2010. augusztus 17. 00:26 - Reckl_Amál

Szuperkamu

Az egyre súlytalanabb ENSZ, melyről már a tévében hangosan is ki merik mondani, amit mi már régóta gondolunk: nincs már rájuk igazán szükség. Sokba kerülnek, és a WHO túlmozgásos és gyógyszergyárak által befolyásolt főnökei rendszeresen hülyét csinálnak magukból.

Alig sikerült eltussolni, hogy a végzetes sertésinfluenza valójában csak felfújt lufi volt, hogy udvariasan fogalmazzak, az üzleti év kezdetére, szeptemberre meg is érkezett az újabb globális orvosi krimi: a szuperbaktérium!

Ha nagy betűvel írnánk, nyugodtan lehetne egy zs-kategóriás katasztrófa-akciófilm címe is. Talán a Film+ már le is adta... Persze ezt a blikkfangos elnevezést a bulvárlapok találták ki, valójában New-Delhi-Metallo-Beta-Laktamázis-nak hívják, és állítólag rezistens a legtöbb antibiotikum ellen. Sőt, egy belga már bele is halt!

Természetesen ez a betegség is Ázsiából származik, ún. egészség-turisták hozták magukkal, vagyis olyan nyugat-európai emberek, akik az olcsóbb és kevésbé macerás indiai orvosokkal varratják föl dohányzásban megöregedett arcukat. (Megéri, mint fifikás honfitársainknak 300 km-t autózni a határ másik oldalára, mer' ott minden olcsóbb.) A brit egészségügyi minisztérium bevezetné, hogy mindenki, aki Ázsiából valamilyen orvosi beavatkozás után tér vissza, az kivizsgáláson essék át.

Szóval ebben most talán nem csupán a gyógyszerészek keze van benne, hanem a plasztikai sebész-lobbié is. Ez ráadásul duplavédelem az angol céh érdekében. Egyrészt elijesztenek sok-sok embert az ázsiai konkurenciától. Másrészt azok a műtétfüggőket, akiket nem tart vissza egy ilyen vacak kis szuperbaktérium, majd a megszégyenülés miatt gondolkodnak el, érdemes-e kitenni magukat a hatósági vegzatúrának. A brit határon átlépve bevallani, hogy volt egy kis ciciigazítás, elég kínos lehet. Főleg, ha utána kvázi karanténba zárják az embert.

Kíváncsi vagyok egyébként, az új egészségügyi kormányzat hogy reagál majd erre. Mert az előző a fehér köpenybe bújt pénzcsináló gépezet szorgos szolgálója volt. Igaz, kissé túlpörögtek, így hamarabb lebuktak, mint nemzetközi társaik.

Attól nem kell félni, hogy a szuperbaktérium ne futna be óriási médiakarriert. Ilyen névvel csak sztár lehet a kórokozó!

Egy gond van csak. Mi van, ha ez kivételesen nem hazugság?

44 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr542226948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KZsoci 2010.08.17. 00:31:54

Nagyon jó!

Főleg az utolsó mondat...

microlas (törölt) 2010.08.17. 13:56:25

aki farkast kiált, ugye... :)

jog-ász 2010.08.17. 13:57:45

hazugság, illetve mégse..szoval most csináltak egy olyan kamubaktériumot ami nem annyira kamu. biztos már készül az uj szuperantibiotikum is ellene.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.08.17. 14:17:12

Tényleg jó film lehetne belőle! :-)

Achimka 2010.08.17. 14:23:05

Ugy tudod lecsekkolni hogy nem hazugsag-e, hogy veszel repjegyet Londonba (ne aggodj, olcso embereknek van low cost, azt talan te is megengedheted magadnak), megfertozod ott magad egy korhazban es varod, hogy esteleg sikeresen meggyogyitanak-e. Legkozelebb mielott hulyeseget irkalsz es nem jarsz utana dolgoknak gondolkozz el azon, hogy nem nevetteted-e ki magad olyanolyan emberek elott, akiknek nem az a legfontosabb, hogy minel tobb ember klikkeljen a blogjara.

