Amíg nálunk maréknyi hülye és antihülye a Sziget előtt médiavicsorgást tartott, addig Németországban ez is profibban zajlik.
Az ottani széljobb fesztivál nem Merkel (vagy Schröder?) lelövéséről sztorizik valami kisebbségi komplexussal megvert kispöcs. (Mivel a komplexus szót nem érti, kimondani nem tudja, marad a kisebbségi ellenségnek.) A német újfasiszta profi zenei kínálattal terjeszti az igét. A hülye szövegelést pedig meghagyja a híveknek.
Természetesen az ilyen tematikus rendezvényeken, mint a történetünk helyszínén, Gerában is, minden idiótajugend kiegészítheti halálfejes kollekcióját: a standok roskadoznak a csecsebecséktől, gyűrűktől, láncoktól, és persze frappánsnak szánt mondásokkal díszített pólóktól.
Ismerjük ezeket mi is. Revizionista kategóriában a kedvencem a nagy-magyarországos, fehér frottírzokni, melyet a tavalyi karácsonyi vásár egyik árusánál láttunk a Kossuthiban. Kivetnivalónk azonban nekünk nem lehet. Innen nézve ugyanis tartalmilag egységet alkot a teniszzokni és a nemnemsoha, hiszen valahogy úgy alakult kishazánkban, hogy a vesszentrianonosok és a sudribunkók metszetet igen nagy. (Kimondottan jót téve ezzel az ügynek.)
Akármennyire nagy üzlet tehát ezt a speciális ízlést accesoire-okkal kielégíteni, zsigerileg utálják a német széljobberek is a kapitalizmust meg a globalizmust, éppen ezért nagy örömmel fogadták a gerai szervezők egy névtelen adományozó ajándékát. Kétszáz halálfejes pólót, ami nagyon lázad. Hardcore Rebellen - national und frei - hirdetheti magáról viselője.
A meglepetés azonban azután jön, ha már kipogózta magát benne a kis, német forradalmár, és anyu kimossa a pólót. Akkor ugyanis a menő ruhadarab trójai falóvából előbújik egy eddig rejtett üzenet: "Amire a pólód képes, te is képes vagy. Segítünk a szélsőjobboldalról kiszállni."
Ekkor már a valós feladó is kiderül: az Exit nevű civilszervezet áll az ingyenpólók mögött. Németországban ugyanis nem ilyen Zagyva-féle bohócok jelentik a neókat, mint nálunk. Ott ez az irányzat is igen jól szervezett, és a dezertálókat keményen megbüntetik, így sokan azért maradnak a bőrfejűek között, mert félnek a retorzióktól. (Tegyük gyorsan hozzá, ezt a lemaradást nem bánom. Inkább legyenek bosszantó bohócok!)
Kedves magyar jogvédők! Így is lehet. Ez az akció ugyanis tökéletes. Az üzenet közvetlenül a címzetekhez jutott. Ráadásul az érintett környezetben érte el őket. Kellően meghökkentő és mégis rendkívül egyszerű. Nem ítél el, nem bélyegez meg, csupán a lehetőséget tárja föl.
És még az utóélet is igen kedvező. Két hullámban csapódott le az Exit kampánya. Először azoknál a neóknál, aki megdöbbenve jelentkeztek a fesztivál szervezőinél, hogy a pólójuk megváltozott, és felháborodásuknak mindenfelé hangot is adtak. Így az Exitnek és a programjának híre az egész széljobb körben elterjedt. Számos internetes fórumon beszélgettek róla. A természetesnek vehető bosszússágon túl szép számmal jött elismerés (!) is a széljobb közösségben. Sokan még nevettek is rajta, mások pedig javasolták, hogy vezetőik rukkoljanak elő hasonlóan szellemes ötletekkel a toborzást illetően.
Mostanra pedig egész Németországban téma az átalakuló póló. A Facebookon is csak úgy hemzsegnek a lájkok, és a dicsérő szavak.
Hogy hányan lépnek ki szélsőségesek köréből ennek hatására, nem tudni. De az máris bebizonyosodott, hogy igenis lehetséges olyan kampányt folytatni, amely nem csak a sírás-picsogás-vádaskodás égisze alatt zajlik (mint nálunk oly sokszor), hanem tényleg megszólítja azt, akit kell. Gratulálok!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
KZsoci 2011.08.16. 13:05:42
Követendő példa!
TrollH 2011.08.18. 18:06:37