Utolsó kommentek:

Bambano 2019.04.08. 20:33:35

@moonlight777: nem. az a baj, hogy az országban kompletten elharapózott a fillérb..szás. aminek legalább két rossz következménye van (vagy több):
- mindenki trükközik, ezért bonyolítják a szabályokat, aminek következtében még több mindenki kényszerül trükközni. 22-es csapdája. így nem túl hosszú idő alatt eljutottunk oda, hogy egyes fontos szabályokat ma már senki nem tud sem értelmezni, sem felelősséggel állást foglalni róluk, többek között a hatóságok sem.
- mivel mindenki két hét alatt akar meggazdagodni, ezért mindenféle "költségcsökkentést" csinál. aminek a következménye az, hogy sok emberből kényszervállalkozó lesz. nem az a kérdés itt, hogy miért engednek vállalkozni bárkit, az a kérdés, miért kényszerítenek rá egy csomó embert, hogy vállalkozzon.

Bejegyzés: Kóklerek Cápák között

különvélemény 2019.04.08. 19:24:07

@moonlight777:

A vállalkozási alapismeretek, alapkövetelmény kellene legyen még a középiskolában, mert egyetemről már startupoknak kellene indulnia, ebben teljesen igazad van.

De ez sem elég önmagában, mert vannak embertípusok, akik vállalkozónak valók, és vannak, akik nem. És ez utóbbi legalább 90%-a a lakosságnak.

Ezt a cápáknak kellene szűrni, majd meglátjuk milyen sikerrel teszik.

Hiába jó az ötlet, ha nem vállalkozó az ember, és fordítva is igaz, erre volt példa az amcsi sorozatban, hiába béna az ötlet, az ember megérte a befektetést, így az összes jövőbeni üzleti ötletére egyeztek meg, hogy ezt milyen jogi konstrukcióban tették, arra nyilván a műsor keretei nem adtak lehetőséget, de így történt.

Bejegyzés: Kóklerek Cápák között

antiinternáci 2019.04.08. 19:11:36

@Látens Inszinuáció:

Újraolvastam amit írtál és amit én arra hirtelen felindulásból kommenteltem.
Sajnálom, elnézésedet kérem a személyes támadás miatt.

Bejegyzés: Kóklerek Cápák között

moonlight777 2019.04.08. 18:08:40

Idehaza azzal is baj van, hogy az vállalkozói kultúra, tudás az a nullához konvergál.
A mikro, kis és kkv-k tulajdonosainak egy igen nagy részélnek halvány gőze sincs hogy hogyan kell vezetni egy vállalkozást. Sem tudásuk, sem szándékuk a tudás megszerzésére nincsen.

Csak egy apró példa, egy vállalkozás tulajdonosának, ügyvezetőjének vannak törvény által deklarált kötelességei, kötelezettségei, de az illetékeseknek fogalmuk sincs merre hány méter, de nem is érdekli... az, hogy neki törődni kell az ügyvitellel? az, hogy neki döntéseket kell hozni? stb, stb....

A baj az, hogy engednek boldog, boldogtalant vállalkozni, még egy totálisan analfabétát is.... EZ nagy baj....

Vállalkozási alapismeretek kurzus és vizsga elvégzéséhez kötném, hogy ki vállalkozhat, még az egyéni vállalkozóknál is. Nem fogják fel, hogy ez is egy "veszélyes üzem"...
Szóval, amíg ez nem változik, addig a posztban lévő vállalkozói "látlelet" is marad..... és az ország sem fog haladni 1-ről a 2-re...

Bejegyzés: Kóklerek Cápák között

Bambano 2019.04.08. 17:34:02

szerintem jó a cím, a tisztelt "cápák" lerabolni akarnak működő vállalkozásokat, nem segíteni nekik. mielőtt bárki nekem rontana, hogy denemúgyvan, olvassa el a fotón a középen levő cápa saját angyalbefektető cégének webjét.

Bejegyzés: Kóklerek Cápák között

antiinternáci 2019.04.08. 15:50:51

@Látens Inszinuáció:

A kommentedhez hasonló ostoba, undorító baromságot ritkán olvasni. De ha igen, azt mindig tehetségtelen, irigy, sikertelen bolsevista suttyók írják. Olyanok, akik egyébként mind óriási üzletemberek, sikeres topmenedzserek. LENNÉNEK. Csak éppen nem fideszesek, és ezért nem engedik nekik, hogy önmagukat megvalósítsák. Olyanok, akik még véletlenül sem ismerik el soha, hogy mások ügyesebbek, okosabbak, rátermettebbek voltak nála. Aki sikeresebb, az mind csaló, tolvaj, vagy legalább fideszes. Csak azért jutott messzebbre. Hányok az ilyen irigy, hazug, magukat az idióta kitalációikkal szedáló bolsevik szaroktól.
A pitiánerség megnyilvánul abban is, ahogy itt "óriási", havi 50 milliós vállalkozásokról beszélsz, miközben az még mikroszkóppal is alig látható nagyságrend egy komoly üzletember számára.

