2009. június 09. 12:03 - Reckl_Amál

Trapp Pista akcióba lép

Szégyellheti magát mindenki, aki a Penny Market féle vasárnapi sajtbalhéban részt vett!

Nem akarom a Penny Market felelősségét elbagatellizálni, mert azért az ő olcsójános marketingstratégiájuk váltotta ki az emberekből ismételten a vadállatot, de azért nem lenne fair már megint fölmenteni a szegény kisembert úgy en bloc, és a gonosz multira kenni az egészet.

A Penny Market abból él, hogy olcsó. Kis választékukból álló kis készletük meglehetősen gyorsan forog, és jellemzően olyan társadalmi rétegek járnak oda, akik nem nagyon engedhetik meg maguknak a pazarlás. Főleg városi nyugdíjasok. Tudom, mert a nagypapámnak is kedvenc üzlete volt.
Szóval a Penny Marketet azzal vádolni, hogy hirtelen fordulattal dömpingezne, nem túl értelmes dolog. Eleve ezzel építették föl vásárlóközönségüket, és ezzel váltak e jól körülhatárolható csoport törzshelyévé.

Most, hogy 15 évesek lettek, kitalálták, hogy 1994-es áron értékesítenek néhány közkedvelt terméket: sört és sajtot. Vesztükre! Mert a radírszerű trappistájuk (amely akció nélkül is 800 Ft körül mozog már évek óta, de olyan is) mágnesként vonzotta a vevőket, akik országos jégeső ide, EP-választások oda, tömegesen érkeztek a Pennykbe. Ám az üzlet alábecsülte az igényt, és üzleteibe egységesen 60 guriga sajtot küldött az akciósból. A rutinosabbak már két órával a happy hour előtt a boltban voltak, és bár a Penny üzletek pont amiatt nyugdíjas-kompatibilisek, mert viszonylag kicsi az alapterületük (a hipermarketeket végigjárni tényleg fárasztó és időigényes), voltak, akik a sajtpult körül feltűnés nélkül lófrálva várták a mennyei mannát, az 550 Ft-os sajtot. Pont mint egy rockkoncert! A fanatikusok ott is már órákkal korábban tábort vernek, csakhogy az első sorban csápolhassanak.

De itt végül nem ért össze a nagy rajongásban az egybegyűltek lelke. Mert ami hét órától kezdve zajlott, inkább egy jó kis Fradi - Újpest örökrangadó harmadik, utcai félidejére emlékezetett. Az emberek szabályosan dulakodtak a sajtokért, sőt volt akit meg is tapostak. Ha valaki tudott szerezni egyet, attól néha bizony még el is vették. Erőszakkal.

Végül a rendőrség is kiszállt. 29 emberüknek kellett a kaposvári üzlethez kimenni, mert nem bírtak a sajtért bárkit eltiporni képes népséggel. Ez egyrészt kicsit vicces a rendőrségre nézve. Másrészt viszont csak ismételni tudom magamat: szégyellje magát mélységesen mindenki, aki képes egy vacak sajtért csőcselék módjára viselkedni!

Erre nem mentség a szegénység! Vagyis nem lenne szabad, hogy az legyen! Az általam manapság kissé megmosolygott TGM szokta hajtogatni, hogy az igazi magyarországi rasszizmus ma nem valamilyen népcsoport ellen irányul, hanem általában a szegények ellen. Aki szegény, az gyanús, bűnözésre hajlamos, és úgy általában is ciki.
Aki így viselkedik (és ahogy mondtam, jártam jópárszor a Pennyben, nemcsak a legszegényebbekkel találkozni ott), az a fenti előítéletet erősíti. Aki így viselkedik, az nem szegény, hanem mohó és bunkó.

Ugyanaz, mint aki a budaörsi Electro World nyitásakor a plazmatévéért behúz egyet a másik vásárlónak. Vagy - amit személyesen láttunk - a szintén budaörsi IKEA nyitásakor. Nagynénémmel mi is felkerekedtünk kíváncsiságból. De a buszról leszállva megláttuk a sort, inkább vettünk egy fagyit, és egy padról röhögtünk a sok hülyén, akik mind valami 200 Ft-os, rusnya, satnya szobanövénnyel jöttek ki. Megfogták az Isten lábát! Az esti híradóban hallottuk, hogy még harapás is volt a nagy tömeghisztéria közepette.

Itt nem a pénzről van szó. Hanem arról, hogy az elnyomott kisember végre megcsinálhatja élete üzletét. 550 Ft/kg-ért bespájzolhat egy csomó gumiszerű sajtot. Majd szépen lefagyasztja, és máris rúgott egyet a válság valagába.
Pontosabban bespájzolhatná, ha a sok rohadék (biztos mind kommunista/ náci) nem happolná el előle. Hogy neki rossz legyen.

Pár hülye még órákig az üzletnél maradt, mondván biztos a rendőröknek adják, ami megmaradt. Kár, hogy még azt sem sikerült fölfogni, pont azért indult a csetepaté, mert elfogyott a sajt.

Először nevettem ezen a híren, de belegondolva annyira szánalmas az egész történet, hogy csak simán undorodom ezektől az emberektől és főleg ettől a mentalitástól.

101 komment
· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr151173474

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Proletárok közt 2009.06.09. 14:57:35

Proletár pontokMostanában enyhe undorral közelítek bármilyen Tesco áruház pénztárához. Beindult ugyanis a "Tefal pontgyűjtő promóció", ami leegyszerűsítve így szól: ha elköltesz nálunk minimum negyvenezer forintot, megengedjük, hogy féláron vegy…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

big_mike 2009.06.09. 14:19:44

igy van, ahelyett, hogy megtanultak volna ELVENNI mint mindenki más. Tisztára a régi háborus képsorokra emlékeztettek

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.06.09. 14:23:31

Nemcsak a vásárlókkal van a baj, mert hát ó'csó a sajt, persze, hogy sokan akarják megvenni; sokkal nagyobb baj az, hogy a Penny üzletenként 60 gurigát küld, ami nyilvánvalóan nem fedezi az igényeket. Remélem, a GVH megvágja őket (mint visszaesőt).

Kósza 2009.06.09. 14:23:37

Elmentek szavazni, aztán meg sajtért.
Magyarisztán

Anselmo 2009.06.09. 14:25:02

Hát az ember az állatvilág része, biológiailag (a poszt alatt éppen a "Gorillák éve" reklám van).

gmintgéza · http://gmintgeza.blog.hu/ 2009.06.09. 14:25:04

kerek-perec ez így ahogy itt van

ennél talán csak egy dolog (najó még jópár) szánalmasabb,
mikor a kő(új)gazdag tahók képesek csak azért megvenni valamit, mert az 10-szer drágább, mint valami, ami tök ugyanaz, csak olcsó (példák számtalanul a világban)

Héttörpe (törölt) 2009.06.09. 14:25:22

"Nagynénémmel mi is felkerekedtünk kíváncsiságból"

Aha, persze...(gúnyos kacaj)

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.06.09. 14:25:33

@Droli: És még annyit, ha lett volna elég sajt, nem lett volna "háborús helyzet" sem. Szóval én itt inkább a Pennyre haragszom.

