2008. november 04. 12:35 - Reckl_Amál

Nyílt levél, amit mindenki olvas a címzetten kívül

Kedves Barátom!

Már több mint hét éve annak, hogy kölcsönösen elárultuk egymást.

Azért is írok ma, mert ennek ellenére eszembe jutottál ezen a számodra és szeretteid számára fontos napon. (Boldog születésnapot egyébként!)
Gyakran eszembe jutsz, mert valaha benne voltál a top 3-ban a legfontosabb emberek listáján, ráadásul az ember életének egyik legmeghatározóbb időszakában. Ez mindenképp magyarázza, hogy még mindig gondolok Rád néha.

Sok minden történt, és én már nem akarok tíz éves dolgokkal foglalkozni. Nem fontosak már.

Két dolgot nem tudok Neked megbocsájtani. Mindkettő árulás.

Először, amikor az életformánknak hátat fordítottál. Belevetetted magad az egyetemisták bohém világába: ivás, csajozás, haverok... Mi nem ilyenek voltunk, és én mindig azt hittem, egyik közös vénánk az ilyesmi megvetése. A tartalmatlan időtöltés, értéktelen emberekkel, pillanatnyi célokért.
Mostanra megértettem, Te mindig is közéjük vágytál, de valahogy nem sikerült. Aztán az új város adta tabula rasa lehetővé tette, hogy jófej, everybody's darling legyél.
Amikor - egyszer az életben - nem álltam melléd, akkor jöttem rá erre. Neked már ez a másik élet volt fontosabb, nem a miénkkel folytatott. Ebben az egész létem és személyem kritikáját láttam, ezért árultalak el aznap én is.

A másik dolog, amit nem tudtam elfogadni, az ítélet volt. Te azon a napon lezártál mindent. Onnantól kezdeve nem léteztem többé a számodra. Szóval egyik nap mindent kritizáltál, aki és ami vagyok, másik naptól kezdve tagadod is a létemet.

Jó lenne, de sajnos nem tudom leírni, hogy mennyire megbántam, amit tettem (ill. nem tettem, de ez most mindegy). Azt hiszem azóta is, hogy az ottani viselkedésed elfogadhatatlan volt. (Tudom, hogy ugyanezt gondolod rólunk. Szerintem viszont maximum azt lehet mondani, hogy a dologra gyáván és gyerekesen regáltunk.) Persze ismertelek, nem voltál sosem egyszerű ember, mint megtudtam (És nagyon meg is döbbentem!), nagyon sokan kifejezetten utáltak az osztályban. De egyrészt egészen addig az időig velem nem voltál olyan, másrészt elviseltem, mert megérte. De azon a ponton már nem érte meg. Már csak azt láttam, hogy valaki parancsolgat és sosincs megelégedve semmivel. Nem akartam tovább egy elkényeztett kényúr szolgája lenni! Pláne nem, ha én a a barátomnak tekintettem.

Aztán volt még egy fájó epizód, mivel irodalmi tehetséggel megáldott ember vagy, azt mondanám epilógus. Elhívtál mindnyájunkat, ahogy fogalmaztad, "az elvarratlan szálak elvarrására". (Istenem! Hányszor olvastam azt a levelet!) Akkor reméltem, hiányzunk Neked, de legalábbis jelentünk valamit. De mint nagy csalódásomra kiderült, csak azért találkoztunk - egyesével - hogy még utoljára elmondhasd a sérelmeidet, és lesöpörd az asztalról a mieinket. (Szánalmasan kisstílű voltál akkor.) Látszólag a legjobb barátom ült velem szemben, de valójában egy sértett óvódás, már megbocsáss!
És bár aznap, azt hiszem, megszakadt a szívem, és mint egy igazi traumából, csak sokkal később (szégyellem kimondani, mennyivel később, ráadásul nem is egyedül) tudtam továbblépni, emiatt már nem haragszom.

Szóval nem ez a raportszerű megbeszélés az, amely megbocsájthatatlan. Hanem ami azóta történt. Hogy leszarod a személyemet. Igaz, kb. három éve nem is volt köztünk semmilyen kommunikáció.

Mást vártam Tőled, de most már mindegy. Már gyakorlatilag vadidegen vagy, megvan a saját életed, amelyben nekünk (nekem) már nincs hely, és ma már én sem ragaszkodom hozzá. Érdekes, hogy eltűntél mások elől is, vicces, hogy még mindig kb. a harmadik kérdés, ha találkozom valakivel, mi van Veled. Hát ezt kérdezném én is!

Remélem, elégedett vagy a mostani életeddel.

Minden jót kívánok hozzá!

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://recklamal.blog.hu/api/trackback/id/tr2749189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.11.04. 13:37:02

Bartók Béla: A Kékszakállú herceg vára.

