2010. január 05. 12:46 - Reckl_Amál

Előre a gaskói úton!

Azt mondták, tegnap azért került sor a buszvezetők szabotázsára, mert végleg elvesztették lojalitásukat a BKV felé. De ez csak szöveg, a valóságban még sosem volt ekkora egység a tömegközlekedési cégnél.

Bár a buszvezetők eddig sem álltak a BKV szellemi - erkölcsi hierarchiájának a csúcsán, tegnapi (és mai) akciójukkal sikeresen felzárkóztak a vezetőség és a fővárosiak mögé, ami a pofátlanságot és a kártékonyságot illeti. Továbbá lassan lesüllyednek a VDSZSZ szintjére is, jobb munkakörülményekért és juttatásokért az utasokat szívatni igazi Gaskó féle gaztett!

Mikor értik meg végre? Az utas/ vevő/ ügyfél nemhogy nem ellenség, hanem pont az, amiért nekik munkájuk van. A BKV szolgáltatása nemcsak azért ótvar, mert nincs pénz a karbantartásokra, fejlesztésekre, hanem mert a buszvezetők is olyanok, amilyenek. Eléggé valószínű, hogy aki most a leghangosabb kollektív szerződés-ügyben, az rendszeresen odacsuk embereket, 5 méterre áll meg a járdától, hadd ugráljon az utas, ha már akkora szívességet teszünk neki, hogy a kedvéért megállunk. Továbbá nyilvánvaló, hogy a spontán sztrájk igazi alulról jövő kezdeményezés. Az a gondolat, hogy szó nélkül többször tíz percen át hagyjuk ácsorogni az embereket a megállóban, jól kipróbált gyakorlat. Ismerjük jól azt a helyzetet, amikor a végállomáson várakozik 450 ember, a busz becammog, de nem áll oda, hanem 5 - 10 percet vár 3 méterrel a megálló mögött. Másik busz nem jön, a vezető nem is hagyja el a járművet, hanem kényelmesen üldögél. Aztán induláskor indítja be a buszt, persze a sok ember felszállása időbe telik, úgyhogy a busz eleve egy-két perc késéssel hagyja el a végállomást. Ez a mentalitás találkozott most a sztrájkhangulattal.

Miért nem az ellenőrök sztrájkoltak tegnap? Az tényleg fájna a vezetésnek, hiszen ha egy hétig nem vesz jegyet senki, az már elég csúnya hiányt eredményezhet. Annak idején, amikor magukat nagyon szellemesnek hívők utassztrájkot hirdettek, azzal nem tudtam egyetérteni. De ha házon belül szerveznek egy ilyen ellenállási mozgalmat, az nagyon is helyénvaló lett volna. Nem azért, mert bliccelni akarok, nem is tudnék, hiszen éves bérlettel utazom. (Apropó: még mindig nem tudom, hogy nekem, aki előre kifizettem a viteldíjat, vajon hogyan biztosítják egy totális sztrájk esetén a szolgáltatást.) Hanem, hogy egyértelmű legyen végre mindenkinek: menedzsernek, politikusnak és persze az utasnak is, a valódi munkát itt is az első sorban küzdők végzik. Ha ők nem dolgoznak, akkor nincs mit kiutalni saját maguknak a privát nyugdíjalapba vagy az azóta szerencsére megbukott fővárosi, szocialista politikus szeretőjének.

Arról nem is beszélve, hogy az ellenőrsztrájk társadalmi támogatottsága igazán nagy lenne. Míg ez az alattomos szabotázs még jobban megutáltatja a BKV-t az emberekkel, immáron nem csak azokat, akik fönt töketlenkednek, ha közügyekről van szó, és ügyeskednek, ha magukról, jelenleg a BKV tetőtől talpig vacak alakok gyülekezete. Mindegyik csak a saját pénze után fut.

Mert tegyük hozzá, az a bajuk, hogy bizonyos béren kívüli juttatást már nem biztosítana a BKV az újonnan megkötendő kollektív szerződésben. Sajnálatos. Azért arra hadd figyelmeztessem a tisztelt buszosokat, hogy idén mindenki kevesebb cafetériát kap, én például kb. 45 000 Ft-tal; én hova mehetek tiltakozni? Azokról nem is beszélve, akiknek béren belüli pénzük sincs, merthogy nem egy mesterségesen életben tartott, posztszoc monstrumnál dolgoznak, hanem egy valódi cégnél, ahol, ha csőd van, akkor elküldik az embereket.

Sunyi a BKV vezetése, hiszen próbálta elhallgatni a változásokat, nem is irigylem a BKV dolgozóit. Mégis azt hiszem, kezdenek visszaélni a helyzetükkel. Jópáran vannak ebben a városban, akiknek nincs választási lehetőségük, ha iskolába vagy dolgozni igyekeznek, akkor csak a BKV-val tehetik. A MÁV-nál Gaskóék már bemutatták, milyen undorító, ha valaki a saját érdekeiért átgázol az utasokon. Ez eddig a bkv-s szakszervezetkre nem volt jellemző, én nem vagyok ugyan sztrájk-fan, és igen nagy kellemetlenséget is okozott a majdnem két évvel ezelőtti leállás is, még támogatnám is, hogy szorongassák meg Demszkyéket. De egy ilyen szemét módszerrel nem tudok azonosulni. Sajnálatos, hogy ebben az országban lassan mindenki megőrül...

216 komment
· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr701648405

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gaskó István utolsó megkísértése 2010.01.05. 14:48:23

Csak azt feledte volna, azt a mozdonyvezetőt.  Aki már mindkét veséjét eladta, és most télen egy tehervagon tövében, meztelenül, sebes kézzel csócsált egy fagyott marharépát, és amit kidobott mákszemnyi gyomra, menten nyalta is vissza,...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

warbirds 2010.01.05. 15:47:16

Szerintem sztrájk címén a szabadnapos sofőrök és szerelők igazán meglátogathatnák az Akácfa utcát, aztán néhány nagyokos döntnököt "meggyőzhetnének", hogy ezt így nem kellene...

- Aztán a kontárokat is kiszelektálhatnák a garázsokból, mert bizony láttam már egy két hajmeresztő "műszaki" megoldást a buszokon. Félreértés ne essék, tudom, hogy a pótalkatrészek bizony szűkösen állnak rendelkezésre. Na de azért lehet esztétikusan javítani valamit, nem csak hányaveti és nemtörődöm módon. Nézzünk csak meg néhány csövet, díszlécet... Némelyiken ötmillió furat éktelenkedik, mammut méretű csavarok oda nem illő helyeken, rettenetes hegesztések, rozsdára történő ráfestés, mert nem képes letakarítani fémtisztára, stb.
Ja, és nem kellene hazavinni a fele garázst sem, tisztelet a mindenkori kivételeknek!

- Aztán az állambácsi a 40x milliárdos kölcsönöket mondjuk adhatná buszok formájában is. Persze nem fődarab cserére érett használt buszok formájában, hanem mondjuk frissen gyárból kikerültekkel (volt ugyen nekünk anno szép kis Ikarus gyárunk, de most is van egy NABI nevű, ha jól tudom)

Bozdurgán 2010.01.05. 15:47:39

@almodhi:

látom te igazi kapitalista vagy:)

Ha elmész dolgozni egy helyre ahol aláírsz egy munkaszerződést amiben mindkét félre vonatkozó kötelességek és jogok vannak megfogalmazva majd ezt a munkaszerződést mindkét fél aláírja.

