minősíthetetlen RTL-es közvetítéshez képest ez most jobb, ne legyen már akkora érdem! Alulról csapkodta a nézhető kategóriát.
Ami a vb-dalt illeti, én a falnak mentem tőle, egyszerűen nem bírom felfogni, hogy mi értelme van annak, hogy riporterek, kommentátorok, műsorvezetők énekelnek, és ezt ráadásul szinte minden közvetítés előtt az arcomba is tolják. Szerintem botrányos volt.
Szóval lehet, hogy az utóbbi évekhez képest ez valóban többé-kevésbé nézhető közvetítés volt, de csak és kizárólag magyar országos tévés viszonylatban.

ave 2010.07.11. 11:06:45

Mivel kulcscsont toressel itthon vagyok mar egy honapja, hal isten, hogy volt a VB.
Nekem bejott amit az MTV csinalt, bar a golok/helyzetek ujranezesere szerintem tobb idot kellett volna forditani a meccs utan. En megoldottam a visszatekeressel, de akinek nincs ilyen, az hianyolhatta, ha pl. utolso Forlan goljat csak 2x latta es nem 10x.

VonBraun 2010.07.11. 11:06:49

@stars7726: Ez így van! Teljesen fölösleges és idegölő volt azt hallgatni, hogy egyik-másik kommentátor melyik csapatnak szurkol. Kit érdekelt ez?
Ráadásul a latin csapatok játékosainak neveit fülsértő kiejtéssel mondták, ez a tegnapi Uruguay - Németország meccsen csúcsosodott ki. Ha évekkel ezelőtt lehetett sznobul "Romariu"-zni, akkor most legalább meg kellett volna említeni egy csendes sarokban a szpíkernek, hogy pl. Arevalo nem magyar, tehát a nevét se úgy ejtik - és így tovább [helyszűke miatt nem idéznék...]. Ha mégis, akkor a többi játékosét is ejtse ugyanúgy gyatrán, hogy ne tűnjön fel, vagy meg menjen a fenébe a mikrofon elől. Rendkívül idegesítő volt hallgatni, lúzer megoldás volt.

clash 2010.07.11. 11:06:51

Én is így vagyok a focival. A VB-t és az EB-t megnézem, a többi nem érdekel. Csak így tovább MTV!

TroppauerHümér 2010.07.11. 11:08:16

A vébé a buliról szól, a BL és a bajnokságok a fociról. Az összeszokottság hiánya például egészen szembeszökő még a nagy csapatoknál is, talán a spanyolokat kivéve (a hét barcással), és esetleg a németeket. Egy dán klubcsapatba lehet afgán balszélsőt igazolni, ha Dániában éppen nincs odaillő játékos.

Az MTV riportereinek mondjuk hármast lehetne adni 5-ből, ami persze jobb, mint a 4 évvel ezelőtti. Bognár Gyuri viszont elsőrangú.

Oknyomozó 2010.07.11. 11:18:16

Az előbb elfelejtettem:
A színvonalat jelzi, hogy mind a stúdióban ülők, mind a kommentátor egységesen így ejtette: Kórea.
Sajnos sokszor, mert volt Dél-Kórea, meg Észak-Kórea is.
"Póstára nem akartak menni egyenlőre?"
Ezt is hallottam: egyenlőre, mert a tv-ben nem lehet megtanulni, hogy az ilyenkor helyesen EGYELŐRE!!!

franta 2010.07.11. 11:21:48

@VonBraun: Meg az a Jansen - szerény német tudásom szerint - nem "janszen" - Dániában talán az -, hanem "janZen".

stars7726 2010.07.11. 11:32:44

@TroppauerHümér: a bl,az kizárólag üzlet és pénz,semmi több,a vb azért más.
a német csapat is tele van,nem németekkel.a bognár gyuriról annyit,hogy a többiekhez képest szakmailag valóban,jók voltak a meglátásai,és látszik rajta hogy érti és érzi is a dolgokat.de azért ő ebben,nőtt fel,ebben a közegben él.
a másik pedig,hogy a magyar edzők,és szakértők mind nagyon jók a tv mellől.

iqsamp 2010.07.11. 11:37:50

"És semmiképp se feledkezzünk meg a VB-dal magyar változatáról, ami szenzációs és teljes szívből imádok! Sajnos manapság alig látni a tévében, régebben egy nap többször is leadták."