Menj vissza a földalatti mozgalomba, makogj ott a többi bolsevista suttyóval, és érezz örömet, amikor rosszat mondhatsz mindenkiről, aki különb volt nálad. Az ilyenek miatt nem jut ez az ország egyről a kettőre.

Bejegyzés: Kóklerek Cápák között

különvélemény 2019.04.08. 14:26:00

Az amcsi Shark Tank még régebb óta megy.

Az első évad alapján sok jóra nem kell számítani, bele kell tanuljanak a "jelentkezők" is a témába.
A befektetői kutúra is a nullával egyenlő itthon, így onnan sem lehet tapasztalat.
Az sem kizárt, hogy sokan közülük csak statiszták, hogy legyen elég anyag.

Majd a 2., vagy még inkább a 3. évad az, ami valós képet ad.

Bejegyzés: Kóklerek Cápák között

Látens Inszinuáció 2019.04.08. 13:59:15

@;lkjljgjgdyudare:

Éppen ezt akartam én is írni, csak kissé sarkosabban.
Vagyis azt, hogy ha nálunk ezek lennének az ún. "cápák", akkor már értem, hogy miért
csak összeszerelő üzem az egész ország.
Van itt ugyanis egy-két apróság.

A mai Magyarországon a vállalkozás NEM politikamentes.
Ha nincs fityiszes potentát, mecénás, akkor az esélyed szinte nulla.
Mielőtt! Itt arra gondolok, hogy a VÁLLALKOZÁS nem néhány milliócska éves bevétellel működik, hanem havi 50 milla körüli, már leadózott nettóval. Na egy ilyen vállalkozás már biztosan feltűnne egy-két fityiszes polgármesternek/politikusnak/NER-lovagnak, és részt is kérne belőle, ha pedig nemmel felel a vállalkozó, már nem sokáig lenne az.

A másik.
Egy vállalkozás indításához sok minden kell a pénzen kívül.
Telephely, infrastruktúra, logisztika, megbízható munkatárs(ak), megfelelő banki/pénzügyi támogatás, és FŐLEG előre és hosszútávra tervezhető jövő!

És innentől már nem is folytatom...

Bejegyzés: Kóklerek Cápák között

;lkjljgjgdyudare 2019.04.08. 13:48:48

A "Cápák" nem is olyan rég elég rendesen beúsztak a csapdába. Egy társaság - már működő - projektjének üzletemberi megítélésére lett volna kíváncsi.
Hangsúlyozom: a cég és az ötlet többéves előkészítő munka után már működik és ezekben a napokban épp Nyugat-Európában nyitnak.
Szóval a jeles pénzbrigád tagjai közül kettőnek esett le hogy miről van szó igazán, és az egyik csak annyit tudott kinyögni irigységében hogy ez nem egy nagy durranás - pár hét alatt "leprogramoztatja". Na itt ki is derül a teljes inkompetencia.
Egy szó mint száz: a pénzeszsáknak titulált bicnicmenek a mögöttük álló bank nélkül elég kispályások. Az innovációhoz való hozzáértésük a kézzelfogható dolgok fikázásában merült ki.
Két adás után pontosan tudom, miért nincs Nemzeti Iparmágnás Kör, miért nincsenek sikeres magyar vállalkozások. Ha ugyanis ilyen emberek kezében van a döntés egy innovatív ötletről, akkor nekünk - amint a mellékelt ábra is mutatja - lőttek...

Bejegyzés: Kóklerek Cápák között

KZsoci 2019.04.07. 18:19:47

Én is pont azon gondolkodtam, hogy lehetne ennek ilyen népnevelő hatása is, nem csak arról, hogy munkát mindig kell belefektetni valamibe, akár van tőke, akár nincs, hanem úgy általában abból a szempontból, hogy mára teljesen megszűnt Magyarországon a piaci szemlélet; nem baj mutatni azt, hogy valami attól, hogy szép cucc vagy bájos és megnyerő emberek próbálják tukmálni, még nem biztos, hogy létjogosult, hanem kell, hogy legyen mögötte valódi tartalom is. Ez sose volt erős nálunk, de most végképp elveszőben van.

Bejegyzés: Kóklerek Cápák között

Omnimantia 2019.03.29. 22:58:31

Aham. Megint az a bizonyos helikopter.