Aztán telik múlik az idő és azt veszed észre , hogy a másik fél rendreresen felrúgja azokat a szabályokat ami szerint te elkezdtél dolgozni akkor nem hiszem hogy jó módszer meghajolni,és kilépni, ahelyett, hogy a saját jogaidat próbálnád érvényesíteni.

A munkahelyváltás nem megoldás.a munkahelyváltás csak menekülés.

McH 2010.01.05. 15:47:57

@almodhi: Miért nem az lenne a normális (5. pont)? Persze tudom, ebben az országban semmi sem normális.

Rob67 2010.01.05. 15:48:04

Elhangzott itt hogy munkalassító sztrájk a rendes neve.
Oké, rendben a sofőrök betartják a szabályokat betűről betűre, ez helyes.
Ez viszont azt is jelenti, hogy eddig valószínűleg nem tették, azaz balesetveszélyesen közlekedtek.
Ez pedig helytelen, nagyon is.
Sőt bűncselekmény. Lehet választani drágáim :)
Azért ha valami jogi okos odabaszna, érdekes eredménye lehetne.

almodhi 2010.01.05. 15:50:20

@Bozdurgán:

"látom te igazi kapitalista vagy"

stimmt

"Aztán telik múlik az idő és azt veszed észre , hogy a másik fél rendreresen felrúgja azokat a szabályokat ami szerint te elkezdtél dolgozni akkor nem hiszem hogy jó módszer meghajolni,és kilépni"

De jó módszer. Főleg ha jobban járok a kilépéssel. Egyébként ha kilépek, pont hogy nem hajlok meg.

MVMV 2010.01.05. 15:54:09

Értem én, ha nem csökkentik a cafeteriat meg a pulykapénzt akkor megfelelő lesz a buszok állapota akár már holnap is, ha elveszik, akkor saaaajnos ezek szar buszok és nem tudnak kiállni a garázsból.

Csak nekem sántít itt valami?Szar körülmények közt dolgoznak,mint sokan mások. OK. keressen más unkát, mint sokan mások. Megsúgom nekem 2 piacképas diplomával alkalmazottként nulla cafeteriám van.
Nem sztrájkolok, inkább váltok.

skovalsky 2010.01.05. 15:55:12

Fejétől bűzlik a hal, mégis milyen lenne a munkamorál ilyen "vezetőkkel" az élen. Komoly retorziókat akarok, bűnhődést a bkvnél. :)

Semper Augustus 2010.01.05. 15:55:12

@Rob67: Rendben, inkább ne menjenek ki soha rossz buszokkal és akkor kénytelen megoldani a felső vezetés a korszerűsítést. Valószínűleg máshonnan fog hiányozni a pénz, Akkor is sztrájkolnának más miatt, lefogadom. Politika az egész.

almodhi 2010.01.05. 15:55:46

@McH: de, teljesen normális. Sőt ez az egyetlen, amit a törvény erejével ki kellene kényszeríteni. De ahogy írtam _kevés._

Egyébként meg az, hogy lopnak a BKV-nál, egyenes következénye két (erősen meggyökerezett) hiedelemnek:

1. (Állami) tömegközlekedésre szükség van.
2. A "zemberektől" nem lehet elkérni az utazásuk tényleges árát.

Ha a fenti két állítást megingathatatlannak tartjuk, nyilván számolatlanul öntik a pénzt a cégbe. Ha számolatlanul öntik, egy részét ellopják. A BKV-nál arcpirítóan nagy részét. (Persze az egésznek még így is csak a töredékét: a lopás megszüntetése önmagában nem megoldás...)

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.01.05. 15:56:28

Én "sajnos" nem tudok egyetértni Amállal és az itt lézengő párakkal, akik nagyoooon egyetértenek vele...dögöljönek má meg mindenki, vigyenek el és kész, demszky város lakói!

Amál,ez üdvözítő ,hogy végre valami szervezet dolgozói akit szivatnak ,visszaszivat nem tűnik fel?Persze az utasokon is csattan,de ennek így kell mennie...bezzegnyugattal most mi van?:)
Pont ilyenek kellenek ,hogy tolódjunk nyugat felé kicsinyeim,majd lassan feltűnik nektek is.:)

csillagkutya seven 2010.01.05. 16:00:05

fogalmam sincs mennyit keres egy buszvezető, de azt tudom, hogy jól teszik amit tesznek! amálnak annyi rálátása van, hogy csak jól odafagyott a segge és most virnyákol, mert neki blogja van! hát írni azt lehet, de röhejes, hogy ezzel azt a mocskos bkv vezetést véditek, akik milliárdokat loptak el!

kukatr 2010.01.05. 16:01:45

pont ez a sztrájk lényege, hogy nyomást gyakoroljanak az emberekre. ha úgy érzitek, hogy nektek jár a tömegközlekedés, akkor álljatok a sztrájkolók mellé, gyakoroljatok nyomást ti is a hatalomra. ami kulcsfontosságú, azt fizessék is meg, különben nem működik.
ha úgy érzed nem jár a tömegközlekedés, akkor rinyálhatsz.
persze cselekedni senki sem szeret...

matyi10 (törölt) · http://matyi10.blogspot.com/ 2010.01.05. 16:02:45

@Magg: Éljen a sztájk!!! Éljenek a soförök!!!

/egy Bp-n élő, naponta bkv-zó utas/ :)

Szelid sunmalac 2010.01.05. 16:02:48

@blas: @csillagkutya seven: Aztan majd ha egyszer teged basznak le a munkahelyeden (es az meg csak a jobbik verzio), mert nem vegezted el a melod, akkor kitorolheted a segged azzal a kurvanagy egyutterzeseddel!

Szelid sunmalac 2010.01.05. 16:04:00

@kukatr: Rendben! Addig adsz fizetest es utana keresel nekem allast?

matyi10 (törölt) · http://matyi10.blogspot.com/ 2010.01.05. 16:06:50

@Afonya: Nincs közöd a problémájukhoz ezt soha nem állította senki. A jelek szerint ők is leszarják a tiédet. :) És ez így is van rendjén. :P

almodhi 2010.01.05. 16:06:56

@csillagkutya seven: "valami szervezet dolgozói akit szivatnak ,visszaszivat nem tűnik fel"

Kit szivat vissza? Rettegnek talán a BKV vezetői, mert tönkremegy a cégük? Elértéktelednek a részvényeik? Ja, hogy nem is övék a cég. Vagy attól félnek, hogy nem lesz több állami támogatás? Hogy bezárják a BKV-t?

Itt egyvalaki szív - az utasok...