A vásárlók viselkedése... hát, ez meg szépen le lett írva a posztban.

báró Csekonics 2009.06.09. 14:27:33

szánalmas.
ilyenekre mondják hogy '10 forintért egy teknőst is elgurítana Gödöllőig'

Állásrafal 2009.06.09. 14:28:20

Szerintem a Penny tudja, hogy az akciók alkalmával nem tudja teljesíteni az igényt, hiszen már több alkalommal előfordult, hogy hirdetése ellenére, nem tudott árut adni, ezért már büntetést is kapott. Ez a születésnapi akció a hülyeség csúcsa volt, napi két órában akciózni terméket, egyszerűen felfoghatatlan, hogy hogy juthat valakinek ilyen ötlet az eszébe, és nem látja át a következményeit. Ócska kis fogásaik vannak: például az akciós árura már előző nap kirakják az árat, és aki figyelmetlen, észre sem veszi, hogy az az ár már másnapra szól. Ez a 2 órás akció nekem például fel sem tűnt, hogy nem napra, hanem csak 2 órára szól. Ezek a húzások arra jók, hogy a vevők bizalmát elveszítsék, mert többre mennének vele, ha - mivel egyes termékek egyébként is az átlagnál olcsóbbak - nem játszanák ki a vásárlóikat.

Kósza 2009.06.09. 14:28:57

@báró Csekonics: nem elguritana, hanem ELKISÉRNE :)

EMU 2009.06.09. 14:29:27

A penny a hunyó. Tudnia kellett volna, hol veti meg a lábát. Miféle üzletlánc az, amelyik nem számol azzal, hogy magyar az anyját megbassza 1 forintért, ugyanennyiért képes ölni, csalni, hazudni, sőt ezzel dicsekszik, identitását leli benne, bölcsességet és tehetséget lát benne. Úgyhogy a sztem is a penny a bűnös.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.06.09. 14:33:24

Tényleg nem ebben az országban élsz, vagy elegánsan te is megtagadod azt a valóságot, ami köré - mint ahogy írtad is - az üzlet egész tevékenységét felépítette?
Igen! Ez a szegénység! Nem magas lóról kell fikázni, hanem elgondolkodni mi válthatta ezt ki?

Cook kapitány 2009.06.09. 14:37:37

@gmintgéza: Miért baj, ha a kőgazdag drágán veszi? Nem verekszik a drága cucc miatt, nincs balhé, csak simán arra költi a pénzét amire akarja.

Káposztakukac 2009.06.09. 14:37:58

egyetértek a bejegyzéssel szerintem is iszonyat szánalmas ez a sztori.

@Droli: hát naja, 60 (nagy) guriga lehet, hogy máskor 4-5 napra is elég, szóval alapból kijelenteni, hogy ez kevés volt az kissé bátor.

@gmintgéza: azért egy mini cooper s és egy suzuki wagon r+ közt van különbség:) meg egy ipod touch is egy kicsit jobb, mint a kínai koppintás...

Mária 2009.06.09. 14:38:09

És közben azt gondolták, hogy biztos az MSZP adja ócsón a sajtot a választás után...

A kenyér nem háromhatvan volt véletlenül?

__ 2009.06.09. 14:39:52

Ennél már csak azok hülyébbek, akik egy fagyiért képesek kibuszozni Budaörsre.

Bit Rot 2009.06.09. 14:39:56

Ez nem a szegénység! Ez tényleg az, hogy sokan az anyjukat is megbnnák 10 Forintért!

Ez szánalmas!

Ez a szégyene magyarországnak, nem a Jobbik 14%-a!

Káposztakukac 2009.06.09. 14:40:29

@maxt: ebben az országban nem csak szegények élnek, sőt... aki meg mélyszegénységben vergődik az, elnézést az általánosításért, de általában maga tehet róla. buta volt, lusta volt, hanyag volt, esetleg ezek tetszőleges kombinációja vagy, ami tényleg nagyon gyakori, az alkohol rabja lett...

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.06.09. 14:40:36

A Penny benne van, persze. Meg is kapják a magukét, ahogy eddig is. Az más kérdés, hogy a szabályok enyhesége miatt valószínűleg megéri nekik az egész.

De azért, mert egy bolt próbál behülyíteni, még nem kötelező hülyének is lenni.
Hogy a saját ikeás példámra visszatérjek: mi is be akartunk menni, de láttuk, hogy csak tolongás van meg sor, és be se álltunk a bejárathoz. A szabad akarat és a belátás az egyes ember felelőssége.

A szegénység az, ha negyed kiló sajtot veszel, mert többre nem futja. Avagy a szegénység feljogosít bárkit is arra, hogy megtapossa embertársait? Szerintem nem.
Mi váltotta ki? Természetesen a reklám. De másrészt azokról is megvan a véleményem, akik felülnek mindenféle reklámoknak.

dr. Wilbur Swain 2009.06.09. 14:43:48

@EMU: óbazze, ez telitalálat :)/:(
@maxt: az meg baromság, hogy "ez a szegénység", kábé 150 forint árkülönbség van az akciós és nem-akciós között: nem hiszem, hogy ezen áll vagy bukik mondjuk valakinek a lakáshitele
ha nincs pénzem, akkor nem veszek sajtot,kész - nemhogy emberi mivoltomból kivetkezve még küzdjek is érte... pfff
jellemző, hogy minden szart megveszünk, mert OLCSÓ - akár kell, akár nem

salted 2009.06.09. 14:44:12

a kommenteket olvasván teljesen elhagyott a remény, hogy olyan ember is jár erre, akinek valamennyire nyitva van a szeme.
maxt aztán visszaterelgette azt a reményt.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.06.09. 14:45:09

A mélyszegénységről annyit, hogy pont a "mi Pennynk" körül tanyázik sok koldus. Őket a boltba nem is engedik be, hanem rászoktak arra, hogy a százasért visszaviszik a kocsit a helyére. Majdnem mindenki odaadja nekik (mi is), úgyhogy a rászorulás relatív.

Azért nem minden szegény csak maga tehet róla. Én sem hiszem, hogy csak spórolós milliomosok rendetlenkedtek. De így akkor sem lehet.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.06.09. 14:49:48

@Káposztakukac:
buta: nem volt pénze egyetemre?
lusta: nem kapott munkát?
hanyag: ki lopták alóla a cégét, őt meg meghurcolták bűnbakként?

Ez a 3 például közeli ismerőseim példája, nem légből kapott visszavágás.

Biztos, megfelelően fizetett állással mennyire lenéző tud lenni az ember...

