2009. október 25. 11:56 - Reckl_Amál

Hiába könyökölsz!

Alapelvem, hogy semmilyen ügynökkel nem állok szóba. Ha akarok valamit, majd én beszerzem, megkötöm, szerződöm rá. Ha valaki maga kínálkozik, hogy majd "segít", az gyanús. Ha máshonnan, hát a nagynéném munkája által tudom, hogy ez átverés. Emberhorgászat.

De idén nyáron kivételt tettem, mégis az unokatestvéremről volt szó. Kedves lány, mostanában kezdi az életét. Sosem kért tőlünk semmit, egyszer lehet rá másfél órám. Nem lesz nehéz leállítani, alaphelyzetben sincs pénzem, és akkor éppen a nagy felújítás előtt álltunk. Ezt egyébként az elején közöltem vele, de hagytam, hadd csinálja végig a műsorát, amire kiképezték. Olyan ez, gondoltam akkor, mint az állásinterjú. Akkor is van értelme elmenni, ha nem veszik föl az embert, mert tesztelheti a képességeit, éles helyzetben gyakorolhat.

Aztán persze kibújt a szög a zsákból, biztosítási ügynök a drága - bármi is a cégnél a titulusa. Most brókernek szeretik magukat nevezni, ami eleve hülyeség, mert magyarul a bróker a yuppie-t jelenti, vagyis ellenszenves, gátlástalan fiatal újgazdagot. Ezt a csaj is érezte, és rögtön magyarázkodott, hogy a bróker nem feltétlenül zselés hajú tőzsdeügynök. Annyira azért még nem sajátította el a szerepet, hogy érezze, én azért nem a bivalybaznádi Pista bácsi vagyok, akinek ezt el kell magyarázni. Tudom én pontosan, ki ő. A biztosítási ügynök nagyjából egyenértékű a porszívóügynökkel, a különbség csak annyi, hogy ha utóbbi bepaliz, legalább egy jó porszívód van.

De a jótékonykodási kedv (és a menekülési inger) túltengett bennem, és eszembe jutott, hogyan lehetne e két legyet egy csapásra leütni. Régóta izgat ugyanis a munkanélküli biztosítás gondolata, de úgy látszik, ez valami mostoha gyermeke lehet a biztosítási szakmának, mert süketnek tűnő fülek a botjukat sem mozdítottákeddig, ha érdeklődtem. Ez a kiscsajnak is jó lenne, hiszen ez is üzlet, mégha viszonylag kicsike is. És ezt én amúgy is akartam. Úgyhogy a műsor után fölvetettem ezt. Azt is elmondtam, ha elintézi, akkor ez engem annyira érdekel, hogy meg is kötjük.

Eltelt pár hét, a felújítás nagyban zajlott, ekkor hívott. Holnapután 5-kor Óbudán jelenjek meg! Egyik része sem tetszett a dolognak. Én is ügyfelekkel dolgozom, és én is szívesen utasítanám őket aszerint, hogy nekem mi lenne a jó, de nálunk nem ez a szokás. Először kérdezünk, ill. felajánlunk alternatívákat. Aztán az is baromi jó, hogy nekem kell kibumlizni Óbudára. Mert hívtak már be befeketetés ügyben a belvárosba, de a Blaha kicsit más megközlíthaetőségi szempontból, mint Óbuda külső.
Mondtam, hogy vagy az idő vagy a hely nem jó, 4-ig Csepelen dolgozom. Teljesen kétségbe esett, és már magában osztott - szorzott, hogy legyen akkor. Később visszahívott, szerencsére este 7-re át tudták tenni. Igaz, ezt is csak közölték velem utólag.

Elmentem az időpontra, ezzel vége, és legalább megvan a biztosításom. A részletekről már ott helyben tájékoztattak. Az iroda felében már leoltották a villanyt, éreztették, ez most családi bónusz, hogy ilyenkor fogadnak nagy kegyesen. A biztosítás kizárólag egy esetben érvényes, ha a munkaadó egyoldalúan fölmond. Természetesen ez nem felelősségbiztosítás, vagyis akkor nem érvényes, ha azért küldenek el, mert én hibázom. Ekkor derült ki, két fonmtos igazolást kellett volna csatolnom. Az egyik a diplomám másolata, a másik a bérpapírom három hónapra visszamenőleg. Mondtam, hogy felújítunk, ezért minden cuccom dobozokban van, kérem a türelmüket. Elég gyorsan elfogyott. Egyszer beszéltünk a kiscsajjal, és én mondtam, hogy a diplomák már megvannak, a díjat befizettem, de fizetési papírból nem találtam meg (nem is kerestem, de ez részletkérdés) az összeset. De meglesz, nyugodjon meg. (Ekkor még ott tartottunk, hogy wc gyanánt egy vödör működött.) Nem örült neki.