2010.01.05. 16:07:37

Kiváncsi vagyok, ha majd kirugnak vagy 50 buszsofört, akkor mit fog csinálni a szakszervezet? Eltartja öket? Aki nem akar a BKV-nál dolgozni, az menjen el a versenyszférába és ott mutassa meg hogy mire képes. Mert ilyen alapon, a mentös, a tüzoltó, az orvos és az ápolónők is sztrájkolhatnának!Mert nekik sincs, cafetéria, nincs 13. havi pénz, és még azt sem mondhatják munka közben hogy addig nem megyek dolgozni, amig nem adnak több pénzt.Vagy csak a BKV-nál jár minden? Dolgozzanak, nyujtsanak jobb szolgáltatást( nem részeg soförrel inditani el a buszt) és védjék meg az érdekeiket--de ne az utasokkal szemben, hanem a zsivány és korrupt vezetöikkel szemben harcoljanak, Ha a sztrájk a visszaélések, a pénznyelés, a csalás és hazugság ellen indult volna--nem a cafetériáért--akkor támogatnák sokan. De igy csak ellenszenvet válltanak ki. Végül csak megjegyezném, ha a szakszervezet olyan erös és határozott, miért most és nem a péznyelés idején höbörgött? Csak nem csurgott neki is a több milliárdból valami?Talán csak nem ezt félti, vagy netán dolgozni kell nekik is ezután? Ez a baj?

matyi10 (törölt) · http://matyi10.blogspot.com/ 2010.01.05. 16:08:46

@Afonya Szerintem ők is sz@rnak a te problémádra nemcsak ők a tiédre. És ez így van rendjén. :D

skovalsky 2010.01.05. 16:09:02

@kukatr: Én max a wc-n tudok nyomást gyakorolni, mégis hogyan képzeled a hatalomnyomást, toljam meg az A8-at a hóban?

csillagkutya seven 2010.01.05. 16:09:11

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
el szoktam végezni és nem szoktak lebaszni..ismeretlen fogalom ez nálad?
legyél csak ilyen, amilyen! gratulálok hozzá(d)!

almodhi 2010.01.05. 16:10:14

@kukatr:
"gyakoroljatok nyomást ti is a hatalomra. ami kulcsfontosságú, azt fizessék is meg, különben nem működik"

Pontosabban rám gyakorolsz nyomást, hogy fizessem ki helyetted a buszozás (egy részé)t.

Tudod mit? Egyszerűbb ha megegyezünk, valahol találkozunk és odadom a pénzt. Úgy kisebb az adminisztráció.

Joe84 2010.01.05. 16:11:56

Nem tudom hogy jön ahhoz bárki, hogy a buszvezetőket hibáztassa.
Én inkább tisztelem őket, hogy gyakorlatilag alamizsnáért, életveszélyes, fűtetlen járműveket éjjel-nappal,hétvégén, ünnepnapokon is melóznak.

A BKV vezetői milliárdokat mutyiznak el a mi pénzünkből, őket soha semmi retorzió nem éri, közben a buszvezetők lehetetlen körülmények között dolgoznak nap mint nap.
Én megértem, ha ilyen dolgokhoz folyamodnak, vagy sztrájkolnak, pedig engem is érint, én sem tudok emiatt közlekedni.

Baromi önző ez a hozzáállás, hogy csak nekem legyen meg minden más emberek meg le vannak szarva.

csillagkutya seven 2010.01.05. 16:11:57

@almodhi: helló, ezt nem én írtam! szemüveg...

csillagkutya seven 2010.01.05. 16:13:30

@almodhi: talán, ha újra átnéznéd mit írtam...mert amit idéztél tőlem, azt éppen nem!

almodhi 2010.01.05. 16:13:40

@csillagkutya seven:
OFF
bocs, jogos. Blas volt a címzett.
ON

McH 2010.01.05. 16:14:43

@almodhi: Én nem mondtam, hogy megoldás, de érdemes ellátogatni a BKV Figyelőre, vannak jó ötletek a kommentek között (nem mondom, hogy a blogon nincsenek égbekiáltó baromságok...).

Azt ne felejtsd el, hogy a világon máshol 1/3-1/3-1/3 arányban támogatja a tömegközlekedési vállalatot az állam-az önkormányzat-és az utas. Nálunk ez 50-50% az állam és az utas számára.

Tehát támogassa a BKV-t az önkormányzat is (az állambácsi és az utasok válláról vesz le terhet), ne lopjanak a BKV-nál és értelmesen szervezzék meg az utazási feltételek betartását:
- beléptetőkapuk a metrónál, elsőajtózás a buszokon (lásd New York)
-ezeken felül chipes bérletek, feltöltős jegyek, így megoldható az elsőajtós felszállás a forgalmasabb járatokon is (csak le kell húzni és már utazhatsz is, nem kell kp-val szarakodni)

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2010.01.05. 16:17:41

No lássuk!

A január 12-i sztrájkkal nincs igazi bajom, mert kellemetlen lesz az is, de nem fél óra fagyoskodás + fél óra heringeskedés után értesülök róla, hanem már most is tudom, és aszerint alakítom a programom. Bár még mindig nem világos, hogy fizetik-e a taximat, hiszen éves bérlettel utazom, vagyis állandó jogosultságom van 2011. január 6. 0:00 percig buszra szállni.

Azért voltam eddig a bkv-s szakszervezetek pártján, mert eddig kulturáltan tudták az érdekeiket érvényesíteni. Nagyon szimpatikus volt, hogy rendszeresen fölemelték a szavukat a buszok állapota miatt. Azt sugallta, amit a BKV-ról ritkán tudunk mi utasok elhinni, a felelősségtudatot.

De vajon feltételezhetünk-e felelősségtudatot egy ilyen akció láttán? Tegnap -6 fok volt! Teljes káosz, teljes bizonytalanság. Kimaradt a posztból sajnos, de minden tiszteletem azé a jópár sofőré, aki mégis kijött, akivel ha nagyon kényelmetlenül is de eljutottam a munkahelyemre.

Semmi közöm a BKV dolgozói és vezetése közötti vitához. Nem rajtam múlik, kapnak-e jutalmat az év végén vagy sem, akkor ne engem büntessenek meg! Büntessék a hülye főnökeiket! Én hozzájárultam a jutalmukhoz, adófizető, bérlettel utazó állampolgár vagyok. Nekem van első körben jogom reklamálni, mert én a saját részemet teljesítettem. A BKV szégyenletes belügyei nem érdekelnek, nem az én dolgom, hogy rendezzem őket.

Csak azt tudom - ahogy Zoli is írta - hogy ezek itt most természetesen az én pénzem körül marakodnak végsősoron. Én fizetem az egész bagázst, de nekem kell eltűrnöm a cirkuszt is.

Gaskó úgy kerül a képbe, hogy ez az ő módszere. Annyi különbség van talán, hogy ott azért a személyes (politikai) ambíciók legalább annyira fontosak, mint a munkavállalók érdekei. Gaskó végülis abba bukik bele, amivel magához láncolt pár elvetemültebb vasutast: a részesedés irreális igényébe. Itt ilyenről nincs szó, tudom jól.

(Annak viszont örülök, hogy Gaskó manapság annyira lent van, hogy sokan még az enyhe összehasonlítást is sértésnek veszik.)

A divatos elképzelés szerint a fejétől bűzlik a hal ugyebár. Utasként ugyan rendszeresen tapasztalom, hogy nem egészen olyan a szolgáltatás, mint amilyennek lennie kéne, de tény, a BKV vezetése romlottak és dilettánsak gyűjtőhelye. De tegnap a buszosok átléptek egy határt, amit nem kellett volna. Nem vagyunk mi ellenségek, de a sofőrök "zseniális" tegnapi húzásával sikerült alaposan fölhergelni az embereket, engem is.

Nem tudom, kinek a szuper agyából pattant ki ez a nagyszerű ötlet, csak v a l ó s z í n ű s í t e m, hogy olyanéból, aki az utasra nem hajlamos figyelni. Nem én keverem össze a pénzügyi követeléseket a műszaki aggályokkal, hanem az, aki pont tegnap érezte úgy, be kell tartani a kisbetűs részeket is. Gyanúsan közel van ez a nagy lelkiismeretesség a kollektív szerződés lejártához...

