2008. november 09. 21:22 - Reckl_Amál

Bloggerek dilemmája

Péntek éjjel óta a blogok adminisztrátorai kaptak egy üzenetet, hogy dönteni kell a blog sorsáról. A fő kérdés, hogy hajlandó-e a blogger a blogjában helyet szorítani hirdetéseknek, melyek persze csak részben neki hoznának pénzt a konyhára.

Kettő plusz egy lehetőség közül lehet választani.

A Csizmás Kandúrok maradhatnak reklámmentesek, viszont a blogjuk többé nem kerülhet ki a címlapra. Énblogoknak ideális.

A Kétpupú tevét választók megtűrik az Index hirdetését, sőt a hirdetési felület 50%-ával szabadon gazdákodhatnak. Egyúttal bekerülnek abba a belső körbe, amelyből az Index igényességről és változatosságról híres szerkesztői a címlapra válogatnak. A közepes méretű blogok többsége nyilván rákényszerül erre.

A plusz egy kategória az Index liblingjei számára lett kitalálva. A szerintük érdekes és ezálatal nagy látogatottságú blogoknak fölajánlják, hogy legyenek kvázi az Index házi blogerrei, a hirdetésekből is csurrana-cseppene valami fix jutalék. Övék a Sültgalamb.

Szerencsére a döntés nem végleges, menet közben is lehet változtatni.

Természetesen, hogy kinek melyik variáció felel meg a legjobban, az a használat során fog eldőlni. Mégis meg kell hozni az első döntést még a kipróbálás előtt.

Az oldalt látható szavazás elméleti; szívesen venném azok véleményét is, akik nem vezetnek blogot, de szoktak blogokat olvasni, esetleg kommentekkel is megtisztelnek bennünket.

Szóval: melyiket választaná az Amál - olvasó?

(A szerzők a döntés napján majd közlik azt. Állítólag már nem kell sokat várni addig.)

Info: http://inda.blog.hu/2008/11/08/uj_hirdetesi_szabalyok_a_blog_hu_n 

Címkék: blogok reklám
20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr5759391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemtudom 2008.11.10. 08:02:41

tehát az index az eddigi ingyenes tartalomszolgáltatóktól most némi zsebpénzért (amit persze reklámokból szednek be, azaz nem is ők fizetnek érte) el akarja várni a rendszeres és tartalmas írásokat?

Zolimoni 2008.11.10. 09:58:36

Ha kedveled az index általi lehetőséget, akkor arany középútként 2. változat, amúgy az első.

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.11.10. 12:35:20

Elsőre ellenkezést váltott ki belőlem a dolog.
Másodjára azonban, ha figyelembe veszem, hogy pénzt lehet(ne) vele keresni, nem tűnik olyan rossznak.

Egyetlen bökkenője van: a címlapra szelektáló munkatárs véghetetlen hozzáértése, és mindig követhető logikája.

(Mindenesetre elgondolkodtató, hogy valóban címlapra akarok-e kerülni a Subba, Geekz, Szakítós, és hasonlóan nívós társaik mellé...)

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2008.11.10. 12:54:21


Köszi, jól esett, amit írtál...
Egy egy ilyen komment legalább annyit ér, mint egy véletlen címlap...
Amit írtál az jó ötlet, lehetne erre egy blogot létrehozni...

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.11.10. 12:58:52

Nagyon szívesen. Kellemes hangulat van Nálad.

Majd ha látjuk, milyen lesz az új rendszer előhozakodunk vele.

GayBears · http://gaybears.blog.hu/ 2008.11.10. 13:54:00

Kettős dolog. Egyrészt eddig is tűrt volt a Google, Etaret stb. Attól hogy most ezután sem szólnak érte nem lesz több bevétele a bloggereknek. Az indexnek persze igen mert eztán rákényszeríti reklámjait a bloggerekre és blogjaik olvasóira, ami még mindig nem lenne baj, ám én csak akkor választok ha látom az új rendszert.

Mivel eddig sem származott direkt bevételem a blogolásból ha nagyon ellenszenves lesz a rendszer (például nagyon lassúvá. csúnyává - szubjektív - tesz a blogom, lehet elhagyom. De ha van egy kis esze a blog.hu-nak, akkor azért ad a bloggereknek is egy kis teret, pl kinézet testreszabás stb terén, és akkor talán nem lesz zavaró.