WTF? Ez most komoly?
emberiség elleni bűntett ez a dal

pop38 2010.07.11. 11:39:54

Az azért elgondolkodtató, hogy míg a számtalanszor lesajnált M1 16:9-ben közvetítette a VB-t (más műsorokat is így adnak), addig a gagyi kertévék nem képesek erre. Még a saját műsoraikat is 4:3-ban nyomják. A Forma 1-ről nem is beszélve. Ez több, mint ciki rájuk nézve.

váév építők (törölt) 2010.07.11. 11:40:15

szerintem gagyi és semmitmondó volt ez a vb-műsor. nem emléxem a 4 évvel ezelőttire, de ez ÜRES volt.

Cifu78 2010.07.11. 11:44:21

Mint koca-focirajongó egyetértek a poszttal. Magyar viszonylatban az MTV nagyon korrekt munkát végzett, szórakoztató volt az körítés, és ami szintén nagy plusz, az a netes közvetítés, a legtöbb meccset a Telesport.hu-n néztem, külön öröm, hogy két opció is volt (Flash és Silverlight, bár nem tudom teljes képernyőn miért csak Silverlight alatt lehetett nézni).

Egyszóval soha ennél rosszabb sportközvetítési munkát.

Taker 2010.07.11. 11:48:18

Nyilván ezerféle alapon bele lehet kötni bármibe, így ebbe is. Túl sokan sajnos mindenbe bele akarnak kötni...

Bár voltak hibák, összességében meg vagyok elégedve az MTV közvetítésével. Ahogy a mai magyar sportközvetítések és a hozzájuk kapcsolódó szakma ma kinéz, még túl is teljesítettek. A mai magyar kommentátorok többsége borzasztóan homogén, hangban, stílusban egyaránt. Ehhez mérten elég jó stábot állítottak összes (bár a Somos-tesók ikrek lévén kimerítik a homogén hang és stílus fogalmát:)). A stúdióban is elégedett voltam a műsorvezetéssel, és szerintem érdekes, jó ötlet volt az a hármas felállás, miszerint egy szakértő (Bognár Gyuritól mondjuk engem pont meg lehetett volna kímélni, az idegeimre megy az az ember), egy riporter és egy külsős blogger/ismert ember "elemez", ráadásul nem is hülyéket válogattak össze.

Voltak hibák? Persze, hogy voltak. Ettől függetlenül, ha nem akarunk mindenáron fikázni valamit, szerintem túl sok rossz szó nem érheti őket. Ezt ma egyetlen másik stáb sem tudta volna jobban megoldani. Még a Sport1 (szerintem túlértékelt) bagázsa sem. A többiről meg igazából beszélni sem érdemes. Hajdú B.-t elbírtam volna, de mást nem hiányolok.

A vb-dal meg nyilván nem egy zenei mestermű és a semmitmondásig egyszerű, de nekem nagyon tetszett. Valahogy hangulatos, közvetlen, és nekem már a koncepció is tetszik azzal, hogy a stáb énekel, nem valami fityfasz felkapott sztár. Hiszen tényleg "náluk" volt a labda. Emberiség elleni büntett? Perelj Hágában! LOL:)

Taker 2010.07.11. 11:49:36

Plusz, amit kifelejtettem: az internet aktív használata is óriási pozitívum volt a vébé egésze alatt. Előremutató, korszerű dolog, szeretném azt hinni, hogy más befutó csatorna is ezt csinálta volna... de nem vagyok meggyőződve róla. Ezért is jár a dicséret.

Herlock Sholmes 2010.07.11. 12:01:35

A stúdiósok borzalmasak voltak.
A sok okos szakértő, harminchatodik senki Bognár, a suk-sükelő, adnákoló Mészöly, a faszkalap, unatkozó Fenyő, a kocka álbloggerek, a turkálóból öltöző moderátor csajok.
Úgy együtt.
A németbuzi, raccsoló és éneklő Faragó pedig egyenesen bicskanyitogató.
Csak ennyire tellett.
Sajnos.