Aztán egyszercsak se szó, se beszéd küldött egy sms-t (!), hogy a biztosítást újra meg kell kötni, mert ez így nem érvényes. Hát azt lesheti! Én ezekkel egy csomót a zsebkendőm végére nem kötök mégegyszer. Utálom a szervezetlenséget, az amatőrizmust és a diktátumokat. Főleg, hogy én teszek szívességet. Pont a nagynéném révén, aki szintén biztosításokkal házal telefonon, (Aki a II. vagy XII. kerületben lakik, valószínűleg már beszélt vele.) hogy az emberek 90% meg sem hallgatja, mit akar. Erre akadok én, aki még szeretne is szerződni, fizet is, csak három hétig várakoztatni merészeli ezeket a könyöklős libákat, ezért azok packáznak vele egy jót. Nem én kerestem meg őket, hogy most akarom ezt, hanem ők. Én most semmi ilyennel nem akartam foglalkozni, mert a felújítás, a berendezkedés elég energiát leköt, ráadásul az idő tájt még a lábam is frissen operált volt. És ezt mind el is mondtam neki(k). Kurva nagy szívességet tettem, köszönet és hála illetne. De én bérném azzal, hogy normálisan végzik a munkájukat, ha már az én jóvoltamból van nekik.

Az eddigi történetet már megírtam a héten korábban, de szerencsére még szerettem volna csiszolgatni. Azóta ugyanis újabb fordulatot vettek a dolgok. Az unokahúgomat ugyanis "ráküldtem" pár barátomra is az ő meglehetősen erőaszakos unszolására (nem volt elég egy - kettő). Rendes emberek a barátaim, szóba álltak vele. Sőt, egyikük még egy alkalommal részt is vett egy az enyémhez hasonló diktátumon alapuló megbesélésen is. Ő is konkrét igénnyel fordult volna hozzájuk, de a hiteles (mármint hitellel foglalkozó) kolléga csak este 6-kor tudta volna fogadni. Kár, hogy a barátnőm megmondta előre, délután - este ő minden nap dolgozik. Így a második összejövetel elmaradt. Kommunikációjuk az unokatestvérem részéről "Ja, hogy maguknak nem fontos...!" pikírt megjegyzéssel zárult. Barátnőmék részéről végleg.

Ahogy az enyémről is. Felbontom minden megállapodásomat ezzel a céggel, hiába az unokatestvérem a tanácsadóm. Szakmai szempontból mindenképp megbukott. Az ilyen közbeiktatott embereket azért tartjuk, hogy kellemesebb, egyszerűbb legyen az életünk, nem azért, hogy még bonyolítsa, meg terrorizáljon. Másrészt neki is csak annyira voltam a rokona, hogy tudta, nálunk érdemes próbálkozni, valószínűleg nem hajtjuk el egyből oda, ahová való. Unokatestvérként is megbukott. Sajnálom, hogy ekkora hatással van rá a mai könyöklős, ostoba világ. Mi egy másikban, egy régiben élünk, ahol ezt a stílust erősen megvetjük. Nem kizárt, hogy ő gazdagabb, eredményesebb lesz, mint mi naív mimózák. Bár a fene tudja, mert két ügyfelet csak a saját ügyetlenségének és vacak hozzáállásának köszönhetően vesztett el.

Följelenti - mint ahogy tanácsolták - mégsem fogom. Nem veszem föl a tempóját. Elég lesz neki büntetésnek, hogy magyarázkodhat.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr901473584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.10.25. 13:33:53

Igen, én is az erőszakkal odatántorítottak között voltam. Ugyanazt éreztem, amit te. Hihetetlenül erőszakos volt a lányzó, ráadásul hamar kiderült, hogy következetlen is.

A beszélgetés végén megkért, írjak föl telefonszámokat. Mondom, nem akarok, nem is tudok. De, de...

