Meghalt Popper Péter. És én szinte siratom.
Előbb elmondom, hogy miért szinte, aztán azt is, miért siratom.
Nem szoktam nem-személyesen ismert embereket gyászolni. A kollektív gyászban nem hiszek, nincs még egy olyan magányos, kitaszított állapot, mint a gyász. Polcz Alaine írja a Gyászban lenni c. könyvében, hogy a gyász a természetes depresszió. Na, most képzeljük el a kollektív depressziót! Fából vaskarika. Überkorrektség, eljátszott fájdalom avagy sima csordakövető butaság.
Gyászolni csak azt lehet, akit ismertünk. Talán mentség a híres emberek nyilvános gyászolóinak, hogy manapság az ember hajlamos azt gondolni, ismerőse az, akit a tévében rendszeresen lát. Egyszer például én is köszöntem ifj. Galán Gézának (az Életképek ifjú főszereplője volt) a 123-as buszon. Ismerősnek tűnt valahonnan, a biztonság kedvéért köszöntem neki. Később jöttem rá, ismeretségünk egyoldalú.
Popper is gyakran volt a tévében. Érdekes, sztoikus hanghordozással beszélt, nyugodt arckifejezéssel és mindig csak fekete garbóban láttam. Majdnem minden könyvét olvastam, ezért éreztem szinte a saját halottamnak. Ez is csak olyan érzékcsalódás, mint a tévénézőké. Talán kicsit bensőségesebb.
Tizenegy évvel ezelőtt kaptam rá az írásaira. Akkor indult a zsebkönyv-sorozat, amelynek ő volt a főszerkesztője, s hogy írásra sarkallja a többi gondolkodót, jó példával járt elől. Az Élet dolgainak első részeit ő maga írta. Az első kiskönyv a hazugságról szólt. Szegeden vettem, a Virág cukrászdával szemben lévő könyvesboltban. (Ahol egyébként árkedvezményt adtak az I LOVE APEH feliratú pólóm miatt.) Hazaérve egy nap alatt kiolvastam, és már mentem is a következőért. A könyvesboltba járás fáradalmait egy időre levettem az öcsém a vállamról, mert pár évig mindig az aktuális Popper-könyvet adta születésnapra/névnapra/karácsonyra. Nekem csak lazán meg kellett említenem, hogy megjelent az új, és ő értette a célzást.
Popper nagy titka az lehetett talán, hogy soha sem gondolta magát irodalmárnak, mégis olvasmányosan, saját, felismerhető stílusban készültek munkái. Rajongott az szépirodalomért. És nem is jó ez a szó. Inkább úgy fogalmaznék, hosszú évtizedek jó barátsága fűzte az irodalomhoz. Távol állt tőle az irodalom mellett csak lábujjhegyen sompolygós, mű-áhítatos mű-élvezet. Minden írását gazdagon, jó érzékkel illusztrálta idézetekkel.
De nem lenne személyes érzés, talán fájdalom, ha Popper "csak" elgondolkodtató írások szorgalmas, intelligens, jó humorú szerzője lenne, ha nem lenne valami sorsfordító, megrendítő élményem vele kapcsolatban. A Bibliáról szóló, Bibliát magyarázó könyvében idézte a legszebb szöveget, amit valaha olvastam; eredeti szerzője Borges:
"Ábel halálát követően találkozott egyszer Ábel és Káin. A pusztaságban gyalogoltak, s messziről felismerték egymást, mert mind a ketten roppant magas termetűek voltak. A testvérpár leült a földre, tüzet rakott és evett. Hallgattak, ahogy a nap vége felé hallgatni szokott a fáradt ember. Előbújt az égen egy csillag, még nem volt neve. A lángok fényénél Káin észrevette Ábel homlokán a kő nyomát, leejtette a kenyeret, amelyet épp a szájába készült venni, és bocsánatot kért bűnéért.
Ábel ezt felelte:
- Te öltél meg engem, vagy én öltelek meg téged? Már nem emlékszem; együtt vagyunk, mint hajdan.
- Most már tudom, hogy valóban megbocsátottál - mondta Káin -, mert a felejtés megbocsátás. Én is megpróbálok majd felejteni.
Ábel lassan felelte:- Így igaz. Míg tart a lelkiismeret-furdalás, tart a bűn is."