A Dealer 2010.07.11. 12:01:59

Szégyen, amit itt folyamatosan dumáltok a M1 közvetítéséről. Miért nem nézitek a valami külföldi adón ott biztosan jobb a kiejtés a kép a foci. Elviselhető színvonalon levezették az egész VB-t, de ti hallgassátok akkor inkább az artikulálatlanul üvöltő Léderer-t az való nektek utána meg valami sajátgyártású kereskedelmi tévés műsor.

geri415 2010.07.11. 12:04:50

Azért látszik, hogy nem nézel sok meccset... Még vb-t sem. Aki a vuvuzelát dicséri, normális nem lehet. Soha életemben nem tapasztaltam még meccshangulatot konstans módon így szétverő eszközt.

stars7726 2010.07.11. 12:13:57

@A Dealer: azt néztük.az a szégyen,hogy nálunk ez a színvonal.elviselhető színvonalon levezették?
hát köszi szépen.
a faragó ricsárd, és az egri viktor kommentálása tragédia volt.

hagymásbab85 2010.07.11. 12:16:54

Aki szerint korrekt volt a közvetítés, az valószínűleg gyárilag rosszul van bekötve.
Kezdjük a stúdióval. 3 szőke maca, oké, a ráncokat leszámítva elmennek. 3 meghívott vendég közel 1 mindig belső munkatárs volt, akik általában tök hülyék voltak a focihoz. A jobb szélen ülő vendégeknek 1-2 kivételtől eltekintve sosem tudtam a nevét, de még látni sem láttam őket soha, noname emberkék voltak, nulla hozzászólással. A "szakértők" meg, fogjuk rá, elmegy, valszeg ők voltak a legolcsóbbak.
Kommentátorok:
Egri "ingatom a fejem" Viktorka ellenszenves egy ember, szerintem a saját anyja sem bírja a vicceit.
Somos gyerekek küzdöttek, de a vizsgán megbuktak, mert az esetek jórészében még a játékos nevét sem sikerült eltalálniuk. A sok bulváros híreiktől meg falnak megy az ember. Hadd idézzek tőlük 1-2 dolgot: "vékonyan rúgta meg a labdát"; "keskenyen védekeznek". Szánalmasak voltak!!!!!!
Gundelen sajnos érződött, hogy az évek folyamán kijött a formából, de elment.
Faragó volt a legjobb, de nem a csúcs.

A végén azért mégiscsak szeretném megköszönni az MTV-nek, hogy láthattam a foci VB-t. Félek, a következőt már sokan nem fogják látni.....

Thresher 2010.07.11. 12:17:52

Akinek nem tetszettek az M1-es kommentátorok, azoknak több órányi Léderert kívánok!

Mellesleg minden tánirányítón van MUTE gomb, ajánlom szives figyelmetekbe!

De haj zaj kell, akkor irány valami külföldi csatorna...ja hogy nem tudtok más nyelven? Szopó!

stars7726 2010.07.11. 12:27:51

@Thresher: ez az igazi magyar mentalitás.nem tetszik?kapcsolj máshova.
nem javítunk rajta,belehúzunk,hanem ha nem tetszik keress mást.ez igen.igazi néző orientált felfogás,és hozzállás.

Papp Sanyi 2010.07.11. 12:27:59

A vb dal még eredetiben is egy fos. Magyarítva meg 2x-en az! Az embernek a hátán a szőr feláll, ha meghallja.
A közvetítés nem volt rossz egyébként, én rutinosan kihagytam a felvezetőket és a félidei észosztást is. Ez sokat emelt a színvonalon. Az RTL közvetítésétől még a budapest tv is jobbat csinált volna :P

Nebameg 2010.07.11. 12:34:03

Valóban 1000x jobb, mint az RTL-es vb. volt. A kommentátorok sokkal szellemesebbek, szórakoztatóbbak. Rendben volt minden az idei közvetítéssel. A dal valóban erős picit, nem is tetszik, bár néha dúdolom magamban. Szóval mégis:)

mortadella 2010.07.11. 12:37:12

melchi zadok 2010.07.11. 10:37:19
Várom hasonló értékelésed a vb értékelés közvélemény-kutatási adatai mellett.
Úgy sokkal nevetségesebb lesz, amit most írtál.
Rég volt ilyen jóhangulatú világbajnokság - közvetítést is beleszámítva.
Faragó Richárdnak talán a magyar bajnokság nem okozna kihívást - mert ez igen.
A klip bájos volt.
Fenyő Miklós későgyerekkori dackorszakába illően szabotálta a műsort - egész egyszerűen szellemi képességei nem teszik lehetővé - már(?) -, hogy képernyő előtt szerepeltessék.
"Mezei György" Bognár Gyuri néha kilógott a többiek közül, de legalább a bicskanyitogatás érzése nem jött elő.

