Észrevétlenül átpozícionálták volna az X Faktort? A nyolcadik évad első élő adását elnézve csak erre tudok gondolni. A műsor elmondhatatlanul hosszú idő után nem egyszerűen nézhető volt, hanem végignézhető. Ami igen nagy szó, főleg, hogy három és fél óra volt a bruttó hossza.
A kissé furcsa zsűrit nem cserélték le. Pedig Pierrot-tól és Pressertől jutottunk Puskás Petiig, akinek lehet, hogy százezres az internetes bázisa, de azért szemüveg nélkül is megkülönböztethető a korábban említett másik két P-től. A többiek sem akkora zenészek vagy producerek, hogy vakon is bízhatunk az értékítéletükben. Amikor az egyértelműen legnagyobb név Gáspár Laci többször is pedzegette ezt, a bulvártévék álma vált valósággá egy nem túl elegáns cicaharc formájában. Én elhittem, hogy ez igazi, és nem rendezői utasításra borult ki Puskás Peti.
A műsorvezető is Kiss Ramóna maradt, akiért rendkívül hálásak vagyunk, mert az iszonytató Istenes Bencénél akkor is jobb lenne, ha analfabéta vagy néma volna. Ráadásul nemcsak egyik sem, hanem egyenesen ügyes, a bakik ellenére sem ront az egészen.
Idénre új szisztémát találtak ki a lényegre, vagyis a kiesésre. Minden produkció után a zsűri vagy a továbbjutás előszobájába küldi a versenyzőt, vagy a veszélyzónába. Persze a kiemeltek székei sem stabilak: ha jön jobb, a közönség szavazza meg, kinek kell a helyét átadnia az ifjabb titánnak. Akik a legvégén is a színpadon vannak, továbbjutottak. A veszélyzónából esik ki aztán, akit a nézők nem akarnak már többet látni. Ezen a héten hárman, legközelebb már csak ketten.
Ez földobta a műsort, mert aktivizál mindenkit: versenyzőt, mentort, közönséget. A mentorok nemcsak semmitmondó dicséreteket, vagy sarkosnak szánt kritikákat kell megfogalmazniuk, hanem minden egyes szavukra ügyelniük is, mert a székek kiosztása, illetve a folyamatos népítélet miatt végig taktikázniuk kell. A mentorokat is meglepte, mennyire.
Nagyon jó húzás volt tehát a játékszabályok újraírása. Önmagában azonban nem lett volna elégséges. Egyrészt nagyon dicséretes, hogy csökkentették a töltelék mennyiségét, flottul jutunk a végkifejlet felé. A műsortechnikától eltávolodva viszont a kulcs mégiscsak az, hogy a versenyzők annyi év után ismét jók! Ez aztán a meglepetés! Évekkel ezelőtt már azt hittük, hogy Magyarországon elfogytak a jó hangú, érdekes figurák. Erre ma többet is prezentált az RTL Klub. Meg is mutatom az egyik legizgalmasabbat, az automatikusan továbbjutó Tamáska Gabriellát.
És nemcsak az énekesek léptek túl az utóbbi évek elég tingli-tagli színvonalán, hanem a zenei szerkesztés is. Mikor hallottunk utoljára tehetségkutatóban Beatlest vagy KFT-feldolgozást? Hát, a már felidézett Pierrot-érában, tizenöt éve a Megasztárban.
Nagyon úgy tűnik, az RTL lemondott a tini nézőkről. Ők már úgysem néznek semmilyen tv-t, nem kell korombeli embereknek megpróbálniuk eltalálni, mi tetszene egy olyan embernek, aki az első Megasztár idején született. Így a produkciókat megelőző kisfilmek már nem a Pokémon Go hangulatában készültek, hanem visszatértek jópofáskodás - kemény munka eljátszása mederbe. Ami nélkül én boldogan meglennék, dehát a színpadot is át kell valamikor alakítani. A zeneválasztás is arra utal, hogy nem a mai silány választékból válogatnak, hanem mernek korábbra is visszamenni. Persze mostani számok is voltak, mai menő előadók, de szerencsére a trendység nem ment a jóság rovására.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
2018.11.19. 09:18:12
Andy73 2018.11.19. 10:09:38
2018.11.19. 11:04:38
Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2018.11.19. 11:20:43
Igen, hozhatnának székeket a zenekarok összes tagjának. Most két egész jó zenekar is van, de nekem ez az a kategória, akik kilógnak.
Tavaly ilyen korú énekes, mint Ölveti, be se jutott volna. A filmecskék se annyira idegesítően fiataloskodók, jófejkedők, a dalválasztás se csak másfél évre tekint vissza. Ezért feltételezem, hogy nem akarnak már annyira megfelelni a szent 14-49-es korosztály ízlésének.
@Andy73:
Összesen öt élő show lesz, ezért esnek ki ilyen sokan egyszerre. Ez szerintem sem jó, főleg ilyen erős versenyzőkkel.
@abcd1234:
Elméletileg lehet párbaj, csak nem egészen értem, hogyan. Ennyit találtam: "A héten nem volt párbaj, azon 3 versenyző távozott, akit sem a zsűri, sem a nézők nem juttattak tovább." ???
Gitram 2018.11.19. 12:59:04
Zeruspont 2018.11.19. 14:13:09
Egyrészt pont azt néztem, hogy mennyit bambulják a versenyzők a fiatalokat, a Stolen Beat legnagyobb álma, hogy mégtöbben bekövessék őket Instán (sicc!), a USNK száma a lájkvadászásról szólt, ja és akkor még nem beszéltünk arról, hogy a "sztárfellépő" a trash hiphop legaljáról előhalászott AK26 (fun fact: ByeAlex haverja(i)), akit 16 éves kor felett hallgatni ciki és zavarbaejtő, alatta is csak azért OK, mert abban a korban mindenki kipróbál különféle hülyeséget az életében, nekik épp ez az. Majd kinövik. (spoiler: nem fogják)
A kiesőkről nem is beszélve.
Összegezve: számomra is élvezhető volt, kevés szekunder-szégyen pillanatot okozott, de azért volt rá példa. A székes rész meg valóban izgalmasabbá tette, de kevésbé korrekt. (pl. a Drunken Tailorsnak mázlija volt, hogy a végén voltak, ha rájuk is szavazni kellett volna, tuti kiesnek, pont a fiatal nézők miatt...)
Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2018.11.19. 15:27:14
Az idősebbek alatt nem valóban időseket értek, hanem 25-30 felettieket.
ByeAlex zenészként továbbra is érdekes, mint mentor, de a netes terjesztéshez ért. Ezeket a produkciókat most rendesen összerakta. Lájkolni sem csak tinédzserek szoktak. :) A két erdélyi rapperrel én nem tudok mit kezdeni, a Drunken Sailors profi, a Stolen Beatben van fantázia.
Ez az AK16 olyan volt, hogy egy perc után le kellett halkítanunk a tv-t. Mondtuk is, hogy ha ezek a versenyben indultak volna, egyből a veszélyzónában találják magukat. :) Übergáz produkció volt. Meg is magyaráztad, miért jöhettek: ByeAlex erőltette be őket haveri alapon. Nem hiszem, hogy sokak szeme csillant föl a fotelokban látva az erőlködésüket, hogy ez kell nekünk.