Elismerem, eléggé bögyömben van a BKV. De vajon miért? Mert nagyon elégedetlen vagyok a szolgáltatással. Utasként abszolút nem érdekel, hogy miért nem jön a busz időben, miért vagyunk rajta ötezren. Az a BKV problémája, oldják meg!

Ehelyett állandóan csak a kioktatást kapom - az ügyfélszolgálattól is - én vagyok a hülye, nem értek hozzá stb. Nem is akarok érteni hozzá! A menetrend szerinti időben föl akarok szállni, lehetőleg úgy, hogy kényelmesen elférjünk, és ha megérkeztem, akkor meg le akarok szállni. A koszon - amit sajnos bunkó utastársaim okoznak - már nem akadok fönn például...

Aki itt most buszvezetőként keménykedik, az olvassa már el még egyszer a harmadik bekezdés elejét! Ha én a leghülyébb utas vagyok a világon, akkor is a talpamat kellene nyalniuk! Mert lehet, hogy nincs rálátásom bizonyos dolgokra, ellenben az enyém a legfontosabb szempont, mert én vagyok az utas.

Szelid sunmalac 2010.01.05. 16:17:47

@csillagkutya seven: Ennyire futotta? Elkeseritesz!
Egybkent mi az ismeretlen fogalom nalam? Meg milyen legyek? Olyan, akit felhaborit, ha engem azet er kar, mert nekik megszunik a Cafeteria???
Gondolom a te kenyelmes segged nem fagyott oda sehova, es valoszinuleg nem szoptal ma reggel a megallokban. Igy persze konnyu szolidarisnak lenni. En is nagyon sajnalom az afrikai arvakat! Jaj-jaj. Most meg megyek es eszek egy rantotthusos szendvicset.
Alszent vagy es korlatolt, ennyi. Azt hajtogatod, amit masoktol hallasz.

- Rendi - 2010.01.05. 16:18:43

@almodhi: "Pontosabban rám gyakorolsz nyomást, hogy fizessem ki helyetted a buszozás (egy részé)t."

Ha meg (komolyan) lebetegedsz, és sokba kerül a kezelésed, azt is más fogja részben fizetni, kár ezen pattogni.

almodhi 2010.01.05. 16:21:07

@McH: Az ötletek jók, csak az égbekiáltó forráshiányon nem igazán segítenek. Ez az 3 x 1/3 pedig egy urban legend. Mert van ahol nincs is tömegközlekedés, van ahol magáncégeké, van ahol ebben az arányban támogatják, van ahol meg nem.

Én az utazást legszívesebben sehogy sem támogatnám. Mindenki válassza ki a közlekedési eszközt és fizessen érte annyit, amennyit kell...

Tapasztalat (törölt) 2010.01.05. 16:21:31

Szia Reckl, az indexen most törölték a topikot. Ott a buszosok már emberek beperlésével, meg megverésével fenyegetőztek. Téged is be akarnak beperelni. Gondoltam, szólok. :)

almodhi 2010.01.05. 16:22:18

@- Rendi -: Francokat.

Azt annak a pénznek a hozamából fizetem, amit erre a célra elvettek tőlem... :-)

Cradle 2010.01.05. 16:23:45

A kapitalizmus hajnalán nem voltak szakszervezetek meg sztrájkok.

Olyan dolgok lettek belőle mint amit Steinbeck írt le az Érik a gyümölcs c. könyvében: nincstelen emberek mérhetetlen kizsákmányolása és egymás elleni kijátszása. Ez sem morálisan se más módon nem helyeselhető, hosszú távon fennn nem tartható, a végletekig mohó hozzáállás volt a akkoriban, de persze akkor sem volt mindenhol általános.

Most viszont 180 fokot fordult a dolog és a munkások használják a cégük monopolhelyzetét arra hogy zsarolják a munkaadóikat.
Ferihegy? Ő dolguk, megegyeznek vagy sem. Ha repülök akkor szívok (volt rá példa).
Vasút, BKV? Ők elmehetnek a búsba, az én adóforintjaimból fenntartott munkahelyeikkel velem tolnak ki a legjobban.
A jó megoldás az a mamutcégek felaprózása lenne kisebb egymással is versengő vállalkozásokra, amelyekben a munkavállalók ÉRDEKELTEK abban hogy menjen a szekér.

sárkányfő 2010.01.05. 16:26:17

@Jim Raynor: Nézd, leírtam az álláspontomat, a további vitát fölöslegesnek tartom.
Én szolidáris vagyok a sofőrökkel, akár a pénzükért tüntetnek, akár a buszok kijavításáért, mindkettő jogos. Ha a kettő összekapcsolódik, annál jobb.

És nem kell őket összekeverni a mozdonyvezetőkkel akik több száz ezres pénzük mellett sztrájkolnak.

Ebben az országban túl kevés sztrájk van, nem túl sok. Akik kicsit ki mernek állni magukért, jogosan, azokat kapásból megfélemlítik, leszalámizzák, stb. Nekem pl. ez undorító.

- Rendi - 2010.01.05. 16:26:48

@almodhi: Ezért írtam, hogy komoly. Akármennyit fizettél, minden nem jön ki belőle.

Kivlov 2010.01.05. 16:28:29

Csődbe a bkv-val azonnal!!!

Rich.mond 2010.01.05. 16:29:29

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
Mert a te érveid aztán tényleg baromira egyediek.
Képzeld, én is szívtam -mondjuk fogalmam sem volt, hogy miért, ez a dolog másik oldala.
A sofőrök meg azt unták meg, hogy nekik télen mindennap odafagy a seggük, az utasok anyázzák őket,a főnökeik lassan többet tesznek zsebre, mint a 4-es metró projekt, és még a fizujuk is csökkent.

Menjenek máshová dolgozni? És akkor ki fogja vezetni a buszt te nagyon okos? Akkor aztán tényleg várakozhatsz a megállóban...

almodhi 2010.01.05. 16:30:08

@- Rendi -: Ez most off, de ezért hívják társadalom_biztosításnak_. A biztosítási díjból sem jön ki egy-egy nagy kártérítés, de összességében igen. Legalábbis így kellene lennie. Ezért volt a ":-)".

jozicsenko 2010.01.05. 16:38:05

aki szidja a sofőröket, gondoljon végig három apró dolgot:

-mennyit fizettek ki eddig a BKV-nél hülyeségekre? (igen, Szalainét szidom, aki után kiderült, hgoy 3-4 mrd Ft lett feleslegesen kifizetve)
-ebből a pénzből hány buszt lehetett volna rendberakni?
-a mindennapi apróságokban a sofőrök vagy Szalainé állja a sarat?

trebla 2010.01.05. 16:39:20

Bizonyára van alapja a buszvezetők követelésének, de azért nem ártana, ha maguk köré is néznének. Megtörtént néhány hete, hogy este 22 óra után a 86-os buszvezető menet közben mobilon telefonált, majd amikor az egyik utas megkérte, hogy tegye le a telefont, a tisztelt vezető - az utasokat büntetve - lépésben vezette tovább a buszt. Pedig teljesen üres volt a rakpart, semmi nem indokolta a lassítást. Persze, amikor a reklamáló hölgy 3 megálló után leszállt a buszról, a jármű ismét normál sebességgel haladt tovább.
És vajon milyen biztonsággal vezeti hóesésben a buszt az a vezető,akinek menet közben lóg a szájából az égő cigaretta, és bal kézzel a fülére tapasztva a mobilt, társalog. Úgy gondolom, először maguk között kéne rendet tenniük.