Az világos volt számomra, hogy a férfiak sohasem felejtik el igaz szerelmeiket, de arról fogalmam sem volt, hogy a nők is így működnek.

A fenti művet javaslom hallgatásra. Témába vág.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.11.04. 14:19:30

Félreérted. Ő a legjobb barátom volt. Az első legjobb barátom.

Egyébként kedves, amit írsz, egyúttal nagyon meglep, hogy elsőként egy kvázi ismeretlen szól hozzá.

És hogy milyen csodálatos, tökéletes rendszer ez a világ! Egy szilveszteri bulin kékre festettük a szakállát. Onnantól kezdve ez volt a neve. Teljesen elérzékenyültem most.

(Örülök, hogy ideszoktál.)

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.11.04. 17:19:23

Elnézést, félreértettelek. És valóban érdekesek ezek az előre nem sejthető összefüggések.

Várlak viszontlátogatásra nálam. ;)

milena 2008.11.05. 12:10:20

Remélem, nem probléma, hogy kommentelek egy ilyen magánjellegű posztra.

Azért teszem, mert sajnos ismerős a fenti történet.

Van egy lány, aki egy éve még az egyik legjobb barátjának tekintett (persze én is őt), és mostanra megszűnt mindenfajta kommunikáció.

Az ilyesmin talán még nehezebb túltennie magát az embernek, mint egy párkapcsolat végén, mert egy barátság esetében sokkal kevésbé számít rá az ember, hogy csak úgy megszűnik.

Jönnek a közhelyek: el kell fogadni, hogy az emberek változnak, és mi is változunk, ami miatt cserélődnek az emberek is körülöttünk, egyik kisétál az életünkből, a másik besétál. És sajnos el kell fogadni azt is, hogy az ember egyáltalán senkiben nem bízhat meg 100%-ig, és bárkit elveszíthet egyik napról a másikra.

És akkor lehet gondolkodni rajta, hogy mi jobb, ha tudatában tartja az ember, hogy a kapcsolatainak bármikor vége lehet, és nem mer igazán megbízni senkiben, vagy ha meg mer bízni, de utána, ha csalódik, annál nagyobbat koppan.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.11.05. 12:51:53

Ha annyira privát lenne, hogy nem lehet hozzászólni, akkor nem tettem volna ki a blogra.

Jól esnek a szavaitok. Én is úgy gondolom, hogy a szerelem múlandó (természetesen kivétel be nem teljesülő, de azért az sem tart örökké), de a barátság örök. Elvileg.

Nem kéne egyformának lenni (bár azt hiszem, senkivel sem hasonlítottunk egymásra, mint vele), de amikor valaki egy egész életnek fordít hátat, akkor az nagyon nehéz. Számomra érthetetlen is, de ezt most hagyjuk.

Néha hiányzik a humora, az intelligenciája, az eredetisége. Azokért tényleg kár, de lehet, hogy ma már nem is tűnne olyan viccesnek, okosnak és egyedülállónak, mint akkor.
Emlékszem, mikor egyszer évek után újra láttam egy egykoron szívemnek másképp kedves embert, az jutott eszembe, hogy nem is olyan magas...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.05. 14:56:53

Na most akkor azt képzeljétek el, milyen az, amikor az ember egyszerre veszíti el (örökre) a barátját ÉS a szerelmét!

Annál tényleg nem létezhet fájdalmasabb dolog...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.05. 15:11:43

Öööö... azt hiszem, igen, de az offtopik volna itt. :-)

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.11.05. 15:13:47

Én tudom, mire utal Csöncsön, és azért offtopic, mert nem az én magánéletemre vonatkozik. Igaz-e?

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.11.05. 15:20:15

Majd kint megbeszéljük! ;)

(Ne izgulj, Csöncsön, nem fogjuk, csak poénkodom. Bloß nicht bloßstellen!)

milena 2008.11.06. 12:38:05

Amál,

nekem sajnos az a tapasztalatom, hogy legtöbbször a barátság sem örök. És akkor jön a következő kérdés: ha vége a barátságnak, akkor barátság volt egyáltalán, vagy csak valamiféle érdekszövetség?

Valóban nem kell egyformának lenni. Változhat úgy is két ember, hogy megmarad közöttük a kapcsolat. Olyan is van viszont, hogy más lesz fontos a két embernek, és már csak felszínesen tudnak kommunikálni, ami egy szoros kapcsolat után elég szomorú tud lenni.

Lehet, hogy tényleg máshogy látnád most ezt az illetőt. Velem is megtörtént, hogy "egyszer évek után újra láttam egy egykoron szívemnek másképp kedves embert"; én meg arra gondoltam, hogy milyen kicsi és vézna szegény...
süti beállítások módosítása