Hozzá Szóló 2010.08.17. 14:24:13

Az utolsó mondat, igen... az a lényeg.

A H1N1 iszonyat nagy kamu volt. Minden hullát megtaláltak, mindegyik AZÉRT halt meg, már nagyon kilógott a lóláb. De még így is megette a jónép. Aztán most már szerintem a hülye is látja... de bármikor jöhet egy igazi vírus, egy igazi baci, ami TÉNYLEG durva. Annak a terjedéséért szerintem azokat tudjuk majd okolni, akik akkor kongatták a harangot, amikor nem volt miért....

Picitures doktor 2010.08.17. 14:33:30

@Hozzá Szóló: Időben nem fogjuk megtudni,és okolni sem tudunk senkit,mert addigra eltűnnek a ködben.
Viszont,ha csak símán átkeresztelik a már kész madár,pulyka,disznó stb,stb,vakcinát,akkor adódik a megfejtés.
H1N1,há egyen egy almát
H1N2,há egyen két almát,és tovább ugyanígy.A legyártott vakcinát,nehogy pocsékba menjen,úgyis megkapjuk valamilyen formában.

Vogel Zs 2010.08.17. 14:39:02

@Achimka: Hehehe

Az igazi frocsoges mintapeldaja vagy :)

Ez a legjobb sorod a sok butasag kozott...
"ne aggodj, olcso embereknek van low cost, azt talan te is megengedheted magadnak"
Megis honnan veszed azt, hogy a blog iroja szegeny ember? Mert csupa kis betuvel irt, es nem kapcsolta be a shift lockot az azt jelenti, hogy nem tudja a nagybetuket megfizetni, es ezert szegeny ? Vagy mi a logika ?
Tanits mar mester legyszi !! :)

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.08.17. 15:40:22

talán annyi a difi a h1n1-gyel szemben, hogy itt nincs gyógyszer. nincs biznisz.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.08.17. 15:40:59

@www.Bisex.hu:

pont nem.

rohadt kényelmes nyugati társadalom, amely kanállal eszi az antibiotikumot, amikor épp ráér, és ezzel tenyészti ki a rezisztens baktériumokat.

szőketisza 2010.08.17. 15:43:39

"Angol tudósok szerint...." Ezt a mondatkezdést lsokszor lehet olvasni a bulvársajtóban, majd következik a szenzációs blődli.

szőketisza 2010.08.17. 15:44:55

@Mészáros Laci: "talán annyi a difi a h1n1-gyel szemben, hogy itt nincs gyógyszer. nincs biznisz"
Várd ki a végét!

Szalacsi_Dezső 2010.08.17. 15:53:05

na de Londonban nem ugyanazok az indiai meg pakisztáni orvosok praktizálnak félpénzért?

Vogel Zs 2010.08.17. 15:53:47

@Mészáros Laci: ????

Hozzad szoltam ? Vagy teged bantottalak meg ? Vagy most mi ez a "hezag ?" hozzaszolas ?
Kicsit kifejtened bovebbe, mert mint itt mar mindenki tudja, korlatozott vagyok...

Vogel Zs 2010.08.17. 15:55:29

@Szalacsi_Dezső:

De ugyan azok parktizalnak, csak nem felpenzert :)
A felpenzes megoldasert messzire kell utazni. sztm.

Ppix 2010.08.17. 15:57:49

2 dolog.

A) A szuperbaktériumról egy dolgot nem mondtak el. Milyen betegséget/kórt okoz, mik a tünetei.
B) Az emberi szervezet tele van többmillió baktériummal, amit ki sem lehet/nem is szabad írtani, tök jól együtt élünk velük. Ezek is szuperbaktériumok?

Szóval a hír tök jó, csak az értelmét nem látom.

dimitrij 2010.08.17. 15:59:28

van egy icipici probléma az elmélettel. jelesül az, hogy az antibiotikumokkal kapcsoltos rezinsztencia kialakulása évtizedet óta ismert.

természetesen nem akarom elvitatni a média szerepét a hisztériakeltkésben, hisz az tényként kezelhető, ahogy a poszt egyes megállapításai is a helyükön vannak (UN és WHO kapcsán), de a rezisztencia kialakulása nem az a téma, ami felett érdemes átsiklani.