Szelid sunmalac 2010.01.05. 16:39:37

@Rich.mond: Latod, ez a te bajod, hogy azt hiszed potolhatatlan vagy. Mert soha nem kellett megtanulnod, hogy igenis, van helyetted is mas. Te nagyokos! Errol szol a versenyszfera, az elet, amit te csak a kabinodbol lattal eddig.

Rich.mond 2010.01.05. 16:44:40

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Egész éeltemben a versenyszférában dolgoztam, annak is egy elég kemény vállfajában.
Pótolhatatlan...raktak már ki, miután felvették utánam a munkahelyteremtésért járó támogatást, szervezték ki alólam a munkát Manilába, stb. Mesélj még kérlek a versenyszféráról, Nagyokos:))

Szóval nem igazán tudom értelmezni a hozzászólásodat.

Kivlov 2010.01.05. 16:47:30

@jozicsenko:

Senkinek sem tartanak fegyvert a fejéhez, hogy bkv-sofőr legyen.

Ha nem jutott messzebbre, vállalja a sz*rt, ami van… Végezze a munkáját, ne bohóckodjon minden 2. hónapban.

Szelid sunmalac 2010.01.05. 16:48:02

@Rich.mond: Mit nem tudsz ertelemezni? Akkor mirol beszelsz, hogy ki fogja vezetni a buszt?

Közöd?? (törölt) 2010.01.05. 16:49:33

a szokásos sztrájk ellenes ostoba irígy blabla, amit már a máv sztrájkok esetében megszokhattunk. remélem lesz még közben a gaskóéknak szolidaritási munkabeszüntetése a BKV-sokkal!:-)

Rich.mond 2010.01.05. 16:52:29

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
Te most miről irogatsz jóember? Azt mondjátok, hogy aki nem elégedett a BKV-val, mint sofőr, az ne sztrájkoljon, hanem keressen más munkát. Na amennyiben mind elmennek a BKV-tól, akkor szerinted ki fog a volán mögé ülni, hogy elfuvarozza az utasokat? Talán te?
Felfogtad nagyokos?

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.01.05. 16:52:54

Na ezért tart itt az ország,sok antidemokrata kádárista kutya csahol,csak én ,csak én, csak az, én kínom!

Levéltetű 2010.01.05. 16:54:08

@Közöd??: Ugyan már, miért lennék irígy (sic) a buszvezetőkre, vagy a vasutasokra? Ha olyan akarnék lenni mint ők, akkor már rég jelentkeztem volna náluk.

Közöd?? (törölt) 2010.01.05. 16:58:12

Egészen konkrétan erre a részre gondolok:
"Mert tegyük hozzá, az a bajuk, hogy bizonyos béren kívüli juttatást már nem biztosítana a BKV az újonnan megkötendő kollektív szerződésben. Sajnálatos. Azért arra hadd figyelmeztessem a tisztelt buszosokat, hogy idén mindenki kevesebb cafetériát kap, én például kb. 45 000 Ft-tal; én hova mehetek tiltakozni? Azokról nem is beszélve, akiknek béren belüli pénzük sincs, merthogy nem egy mesterségesen életben tartott, posztszoc monstrumnál dolgoznak, hanem egy valódi cégnél, ahol, ha csőd van, akkor elküldik az embereket."

Szervezz szakszervezetet és Te is sztrájkolhatsz, ha hülye vagy és nincs szakszervezeted akkor fogd be a pofád ne sírj, hogy az okosabbaknak lehet sztrájkolni. Ebben az országban sírni a divat, de összeállni és kiharcolni a jogokat, előbb fog megfordulni a Föld keringési iránya.

csillagkutya seven 2010.01.05. 16:58:21

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: az, hogy elkeseredtél leszarom! magán ügyed, hogy lefagyott a segged!ha én álszent és korlátolt vagyok, legyek...inkább, mint egy ilyen rosszindulatú némber, aki zabálásba folytja bánatát! remélem a segged holnapra akkora zsírpárnát növeszt, hogy nem fog fázni a buszmegállóban, amikor vársz a 7-re hiába...

Karlitosz 2010.01.05. 16:58:40

mit kell így túlbonyolítani, ki kell b@szni a sok léhűtő irodakukacot a BKVtól, kell egy buszhoz 3 sofőr meg 1 szerelő azt annyi. adják ki a reklámfelületet meg tegyék el a jegybevételt és tartsák be a menetrendet karbantartott, tiszta járművekkel.
azért egy részletes kimutatást megnéznék hogy mire megy el a 40 milliárd vagy mennyi amennyit az állam rákölt erre a kommunistafészekre. természetesen nem a dolgozók a komcsik hanem akiket benyomtak hogy a 0 munkáért megkapják a nagy pénzeket meg szolgálati lakásokat és autókat.

Hozzászólok (törölt) 2010.01.05. 17:03:07

Ha jön az ellenőr közlöm vele hogy passzív ellenállok.

Karlitosz 2010.01.05. 17:05:17

csak a jegybevétel évi 50 milliárd, ebből nem lehetne 1500 buszt fenntartani? egy buszra kb. évi 35 millió nem elég?

a metró hév, villamos fenttartását meg fizesse az állam.

McH 2010.01.05. 17:06:24

@almodhi: Ilyen alapon, akkor semmit se támogassunk (családok, rászorulók stb) és fulladjunk meg a szmogtól.

A tömegközlekedés egyik célja, hogy ne mindenki személygépkocsival közlekedjen, sajnálatos módon a BKV nem éri el eme célt, sőt lassan a BKV lesz az egyik ok, hogy autóval utazzon az ember. Ha privatizálják ezt a szart, akkor se lesz jobb, max drágább... mindenkinek (az állami garanciákat ismerjük és a tarifák is emelkedni fognak).

almodhi 2010.01.05. 17:11:43

@McH: ne bizony.
A "családok"nak úgy általában minek támogatás.
A "rászorulók" egy része nem rászoruló. A másik részét lehet támogatni az éhhalál elkerüléséig és nem tovább. Én szívem szerint őket is magánalapítványok magánadományaiból támogatnám. De lehet, hogy ebben túl szigorú vagyok.

Nem a tömegközlekedést akarom megszüntetni, csak talán célszerű lenne, ha azok fizetnének érte akik használják. (És persze nem csak a tömegközlekedés esetében gondolom így.)

Grigorij 2010.01.05. 17:15:55

MINDEN SZAVADDAL EGYETÉRTEK!

pucros 2010.01.05. 17:18:56

@Reckl_Amál: márminthogy a buszsofőrnek kutyakötelessége lenne zsebébe nyúlnia és kifizetnie az alkatrészt? Hát, lehet hogy morálisan ez tényleg elvárható lenne egy hivatástudattal rendelkező, szolgáltatást nyújtó szakembertől. Azonban készültek olyan becslések is, miszerint az átlag buszsofőr anyagi lehetőségeit meghaladja egy átlag busz karbantartási költsége.
Erre persze lehet mondani, hogy oldják meg, leszarod, kinek a dolga lenne, belügy. Bár én igazából nem látom át ennek a megközelítésnek az igazi mélységeit, énszerintem ilyen alapon nekimehetnél egy facsemetének is, hiszen a te szemszögedből az is éppúgy a külvilág része mint a BKV, miért nem oldotta meg akkor ő.