Ezek a szavak, akkor, ott... A sors bizonyítékai. Pontosan akkor és ott kellett őket elolvasnom, a legjobbkor jöttek szembe, és a legjobb tolmácsolásban. Poppernek ugyanis elhittem a sértett ember számára hihetetlent. Megbocsájtani, felejteni könnyű, egy életre megsértődni viszont piszoknehéz.
Köszönöm.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.04.16. 22:37:38
és komcsi
Eszo 2010.04.16. 22:44:42
szemet 2010.04.16. 22:48:20
Tényleg van mit siratni.
egy hang a hátsó sorból 2010.04.16. 22:50:21
z8 2010.04.16. 22:50:35
Azért mert egyes emberek másként gondolkodnak nem buták. Komcsi szöveg meg már unalmas, hány évig fogják még egyesek ezt mondogatni, én azt se tudom milyen volt. hát aki még a 90es években született
2010.04.16. 22:50:53
közlekedő edény 2010.04.16. 22:52:22
Köszönöm, hogy létezett ez az ember.
VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2010.04.16. 23:03:52
brekike 2010.04.16. 23:06:53
Tesz - vesz te meg csak vegetatív dolgaiddal foglalkozz: egyél, igyál, aludj, gyereket ne csinálj!
2010.04.16. 23:08:26
Én sokat köszönhetek Popper Péter könyveinek. A művei szellemi önállóságra, (tovább)gondolkodásra ösztönöztek, elgondolkodtattak, sokszor megnevettettek - olykor könnyet csaltak a szemembe.
Hiányolom hát. A magam módján meg is gyászoltam.
Hogy baloldali volt, hogy zsidó volt, hogy szakállas volt, férfi volt, 76 éves volt...
Popper Péter: nyugodj békében!
alf (törölt) 2010.04.16. 23:09:00
Azért gondoljuk őt nagynak, mert olyan gondolatokat formált meg, ami bennünk is motoszkált csak nem tudtuk megfogalmazni, megformálni.
Egy bölcs ember magától értetődően bölcs, nem kell hozzá viszonyítás.
Sajnos azonban egy olyan szenny világra ébredtünk, ahol a butaság lassan mindenre rátelepszik. és a butaság jelleméből következik, hogy semmit nem lehet vele kezdeni.
isssti 2010.04.16. 23:16:52
Adig pedig inkább igyekszem visszafogott nyugalommal viselni a méltatlan méltatásokat..
isssti 2010.04.16. 23:22:04
Barátkozz meg a gondolattal: a ballib uralom elrohadásával együtt a vele együtt járó sunyi kettős mérce is megszűnt! ..szorrika! ;o)
tominho 2010.04.16. 23:22:49
VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2010.04.16. 23:26:14
Tudod anno, az nem úgy volt ám, hogy pszichológus vagyok és kiadok egy könyvet. Annak egyeznie kellett az "előírásokkal."
VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2010.04.16. 23:27:02
ducas 2010.04.16. 23:27:30
Legyen Neki könnyű a föld...
A mocskolódók meg kapják be...
Bezmag 2010.04.16. 23:33:23
egyetértek, sőt, köszönöm, nagyin szépen leírtad az érzéseimet. Az utolsó reneszánsz bölcs ember ment el közülünk.
Nyugodjék békében.
Pista bá 2010.04.16. 23:37:21
Ne ítéltess, hogy el ne ítéltessél - sokan megbuktak ma az ilyen egyszerű tanokban.
alf (törölt) 2010.04.16. 23:45:48
Rémisztő, hogy mi lakik oly sok embernek látszó lénynek a lelkében. Akarom mondani, a lelke helyén.
És ez nem az elmúlt évtizedek átka, nem is az elmúlt évek hibái, ez valahol sokkal mélyebbről jön.
szamarhegy 2010.04.16. 23:46:06
mxz 2010.04.16. 23:46:08
harmincas 2010.04.17. 00:18:29
arconfosom 2010.04.17. 00:24:13
Nem tudom mi ez a hype, fingom nincs ki volt ez a pali, de a kommenteket olvasva jót nem sejtek
gramercy 2010.04.17. 00:31:52
te gyoker f@sszopo!
csak azert mert Csurka Istvan politikai nezeteivel nem ertek egyet, meg elvezhetem az irasait!
mert en nem vagyok olyan egysegsugaru mint Te!
gramercy 2010.04.17. 00:33:36
akkor most csurka is kommunista?????