Azoknak, akik világvége hangulatban egyesegyedül kicsinyítően tudnak a közvetítéssorozatról beszélni, azt javaslom, hogy vessék össze a nézettségi és tetszési adatokat a 4 évvel ezelőtti "noakkormostebbőlmindenpénztkizsigerelünk" és "menjünkszinvonalbanabékaseggealádejóalaposanés kevéspénből" RTL Klub közvetítés adataival.

Az volt szakmailag minősíthetetlen.

Közérdeklődésre számot tartó események kizárólagos közvetítését megtiltanám profitorientált vállalatoknak. Az alkotmány által biztosított információhoz való jogot elnyomják a pénzügyi haszonért kialakított megoldásaik során. Nem akkor, úgy és olyan mértékben tájékoztatnak ahogy a közvélemény igényli, hanem csak akkor és annyit, hogy bevételeik a csillagos égbe mászhassanak.

epres négercsók 2010.07.11. 12:42:13

Először is: homályosítson már fel valaki, miért volt 4 éve botrányos az RTL-es közvetítés? Nekem még az is kiesett, hogy ők közvetítettek :)

Az első sorokkal azért értek egyet, mert én is úgy vagyok vele, hogy eb, vb jöhet (jöjjön!), viszont a BL hidegen hagy. Annyi az oka, hogy előbbieknél tudok drukkolni egy szimpatikus országnak, míg a Bajnokok Ligájánál csak annak érdemes szurkolni, aki amúgy is eléggé képben van a csapatokról, játékosokról. (Mielőtt jönnének a kövek: nőnemű epres vagyok :))

Hogy mi lesz a vb után Dél-Afrikában? Semmi. Ugyanaz, mint két éve az olimpia kapcsán Tibettel. Az egész világ velük szolidarított, majd vége lett az olimpiának, és mindenki elfelejtette, hogy Tibet is van a világon.
Szvsz nagy hülyeség volt Dél-Afrikában vb-t rendezni, eléggé közismert, hogy micsoda bűnözési és szegénységi mutatók vannak ott, ráadásul ott most tél van. Biztos nagyon kellemes volt így játszani...

M1: Ez elég szubjektív. Az eredeti dal is bájosan gagyi, nem egy nagy színvonal, de azért magával tudja ragadni a drukkereket. Szerintem a tévétől ez egy kedves próbálkozás volt, ezt ne keverjük össze a zenei színvonallal.

ivrilider 2010.07.11. 12:51:17

Vannak a fociszakértők, ők nem értenek egyet a posztíróval. Vannak a laikusok, ők meg igen. Szerintem tökre tükrözi például az én hozzáállásomat ez a poszt, így egyetértek vele és tetszik is.

mortadella 2010.07.11. 12:54:25

Csabikuci85 2010.07.11. 12:16:54:
"Aki szerint korrekt volt a közvetítés, az valószínűleg gyárilag rosszul van bekötve."
Nézd meg a nézettségi adatokat és az objektív tetszési adatokat.

Mitől volt inkorrekt a közvetítés?

Megy egy részeg a hirdetőoszlop körül, megy, megyeget... Eszébe jut valami, megáll és felordít: Uramisten, engem befalaztak!

Anyukádat sértegesd, csak azért mert nem ismétli valaki vallásos imádattal, amit te éppen kitalálsz.

petya.bacsi 2010.07.11. 12:54:58

Az igazi szakik és profik az MTV-nél vannak. A kereskedelmi tévéknél csak pénz van, tudás és tehetség csak nagy ritkán (elmegy a súgógép vége a műsornak...).

Nem értek a focihoz, és nem is szeretem, viszont most néhány meccset sikerült végignéznem, és ami meglepett, nem volt szenvedés, kapcsolgatás részemről, hanem zutty, elrepült a két félidő. Profi kommentátorok - Egri Viktor, Gundel Takács Gábor a két kedvencem -, nagyon jó hazai műsorvezetők, vendégek, ízléses színvilág, szép stúdió. Egy szóval: profi. Az MTV-nek én lökném a pénzt, mert igazi minőséget szerintem csak ők tudnak nyújtani.