Bejegyzés: Bakának szeretettel

lac1 2019.03.15. 08:01:02

@Bobby Newmark:

Igen, csak te ezt egy "szükségszerűségében" elfogadható reakciónak veszed, hogy kiforgatják (-nák) a trógerek a serényeket. Amit én persze mértékétől függően, agressziójától függően akár halállal is büntetnék.

Írok neked, rólad és a fajtádról szóló örökbecsűt:

„A szocialistákkal az a baj, hogy előbb-utóbb mindig kifogynak a mások pénzéből.”

(Margaret Thatcher)

Az általad legnagyobb gecik nekem nem ártottak. Tetőled tanultam, ha nem ismerek valakit, akkor miért lenne velük ismeretlenül bajom?
De a másik munkahelyével való fenyegetőzés az, amiért a tefajtádat a világ minden szegletében utálják térben és időben. Ezért táncoltok állandóan a történelem szemétdombjának a szélnén, és amúgy mindig még közelebb is kerültük hozzá, mígnem egyszer végleg elmerültök benne.

Bejegyzés: Nem leszünk biorobot!

Bobby Newmark 2019.03.15. 00:01:52

@lac1: Mi a faszom?! ÉN beszélek mellé? Én végig arról beszéltem, hogy mi lenne, ha elvennéd tőlük a segélyt, TE hoztad fel, baszkikám, hogy perpill mire költik. Lófasz a seggedbe, hogy ezt megpróbálod rám tolni!

Na most akkor elveszik tőled, vagy nem hagyod, mint azt három hozzászólással ezelőtt állítottad? Kezdesz teljesen szétcsúszni ám. Kapd már össze magad!

Nna, legalább leírtad.
Neked egyébként egy picit sem zavaró, hogy tényleg úgy szívből jövően egy platformon vagy a világ legnagyobb vállalhatatlan gecijeivel? Nekem nem baj, csak mondjuk ha ez kiderül rólad a munkahelyeden, ne csodálkozz, ha esetleg kibasznak mint macskát szarni. Azt akkor megint próbálkozhatsz vállalkozással, amibe egyszer már belebuktál a jelek szerint. És még lehet, hogy buzikat is alkalmaznod kell majd!

Bejegyzés: Nem leszünk biorobot!

lac1 2019.03.12. 17:39:16

@Bobby Newmark:

Megpróbálsz mellébeszélni.
Én azzal, hogy elvenném a segélyt, az a jövőkép lenne ami ideális, az, hogy mire költik, az meg a sajnálatos jelen.
Természetesen nekem jöhetnek, a válasz megfelelő lesz. Amit felvázolsz, hogy azért adjak, hogy ne vegyék el, ez túl megy azon, amit a józanul gondolkodó emberek még vitaalapnak is elfogadnak, de ha a vita kedvéért bele is gondolok, akkor én meg nekimegyek mindenkinek, zsidónak, gazdagnak (gazdagabbnak) svájcinak, svédnek, mert azok nálam is gazdagabbak és jól elveszem tőlük.

Amúgy sajnos részben igazad van, a sok semmirekellő éppen elveszi tőlem azt, ami nem az övé, pl. az adómból a rájuk fordított összeget.

A seggfej mód szerencsére nem merül ki abban, hogy hogyan álok hozzájuk, ha lesz még egyszer cégem, vagy akár csak lehetőségem is, tuti, hogy éhendöglenek. Ha nem tetszik a hozzáállásom, a munkám se, az általam nyújtott megélhetés se kelljen.

És azért, mert nem ismerem nem kell hogy véleménnyel legyek róluk?
Rendben, ez esetben megfogadom a véleményed, Rákosi rendes ember volt, az úgynevezett nyilasok is, Szálasival semmi bajom, elvégre nemhogy nem bántott, de nem is láttam még, Hitler is csak egy hadvezér volt, és úgy általában a kozmopolita pc gondolkodás alapjául szolgáló stigmákat sem fogadom el.

Ezt akartad? Tessék.

ha-ha-ha-ha!

Bejegyzés: Nem leszünk biorobot!

Bobby Newmark 2019.03.12. 12:30:48

@lac1: Te most tényleg azzal érvelsz, hogy mire költik a segélyt, mikor arról vitázunk, hogy te a segély mértékét 0-ra csökkentenéd?
Beszélgetünk, vagy faszkodunk, hülyeségeket rikkantva a világba? Szedd már össze magad, kérlek!

Én azt mondom, hogy ha elveszed tőlük, akkor nekünk fognak jönni. Tuti. Várom az ellenérveket, hogy miért nem, vagy hogy miért jó az nekünk, ha fellázadnak.