Wandál 2010.08.17. 16:12:25

a világ nagyrészén recept nélkül adják az antibiotikumot (magyarország ebből a szempontból mintaszerű) aztán ahol nyakrafaszra zabálják az antibiotikumot, ott a kórházakban viszonylag gyorsan kitenyésznek az antibiotikum rezisztens baktériumok, amik ellen nincs gyógyszer. ott fogunk tartani, mint a penicilin felfedezése előtt.

és ha minimálisan utánanéztél volna, akkor rájöttél volna, hogy az egy komoly probléma, vancomycint simán rendelhetsz az interneten, ha az ellen is kialakul a rezisztencia, akkor az igazi szopás lesz.

hogy viszed a gyerekedet vakbélműtétre kórházba, ha ott majd 10-20% lesz a kórházban elkapott fertőzésekbe belehaló betegek aránya?

ZmanUK 2010.08.17. 16:14:39

Nos, a mostani bakterium talan egy kicsit realisabb a swineflu fele fenyegetestol es emellett pedig teljesen mas teszta.

1. A mostani antibiotikum rezisztens bakterium nem virus, igy nem fog terjedni ugy.
2. Az MRSA utan ez lehet a masodik "gyilkos" dolog amit majd a korhazban megszerezhet maganak az ember.

Ismerven testkozelbol az angol egeszsegugyet, ezek utan meg annyira sem szeretnek majd korhazba kerulni.

Az MRSA az egesz vilagon igen komolyan van kezelve, es minden fertozes utan a leheto legtobb ovintezkedest megtesznek, (elkulonitik a beteget, fertotlenitik az osztalyt, stb) - Angliaban viszont nem nagyon erdekli oket, es lassan ugy van kezelve mint egy "velejaroja" a korhazi tartozkodasnak :)

Szoval kosz de nem hianyzik megegy ilyen bakterium a palettarol.

Amal, jelen esetben a parhuzam helytelen a ket dolog kozott szerintem.

(Mondjuk varhato volt hogy a minden higieniat nelkulozo indiai, pakisztan, thaifoldi szepsegszalonok elobb utobb kitermelnek valami hasonlot)

Murderface 2010.08.17. 16:14:55

Hé, nyugi. Csak az emberiség fog kihalni, nem az élővilág :)

safranek 2010.08.17. 16:21:38

Nézz utánna az MRSA-nak! Ez egy "szuper baktérium" Nagyon kemény, az egyik sporttársam elkapta az OBSI-ban egy térdműtétnél. Majd egy év, több feltárás, anitibiotikum hegyek után meggyúgyult, de a térde odalett. Sportolásnak vége, ördegkorára mankót prognosztizáltak.

Wandál 2010.08.17. 16:21:38

@Ppix: Milyen betegséget/kórt okoz, mik a tünetei.

ugyanaz mint egy sima bakteriális tüdőgyulladásé, csak épp egy kórházba kaptad el beteglátogatáskor mondjuk 2 hét infulenza után, legyengített immunrendszerrel. aztán felmegy a lázad és köhögsz, amire a háziorvos ugyanúgy felírja majd az orvos a szokásos antibiotikumot, csak épp nem hat. és belehalsz. aztán sajnálkozik mindenki 2 percet, hogy ők mindent megtettek. ennyi.

csóró öregek meg bekerülnek combnyaktöréssel a kórházba, és tüdőgyulladásba halnak meg (hány ilyenről lehet hallani családi-ismerősi körben?). meghaltak, mert sokat feküdtek, és tüdőgyulladást kaptak. nem MRSA-t. aha, persze...

w

Roy 2010.08.17. 16:30:08

@Mészáros Laci:
De lesz gyógyszerbiznisz. Kitalálnak majd egy szuper antibiutikumot.
Valamiből meg kell szegény gyógyszergyártóknak élni.
Ez a szuperbaktérium is ugyan az mint a H1N1. Vaklárma, hisztériakeltés.

