2009. március 07. 04:23 - Reckl_Amál

Nincs az a pénz

Orbán Viktor végre elmondta immár hagyományos évértékelő beszédét. Csak azt felejtette el közölni, melyik évet is értékelte... Ráadásul két héttel később hangzott el az összegzés az eredeti időponthoz képest. Nem tudom, miért, mire várt Orbán, ezt a beszédet tavaly november óta bármikor elmondhatta volna, és valószínűleg ezek a szavak pár hónap múlva is aktuálisak lehetnek.

Orbánnak ugyanis alapvetően igaza van. De ez nem nagy meglepetés, Orbánnak általában igaza van. Sajnos az ország mai helyzete egyértelmű, általános igazságokat mondani sokan tudnának. Orbán megint abban ügyes, hogy sokak gondolatait fogalmazta meg.

A beszédet átlengte a lelkesítő nosztalgia. Orbán most megint fölvette az egykor rendszerváltó ifjú szemtelen szerepét. Amiért a nem szoci nagymamák egy életre a szívükbe zárták. Emlékszünk talán, pár hónapja még távolságtartóan nyilatkoztak a rendszerváltásról. Amikor még a társadalom a rendszerváltást tekintette minden bajok forrásának, a Fidesz őskövületei még azt a benyomást igyekeztek kelteni, hogy ők csak a "partvonalról", naívan figyelték az eseményeket, sajnos elhitték, hogy tényleg fordul egyet a világ.
Most, hogy itt a kézzelfogható mumus, a válság, már megint vissza lehet helyezkedni a Petőfi-imitátori szerepbe, amely, valljuk be, jobban áll Orbánnak, mint a pelyhes állú, mit sem sejtő, átvert kis demokrtáé. Szimpatikusabb, és tetterősebb is, ami nem jön rosszul, ha az ember kormányzásra készül.

Konkrétum persze most sem hangzott el, de nem is vártunk ilyesmit. A műfaj - amelyet ráadásul ebben a formában maga Orbán talált ki és honosított meg - határai tágak, a szónok bármiről beszélhet. Főleg, hogy kényelmes megoldásként nem kell a jövőről beszélni, mert, ugye, évértékelő. 2008-ban a hallgatóság, de leginkább a rétor nagy fájdalmára még mindig nem ő igazgatta az országot, így a kormányzati munka kritikája teljesen helyénvaló és hiteles. Orbánnak nagy szerencséje, hogy Gyurcsány ezüst tálcán kínált föl válogatott hibákat. Ma már nem számít pártpolitikai állásfoglalásnak az a megállapítás, hogy a Gyurcsány-kormány teljesítménye nem szimplán nulla, hanem kifejezetten káros az országra nézve. Ezt a verdiktet belföldön és külföldön is besöpörhette a kormányfő az elmúlt két héten. Egyrészt a Reformszövetség szigorú és ennek ellenére népszerű tervezetének mellékzöngéi által, másrészt a brüsszeli katasztofikus szereplés után.

Orbán Viktornak könnyű a dolga, hiszen Gyurcsányon kívül ezt már lassan mindenki így látja. Amin Orbán elcsúszhat - és elképeszt, hogy még mindig nem akarja tudomásul venni ezt - attól, hogy az emberek elégedetlenek a mostani kormánnyal, még lesznek jópáran, akik a szocialistákra szavaznak. Mert a Fideszre, vagy kifejezetten Orbánra sosem tennék. Az elégedetlenség tendenciát mutat, de nem fordítható le meglévő, megingathatatlan szavazatokra.

Szintén Orbán dolgát segíti, hogy a még jelenleg uralkodó, de mindenképpen megroggyant globális kapitalizmus nem éppen népszerű manapság. Orbán már a végét vizionálja, ami nagy tapsokat váltott ki a hallgatóságból. Mert ki nem ért egyet azzal, hogy a bankok helyett a reálgazdaságot kell támogatni? Én is leírtam pár hete. Csak az a különbség köztünk, hogy én valószínűleg nem kerülök olyan helyzetbe egyhamar (nem is ambícionálom), hogy az országot vezetném. Ezért Orbán arról szólhatott volna legalább egy kicsit, hogyan képzeli ezt el. Mert a céllal egyetértünk, csak éppen a terv hiányzik.
Lehet, hogy pesszimista vagyok, de én nem hiszem, hogy a nemzetközi piacpártiság napjai olyannyira meg lennének számlálva, hogy 2010-től, amikor Orbán várhatóan végre elfoglalja az első számú bársonyszéket, már egy másik gazdasági világrend szerint működik az ország. Nem a kapitalizmus rendült meg, csak néhány bank.

A pénzügyektől megcsömörlött emberek nyilván örömmel hallgathatták Orbán szavait arról, hogy a pénz nem is annyira fontos. Hogy vannak lényegesebb értékek: a barátság, a gyerekek és a haza. Ez tipikusan olyan kijelentés, amellyel nem lehet vitatkozni, Orbánnak ismét igaza van. Csak éppenséggel ez a szemlélet jelen helyzetben nem releváns. Örülünk, hogy az elnök úrnak helyén van a szíve.
Sajnos a kormányzás mint tevékenység azért alapvetően a pénzről szól. Az országot működtetni pénz nélkül nem lehet. Nekem a mostani kormánnyal sem az a bajom, hogy nincs szívük, a józan eszük hiánya miatt nem alkalmasok.
Orbán egyik nagy, rétori fogása, hogy meg akarja szüntetni azt a budapestinek tulajdonított szemléletet, amikor bármire azt mondjuk, van az a pénz. Vagyis pénzért bármire képesek vagyunk. Ez is nagyon szép, én mégis jobban örülnék, ha a jövőbeli kormány azért nem nagyon idegenkedne a pénzszerzés gondolatától. Mert jelenleg tényleg nincs az a pénz, sőt Magyarországon lassan semmilyen pénz sincs.