Bezmag 2010.04.17. 00:39:48
ügyfélszolgálatos 2010.04.17. 00:51:09
ügyfélszolgálatos 2010.04.17. 00:52:00
ügyfélszolgálatos 2010.04.17. 00:53:34
blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.04.17. 00:53:52
"Engem tanított..."
->
"A mocskolódók meg kapják be... "
Hát ez méretes ikszdé...
blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.04.17. 00:57:40
Ezek aztán ott vannak a szeren.
Egy pszcihológus fanjainak ilyen megnyilvánulásai vannak?
LOL
Bezmag 2010.04.17. 00:58:00
Rettenetesen felháborít, hogy meghalt egy ember, akiről az ide író büdöslábú parasztok semmit sem tudnak.
Erre halálán elkezdenek komcsizni meg zsidózni.
Miközben a holttestének a szagát sem érdemelnék meg, mert túl értékes lenne számukra parfüm helyett (Péter mondta, rögögni csak a Szent dolgokon lehet, mert azoknak nem árt! Péter pedig ha nem is Szent, de Bölcs és Nagy Tanító, az utolsó ilyenek egyike.)
Szóval gratulálok, sok balfaszbarom jobbos, majd nézzétek meg mire juttok ezzel a mentalitással. Remélem, elég gyorsan a tajgetoszba.
Bezmag 2010.04.17. 00:59:30
Ilyen szép bnévvel biztos nagy nemesember lehetsz...
"Rettenetesen felháborít, hogy meghalt egy ember, akiről az ide író büdöslábú parasztok semmit sem tudnak.
Erre halálán elkezdenek komcsizni meg zsidózni"
Tudod, azt is tanitotta, hogy fejezd ki Önmagad.
blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.04.17. 01:03:08
Chapell 2010.04.17. 01:03:28
Amúgy elég gáz, hogy Amál pont olyat idéz a könyvéből, amihez köze sincs Poppernek, csak ő is idézi.
Bezmag 2010.04.17. 01:10:20
Való igaz, tele a net sokkal jobb idézetekkel is.
blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.04.17. 01:12:08
élne.:-)
borovi 2010.04.17. 01:16:50
ghalleck 2010.04.17. 01:25:48
A hozzászólásod stílusa pedig, hadd ne mondjam (írjam), miről árulkodik. Az ugyanis méltatlan lenne Popper Péterhez.
Môžeš mi pomôct'? 2010.04.17. 01:26:23
Gréver 2010.04.17. 01:27:14
Sokszor fordultam könyveihez életem nehezebb szakaszaiban. Miatta vettem be tanítandó anyagnak Babits Mihály: Ádáz kutyám c. versét. Tudtam, hogy elmegy egyszer, de most mégis is itt van velem.
-Torrente- (törölt) 2010.04.17. 01:30:47
Bezmag 2010.04.17. 01:34:08
Remélem, anyuka ravatalán is nagy buli lesz.
Gréver 2010.04.17. 01:37:41
Ezek szerint te is lelki analfabéta vagy.
Úgy is mondhatnám, hogy lelki fogyatékos.
Sebaj.Vannak mások is rajtad kívül. Vígasztaljon a tudat, hogy nem vagy egyedül.
Bezmag 2010.04.17. 01:39:57
ghalleck 2010.04.17. 01:42:29
Mert ha nem, ajánlanám Popper Péter bármelyik könyvét, műsorának DVD-elvételét (ha elérhető valahol)...
ghalleck 2010.04.17. 01:43:51
Na azért...
Môžeš mi pomôct'? 2010.04.17. 01:44:28
Gréver 2010.04.17. 01:52:08
Bezmag 2010.04.17. 01:57:52
pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.04.17. 02:00:44
de szerintem nem kell sajnáni, hiszen
halálra születtünk
dodekaeder 2010.04.17. 02:04:12
WTF???
A felejtés legtöbbször elfojtás, az őszinte megbocsátás meg mindig értékrend-átrendeződés, annak tudatosítása, hogy a Kapcsolat többet jelent annál, ami megtörtént.
Megbocsátás létezhet úgy, hogy igenis emlékszem arra, mi történt.
Egyes, leülhet.
Azért, végül is: R.I.P.
Jó ember volt.