Ja igen, a sült galamb... azt azt hiszem nem lesz nehéz kitalálni mely blogok lesznek azok. Feltehetően az a kb egy tucat akiket rendszeresen címlapra tesznek. Szóval azt nem halandó bloggereknek találták ki...

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.11.10. 14:04:53

A Sültgalambot nyilván a saját blogjaiknak adják, csak akkor nem értem, miért kell a mézes madzagot sokak előtt elhúzni. (Nekem sincsenek illúzióim.)

Szerintem nem lehet célja a blog.hu-nak, hogy vizuálisan szétbarmolja a blogokat. Sok, tényleg igényesen, nagy műgonddal összerakott blogért kár lenne. (Ahogy azért is, ha eldugnák őket a CsK süllyesztőbe.)

Nem az nem tetszik, hogy lesznek hirdetések, a német blogomon is vannak. Hanem, hogy most eljátsszák a nagy kegy-gyakorlót.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.10. 17:09:13

"hogy valóban címlapra akarok-e kerülni a Subba, Geekz, Szakítós, és hasonlóan nívós társaik mellé..." (Loge)

Egy ideje már bögyömben van az Index blogszerkesztősége nekem is. Vagyis azóta, amióta figyelemmel kísérem őket.

Aki most fölmegy az Index címlapjára, megtalál ott nagyjából 10-12 blogot és posztot, mely elérhető onnan. Ezek a következők:

Cukiság: Cicanapló, az első hét
Szakítós: Megértem a művészlelkeket
BKV-figyelő: Hová tűnt a pénztáros?
Autózz!: Roham vezetés közben
Félreford: Gyenge kifogás vagy férfinak
Safety Area: Elgázoltunk egy nénit
Nagydobraverem: A dobos segédmunkás
Strange: Melyik Bond-lány a dögösebb?
Nézettség: Agyonverték a TV2 celebjeit
KMK: Kígyós játék vs. logika?
DesignPumpa: Sarah Palin másnapossága


Nos, nem gondolom magamról, hogy szűk látókörű volnék, de e 11 posztból kb. 8 már a címe alapján is tökéletesen érdektelen szerintem bárkinek a számára, akinek van saját élete, és saját problémái. A fennmaradó három pedig olyan blogról származik, melyet "szakmainak", belterjesnek nevezhetnénk. Akit érdekel a téma (BKV, dobolás, fordítások), az úgyse a címlapról fog odatalálni.

Persze, és ezt gyorsan hozzáteszem, én ezt kibicként írom; nekem nem szempont, hogy hányan kattintanak az indexcímlapra. :-)

milena 2008.11.12. 11:49:51

Ha már így megkérdezted az Amál-olvasókat, én a reklámmentességet javasolnám. Sok olvasód van már így is, az indexcímlap pedig igen kevés értelmes embert vonz oda egy blogra. Téged megvéd valamennyire, hogy itt csak belépve lehet kommentelni, de meg lehet nézni, mi történt pl. Csöncsön Budapest-Prága posztjánál, vagy Szaffynál.

szaffy.blog.hu/2008/09/24/big_is_beautiful

Én szoktam nézni az indexcímlapot, és ha valami érdekesnek látszót találok, arra rá is kattintok. Sokszor azonban elveszi a kedvemet a kommenteléstől a több száz hozzászólás meg az agresszívvé váló vita, ami a címlapos posztokat jellemzi.

Csöncsön,

nekem a tiédnél valamivel vulgárisabb az ízlésem, engem a fentiek közül érdekel a cicanapló és a szakítós is :)

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.11.12. 12:19:52

Nagyon nehéz kérdés ez.

Majdnem mindig az a dolgok lefolyása, hogy a címlap ténye nagy örömet és várakozást okoz nekem, aztán majdnem mindig jön valami debil, aki beletojik a palacsintába.

A bátorítást köszönöm, még nem jött el a döntés napja.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.12. 15:10:32

Jó, jó, Miléna, engem is érdekelne a cicanapló, ha lenne otthon egy kismacskám.
:-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.12. 22:44:32

Különben én kezdek affelé hajlani, hogy mégiscsak "kétpupú teve" legyek. Így is, úgy is kevésszer vagyok címlapon, viszont az valahogy zavarna, ha a blogomat "énblogként" kezelnék. Nem, nem pusztán a barátaimnak írom a blogot, sőt, olvasóimnak (kb.) 90%-át nem is ismerem a való életben.