Új elem is felbukkant Orbánnál, de ne tévesszen meg senkit, ez csak ügyes stílusbeli dolog. Orbán azzal zárta a beszédét, hogy nem legyőzni akarja az ellenfelét, hanem túl akar rajtuk lépni. Szerencsére azt végre megértette az egykori miniszterelnök, hogy a nyílt, verbális agresszió nem igazán célravezető. Ezért most már nem valamilyen lebírkózást ígér, hanem elegáns fordulatot, simán, bársonyosan - mint ahogy a rendszerváltás is lezajlott.

A közvetítésen is csupa kellemes, szimpatikus arcot láthattunk. Mádl Ferenc és felesége bölcsen, bízakodóan mosolyognak. Farkas Flórián koncentráltan figyel. Szájer József fegyelmezetten hallgatja elnöke szavait. Sehol egy Mikola, sehol egy Kövér, sehol egy Semjén vagy Schmitt Pál. (Pedig nagyon közel vannak az EP-választások, bár a Fidesznek nem kell erőlködnie, lazán nyerni fog június 7-én.) Jelenleg pontosan azt csinálja Orbán, amit a túloldalról ajánlani szoktak neki: egy európai, higgadt néppárt szellemesen, megbocsájtóan beszélő főalakja. Okos belátás részéről, hogy nyugalmat, megértést sugároz. Az MSZP-n túllépés gondolata is pont azt tükrözi, hogy a Fidesz most hátradől, és kivárja, amíg az egyre eszementebb Gyurcsány-kompánia kicsinálja saját magát. Aztán a mosolygós, szimpatikus, egykori lánglélek, mára konzervatív pártelnök kellemesen besétál.

Én nem mondom, hogy megfognánk vele az isten lábát, de egyrészt a maiaknál mindenki jobb lenne, másrészt ezzel a Fidesszel ki tudnék egyezni. Sajnos azonban az igazán lényeges választásokig még több, mint egy év van hátra. Ez elegendő idő Gyurcsány további rombolására, és lehet, hogy emiatt Orbán megszólalásainak a hangvétele is radikálisabb lesz, különben a szélsőségesek tényleg a fejükre, a fejünkre nőnek. Várjuk ki a következő évértékelőt, úgyis az lesz az igazi. Ennek ugyanis most semmi tétje nem volt, kár, hogy ilyenkor éri meg normálisnak mutatkozni.

64 komment
· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr13986666

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sárdobáló 2009.03.07. 11:21:31

A Viki Viki Viki Viktóóóóóóóóór"Kísértet járja be Európát – a kommunizmus kísértete." Végre végre végre! Megszólalt a főnök. Rég beszélt a bácsi, nade most. Most szó sem volt Szorcsik Vikiről, meg Kolbászról, itt csak a nemzet sorsa volt a…

Trackback: Non Plus Ultra 2009.03.07. 11:15:33

Orbán Viktor eurokommunista?Mélyen elgondolkodtató - és egyben igen aggasztó - évértékelő beszédet tartott a minap Orbán Viktor a Millenárisban. A politológusok körében is egyre népszerűbb gondolat, miszerint a két nagy párt meghasonlott önmagával, nem te…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blügy-blügy 2009.03.07. 10:27:20

mp3-ba nem tudtad volna felolvasni?

lobellone 2009.03.07. 10:45:28

"...sehol egy Semjén vagy Schmidt Pál."
Ezt két ponton helyesbíteném.

1) "Schmidt Pál" neve helyesen Schmitt Pál (hiteles forrás: www.schmitt.hu)

2) Ott volt, méghozzá a nejével együtt (kb. 2. vagy 3. sor középen)

A poszt egyébként ül, egyetértek. Általános igazságok, különösebb jövőkép nélkül.

Mike36 2009.03.07. 10:46:03

a Beszédének egy részével mélységesen egyetértek. Azt mondta: új emberekre van szükség. Szerintem is. Csak ő nem új.

Mike36 2009.03.07. 10:47:37

Reckl_Amál

egy populistának mindig igaza van. illetve azt mondja, amit a tömeg hallani szeretne.

Tapmancs 2009.03.07. 10:49:48

"különben a szélsőségesek tényleg a fejükre, a fejünkre nőnek"

Miért, szerinted ki a szélsőség? Akit Gyurcsány annak tart?

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.03.07. 10:56:35

@Tapmancs:
Szélsőséges, aki puskaporszagot érez a levegőben, aki forradalmat akar.

Schmittet javítom, elnézést.

seaner 2009.03.07. 11:06:47

"a maiaknál mindenki jobb lenne"

Sztem éppen ennek az ellenkezője fog bebizonyosodni. Mármint az, hogy még ezeknél is van rosszabb.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.03.07. 11:10:33

@seaner:

Őszintén remélem, hogy nem lesz igazad, bár ki tudja. Orbánék egyszer már bizonyították, hogy jobban kormányoznak, mint Gyurcsányék. Én sem vagyok született fideszes, de más reális alternatívát nem látok. Szerintem a legrosszabb, ami történhet, ha a szocialisták - pláne az SZDSZ-szel - újabb négy évet kapnak. Azt elképzelni sem tudom.

lobellone 2009.03.07. 11:18:34

@seaner:
Én is úgy gondolom, mint a posztíró: ezeknél már csak ezek lehetnek rosszabbak, újabb négy éven keresztül:-(

prometheus_X 2009.03.07. 11:21:05

@seaner: Szerintem ennél rosszabb nem nagyon lehet, így legfeljebb másképp lesz pontosan ugyanilyen rossz a helyzet. :)

seaner 2009.03.07. 11:22:32

@Reckl_Amál: Majd elválik, bár én nemigazán vágom, hogy mivel bizonyították be, hogy jobban kormányoznak

sztrugackij 2009.03.07. 11:25:14

@Reckl_Amál: kifejtenéd az orbáni alternatívát bővebben is?

seaner 2009.03.07. 11:30:00

Amúgy én is bízom benne, "Hogy egy új világ születik." Csak nem olyan, amilyenre Orbán gondol.