Próbáltál már úgy vásárolni, hogy árat és mennyiséget számolgattál, és folyamatos kontroll a nálad lévő pénzzel? Aki enélkül a tapasztalat nélkül elítélően nyilatkozik egy ilyen helyzetről minimum ostoba.

Brummm 2009.06.09. 14:50:36

Nem értem mi a francért ezen a sajthisztérián rugózni napokig, s jönni ezzel az "ez van Magyarországon" dumával. Ez a legfontosabb dolog?

Aki ilyen szöveggel jön, legalább előtte nézne szét a világban, a sok otthonülő okos blogoló és kommentelő.

Látnátok, mit művelnek pl. a franciák minden egyes évben, a Tour de France minden egyes szakaszán, amikor a reklámautók hasznavehetetlen műanyag szarokat szórnak a nép közé. Tapossák egymást azok is, nem számít se gyerek, se öreg.

Vagy az olaszok egy péntek esi nagybevásárlás alkalmával: megy a könyöklés és a vaffanculo-zás.

Ez nem anyagi, társadalmi helyzettől, vagy nemzetiségtől függ. Ilyen az emberi faj. Úgyh nem kell a további hisztéria emiatt, tessék menni dolgozni.

redriot77 2009.06.09. 14:52:27

" Nagynénémmel mi is felkerekedtünk kíváncsiságból. "

Persze. Cheese-missionön voltatok ti is, valld csak be nyugodtan.

Amúgy panelproli vagyok, de a Penny még nekem is túl igénytelen. Szűkös választék, kevés pénztár, és mintha a lassúság és a mogorvaság kiemelten fontos felvételi követelmény lenne. Emiatt a vásárlók is tolakodnak, frusztráltak lesznek, már azok, akik nem voltak azok defaultba, mikor beléptek az üzletbe. Nem jó élmény Pennyben vásárolni na.

Pepe83 (törölt) 2009.06.09. 14:54:01

Szerintem itt nem a szegénységről van szó, hanem arról, hogy az emberekben benne van a "most aztán jól jártam" tudat.
Mindegy, hogy sajtról van szó, szobanövényről, vagy plazma tv-ről.

Később majd elmondja a szomszédjának, hogy milyen kurva jól járt, mert a fél napját egy lepukkant diszkontban töltötte 300 forintért.

Kósza 2009.06.09. 14:57:04

ehhh, érdekes lenne megvizsgálni a benzinkutak mai forgalmát! Biztosan sokan elpöfögnek két liter benyát, hogy 6 Ft-al olcsóbban tankoljanak 30-40 litert,.... igymegy ez, ügyeskedünk, van is eredménye!

vényesssy 2009.06.09. 14:57:22

A mentalitást vagy a mentalistát nem szereted?

igazmondó_ 2009.06.09. 14:58:12

Ennek a szégyenteljes viselkedésnek semmi köze a magyar identitáshoz. Ez a viselkedési forma tipikus a gyökereitől megfosztott modern álkultúrában nevelkedett emberekre. Nincsenek gyökerek, tehát nincsenek több ezer év alatt kiforrott erkölcsi normák sem. Ebből az következik, hogy mindenki az csinál amit akar, mindenki azzal dicsekszik amivel akar, hisz a társadalom az erkölcstelen tettei miatt nem ítéli el, mert a társadalom nem tudja mi az erkölcstelen. Tisztelet a kivételnek.

Addig is tanulmányozzatok egy kis őskultúrát:
www.magyarnota.com/

A népdalok és a nóták szövegeiből nagyon könnyen kibogozható mik azok az erkölcsi normák amiket 60-80 év alatt elvesztettünk.

Káposztakukac 2009.06.09. 15:00:05

@maxt: egyetem magyarországon ingyenes, sőt, ha kellőképpen jó tanulmányi eredményekkel rendelkezik az illető akkor főiskola/egyetem függvényében még tetemes ösztöndíjra is szert tehet. magyarán vagy buta, vagy lusta volt esetleg mindkettő.

ha nem kapott munkát, akkor talán el kellene gondolkozni, hogy miért nem. kukásnak, biztonsági őrnek mindenki mehet. vagy esetleg valami bölcsészkaron végzett szerencsétlen, akinek a munkapiacon senki nem értékelte a sumér történelmes diplomáját?

hát, aki meg hagyja maga alól kilopni a céget...igen, az egy hülye.

Habzsolháp 2009.06.09. 15:04:50

Ehhez nem kell semmi csak legalább 10-es IQ szint,hogy ne viselkedjek állat módjára azért a szar sajtért.Ezen megspórol 250 ft-ot és vesz mellé 2 doboz cigit....
Szánalmas idióták...

nemisénvoltam 2009.06.09. 15:05:04

Miért gondolja bárki is, hogy ez csak a magyarokra jellemző?
Mert ezt hallja?

A nagyon fejlett, és agyoncsodált Németországban, és Franciaföldön is tapasztaltam hasonlót.
Az arctalan "pülbs"-et mindenhol be lehet hülyíteni. Megszokta, hogy gondolkodnak helyette. Ösztönlény lett, aki a több évezredes törzsfejlődés után is csak a kaja-vacok-szaporodás hármasban gondolkodik. Csak az Ő agyuk kevésbé pallérozott, mint az eddig véleményt nyílvánítóké.
Mindannyiunknak megvan a gyenge pontja, amivel rá lehet venni a legnagyobb gazemberségre, és baromságra is.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.06.09. 15:07:36

@Káposztakukac:
Látom te nem jártál egyetemre, de még a környékén sem, hogy ezt röhögés nélkül leírtad.
Ezek után kívánok kellemes utálkozást, bízom benne komoly örömöt okoz a nálad szerencsétlenebb sorsú emberek ócsárolása. (Vagy túlkompenzálsz, miközben a sor elején kepesztettél...)

Kakula Zé 2009.06.09. 15:09:44

Elég sokat járok a pennybe, de most a képeken nem az átlagvásárló tülekedett a sajtért hanem inkább a középosztály akik egyébként a Spárba meg a Tescóba járnak.
Átlagvásárlók nem vesznek sajtot gurigában.
Mivel nem egy guriga volt 550 hanem egy kiló! Van különbség.

attila.1969. · http://attila1969.wordpress.com/ 2009.06.09. 15:12:01

Én úgy hallottam,hogy 300 volt egy guriga.Mindegy.Én nem ítélem el a szegény embereket,mert magam is az volnék..Aki pedig még nem volt nehéz anyagi helyzetben,az úgysem érti meg az ilyen "hisztériát"..Én inkább sajnálom,hogy sokan nehezen élnek..Azt mégjobban,hogy akik tehetnének értük,és jól élnek,nem tesznek,segítenek semmit..Mert kihalt a legtöbb emberből minden szolidaritás..