"- csak azt venné, amitől még éppen nem hal éhen,
- ha közben nem csinál kárt"
Ez hülyeség, mert ha csak annyit is vesz el, amitől nem hal éhen, már az pont annyi kárt csinált az eredeti tulajdonosnak, amennyit elvett. Ez a két feltéted logikai paradoxon, nem lehet teljesíteni.

A buzik meg azért vonulgatnak, mert seggfej módon állsz hozzájuk. Ki a tökömet zavar, ha házasodhatnának? Pont szarom le. Házaság egy jogi dolog, gyakorlatilag egy családi szerződés. Pont leszarom az egyéb jogi dolgaikat és szerződéseiket is, miért pont ez érdekelne?

Egyébként csak szólok, hogy pont annyira természetes a buziság, mint a heteróság, az aszexszualitás, a poligámia, meg kb bármi. Az emberek minden irányban zakkantak, ez van. Nem tudod őket kiirtani, vagy ha megpróbálod, hirtelen azzal szembesülsz, hogy olyanokat is ki kéne, akiket nem akarsz, éééés már ott is tartunk, hogy álszent korrupt fasszá váltál.
És egyébként hány buzit ismersz személyesen? Azok közül mennyi sajnáltatja magát hogy előrejusson? 0 és 0, úgy tippelem.

Bejegyzés: Nem leszünk biorobot!

lac1 2019.03.06. 20:19:47

@Zabalint:

Ahogy látom, szerencsére erre megy a világ, de azt is tudomásul kell venni, hogy amíg vannak, akik az életre alkalmatlanokból kurva jól megélnek, addig a teljes, igazságos világ nem fog eljönni. illetve amikorra eljönne, addigra teljesen tönkretesszük a földet és túlnépesedjük.

Bejegyzés: Nem leszünk biorobot!

Zabalint 2019.03.06. 12:40:33

@lac1:
"Az én világomban csak az lenne kötelező, ami a más kárára megy, ami nem, az szabadon választható, de annak minden következményével."

Ezzel teljesen egyetértek.

Bejegyzés: Nem leszünk biorobot!

lac1 2019.03.05. 22:54:44

@Zabalint:

Én öreg fejemre egy dolgot megtanultam, vagyis többet is, de erről azt, hogy vannak dolgok, amik működnek még akkor is, ha nem értem, hogy mitől, de még akkor is, ha az ellenkezőjéről vagyok meggyőződve.
Az hogy valami van, vagy létezik, működik, az TÉNY. Ténnyel nem lehet vitatkozni.
Nyilván a sport - maradjunk akkor ennél - működhetne jobban, vagy kevesebb pénzből ugyanilyen hatékonysággal, ez kétségtelen. Azt is tudom, hogy néha unortodox módszereket kell alkalmazni, ha valamilyen ellenséges környezetben akarok eredményt elérni. Akkor is plusz anyagi forrásokat kell alkalmazni, ha valami olyanra akarom rávenni az embereket, ha valamit önszántukból nem akarnak, de még akkor sem, ha az nekik lenne hasznos.
Olyan ez mint a védőoltás, fáj, erőszakkal (kötelezőség, törvény) kell rávenni az embereket, pedig logikusan ez nekik akár az életükbe kerülhet...
Az én világomban csak az lenne kötelező, ami a más kárára megy, ami nem, az szabadon választható, de annak minden következményével.
Nem akarsz adót fizetni? Nem baj, de sem az utakat, sem a közlekedést, sem semmilyen intézményt nem használhatsz, otthon rohadsz meg étlen-szomjan, mert még a boltig sem tudsz elmenni, mert ha elkaplak az úton, amiben nincs benne az adóforintod, kb. 5 évig rohadsz a börtönben, de nem is, hanem valami kibaszott kőbányában és csak a saját örömöm miatt kapsz annyi ellátást, hogy pár hétig elvegetálj és lássam, hogy a saját szarodat zabálod fel.
Vagy adót fizetsz, de nyugdíjat nem? Az sem gond, arra is van megoldásom.
Rend lenne itt pár év alatt, és senki nem szólhatna egy szót sem,. mert csak az lenne, amit szeretnének.

Bejegyzés: Nem leszünk biorobot!

Zabalint 2019.03.05. 14:02:29

@lac1:
De, ezek mind lennének, csak máshogy épülne fel a finanszírozásuk. A sportnak például kimondottan jót tenne.

Bejegyzés: Nem leszünk biorobot!

lac1 2019.03.01. 20:29:22

@Zabalint:

Nem kell mindent csak a pénz felől nézni. Ha így tennénk, nem lenne sem sport, legalábbis szervezett formában, nem lenne kultúra, nem lenne egészségügy, sem oktatás. Ezek pénzügyileg, és főleg rövidtávon veszteségesek.

Bejegyzés: Nem leszünk biorobot!