Grigorij 2010.01.05. 17:20:06

Pár szóban azért kitérhettél volna a helyzet kialakulásáért alapvetően felelős Tarlós István és mélységesen visszataszító Vitézy Dávidka szerepére, tevékenységére!
Hogy egyszerű hatalomszerzés végett a BKV-t használták fel az aktuális városvezetés buktatására, lejáratására!

Érdemes lesz emlékezni arra, hogy TI hasonló módon szarta, szarja le a utasokat, a megállókban félórákat várakozókat, a megállónyi útért 2x300 Forintot fizetőket stb.
És Vitézy Dávidka eredményes munkássága is belekerült már néhány százmillióba az adófizetőknek! Például a miskolciaknak is...

Ezekről is meg kellene már emlékezni valahol...

- Rendi - 2010.01.05. 17:20:07

@almodhi: "célszerű lenne, ha azok fizetnének érte akik használják"

Ez azért nehéz kérdés, mert ha a tényleges árát fizetteted meg a használókkal, akkor egy jelentős réteg inkább az egyéni közlekedést választja, aminek összességében nagyobb pl. a nagyobb károsanyag-kibocsátás, és a társadalomra egészében nézve nagyobb költséget jelent; az egyén lehet rövid távon anyagilag jobban jár, de ez rosszabb környezettel, gyorabban romló egészségi állapottal jár.

McH 2010.01.05. 17:20:32

@almodhi: Ugye sejted, hogyha az állam nem támogatná a BKV-t akkor másra menne el az adóként befizetett pénzed? Nem tök mindegy, hogy a réti brazilok integrációját támogatja belőle az állam, vagy fenntart egy olyan vállalatot, amire lehet, hogy még szükséged is lehet (de írhattam volna ide az egészségügyet is, sejtésem szerint annak is a privatizációját szeretnéd, amit más országokban inkább próbálnak visszacsinálni...).

almodhi 2010.01.05. 17:23:05

@McH:
"másra menne el az adóként befizetett pénzed?"

És a kevesebbet kellene befizetnem adóként, esetleg?

McH 2010.01.05. 17:23:21

@Grigorij: Mert Demszky annyira zseniálisan vezeti a várost... Ez a nap vicce...

Jobban belegondolva tényleg zseniálisan vezeti a várost... az abszolút csőd felé...

McH 2010.01.05. 17:24:09

@almodhi: Te kinézed a mindenkori magyar államból? :D

almodhi 2010.01.05. 17:25:17

@McH: az más kérdés... :-( :-).

Grigorij 2010.01.05. 17:28:29

pucros: Gondolom, ha a szakszervezet megegyezett volna a vezetéssel akkor ugyanezekkel a hibákkal, ugyanezek a járművek maradnának a garázsba?
Naná!
Naná, hogy itt szó sincs a béremelésről, a juttatásokról!

Csak azt nem értem, hogy ha több pénzük lesz a sofőröknek, akkor pontosan fognak járni? Nem kell majd 30-40 percet várni a 4-es buszra? (A VEKÉseknek 105-ös)
Akkor hóesést követően el lesz takarítva a megálló? Akkor fagyban mégiscsak beáll a busz a végállomáson a megállóba, hogy az utasok felszállhassanak?
Akkor majd megvárja a sofőr a szaladó anyukát, nyugdíjast, akkor nem csukja rá az ajtót a gyerekkocsira, akkor majd udvarias lesz az ellenőr, nem pofozza fel a külföldi turistát?

Szóval, mielőtt kiemelve az alacsony fizetéseket (máshol is alacsony!), nem a munkát kellene előbb TISZTEESÉGESEN végezni?

A felsoroltaknak nincs köze egy csavarhoz, egy alkatrészhez!

Azoknak csak a legalapvetőbb emberi tulajdonságokhoz van!
Ma a BKV úgy egyben, az alja szolgáltató!

Grigorij 2010.01.05. 17:30:05

McH cirmos! Hol írtam én ezt!
Akkor a Te aberrációdat ne add az én pennámba!

McH 2010.01.05. 17:31:18

@almodhi: Akkor megegyeztünk :)

Grigorij 2010.01.05. 17:34:33

McH: de csak hogy értsd!

Amikor a komcsik rendőrsége lő a tömegbe, mert ez a hatalom érdeke, akkor ugye fel vagy (jogosan!!!) háborodbva?

Ha ugyanezt tenné a orbánviktorka rendőrsége, ugyanebből az okból kifolyólag, akkor nem???

Lefordítom:

DG és a komcsik tönkretették a várost!
Tarlós istván + VEKE a hatalom megszerzése miatt mindenen átgázolnak, tehát RAJTAD, rajtam is!

Én ugynan nem fogom szeretni ezeket sem, csak azért mert a másikakra haragszom!

Nekem most sem, és Tarlós idején sem fog pontosan jönni a busz, nekem ugyanúgy 300 forint lesz egy megálló, nekem ugyanúgy drágább lesz a bérlet, hogy 5% utazhasson MÁV-val, Volánnal... Nekem ugyanúgy latyak lesz a megállóban...

De ha csak DG gyűlöletből ezekbe bele tudsz nyugodni?

McH 2010.01.05. 17:35:45

@Grigorij: "Hogy egyszerű hatalomszerzés végett a BKV-t használták fel az aktuális városvezetés buktatására, lejáratására!"

Mucikám (ha már ennyire közvetlen vagy hozzám), ha szerinted se végzi kiválóan a munkáját Demszky és bandája, akkor miért is baj, hogy lejáratják és megpróbálják megbuktatni őket? Érted mi a gondom nem?

hapcika 2010.01.05. 17:41:24

@Reckl_Amál: Ha emlegeted a Kollektív Szerződést, akkor azt is említsd meg, hogy a kormány a 2010 évi Bkv-s segélyét, pont az új KSZ meglétéhez kötötte. Ha nincs KSZ, könnyen elbukhatja a BKV az állami támogatást és garanciát.

McH 2010.01.05. 17:41:26

@Grigorij: Demszky egyenlőre nagyobb gond mint Tarlós, tekintettel arra, hogy ő ül a "trónon" Budapesten. Ha majd eltűnük és egy nála valószínűleg kevésbé bebetonozott ember kerül a székbe, akkor majd lehet gondolkodni, hogy ki legyen az aki értelmesen elvezeti ezt a koszfészket, addig a legerősebb takarítsa el (nem a legjobb, mert azokat kicsinálja a média baráti fele), aztán majd jön másik... Egyenlőre Demszky takarodj, mert eddig csak kárt okozott. Kíváncsi lennék másra is... Ha annak jobban megy (tök mindegy ki az, lehet SZDSZ-es is), akkor benne vagyok.