respecta /01 2009.06.09. 15:13:27

@Káposztakukac:
Most nem ismerek rád.
Mindig van véleményed, de leginkább ok-okozati összefüggéseket társz fel.
Most megítélsz. Olyan helyzetben levőket, akiket (remélem) személyesen vagy érintettként nem ismersz.
Ne tedd.
Az ingyenes felsőoktatásról meg vitát sem érdemes kezdeni. Még a legfelső kategóriába tartozó egyetemen legjobban teljesítő, karriert biztosító szakon végző fiatal szülőjeként is szembesültem az ellentétes igazsággal. Anno könnyebb volt ugyanilyen feltételekkel nem vitás (pl. nekem). Ma nem igaz a tétel egyáltalán.
Remélem nincs harag...
@maxt: Csak ismételhetnélek, így nem írok feleslegesen. Egyetértek a szavaiddal.

azekezetnelkulitelseolvasom 2009.06.09. 15:15:29

@Reckl_Amál: Nekem bevásárlóérméim vannak, soha nem akarják visszatolni érte a kocsit a hajléktalanok...

nadivereb 2009.06.09. 15:17:36

@Káposztakukac: Hülyeség. Az én egyetememen még az 5,0-s átlagért járó ösztöndíj se elég ahhoz, hogy egy hónapig saját lábán megéljen az ember.
Nem mindenki kap melót, aki akar, sajnos ez a helyzet. Nézz körül.
Viszont.
Ha az ember olyan baromi szegény, akkor se tapossa már ki a másik veséjét egy guriga sajtért! Ez tényleg nem a szegénység, ez az ostobaság és az éhenkórászság esete. Biztos vagyok benne, hogy a tolakodók nagy része a 800 forintosat is bőven megengedhette volna magának, sőt, lehet, hogy meg se vette volna, mert szar. De így kellett neki.

Pepe83 (törölt) 2009.06.09. 15:22:02

@RUSZKIBAKA:

Azért nem Etiópiában vagyunk. Magyarországon senki sem éhezik. Szegénynek lenni annyit jelent, hogy nincs autód, egy ócska lakásban vagy házban laksz és csak belföldre mész nyaralni. 300 forint nyereség még egy szegény család kasszájában sem érezhető a hónap végén. Akik képesek voltak órákig várni a sajtra, majd verekedni, azok idióta véglények és egyáltalán nem kell őket sajnálni.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.06.09. 15:23:32

Én sem gondolom, hogy ez csak a magyarokra jellemző. Nagyon közel áll a szívem Igazmondó hozzászólásához.

Sokan csak rohangálnak ebben az "új" világban, mint a mérgezett egér.

Baka!
Nem sajnálom én senkitől ezt a sajtot. Nem gondolom magam szívtelennek sem csak, mert helytelenítem, ha az emberek önmagukból kivetkőznek. Ha egy ilyen akciós sajtutánzat ezt váltja ki belőlük, akkor mi lesz, ha valami tényleg fontos dologról lesz szó?

Jenya 2009.06.09. 15:23:48

A reklámoztató a felelős ezért, mivel tömeghisztériát kelteni nem szabad. Ezt minden reklámtervezőnek, marketingesnek tudnia kellene.A borzasztó egymás vágása az tény mindenhol minden kultúrában, ezzel számolnia kellett volna a marketinges kollegáknak, ha csak nem 21éves asszisztenskislányt bíztak meg vele. Élelmiszert órákra akciózni!!!! Baromarcúak!! akkor is verekedés lett volna ha olajoshalat vagy ecetet akcióznak. Tilos lenne a tömegek hergelése ilyen körülményekkel. Nincs belátás csak verekedés van, ezt láthattuk már nem egy hírben.

rszvsz 2009.06.09. 15:24:41

Nade most komolyan. Aki itt a szegénységről pofáz, az max fényképen látott olyan embert, akinek a napi betevőt is nehéz előteremtenie. Mert, ha éhes valaki, akkor 1 kiló kenyér+zsír vagy párizsi az olcsó. A sajt nem. Még ha akcijós, akkor se.
maxt-nak külön: nem szegény az, aki akciósan vásárol(na). Mert venne. Van miből. Még ha a vállalkozását átjátszották offshore cégeken keresztül és nem tud fenntartani csak 3 autót, akkor se szegény. Szegény az eleve nem vesz sajtot. Pont.

Ezek a tipikus suttyó parasztok/ panelnyuggerek, akik 3ft spórolásért átszelik a várost/megyét és büszkén mondják utána a szomszédnak ezt. Aki aztán le ne maradjon megy a sajtért. Ingyen utaznak, megtöltik a járatokat, de hosszas kalkulációval kihozzák, hogy 2 óra oda - 2 óra vissza utazással spóroltak 80 forintot a 16db kefiren.
Na majd ha a gordonka elveszi az ingyenjegyet, akkor mi lesz itt? Agyhalál van már most, ennél mi lehet lejjebb.

Amúgy meg nem tipikus penny trükk, ókan/tecsó is bereklámoz olyat, ami az adott éruházban sose volt, de a város túlfelén lévőben biztos van. Nyuggerek, hajrá!

respecta /01 2009.06.09. 15:25:43

@Pepe83:
Valószínűleg nem tudod, mi a valódi szegénység. Örülj neki.
Más kérdés, hogy inkább @nadivereb -nek lehet igaza a vásárlók és magukból kifordulók tekintetében.

Kakula Zé 2009.06.09. 15:28:50

Na ezt olvassátok el:

svedorszag.blog.hu/2009/05/18/banan_8

Szerintem itthon mindenki vinné a zsebében az ingyenbanánt.

Zsundee 2009.06.09. 15:29:43

Én tegnap óta ezen a híren röhögök, ott van rögtön első helyen a Balatonból kétszer egymás után kimentett ember előtt. :-)
Milyen nosztalgikus is valóban ez a viselkedés. Nekem is a legutolsó, az Electro World botrány és a legelső, a Váci utcai Adidas bolt nyitása jutott az eszembe. Egy pillanatra elfelejtettem, hogy 2009-et írunk.
Mindenesetre isten őrizzen attól, hogy egyszer átéljem a hisztérikus tömegben menekülési lehetőség nélküli létezés érzetét.

Jenya 2009.06.09. 15:30:49

Gyerekek, kár is ezen morfondírozni, perzse hogy nem a szegénységről szól! 550ft-ért egész csirkért veszk kilóját a piacon, amiből 5 egészszéges friss ételt lehet főzni, ne si haragudjatok, de húst is tud venni ennyiért, nem a "radírsajtot" -találó szó - úgyhogy ez a "jól járunk " nyugdíjasvadászat egyik napja volt, ahol is kicsit többen gyűltek össze, így elkerülhetetlenné vált az összecsapás. Értelmét senki nem kereste akkor már.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.06.09. 15:30:50

Emberek megvilágosodtam és térdre rogyok egykori miniszterelnökönk Meggyó előtt, aki már évekkel ezelőtt megmondta:

"Magyarországon nagy a jólét!"