Koky_ 2010.08.17. 16:31:10

Tegnap a tv-ben mit látok? Drámai zenei aláfestéssel, arra ösztönöznek, hogy mindenki oltassa be a kisgyerekát bárányhimlő ellen, mert kva veszélyes ez a betegség! Ezek nem normálisak!!

dimitrij 2010.08.17. 16:40:45

@Roy: nincs ilyen szuperantibiotikum, amik most forgalomban vannak (franc se tudja hanyadik generáció), azok is űrtechnológiának számítanak, de lassan szart sem érnek. zsákutca, egyszerűen fogalmazva... sokak leírták azt is, hogy miért: annyi antibiotikumot legeltek már be egyes országok, hogy minden baktérium rezisztens lesz. ennyi...

Wandál 2010.08.17. 16:48:02

@Roy: Ez a szuperbaktérium is ugyan az mint a H1N1. Vaklárma, hisztériakeltés.

Tebenned elég nagy hisztéra lett keltve, az egyszer biztos...

w

Roy 2010.08.17. 16:55:59

@dimitrij:
Nem értetted akkor az iróniát. Tisztában vagyok a rezisztenciával. Még léteznek un. szélesspektrumú antibiutikumok amik bizonyos baktériumokat el tudnak pusztítani. Sajnos már ezek sem mindig hatásosak.
Az a gond, hogy már egy kis meghülés esetén is a legerősebb antibiutikumhoz nyúlnak az emberek.
Amire utalni akartam az, hogy ez a szuperbaktérium is akkora kacsa mint volt a H1N1. A síma influenziába többen haltak-halnak meg mint most ebbe belehaltak. Ez csak a gyógyszergyártóknak volt nagy biznisz.

Roy 2010.08.17. 17:01:09

@Wandál: Szerintem énbennem semmi hisztéria nincs. Amiről irtam az, hogy ez ugyanúgy vaklárma, ill. hisztériakeltés, amit a médiák generálnak.
Nem érem miből gondolod, hogy hisztériás vagyok.

dimitrij 2010.08.17. 17:03:03

@Roy: ok, valóban nem láttam az iróniát, elnézést. :)

a gond az, hogy van szuperbaktérium (nem is egy), hisz lassan a legegyszerűbb bakteriális fertőzést sem tudják megfelelően kezelni antibiotikummal a rezisztencia miatt.

Roy 2010.08.17. 17:05:08

@dimitrij: Így van sajnos, teljesen igazad van.

dimitrij 2010.08.17. 17:12:22

@Roy: köszi.

az a gond, hogy a média nem ezen (rezisztencia) pörög, hanem H1N1-et akar faragni ebből is.

régi nagy igazság, hogy a média a negyedik hatalmi ág, a baj az, hogy lassan a legfőbb hatalommá válik a befolyás mértéke miatt.

Netuddki. 2010.08.17. 17:16:40

Az a helyzet, manapság már akkora a népsűrűség és a népcsoportok közötti mozgás, ha valóban felütné a fejét egy "szuper"kórokozó az ellen szinte semmit nem tudnánk tenni. De hamar megtudnánk az tuti. A többi meg csak üzlet.

Roy 2010.08.17. 17:24:18

@dimitrij: sajnos ez is igaz. Ma egyébként elég sok baktériumot lehet szupernek nevezni. Vannak olyan esetek amikor több hónapi kombinált antibiutikummal is nehéz gyógyítani. Ilyen pl. a borelia, amit a kullancs terjeszt. Lyme kornak hívják ami a fent nevezett baktérium okoz.

Myacis 2010.08.17. 17:30:27

Nem zörög a haraszt... múlt héten jöttem haza Angliából egy normál antibiotikumokra rezisztens tüdögyuszival együtt... Lehet, hogy nem szuperbaktérium, de qrva sz@r volt...most kecmergek ki belöle.

almodhi 2010.08.17. 17:54:53

Csak azt nem értem, hogy az itt hozzászólók vajon miért nem veszik a minimálius fáradságot, és miért nem néznek legalább egy linkkel a bulvár mögé.

ismeretterjesztés ON

Összefoglalva (és leegyszerűsítve):

Brit tudósok (:-) ) megfigyelték hogy egyes baktériumok képessé váltak egy enzim (az a bizonys NDM-1) termelésére, ami megvédi őket a széles spektrumú antibiotikumok ellen is.