Elárulta nekem a beszélgetés során, hogy pszichológiát is szeretne hallgatni a jövőben. Némi rosszmájúsággal tudom csak megjegyezni így utólag: rá is fér.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.10.25. 14:30:27

@Csöncsön:
Ja persze, Te még nem voltál ott a bulin, amikor erről beszéltünk. Utólag is elnézésedet kérem, tényleg csak segíteni szerettem volna neki, és csúnyán visszaélt ezzel többszörösen is.

Tényleg azt hiszi, hogy ezt így kell csinálni? Visszaigazolják-e az eddigi eredményei ezt? Nem hiszem.

Tudom, tudom, sokan azért mennek bele mindenfélébe az ilyen orális erőszak hatására, hogy szabaduljanak. De nem lenne gyümölcsözőbb, ha mindig, minden ilyenben csak hozzá fordulnánk? Szar öt perc alatt meggazdagodni vágyó, rövidlátó mentalitás! Mert én ott tartok, hogy privátban se nagyon akarok vele találkozni. Üzleti ügyben meg csak akkor fogok, amikor felbontom a szerződést. Aztán soha többet! És gondolom, ez igazi a családomra és rátok is, akik sajnos belekeveredtetek. Mégegyszer elnézést!

EntHusiasm 2009.10.26. 06:16:30

Üdvözletem!

Próbáltam én is ilyen helyen dolgozni, kétszer is. Persze, mint "régi világbeli", nem is bírtam átállni.
A meglátások teljesen korrektek, eggyel szeretném csak kiegészíteni, hogy nagy valószínűséggel a kishölgy cége is hibás a történetben. Az egy másik dolog, hogy valószínűleg nincs kritikai érzéke neki sem hozzá, és beveszi, hogy ez a stílus működhet. Végülis, belső marketingben erősek. Lenne egy tippem, melyik cég volt...:)

Sajnálom, hogy ilyenbe futottak bele.
A posztból meg, remélem, páran okulnak, előre:)

A blogért, meg gratula.:)

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.10.27. 10:00:48

@EntHusiasm: Teljesen igaz, a fejétől bűzlik a hal. Nekem az unokatestvérem egészen a megkötési utáni terrorig ügyetlenke kezdőnek tűnt, aki ezerrel hajt az elismerésért. Az igazán ellenszenves a kolléganője volt, valószínűleg a lány mentora is egyben a cégnél. Ő éreztette, hogy kegyet gyakorol, és a lenézése a negédes jópofizása mögül is kilátszott. Mindennek tetejében az volt számára a fölkészülés, hogy a netről letöltött izéről olvasta a dolgokat. Ezt valószínűleg én is meg tudtam volna csinálni.

A baj csak az, hogy én nem vele állok kapcsolatban, nekem az unokahúgom a tanácsadóm. Ő keresett meg, ő intézkedett, én igenis tőle várom a jó munkát, mert én benne bíztam meg. Különösen hangsúlyos ez, mert én ilyen ügynökökkel eleve nem állok szóba, ugye. Ezt az exkluzív lehetőséget rontotta el, pedig csak simán normálisnak kellett volna lennie. Nem vagyok macerás ügyfél, nincsenek extra igényeim, csak pont annyit kellett volna csinálni, mint amivel megbíztam, kommunikálni a hülye főnökei felé, hogy rendben lesz minden, csak kicsit később. Minden indulatot félretéve is a kislány nem alkalmas, legalábbis egyelőre. Mi lenne, ha később az egész életemet bíznám rá pénzügyi szempontból? (Ahogy szerette volna.) Akkor is ilyen kiválóan képviselne? Persze azt lesheti.

Továbbra is érthetetlen, hogy tényleg ezt az agresszív törtetést tekintik az egyetlen üdvös útnak az ilyen cégeknél. Nekem ne velem, az ügyféllel szemben vitézkedjenek, hanem mondjuk a tőzsdén, ahová a pénzemet vitték. (De ezek szerencsére egy fillért sem.) De az erőszakosság egy dolog. A másik az eredménytelenség. Elintéztek nekem ezek bármit is azokon a kellemetlen, időrabló agytágítókon kívül, amelyekre sajnos elmentem? Semmit. Kidobott idő, nekik is egyébként. Hiányos, hanyag tájékoztatás, rugalmatlan ügyintézés, udvariatlan hangnem, ha valami nem jön össze úgy, ahogy elképzelték. Egyszóval amatőrök és bunkók is, ezt a jól szabott kiskosztümök sem rejtik el.