Nekem semmi nem rémlik az RTL Klubos közvetítésből, nagyon felejthető lehetett - mint megannyi produkciójuk -, hiszen tényleg semmit sem tudok feleleveníteni belőle.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.07.11. 12:57:52

Ja eléggé szubjektív ,én a "hármas sípszó" hallatán egyből,a némító és energiagazdász' gombhoz nyúltam...,kb. az első meccsnél elvágták magukat nálam a stúdiósok,amikor sikerült a legidiótább smst beolvasni.

Láda Dáma 2010.07.11. 12:59:04

Hát, Amál nem ugyanazt a csatornát nézzük, az biztos.
A kommentátorok közül nekem csak Egri és Gundel befogadható, a többi idegesítően blablázik.
A klip maga a förtelem, tipikus emtévés ízléstelenség, ráadásul felvonultatja azt a mammut hadat, akik közül nem egy 12ezer éve ugyanazt a színvonalat képviselik.
A vicces mégis az, hogy a vb-s műsorok még így is kiugró minőséget képviselnek, a többi teakonyha, nappali anyámtyúkja kétfilléres, szar magazinműsor mellett.
Az egész csatorna egy nagy lopoda.
Amikor még ott melóztam (kult.szerk.) Balló úr nem túl szűkös, benyalt csapata több évtizede hordták haza a 6-700 ezres fizut "felelős szerkesztőkként" (heti 1db adás).(Az említett kulturális műsor=1 főszerk, 7 felelős szerk, kb.12 állandó szerk, 6 forg.riporter, 4 gyakornok) Nem sajnáltam tőlük soha, hiszen napi 2 órás ücsörgéssel, holdudvar kiosztásával, más is megkeres ma ennyit. Csak ez nem egy lelkes tulajdonos zsebéből csordogál kifelé, hanem a miénkből.
Részemről bezáratnám az egészet, illetve riporteri beosztástól fölfelé kirúgnék mindenkit.

Láda Dáma 2010.07.11. 13:03:20

@petya.bacsi:
mondj már egy minőségi műsort az m1 hétköznapjaiból.

petya.bacsi 2010.07.11. 13:10:16

@Láda Dáma: azt írtam, hogy igazi minőséget az MTV tudna nyújtani. Nyilván az általad leírt jelenség létezik, de az igazi szakemberek, akik tudnak műsort csinálni, és akiknek kisujjukban van a tévézés az bizony a közszolgálati csatornán találhatók. Színvonalas műsor: VB közvetítés.

Többet nem tudok mondani, mivel nem nézek tévét.

Láda Dáma 2010.07.11. 13:10:42

@petya.bacsi:
bocs, azt hittem nagy általánosságban érted.

Láda Dáma 2010.07.11. 13:12:30

@petya.bacsi:
ha a kisujjába lenne ott bárkinek, némi lenyomata azért mégiscsak akadna,nem?

Persze, hogy nem nézed, mert nézhetetlen

josef_k 2010.07.11. 13:13:28

Nekem pont ellenkező a véleményem. Az RTL-es szinthez alapvetően nem mérnék semmit, mert az nem szint. Azt megugrani nem nagy dolog. Egri Viktor sokat javult így nem nagyon, csak kicsit szar. Gundel az elmúlt évek során valószínűleg kieshetett a ritmusból, mert pocsék lett. És nálam Faragu is egyértelműen vesztett a fényéből. Akinek van valami közvetítő attribútuma (legalább a hangot és orgánumot illetően), az a Gundel és a Faragu, a többiek iszonyúan irritálóak. Szegény Somosék tök lelkesek, de rossz őket hallgatni - olyan, mintha egy általános iskolában hallgatnám a "riporter kerestetik" első selejtezőjét.
Ja, és szerintem a VB-dal nemcsak gyenge, de az előadók is azok - de ez végül is ízlés dolga.

csillagkutya seven 2010.07.11. 13:19:20

Mit mondjak...nekem ez az m1-es sem nyerte el a tetszésemet! a studió blbablázás pedig egyenesen idegesítő volt főleg bánfi és a behívott alakok, akikről eddig soha senki nem tudta, hogy foci szurkolók...a riporteri óbégatások pedig viccesek voltak.
ja és ez mtv-s nóta...azonnal elkapcsoltam már a kezdet óta, mert nagyon fos.
de azért ma megnézem a döntőt és kiszurkolom a spanyol aranyat! évek óta nekik szurkolok, talán végre beérik a dolog:)))

kukolya 2010.07.11. 13:19:42

A lényeg úgysem a körítés, hanem a meccs. A meccs az sugárzási minőség + kommentátorok. A kommentátorokat mindenki szubjektíven értékeli, van akinek épp az a szimpatikus, amelyik a másiknak ellenszenves.
De ami a lényeg: HD minőségű képsugárzással jön a meccs. Végre modern, európai színvonalú, mindenki által elérhető közvetítés van. Ezt másik magyar csatorna nem tudná nyújtani.
Persze az is igaz, hogy akinek nincs új, széles tévéje, annak a képminőség mellékes szempont..