A kommentek alapján túlságosan is jól élnek egyesek!

SteveJobs · http://16bit.blog.hu 2009.06.09. 15:31:04

Tök vicces mikor zsidók írnak a szegénységről :DDD 1 év .. már csak 1 év.

Jenya 2009.06.09. 15:33:45

Bocs az elütésekért. Amúgy ezek a vásárlók azok, akik elmennek az "ingyenes" termékbemutatóval összekötött kirándulásokra és ott eltapsolnak negyvenezreket edénykészletre, boimágnesvarázsló ágyneműkre. azta pénzt amit a 80 forintokból verekedtek össze. Szerintem ez a felfogás a baj.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.06.09. 15:34:44

Zsidók? Milyen zsidók? Én csak kommentelőket látok.

irinyeahétszentségit 2009.06.09. 15:35:30

A Penny marketinget váltott, és próbál a többiektől kevésbé leszakadni. Egy kicsit talán túllőttek a célon...
Tetszik ez a blog, néhányan úgy elrúgják itt a pöttyöst a ki a szegény? témakörben hogy a hajamat tépkedném, ha nem lennék kopasz.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.06.09. 15:36:01

@Káposztakukac: attol h nincs tandij, meg sokba kerul az egyetem. és valóban nem mki engedheti meg maganak, nem kell h feltetlenul buta vagy lusta legyen.

Kakula Zé 2009.06.09. 15:36:08

Jenyának van igaza!

Akik egymást taposták azok nem mélyszegénységben élnek, csak megvadította őket a hívószó(AKCIÓ)
Ez nem szegénység hanem mentalitás kérdése.

Pepe83 (törölt) 2009.06.09. 15:39:14

@bigC:

Te biztos ott voltál az üzletben és az első sorban harcoltál a sajtért...

Jenya 2009.06.09. 15:39:34

Legidegesebb akkor voltam ,amikor a Rossmannban a heti akciós újságban szereplő felfújható strand fejpárna-RÁDIÓ az első nap nem volt kapható ....pedig nagyon cuki volt, ennél giccsesebb holmit a 80-as évek Quelle katalóusa óta nem láttam... Jól be is írtam a panaszkönyvbe hogy első nap délelőttjén elfogyott!!!! Eladó elmondása szerint -4 db volt a boltban belőle.

Manyizga (törölt) 2009.06.09. 15:39:54

Én se értettem, miért képesek ezért az áruért sorba állni és fél napjukat elcseszni...

Vajon minden "szerencsés" vásárló csak "háztartási mennyiséget" vásárolt, vagy esetleg többet is, mint 1kg? :)

pvissza 2009.06.09. 15:40:37

@respecta /01:
(és maxt, plusz akik velük egyet értenek...)
tényleg nagyon szomorú ahogy a szegényekről/szegénységről beszélnek.
tipikus fiatal(remélem, hogy nem idősebb illetők) tapasztalatlan, erkölcstelen, minden empátiát mellőző hozzászólások... :(

és ez nagyon nem jó

kár is beléjük a szót, elmagyarázni, mi az a szegénység, mi az hogy nincsenek munkahely, és miért kellene mindenkinek ingyenes(jó ég, mint az élet igaz?!?!) oktatásban részt venni, mert mindenkinek okosnak kell lennie...

süllyedjetek el szégyenetekben! :(

ui.:
ok, nem jogosíthat fel bizonyos dolgokra semmi sem, de itt nem is történt akkora tragédia...

de azért megnézném, hogy ha a gyerekednek szánnál vmi jót, a nagy mellőzés közepette, amit eddig nem sokszor kaphatott meg, mert igenis 150 Ft. sem mindegy(...) és hiába próbálsz meg nem sikerül odajutnod, hogy viselkednél...

megmondomatutit 2009.06.09. 15:40:40

@Zsundee: Ne csak a bulvár címet olvassd el! Balato - annyira egymásután volt a mentés, hogy 1 nap tellt el, szombaton és vasárnap is kimentették, és a körülmények is mások voltak!

SteveJobs · http://16bit.blog.hu 2009.06.09. 15:43:15

@Pepe83: Ez most azért elég kemény oltás volt, remélem érzed ?!

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.06.09. 15:44:41

én is a posztíróval meg azokkal tartanék, akik elítélően nyilatkoztak a hordáról. Legjobb példa talán a benzináras volt: még egy 10 forintos áremelés se jelent többet, mint egy liter benzin árát, szóval NEM ÉRI MEG külön intézkedést tenni miatta. Sajt dettó, főleg hogy az tényleg nem a legszegényebbek étele. Szerencsére sose kerültem ilyen helyre, meg hát a méltóságom nem is engedné. Ha pl. koldusnak adok 100-200 forintot, néha megesik, akkor magamnak is adhatok azzal, hogy nem akarom az időm rovására megspórolni.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.06.09. 15:44:58

@irinyeahétszentségit:
Köszönjük szépen! Hidd el, még nem volt olyan poszt, ami miatt bárkinek is kellett volna hajat tépnie. Ahogy mondani szoktam, ez csak egy blog. (Leszámítva, mikor felbosszantanak. ;) )

Ahogy ismerősi körben láttam, a spórolás a (magát) kisember(nek tartók) szellemi sportja és drogja. Egyes emberek akkor is csinálják, ha nincsenek rászorulva. Egyszerűen ettől furfangosnak érzik magukat, mondván ők okosabbak, mint a többiek. Ezért járnak egy életen át két hétig tartó Adios cipőben (ahelyett, hogy egyszer befektetnének egy tartósabb darabba), isznak tej gyanánt Reggeli italt (tejsavót), továbbá imádnak sms-t küldeni reggeli műsorokba, hogy ők mennyire szegények. Én meg mindig azt gondolom, hogy aki naponta 2-3 sms-t küld a tévébe az annyira azért nem nyomorog.

rszvsz 2009.06.09. 15:45:36

@Káposztakukac:

Mondjuk ez az egyetemes példa nem épp a legjobb, az tuti. Aki eleve szegény családból jön, annak kurva nehéz bekerülnie bármilyen nemfizetős fősuliba. Anno volt sok-sok ösztöndíj az okos gyerekeknek, ma nem túl jellemző. Az, hogy utána meg tuti állása legyen, még kevésbé. Persze ha csinos, nagy előny, de nem feltétlenül számít.

Inkább azt mondanám, hogy aki ki akart törni, az ki tud(ott). Volt ismerősöm Gyermekvárosból, szépen kijárta az autószerelőit, volt katona, az államtól kapott pénzt befektette, kapott szoc. lakást, tanfolyamra járt, fusizott, érdekelte az elektronika/informatika, átnyergelt. Él és virul.
Más meg az állami segélyt elitta, autószerelőktől elcsapták az alkoholizmus miatt, betört, lebukott, sitt.
Ugyanonnan jött mind2. (konkrét esetek)

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.06.09. 15:46:06

@bigC: aki zsidózni kezd, az ne is számítson jobbra.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.06.09. 15:46:18

@bigC:
Egy spontán zsidózásra mit vársz?
(egyébként mint témán kívüli hergelés én kimoderálnám ezt a zsidózó vonalat a kommentekből...)