@Anselmo: Ezt ítéljék meg az urak, akik találkoztak vele. Én születése óta ismerem, mindig helyesnek tűnt.

Ezt sem értem, hogy érdemes egy szar biztosításért egy 22 éve tartó kellemes, rokoni kapcsolatot felrúgni, és visszaélni vele.

-2- 2009.10.27. 17:31:08

Régen olvaslak, remélem, hozzászólhatok.

Tapasztalataim szerint a biztosítóknak és az összes ilyen ügynökös cégnek alapkoncepciója, hogy a gyorsan kikopó munkatársak kapcsolati tőkéjét az utolsó ötödunokatestvértől a százhuszadik évfolyamtársig feléljék. Ekkor már megérte nekik. Az meg, hogy a "munkatárs" utána évekig mosakodhat az össze ismerőse előtt, nagyon nem érdekli őket.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.10.28. 15:07:42

@-2-: Örülök, hogy olvasol, és pláne, hogy végre megszólaltál. Természetesen szívesen látjuk a kommented ezután is.

A lényegre térve: a legmélyebb munkanélküliségemben sem vállaltam ilyen munkát, pont azért, mert ilyennel nem lehet visszaélni. Az emberi kapcsolatok - pláne felnőttkorban - túl fontosak ahhoz, hogy ilyen hülyeségekért veszélyeztessük őket. Én már akkor rosszul éreztem magam, amikor neki megadtam pár ismerősöm elérhetőségét. És tényleg nem tettem jól, hiszen őket is zaklatta, nekik is csak kellemetlenséget okozott. Értem, hogy nagyon fiatal, és azt is, hogy agymossák minden nap, de csodálom, hogy nem esik le, ez így nem jó.

Azok közé tartozom, akik szerint a biztosítás azért nem az ördögtől való. Általában persze főleg a biztosítónak jó befektetés. De az is tény, hogy megdöbbentően kevés embernek van alapvető biztosítása - élet, lakás - , és a bizalmatlanság mögött nem csak a fukarkodás áll, hanem az ügynökök ilyen munkavégzése, stílusa is. Nekem is az futott át az agyamon: még én fizetek, hogy rángassanak, és bürökratábbak legyenek, mint egy szovjet minisztérium?

Amúgy leginkább azért vagyok kiakadva, mert tényleg jót akartam csinálni vele. Megértem, hogy minél hamarabb önállósulni akar, és szabadulni abból a finoman szólva furcsa családból. (A szüleit kedvelem, de nem élnék velük egy percig sem.) Segíteni akartam, de ez a szerencsétlen még ezt sem hagyja.

De ha már családon belüli kapcsolati tőkéről beszélünk, akkor mesélek a nagynénémről is. Nem csak biztosítást próbál értékesíteni (egyébként meglepően eredményesen), hanem cafetériát is. Egyszer vittem neki céges logós csokit. Az egyiket odaadta a főnökének, aki rögtön vérszemet kapott, hogy majd akkor mi (én) beprotezsáljuk ide. Mondtam a nagynénémnek, hogy szóba sem kerül. És büszke vagyok arra, hogy ehhez azóta is tartani tudom magam.

Önző dolog ez részemről, de látva, hogy milyen amatőr módon intézik a dolgokat a nagynéném főnökei - igazi magyar kisvállalkozó ügyeskedők egyébként - nem akarom égetni magam és a hitelem velük. Sorry.

tritonus 2009.11.20. 19:14:21

@Anselmo: Én ugyan nem vagyok fiú, de talán mondhatok véleményt. Annyira nem jó nő, hogy bármit megtehessen. Egyébként pont ez az a nőtípus (csak a külsőségekre gondolok), amitől a falra mászom, és nem értem, mit ehet rajta bárki is. Nem szép vagy csúnya. Egyszerűen semmilyen. Az első perctől ellenszenves volt.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.11.21. 16:01:43

@tritonus:
A semmilyen nők sikere az, hogy elvileg nem vállal velük semmilyen kockázatot a férfi. Nem lehet beléjük kötni, ezért nem kell erőfeszítéseket tenni, hogy felvállalja. Ha csúnya lenne, cikiznék miatta. Ha meg szép, akkor folyton parázhatna, mikor csapják le a kezéről. Ha esetleg beskatulyázhatatlan, akkor meg még szegény delikvensnek is ki kell alakítsa az álláspontját.
süti beállítások módosítása