Remélem, hogy még e század első felében, egy szociális forradalom fog végig söpörni Európán, nyugatról keletre.

Kalmár 2009.03.07. 11:31:49

Kicsit fanyalgós lett ez az írásod
Béna Orbán, nem mond semmit, blabla
Kiváncsi vagyok van e olyan szóösszetétel a Magyar nyelvben amit ha Orbán mond az tetszene neked.
Jobb lett volna egy fegyverbe Magyar végveszély van? Pedig ez sem jár messze a valóságtól.
Vagy : Támogatom Fletót a béke kedvéért, bár éppen az ellenkező irányba robog?
Szerintem egy ilyen nyugodt hangvételű, valóban kockázatkerülő beszéd a legjobb választás.
Én a tüzesebb verziótól féltem.A legfontosabb pontok világosak. Új fundamentumokra van szükség.
Nem elég egyedül az újabnál újabb hitelek felvételével áthidalni a pillanatnyi helyzetet. Sajnos Fletó a 180 milliárdos ötletével csak ebben gondolkodik.Azért a végén elhangozhatott volna, hogy a kormány azonnal távozzon, adja vissza az emberek kezébe a döntést!
Egészen új a helyzet, összeomlóban a régi világ, ráadásul a romok alján vagyunk, a demokrácia eszméje szerint ez megérne egy új felhatalmazás kérését. Csak hát a konc...

tigris 2009.03.07. 11:33:32

Hát igen a szociknál mindenki jobb ez biztos, de csak ezért az Orbánra szavazni nem a legjobb lehetőség számomra. Szívesebben szavaznék Kósa Lajosra ha tehetném. De sokkal jobb lenne ha egy teljesen más társaságra szavazhatnék, gondolok itt hozzá értő közgazdászokra, intelligens és nem pökhendi politikusokra, jó stratégákra, ambiciózus bankvezetőkre és még sorolhatnám. De én kihagynám ha választhatnék az Orbánt, a Deutschot, a Kővért és pár embert, így sokkal jobb érzéssel szavaznék a FIDESZ-re, de vszeg így is rájuk fogok.

Netuddki. 2009.03.07. 11:35:04

Nem tudom feltűnt-e, hogy az egyik legkommunistább párt a Fidesz? Legalábbis amit a rendszerváltás alatt értettek rajta.
Ennek egyik legkirívóbb bizonyítéka, hogy a párt éléről csak kihalni lehet. És ez lesz majd a Fidesz (meg az ország) veszte is.
Szükség lenne egy új politikai és gazdasági erőre amelyik kisöpri ezt a mostani politikusi szemetet jövőre (képletesen persze).

wendriner úr 2009.03.07. 11:35:19

korrekt. ezt kellett mondania és így. évértékelőt adott, nem választási programot hirdetett.

a szabályozatlan globalizmus a múlté. tessék csak megnézni, hogy mi történt az USÁ-ban az Enron botrány után (Sarbanes-Oxley act), óriáit mozdult a reálgazdaság az ellenőrzöttség felé. most ugyanez fog történni a pénzpiaccal. a jelenlegi pénzügyi válságot az alábbi szereplőknek köszönhetjük: a bónuszukért hajtó bankvezérek, Greenspan kamatpolitikája, a hitelminősítők, a bankok könyvvizsgálói. ez mára reálgazdasági válságot okoz, amit a világon sajnos majdnem egyedülálló módon esélyünk sincs kivédeni, mert a Ferencék belavíroztak bennünket oda ahová.

ma tüzet lehet és kell oldani, munkahelyeket védeni. államcsődöt elkerülni. hajrá Feri, próbáld meg. ez nem Orbán feladata. neki majd (ha el nem tolja addig), tényleg újra kell indítania a magyar gazdaságot és társdalmat, tartós növekedési pályára állítva. Ferenc történelmi feladata, hogy örökre emlékeztessen bennünket, hogy mit nem szabad.

programozóknak: mihelyst kiírják az előrehozott választásokat júniusra, én is kérni fogom a Fidesz programját. addig nincs értelme, csak a szokásos elterelése annak, hogy a kormány és szövetségesei nem tudnak mit kezdeni a jelen helyzettel.

1998 Viktor is back.

érdektelen 2009.03.07. 11:35:26

"nyílt, verbális agresszió nem igazán célravezető"

De bejött a szocialistáknak 2002-ben, amikor a Fidesz látványosan nem válaszolt rá.

RustySpoon (törölt) 2009.03.07. 11:35:59

nem értem egyébként miért vár mindenki "konkrétumokat", számokat Orbántól és a fidesztől. Szerintem Orbán teljesen konkrétan kijelölt most egy utat.. azt, hogy mire hány milliárd jut ma senki nem tudja megmondani 1 évre előre. Veres János se tudja megmonadni, havonta új költségvetésen gondolkodnak, újabb és újabb számok jönnek elő.