Kis Hableány 2010.01.05. 17:45:45

@almodhi: Az exem buszsofőr.Innen tudom hogy nettó 150 ezer ft körül van a buszosok és 200 ezer ft nettó a villamosvezetők bére.ez szerinted kevés?Dupla annyit keresnek mint egy szerencsétlen barom pénztáros akáérmelyik boltban.

hapcika 2010.01.05. 17:45:51

@Grigorij: Hogy jön ide a rendőrség? Szóval, ha OV lesz az úr, akkor narancssárga nadrágot vesznek fel és már demokratikus rendőrségünk lesz? Itt nem ez a téma, menj a barikád.hu-ra.

cooper (törölt) 2010.01.05. 17:46:42

hmm, ez egy nagyon jó poszt....azért mert le lehet mérni, valaki mennyire nem érti a helyzetet:
P1: a buszvezetők betartják a szabályokat - az egy dolog, hogy miért január 4-től - de betartják. ezt veszed zokon? hogy végre kellő pofont tud adni egy adott csoport a kibaszott elitnek, szerintem te ezt irigyled. semmi törvénytelent nem tettek, sőt betartották. jó lenne a posztod, ha mindezt a milliárdokat ellopó menedzsment kapcsán fejtenéd inkább ki. szerinted a buszvezetők lopták el az adófizetők pénzét? arányaiban sokkal több végzi rendesen, tisztességesen a munkáját, mint ahány politikus. Tavaly miből volt több, korrupciós ügyek, pártmutyi vagy bkv baleset? lerohadt buszokkal mindez. hadd ne linkeljem be azt a cikket,amikor a bkv műszaki vezetése szerint 1000 (EZER!!!!!!) új buszra lenne szükség, de tudod mit legyen csak 500. Van, nincs? 4 metroról a buszvezetők tehetnek?
P2 tényleg nem értem, miért egy átlag magyar dolgozót tartasz a kialakult helyzetért felelősnek? Ő akar szerinted szar buszt vezetni? Most akkor jöjjön ki egy szar busszal vagy ne??????? tessék, tedd le a voksod? Igen vagy ne?
Én bizony mellettük vagyok, már csak azért is mert évek óta a bkv-t használom, nem fogom azokat szidni két pofára, akik szállítanak engem(És az nem a szalainé meg a kocsis). Én tudom, kik a felelősek a kialakult helyzetért, és azok biztos nem a sofőrök. Szerintem gondolkozz el ezen kicsit.
P3 egy multinál jó esetben lecserélik az elavult monitort, többek között azért mert nem olyan egészségkárosító. a buszcsere is indokolt előbb utóbb nem?
egy multinál, ha valamit elszarsz, felelsz érte az esetek nagy többségében, akár az állásoddal. , ha safjor átnézi a buszt, és az van odaírva, hogy mennie kell a fűtésnek, vagy úgy érzi, nem megfelelő a "csuklós busz biszbaszának aza", akkor aszongya nem viszem ki az utast. Mert ha kiviszem, és a biszbasz elbasz, és sérülés lesz, akkor én vagyok a hibás, émehetek akár börtönbe, mert átvettem a buszt?????? kapizsgálod?

Kis Hableány 2010.01.05. 17:50:48

@McH: Csodálatos államunk van ....Az indiai vasútprojekttel mi a helyzet?Lassan már Iniában is jobb lesz a tömegközlekedés mint itthon.

almodhi 2010.01.05. 17:52:14

@Kis Hableány: olvasd el, amit írtam lécci.

Jim Raynor 2010.01.05. 17:53:13

@cooper:

"hogy végre kellő pofont tud adni egy adott csoport a kibaszott elitnek, szerintem te ezt irigyled"

ja, csak az a kár, hogy nem a kibaszott elitnek adnak kellő pofont, hanem a sok munkába igyekvő dógozónak, ami azért nem mindegy.

az elit csak feljebb tekeri az ülésfűtést az audiban, ha reggel látja a buszmegállóban fagyoskodó tömeget.

hapcika 2010.01.05. 17:58:17

@cooper: Nem az a baj, hogy betartják a szabályokat, hanem az, hogy ezzel visszaélnek.Gondolod, egyszerű szórakozásból állítják fel a kontrollcsoportokat a BKV vezetői? Ha felmerült a gyanú, hogy este még jó az indexbúra és reggelre "véletlenül" összetörik az már nem érdekvédelmi terület, hanem közüzemi munka szabotálása. Ilyen dolgokkal többet vesztenek a dolgozók, mint nyernek. Ráadásul el is veszthetik az állami támogatást, amit a KSZ meglétéhez kötöttek Bajnaiék.

McH 2010.01.05. 18:05:25

@Kis Hableány: "Lassan már Indiában is jobb lesz a tömegközlekedés mint itthon."
Ott már régóta. :D Ha felférsz a tetőre elvisznek.. Ráadásul ilyen hideg sincs... :D

cooper (törölt) 2010.01.05. 18:05:39

@hapcika:
dehogyis, nem kell összetörni semmit, hát szar a busz alapból, még szabotázs se kell :) kimegy a kontroll csoport és akkor mi van? lefagy a busz -10-ben, mert már szét van rohadva benne minden. Szaros a buszülés tegnapról? ja, hogy nincs elég takarító? 100 millából, amit kiutalt magának a szalainé, 30 takarító éves bére kijönne juttatásokkal együtt röhögve. hibás a busznak az izéje:ja, hogy nincs cserealkatrész? jé?
@Jim Raynor:
ja, csak az a kár, hogy nem a kibaszott elitnek adnak kellő pofont, hanem a sok munkába igyekvő dógozónak, ami azért nem mindegy.

akkor választhatsz, kire vagy pipa :) én nem a sofőrre

Glg 2010.01.05. 18:08:36

Én nem pest5en élek de szerintem is bekaphatják a buszsöfőrök. Kibasznak a az utassal aki drágán megveszi a szar szolgáltatást-mert h a bkv vezetői pont leszarják h a tömegközlekedni vágyók a megállóban ragadnak az tuti. A bérleteke5t meg jegyeket kéne ingyen osztogatniuk-és az télleg baszná a fejesek csőrét-arról nem is beszélve h népszerű lenne és nem rühellnék őket miatta.

Rob67 2010.01.05. 18:08:46

@pucros: Már ne haragudj, de az utasnak mi köze a problémákhoz?
Kifizette a jegyet/bérletet akkor joga van utazni. Ha a BKV nem teljesíti akkor mire fizetett az utas?
bemész a Tescoba tejért, kifizetd, majd a pénztáros közli hogy nem viheted el?
Ez neked így jó lenne?
Ha fizettem - előre, hiszen ez ennek a szolgáltatásnak a lényege - akkor elvárom az ellenértéket. A hogyan nem érdekel, nem az én dolgom. Nem nekem kell megoldanom ezt is.
Ellenben ha nem teljesítenek akkor perelhető, hiszen az ellenértéket jogtalanul megtartották. Hogy ki miatt az megint csak nem rám tartozik.
Bazd meg, webtervezőként felvszem a díjat előre ls szarok a kivitelezésre? Ez melyik rendszerben módi?

Rob67 2010.01.05. 18:12:53

@cooper: A másik barom.
Ezt a demagóg baromságot barátom...
Ki és kinek adott maflást?
A Keletiben didergő utasok szerinted -8 fokban és tömegben Szalainé nevét skandálják? A lószart.
Állj be közéjük, próbáld ki.
Mégis kinek a problémája ez?
A haverjaid komoly nyomást gyakoroltak...
az utasokra...
Gondolkodj már mielőtt leírsz egy BKV eposzt.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.01.05. 18:16:57

@Tibike15: jaja, Jézus meg meghalt érted. Ez is csak hit kérdése.
Szerintem a BKV veszteséges, az éntôlem erôszakkal elvett adóból pótolják ki, tehát hihetek benne, hogy értem sztrájkol, az viszont tuti, hogy az én pénzembôl.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.01.05. 18:17:20

@Rob67: nyilván az utasokon keresztül tudnak nyomást gyakorolni a vezetőkre. Ha valaki mondjuk próbapert indítana, akkor nem Kovács Béla buszvezetőt perelné, hogy nem állt ki a szar busszal, hanem a céget.