A posztíró 2009.06.09. 15:48:49

@ káposztakukac: Azok a párok akik a kisvárosi üzemben dolgoztak és egyszerre veszítik el állásukat, merthogy az csődbe ment, vagy Ázsiába költözött vagy stb, azok akkor lusták, ostobák vagy mik?

Zsundee 2009.06.09. 15:49:17

@dundikalika: nem csak azt olvastam el. Szombat és vasárnap nem egymás után van? A mentés oka is más volt, de ez a lényegen nem változtat. :-)

oscar dirlewanger 2009.06.09. 15:52:42

kádárnak meg a bandájának köszönhetjük ezt a csürhét, akik sajtért tapossák egymást....aki kádárék után nosztalgiázik, igénytelen fasz.

respecta /01 2009.06.09. 15:52:53

@pvissza:
?????????? Most akkor mire reagáltál ill. mely soraink érintettek meg?
A szegényeket védő sorainkra vagy a magukból kivetkőzött emberekre a (szerintem is találó) radírsajtért vívott küzdelmükben, amit egyébként is meg tudnának venni?!

Mária 2009.06.09. 15:53:05

@Káposztakukac:

Kukac, B+ és amíg a gyerek egyetemre jár, addig pránát eszik és csalánruhát sző magának?

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.06.09. 15:54:43

@pvissza:
Én sem gondolom, hogy mindenki maga tehet a saját szegénységéről. Ez bonyolult folyamat, és a legszörnyűbb, hogy kikerülni belőle még nehezebb. De azt viszont a szegények egyfajta lenézésének tartom, ha azt mondjuk, ó hát érthető, ha nem emberhez méltóan viselkednek. Nem az!

Ne keverjük össze a valódi nélkülözést és a szarrágást.
Nagy baj nem történt, csak a jelenség aggasztó, hogy ma sokan azt képzelik, mindent lehet.

respecta /01 2009.06.09. 16:06:41

@Reckl_Amál:
Mivel egy nekem (most sem értem miért, de mindegy) címzett hsz-re reagáltál, kérlek világosíts fel, miért írt hozzánk "pvissza". Matt, de nem értem.
Azért kérdezem, mert utolsó mondataiddal vitatkozni sem lehet. Pont úgy van.
Mi sem írtunk mást.

Editor Bob 2009.06.09. 16:08:51

Ezektől a szánalmas tolakodóktól és az összes ilyen hasonszőrűtől a választójogot is elvenném. Aki képes 250 ft-ért órákig várakozni, aztán a másikkal úgy küzdeni az ételért, mintha egy gettóban lenne, és az utolsó falatért harcolna, az nem érdemli meg, hogy az ország helyzetének alakulásába beleszólhasson. Legközelebb egy párt ad majd ingyentrappistát, aztán meg is nyeri a választást az ilyen white trash szavazatokkal.

kaprosjoghurt (törölt) 2009.06.09. 16:09:53

Mikor előszőr hallottam a hírt megrökönyödtem, ilyen hogy fordulhat elő.

A tülekedés szánalmasnak tűnik, minősíthetetlen.

Másrészről szomorú, hogy embereknek ekkora mértékű megtakarítás is számíthat.

Egyéb: vannak kommentek, akik a nyugdíjasokat kezdik ki, hogy 80 forint megtakarításért átutazzák a várost. De vajon a mások számára hülyeségnek tűnő apróságokból pár ezer forintot össze tudnak-e havi szinten spórolni? Gyanítom igen, amit vagy magára költ, vagy netán az unokáját elviszi belőle többször fagyizni...stb.

Meglepődtem olyan kommenten, hogy a szegénység közé tartozik, ha valaki belföldön nyaral. Khm, akkor én kib@szott szegény vagyok, mert évek óta belföldön nyaralok... ;)

Szegénységnél szerintem nem az a tét, hogy hol nyaral valaki, hanem jó esetben pl.az, hogy több sajtot tud-e venni, roszabb esetben már az, hogy megcsúszik a rezsiszámlával, még rosszabb esetben már azon gondolkodik, hogy vajon előbb ki tudja-e fizetni, mint kikapcsolják nála az áramot...stb.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.06.09. 16:10:27

Nagy a kavarodás itt a nagy egyetértésben! :) Szerintem arra gondolt, bár nem vagyok a magyar hangja, hogy mindenkit támogat, akik a szegénységet nem megfelelő érzékenységgel megközelítőkkel nincs összhangban.

megmondomatutit 2009.06.09. 16:14:03

Ha a Pennyn múlna csak fél pénztárost alkalmazna. Néha betévedek egy üveg vízért, de nagy nehezen tudom csak kiverekedni magam vásárlás nélkül, mert nincs türelmem kivárni a lassan haladó sort. A termékeik pedig kivétel nélkül harmadosztályúak. Nem akarom fényezni a többieket, de össze sem lehet hasonlítani az Aldi vagy a Lidl áruházakkal. Talán a Plus volt még a méltó "vetélytársa", de ugye az most átkeresztelkedik Sparrá, és az is nívósabb.

megmondomatutit 2009.06.09. 16:17:08

Szóval aki a Pennybe jár, ne csodálkozzon ha érik meglepetések:))

Lasombra 2009.06.09. 16:27:41

annyira kézenfekvő ilyenkor a megoldás. amíg a csőcselék bent vívja az élethalál harcot a sajtnak nevezett izéért, a rendőrség kint szolidan rázár a bejárati ajtóra. egy hónapig ki sem nyitja. egy mozdulattal meg van büntetve a Penny is meg a reaktormérnök kuncsaftok is.

igaza van a fentebb szólónak, aki szerint ez nem szegénység, ez klasszikus szarrágás.

Editor Bob 2009.06.09. 16:28:04

"Talán a Plus volt még a méltó "vetélytársa", de ugye az most átkeresztelkedik Sparrá, és az is nívósabb."

Szerintem pont fordítva. A PLUS-ban pár éve rengeteg nívós német/olasz saját márkás termék volt (Pesto szósz, lekvár, sósmogyoró, joghurt stb.), amelyek a SPAR-osodás óta megszűntek (néhányat a LIDL-ben láttam viszont), helyettük van az ultraigénytelen S Budget meg társai.

Pepe83 (törölt) 2009.06.09. 16:29:43

@kaprosjoghurt:

A belföldi nyaralás valóban nem volt a legjobb példa, csak azt szerettem volna írni, hogy Magyarországon akármilyen keserűek is egyes emberek és sírnak, hogy nehéz az élet, 300 forint akkor sem számottevő összeg. Ennyi pénzért nemhogy verekedni, de még 10 percnél többet sorban állni sem érdemes.