dupi 2010.07.11. 13:20:10

az m1-re vonatkozó részt aláírom, de a vuvuzela és a kabala nekem nagyon nem jött be.

a dal meg qrva jó :)

bvb09 2010.07.11. 13:24:01

Lájkolnám a posztot, ha lenne hol...

piszkosfred 2010.07.11. 13:27:03

Én is abszolút kellemesen csalódtam az MTV-ben, a kommentátorokkal is meg vagyok elégedve, szórakoztatóak, élmény nézni a VB-t. Ha ilyen lesz 4 év múlva is, biztosan nézem :) Addig pedig megvagyok foci nélkül.

proletar 2010.07.11. 13:29:01

a "zöld a pálya" szerintem is zsír. A szuverén műsorvezetőnők nem győztek meg. különösképpen nem Somogy Dia, akinek zavart/hülye vihorászása teljesen érthetetlen és oda nem való volt mindvégig. Bognár gyuri "kezdeti agresszivitása" több mint érthető volt: először is lebodnározták (Z.I), aztán valaki akinek focimúltjáról semmit sem tudunk - ő un. "fociblogger" (az meg ugyan mijaf@asz, enni kell vagy meginni?)- kitanítja taktikáról, meg elmagyarázza neki hogy amit lát az nem is úgy van..; hát én is kiakadtam volna a helyében. szóval a focibloggerekkel csak sűrűbben voltak a stúdióban többen nem, és hát szakértő labdarúgóbol is olyat kellett volna még egyet szerválni aki járt már vb-n. mert nem volt rossz labdarúgó Bánfi Jani, de azért a belga elsőosztály mégse világszínvonal és az egy hónapos világversenyek speciális fizikai és pszichés terheléséről talán az tudna hitelesebben mesélni aki végigfocizot már ilyesmit.

Nik Kershaw 2010.07.11. 13:34:25

@mortadella:

gratulalok, szepen oszzefoglaltad! hasonlo velemnyen vagyok en is. az utolso bekezdesed meg annyira ott van es annyira ul, mintha odaszobortak volna.

a dalrol irnek egy kicsit mas szemszogbol, mint ahogy az elozoekben megkozelitettek paran.
egy zeneszamot lehet szeretni es nem szeretni. szubjektiv. azt viszont fel nem foghatom, miert kell ennek ekkora feneket keriteni es foleg szapulni. azt a felmeresekbol tudni lehet, hogy a 10-17 eves korosztalyban a legnepszerubb. a fiam most lesz 6 eves es imadja ezt a dalt. ez az ELSO foci vb az eleteben, amire emlekezni fog. nagyon sok meccset vegigizgult, matricas fuzetbe ragasztott es o maga is foci edzesekre jar hetkoznap, szoval nagyon szereti ezt a sportot. nekem is nagy elmeny volt estenkent a fiammal leulni a kanapera es eloszor, egyutt vegigizgulni egy vilagbajnoksag merkozeseit. persze volt olyan, hogy napi 2 edzes utan az esti meccs masodik felidejeben elaludt. olemben hajtva fejet pihegett es a veszelyes szituknal mar nem ugrott fel. :) masnap reggel persze az volt az elso, hogy a vegeredmeny utan erdeklodjon. napkozben tobbszor is meghallgatja a dalt (mert anya telefonjara ra kellett rakni). feludules egy-egy hajtos nap utan mikor hazerkezik az ember, kis fenylo szemu dalos pacsirtat vegighallgatni, ahogy egyutt enekel a telefonnal... szoval ez volt eleteben az elso es nagyon tetszett neki. tele van pozitiv elmennyel es ez a sok elmeny mind elojon majd belole, ha evek multan is felcsendul ez a nota. nem ugy, mint mikor csak beszelunk a vb-rol, hanem az egesz filingje tortenesekkel es erzesekkel egyutt. es biztos vagyok benne, hogy tobb gyerek vagy fiatal
srac is hasonlokat el majd at ha evek mulva meghallja.

bocs, hogy hosszu lett (remelem nem hosszabb, mint maga a poszt) meg hogy neoszentimentalista, de fontosnak tartottam, hogy errol az oldalrol is nezzetek. szoval nem kotelezo... el lehet kapcsolni, le lehet halkitani, ki lehet menni a kovetkezo sorert, de higyjetek el vannak olyanok, akiknek tetszik. szerintem sokan orulnek, hogy van ez a dal.