Gréver 2010.04.17. 02:05:53
Milyen szart, kedves "Tudsz nekem segíteni?"
Môžeš mi pomôct'? 2010.04.17. 02:14:11
Gréver 2010.04.17. 02:17:35
Hárítasz, kivetítsz. Nem a kérdésemre válaszolsz.
ghalleck 2010.04.17. 02:18:26
Érdekelne.
Môžeš mi pomôct'? 2010.04.17. 02:18:36
2010.04.17. 02:23:10
A sok "szakembert" itt...!Csak úgy röpködnek a szakszavak, hihi, vicces... Lehetett szeretni a könyveit, meg utálni, ennyi.
Nyugodjon békében.
A pszichológus is ember, bassza meg :)
2010.04.17. 02:25:25
LEhet hogy zsidő volt, meg komcsi, szerette a túrótortát, még az is lehet, hogy néha a lába is büdös volt.. Mit kell ezen rugózni? Őszintén, az ő korosztályából ki NEM kommunista? Volt az embereknek akkoriban választása?!
És amúgy meg ... kit érdekel?
Gréver 2010.04.17. 02:25:31
"Rettenetesen irritáló ember volt. Különösen megnyilvánulásaiban. A legirritálóbb talán épp az volt, hogy az ember tudta hányan TÉNYLEG beszopják ezt a szart. Ez persze nem az ő hibája, nem is hibáztatom érte, de azért ilyen zsékategóriás hamvasbélás fronton képtisztulást és nem tisztújítást remélek."
A kérdésem az általad írt fentiekre vonatkozott. Milyen szart?
Sajnálom, hogy szövegértési problémákkal is küszködsz. De én türelmes vagyok. Legfeljebb majd lefekszem aludni, ha elálmosodok.
Môžeš mi pomôct'? 2010.04.17. 02:31:32
Bezmag 2010.04.17. 02:36:04
Itt csomó frusztrált barom irogat. Ki merne ennyire cinikusan, de inkább viccesen nyilatkozni a saját agóniájáról, talán valamelyik feljövő politikus?
"Kérésemre Kati jól működő barikádot szervezett körém. Csak egy őrült nőnek sikerült telefonon áttörnie. Előadást akart. Mondom, intenzív osztályon fekszem. Mit csinál ott? – kérdezte. Haldoklom. Kis szünet. Majd: különben hogy van? Különben?
Különben jól vagyok.
Péter"
pink75 2010.04.17. 02:59:12
2010.04.17. 03:11:29
A frusztrált barmokról írt megjegyzéseddel egyet tudok érteni, sajnos.
Egy kisvároska főutcáján hallottam a következő beszélgetés foszlányait :
- Meghalt XY?
- Meg, bizony, tegnap.
- Még szerencse nem lett komolyabb baja.
Maestro 2010.04.17. 03:23:30
De az általa közvetített eszmékkel, felfogással nem feltétlenül értek egyet.
azért RIP.
Bezmag 2010.04.17. 03:24:37
Kivánom mindenkinek, főleg az itteni meg a sokhelyen megfordulő kreténeknek, hogy egyszer valamit tegyenek le az asztalra, illetve, ha itt az idő, ennyire kiegyensúlyozottan szemberöhögni a halált.
Amúgy meg. Zsidó volt? Igen, zsidó kit érdekel. Én nem vagyok zsidó, de nem érdekel, ha valaki zsidó, főleg, ha bölcs és nagy erejű szellemi ember. És ha letett vmit az asztalra... Nem keveset, hanem sokat.
Komcsi volt? Nem volt komcsi, maximum annyira, amennyire 50-90 közt mindenkinek aki nem a vasat öntötte vagy a földet túrta muszáj volt. Nem volt pártfunkci, nem volt seggnyaló, nem volt MSZMP vagy MSZP káder, nem volt ávós nem volt besugó.
CSAK CSINÁLTA AMIT JÓNAK LÁTOTT. Maga és magától. Ez hatalmas tanítás egy elnyomó (régen) vagy egy frusztrált elbaszott rendszerben.
A zsidózók és komcsizók meg idejöhetnek, van itt egy kis kaja számukra, most szart a macskám egy nagyot, mind megehetik.
Bezmag 2010.04.17. 03:31:42
OFF még az jutott eszembe.
Apámnak volt egy különleges barátja, Isten nyugosztalja. 43 évet élt tolószékben, és közben szerzett hobbiból két doktorátust.