A reklámok meg (hacsak nem különösen harsányak lesznek, ami nem valószínű) nem zavarnak. Úgyse én határozom meg a blog külső megjelenését. Akkor meg hová a finnyáskodás?

Persze még én sem döntöttem az ügyben.

Quicksilver 2008.11.24. 21:41:07

Hali, én még nem jártam itt, de eléggé az a véleményem erről az egész címlapdologról, hogy a blogoszféra az úgy jó a maga kis szövevényes kapcsolataival, ide-ode belinkelésekkel, szájról szájra terjedő blogokkal, posztokkal, ahogy van, és ebbe az indexcímlap vagy bármi más egyszerűen nem jó, mert nem illik bele. Látom néha, ahogy egy kisebb blog, amit amúgy olvasok kikerül a címlapra, aznap, két napig elözönlik az egy-egy hozzászólásos, odacsődülő emberek, akik aztán el is tűnnek hamar, a következő címlapos blogba vagy akárhová.

btw ezt a posztot egy másik blogban láttam linkelve, ahol szintén először jártam, egy link kapcsán, szóval nekem bejön ez a fajta természetes információáramlás. :-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.25. 12:09:18

"a blogoszféra az úgy jó a maga kis szövevényes kapcsolataival, ide-ode belinkelésekkel, szájról szájra terjedő blogokkal, posztokkal, ahogy van, és ebbe az indexcímlap vagy bármi más egyszerűen nem jó, mert nem illik bele"

Az én tapasztalatom is az, hogy ez a "szájról-szájra terjedés" sokkal több állandó olvasót vonz, mint a címlap.

Nekem, azt hiszem, egyetlen állandó kommentelőm van a címlap miatt; Amálnak (aki sokkal többször volt már kint) talán kettő-három.

Quicksilver 2008.11.25. 13:15:12

Én sose szoktam a címlapblogokat nézni, eddig még mindig egyik blogról a másikra kerültem el mindenfelé. Egyszerűen természetesebb dolog.

Quicksilver 2008.11.25. 16:24:15

Most megnéztem a címlapot, mert özönlenek hozzám is a látogatók, pedig én már csak áttételesen kapom őket a reakcióblogról... igaz nem kommentelnek, csak a tracker jelzi őket. :-)

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.11.25. 16:25:26

Üdv! Örülök, hogy benéztél.

A dilemma lényege nekem az volt, hogy a lehetőség megmarad-e. A címlap kétélű dolog. Egyrészt jót tesz az én hiúságomnak, de egyúttal idevonz egy csomó idiótát is, akikre normális blogger nem vágyik.

Ez az új hirdetési rend végsősoron a Reckl Amálra nézve csak annyit jelent, hogy fenntartjuk magunknak (Dyson barátom pár hete szintén szerző) a jogot a nyilvánosságra. A minden második letöltésnél felbukkanó reklámok nem zavarnak különösebben. A másik felébe meg majd jótékonysági felhívásokat szeretnék tenni, de nem tudom még, hogy kell. Nyerészkedni nem akarok a bloggal, pár ezer forintért pláne nem érdemes.

Quicksilver 2008.11.25. 16:38:29

"Egyrészt jót tesz az én hiúságomnak, de egyúttal idevonz egy csomó idiótát is, akikre normális blogger nem vágyik."

Na pont ez amin én is elmorfondírozgattam, plusz még az, hogy a reklámok az első lépés mindig, és nyilvánvalóan egy idő után valaki meg akarja majd rendszabályozni a jelenleg még viszonylag szabad blogoszférát, és ehhez az első lépés az bizony mindig egy apróság, csak egy reklám, csak egy picike irányítás afelett, ami eddig a tiéd volt, csak egy picike kontrool még egyenlőre, aztán majd jön a szolgáltató a feltételekkel és a megkötésekkel, stbstb... tudom, kicsit paranoiásnak hangzik, de valószínűleg így lesz, tudod, ha a békát főzik is, ha gyorsan felmelegítik a vizet kiugrik, de ha lassan, akkor megfő benne...

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.11.25. 18:45:37

Ha majd bele akarnak pofázni. akkor még lesz idő lelépni. A német blogomon kezdettől fogva voltak tematikus reklámok, és ott sem szólnak bele semmibe.
süti beállítások módosítása