Rombola · http://rombola.blog.hu 2010.07.11. 13:41:19

A kommentátorokról:
(1-5)

Egrin én személy szerint jókat szoktam mosolyogni, egyszer-egyszer még nevetni is, bírom a spontán megnyilvánulásait, összefüggő magyar mondatokban beszél és lelkesedik a fociért. Ez a mai kommentátor-felhozatalban nekem elég (4).

Gundellel sincs semmi nagy baj, természetesnek hat, jól fogalmaz, de néha mégis olyan hibákat ejt, ami azt mutatja mintha nem ott járna. Legemlékezetesebb a negyeddöntőn a holland gól után: vezet Brazília! (4)

Faragót valaha Hajdú B.-vel egy szintre gondoltam, de ma már nem így látom. A sok felesleges bulvár-szöveg hallhatóan nem párosul elegendő háttértudással, gondolok arra, hogy hiába tudom a Bundesliga eredményeit öt szezonra visszamenőleg oda-vissza, ha nem ismerem fel a holland hercegi párt, csak a félidő után... És egyébként is azok a felordítások, brrr. (3)

Somos-testvérek. Nem tudom külön-külön értékelni őket, hisz a hangjukat sem tudom megkülönböztetni. A fenti hármat mind szívesebben hallgatom, minden fenti érvemet tartva. Annyit tudnék mondani, ami nem működik, azt nem kell erőltetni. (2)

Thresher 2010.07.11. 13:57:30

@stars7726: Igen, az!

Nézőorientált megoldás az, hogy nem megy reklám a himnuszok alatt, nem kell 5 percig a szponzorok listáját végighallgatni, és nincsenek teleszarva celebekkel, és végre HD-ben tudod nézni a meccset. Meg a bónusz: Nincs Léderer!

Persze könnyebb észrevenni hogy ráncosak a műsorvezetők, meg hogy a vendégek nem úgy beszélnek mint Sinkovits Imre.

Értem én hogy valakinek nem tetszik az m1, de mégis melyik hazai(!) csatornához hasonlítjuk? Sport1-2 nem ér, mert az nem mindenkinek van.

pop38 2010.07.11. 14:00:47

Remélem ezt a vuvuszart kitiltják a stadionok területéről.

Pala 2010.07.11. 14:05:10

Egyedül az zavart, hogy a meccs előtt fél óráig beszélgettek, latolgattak, a mérkőzés utáni értékelésre pedig öt, max. tíz percet szántak. Ezt nagyon elbaszták, egyébként jó volt a közvetítéssorozat.

Boz Cordolla 2010.07.11. 14:19:02

A dal dicsérete ugye vicc? Eleve: énekelni nem tudó közszolgák miért adnak elő egy kólareklámot? Semmi jópofa nincs benne.

kalapácstollú 2010.07.11. 14:20:49

"Jó vb volt ez, az én életemben talán a '94-eshez hasonlítható. Akkor szerettem meg a focit, vagyis a vb-t."

Szemtelenül fiatal vagy, ezért haragszom rád! :)
Én a spanyolországi Mundialra emlékszem, mint az első szerelemre...
(Bár az argentín vb-ből is láttam már egy keveset.)

bedoboember 2010.07.11. 14:22:07

Érdekes kis technikai részlet, hogy amikor énekelnek, a pop-filter(az a kerek fekete lap) le van húzva a mikrofon elől (ez egy szűrő) és direktbe énekelne a mikibe. Elég vicces :)

Kora Délutáni Kornél 2010.07.11. 15:08:26

Az M1 közvetítésével kapcsolatban összesen két pozitívumot tudok megemlíteni:

1. Minden meccset a helyszínről közvetítettek. Ez 2006 óta nem természetes, amikor az RTL képes volt a stúdióból egy hülyével kommentáltatni azt a képet, amit a nézők is láttak. Ez a F1-nél is szánalmas.