Apám nem tudta, és egyszer megkérdezte, hogy van az édesapja.
Erre dr. Pulai Géza azt válaszolta: "köszöni, egész jól, ahhoz képest, hogy 5 hete temettük el."
Sértődés nélkül, vigyorogva. Apám erre:
"bocs bazdmeg, nem tudtam, mekkora egy paraszt vagyok."
Én 15 voltam, és döbbenten álltam, ez az amikor a felnőttek beszélgetnek?
Péter bácsi sok olvasása óta értem.
Sealer 2010.04.17. 03:39:55
"Fiúk guggolnak és parázslanak,
az ajkukon ügyetlen szép szavak,
duzzasztja testük sok kicsiny siker
s nyugodtan ölnek, majd ha ölni kell.
Lehetnének talán még emberek,
hisz megvan bennük is, csak szendereg
az emberséghez méltó értelem.
Mondjátok hát, hogy nem reménytelen."
Sajnos azóta bebizonyosodott, hogy, hogy REMÉNYTELEN, reménytelen, reménytelen!
Ha 20-30 évvel fiatalabb lennék, húznék el ebből a szerencsétlen reménytelen országból, vissza se néznék...
Bezmag 2010.04.17. 03:51:42
De szerintem, bármennyire is frusztrált és konfúz, idióta ország a mienk, minden oldalon, ez a Mi Hazánk. És ebben az értelemben nacionalista is vagyok. Semmi sem hasonlitható hozzá, de mégis szar.
Ezért nem megyek el, ezek szerint fiatalabbként, de bármennyire reménytelen, ez a karma.
Bezmag 2010.04.17. 03:53:05
De szerintem, bármennyire is frusztrált és konfúz, idióta ország a mienk, minden oldalon, ez a Mi Hazánk. És ebben az értelemben nacionalista is vagyok. Semmi sem hasonlitható hozzá, de mégis szar.
Ezért nem megyek el, ezek szerint fiatalabbként, de bármennyire reménytelen, ez a karma.
Macskanátha 2010.04.17. 03:53:22
Bizony, amikor meghívták egy előadásra a JPTE-n,úgy zsúfolódtak be a hallgatók, mint a szardíniák a dobozban. Sok-sok vendégtanár előadása jóval "szellősebbre" sikerült...
"Péter bácsi utolsó publikus levele volt, annak is a legvége. Fent van pár helyen a neten."
Tudnál belinkelni egy hivatkozást, hogy hol találtad? Köszi!
Macskanátha 2010.04.17. 03:54:43
Bizony, amikor meghívták egy előadásra a JPTE-n,úgy zsúfolódtak be a hallgatók, mint a szardíniák a dobozban. Sok-sok vendégtanár előadása jóval "szellősebbre" sikerült...
"Péter bácsi utolsó publikus levele volt, annak is a legvége. Fent van pár helyen a neten."
Tudnál belinkelni egy hivatkozást, hogy hol találtad? Köszi!
Bezmag 2010.04.17. 03:58:15
De szerintem, bármennyire is frusztrált és konfúz, idióta ország a mienk, minden oldalon, ez a Mi Hazánk. És ebben az értelemben nacionalista is vagyok. Semmi sem hasonlitható hozzá, de mégis szar.
Ezért nem megyek el, ezek szerint fiatalabbként, de bármennyire reménytelen, ez a karma.
Bezmag 2010.04.17. 04:21:14
jobbbalmind1 2010.04.17. 04:23:14
Bezmag 2010.04.17. 04:30:41
Remélem, nem rakja be 10-szer.
www.168ora.hu/itthon/popper-peter-pszichologus-level-elhunyt-53851.html
Engem nem tanitott, kétszer meghallgattam, és egyszer majdnem elgázolt, de ez legyen titok :-) 1.0 fehér 5 ajtüs Suzukija volt.
Bezmag 2010.04.17. 04:31:46
Bezmag 2010.04.17. 05:21:53
www.youtube.com/watch?v=jspBeVa0sTs&feature=related
Szerintem ez a lényege.
NE LÉGY HÜLYE!
Semper Fidelis 2010.04.17. 05:47:45
Aki pedig gyalázni meri, annak letépem a fejét. (Persze csak virtuálisan, mivelhogy az interneten vagyunk, nem a való életben.)