De felhívnám a figyelmet arra, hogy onnét ráadásul hiányzik még valami.. az, amit most Orbán kijelölt.. egy cél egy reménysugár, hogy jobb lesz/lehet. Feriék háttal a világnak megszorítanak, csomagoznak.. ebben nincs semmi perspektíva, főleg nemzetközi hitelek nélkül. Nézzétek meg, Gyurcsány három évet húz keresztül az új csomagjával.. az előző három év szánalmas teljesítményét is feladja, csak azért, hogy a holnap biztosítva legyen számára. Azt már csak csöndben mondom, hogy három éve volt Őszöd, amit megelőző időszakról saját maga mondta, hogy azelőtt se csináltak semmit.. csak hazudoztak és számokat hamisítottak. Hál' Isten most már a legostobábbak is kezdik felismerni, hogy kivel van dolgunk..

Netuddki. 2009.03.07. 11:36:07

@kovi1970: BOCS!
rendszerváltás alatt => rendszerváltás előtt

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.03.07. 11:41:57

@sztrugackij:
Orbán annyiban alternatíva, hogy gátat vet annak a dilettantizmusnak, ami most megy. Az a nagy, államférfiúhoz méltó kihívás, hogy ezután jobb lesz-e a kormányzás színvonala, esetleg továbbra is a hagymázas ötletek sorjázása folytatódik helyette, ne adja Isten, mindez megspékelve pár újabb őrülettel.
Az orbáni alternatíva ebben a percben Gyurcsány leváltása és a változás. Orbánék felelőssége, hogy merre felé.

@Kalmár:
Éppen ezért fanyalgok. Mert engem ez a valóban visszafogott beszéd nem nyugtatott meg. Persze a konkrét tervek közlése szavazatvesztéssel jár, de a haza esetleges megmentőjétől elvárnék némi kockáztatást. Főleg, hogy most van miből. A Fidesz még sosem állt ilyen jól.

@seaner:
Bár 1998 - 2002 között a felszínen populistának tűnt a kormány, a háttérben Stumpfék pl. elég jó közig reformokat dolgoztak ki, sőt, el is kezdték megvalósítani. Gyurcsányék semmit sem csinálnak, ez önmagában nagy mulasztás.

Pelso.. 2009.03.07. 11:49:54

Amál,

Valami ellen fogsz szavazni, vagy valamiért? Mert, hogy miért is, az nem hangzott el tegnap.

dr. Wilbur Swain 2009.03.07. 11:51:40

oké, hogy türelmesen várunk 2010-ig, de addigra mi lesz az országból/pénzünkből?
Gy.F. lépései inkább ártanak, mint használnak, az meg már nyilvánvaló, hogy a szociális rendszerekhez esze ágában sincs hozzányúlni
akkor meg miről beszélünk?

lopici_gaspar 2009.03.07. 11:52:17

hosszan mondta megis milyen keveset...

prometheus_X 2009.03.07. 11:52:31

@Kalmár: Az egy téveszme, hogy a világ összeomlik. Nem. Magyarország fog összeomlani, vagy legfeljebb még Ukrajna (bár őket az EU a gáz miatt úgy fogja tolni pénzzel, ahogy még senkit se tolt).

Miért nem beszélt arról, hogy van egy ország, amelyik párszáz éve még nem is létezett, de minket, akik a szocialista blokkból elsőkként léptünk ki, ez a nem létezett ország megelőzött az Euro bevezetésében, és meg lehet nézni, hogy ott mennyi az esélye a deviza hitelek bedőlésének.

Miért nem beszélt arról, hogy az irányítás és az MNB, de úgy általában a bankok lehetetlen és felelőtlen módon a CHF alapú hiteleket nyomatták az EUR és HUF alapúakkal szemben?

Miért nem beszélt arról, hogy a Fidesz által lenépszavaztatott eü. reformon keresztül, az eü. rendszer részleges kezelésével majdan megbízandó bankok 20-30 milliárddal többet termeltek 2008-ban, mint 2007-ben, és ez várhatóan 2009-ben is így fog alakulni? Szemben az állammal, amely magabiztosan termeli az ennél nagyságrendekkel (n-szer 10 = n nagyságrend) nagyobb deficitet!

Miért nem beszélt arról, hogy mégis mi a frász karikából kívánja erősíteni a jóléti rendszereket, és az általa vizionált tömeges közmunkákat?

És ez nem fanyalgás, hanem tényközlés: Orbán ismét elmondott egy rakás népszerű lózungot összefűzve, mindenféle konkrétum nélkül (illetve egészen minimális konkrétumokkal).

És NEM, nem vagyok se MSZP-s, se SZDSZ-es, sőt, kívánom, hogy forduljanak fel Gyurcsányostul ha lehet. De olyan Fidesz se érdekel, amelyiknek csak a szája tud járni, cselekvésre azonban képtelen valójában.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.03.07. 11:55:07

@Pelso..:
:) Az egyik legkövetkezetesebb hagyomány a magyar demokráciában a protesztszavazás. Jogos a kérdés. Gyurcsányék nélkül nem valószínű, hogy megfordulna a fejemben Orbán.

@dr. Wilbur Swain:
Ez most már bizonyított. Én is csüggedten figyelem az eseményeket.

prometheus_X 2009.03.07. 12:01:40

@kovi1970: Tulajdonképp pont erről írok a blogomban :)

petrocelli111 2009.03.07. 12:03:33

Kedves Amál!
Egy óriási különbség van Orbán kormány és a Gyurcsány között, mégpedig , hogy a költségvetés rendben volt. Márpedig ez nagyon fontos, gondolj csak a saját háztartásodra.