2. Gundel szerintem elfogadható színvonalon közvetít, ő a második pozitívum.

Ezen felül tragédia a stúdió, a meghívott vendégek döntő többsége, különösen a futball világában egyébként nemzetközileg nem jegyzett Bognár, Mészöly és különösen a Sallói. Mint szakértők. Röhej.

KDK

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.11. 15:43:02

@kalapácstollú:
en meg a 74-es nemet- holland dontore is emlekszem/ 1 perces 11-es, aztan gerd muller/
itt amerikaban professzionalis volt a kozvetites
meglepoen nem volt semmi show
a 2 kommentator tudta mit beszel a studioban meg jo arcok ultek/ felido osszefoglalo/
meglepoen jo volt

azt a trombitat meg en is kitiltanam mindenhonnan
fujjak otthon maguknak
focimeccsen drukkolni kell, enekelni, morajlani, nem trombitalni
hat igy

4-4-2 2010.07.11. 16:54:42

@Rombola: Bakker, egy kommentátor egy vb-negyeddöntőn gól után összekeveri a két csapatot és 4-es osztályzatot adsz neki? Hát az ilyen azonnal pakoljon és utazzon haza! És ne mondd, hogy ő is hibázhat, mert ekkorát az én (köz)pénzemből ne hibázzon. A Somos-ikrek egyszerűen elviselhetetlenek, Egrinél meg 10 borzalmas faviccre jut egy jó poén (és akkor nagyon jóindulatú voltam).@Kora Délutáni Kornél: Nem akarlak elkeseríteni, de ha jól tudom, NEM közvetítettek minden meccset a helyszínről, pontosabban Dél-Afrikából tolták, de volt olyan, hogy nem a stadionból. Megint csak közpénzen...
A stúdióvendégek tragikusak voltak, még az nst-s bloggerek voltak a legjobbak, de a belsős kommentátorok és a "szakértő" (ex-)focisták, nem is beszélve a "híres emberekről" - hát, nehéz értékelni. Azt nem teljesen fogom, hogy miért nem lehetett valóban neves, a szakmához értő egykori labdarúgókat beültetni (talán Bölönit láttam egyszer) és hagyni Bognárt, Bánfit, Sallóit.
Csak egy apró felvetés a végére: mi lenne, ha egyszer lennénk annyira igényesek, hogy a pénzünkért (hiszen mindez a mi adónkból ment, szemben pl. a négy évvel ezelőtti RTL-es őrülettel) normális európai színvonalat várnánk el, és nem elégednénk meg azzal, hogy "magyar viszonyokhoz képest egész jó volt"?

megitális rózsa 2010.07.11. 17:16:55

"Minden meccset a helyszínről közvetítettek. Ez 2006 óta nem természetes, amikor az RTL képes volt a stúdióból egy hülyével kommentáltatni azt a képet, amit a nézők is láttak. Ez a F1-nél is szánalmas. "

Ma már semmit sem ad hozzá.

Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2010.07.11. 17:44:45

az a dal az az emberiség elleni bűn... Fahangú, magukat ezzel "jópofának" gondoló műsorvezetők... Borzalom... És még azt mondják, hogy magyarországnak nincsenek tömegpusztító fegyvereik... Szerintem az amerikaiak ezt látnák, biztos lerohannának... :((

halbikvera 2010.07.12. 08:00:46

A focit nem szeretem, így a vb-t sem néztem. De a dalt láttam, s azt kell mondjam, nekem tetszett.
Pont az tetszett benne, hogy egyszerű "fahangú" műsorvezetők adták elő, s ehhez képest az egyik nőt leszámítva meglepően jó hanggal bírtak. Különösen a zöld a pályás hapsi.

padmasambhava 2010.07.12. 14:05:38

Ez a favágó holland csapat elvette a kedvem a focinézéstöl. Hát már nézni is fájt ! A mai focistának nagyon kemény gyereknek kell lennie...

Seraphin 2010.07.12. 20:51:59

mekkora egy halom konzervatív 'bezzeg régen minden jobb volt' süketelő barmok vagytok ti...
Jó volt ez a bejegyzés, magamra ismertem benne, kivéve, hogy nálam 98-tól van foci.

seahawks 2010.10.02. 07:37:09

@borzsonykapuja: szerénység lantos úr, szerénység....ne fényezze már saját magát
süti beállítások módosítása