Samuzia 2010.04.17. 06:09:09
Kíváncsi vagyok, most röhöge, Horn Gyuszi nagy barátja...
Lajos bacsi 2010.04.17. 07:06:02
Fehérvár Kapitány 2010.04.17. 07:16:07
Fehérvár Kapitány 2010.04.17. 07:19:49
hhh. 2010.04.17. 07:44:35
Balangó 2010.04.17. 08:10:34
Miért frusztrált, primitív, agyatlan bunkó mindenki, aki szerint a "Mester" nem volt sem jellemóriás, sem szellemóriás?
Szerintem nem volt egyik sem, de kiválóan adta el magát azoknak, akiknek jobb híján az ő gondolataira volt szükségük mint szellemi táplálékra.
Ennyi.
Az más kérdés, hogy helyénvaló dolog-e a gyászotokat ilyen eretnek megjegyzésekkel megzavarni, de mivel nem magatokban gyászoltok, hanem a szabad sajtó nyilvánossága előtt, ezt tekinthetjük arra való felhívásnak, hogy mi is kifejtsük a véleményünket.
Ha nem tetszik,lépjetek túl rajta.
Csatmar (törölt) 2010.04.17. 08:39:20
GodisMJ23 · http://www.youtube.com/watch?v=6icwrLvZGhA 2010.04.17. 09:03:04
szerinted a sok műveletlen, bunkó, primitív állat észreveszi milyen osztást kapott 66 év távlatából?
de Radnóti is biztos csak egy mocskos zsidó...:( szomorú ami ebben az országban megy jobb oldali néven, amit nem ment fel a bal oldal bénázása sem.
Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.17. 09:07:50
Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2010.04.17. 09:10:40
Nyugodjék békében.
Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2010.04.17. 11:35:24
baloldali gondolkodóként valóban résztvett tanácsadóként a horn kormányban, de hamar rájött, és ezt ki is fejtette többször is, hogy a politikában kisstílű középszerű emberek vannak ezért hamar kiszállt a dologból.
nagyszerű EMBER volt, isten nyugosztallja!
holla 2010.04.17. 13:04:54
A II. vh. után az új rendszer a túlélést jelentette a nácizmus és a nyilasok üldözötteinek, szóval ne lepődjünk meg nagyon a baloldali kötődésen.Erről elég részletesen beszél pl. A tigris és majom-ban. A komcsizó, zsidózó kommentek szerzői ezen egy pillanatra elgondolkodhatnának.
holla 2010.04.17. 13:10:40
a temetők is nyilvános területen vannak, akkor most a "nyilvánosság" miatt mondjuk bárki odamehet fújjolni vagy dobálózni vagy akármi??? A gyászt és a halott iránti kegyeletet nem lehet így relativizálni. Sajnálom, hogy ezt sokan nem tudják maguktól.
Kérdés (csak kiváncsiságból): POntosan melyik könyvét olvastad?
Erre bármelyik kegyeletsértő beszólógató válaszolhat, őszintén érdekel.
2010.04.17. 14:57:09
Minőségi írások, és ebben a világban, ahol Coelho az császár (meg a gagyi caminós-förtelem könyvek) ez külön becsülendő.
Zsidózni, komocsizni, nácizni meg mindenki szeret. Mert akkor nem kell elismerni a teljesítményt.
Mintha a származás vagy a címke ezt lenullázná.
- Jól írsz? Aha.
- Komcsi vagy? Aha.
- Akkor már nem is írsz jól.
Nem mondom, hogy minden egyes szavával egyetértek, de gondolatébresztőek voltak az írásai és volt mögöttük tudás.
ildiko1998 2010.04.17. 17:03:52
Bezmag 2010.04.18. 02:26:05
Azt is megírta, hogy valaki, akinek nincs a fejében semmi, az elkezdi megtölteni ízlése szerint, judaizmussal, kereszténységgel, jobboldalisággal, bolsevizmussal, ki a fogyasztói társadalommal, kinek mi jut, mibe fut bele készen..
Azaz gondolkodás, elemzés, vívódás nuku, megeszi a készen gyártott eszmerendszert, aztán annak mentén látja a világot. Kiváncsi lennék a halálán zsidózó és komcsizó barmok katolikus neveltetésére...
