2010. április 09. 21:02 - Reckl_Amál

LMP - az én választásom

Három órával a kampánycsend előtt, amit én úri passzióból betartok, elmondom, miért fogok az LMP-re szavazni.

Talán elég lenne annyi is, hogy a számomra hülyeségük miatt ellenszenves megszólalók kampányolnak ellene. Mintha riválisuk lenne! Az LMP a mai esélyes választékból egyedül az MSZP-nek okozhat kellemetlen perceket. Azokból a választókból, akiken a Fidesz és a Jobbik marakodik, nem visz el egyet sem. Szavaztam már az erőltetett előd SZDSZ-re is , és elmondhatatlanul dühös vagyok, hogy azoknak a fontos és értelmes emberhez méltó eszméknek a nevében micsoda önhitt rombolást végeztek lejáratva a liberalizmust.

Az LMP-t nem a gyűlölet vezérli. A társadalomban felgyülemlet feszültséget, a politikával kapcsolatos elégedetlenségüket inkább konstruktív ötletekbe öntötték.

Az LMP meglehetősen radikális párt egyébként. Programjuk - amely nem a legszerencsésebben összeállított iromány - számos olyan témát körüljár, amelyet mások nem. Ilyen például a választási rendszer átalakítása. A küszöböt alacsonyabbra tennék, a szégyenletes bohózattá leromlott ajánlószelvényesdit pedig morális kaucióval váltanák ki. Nemcsak azt mondják, ez így nem jó, hanem javaslatot is tesznek, hogyan kellene. Ironikus, hogy rajtuk kívül csak a Jobbik járt el hasonlóan, de azokból az ötletekből inkább nem kérek.

Vannak persze olyan hangok - e témában sikertelen hangok - akik megkérdőjelezik az LMP zöld elköteleződését. Én meg már azt is díjazom, ha valakinek legalább szóban ez az egyik alaptémája. Persze ebbe belekeveredik a hippis, komolyan nem vehető atomenergia-ellenesség, de ennyi populizmus tán megengedhető. Ha csak egy része megvalósulna annak, amit az LMP a fenntartható fejlődés égisze alatt hirdet, már egész más lenne a helyzet.

Mások a pártot máris elhelyezték a gonosz New York - Tel Aviv tengelyen. A párt programjában egyértelműen és kompromisszumok nélkül áll ki a magyar érdekek mellett- különösen a mezőgazdaság területén. Elképzelései egyértelműek és megvalósíthatónak tűnnek. Ez a vádaskodás bianco jár mindenkinek, aki a tartalom nélküli csikóbőrös kulacs - nagyboldogasszony - No Nato! szellemi Bermuda - háromszögön kívül pozícionálja magát, vagyis, ahogy mondtam, ajánlólevél.

Az LMP sikerét a politológusok a nevével magyarázzák. A változás óhajtása óriási a társadalomban, talán nagyobb, mint húsz éve. De nemcsak erről van szó: sok olyan ember van, hozzám hasonlóan, aki végre föllélegezve megy szavazni. Végre nem a legkisebb rosszra kénytelen szavazni (felelős állampolgárnak kötelező elmenni!), hanem olyanra, akivel szemben nincsenek majdnem elviselhetetlen averziói, akiket nem szégyell választott pártjának.

A bánatom csak az, hogy az LMP és a hozzá hasonló, elitista pártok sosem győzhetnek egy választáson. Pont az a vonzerejük számomra, ami miatt sosem lesznek néppártok, nem akarnak mindenféle populista marhaságnak megfelelni. Innen két út vezet. Az örökös ellenzékiség (egyébként alig várom már a beígért másfajta ellenzékiséget, azért az eddigiektől nem voltam sose elájulva; konstruktivitást remélek végre) vagy a behódolás a hatalom kedvéért. Bármi lehet persze később, de ha nem hinnék az LMP következetes tisztességében, nem szavaznék rájuk. Felemelő érzés, hogy lehet hinni egy párt tisztességében. Lehet így is.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr611908289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.04.10. 13:03:50

Hát pedig Schiffer nagyon mondja, hogy az LMP lesz a Fidesz váltópártja. Meglátjuk. Én a komoly középpárti státusznak is tudnék örülni, amely alkalomadtán képes koalíciót kötni bármely irányban.

Szerintem is az LMP az egyetlen lehetőség a politikai élet megújítására.

Az atomellenesség egyébként nem szerepel az LMP programjában, mert bár ez a nyugati zöld pártok közös jellemzője, az LMP-n belül sem ért ezzel együtt mindenki.

-2- 2010.04.11. 12:26:48

Az LMPvel csak az a baj, hogy mivel "elitista", mindig is törpepárt marad,=felelősség (következmények) nélkül mondhat, amit akar. Valamint kidobott szavazat (bár a részvételi arányt felfele nyomja, de akkor már inkább "szavazz a f@szra mozgalom").

És, ami nem mellékes, beleszivárogn(t)ak az elmúlt 8 év élősködői.

Fém fatál 2010.04.11. 18:51:01

Kerestem a faszt a szvazólapon, de nem találtam, csak a szinonímáit, azokra nem mertem X-elni. :)))
Amúgy én is LMP. Az egyetlen pártszerű izé, ami (egyelőre) nem (túlságosan) unszimpatikus. Majd meglátjuk... ha meglátjuk... :)))

2010.04.12. 13:54:23

@-2-: Hogy a stílusodnál maradjunk: ki a lóf@sz szivárgott be? Konkrétumot kérek, elég volt a bullshitből.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2010.04.19. 14:02:17

Engem is érdekelne, kik azok, akik az elmúlt nyolc évben funkciót töltöttek be, és most az LMP élvonalában vannak. Reméltem, hogy Kóka LMP körüli settenkedése, csak kacsa, és utólag annak bizonyult. Nem tudom, hogy az a kártékony alak tényleg próbálkozott-e, mindenesetre mélyen elgondolkodtam volna én is, ha igaz ez a gyanú.

lorantka_a_gall 2010.04.27. 01:34:30

@Reckl_Amál: a Fodor Gábor úgy hallottam, próbált beszivárogni, de kosarat kapott. :)
süti beállítások módosítása