Spiro 2010.01.05. 18:23:53

Az a helyzet, hogy amíg az állami-, Önkormányzati bevételek nem nőnek, addig a közszféra béreinek, juttatásainak és a kiosztott segélyeknek is csökkeniük kell, mert több hitelt Magyarország már nem tud felvenni.

Ha a GDP ~7%-kal csökken, aminek adóbevétel kiesés az eredménye, akkor egyenes következmény, hogy kb. ekkora a kiadás csökkenés is, ami sok helyen nyílván bércsökkenést eredményez.

Ez ellen lehet sztrájkolni, csak semmi értelme, mert nincs miből kifizetni, pláne úgy hogy a munkanélküliség >10% és senki sem potolhatatlan.

A rossz hír az, hogy a termelések Kínába, Indiába, stb. történő kihelyezgetésével azt sikerült elérni, hogy a nyugati (és Magyar) bérszínvonalnak és szociális juttatásoknak közelíteni kell a Kínában, Indiában tapasztalható szintekhez, mert ellenkező esetben továbbra is versenyhátrányban leszünk és csökken a GDP, és ezzel az állami adóbevétel (vagy vadul VÁM-ot vetünk ki a Kínai cuccokra, de akkor meg a fél ország rongyokban fog járni.

Szóval fel lehet készülni, ez még csak a kezdet, és a mi béreink és a Kínai bérek közelíteni fognak egymáshoz, ha tetszik, ha nem.

A népesség számokat figyelembe véve nem valószínű, hogy nagyon tudnánk ez ellen tenni valamit is.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.01.05. 18:24:01

@Joe84: Emberszeretetbôl csinálják, nem is munka az nekik, hanem egyenesen karitatív tevékenység! Azért is sztrájkolnak.

Vaaaagy... lehet hogy pénzért dolgoznak, és ott ilyenek a munkakörülmények? Most pedig ejtsünk egy könnyet az olajfúrószigeteken dolgozókért, akik a mindennapi üzemanyagunkat ássák ki embertelen körülmények között a földbôl.

almodhi 2010.01.05. 18:26:40

@Spiro:

pontosabban:

akkor versenyezünk velük, ha

magyar bér < kinai bér + szállítás

ezért várom már nagyon a magas olajárakat... :-)

Spiro 2010.01.05. 18:33:30

@almodhi:
Sajnos az nem segít, mert a tőzsdei olajkereskedelem, csak egy pici töredéke a tényleges olajkereskedelemnek, és szignifikáns tételek nem a monitoron lévő árakon cserélnek gazdát, ha érted mire gondolok. Másrészről a nagy export többlettel rendelkező államok tompíthatják egyes nyersanyagok áremelkedéséből fakadó kedvezőtlen gazdasági hatásokat (dotálhatják az árakat, ez történt tavaly is).

De Magyarország méreténél fogva (érdek érvényesítés hiánya miatt) mindig csak kárvallottja lehet az energia áremelkedésnek.

cooper (törölt) 2010.01.05. 18:35:17

@Rob67:
te marha, neked meg fingod sincs a sztrájkról, ami alapjog. teljesen jogszerű, amit eddig tettek. + bkv-val utazom, leírtam te szerencsétlen. csak épp felfogom, miért küzdenek, és felfogom, hogy JOGUK van hozzá! Alkotmányos! talán mert láttam már francia sztrájkot is. én nem úgy fogom föl, hogy velem basznak ki, hanem úgy, hogy egy stratégiai fontosságú vállalat dolgozói megelégelték a dolgokat. passz. Kibasztak az emberekkel. Igen. Elismerem. Biztos azt gondolják, sok olyan hülye van mint én, aki melléjük áll, legalább verbálisan. Ebben tévedtek, passz.
Te azt gondolod, hogy ez nem a magyar elit mocskos kis játszmája?
Én ugyanolyan munkavállaló vagyok mint a bkv dolgozók, csak én a magánszektorban dolgozom, ott nincs sztrájk, nincs szervezkedés. Csak kussolás meg morgás. Ők megtehetik, hogy érvényesítik az érdekeiket(akármilyenek is), én ezért nem fogom őket szidni.
Nem tudtam egyébként, hogy szalainé rokonod, ha tudom, nem veszem a számra

almodhi 2010.01.05. 18:41:17

OFF
@Spiro:
Kösz Spiro, de vicceltem.
Erre utalt a :-) a comment végén...

"De Magyarország méreténél fogva (érdek érvényesítés hiánya miatt) mindig csak kárvallottja lehet az energia áremelkedésnek."

Kivéve a makói olajmezők....

:-) (most is viccelek...)
ON

Spiro 2010.01.05. 18:48:16

@almodhi:
Bocs scak felületesen olvastam az előzőt.

Egy klasszikus idézet engesztelésül: "Értem a tréfát, csak nem szeretem"

:-)

hapcika 2010.01.05. 20:57:17

@cooper: Nagyon egyszerűen nézed a dolgot. Már tavaly év elején úgy kapott pénzt a BKV ( 40 milliárd, előtte lévő év végén 10 milliárd a javításokra), hogy azon új buszokat szereznek be. Év közben többször is nyomást gyakoroltak a szakszervezetek, hogy a javításokra több pénz kell. Az a helyzet alakult ki, hogy az Ikarus megszűnését követő jogutódok, nem tartják annyira szükségesnek a megfelelő alkatrész ellátást. Az pedig, hogy ez mennyire politika és mennyire nem, nem tudni, de van a BKV-nak felügyelőbizottsága, amely rendet rakhatna, de csak a vezetés bírálatához ért és nem ellenőríz, nem néz utána semminek. Na így lehet az, hogy Szalainé 100 millát visz haza, a pártok egymást hibáztatják és a szakszervezetek is csak az utast szopatják.

Közöd?? (törölt) 2010.01.05. 20:58:48

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: mér mi a bajod gaskóval? Szakszervezeti vezető aki képviseli a dolgozói érdekét, majd ha azoknak nem kell leváltják.

hapcika 2010.01.05. 21:10:53

@pucros: Viszont este úgy kellene leadni a buszt, hogy agy javításílapot kér és egy listán felsorolja mit kér reggelre megjavítani, ha nincs kijavítva, nem viszi ki a buszt. Jobb helyeken ez így van és mehet Mucsára a sofőr, ha listán nem szereplő dolgot akar megjavítattni. Mindkét oldal néhány fegyelmi után megtanulná mit szabad és mit nem. A hiradások szerint a BKV vezetése is észrevette az esti ellenőrzés hiányát, ezért állítja fel a kontrollcsoportot.

cooper (törölt) 2010.01.06. 18:11:36

nol.hu/belfold/20100106-a_soforok_es_az_otthon_hagyott_lojalitas

parancsolj, nem kellett nagy gógyi kitalálni mondjuk, miről van szó

mandarinrece 2010.01.06. 20:11:22

Eközben Horváth Csaba szerint a BKV sikersztori és minden problémát megoldottak.

www.youtube.com/watch?v=FR9BKPUk4SM

Hát normálisak ezek??
süti beállítások módosítása