Még a végén igaza lesz Hitlernek, valóban léteznek untermensch-ek :-) csak Magyarországon keletkeznek és primitív a fajtajellemzőjük.
pingwin · http://pingwin.blog.hu 2010.04.19. 00:24:04
Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2010.04.19. 14:05:47
Mert Popper - hasonlósan minden nagy gondolkodóhoz - minimum annyi ellenséget gyűjtött, mint amennyi követője volt. Én utóbbi vagyok, dehát a poszt is erről szólt.
És sajnos a neten nyüzsög a sok színvonaltalan ember, aki se istent, se embert nem ismer, ha lehet végre egy jót zsidózni, kommunistázni és gyűlölködni.
Ez a poszt sem a politikai "munkásságáról" szól Poppernek, hanem arról, amit nekem jelentett.
Ma aztán rávettem magam, és végigolvastam a kommenteket, és örömmel nyugtáztam, hogy azért vannak még normális emberek. Popper írásai, előadásai kiválóak voltak.
Egyetlen vádra szeretnék válaszolni, bár nem hiszem, hogy nekem kell, csak ezen éppenséggel elgondolkodtam. Azt írta valaki, hogy Popper azért lehetett Magyarországon A pszichológus, mert nem volt konkurencia. Ez nem igaz, még a tévében is volt számos más pszichológus. Például Ranschburg Jenő, akinek csak félve írom le a nevét e helyütt, mert korábban a hordalék már őt is kikezdte.
Másrészt Popper szellemi fölénye, műveltsége és gondolatai "támogatottságától" függetlenül, önmagában is értékesek. Nem azért volt okos (most hadd mondjam, ilyen egyszerűen), mert kommunista volt (ha az volt). Kit írtak még példának? Gálvölgyit, Kernt? Ők is gerinctelen tehetségtelenek volnának? Baromság! Gálvölgyi ma is az ország első számú parodistája, az más kérdés, hogy manapság pénzért gagyit csinál. És igen, politikailag meglehetősen elfogult. Na de Kern? Ezt nem is értem...
Nekem is van egyébként egy érdekes megfigyelésem. Ezt az "azért lett valaki, mert nagy kommunista volt" - szöveget általában olyanok terjesztik, akik nem futottak be. De ahogy nézem, ezek az emberek a legritkább esetben érdemelték volna meg a sikert. Csupa középszerű vagy az alatti művész és tudós, akik ma költenek maguknak valami szép mesét a belülről bomlasztásról. Most, ill. a rendszerváltás óta heves szorgalommal és látványosan nyalják a másik talpat. Nekem ez sokkal taszítóbb, mert ma elvileg még csak nem is kell.
2010.04.20. 02:49:22
Körkérdés : ki most "A PSZICHOLÓGUS" Magyaroroszágon?
Bagdy Emőke? Aki visszaadta a "zengedélyét" a Zsanett-ügy kapcsán?
A Csernus? NO komment.
Ranschburg Jenő, aki felett kicsit eljárt már az idő vasfoga? :))
Polcz Alaine?
"Nők Lapja" Vekerdy Tamás?
ÉS egyáltalán? Számít ez valamit is?
padmasambhava 2010.05.19. 13:06:26
isssti 2010.05.20. 21:04:38
El kell szomoritsalak: Ranschburg és Popper egyaránt ebbe az emberileg-erkölcsileg megvetendő csoportba tartoznak - sajnos a tények makacs dolgok; a tettink pedig minket minősitenek -akár tetszik, akár nem!
Továbbá sajnálattal kell értesitselek Téged és hasonló gondolkodású ""liberális"" elvbarátaid: bizony HATALMAS TÉVEDÉS (neaggyisten önexkuzálás?) azt mondani "aki tehteséges volt, s tenni is akart az együttműködött a komcsikkal"
Bizony rengetegen hagyták el a hazát és érvényesültek máshol; vagy vállalták a hátrányos megkülönböztetést -százszor inkább, mint elárulni önmagukat, elveiket ...
..hogy csak a magam icipici családi példáját emlitsem: jóapám választotta az egyszerű kis mérnök "karrierjét" a gyárvezetőség helyett - de tiszta lelkiismerettel, s párttagkönyv nélkül!
Lehet, hogy számotokra ez megdöbbentően idegen hozzáállás, de jobb lenne megbarátkozni vele: van élet, a teljes "erkölcsi szabadságon" túl is !!