Pelso.. 2009.03.07. 12:05:06

Amál,

Neki, mint állítólagos profi politikusnak pont a profizmus hiányzott a beszédéből.
Pl csak a saját tábor egy részéhez szólt, jelen körülmények között ez súlyos hiba, mert szerintem a választásokat a jelenleg is bizonytalanok óriási, eddig is meggyőzetlen tábora fogja eldönteni.
Mindkét nagy pártnak érdekében állna, hogy jelenlegi vezetőiktől sürgősen megszabaduljanak.

Tapmancs 2009.03.07. 12:05:50

@Reckl_Amál: hát, szerintem forradalmat nem sokan akarnak. Szóval attól nem kéne félni hogy a "szélsőségesek" a fejünkre nőnek.

Prala 2009.03.07. 12:11:24

Amálka:

kretén az írás, torz agy szüleménye. Ha neked jó ez a kormány, akkor:
1. buta vagy, mint a f*szom alvás közben
2. nincs esztétikai érzéked és igényed
3. nem érted az európai lét lényegét (költözz a ruszkikhoz, ha nem tetszik)
4. egy fizetett vagy ingyen segget-nyaló médiagenya akarsz lenni esetleg?
5. a post írásakor éled ki magad, kvázi kitörsz a hétköznapi elnyomott voltodból (=kommunikációs, szocializációs problémákkal küzdesz)

Nem értem miért kell ezt az embert szidni, eddig az ő kormánya működött a legjobban és a leghatékonyabban. És nem 98- ban kezdődött az esztelenkedés, ne ködösítsen senki: 2002/03 ban indult meg a költségvetés lavinája.
Más: ezek, amit Ferike erőltet, ezek nem reformok, aki ezt benyalja, az egy komplett hülye, vagy értelmező olvasással vannak problémái.---> amikor a kutyának kevesebbet adok enni- ugyanabból- az nem változás. A változás az, amikor évről évre egészségesebb, jobb minőségű kutyakaját tudok adni neki, amiből kevesebb kell...

Nem szégyen baloldalinak lenni, csak egyik se csodálkozzon azon, ha maholnap seggel röhögi ki a nagy többség (társaságban, bárhol).:D:D:D:D

decens 2009.03.07. 12:11:46

Rekl Amál egy barom.

prometheus_X 2009.03.07. 12:12:23

@Pelso..: Ebben igazad van, annyival egészíteném ki, hogy a bizonytalanok tábora napról napra nő. Próbált ő hozzájuk is szólni, amikor elővette az ifjúkori fellángolás emlékét, vagy amikor az elitről beszélt, de ezzel pont az a baj, mint azzal, amikor Kovi arról beszélt a Velveten 2 pornó forgatása közt, hogy milyen borzasztó, hogy a nőket a pornóipar megbecsteleníti. Nem lehet arról nem megfeledkezni, hogy ő is az elit része, és amikor az elitet korbácsolja, akkor magát is. Ha nem a legdrágább öltönyében, hanem trikóban és farmerben állt volna ki, még el is hittem volna, hogy tényleg benne van még a 20 évvel ezelőtti - egyébként akkor még szerethető - gőz, ami hajtja, és hogy nem lett azzá, akit el akart üldözni. Ettől és sok mástól pedig egyszerűen hitelét vesztette, tartson most már akármennyi évértékelőt is.

decens 2009.03.07. 12:12:58

Rekl Amál egy barom....

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.03.07. 12:13:34

Sajnos a piacgazdaságnak vége, nem lehet a termelést végletekig felpörgetni, és nem lehet a fogyasztást sem.

Az is érdekes, hogy nem tartod normálisnak, hogy valki hatalomra akar kerülni.

Ha olvastad volna az "öszödi beszédet" ott épp az a legfélelmetesebb rész, amit a hatalomról mond, csak az nem olyan vulgáris, de iszonyatosan félelmet keltő - nem is merti idézni egyetlen sajtó sem-

az országnak vége: Mégis mit gondolsz egy államcsőd esetén, amikor zárolják a betéteket, nem jön a nyugdíj, a segély, akkor a jogvédők választott népe gondolod csendben marad. Nem.Sajnos vér fog folyni, mert sokan fogják félteni a kis vagyonkájukat, és védeni fogják a magukét.

Majd jönnek a szélsőségek - akiktől nem nagyon kell félni a többségnek: csak emlékeztetlek: Hitler alatt nagyon jól éltek a németek, Pinochet alatt Chile megerősödött, jó lét volt, Kádár alatt nem nagyon kellett nélkülözni.

Kérdés, hogy jó lesz-e ez nekünk? A töbségnek biztos, csak egy két lila fejű értelmiségi fogja siratni az elvesztett szabadságot.

Egy évértékelő beszédben meg nem gondolom, hogy a jövőt kell vizionálni.
Jobb is ha nem godolunk bele, mert a legvadabb rémálmaitokat is túl fogja szárnyalni.

Néha az az érzésem,hogy mintha nem is ezen a világon élnétek, nem csak te, más bloggerek, a sjató, de ha otthon beszélek emberekkel, némelyek teljesen álomvilágban élnek.

Na majd rájöttök, ne mondjátok, hogy nem szóltam.

pokesz70 2009.03.07. 12:15:57

@Kalmár:

"Támogatom Fletót a béke kedvéért, bár éppen az ellenkező irányba robog?"

Ezt kifejtenéd? Miért robog GyF Orbánnal szemben? A szavak szintjén szerintem eléggé egy irányba mennek, mindkettő túl puha pl. a Reformszöv. javaslataihoz képest.

