2010. november 21. 18:06 - Reckl_Amál

Uptown Girl

Szerencsére a pénteki Megasztárból egy percet sem láttam, bulizni voltam. De a tegnapi X-faktor nem maradt ki. A fiatalabbik Vastag fiú az Uptown girl című Billy Joel (És nem Westlife, kedves Ördögh Nóra!) számot kapta Keresztes Ildikótól.

Az előadás nagyon gyengére sikeredett, sajnos azonban a tinilányok megmentették a fiút a kieséstől.

Nekem viszont eszembe jutott egy valóságos tragédia, amely ehhez a számhoz kapcsolódik.
Bár be kell valljam, én sem Billy Joeltől hallottam először, hanem az Alvin és a Mókusok (az igaziak, nem a punkegyüttes) előadásában. Aki nem tudná, Alvin, Simon és Tódor gyerekkoruk óta nagymenők a popszakmában, ami nem is csoda, hiszen a nyolcvanas évek legjobb számait énekelték el. (Beat it, Girls just wanna have fun, Surfin' USA, Footloose, Holding out for a hero stb.) Az Uptown girl pedig az abszolút kedvencem volt. Föl is vettem magnóra a tévéből, és több ezerszer hallgattam meg.

De a dal karrierje nem végződhetett ennyivel! Ebből a dalból én magam is egy fantasztikus showműsort akartam készíteni. Egy régi, már nem működő lemezjátszóra helyeztem mindenféle kis figurát - hupikék törpikéket, dinoszauruszokat, Cica Micát a Futrinka utcából, a már említett Simont és Pumuklit - és a zene ütemére pörgetni kezdtem a lemezjászó korongját. Hihetetlen jó játék volt, napokig lefoglalt.
Egyébként legalább akkora siker volt a mi előadásunk is, mint Alvinéké, bár a miénken nem ült ott az első sorban maga Lionel Richie.

Természetesen egy bizonyos sebesség fölött szegény állatkák szerte szétrepültek a szobámban, amit akkor én felettébb mókásnak tartottam. Nem sokkal előtte láttam a Marx fivérek klasszikusát, a Botrány az Operában-t, ahol a csúcsjelenetben mindenféle malőrt okoznak a kétbalkezes testvérek egy Wagner-opera közben. (Hmm. Marx fivére egy Wagner közben... Ez nem lehet véletlen.) Szóval a színpadi ügyetlenkedések eljátszása hatalmas szórakozás volt ekkor nekem.

Egy végzetes szombat délutánon azonban szerencsétlen Pumukli olyan szerencsétlenül esett, hogy - próbálom szépen mondani - leszakadt a feje. A döbbenet akkora volt a társulatban, hogy az Uptown girl-t máig nem vittük színre azóta.

Ettől még a számot továbbra is imádom. Annak ellenére, hogy Vastag Tamás rémesen énekelte, nem haragszom rá, mert eszembe juttatta az eredetit és a mókusverziót is, melytől most is föl vagyok dobva. (Amíg e sorokat írtam, végig az ment. Vagy ez nyilvánvaló?)

5 komment
· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr22463601

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Érett asszonyok dicsérete 2010.11.22. 15:04:12

Wolf Kati és Szíj Melinda. Az egyik művészcsaládból származik, dögös, magas, vagány, hosszú combú, tudatos és szőke. A másik teljesen átlagos hátterű, csúnyácska, alacsony, kicsit trampli, önértékelési zavarokkal küzdő és fekete. Látszólag nem is lehe...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2010.11.21. 20:17:59

Huhh. Sajátos élmény, mindazonáltal garantáltan felejthetetlen. És az ott Lionel Richie?
Mindegy. Eltörpül a Westlife mellett. Újabb érv az elálló fülű szerkesztő-műsorvezetők ellen, a tehetségkutatók terén mindenképp...
Westlife az (Ö)ördög nénikéje, az.
stólbucit lenyelem (nem lep meg a fordulat, nem kell nézni, ennyi), de ez a Westlife...
Ehh.

KZsoci 2010.11.22. 09:52:01

Kármán Tódor.

"Kinek a töke?"

"Dávid úr, önnek három tökéletesen egészséges melegvizes palackja van."

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2010.11.22. 10:03:21

@stivanleroy:
Azért elég izé Lionel Richie-től, hogy egy gyerekelőadáson beül az első sorba... ;)

@KZsoci:
A világ legjobb rajzfilmsorozata volt! Mekkora ötlet már a kor nagy slágereit mókushangon elénekeltetni! Nagyon inspiráló egyben. Ha például Billy Joel csak sejtené, hogy stegosaurusok vokáloztak a számában, meg Roger nyúl... Szuper játék volt. Nagyon hiányolom viszont, hogy a társulatot hurcoló csapatszállító helikopter nevét meg sem említed.
süti beállítások módosítása