Vannak szegény emberek Magyarországon persze, de a szegénység nem azt jelenti, hogy rászorulnának egy párszáz forintos akcióra, főleg azok után ami történt.

nadivereb 2009.06.09. 16:31:46

@kaprosjoghurt: A lényeg, hogy a tülekedők nagy részének egyáltalán nem számít ez a megtakarítás. Csak azt érzékelik, hogy "Akció", meg hogy "ócsósajt", felpörögnek és mennek a szag után. Ezek azok, akik a Horstfuchs-féle "vegyek három űrtechnológiás nanoszűrős tojáshéjeltávolítót és kap mellé még egyet"-típusú ajánlatokon fellelkesülve telenyomják a konyhájukat használhatatlan vicik-vacakokkal. Szarrágó éhenkórászok ezek, nem szegények.

respecta /01 2009.06.09. 16:36:29

@Editor Bob:
Nekünk is ez a tapasztalatunk. Nincs messze tőlünk, így felesleges volt eljárni máshová alapvető dolgokért. Eddig.

attila.1969. · http://attila1969.wordpress.com/ 2009.06.09. 16:57:19

@Pepe83: Akkor te biztosan a Holdon élsz,mert százezrek éheznek különböző telepeken és máshol..Ritkán,de beszámol róla a média..Iskolapadból az éhség miatt kiszédült gyermekekről...Ők bizonyára leírnák neked,ha lenne internetkapcsolatuk..A legtöbb netező embernek segédfogalma sincs ezek szerint,hogy mi történik a vidéki falvakban,városokban,vagy a nyóckerben..illatos úton(bár már bontják),stb..@Reckl_Amál: Tudom,hogy nem sajnálod..

Vegaaa 2009.06.09. 16:59:07

nem tudom pontosan milyen sajt volt ez, de az bizonyos hogy a darabolt (kilós, esetleg súlykódos) sajtokat legtöbbször több mint egy hónapos szavidővel hozzák (ez márkától független). Ennek nyomán a központi beszerzőt nem is lehetne eléggé seggberúgni ilyen amatőr bénázása miatt. Ha még be is ragadnak ezzel a szarral még akkoris van egy hónapjuk rá hogy eladják.

Lasombra 2009.06.09. 17:18:41

@RUSZKIBAKA: szerintem az illatos utat - ami kilencker - nem bontják el. :)
és nem érted a lényeget. itt nem az éhhalál szélén tengődő gettóarcok, nincstelenek és kilátástalanok verekedtek össze. azoknak a kenyér meg a tej a cél, nem a sajt. és nem vadásznak akciókra. ez nem az anyagi, sokkal inkább az értelmi / lelki szegénység megnyilvánulása volt a Pennyben.

Pepe83 (törölt) 2009.06.09. 17:29:15

@RUSZKIBAKA:

Én nem állítom, hogy nincs szegénység, azonban ennek mértékét egyesek eltúlozzák.

Az nem szegénység, hogy valaki csak hitelből tud LCD tv-t venni, vagy csupán kőbányai sört vesz az esti focimeccsre.

Ha egy gyerek éhezik annak egyetlen oka a szülői felelőtlenség, hiszen az ember jól tud lakni napi 200 forintból is. Párizsi, zsömle, paprika, tej reggelire és máris nem fog kizuhanni a gyerek az iskolapadból.

Vegaaa 2009.06.09. 17:35:39

@Lasombra: énis tapasztaltam már nem egyszer, hogy bejönnek az áruházba, vesznek egy prémium termékből legalább ötöt, aztán balhéznak a kasszánál mert a tényleges ár és a címkén található ár nem egyezett. tényleg nem, van kb. 20Ft különbség. Otthagy az állatja legalább 5000Ft-ot mondjuk stílusosan csak sajtra, és ordibál a vevőszolgálaton hogy át akartuk verni 50Ft-tal. Ez nem szegénység barátom, ez egészen más.

Brainstormer 2009.06.09. 17:52:09

Igénytelen nyominger, aki pár guriga sajtér órákat nyomul ott.
A Pennyt kár szidni, nem lehet több kamion sajtot odatolni egy boltba úgyse, aki épp ott jár, annak jut, oszt jó van. Én egyszer lemaradtam egy Tesco-s dig. fényképezőgép-akcióról, mert csak az akció indulásának másnapján mentem oda. A vevőszolgálat a többi Tescobol azt mondta (az összes budapestit megkérdeztem!), hogy csak pár darab jött, gondolom, azt meg a dolgozók lenyúlták, és továbbadták. Pont egy éve volt kb., az 35.000-be került az akkori ált. 45 helyett. Dühömben felnyomtam őket a Fogyasztóvédelemnél, ahol mondták, nem javulnak a bírságok hatására sem, pedig a Gazd. Versenyhiv. már lehúzta őket 100 vagy 200 millióval!
De mondom, itt nem hibáztatom a Pennyt-t, ez a primkó emberek buktája!

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.06.09. 18:17:17

@Vegaaa:
Nah most azt hiszem népszerűtlen szarrágó leszek, de ha a bolt át akar qrni a palánkon, akkor minimum odamegyek és balhézom (helyzettől és készségességtől függően) akkor is, ha csak 200Ft az 5000-es bevásárlásból. (amit valahol még kuponban meg is kap az ember)
Nem azért, mert szükségem van arra az összegre a megélhetéshez, hanem mert nem megfelelően tájékoztattak, és ha nem figyelek megkárosítanak.

Nekem ez annyira egyszerű és logikus.

Annyiért akarom, vagy nem akarom megvenni az adott terméket amennyi rá van írva. Ha elszúrta az üzlet, akkor nem megsértődni kell, hanem villámgyorsan helyrehozni és kártalanítani a vásárlót.

Az árcimke az ajánlat, ha elfogadom, akkor nincs hebegés, hogy hibás.

-Sarge- 2009.06.09. 18:34:08

@Pepe83: Szerintem most hagyd abba! Napi 200 Ft-ból? Kérd meg a bejárónőt, vigyen el magával legközelebb bevásárolni!

attila.1969. · http://attila1969.wordpress.com/ 2009.06.09. 19:36:07

@Lasombra: igen 9.kerület.tudom.pontokat tettem utána,nem veszőt..te meg kákán a csomót is..@Pepe83: inkább nem írok most többet..

attila.1969. · http://attila1969.wordpress.com/ 2009.06.09. 19:37:21

@Lasombra:jav: vesszőt.de unom már,ha hülyének néznek..

attila.1969. · http://attila1969.wordpress.com/ 2009.06.09. 19:39:31

@Lasombra: Ha néznél tévét,láttad volna,hogy bontják a dzsumbujt..(illatos úti telep,IX.Ker,mert hülye azért nem vagyok..Csak figyelni kell az írásjeleket is..pontok.....)