Én inkább úgy látom, hogy mindkettő tök egyhelyben áll és vizionál. Ami OV esetében még érthető és valamennyire akceptálható, bár a helyzetet mindenképpen előremozdítaná, ha képviselne is valamit. Legalább ne azt, hogy a jelenlegi kormány bármit tesz, az rossz.

prometheus_X 2009.03.07. 12:17:04

@Prala: Jobb oldalinak se szégyen lenni, csak ne csodálkozz azon, ha olyan emberek, akik már majd' 12 éve kiábrándultak mindkét oldalból azt mondják, hogy mind a két oldal hiteltelen, és nevetséges akár az útszéli komikus, azzal a különbséggel, hogy az útszéli komikus nem várható, hogy le fogja rabolni az országot (újra és újra).

sztrugackij 2009.03.07. 12:17:28

@Reckl_Amál: már ne haragudj,de milyen konkrét változásra gondolsz? semmi sem drága csak végre menjen Gyurcsány? Ezenkívűl orbánék kormányzási módszereiről már van tapasztalunk és sokaknak nem tetszett, vagy neked igen?
semjén,mikola, kövér meg a többi droid hozzáértésében bízol?

proton1701 2009.03.07. 12:21:17

Nos azért lehetne ezt a beszédet elmondani November óta és a jövőben is mert KURVA NAGY SZARBAN VAGYUNK!!!!Felhívnám a figyelmedet , hogy néha hallgasd meg a gazdasági rádió adását és dobd el a piros pártkönyvet mert azzal , hogy fikázzuk a másik oldalt nem oldunk meg semmit.......

sztrugackij 2009.03.07. 12:24:37

orbán dörgölődzése a szélsőjobbhoz sajnos szalonképtelenné teszi európai körökben.
Eddig sem volt túl népszerű a világban;kormánypozícióban ez különösen káros lesz egész Magyarországnak.
Én mindenesetre szégyellnék egy olyan miniszterelnököt aki bayer zsolt személyes jóbarátja

lobellone 2009.03.07. 12:24:56

@Prala:
Kedves Prala! Biztos, hogy ehhez a poszthoz akartál hozzászólni?
Mert ha igen, akkor érzésem szerint neked vannak problémáid az "értelmező olvasással".
Amálka ebben a posztban sehol, egyetlen szóval nem állította azt, hogy neki jó ez a kormány. Ennek bizonyítására csak egy mondatot emelek ki: "Nekem a mostani kormánnyal sem az a bajom, hogy nincs szívük, a józan eszük hiánya miatt nem alkalmasok."
Ugye, most már vágod?:-)

prometheus_X 2009.03.07. 12:25:44

@sztrugackij: A kormány személyi hiteltelensége és permanens töketlenkedése már most is nagyobb anyagi és morális károkat okoz, mint amekkorát a távozása okozott volna akár tavaly, akár most.
Ettől még nem hiszem, hogy a Fidesznek kéne kormányoznia, de egy szakértői kormánnyal egyet tudnék érteni a jelenlegi helyett, mert a jelenlegi elaggott, cselekvés- és hitelképtelen mind a belföld, mind a külföld szemében.

is 2009.03.07. 12:28:08

"A Fidesz még sosem állt ilyen jól." - tévedés, ma is 28%-on áll, mint már nagyon sokszor. csak az MSZP áll nagyon rosszul, 12%-on. 55% meg nem tudja/nem válaszol. a nem válaszol nem állt még sose ilyen jól.

"Nem szégyen baloldalinak lenni, csak egyik se csodálkozzon azon, ha maholnap seggel röhögi ki a nagy többség (társaságban, bárhol).:D:D:D:D"

nem is csodálkozik, 1998-ban már volt ilyen, 2002-ben meg a jobbosokat nevették ki, akik még májusban is hordták a kokárdát. :D:D:D:D mondjuk szerintem jobb lenne, ha nem ez menne, ha azért még tisztelnék az emberek egymást, mert másképp gondolkodnak, és nem egymást akarnák kibelezni, meg felkötni, meg börtönbe csukni.

"Nem értem miért kell ezt az embert szidni," - nehéz is megérteni, hogy két (vagy négy?) vesztes választás után, a tavalyi alkotmányos népítélet rombolásával, az összes kétharmados törvény leblokkolásával (egy szar sztrájktörvényt nem lehet módosítani, mert most a Gaskó a mi emberünk; de regionális átalakítás, pártfinanszírozás mind a FIDESZ miatt nincs) miért is nem szereti mindenki.

"ne ködösítsen senki: 2002/03 ban indult meg a költségvetés lavinája."
ne ködösítsen senki: a költségvetés lavinája a kétéves költségvetésben 2001-ben indult meg. a FIDESZ Medgyessi száznapos programját megszavazta. hivatalos FIDESZ álláspont: 'ne merjen a kormány a 13. havi nyugdíjakhoz nyúlni' stb. stb. az idei költségvetési hiány a 20 év legalacsonyabbika lesz. ne ködösítsen senki.

prometheus_X 2009.03.07. 12:28:10

@sztrugackij: A szlovákok csak elvétve kaptak egy-egy ejnye-bejnyét az ultranacionalista Slota féle SNS-ért. Orbán akárhova dörzsölheti a seggét, ha azzal a megfelelő irányba viszi az országot, akkor az EU-ban ez senkit se fog komolyabban érdekelni.