Ami aggodalomra adhat okoz az az, hogy az NDM-1-termelő képesség génje átjuthat olyan baktériumokba is, amelyek által okozott betegségek eddig könnyen gyógyíthatók voltak.

És így sokkal veszélyesebbé válhatnak az olyan "szimpla" beavatkozások is mint egy vakbélműtét, vagy egy császármetszés .

ismeretterjesztés OFF, lehet tovább szidni a gyógyszergyártó multikat...

padmasambhava 2010.08.17. 21:29:25

@almodhi: Egy gyógyszergyárban dolgozik ?

dimitrij 2010.08.18. 09:08:30

@almodhi:

"Csak azt nem értem, hogy az itt hozzászólók vajon miért nem veszik a minimálius fáradságot, és miért nem néznek legalább egy linkkel a bulvár mögé."

csak azt ne mértem, hogy a kedves hozzászóló miért nem veszi a fáradtságot, és olvassa el a hozzászólásokat, mielőtt általánosít?

amit kegyed leírt, azt kb. nyolcan már leírták, azzal a különbséggel, hogy nem enzimről, hanem általában az antibiotikumokkal kapcsolatos rezisztenciáról szóltak.

attila.1969 2010.08.18. 10:37:14

Órák óta gondolkodom,hogy mit is írjak a posztra.Eszembe jutott végre,ami nyilvánvaló:
De jó,hogy olyan szegény vagyok,így ennek okán évek óta nem vásároltam egy könyvet sem..Így nem is bosszankodhatok..Segítsen már végre valaki,hogy ez megváltozzon..!

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2010.08.18. 20:05:04

A dolog rendkívül egyszerű. Ha tényleg veszélyben vagyunk, akkor ne a bulvársajtóból értesüljünk róla, hanem a hivatalos egészségügyi hatóságtól. Sőt, egy fokkal jobb lenne, ha először az orvosoknak mondanák el, amit tudni kell erről. Hogy az embereket a legközelebbi leghitelesebb forrás tájékoztassa.

Ehelyett ilyen szenzációhajhászó szuperbaktériumokkal hülyítenek. Ennek pedig az a legnagyobb veszélye, hogy egy szavukat sem hinni. Nem gyógyszer- vagy oltásellenes vagyok. Ha kell, hát kell. De akkor ne így értesítsenek róla. Ha elfogadjuk, hogy a WHO-nál szakemberek vannak, akkor az is legyen elvárható tőlük, hogy tudják ezt kommunikálni is.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2010.08.18. 20:11:30

@Rhodes:
Nem ugyanarról van szó.

Az illető létező betegséggel kereste föl az orvosát, és arra kapott gyógyszert.

Senki sem állította, hogy a gyógyszereknek általában nincs hatása.

De itt megint a régi jó nótát fújják. Ha jóhiszemű vagyok, úgy fogalmazok, hány H1N1 szerű bakit engedhet meg magának a WHO, amíg a hitelessége tényleg nulla lesz. Szerencsére nem lett a világjárványból semmi. De nem azért, mert mindenki be lett oltva, hanem, mert annyira mégsem volt veszélyes a kórokozó. Senki sem járt jól ezzel, csak, aki az oltást gyártotta. Meg persze a média.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2010.08.20. 18:30:51

@Rhodes:
Nekem a multikkal nem az a bajom, hogy multik. Hanem az, ha ízléstelenül dróton rángatják ezt a szerencsétlen, idejétmúlt ENSZ-et és a WHO-t. Különösen azért nagy baj ez, mert nélkülük még rosszabb lenne.

Értük haragszom, nem ellenük. Vagyis értünk. Mert a munkájukra szükség van, csak ez már túl átlátszó.
süti beállítások módosítása