Vegaaa 2009.06.09. 22:30:11

@maxt: teljesen igazad van, nem is ezt vitatom. ha 1 forintról van szó, azt is visszakapja a vásárló a vevőszolgálaton készpénzben (nálunk legalábbis). viszont nagyon jól jellemezted önmagad, hogy egy elhanyagolható összegnél ez szarrágásnak minősül. a poszt is pont erről szólt. erre a kurva sajtra sem azok mentek rá többségében akik olyan rohadtul rászorulnának, hanem a szarrágók, akik már csak önérzetből is ott toporognak.

ui: félreértés ne essék! a penny ezt elbaszta, nem kicsit (az első hozzászólásomban ki is fejtettem ezt), de azért valljuk be: többismeretlenes az egyenlet ám.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.06.10. 08:07:55

@Vegaaa:
Egyértelmű, hogy az üzlet hibázott! A Plus legalább kiírja, hogy akciós termékekből üzletenként 2db van, így azért el sem indul az ember... (minden alkalommal apróbetűs szövegként rajta van az újságon)

Azt viszont nehezen fogadom el, hogy ha önként és mosolyogva nem viselem el, hogy átverjenek, illetve a meghirdetett feltételeket a kereskedő magasról leszarja, akkor én vagyok a szarrágó, és ez teljesen logikus mindenkinek.
Nem!
Az üzlet feltételeket szab, és - ahogy írtam - ha azt elfogadom, akkor teljesítsen.
Ne én legyek szarrágó, hanem az üzlet legyen rohadt csaló!

Ennyire kifordult a logika?

A vevő az állat, az üzlet meg érinthetetlen szent akkor is, ha átver?

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.06.10. 10:33:30

De miért vert volna a Penny bárkit is át? Tettek ígéretet a sajt mennyiségére? Nem. Adott időben, adott helyen, adott áron volt sajt. Alábecsülték a mennyiséget. Ez hiba volt.

Az akció egyébként nem jótékonyság. A boltok vevőcsalogatónak alkalmazzák. Aki betér az akciós sajtért, az mást is vesz - normál áron. Ez az akció lényege. Hogy sok ostoba ember nem tudja fölfögni az ilyen összefüggéseket, az nem a Penny bűne. Az összes üzlet így működik. A drágább árfekvésűek is.

A Csereüvegek c. filmben néni szomorkodik a paradicsomok mellett a szupermarketben. Odamegy az eladó:
- Mi a baj?
- Akciós a paradicsom.
- Dehát az miért baj?
- Mert nem szeretem.

A bunkó tülekedés nem csak ránk jellemző, de ez a "nekem minden JÁR" típusú attitüd itthon.

Nekem is megvan a véleményem a magyar kiskereskedelem színvonaláról. De az olyan emberekről is, akik nem bírnak magukkal.
Hétfőn voltam az Auchanban, egy igazi proli húsz percig csinálta a cirkuszt 40 forintért. Lehet, hogy igaza volt, ezt nem tudom megítélni. Egyszerűen nem volt hajlandó fölfogni, hogy a pénzét - amennyiben igaza van - a vevőszolgálattól kapja vissza. Ehelyett ott körözött, és a pénztárosokat zaklatta. Mindegyik megmondta neki, ők nem adhatnak csak úgy 40 Ft-ot, erre a vevőszolgálat jogosult. De nem! Az a hülye nőszemély ott zavargott. Aztán jött egy eladó, és mint a hülyegyereket átkísérte a vevőszolgálathoz. Utálom az ilyen idiótákat, és soha, de soha sem fogok nekik igazat adni.

Vegaaa 2009.06.10. 11:39:54

@maxt: "Azt viszont nehezen fogadom el, hogy ha önként és mosolyogva nem viselem el, hogy átverjenek, illetve a meghirdetett feltételeket a kereskedő magasról leszarja, akkor én vagyok a szarrágó, és ez teljesen logikus mindenkinek.
Nem!"

persze hogy nem, de különbséget lehet tenni átverés és átverés között is. ha tízezerrel akarnak átkúrni a palánkon (tudatosan), akkor énis verem a tamtamot. ha tiz forinttal (mondjuk egy véletlenül kinnt felejtett plakát vagy cimke miatt), akkor leszarom. aki az utóbbiért is legszivesebben felgyújtaná az áruházat, az szerintem beteg. ezt mint ember mondom neked, és nem mint kereskedő. az ilyen viselkedés az élet más területein is megnyilvánul, és szerintem ott se nézik jó szemmel.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.06.10. 13:04:33

@Vegaaa:
Persze! Rengeteg tényező befolyásolja a dolgot, de mint szintén kereskedelemben dolgozó pontosan tudom azt is, hogy az elégedett vevő az igazi érték. Persze nem multicég vagyunk, így az értékesítőinknek is sokkal nagyobb rugalmasságot engedhetünk meg, amivel nem csak a párszáz forintos esetleges eltéréseket kompenzálhatják, hanem a cég hibájából származó félreértés, illetve félretájékoztatás esetén személyre szóló kedvezményt is adhatnak bizonyos határokon belül.
Ez persze multinál kivitelezhetetlen, de ha jogos egy akár 20 forintos panasz, akkor mélyen meghajolni és elnézést kérni, nem pedig húzni a szájat, hogy dolgozni kell, (és nem sikerült átverni a vevőt)...

@Reckl_Amál
Az említett áruházi eset a tipikus elmebeteg, a Penny-vel kapcsolatos meglátásod viszont úgy gondolom hibás.
Pontosan tudták, hogy ilyen mértékű akciónál (mert nem ugyanaz, mint amikor 4Ft-al olcsóbb a tejföl) sok érdeklődőre lehet számítani, és minimum akkora készletet felhalmozni, hogy az akció időtartamának nagyrésze alatt kitartson. (Láttam már Auchan darálthús akciót testközelből... Sokan voltak, de nem lett senki elküldve, hogy nincs, hanem az alkalmazottak kialakítottak egy sort, és jutott mindenkinek.) Ha nem jelöl meg mennyiséget, akkor utólag ne sírjon, hogy "csak ennyi van". Az áruházlánc döntéshozói és beszerzői felelőtlenek voltak, a vásárlók pedig joggal elégedetlenek, aminek ugye következménye a problémás viselkedés.

Mérgező Hulladék 2009.06.10. 14:19:18

Érdemes azért körülményként figyelembe venni, hogy volt egy csomó más akció is a hétvége más óráiban (mondjuk túrórudi, sör az aktuális ár harmadán kb.), azok kapcsán mégsem alakult ki ilyen hiszti (vagy csak nem hallani róla?). Ha már mindenképp szegénység-fillérbaszóság elméleteket állítotok fel, beleszőhetnétek ezt is.
süti beállítások módosítása