Brix 2009.03.07. 12:30:38

Orban Viktornak most nem kellett a konkret programrol beszelni. Ilyen is van de errol nem lehet beszelni. Egyszer mar finoman elkezdte kiszivarogtatni az inzezkedeseket, lett is oriasi visszhangja es azonnal meg is latszott a kozvelemenykutatasi eredmenyeken. Neki most integralni kell az orszagot, ha mas nem verbalisan mindenkinek "jot" igerni. Magyarorszagon az emberek az erzelmeikre hallgatnak, ezzel lehet elore haladni. Biztatasra van szukseg es egy "vezeto" tipusu emberre, ennek Orban felel meg jelen helyzetben leginkabb. Gyurcsany felelmetesen alkalmatlan az orszag vezetesere ezt szemelyes tapasztalatbol mondom. Amikor kormanyra kerult, egyszer ellatogatott a Debreceni Egyetemre ahol kerdeseket tettunk fel neki, mire o igy valaszolt: " Nem tudom mi lesz Magyarorszaggal" sohajtott nagyott, es tanacstalanul belebamult az arcunkba. Latszott rajta hogy egy hatarozotlan, tetova, orokosen filozgato ember aki vezetonek alkalmatlan
Az uj orban kormany komoly takarekossagi intezkedeseket fog bevezetni- ha ugy tetszik megszorito- programot. A szocilis juttatasokat drasztikusan csokkenteni fogjak. A kozepreteget es hazai kis- es kozepvallalkozasokat fogjak erositeni. Az intezkedeseket pedig kemeny kezzel konzekvensen vegig fogjak vinni.

Dorombolo 2009.03.07. 12:33:25

@Prala: Szövegértési nehézségeid vannak? Akkor miért írsz?

prometheus_X 2009.03.07. 12:35:41

@Brix: Helyesen látod, hogy a magyar ember nem az eszére, hanem a szívére hallgat inkább. De azt se felejtsd el, hogy Orbánban és a Fideszben majdnem ugyanannyian csalódtak az elmúlt években, mint ahányan nem. Ezek a csalódott emberek pedig az apolitizálódott közösség létszámát növelik minden egyes nap, és nagyon meg vannak sértődve. Őket is az érzelmeik vezetik... biztos távolságra a Fidesztől, az MSZP-től, az SZDSZ-től, az MDF-től, és az összes hasonszőrűtől.

Ma a társadalom több mint fele gondolja úgy, hogy egyik párt se jobb a másiknál! A párt szimpatizánsok jelentős kisebbségben vannak!

Panka-manka 2009.03.07. 12:38:38

Az a gond, hogy már megint ott tartunk, hogy két rossz közül lehet választani. Sajna nincs kisebbik rossz, mindkettő kurvaszar.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.07. 12:42:38

Az azért elképesztő, hogy ez az ország nem tud olyan mélységbe, szegénységbe és kilátástalanságba süllyedni, hogy egyes kommentelők szemében ne az ellenzék legyen érte a felelős.

Nyilván Zimbabwében is az ellenzék a felelős a minden elképzelést fölülmúló nyomorért és csődért.

magyar-magyar szótár 2009.03.07. 12:50:29

Tök hülye ez az Orbán. Bezzeg az a fasz Varga Mihály nem volt ilyen irígy, elmondta 2008. október 8-án azt, ami aztán lényegében Gyurcsány Patrióta & Hazaffyjass Gazdaság s Kilábalás programjában olyan cukiul hangzott.
Orbán is most, ahelyett, hogy irigyen kussol, kijátszhatta volna az adut, hogy meglegyen 2009. augusztusára is a legújabb Gyurcsány Ötlet.

pokesz70 2009.03.07. 12:53:03

@Brix:

Nem teljesen értem ezt a logikát, és nem először találkozom vele. Gyurcsány eredendő bűne a jobboldal szerint az, hogy hazudott a választási kampányban. (Ez igaz, bár tegyük hozzá, hogy amennyiben a fidesz nyert volna 2006-ban, Orbánék hazugsága kétszer akkora lett volna.) A jobboldal gondolkodni képes része pedig nagy megnyugvással veszi tudomásul, hogy Orbán azóta is és egyre erőteljesebben, tettenérhetően hazudik. 2010 után mi lesz? Majd az ország másik fele fog tüntetgetni, hogy most meg OV a hazug disznó? Ez lesz most már ezentúl ebben az országban?

magyar-magyar szótár 2009.03.07. 12:53:26

Tök hülye ez az Orbán. Bezzeg az a fasz Varga Mihály nem volt ilyen irígy, elmondta 2008. október 8-án azt, ami aztán lényegében Gyurcsány Patrióta & Hazaffyjass Gazdaság s Kilábalás programjában olyan cukiul hangzott.
Orbán is most, ahelyett, hogy irigyen kussol, kijátszhatta volna az adut, hogy meglegyen 2009. augusztusára is a legújabb Gyurcsány Ötlet.

pokesz70 2009.03.07. 12:58:15

@prometheus_X:

Mit jelent a "szakértői kormány"? Jól hangzik, de nem tudom tartalommal feltölteni. A jelenlegi struktúrában is úgy néz ki a dolog, hogy szakmai szinten készülnek elemzések, tervek, javaslatok, amit aztán politikai szempontok alapján valósítanak meg (vagy nem). Milyen szakember legyen a miniszterelnök? Gazdasági? Pénzügyi? Szociológiai? Egészségügyi? Hadügyi?

A döntések minden helyzetben, minden esetben politikai döntések. A szakmai előkészültség szintjén lehet javítani, de akkor is így van.

pokesz70 2009.03.07. 13:05:15

@magyar-magyar szótár:

Nem a szociknak kéne nagyon a nemzetmentő ötlet, hanem az országnak. Értem én, hogy Orbánnak (és ezek szerint Neked is) előrébb való a párt az országnál, de ha tényleg van a fidesznek egy olyan valós útiterve, ami az OV által megfestett jövőbe vezet, akkor az normális, hogy ezt a fiókban tartja, miközben ég a ház? És az a több tíz- esetleg százezer család, amelynek az egzisztenciája közben komoly veszélybe kerül, azok is ilyen türelemmel és megértéssel várjanak a kormányváltásra, vagy inkább nevezzük ezt annak, ami: blöff és zsarolás.

Nem az orbáni jövőképpel van baj, hanem hogy nem látszik, hogyan lehetne oda eljutni. Legalábbis a józan ész szabályai szerint nem, de ha a fidesznek van egy ilyen kincsestérképe és ezt meg is mutatná, én abban a percben beállnék a kormányváltást sürgetők táborába (és ezzel valószínűleg Magyarország közel 100%-a így lenne).

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.07. 13:07:31

@pokesz70:

Nem. Gyurcsány "eredendő bűne" a jobboldal szerint az, hogy alkalmatlan. Nemcsak (sőt nem is elsősorban) szakmailag, hanem politikailag.

Egyszerűen nem tudja, hogy hogyan kell vezetni egy országot.

Politikailag pedig azért alkalmatlan, mert az őszödi beszéd kiszivárgása után nem mondott le. Holott ezt minden épelméjű politikus megtette volna a civilizált világban.

Pelso.. 2009.03.07. 13:09:05

Prometheus,

Szerintem, 2010-ben már kevés lesz az ún. érzelmi alapú politizálás, egyre kisebb rétegeket sikerül ezzel mozgósítani.
Sokkal jobban lehetne tényszerűséggel, koherens gazdaságpolitikát és óvatos protekcionizmust hirdetve bővíteni a szavazóbázisokat.
Amúgy, OV-nál sincs a bölcsek köve, lényeg mindkét oldalról a húsosfazék, aki még ma is ennek ellenkezőjét gondolja, az nem komplett.

pokesz70 2009.03.07. 13:13:00

@Csöncsön:

Ez nem igaz. A mai napig tartja magát az az elv, hogy "hazug emberrel és sánta kutyával nem tárgyalunk".

Annak a megítélése, hogy GyF mennyire alkalmatlan, mennyire nem tudja, hogyan kell vezetni az országot, szerintem szubjektív. Az öszödi beszéd kiszivárgása után nagyon leszűkült a mozgástere, amit a fidesz azóta is folyamatosan tovább szűkít. Igazad van, hogy politikai hiba volt nem lemondani egy ilyen helyzetben, bár az öszödi beszéd iszonyúan eltorzítva és kifordítva került az emberek elé tálalva, így nem igaz, hogy "minden épelméjű politikus megtette volna a civilizált világban" (mármint a lemondást).

Pelso.. 2009.03.07. 13:17:30

A szakértői kormány Mo-n naív álom. A tagok mögött a pártok állnának, szánalmas marionett-figuraként ténykedhetnének csak, a pártközpontok kézivezérlésével (jéé, honnan is ilyen ismerős mindez...).

Eddig azért nem hozták létre, mert a teljes politikai elitnek nem érdeke, nem is lesz.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.07. 13:20:57

@pokesz70:

Lehet cizellálni. A "hazugság" ez esetben nyilvánvalóan nem morális, hanem politikai kategória. Üzenetértéke van. Ha valaki azt állítja, hogy két éven át csak hazudott az országnak, és utána nem mond le, akkor olyan politikai hibát követ el, melynek beláthatatlan következményei lesznek (vannak). Ilyen politikai hibát nyugaton a legutolsó államtitkár sem követhetne el, nemhogy egy miniszterelnök.

Azt meg, hogy alkalmas-e Gyurcsány, én nem relativizálnám. Végrehajthatpott volna egy reformprogramot, és nem volt képes rá. Ezek után miről beszélünk?

duna kanyar 2009.03.07. 14:58:28

Végig hallgattam, néztem, a beszédet. Nagyon hiányzott a beszédhez illő befejezés: Világ Proletárjai Egyesüljetek!

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.03.07. 16:15:20

Az eszem megáll a kommenteken: amikor szinte már a lét a tét azon ölitek egymást hogy orbán vagy gyurcsány.

ez kb.az a szint mikor gyerekként azon vitakoztunk, hogy illés vagy omega

Jól fogalmazott a pártelnök, nem legyőzni kell, túl kell rajtuk lépni.

Én abban bízom, hogy egy konzervatv kormány 5-6 év alatt szintbe hozza azországot, kb 10 év mulva kipusztulnak a szocik -telejesen kihalásos alapon- és akkor lehet talan még, de nem olyan biztos.

Bár egy polgárháború sem lenne rossz, mert akkor kaphatnánk menekült státuszt, és akkor a normálisabb, dolgozni akaró és tudó magyaroknak legalább kilátásuk lenne egy jobb életre, de azt hiszem azért adják ezt a sok pénzt, hogy maradjuk otthon a seggünkön.

kovk 2009.03.08. 14:16:19

Orbán politikus, egy politikusnak pedig ilyen beszédet kell mondania, hogy mindenki lássa az irányt. A konkrét számokat pedig kidolgozzák a szakértők. Most egyedül a Fidesz rendelkezik progresszív célokkal és megfelelő emberekkel.

Az a régi mondjuk úgy ÉS-es közhely, miszerint a progresszivitás és az ész baloldalon van, már a multé. Jelenleg a baloldal a legnagyobb akadálya annak, hogy pozitív változás történjen.

phaidros 2009.03.09. 07:57:15

@prometheus_X: kicsit off, de nem számított volna, hogy CHF vagy EUR, hisz a CHF az EUR-hoz képest nem emelkedett olyan mértékben, mint amennyire az EUR ára. A nagy bűn az, hogy 7-8% kamat volt a forinthitelekre, nem érte meg saját államunk pénznemében felvenni a hitelt.
süti beállítások módosítása